|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#16640) Vova válasza help-ez hozzászólására (#16634)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Sziasztok! Tegnap csattogtattam a tv-t és én is rátévedtem a műsorra, ahol meghallottam Márta István nevét, jó volt megnézni, aki lemaradt volna és érdekli itt megnézheti:
Bővebben: Link |
(#16641) masTTertape válasza help-ez hozzászólására (#16634)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Ha mégis hiányolnátok Pista és a vasútmodellezés viszonyának kifejtését, akkor íme egy kis szösszenet (ami más adásból kimaradt...): A NAGY Ő
|
(#16643) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
FÜVEZÉS!
Mielőtt bárki rosszra gondolna... A modulomat szeretném leszórni VMC-s szóróanyaggal.
Ez a tubus: Noch 08100 alkalmazható hozzá? A szűkös keretből most nem futná elektromos teaszűrőre, viszont ha ez a szórótubus használható, akkor mi a jószagú málnabokor kerül rajta ilyen sokba? Mivel tud többet, mint mondjuk egy kiürült samponos flakon? Volt már ilyen valakinek a kezében?
Köszi előre is mindenki segítségét |
(#16644) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#16643)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Ne hülyéskedj már, még egy ezrest rátolsz, és megvan a statikus fűszóró! De ha jársz pesten, gyere el, kölcsönadom az enyémet! |
(#16645) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#16644)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Köszönöm a felajánlást! Alkalmasint lehet, hogy élek vele! De biztos ugyanazt látjuk? A VMC-nél 4980,- a teaszűrő... |
(#16649) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#16645)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Az enyém saját készítésű, teaszűrőből, és elektromos légycsapóból...
Gondolom, annak a másik flakonnak is valami szűrőszerűség van beépítve a kupakjába! |
|
(#16651) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#16649)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Az én villamossági tudásommal inkább rendelnék tőled egyet, ha vállalod
UPDATE: találtam a neten egy fotót, amin látszik, hogy a kupakon négy, egyenként kb. 1,5-2 mm-es lyuk van. Lehet, hogy majd próbálkozom egy házi átalakítással előbb. Ha nem megy, akkor visszatérünk az első mondatomhoz |
(#16652) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#16645)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Ehhez, ha szűkös az anygagi keret, akkor kell:
1db elektromos légycsapó, legyünk nagyvonalúak: 1.500Ft
1db fém konyhai szűrő: ez legyen elegánsan számolva 300Ft
2db ceruza elem: 600Ft az alkáli.
Egy darab drót, meg egy gombostű, számoljunk rá egy százast. Ez anyagban, ha jól tévedek: 2.500Ft.
Na ehhez még jön egy kis munka, mert a légycsapó "fejét" le kell cserélni a teaszűrőre, meg bekötni a "földelő" vezetéket.
Készen van a statikus fűszóród. |
|
(#16653) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16652)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Köszönöm szépen
A szűkös keret csak azért szűkös, mert egyrészt most van a vasutas ramadán (minden hónap tizenötödikétől következő hónap tizedikéig tart), másrészt most lenne időm haladni a modulokkal, harmadrészt meg most jutott eszébe az ELMŰ-nek, hogy valamit benéztek és sok pénzt nem szedtek be tőlünk... Aztán mire a részletfizetések letelnek, ott vagyunk hogy október, és mégse kéne a temofesztre kopasz modullal menni, mert engem felakasztanak! |
(#16654) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#16651)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Akár az is megoldható, de előtte:
Video
Annyit hozzátennék, hogy én kisebb szűrőt raknék/raktam rá. |
(#16655) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Tiszteletem Uraim!
Valaki közületek ismeri-e a linken található üzletet, esetleg lakik-e valamelyikőtök a közelében?
Drótkerítést készítenék, azért érdekelne.
Köszönettel : Laci
Fémszövetek |
(#16658) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#16653)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Idézet: „... most van a vasutas ramadán...”
