|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#16390) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2013 |
|
Írtam 2 cikket nektek.Az első talán egyszer majd 26 képpel is olvasható lesz. Ígéretett kaptam rá
Addig is ide felteszem a csupasz szöveget. |
(#16391) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2013 |
|
Tillig Modellgleis-szal építkezés
Aki a TT építési méretarány mellett dönt, előbb-utóbb felmerül az igény egy terepasztal építésére. Első kérdés milyen sínt használjak, a második, hogy analóg vagy digitális.
Most az előbbivel foglalkozom. A második kérdés sem későbbre hagyható, mert a szakaszolási igény a két vezérlésnél más. A Tillig modellsín szortimentje nagyon tág és mindenki megtalálja benne az igénye és tudása szerinti lehetőségeket. A leggyorsabb és talán kényelmes is a kész sínelemeket használni. Van több hosszúságú egyenes ( pl. a leghosszabb a G1 166mm, ennek a fele a G2 83mm stb.) és vannak ívesek ( Pl. R21 ez 30° -os 310mm rádiuszú , R12 15° stb.) Az R01 R267mm senkinek nem ajánlom fővonalra ez max csak 2 tengelyeseknek jó, meg max. BTTB gördülő állománynak! A modellgyártás a TT méretben annyit finomodott, hogy bizony egyre több modellre írja rá a gyártó a minR310 jelölést ( pl. a Schürzenwagen esetében a forgóvázról le kell venni a laprúgókat R310-es íven is!, bizony azok a szoknyában elakadnak ezen az íven ergo nem tud a forgóváz tőle ennyire kifordulni ) vagyis ma egy fővonalon R353mm azaz R21-ben érdemes építkezni. A hosszú gőzősök is jobban szeretik ezt az ívet.
Szakaszolást a legegyszerűbb a gyári elemekből építeni, de ez a legdrágább és talán a legcsúnyább megoldás is--- ez szubjektív kérdés, de a Tillig által használt egyen nyáklap és a műanyag aknafedő imitációs takarója H0 méretben még talán elmegy, de még oda is nagy. Ezzel a lényegre is törtem, ma már élethűen lehet építkezni, és akinek nem csak az a fontos, valahogy valamin menjen körbe a mozdonya akkor a Tillig erre is kínál elemeket és tartozékokat.
A szakaszolásokat úgynevezett szigetelőpapuccsal meg lehet oldani, a szakaszolás vezetékét meg a sín aljára lehet forrasztani. Az ívek és egyenesek építésére van gyárilag összerakott Flexi sín. Ez 664 mm hosszú, így gazdaságosabb vele építkezni, de ívben sablont kell használni hozzá az íven tartásához . A Tillig a váltóit ( kitérőit) számokkal jelöli, TT-méretben 1-2-3-as van . Az EW1 és IBW1 váltói csapos megoldású, így ez felső állítóművel is szerelhető. Sokan szeretik, mert egyszerű a beépítése, de a valóságtól a legmesszebb álló kitérő a szortimentben. EW2 és EW3 esetében gyárilag összerakott jobbos, balos és y kitérő érhető el, ha IBW2vagy3-as (íves kitérő) igényünk van, akkor már a felx építőkészlethez kell nyúlni.
Mielőtt az új fejezetbe kezdenék, itt még megjegyezném, hogy sokan érdeklődnek meglévő asztaluk fejlesztésének lehetőségére. Ezek az asztalok még a BTTB kalapsínnel rendelkeznek, melynek Tilligre cseréjük nem is olyan egyszerű a nem egyező geometria miatt. A flexi sín és a 83112cksz átmenő sín lehet segítségükre.
A cikkszámok a Tillig katalógusokban megtalálhatóak és sok webáruház is használja ezeket, így könnyen kikereshetőek.
Flexi kitérő építése:
A Tillig modellsín családnak van egy bausatz családja, azaz magyarul építőkészlet. Itt már tovább fokozhatjuk a valósághoz közelítésünket, ugyanis brüniert feliratot is felfedezhetjük, vagyis barnított. Ugyanis az alpakka anyag sárgás csillogó fényű, ami a vasúti sínekre nem jellemző. A toldó és szigetelő papucsból is van barnított; 85501;85502.
Az építőkészlet szortiment a 83500cksz. és 85500cksz. 1m-es sárga és barnított sínszállal kezdődik. a 83001 G1 talpfarácstól -83012 R32 ívesig következik. Van flex fa- vas- és beton alj is. A kitérők építőkészletét 83410 cksz. IBW1 balos kezdi és itt már ezek elérhetőek barnított változatban is (83416-17cksz.). Az EW1 83430-31 és 83436-37 cksz alatt rendelhető.
