Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       85/437    
(#16998) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#16993) Válasz Máj 14, 2013
Azért nekem
ez a vonalvezetés
tetszik.
Az 1963-as Zeuke pályaterv füzetben van sok érdekes ötlet, és nagyságrendekkel jobb tervek, mint a Noch "fertigjátékai".
(#16999) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#16996) Válasz Máj 14, 2013
Idézet:
„Szoval a modellvasutnál mindig forditva kell nekiállni a dolognak, mert végleges a hely ... ”
Vagy úgy kell tervezni a terepasztalt, hogy a költségvetésbe egy házbővítést is bele kell szuszakolni.
(#17000) V43-1182 válasza hoTTo hozzászólására (#16999) Válasz Máj 14, 2013
Ti egyébként az FHB -nak is dolgoztok?
Jelmondatotok a "Nagyobb lakás kell nyuszómuszó!"
(#17001) róbertke válasza V43-1182 hozzászólására (#17000) Válasz Máj 14, 2013
Inkább a másik banknak: "Dönts okosan!"
(#17002) Gashpy válasza róbertke hozzászólására (#17001) Válasz Máj 14, 2013
Az a Favágó Bank?
(#17003) kombi válasza BR95 hozzászólására (#16987) Válasz Máj 14, 2013
Azért akad néhány mankó. Ilyen- olyan szakkönyvek, vagy a jogszabályi szinten megjelenő Pályatervezési Szabályzat.

Az 1983-as itt pl megtalálható.

Pályatervezési Szabályzat 1983

Kicsit száraz , de sok érdekesség található meg benne.

Ugyanakkor, bár a helyszín szabta lehetőség mindig más és más, nálunk is léteztek szabvány tervek, pl. emlékeim szerint valamely Vasúti Lexikonban is mutattak be példákat elsősorban a hév (nem BHÉV) , hanem a mostani mellékvonali állomások szabvány elrendezésére.


Az állomások kialakításával kapcsolatban az is fontos eltérés, hogy a magyar tervezési elvek egészen mások, mint pl az osztrák vagy a német, sőt a németek esetében még a mai napig is látható, hogy az egyes tartományi vasutak eredetileg más és más jellegű állomásokat építettek.

A különbözőség valamennyire még itthon is megfigyelhető, mert az egyes időszakok vasúttársaságai más és más elvek alapján építették meg az állomásokat. Pl a Déli Vasút a felvételi épülettel ellentétes oldalra telepítette az áruforgalmi létesítményeket. Pl. ilyen volt a mostanában átépített Tárnok, vagy Kápolnásnyék, de talán Balatonszentgyörgyön mintha mind a mai napig a felvételi épülettel ellentétes oldalon lenne a rakodó.

A pályaterv füzetek elsősorban a német állomásokat, azok üzemvitelét próbálták "lefordítani" a modellvasúti vágányelemek szabta, meglehetősen szűk keretek közé. Így tehát természetes és érthető, hogy a tervek vágánykapcsolatai egészen mások, mint az itthon jelenleg látható állomások elrendezése.
(#17004) V41-523 hozzászólása Válasz Máj 14, 2013
Üdv Mindenkinek!

Akit érdekel néhány eladó portékát tette fel a Index forum Börze topik 85882 hsz.-ben