Ez mekkora! Ellopom! |
(#16659) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#16658)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Csak bátran! A BGOK felsőfokú pft. szak 2009/10-es évfolyamán találtuk ki
Minden hónap tizedike meg a vasutasnap. Amit természetesen méltóképpen megünnepeltünk a lehető legtöbbször. Például főztünk nálam bográcsban... Igaz, hogy ehetetlen lett az eredmény, de jócskán eltelített a folyékony kenyér |
(#16660) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#16651)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Basszus... Még én is meg tudtam csinálni és, ha valaki hülye hozzá, akkor az én vagyok. Szóval hajrá |
(#16661) reszelozsir válasza RoninTT hozzászólására (#16622)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Aham. Ezt még párszor át kell olvasnom, hogy megértsem és akkor sem biztos, hogy sikerül.
csíkosháTTú Köszönöm Neked is a leírást. |
(#16662) Gashpy válasza Lezlinilzen hozzászólására (#16655)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Ismerni nem ismerem, de könnyen útba tudom ejteni.
Utána még a postázást is meg tudom oldani kedvező áron |
(#16663) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#16660)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
No, akkor valószínűleg nekem is menni fog ;) |
(#16664) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#16643)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Nekem van ilyen flakon. Kb. kutya után hajítani jó. Az eredményt nem lehet összehasonlítani. |
(#16665) FriTTz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#16655)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
A Kén utca 6-ban viszonylag sűrűn járok mert dolgozik ott egy ismerősöm csak nem ennél a cégnél! |
(#16667) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Kollegák!
Van egy Modelit gyártmányú Rmms kocsim.
Szeretném kicsit korszerűsíteni, azaz a kengyeles BTTB kapcsolóját lecserélni. A legjobb az lenne, ha egy NEM-foglalat kaphatna helyet rajta.
Viszont a forgóváz és a kocsitest közötti hely kevés egy Peho kinematika beépítéséhez.
Van valakinek valami jó ötlete?
Mellékelek 2 képet:
|
|
(#16670) Mk48 2024 válasza sunocske hozzászólására (#16653)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Ha már modul téma.
Egy mailt némi információval, még mindíg várok.
|
(#16671) Lezlinilzen válasza Gashpy hozzászólására (#16662)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Köszönöm!
Ha valamikor benéznél oda, nézd meg légy szíves, hogy melyik szitaszövet lenne jó erre a célra, és persze milyen áron, mekkora méretben adják.
Nem sürgős, ilyen szép időben nem tudok a se..... szóval egy helyben ülni.
Majd nyáron, ha 17 fok lesz és szakad az eső.
Nagyon szépen köszönöm előre is!
Szép napot mindenkinek!
Üdvözlettel : Laci |
(#16672) Gashpy válasza Lezlinilzen hozzászólására (#16671)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
A hagyományos általános kerítésháló 65x65 nyílású, 1.8 mm drótból (netről)
vagyis 0.542x0.542, 0.015
Ehhez a listában legközelebb áll:
nyílás drót
0.425 0.04
vagy esetleg még:
0.930 0.08
Szerinted? |
(#16673) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#16667)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Csak új forgóvázzal és befoglaló kinematikával tudnád megoldani. Kb úgy, mint az eas kocsiknál. Épp a szűk hely miatt ezek ráadásul drága alkatrészek, tehát mire összeszedsz egy pár kikönnyített ore forgóvázat, hozzá a két fémöntvény foglalatot, kinematikát, rugókat, NEM foglalatot, már újabb kocsi áránál jársz.
|
(#16674) Lezlinilzen válasza Gashpy hozzászólására (#16672)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Jó lenne látni.
Így szépen "hangzik" méretek alapján, de látni kellene. Hasonló vörösréz szitaszövet darabkám van itthon, de olyan apró, hogy szemmel sűrűnek látszik, a terepasztalon nem igazán kerítésnek hat, inkább függönynek.
Ezért lenne jó "átlátni a szitán" |
(#16677) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Üdv!
Dobtam fel egy hirdetést, aki tud segítsen nekem!
Keresek
Köszönöm! |
(#16679) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#16674)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Ruhaanyagokat árulo boltokban sokfajta, remekül használható tüll nevü anyag van (fátyolnak stb használják). Sok méretben (háló mérete) és szinben kaphato fillérekért. Amennyi nekünk kell sokszor még ingyen is (levágnak egy darab mintát). |
(#16688) maTTato válasza Váltógyártó hozzászólására (#16649)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Mikor nekiláttam a saját fűszóróm gyártásához úgy alakítottam ki a szita befogatását, hogy az cserélhető legyen. Így igény szinte bármekkora "szórófejet" beletehetek.
|
|
(#16690) etwg válasza maTTato hozzászólására (#16688)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Én is ugyanigy oldottam meg a feladatot, söt még a légycsapot is vissza lehet szerelni. |
(#16693) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#16673)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
Csíkos Mester!