Amire most lépésről lépésre kitérek az a 83420-21 és 83426-27 cksz. alatt megtalálható flex kitérők.
Azt kell tudni ezekről a váltókról, hogy a csúcsbetét itt összeér a sínszálból, vagyis itt nincsenek műanyag részek, mint az EW1-nél. A csúcssínek nem csaposak, vagyis egy szálból vannak, középen könnyítéssel, hogy tudjon hajolni. Itt már a fizika is játszik így ezeket már a Tillig harmatgyönge felső állítóműjével nem lehet vezérelni (nem is baj). Alsó állítómű kell hozzájuk és polarizálni kell a keresztezési csúcssínt (csúcsbetét), szigetelő papucsot kell használni a toldáshoz itt stb.
Akkor vágjunk bele:
Miután kiválasztottuk, hogy pl. 15° -os barnított IBW2 balost szeretnénk építeni ennek a cikkszáma a 83426, leltározzunk: 2 tősín jobbos-balos, 2 csúcssín jobbos balos, 2 villasín (csúcsbetét) jobbos! balos!, 2 vezetősín , 1összekötőrúd, 2szigetelő és 2 normál toldó papucs, 1 áramvezető lemez, 1 flex 15° talpfarács és 3db bekötő fül. Ez utóbbi 3 nem fog kelleni
Ami még kelleni fog: vezeték (fehér a polarizált szakasz, barna és kék a sín betápjai), forrasztó, miniflex a sín daraboláshoz, hajtűreszelő, gömbölyű fogó, kétoldalú ragasztószalag, pill.ragasztó (zselés) és a végén egy alsóállítómű pl. Tillig 86112.
- Sablon készítés:
Kell egy fix felület, én erre egy 300*200* 3mm rétegelt lemezt használok. Fogunk egy R21 (R353mm) íves sínt és felrajzoljuk a fára. Ez lesz a kitérő ívünk.(persze lehet ez más is Pl R310 vagy R396mm stb.) Az ívünk kirajzolását nem eltakarva felragasztunk a sablonra kétoldalú ragasztószalagot.
- Most az a kis lemezke kell nekünk, a fogó, forrasztó, a fehér vezeték (kb.15-20cm elég ) és a talpfarács . A talpfarácsot felfordítjuk és látjuk, hogy a villa sínek talpfái a 3.talpfánál már egybe van öntve ( ez nekem pont a fogóm pofa vastagsága ) U alakot hajlítunk a lemezből és az aljára forrasztjuk a vezetéket , majd befűzzük a helyére. Ekkor fent a lemezkék 90°ban állnak a sín talpához képest. Hegyes fogónkkal megfogjuk és 90° elfordítjuk és besimítjuk a sínbefogató fülei alá. A sablonon ki kell mérni hova esik ez a vezeték és egy lukat kell oda fúrni. Felragasztjuk a talpfarácsot a kirajzolt ív segítségével.
Tipp: ha parafa töltés lesz a váltód alatt célszerű erre egyből felragasztani a rácsozatott most , mert a sablonról levétel után íves kitérőnk y-ba akar visszaállni és ha nem jól fogjuk beépítéskor akkor a összekötőrúdból kiszakadhat a csúcsín vége!
-- A villasínek jönnek most, melyeket összetolva létrehozzuk a csúcsbetétet. (ez van műanyagból az EW1-en) Ha jól megnézzük őket nem egyformák. A kitérőnk elejére állunk és a baloldali villasínt kell először betolni a helyére (ez a sín a balszélére van kihegyezve) majd erre toljuk rá a jobboldalit, aminek a hegye pont a balsín ferdevágás folytatása. Egy V -t kell, hogy bezárjanak. A csúcsbetét hegye 15°-os váltónk esetében könyöksínünk elejéhez képest 3,1mmre kell, hogy legyen, 12°-os váltó esetén 5,3mmre.
info: ezt minden építésnél ebben a sorrendben kell! Mindegy hogy jobbos, balos egyenes vagy y .