http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9119466

Üdv V41-523
(#17005) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#17002) Válasz Máj 14, 2013
Naszóval akkor már oTT tartunk, hogy jenhitelre vasútmodellt?
Szép világ. Így lesz majd egy 5 ezres teherkocsiból a futamidő végén 50 ezres mozdony ára...
Inkább hagyjuk a bankokat és modellezzünk!
(#17006) FriTTz hozzászólása Válasz Máj 14, 2013
Én ma csináltam egy fiókot a modelleknek, precízen, milliméterpontosan!
Majd valamelyik nap még nekiesek felsőmaróval mert 2 milliméterrel nagyobb lett!
(#17007) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#17006) Válasz Máj 14, 2013
Milliméter pontosan 2 mm-rel mellé ment....
(#17010) masTTertape hozzászólása Válasz Máj 14, 2013
EZ igen viccesen néz ki.
(#17011) terkoz válasza BR95 hozzászólására (#16991) Válasz Máj 15, 2013
Szia!
Még nézz be ide:
pályatervek
A galériában van még mellette más méretarányú pályaterv is. Találsz itt aprócska pályát megállóval és hatalmas többrészes aztalt rendezővel nagyállomással.
A képzeletnek csak a szoba fala szab határt
üdvgyuri
(#17012) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17010) Válasz Máj 15, 2013
T. kolléga van-e valami amire licitál mostanában az ebajon?
Csak azért kérdem, hogy ne verjük fel egymásnak az árat!
(#17013) FriTTz hozzászólása Válasz Máj 15, 2013
Roco lokmaus2

Ez mennyit érne meg?
(#17014) BR95 válasza terkoz hozzászólására (#17011) Válasz Máj 15, 2013
Üdv!

Én az as.rumia.edu/tt oldalon szoktam nézegetni ezeket.
Sok pályaterv van valóban és kisgyereknek játszani biztosan jó. Nekem csak az szúrja a szemem, hogy egy-egy ilyen pályavonalon a mellékvonalra teherszerelvényt feljuttatni kínkeservesen, a fővonalat tolatgatásra felhasználva, cikkcakkban lehet. Értem én, hogy kicsi a beépíthető terület, de azt is el lehet(ne) ésszerűen rendezni.
Szerintem. Persze ez csak az én meglátásom, nekem van ilyen kritikus hozzáállásom.
(#17015) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17012) Válasz Máj 15, 2013
Igazán az 1200 eurós Keresztespókra mozdulnék rá, de gondolom ez nem éppen az az aukció, ami sokunkat lázba hoz e fertályon (ahogy nézem ott kint sem...)
Amiket te gyűjtögetsz, már mind megvan, vagy volt, így nekem főleg alkatrészek, vagy ad-hoc érdekességek jöhetnek számításba, de inkább a "nem költök semmire" attitűd szerint csupán csak nézelődöm és jegyzetelek.
(#17016) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17013) Válasz Máj 15, 2013
12-14 ezer ft.
(#17017) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#17011) Válasz Máj 15, 2013
Ú, ebből nekem a 4-es számú a kedvencem

Köszönöm, hogy megosztottad, már régóta kerestem ezt a füzetet. Ha egyszer elég öreg leszek és az asszony is azt fogja mondani, hogy lehet, akkor valami hasonlót meg is fogok építeni...
(#17024) wolfchild válasza BR95 hozzászólására (#17014) Válasz Máj 15, 2013
Szia!

Én javasolnám az index börze topikját, ott 16.000-ért hirdetnek komplett multimaus szettet.

Bővebben: Link

Szerintem postával együtt is csak 17e HUF kb.

Szemben a 70 EUR + posta árral.
(#17028) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17016) Válasz Máj 15, 2013
(#17029) GABA TT hozzászólása Válasz Máj 15, 2013
Sziasztok!
Egy kis mazsola, honállomás Győr 1007-es

DSC06511.JPG

DSC06513.JPG
 
(#17031) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#17029) Válasz Máj 15, 2013
Akarok egy ilyet!
(#17032) FriTTz hozzászólása Válasz Máj 15, 2013
Szóval kész lett az egyik fiók nagy nehezen!
Satum még nincs de legalább üllőm van és a teteje síkolva lett köszörűgépezet álltal frissen!
Itt tart jelenleg a doboz projekt.
A tetőtér nálam tulajdonképpen egy nagy szórakoztató központ!

doboz.jpg

fiók.jpg

üllő.jpg
 
(#17044) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#16887) Válasz Máj 15, 2013
Elkészültek a szerkezetek! Lassan ezt a méretarányt is kipipálhatom!

