|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#15513) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15512)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Közben én is olvastam, hogy rátaláltál a megoldásra... |
(#15514) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#15510)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Szia,
Az eladással csak az a probléma, hogy míg egy régi, nem agyon használt, 228 mm-es darabot jó esetben 150 ft-ért adsz el, addig egy új geometriájú, 166 mm-es szakasz alsó hangon is ennek majd' háromszorosa és hosszban csak a kétharmada.
A váltók esetében az állítóműves, ha kifogástalan akár 1500-ért is elmehet, de egy új, komplett váltó a hatezer felé közelít.
Tehát az ár kiegészítés igen erős zsebbenyúlást jelent.
A modellsínes építkezésről TTomasz barátom tud bőséges infóval szolgálni, illetve tényleg minden kideríthető az aktuális katalógusból, illetve a Tillig csak sínes katalógusából.
Ágyazatos téren klubelnökünknek, RákaTTantunknak vannak napi használati tapasztalatai, illetve azon néhányan is tudunk erről véleményt alkotni, akik napokig nyüstöltük a kiállításokon az ilyen anyagból megépített pályát.
A saját személyes véleményem, hogy pár éve még bőszen felvásároltam dobozúj, használatlan standard sínkészleteket, hogy majd abból építem meg az asztalom rejtett részeit, és majd a látszó szakaszokon szép új sín lesz. Azóta átgondoltam mindent, mert megízleltem az új geometria adta érzést. Így a régi készlet szépen elfogyatkozott és csakis új geometriával, új anyagból tervezek. |
(#15515) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15512)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Ez napi gyakorlatban is előfordul...
Most már alkoholos filccel jelölöm, hogy melyik fele volt felül. |
(#15516) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#15514)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Tehát ha jól értem, akkor ha kb. 5x - 6x annyi sínem van a régiből mint amennyi kellene, akkor egálban vagyok? Csak mert a fent jelzett mennyiség felett rendelkezem . |
(#15517) TTomasz válasza reszelozsir hozzászólására (#15508)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Persze, mindenki maga dönti el mi jó neki és mi nem. Egyik kedvenc témám a helyes ívek megválasztása, meg hogy ne kelljen bosszankodni. Saját tapasztalataim: Modwagen szettem kurzkinematikakuplungos (KKK: rugós közelkapcsoló kuplung) szépen összezár! Aztán jönnek a gondok R310 ív, vagy alatti íven egy S kanyar --pl. állomás kijárás váltókon át— egy bizonyos sebesség fölött az ütközők összeakadnak és kilökik a kerekeket az ívről ergo kisiklik. Az ES szerelvényembe Tillig kkk-ás is bekerült a BTTB-sek közé, ez mindig szétkapcsolt a Tillig R267 íven! pedig 2tengelyes. A „legaranyosabb” meglepetés a Schürzenwagennek( szoknyás vagonok) voltak. 16900 cikksz- tól indul a számozásuk a katalógusban. Újdonságlapon kis karikákkal kiemelve az igényes részletek! R310íven elmennek ugyan , de a valóságban nem! Nem látsz a katalógusban R310min jelölést, pedig a BTTB 286-sán biztos nem megy el! Megveszed, kicsomagolod és hupsz egy felhívás a papíron: R310 ívhez „tedd tönkre” a forgóvázat vagyis a laprúgókat ki kell venni, mely után a forgó váz úgy néz ki, mintha egy startos vagonod alól raktad volna oda .Nekem ez már az inger küszöb fölött van! R300 –as ívemen nem ment el így sem, hiába rugós a lépcsője, azaz a forgóváz ki tudja tolni, de a szoknya nem lett ilyennel ellátva, így ott a forgóváz elakad. Még egy kis apróság: nekem még a laprugók fel voltak rakva a forgóvázra, ma már csak zaciban adja hozzá a gyár. Mert a forgóvázakat le kell venni a kivételükhöz, de a forgóváz levétele könnyen véges lesz,. Nekem 8-ból egynek letört az a kis pöcök, ami oda tarja. Majd pislogtam, hogy akkor most mi