--A két tősínt toljuk most a helyére. Ha jól megnézzük, az alsó síntalp egy szakaszon le van csiszolva róla , egyiken bal a másikon jobb oldalt . Ez a lecsiszolt rész belülre esik, itt a talpfarácsozaton sincs belül lefogó fül-->ide fog a csúcssín besimulni. A tősínt úgy kell betolni, hogy a kitérő elejénél kell lennie a rövidebb csiszolatlan/ép sínnek. Ha jól csináltuk akkor a 4. talpfánál kezdődik a lecsiszolás. A 4. és 5. talpfa közé megy be a összekötőrúd amit a talpfa összetartó műanyag és a sín közé kell befűzni.
---A 2 csúcs sín következik. Először a csúcsán lévő alsó talpból kiképzett vezérlő fület kell 90°-ban lefelé hajlítani. Hengeres fogóval megfogjuk, és lassú mozdulattal lehajlítjuk. Utána befűzés nélkül ezeket a kisfüleket az összekötőrúdon helyükre akasztjuk. Hátul a könyöksín mellett így túllógnak. A könyöksín elejével egy vonalban bejelöljük, elől ügyelve arra a vezetőrúd párhuzamos legyen a talpfákkal!
Tapasztalat: íves kitérő építésénél ez nagyon fontos, a párhuzamosság 0,1mm-en belüli kell hogy legyen , mert állításkor biztos hogy beáll párhuzamosra , és akkor hátul a csúcsín nem zár össze a könyöksínnel. Ez a kis hézag bizonyos mozdonyoknál siklást okoz, vagyis jön a bosszúság!
Pontos mérés után levágjuk a kívánt hosszt és helyükre toljuk a csúcssíneket. Ehhez a külsőíven lévő tősínt ki kell húzni ideiglenesen. Az első 4 talpfánál meg óvatosnak kell lenni nehogy összekarcoljuk a vezérlő fülekkel, ami lefelé néz. Tősín vissza a helyére és már majdnem kész vagyunk.
tip: a vezérlő fülekből én le szoktam egy kicsit csiszolni , mert pont túllógnak a talpfa alá és amíg nem vájják ki maguknak kis nútjukat szorulni fog az állítás.
A tősínt és csúcssínt alul a könyöksín közelében össze lehet kötni, a biztosabb csúcssín betáp miatt.
---A 2 vezetősínt is betoljuk a helyére, a váltó végén a túllógó tősínt és villasíneket méretre vágjuk miniflexel. A 2 villasín megkapja a szigetelt papucsot. A váltó elején jobb sínre a végén bal sínre meg a papucsot.
info: én ki szoktam húzni őket a helyükről, nehogy a vágás hője megolvassza a műanyag elemeket.
A szakirodalom javasolja, hogy pillanatragasztóval fixáljuk a tősínt, csúcsbetétet és a vezetősínt. Én még egyszer sem tettem meg, beépítés után nem tudnak ezek hova elmozdulni max. a vezetősín. de tartok a kifehéredéstől, amit a pill. ragasztó szokott okozni.
Továbbá ha ágyazatot sínkaviccsal, faragasztóval készítjük az később ezeket is rögzíti.
Ha a Tillig 86112 vagy 86110 használjuk állítóműnek, akkor: jobb sín barna, bal kék, csúcsbetéthez fehér vezeték megy. Én a sínbetápokat közvetlenül a trafóra kötöm, így nem kell forrasztgatni vezetékeket (vagy digi esetén J,K vezetékre )
A piros a közös, a pink és sárga meg az állítás vezérlése. A zöld és szürke meg a visszajelentés pl. a kapcsoló pultra.
Beépítés után jöhet a próba: BR52 4 tengelyes vagonok kurzkinematikás kuplunggal, BR01 Schürzenwagenekkel, Ludmilla és DB13 emeletes vagon jó lesz erre. Piko Taurus és BTTB y kocsi semmi kép, mert az 100% nem siklik ki!
TTomasz
|
(#16392) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2013 |
|
Az analóg vezérlés és szakaszolás
Mivel a napokban is találkoztam a fórumon olyan kérdéssel, hogy kell szakaszolni illetve elektromosan bekötni egy pályát, hogy pl. az állomáson megálljon a mozdony ---gondoltam leírok pár sort erről. Az elektromos bekötés és a szakaszolás elmélete méretarány független.
Én a szakaszolás hosszt és tapasztalatokat TT méretarányhoz írom, így azt más méret esetén át kell számolni!
Előző cikkemben már említettem, a pálya építésének az elején rögtön el kell dönteni analóg vagy digitális pálya lesz, más-más szakaszolást kell alkalmazni. A Digitálisnál ép úgy van több lehetőség Pl. teljesen automata PC vezérelt és/vagy ABC fékezés stb. Erről sok helyen lehet olvasni.