2013-05-15_2...jpg

2013-05-15_2...jpg

2013-05-15_2...jpg
 
(#17046) zsolesz74 hozzászólása Válasz Máj 16, 2013
Urak!
Rendeltetek már Müllertől TT kerekeket Németországból?
Illetve RP25-öst használ valaki, tapasztalatok érdekelnek.
Egy kisebb bttb állományt készülök átszerelni és minden gyakorlati tippet szívesen fogadok.
Elméleti vasútmodellezés most nem érdekel...
(#17052) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#17046) Válasz Máj 16, 2013
A ModMüller kerekeknek megvannak az itthoni helytartói, tehát szerintem senki nem rendelt még közvetlenül a németektől.

Az RP25 még H0-ban is elvetemültség, nem hogy TT-ben. Ez a privát véleményem, mert nem egy csúnya siklást láttam már OFF asztalon az említett kerekek által.
(#17053) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#17013) Válasz Máj 16, 2013
Kalap szar! (bocsánat!)
Semmennyit, arra sem érdemes, hogy ráklikkelj mégegyszser!
1: évek óta nem gyárják, ha javítani kell, már nincs hozzá gyári támogatás.
2: az a táp, amivel adják, az már az új MultiMaus-os kezdőszettekben van, szintén nem stabil, és ezzel csal 1,2A-ig lehet terhelni a cuccost.
3: a szettet (egér, erősítő, táp) innen-onnan szedték össze, ezek ebben a formában soha nem voltak együtt.
(#17054) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#17046) Válasz Máj 16, 2013
Idézet:
„Elméleti vasútmodellezés most nem érdekel...”

Gyakorlatilag keresd meg hoTTo, vagy tt-modell kollégát, és szerezz be tőlük kerekeket!
Olcsóbban jössz ki, és sokkal kényelmesebb, mint odakinntről rendelni.

Az RP25-ről meg már tanult barráTTom masttertape is írta, hogy felejtős. Szerintem sincs értelme erőltetni, a sima Modmüller, vagy Tillig kerekek tökéletesek lesznek.
(#17057) Váltógyártó válasza masTTertape hozzászólására (#17052) Válasz Máj 16, 2013
Így van, ezek a kerekek nem igazán alkalmasak a normál vágányon való közlekedésre. Hogy üzembiztos legyen, váltóknál sokkal kisebb távolság kéne a tösín és a vezetösín között, mint amit a NEM elöír. Ráadásul a gyártók még ezt sem tartják be (Tillig sem). Lemértem egy OFF méretü Roco kitéröt, a min. 14mm helyett a vezetösín-könyöksín külsö tavolsaga 13,5mm volt!
(#17060) Gashpy válasza BR95 hozzászólására (#17014) Válasz Máj 16, 2013
Amit Térköz mesTTer feltett pályaterves füzet, az nem volt fenn a rumián.
Eddig.

Most már ott is fenn van.

(remélem nem gond, hogy megadtam Arturnak a linket... )
(#17063) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17053) Válasz Máj 16, 2013
Köszönöm szépen a felhomályosítást, ehhez a részéhez nem értek ezért gondoltam, hogy abból baj nem lehet ha megkérdezem.
(#17065) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#17060) Válasz Máj 16, 2013
Háhá!!!!
Ez az a mappa, amit keresek már egy ideje. Pontosabban én tudom, hogy kinek adtam kölcsön, csak sehogy se' akar neki visszaérkeznbie a műhelybe.
(#17069) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17065) Válasz Máj 16, 2013
Nekem fénymásolatban volt meg és hiányosan. Aztán a padláson találtam néhány eredeti lapot belőle. Sajnos többet nem. Azóta azok is elvesztek...
(#17071) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#17069) Válasz Máj 16, 2013
Nekem kb. 2 évvel ezelőtt volt utoljára a kezemben, amikor összepakoltunk a lakásfelújítás előtt. Azóta is valamelyik doboz mélyén van...
Az eredetihez képest annyival másabb, hogy gyerekként filctollal kiszíneztem egy részüket... A háztetőket pirosra, a füvet zöldre, stb...
(#17072) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#17060) Válasz Máj 16, 2013
Én azért nem hiányoltam onnan, mert eredetiben megvan. (nem Csíkosé) Még apukám gyűjteményéből, olyan katalógusok mellett, amiket igazán izgalmas manapság átlapozni.
(#17073) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#17052) Válasz Máj 16, 2013
Köszi szépen mindenkinek a válaszát, és az infot!
Ettől tartottam én is, hogy az RP25 nagyon nyűgös.
Megnézem az ajánlott beszerző helyeket.
(#17074) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17054) Válasz Máj 16, 2013
Az még meg tudod nekem mondani István, hogy a különböző kerék átmérők miért is vannak?
Amiket mértem itthon BTTB műanyag kerekeket azok 8.3mm-esek, egy személy vagonnak volt fém kereke, az már 8.0mm-es volt. Gyanítom, hogy ez cserélve lett.
Az újabban vásárolt Tillig kocsiknak, meg 7.5mm, ha jól emlékszem.