Még nem akarom feladni.
Ez nem Tillig/BTTB jármű, a forgóváznál nincs benne fémöntvény meg ilyenek. (ModEliTT) A kocsiszekrény pedig műgyanta, ha minden igaz.
A forgóvázra van ráerősítve a bronz (?) lemezkapcsoló, amit onnan le kell választani.
Most nézegettem még egy kicsit:
Két kinematika jöhet esetleg szóba: a Peho rövidebb mágneses változata, illetve a Fleischman 9574.
A Peho jobb lenne, mert arra ugye rá lehet húzni a NEM felvevőt, viszont a lelógó pöcke beljebb van.
A Flm- nál viszont a kapcsoló tartó pöcök kijjebb van. No meg mélységben is rövidebb. Viszont szélesebb... No meg főleg a Flm-Profi kapcsoló (9545) húzható rá. (Ez nekem nem gond, viszont Tilliget faragni kell hozzá)
Esetleg még az is egy változat lehet, ha a forgóvázra varázsolnám fel a Peho 110-es önbeállós felvevőjét...
Első lépés viszont az lenne, hogy levegyem a forgóvázat. Vajon meg merjem húzni a rögzítő csapját? |
(#16694) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#16693)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2013 |
|
ModeliTT mester mit mond? Kérdezted már? |
(#16699) bcs szgab válasza maTTato hozzászólására (#16688)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Az enyém is teaszűrővel van megoldva, de van ennek egy nagy hátránya: mivel gömbőlyű, csak egy kis ponton adja le az áramot legerősebben, nem túl haladós vele a munka. Azon gondolkoztam hogy valami laposabb aljú dologra cserélem a teaszűrőt (pl. konzervesdobozra) aminek az alját ki lehet vágni és rá lehet tenni rézhálót, nagyobb felületem lehet szórni. |
(#16700) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Vészhelyzet van!
Szeretnék egy szép dobozt csinálni a BR 254-esemnek, a doboz már megvan de a külsejét szeretném dekorálni (öntapadós papírra nyomtatva) a mozdony műszaki adataival és képével!
Képet találtam róla, de adatot nem!
Tud nekem ebben valaki segíteni?
254 065-6 a pályaszáma
Esetleg a díszítéssel kapcsolatos ötletet is lehet írni. |
(#16701) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#16700)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
|
(#16703) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#16693)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Igazán megtisztelsz, hogy Csíkos Mesterünkkel keversz, de úgy gondolom, hogy a nick-em már elég rég óta ismert (és a mögötte álló balfék is), így meglep a tévedés.
Nagyon jól ismerem Laci modelljét. Félreértettél. A Tillig által kapható kéttengelyes forgóvázak manapság már csak fémöntvény foglalatba pattinthatók be. Ebben mozog a kinematika is, ami lényegesen nagyobb kifordulást tesz lehetővé, mint a peho félék. Éppen azért, mert az alkalmazott kocsik mind hosszabbak, mint akár ez is.
Ebben az esetben - ahogy leírtam - csak nagyobb beavatkozással lehet kkk-t beépíteni, lévén hogy a konstrukció a régebbi, bttb megoldásra alapul. Ahol az alváz csapjába, vagy nútjába pattant be a forgóváz, amin rajta volt a kuplung.
Szerény véleményem, hogy egy ilyen rövid kocsinál nem annyira indokolt a kinematika.
Ha a peho mágnesest használnád, ahhoz is ki kell könnyíteni a forgóváz külső végét. |
(#16704) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#16700)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Szia,
Ismerek egy megrögzött hülyét, aki többek között hasonló esetekre is készíti a honlapját. Esetleg ajánlhatom: Bővebben: Link
Még azt tudom róla, hogy ha kérsz tőle képet, nagyon szívesen ad. |
(#16706) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#16704)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Igen köszönöm, olvasom is sűrűn (jelenleg az a bibliám és fő információ forrásom ) és bevallom onnan csentem egy képet!