Én az analóg szakaszolásról írok most. Itt is több lehetőség van! Az egyszerűvel kezdjük:
A legtöbb analóg pálya egyirányú, így ezeknél az állomás kijárati végén elég a szakaszolás a megálláshoz. A szakaszolást a menetirány szerinti jobb sínszálon végezzük. Ha az asztalunkon gőzős-dízel forgalom van elég 30cm-es szakaszolás (árammentes szakasz). Villanymozdonyok esetén kell a 40 cm is, főleg ha V.VI. korszakos villanygépek is futnak az asztalon. A mozdonyok sebességét is modellezik a gyárak (kisebb-nagyobb sikerrel) így egy Piko Taurus, vagy Tillig BR185-ös fél trafóállásnál is száguld már. Annál a trafóállásnál ahol még, ép hogy elfogadható sebességgel megy a Tillig Szergej vagy a V100-as. A szakaszolás hosszának azért is van jelentősége, mert a mozdony akkor áll meg, amikor az utolsó áramszedő kereke is áthaladt a szigetelt szakaszra. Ez nem mindig a mozdony utolsó kereke! sőt néha meglepetés jöhet. A sebesség és lendítő kerék jelenléte a mozdonyban illetve a mozdony tehetetlenségi lendülete miatt, áram elvételkor csúszhat is, vagyis ezt is bele kell számolni a szakaszolási hosszba. pl. a Tillig Desiro mely bizony még 40cm-en sem fog megállni! oda már 45-50 cm kell, mert minden kereke szedi az áramot. Viszont fura lehet, ha egy Szergej a bejáratnál már megáll és nyíltvonalon teszi le az utasait, míg a Desiro meg szépen megáll az állomáson. Itt már érdemes Desironak külön állomási vágányt építeni, vagy nagyon hosszú peronunk lesz De erre nem mindig van helyünk.
A kályhától kezdem: adott egy ovál pálya, 2db kitérő és két állomási szakaszolás. A pálya áram ellátása: pl . Tillig 83143 betáp sín és még egy trafó is kell. Az egyenes szakaszon a két váltó szembe egymással megfelelő sínelemekkel két vágányt alkot. A kitérő vágányra (legyen A vágány) kimegy az egyik szerelvény. De hogy a másikon, B vágányon , el tudjon haladni egy másik, meg kell állítani valahogy az A vágány szerelvényét. Ezt nevezzük szakaszolásnak.
Szakaszolás:
Ezt a legegyszerűbben a gyári elemekkel lehet kivitelezni: Tillig 83155 kismegszakítóval és a Tillig 83156 nagymegszakítóval. Ezzel el is értük, hogy megálljanak a mozdonyok . A nagymegszakítónkból két vezeték lóg ki. Ezt kell egy reléhez kötni (nyitni, zárni tudja az áramkört) . Illetve ennél még egy primitívebb lehetőségünk is van a Tillig 08211 kapcsoló pultja, melyet fel is lehet billenteni így zárja az áramkört. Pont elég is 2 a vágányoknak 2-2 meg a váltóknak
Sokaknak van otthon FZ1 trafó, a 8211-es kapcsoló pultot említettem már és a klasszikus relé a BTTB 8410- es. Ez ma Tillig 08410-ként kapható, de hihetetlenül elavult valamiről van szó! 1A áramfelvételével és hogy fejjel lefelé nem szabad beépíteni, mert az a piros műanyag csúszka beakad, stb. én senkinek nem ajánlom. Alternatívák: Tillig 08414, Viessmann 5551 1x4 Viessmann 5552 2x4,
Roco10019 és CSM115. Nekem van pár Viessmann 5552 relém, de ma már ez horror áron kapható szerintem. Én még kevesebb, mint a mai ár feléért vettem őket. Ma már CSM115 relét építek be, természetesen az ára miatt Tőlem már megszokhattátok, hogy mindig a legolcsóbb (minőségi) megoldást keresem így erről itt is fogok majd írni.
Szóval a szakaszolást relé segítségével vagy karos jelzővel tudjuk vezérelni. A karos jelzők pl. SIBA, Viessmann vonatbefolyásolással készülnek, vagyis ez a relé be van építve beléjük.