van? Garancia kizárva hisz nem használat közben sérült meg. Barkácsoljak otthon, de nem bírta ki az alkatrész. Kösz Tillig szuper élmény volt! Ez a szerelvény R310 S kanyaron nem megy át harmonikás átjárói ezt nem szeretik a kkk –nak köszönhetően. A hosszú irományommal azt akartam írni hiába nézed meg a katalógust nem biztos ott lesz az igazság. Csíkos mester mondta semmi keresni valója a Schürzenwagennek R310 íven hisz gyorsvonati vagon mely csak fővonalon közlekedet. Oké, de hol van ez jelölve Tilligéknél? Azt írták már itt mások nem kell S kanyar az asztalra , de mi van ha hely szűke miatt mégis van már? Nem nagyvasúti pályamérnökök építenek TT-ben hanem hobbysták mint pl. egy kárpitos hupsz És tudok olyan mozdonyt mutatni, ami Tillig modellsínen R310-en nem megy el x sebesség felett, pedig nincs oda írva R310min! A BTTB R286 -án elmegy, mert gömbölyű a sínkorona és tapadó gyűrű nem érvényesül rajta, el tud csúszni oldalra az csatolt kerék stb. Ez pont olyan, mint hogy a gyár szerint a kocsim 4,9-et fogyaszt 100km -en ( aha , bizonyos feltételek mellett). A katalógus nem mond igazat, így marad a bosszúság/kompromisszum vagy 2012 előtti fejlesztésű szerelvények . Én meg új asztalt építek ahol nincs S kanyar meg R353 alatti ív, mert a Tillig 02001 BR01 el szoknyás gyorsvonatott akarok játszani laprúgókkal és nem dugattyú hibás lassú mozdonyt startos forgóvázzal! |
(#15518) V43-1182 válasza TTomasz hozzászólására (#15517)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Az S-kanyarnál ha alkalmazol átmeneti egyenest, akkor hogyan alakul a leányzó fekvése?
Mert ez az én tervembe is játszik, azaz mekkora egyenest tervezzek az ellentétes ívek közé G3, G4, G5?
A talin azt beszéltük a váltóknál nem jó ha egyből ívből vezetem rá oda tervezek előtte egyeneseket min. egy G6. |
(#15519) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#15497)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Én 4-nél előbb nem tudok ott lenni. Amúgy mikor kezdenénk? Mert hátha mégis |
(#15520) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#15516)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Ha ez a képlet, akkor igen. |
(#15521) TTomasz válasza V43-1182 hozzászólására (#15518)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Állomási bejáratnál két ellentétes R353 ív közé G5-öst tudtam berakni és jónak tűnik. |
(#15522) kaTTonai válasza wolfchild hozzászólására (#15510)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Építkezzél Tillig új Bettungsgleis-ből...Ágyazatos sínek,legjobbak!!!
Tökéletes áramvezetés,ágyazatépítéssel sem kell kínlódni...
|
(#15523) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok a 120-as Kórterem lakóinak!
Képeslap iTT |
(#15524) TTomasz válasza kaTTonai hozzászólására (#15522)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Bekorlátozza a lehetőségeket építéskor és olyan ronda, mint a bűn Az IBW -t nem láttam még senkinél (csak katalógusban), vele mi újság vajon Bettungsban csak 1 típusú váltó létezik. Az IBW1 meg igen csak problémás Persze ezzel a legkönnyebb építeni, de nem fix terepasztal építésre lett ez kitalálva. Ez az én véleményem persze! |
(#15526) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Sziasztok !
Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok !
És tekintettel az ünnepre,csak elméletben vasutozhatok
Ezért 2 gyors elméleti kérdés:
A képen látható felállásnál a váltókhoz vezető kábelcsatornákat hová kellene elhelyezni?
Ha felsővezeték is kerül rá,akkor azt milyen formában kellene felhelyezni,amennyiben az 1 es vágányhoz nem lesz felsővezeték.A 2-6 között kellene kihúzni a drótókat.
2.:nyíltvonal felé vezető vágány
3.:rendező pu. felé vezető vágány
4-6 állomáshoz vezető vágányok (itt kereszttartókat vannak tervbevéve).
Öttleteket ,javaslatokat,tanácsokat várok.