Régen minden BttB-s modellhez volt egy kis papír, én arról szerettem volna néhány adatot rávinni a dobozra esetleg kismértékű grafikával amit a vindózpajint megenged nekem itthon! |
(#16707) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Amennyiben látszik a kép, kérem lektorálni!
A fekete vonal a hajtogatás helyét jelzi. |
|
(#16708) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#16702)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Telhetetlen... |
(#16709) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#16703)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Hinnye, ez biztosan az akkor aktuális füves téma miatt lehetett, mert ezt jól beszívtam...
Nem ragaszkodom körömszakadtáig a kinematikához, csak a kapcsoló cserélhetőségéhez.
Mint közismert, itthon a Fleischman-Profi (újabban Roco TT-ként is ismert) kapcsolókat részesítem előnyben, viszont találkozókra Tillig kapcsolóra kell átszerelni a járműveket.
Az nem okoz akkora fájdalmat, hogy hozzányúljak a forgóvázhoz, csak jó lenne, ha vissza is tudnám majd rakni...
Még ezt a 110-es cikkszámú befogót fogom megvizsgálni, hátha ügyesen be lehetne applikálni a kocsiba...
Kár lenne, ha emiatt a buta kapcsoló dolog miatt csak vitrinkocsi lenne belőle... |
(#16710) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#16709)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Sajnos épp a kinematika és a NEM foglalat (sokan keverik is ráadásul) az, ahol a hazai kisszériás remekművek rendre elvéreznek. De megnyugtató (ha lehet ilyet mondani), hogy a külhoni, hasonló kategóriájú modellek is ezzel a problémával küszködnek.
Belátom, hogy a gyári kinematika szerelvényeinek használatával egy-egy ilyen kocsi akár 3-4 ezer ft-tal is drágulhat. |
(#16712) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Hátha valakit érdekel!
A dán festésű nohabomat feltettem ide:
TT NOHAB |
(#16713) RoninTT válasza reszelozsir hozzászólására (#16661)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Tessék nyugodtan tovább kérdezni.
Szívesen segítek.
|
(#16714) terkoz válasza FriTTz hozzászólására (#16700)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
A képen látható darab a 60-as évek második felét idézi.
Zeüke gyártmány, az E94 065-ös gép.
Az eredeti doboz így nézett ki:
üdvgyuri |
|
(#16715) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
még valami |
|
(#16717) Gashpy válasza terkoz hozzászólására (#16714)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Gyuri Bátyám!
A több helyen (pl. a kedvenv lengyel oldalunkon) is felmerülő Ze üke írásmód annak köszönhető, hogy a németek régi (ún. gót) betűs folyóírásánál az u betűt az alakilag teljesen megegyező n betűtől az u fölé tett kis íves vonással különböztették meg (gyakorlatilag megegyezik az orosz j betűvel). És ezt sokan összekeverik a nálunk többnyire lustaságból két pötty helyett írt vonallal és ezért ü-nek olvassák.
(Az ü betűt ráadásul két kis vonallal gyakorlatilag ű-nek írták...)
Ha ü lenne, akkor úgy hívnák, hogy Ceüke, nem pedig Cajke
Ergo maradjon Zeuke az írásmód, ha szabad kérnem...
|
(#16718) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#16714)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
És ebben az a szép, hogy ezt a piros alvázas szériát megelőzte egy fekete aljú sorozat, aminek ráadásul az azóta feledésbe merült kábelköteg volt a különlegessége. Írás, képek ITT |
(#16720) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#16718)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
Engem mindíg elvarázsol az a teljesítmény, amit az akkori mérnökök véghezvittek. A Te fotóidon látszik jól, hogy 1967-ben milyen részletességgel kidolgozott kasznit és forgóvázmaszkot tudtak készíteni. Ne felejtsük el, hogy akkor még nem volt számítógép és CNC nmegmunkáló központ. A minden akkori katalógusban szereplő, rajzasztal mellett dolgozó mérnök nem csak dekoráció, hanem maga a valóság volt. |
|
(#16723) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#16720)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2013 |
|
És hogy tovább fényezzük a Storkower utcaiak nem létező koronáját, éppen a szóban forgó Krokodil modell húzta talán a legtovább úgy, hogy a szépen megmunkált kasztnihoz 40 éven keresztül hozzá sem nyúltak. |
|
|
2024. Nov, 13. Sze 8:06:20 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|