A relék általában két független áramkört kapcsolnak, így ideálisak fényjelzők és a hozzá tartozó kiszakaszolások egyidejű vezérlésére. Persze egyszerű jelzőképre kell itt gondolni: ha zárjuk a szakaszolást zöld/ szabad, a megszakítjuk vörös/ állj. Én a Viessmann 7731 használom erre.
A kiszakaszolásunknak van egy vezetéke, ezt a relé egyik kapcsolható lábára kötjük pl. A2 míg a szakasz előttről jövő vezetékünket a relé A ( fix betáp) lábára kötjük. A relé másik oldalán a B (fix/betáp ) lábra a vezérlés (16v~) egyik felét kötjük B1- re a vörös B2-re meg a zöld led lábát (megfelelő ellenállásról és diódáról a led védelme érdekében gondoskodjunk) . A vezérlés (16V~) másik vezetéke a közös , ez megy a relé vezérlő közös lábához (R) és ledek másik lábához is (dióda kell!). A relén még maradt két szabad vezérlő lábunk ezzel tudjuk kapcsolni A1B1 és A2B2 állás között pl a Tillig 08211
Kapcsoló pultról, ahova szintén a vezérlés (16V~) nem közös vezeték megy. (Az A,B, R stb jelek csak a Tillig 08410-en van , a Viessmann pl. üres és teli körökkel jelöli ezeket , nekem még minden relén sikerült értelmeznem a bekötési rajzot, amit feltüntetnek). V. István reléje esetén a bekötési rajzot le lehet tölteni honlapjáról is.
Analógban szakaszolni: megálláshoz, áramkörök szétválasztásához Pl Z kapcsolás és a hurok fordulónál kell elsősorban. Hurok készlet Tillig 83154, áramkörök szétválasztása Tillig 83150és 83151. http://www.tillig.com/index-2.htm
Én már ezeket a funkció síneket nem használom, mert drága és csúnya az a hatalmas nyáklap az oldalukon
A szakaszolást kis flexem segítségével végzem, ezzel vágom méretre a sínszálat (multifunkciós kisszeszámgépnek is szokták hívni) és a Tillig 85502 szigetelő papucsaival toldom össze őket. Ezt a flexi talpfaráccsal a legkönnyebb kivitelezni, mert ahova ezek a papucsok esnek, a sínszál rögzítő kis füleket le kell vágni és kis mélyítést is kíván a talpfán, hogy ne emelje meg a sínszálat ez a vastag műanyag papucs. A kiszakaszolt sín aljára vezetéket forrasztok--> ez megy a reléhez. A szakasz betápját a relére közvetlenül a trafóról jövő vezetékről táplálom. Nem kellően avatott szem ezeket a szakaszolásokat észre sem veszi.
Természetesen analógban is lehet kétirányú forgalmunk, csak kompromisszum és figyelem kell hozzá. Egy trafó áramkörén minden mozdony azonos irányba közlekedik. Kétirányú állomás esetén, mind két kijárásnál el kell végezni a jobb sínszálon a szakaszolást és a nyílt vonal oldalról diódával át kell kötni a szakaszolást, hogy bejárásnál ne legyen szakaszolás
Én a kijárati váltókat úgy szoktam automatizálni, hogy az adott vágány szabadjelzés kapcsolójára kötöm a váltó megfelelő vezetékét. Ez persze egy 5 vágányos Líra kitérő építésnél relék nélkül nem megy már, de itt inkább arra hívnám fel a figyelmet, hogy kétirányú asztalon ilyen fajta bekötésre nincs lehetőség. Ott vágány utak kapcsolásának kiépítése célszerű. Erre én több pólusú nyomógombos kapcsolót használok.
Ahol csak lehet én automatizálom a váltók vezérlését , ill. minden megállásért felelős relét . Vagyis kijárás után a megfelelő távolságra tett kapcsolósínnel kapcsoltatom . A gyári Tillig 83159 használom/tam. Ma már csak alagútban ahol nem látszik.
FZ1 trafó bekötése:
A tetejét tekintsük a vezeték kivezetéses résznek. Az aljánál állva jobb oldalt mozdony (0-12V= ) , baloldalt tartozék( 16V~) kimenet. A mozdony jobboldali kimenet a sín jobboldali sínszálra. A tartozék jobboldali kimenet a "vezérlő" a baloldali a közös. Ha kapcsoló sínt használunk akkor a tartozék és a mozdony jobb oldali kimenetét össze kell kötni. A mozdonynak nem lesz tőle baja! A kapcsolósínt úgy kell beépíteni, hogy a kapcsolós (szakaszolt) oldala jobb sínszálra essen. Bármi kapcsoltatható vele, ami pillanatnyi áramfelvételt kér. Elektromágneses váltóállítómű , Bistabil relé stb.