Szóval, ha csere, akkor melyik méretet ajánlod?
(#17076) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#17074) Válasz Máj 16, 2013
Bocs, ha én válaszolok. Csíkos Mester ilyenkor már vagy a vonaton döcög, vagy már otthon éli családi életét.
Amennyire én tudom, a 8,3-as még a Zeuke idők csapos tengelyvégű kerekeinek mérete, amit átvett a Bttb és ezek szépen átolvadtak a kúpos csapágyazású típusba, majd azután lett egységesen 8 mm-es minden műanyag kerék.
Az átlagos nagyvasúti kerékátmérőkhöz képest még ez is túl nagy TT-ben, tehát a kocsik rendre magasabbak a méretarányban elvárhatónál. A fémkerekek "feltalálása" óta a 7,5 mm tűnik arányosnak, sőt speciális esetekben ennél kisebb is van. (lásd pl. Rola)
Mivel a modellvasútnál a kerekek geometriája a fizikájuk folytán teljesen más, mint a nagyvasúti, így a méretezésnél meg kell tartani bizonyos arányokat, így a nyomkarima, abroncsszélesség, átmérő összefüggésben. Szerény véleményem, hogy míg csak műanyag kerék volt, a rendelkezésre álló tengelyfurat miatt már nem lehetett csökkenteni a tányér átmérőjét (vagy éppen az ndk ipara nem akarta - megjegyzem, azért volt a pikonál N-es gyártási is...), így maradt meg a 8-as méret. A csodaszépen esztergált Tillig, vagy ModMüller kerekek persze már elbírják a kisebb méretet.
Értelemszerűen, ha elkezded kicserélni a régi kerekeket új, 7,5-esekre, akkor mindegyik vagonnál meg kell lépni ezt, mert amúgy nehézkes lesz az összeakasztásuk. Ugyanezt figyelembe kell venni egy régebbi terepasztal peronmagasságainál is. Ok, a két véglet között így is csak 0,4 mm magasságkülönbség lehet, de számos probléma forrása lehet.

Mondom, mindez csak a saját eszmefuttatásom, elképzelhető, hogy másnak merőben eltérő a tapasztalata.
(#17078) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#17076) Válasz Máj 16, 2013
Köszi Gábor,