Köszönettel:Laci |
|
(#15527) sunocske válasza help-ez hozzászólására (#15526)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Ha estig ráér, mindenre válaszolok! |
(#15528) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#15522)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Azért a zománcosan csillogó betonaljat még nem tudom, hogy megbocsássam-e a gyárnak! |
(#15529) help-ez válasza sunocske hozzászólására (#15527)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
persze ,hogy ráér.
a pdf et meglehet nyitni,vagy tegyen fel fényképként? |
(#15530) reszelozsir válasza TTomasz hozzászólására (#15517)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Huhhh... Ezt kiadtad magadból
Ami most nálam szóba jöhet: Eilzugwagen (13311, 13321, 13821) és az osztrák 13533 kocsi. Mondjuk úgy látom ezzel sietnem kellene...
Szóval sajnos nincsenek olyan lehetőségeim, hogy nagyon érintsenek ezek a problémák, de természetesen nagyon jó, hogy ezeket megosztottad, mert másoknak biztosan sokat segít a tapasztalatod |
(#15531) Váltógyártó válasza help-ez hozzászólására (#15529)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Pár képet a váltós topicba felrakhatnál! |
(#15532) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#15519)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
A 4 előttben semmiképpen sem gondolkodj. Pl. az nekem sem jó...
Ha jól emlékszem, csak munkaidő után vehetjük igénybe a termet, de majd István megerősíti. Viszont el kéne dönteni mihamarább a "mikor"-t, mert neki is le kell adnia a feletteseinek... |
(#15538) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#15528)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Jóféle modellfestékkel fösse át Kigyelmed!
Üdv:Vidéki Paraszt |
(#15539) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#15520)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Úgy látom ez is olyasféle mint a linuxos rendszergazdáknál a disztribúció kérdése. Ugyanis, ha egy 5x5-ös szoba 4 sarkába leteszel egy-egy rendszergazdát, a szoba közepére egy furkósbotot meg egy papírt amire az van írva, hogy melyik a legjobb linux disztribúció, fél óra elteltével csak egy valaki él a szobában
Úgy látom, így van ez a sínrendszerekkel is.
Jut eszembe valahonnan a Tillig sínkatalógusát nem lehet letölteni?
(Az ágyazatos sínek meg igazából nem tetszenek, hagyományos modellsínben gondolkodom, az aljzatgyártás meg kigyakorolom a régi U profilos síneken. ) |
(#15540) kaTTonai válasza TTomasz hozzászólására (#15524)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Hááát nekem azért sikerült fix terepasztalt építenem belőle!!!
Üdv:Vidéki Paraszt |
(#15541) sunocske válasza help-ez hozzászólására (#15529)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Meg tudtam nyitni, csak mobilról körülményes az írás. De hamarosan gépközelbe kerülök. |
(#15542) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#15540)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Attól, mert nem arra találták ki, nem zárja ki, hogy nem lehet... Annak idején az internetet feltaláló informatikusoknak se az volt a célkitűzésük, hogy mókás képeket meg szexvideókat nézzünk rajta lámpaoltás után, bár kétségkívül erre is alkalmas |
(#15543) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#15539)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Na azért a sínrendszerek megítélésében nem menne itt senki ölre.
Rég rossz lenne, ha a TT vasútmodellezést az oly sok területen kikarikírozott rendszergazdákhoz hasonlítanánk...
Mindenkinek megvan a maga kialakított véleménye és igazából szerintem mindenki el is fogadja a másik álláspontját, még ha esetleg hangosabban is hangoztatja a sajátját.
Csak a magam nevében beszélhetek akkor, amikor véleményt alkotok a nem kalapsínes rendszerről. A jelen felhasználási területen az ágyazatost tartom a legjobbnak (gyors és változatos összerakás és szétszedés lehetősége). Viszont fixen beépítve, asztalra, diorámára, modulra csakis a modellsínt választanám. Szerintem az új és a régi sín közötti árkülönbség úgyis elsorvad, ha egy régi anyagból épített pálya folyamatos karbantartása, a rajta futtatott új járművek futásbizonytalansága okozta bosszankodást megpróbálom forintosítani. |
(#15544) sunocske válasza help-ez hozzászólására (#15526)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Nna.
Most már gépnél vagyok, ami jó. Ami nem jó, hogy várakozásommal ellentétben apósom gépén semmilyen képszerkesztő program nincs (még egy nyavalyás Paint se), így nehezebb lesz a dolgom.
A kábelcsatornát én úgy vezetném (ezzel gondolom a váltókat állító vonóvezetékek útját szeretnéd imitálni), hogy a torony alól először a nézőponttól távolodva (az épület falával párhuzamosan) menne a jobb oldali angolváltó közepéig.Onnan kettéágazik: az egyik megy tovább egyenesen a távoli egyszerű kitérőhöz. A másik derékszögben befut közvetlenül az angol mellé, ahonnan egyrészt az angol két vége felé, másrészt az alatt átbújva a másik angol külső feléhez fut (és ott újra kettéágazik a másik angol két vége felé). Valamilyen váltóhajtómű (MÁV-nál ez a Soulavy-dob) kinézetű dobozt kell szerkeszteni a csúcssínek végéhez, ebbe fut bele a vonóvezeték-csatorna. Az egyszerű kitérőknél ugyanez, a csúcssín elejénél (csúcsánál) egy-egy váltóhajtómű-imitáció, és a túloldalra ugyanígy bújtatva megy át a vonóvezeték.
A felsővezeték már egy érdekesebb téma. Ami mindenképpen kelleni fog, az rengeteg sok oszlop. Nagyjából a következőképpen nézne ki a valóságban:
1. Lenne egy 3-2 irányú vezeték, ez tiszta sor.
2. Lenne egy 4-1 irányú vezeték, de mivel az 1 irány nem villamosított, nagyjából a hózentróger közepén egy bal szélre telepített oszlopra kivezeted.
3. 5-2 irányú vezeték, ami a 3-2 keresztezése után a 2-es vonal mellé állított oszlophoz kerül kivezetésre.
4. 6-1 irányú vezeték, amelyik keresztezi az 5-2 vezetéket, majd utána az 1-es vonal váltója melletti oszlopra kerül kivezetésre, és a 3-2 vezeték FELETT halad át.
A keresztezési pontokat pedig valahogy így tudod kivitelezni (bár a nagyvasúton ezt kicsit másképp oldják meg). |
(#15545) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
|
(#15546) help-ez válasza sunocske hozzászólására (#15544)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Köszi!Ezek szerint az egész felsővezeték rendszer tervezését a kereszteződés felett kellene elkezdeni tervezni?
|
(#15547) hoTTo válasza wolfchild hozzászólására (#15539)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Ha a sínkatalógust nem is tudod letölteni, a TT-s modellsínek benne vannak mindig az éves nagykatalógusban, az pedig letölthető. Pl. innen |
(#15557) hoTTo válasza help-ez hozzászólására (#15526)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Elküldöm neked a Hobbex füzetet emailben, abban rengeteg rajz van, hol-hogyan kell kiépíteni a felsővezetéket. |
(#15559) TTomasz válasza reszelozsir hozzászólására (#15530)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Igen, azért írtam le mert, érdemes tanulni belőle. Pl. én most azt mondom, anyagi okok miatt analóg lesz a pálya, de ABC fékezésnek megfelelő szakaszolással. Nincs NDK villany mozdonyom ( mert felsővezeték nélkül minek) de az alagút részek mind min. 66mm sínkorona feletti magassággal épül. Úgy gondolom felsővezeték utólag is kiépíthető, aztán lehet hogy meglepetések érnek. |
(#15560) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Ma végre elkészültem az első szinttel, elektromosan is bekötve stb. Hátul a spirál alatt elhaladva 4 vágányos árnyékpályaudvar bejáraton EW1, kijáraton IBW2 váltók. Ívek R353. Elől 4 vágányos Falu állomás. FZ1 trafó fél álláson Jatt V60-a itt már elviselhető sebességgel vontat. Elő a BR01-el és a Schürzenwagenekkel, laprugó a forgóvázon . A készlet utolsónak beszerzett darabja is előkerült egy étkező kocsi 16973 cksz. Annyit kell róla tudni, hogy ez 196mm hosszú míg a személy vagonok 177mm. Gyári állapot ( a laprugók gyárilag felrakva a forgóvázra). Hupsz kisiklik R353-on on Hol a hiba:? kézzel meglököm, tolom a tetején fogva minden oké. De ha besorolom, kisiklik. 3 bibit figyeltem meg: a kuplung mechanika jobban kimozdul oldalra, mint a forgóvázon kihagyott hely neki. Ezen az íven is a kasztni alól ki kell tudnia fordulnia a forgóváznak. A szoknya és a forgóváz között mérhetetlen a hézag olyan kicsi. A kasztni a kanyarban megbillen (mint minden forgózsámolyos) csak hogy nincs hézag így a nem tud kifordulni a zsámoly, ennek köszönhetőnek kisiklik. Nélküle a szerelvény gyönyörűen fut Felpakoltam a Modwagen szettem a merev kuplungokat vissza cseréltem oldhatóra , nincs szétakadás nincs siklás. A 16973 étkező kocsira ki kell találnom valamit.A BR23 után egyedül soroltam be, de ott is kisiklik. Ha lesz dili kör, akkor a klubtalira is elviszem. Kíváncsi vagyok Bettungsgleison mit csinál |
(#15563) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
A következőben kérném a segítségeteket.
A NEM 122 szabványban lehet látni a pályaszelvény méreteket.
Az ágyazat rézsűje 1:1,25 -ben van meghatározva.
Ez hány foknak felel meg?
Köszönöm! |
(#15564) reszelozsir válasza TTomasz hozzászólására (#15559)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Utólag a felsővezetéket legfeljebb az alagútnál nehéz kivitelezni. De ha biztosra akarsz menni, hogy később ne legyen gond, az alagútban építsd ki rendesen már most. Mondjuk ha nem akarod arról üzemeltetni a villanygépeket, akkor elég a bejáratok belső oldalát megcsinálni. Szerintem...
Fotókat |
(#15566) Gashpy válasza RoninTT hozzászólására (#15563)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Ez ugye azt jelenti, hogy 1,25-ön emelkedik 1-et.
És most átváltunk matekra, azon belül is a szögfüggvényekre :
A derékszögű háromszögben a kérdéses szöggel szembeni befogó az 1, a mellette levő az 1,25. Vagyis szemben per mellette, azaz tangens. -> tan(alfa)=1/1,25 -> atan(1/1,25)=alfa.
Az atan() függvényt a legtöbb számológépben "tangens a minusz elsőn"-ként jelölik
Azt már előre elárulom, hogy ne számíts kerek számra... |
(#15567) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#15566)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Hát, az MÁV-os szemmel nézve elég meredek... Nálunk ez 1:1,5 lenne általában. Pontosabban ez az ágyazatvállra igaz csak, a földmunka lehet 1:1-es is, bizonyos feltételek teljesülése esetén.
Itt egy egészen jó mintakeresztszelvényt láthatunk egyből a harmadik dián. |
(#15574) wolfchild válasza hoTTo hozzászólására (#15547)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Köszönöm, nézem... |
(#15575) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#15567)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Meredek?!?
az 1:1 az pont 45 fok, az 1:1,5 kb. 41 fok, az 1:2,5 meg úgy 38,7...
|
(#15576) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
A múlt hétvégén volt Braunlage-ban (D) a FREMO-sok nagy találkozója minden méretarányban. Ezen ott voltak a TT-sek is. Az egyik résztvevő képgalériája Itt található (11 kép). |
(#15578) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#15576)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Ez az íves viadukt nem a DZ-s Christan-é? |
(#15579) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#15575)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Az 1:2,5 az lehet, de most 1:1,25-ről volt szó |
(#15580) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#15545)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
|
(#15583) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#15579)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Igazad, van, az 1:1,25 = kb 38,7 fok. Az 1:2,5 csak 21,8 fok...
De így is enyhébb, mint az 1:1,15 |
(#15584) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#15578)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
De igen, nagyon úgy tűnik, hogy ez az. |
(#15592) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy gyors kérdés, a SCARM beleszámolja a pályaterekbe az emelkedők illetve a lejtők miatti hosszúság eltéréseket? |
(#15593) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#15592)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Nem jellemzö! |
(#15595) Gashpy válasza wolfchild hozzászólására (#15592)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Azt hiszem, nem. A TrainCAD viszont biztosan figyelembe veszi... |
(#15600) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Uraim!
Egy újabb mozdony kerül eladásra a fűtőházból, megtekinthető az apró rovatban itt:
Bővebben: Link
Vagy a weblapomon, ahol bővebb infó van, itt:
Bővebben: Link
Köszönöm a figyelmet... |
(#15603) M298 válasza Gashpy hozzászólására (#15409)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Javaslom április 4-én a találkozót a szokott időben. Közeleg az idő, legyünk határozottak! Amennyiben jön a kolléga, szívesen fogadjuk 17 óra előtt is. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 21:24:43 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|