Remélem tudtam segíteni.
TTomasz
|
(#16394) etwg válasza TTomasz hozzászólására (#16392)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Nagyon jo az összefoglalo cikked, szerintem ki kellene egésziteni néhány rajzzal, képpel és áttenni a cikkek közé. Ott sokkal egyszerübben elérhetö, és bármikor elérhetö.
Szolj Frankyenek, biztosan segit.
|
(#16396) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#16383)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Én meg azonnal kiszúrtam a vitrinben, hogy valami nem stimmel! |
(#16398) Frankye moderátori
válasza TTomasz hozzászólására (#16392)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Ha ilyen hosszú írást készítesz, azt valóban inkább a cikkek közé kellene tenni. |
(#16403) masTTertape válasza Frankye hozzászólására (#16398)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Segítettem TTomasznak a szöveg korrektúrázásában és formázásában, amennyire időm engedte. Nem mondom, hogy lexikoni szintű írás lett belőle, de azért ki lett belőle egyelve egy, s más. (imho ez ráférne a már publikált szövegekre is...)
A sok képpel teletűzdelt anyagot hova küldhetem, vagy tölthetem fel neked? |
(#16409) TTomasz válasza masTTertape hozzászólására (#16403)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Mit gyomláltál ki az írásból ? És Köszönöm , hogy gépészkedtél vele! |
(#16410) TTomasz válasza Frankye hozzászólására (#16398)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Tenném én , de az első cikkem nem engedi elmenti, mert nincs kép feltöltve hozzá, így piszkozatként ott vigyorog a tartalom szerkesztésem alatt. A 2. cikket már direkt képek nélkül írtam , de így azt sem tudtam feltenni oda. |
(#16411) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#16410)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Tamás!
Könyörgöm, töldsd már le
ezt iTT ni!
Ezzel át tudod méretezni a "túlmegabyte-izált" képeidet emészthetőre, és tudsz dolgozni a szokásos web felületeken velük. |
(#16412) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16411)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
A 13 közül melyiket is Angolul nem tudni én!
És ha letöltöm mivel lesz jobb nekem ? |
(#16413) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Felmerült egy kérdés bennem! Baj, hogy feltettem ide? |
(#16414) FriTTz válasza TTomasz hozzászólására (#16413)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Majd a történelem választ ad mindenre! |
(#16416) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Szerintetek ez menyit érhet?
(Null kilóméteres, még próbakört sem fotott tán.
A készlet a MAVOE titkáráé volt, és most az örökös el kívánja adni.
Én már vettem tőllük egy LVT motorkocsit, meg egy BR 56-ost és látható volt, hogy valóbban makulátlan.)
|
|
(#16417) ModELiTT válasza masTTertape hozzászólására (#16383)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2013 |
|
Szerbusztok !!
Először is szeretném leszögezni,hogy senkit nem akarok sem fikázni,sem magasztalni,de nagyon egyoldalúra sikerült ez az összehasonlítás,ezért szeretnék egy pár keresetlen szót hozzátenni remélem nem lesz belőle harag,és háború,nem szeretném ...
Kezdeném,hogy mindegyik modellnek van hibája,kisebb-nagyobb,mert tökéletes modell nincs ...
Ebbe bele értem,a miáltalunk készített modelleket is,azok sem tökéletesek !
Watt modell : Ár-érték arány megvan,ezek a modellek használatra készültek,strapára ezt bírják,tolhatja a gyerek a szőnyegen ...
Deák modell : Nagyot szeretett volna alkotni,de megint nem jött
össze,sajna összelapátoltra sikeredett ...
Húbert modell : Ami mindjárt szembetűnő az,hogy az orra lapos,mintha a falnak ment volna,az ablak törlő nem ellensúlyozza !
Ma amikor mindenféle réz kiegészítőket lehet beszerezni (rács-klima stb.) ezeket csak filctollal helyettesíteni nem igazán előnyös ..
A körömlakk zselé ilyen nagy ablak felületnél nem mutatós !!
Még egyszer mondanám,nem szeretnék megbántani senkit sem,
gondolom énnekem van alapom véleményt formálni ...
|
(#16422) masTTertape válasza TTomasz hozzászólására (#16409)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Tomi,
Tartalmi részt nem, csupán stiláris, helyesírási, szerkesztési, formázási javításon esett át a szöveg, de viszonylag felületesen, mert kevés volt az időm. Mégis egy hónapba telt...
G. |
(#16423) masTTertape válasza Mk48 2024 hozzászólására (#16416)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Szia,
Ez az "1000 éves Berlin" szett általában 100-120 euró környékén mozog az ebay-en. Én is valami hasonlóért szereztem be, aztán 30 ezer ft-ért adtam el. Ha a G8-as makulátlan benne, akkor ezt a pénzt mindenképp megéri. Ha szét van hajtva és előjönnek rajta a jellemző hibák, akkor nem. A kocsik hajlamosak a szétesésre, de ez nem hiba, hanem gyári lazaság volt. |
(#16424) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#16417)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Szia Laci,
Nincs ezzel semmi gond. Köszönöm, hogy elolvastad a cikket, igazán megtisztelsz vele. A honlap elején ott van, hogy ha bárkinek, bármilyen észrevétele van a leírtakkal kapcsolatban, akkor ne rejtse véka alá. Nagyon korrekt az észrevételed és át fogom emelni a cikkbe.
Úgy gondolom, hogy röviden jellemeztem a modelleket éppen az általad leírtak szerint is, de mivel mindhárom mozdonyról készült külön, nagy bemutató, így főként ott dolgoztam ki a részleteket.
Igyekeztem elég sok fotót készíteni a trojkáról és inkább azok beszéljenek, mint a minden részletre kitérő szavak. Mindenki maga döntse el, hogy melyik modell tetszik neki, nyilván összevetve a vételárral.
Üdv, Gábor |
(#16426) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#16423)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Hülye vagyok: "750 éves Berlin".
Bocs. |
(#16428) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#16426)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Hány éves Berlin, ha 1237-ben alapították? Innen könnyen megállapíthatjuk, hogy 26 éve adták ki a szettet... |
(#16429) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#16428)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Akkor a 800 éves évfordulóra kiadandót fogom kérni az 50. születésnapomra |
(#16434) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Ma tök véletlenül beleszaladtam egy kiállítás lehetőségbe.
Esetleg lenne arra lehetőség, hogy ismét összerakjuk a moduljainkat, persze ha már van olyan készültségi állapotban, hogy 5-8 m-t egyben meg tudjunk mutatni. A végekre fordító hurkot tudunk rakni, tehát egy folyamatos, akár 2-3 vonatos forgást lehetne rajta zavarni.
Az a kérdés, hogy van-e ennyi kész, hadra fogható modul, amit összerakhatnánk akár május 2-án? De szóba jöhet 9-12 is, sőt június 27-30 is.
A helyszín a Soroksári út elején, a Tesco emeletén egy jó nagy terület. |
(#16438) Mk48 2024 válasza masTTertape hozzászólására (#16423)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Köszönöm! |
(#16440) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#16434)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Sajnos még nem haladtam velük semmit, sőt a kertvárosi óta még ki se bontottam őket. |
(#16451) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
|
(#16455) PéTTer válasza masTTertape hozzászólására (#16434)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Az állomáshoz a hiányzó modulokat most kaptam meg. ezek folyamatban vannak, de szerintem ez még korai lenne a részemről. Talán a júniusi egy ösztönző dátumnak tűnik számomra. |
(#16456) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#16451)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Ilyesmi volt a FÉG-be (a Gubacsi úti oldalon lehetett látni) is szerintem kb 25 éve, arra jártam iskolába és néha megpillantottam a villamos ablakból!
Vajon eladták ócskavasnak? |
(#16457) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#16456)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Pár házzal odébb a Hazai Fésüs-fonóban is volt egy ilyen gépecske ... |
(#16458) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#16456)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
A csepeli papírgyárban is van (volt?) ilyen mozdony. Illetve Újpesten a Chinoinban (azaz ma Sanofi) van egy hasonló, annak Ödönke a neve. Igaz, már csak kiállítási tárgy...
A Füstiben is van egy egyébként, ha jól emlékszem. Talán pont a ferencvárosi. Nem tudom. |
(#16468) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
|
(#16469) Mk48 2024 válasza sunocske hozzászólására (#16458)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Újpesten hol? A 20E chinoin megállójánál van valahol?
Holnap nincs véletlenűl kedved délután errefele tévedni és megmutatni?
10 éve lakom a 4.ker-ben és mégcsak nem is hallottam róla! |
(#16470) FriTTz válasza Mk48 2024 hozzászólására (#16469)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
47.551030, 19.098323
+47° 33' 3.71", +19° 5' 53.96"
szerint ez az (google térképen a sínen valami) |
(#16471) TTomasz válasza FriTTz hozzászólására (#16468)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Én tatombak nick alatt ismerem őt TV, hegesztés, neonlámpa stb. effekteket is gyárt. Bátran rendelj tőle , megbízható. |
(#16473) GABA TT válasza masTTertape hozzászólására (#16383)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Szia!
Csörgő mustra!
Külső formát nekem a Deák féle hozza leginkább. Ugyan az ablakok tény egy kicsi kicsinek tűnnek, viszont ha az ablakot befogató gumi ki lenne emelve feketével. Akkor jó lenne !Belülről a Zsoltiét é s a Feriét is ismerem. Mindkettő jó szerkezet! A Deák belsőről nem tudok semmit! |
(#16474) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#16458)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Ami a Füstiben van, az a Dombóvári Fatelítő egykori gépe. Virágkorában ha szükség úgy hozta, egy feltöltéssel oda-vissza két személykocsival megjárta a Dombóvár-Tamási utat. |
(#16475) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#16471)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Igen, ide is írt slogan néven, csak a múltkor volt itt vagy valamelyik szomszédos topicon egy összeveszése, azóta némasági fogadalmat tett. Hogy amúgy olvas-e itt, azt nem tudom. |
(#16476) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#16470)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Igen, ez az, bár amikor legutóbb körbetapogattam, akkor még az üzem másik végében volt a két párhuzamos (fehér zúzottköves) csonkavágány egyikén.
Amúgy meg kell próbálni a portán bekéredzkedni, általában meg tudják oldani, hogy adjanak melléd egy kísérőt. Csak mondani kell, hogy vasútbarát vagy és szeretnéd megnézni Ödönkét. Szerencsére tudják, mekkora kincs és büszkék rá
És egy kép Ödönkéről. Ránézésre egy átalakított 377-es. |
(#16478) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#16468)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Szia!
Megerősítve TTomasz kolléga válasza, ezek valóban a "tatombak" féle jelzők. Nagyon szépek egyébként, a késztermék van a műhelyemben is, illetve rendelhető.
A szereld magad csomagból odahaz is össze lehet rakni, de tudni kell SMD-t forrasztani! |
(#16490) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Ezek jöttek meg ma, az ebay.de-n lőttem őket!
BR 56 2719
BR 86 1615-3
Eredeti dobozban és működőképesen, bár az 56-os nem világit mert kiszerelték belőle a dolgokat, de majd lesz bele ledes világítás ha minden jól megy!
A járművek abszolút sérülésmentesek így elsőre, szerintem agyon voltak olajozva a doboz alapján. |
|
(#16507) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Érdekelne vállal-e valaki mozdony kaszni átfestését?
Vagy tudtok aki vállal és az elérhetőségét?
Olyan érdekelne aki jó fedőréteggel tud dolgozni, mert nem egyszínű az alap.
Köszi
|
(#16508) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16507)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
|
(#16509) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
|
(#16512) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#16509)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
|
(#16515) masTTertape válasza PéTTer hozzászólására (#16455)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Nem erőszak a disznótor, nekem sincs érdemi előre haladás.
Ha mégis sikerülne a június végi időpontra összedobni 10-12 modult, akkor van értelme. |
(#16516) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#16451)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Tűznélküli mozdonynak mi is örülhetnénk TT-ben, ugyanis a BeckmannTT annak idején elkövette (részben BTTB alkatrészekből), Beckmann Dampfspeicher Lok de az ára jelen kurzus szerint 500 euró környékén is alakulhat, tehát nem a low budget modellezés része. |
(#16518) ModELiTT válasza róbertke hozzászólására (#16451)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Ödönkével kapcsolatban csak annyit,hogy szerencsémnek mondható,mert én mindennap áthatom,mivel ott dolgozom ..
Nagyon jó állapotban van,ha jók az infóim kazánvizsga kellene
csak,amúgy üzemképes ..
Két kép róla,régen és most !! |
|
(#16519) ModELiTT válasza ModELiTT hozzászólására (#16518)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Ez a kép lemaradt az előbb.. |
(#16520) ModELiTT válasza ModELiTT hozzászólására (#16518)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Rakoncátlankodik !! |
(#16521) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Nem akarja az igazságot .. |
|
|
2024. Dec, 30. Hé 20:46:34 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|