természetesen örülök a kimerítő válasznak. Most még az asztalt építem. Elkészültem a fa munkával és a parafa is le van szabva. A peronok Auhagen peronok és azokat készülök sokszorosítani... tehát a magassága adott. Nekem úgy tűnt nem okoz majd fennakadást ez a különbség.
Akkor lehet, hogy 7.5mm-re cserélek és akkor az összes kocsi olyan lesz.
Most már csak azt kell kitalálni, hogy a 81db kocsiból mennyit fogok megtartani, mert csak azokat fogom lecserélni. A többi megy vissza a kalapácsos oldalra.
(#17081) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#17078) Válasz Máj 16, 2013
A nagyvasuton sem egyforma nagyok a kerekek, szoval több oka is lehetett annak, hogy a vagonok alá más méretü kerekek kerültek. ( Az már egy más kérdés, hogy melyik mennyire volt élethü.)
(#17085) terkoz válasza Gashpy hozzászólására (#17060) Válasz Máj 16, 2013
még készülök néhány további csemegével
(#17086) terkoz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17065) Válasz Máj 16, 2013
Ebben a szövegkörnyezetben kicsit félreérthető.
Remélem nem az én példányomra ismertél rá.
Ha igen, mindenképen szólj!
Talán megérdemelné a kölcsönkérő, hogy felfedtessék az inkognitója!
(#17088) terkoz válasza Gashpy hozzászólására (#17071) Válasz Máj 16, 2013
Ezek a ceruzarajzok a kedvenceim!
Nagyon szeretem őket! Mint egy korábbi hozzászólásban írtam, akkor még nem volt digitális technika, maximum egy kis pauszos kopírozás a fotóról, volt a csalás mértéke.
Egy másik korszakbéli módszer a kivetített kép átrajzolása a vetítőfelületre tett papírra, majd fotótechnikával visszakicsinyíteni, a nyomda számára.
(#17091) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17044) Válasz Máj 16, 2013
Lassan kész!

2013-05-16_2...jpg
 
(#17092) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#16968) Válasz Máj 16, 2013
Folytatom a beszámolót az Rmms átalakításáról.

Pár estés reszelgetés után az egyik forgóváz elkészült és szerintem nem is lett rossz!!!

A forgóváz egyik végén kivágtam egy akkora helyet, ahová a Peho mágneses kapcsolófoglalat befér. A mélységnél kis rátartással dolgoztam, hogy biztosan ne érjen össze az ütköző a kanyarban. (utólag nézve kicsit lehetett volna mélyebbre ereszteni, de így is jó. ) Erre felülről ráragasztottam egy kis műanyag lapocskát, majd a foglalat fém tartóját beragasztottam.
Rövid száradás után mehetett bele a kapcsoló és irány az ellenőrző ellenív (BR11).
A következő napokban elkészül a másik forgóváz is, majd megkapja a hasa alá a 10 g ólmot is.

aIMGP4793.JPG

aIMGP4794.JPG

aIMGP4796.JPG
 
(#17093) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#17092) Válasz Máj 16, 2013
képek 2

aIMGP4795.JPG

aIMGP4798.JPG

aIMGP4800.JPG
 
(#17094) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#17093) Válasz Máj 16, 2013
képek 3

aIMGP4801.JPG

aIMGP4802.JPG
 
(#17095) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#17081) Válasz Máj 17, 2013
Ez a része viszont érdekel, hogy nem egyforma!
Kifejtenéd miből adódtak az eltérések? Ugye nem csak nyomtávból adódó eltérésből...
A Rola-t már említette Gábor.
(#17096) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#17095) Válasz Máj 17, 2013
Több oka is volt annak, hogy nem egyformák a kerekek:
A kézenfekvö ok a konstrukcios, hova milyen fér. Minél nagyobb a kerék, annál több helyet foglal el az ürszelvényböl.

Aztán voltak bizonyos elméleti okok.
Minél nagyobb a kerék, annál biztonságosabb a futása.
A keréknek van egy minimális mérete, ami vasutszerkezeti okok miatt nem lehet kisebb (bizonytalan a váltomenet). Ezért pl. A RoLa kocsik külön engedéllyel mennek és bizonyos korlátozasok vonatkoznak rájuk.
A kisebb kerék gyorsabban forog (ugyanazon a sebességen) ezért nagyobb a csapágyak igénybevétele. Igy megfigyelhetö, hogy amikor bevezették a modern gördülöcsapágyazást egyböl kisebbek lettek a kerekek.
(#17097) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#17092) Válasz Máj 17, 2013
Off H0-ban létezik fémöntvényből forgóváz, ugyanígy TT méretben nem lehetne??
Lapozás       85/437    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
17:01:23
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés