|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#17287) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#17286)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Szerintem ehhez jó megvilágítás is kell, van egy profi fotós ismerősöm, majd kifaggatom. |
(#17290) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
vasútmodellezés érdekes hobbi, nagyon sok pénzbe kerül és nem az játszik vele akinek készült hanem az aki készíti.
Sosem fogom megérteni magamat miért csinálok egyre nagyobb terepasztalt az unokaöcsémnek!
Esetleg van valakinek rajza a Biatorbágyi viaduktról?
Meg kéne építeni modulban (vállalom) mert mindig csak síkságon megy a vonat és engem ez kezd felzaklatni idegileg! |
(#17299) maTTato válasza FriTTz hozzászólására (#17284)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
A tető csak ebben a színben elérhető. Létezik szürkében betoncserép, de az ormótlanul vastag és ezekhez az épületekhez egyáltalán nem való. Ezért is írtam, hogy a festése még hátra van. Ezek az épületek jelenleg még "gyakorló" pályák. Rajtuk kísérletezek. Például a IV. osztály ajtajai, ablakai és lépcsői már egészen másképpen néznek ki. A kéménnyel vagyok még bajban. de talán ha sikerül Jakó Attival összehozni az elképzelésemet, az is egész elfogadható lesz. |
(#17300) FriTTz válasza maTTato hozzászólására (#17299)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Na igen a tető, nem elég, hogy drága, de még választék sincs belőle. |
(#17305) help-ez válasza FriTTz hozzászólására (#17284)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
"modellvilágban mi határozza meg a színeket, árnyalatokat?"
Színelmélet a modellezésben igen érdekes téma,ha valamiből,akkor ebből lehetne doktorit írni,mert ez annyira elméleti dolog.
Röviden pár mondatban összefoglalva: Mennél kisebb a festendő modell(makett),annál világosabb árnyalatot kell használni.A tárgy természetes formái fokozatosan sötétiti a színeket.A szemet becsapja a fény.A pupilla összeszűkül,így próbál az adott tárgyról mennél élesebb képet alkotni.
Ez a téma egyébként minden makettező fórumon előbb-utóbb felvetődik.Pl.a makettinfón is lehet olvasni róla elég sokat.Szerencsére a vasútmodellezésben ez nem annyira számít.Itt meglehet magyarázni akár a több árnyalatni eltérést is.
A 80-as években volt szerencsém látni,és hallani,hogy két repülőgép makettező annyira belemelegedett a dologba,hogy anyázásig ment a dolog. |
(#17307) help-ez válasza help-ez hozzászólására (#17305)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Folytatás a színekhez.
OFF ban
Egy rövid sztorit engedjetek meg Nekem.
Mint írtam a 80-as években helyhiány miatt repülőgép makettezéssel foglaltam el magam ideiglenesen.Ez még az az idő amikor walkid (vagy valkid )színező pasztából kevergettük itthon a színeket.Ha normális modellfestékhez akartál jutni,akkor bizony kamionos ismerős kellett,vagy külföldi rokon..Az évtized vége felé már lehetett Bécsbe menni és ott ámultunk bámultunk a modellboltok kínálatán.
Létezett egy klub a Fehérvári úton,ahol szombatonként(havonta 1x)lehetett különleges dolgokat venni ,cserélni,vagy csak információt magába szívni a földi halandónak.
Nos itt rendszeresen tiszteletét tette egy legenda,Aki jártas a repülésben az ismeri a nevét Tobak Tibor,azaz Cica bácsi-megengedte,hogy így hívjuk ,a repülős nevén(nagy szó volt ez!!!)Akkoriban rehabilitálták és kapta vissza a rangját és az Öt megillető tiszteletet az utókortól.
( Nem a témához:Igen büszkén viselte az egyenruháját,és a rangját,melyet többé kevésbé visszakapott,csak furcsa volt ,hogy a rangjelzésen kívül semmi nem volt az egyenruháján-még alakulat jelzés se..........)
Nos ott voltam mikor megkérdezték tőle,hogy milyen volt a repülőgépe( Me 109G6) színe,árnyalata,nem tudta megmondani,pedig elég sokat repült vele.Inkább csak érzései voltak.
Kb 1 évvel később feltérték egy makett verseny zsűrijébe,hogy Ő döntse el melyik makett hasonlít legjobban a gépéhez.Igen zavarban volt itt is és szó szerint ezt mondta"Ha tudtam volna,hogy ilyen fontos ez Nektek,akkor lepattintottam volna egy darabkát a festésből."
Nagyon sok sztorit mesélt,nem csak olyanokat ami a könyvében megjelent.
Nyugodjék békében.Jó repülést !!!
Elnézést a nem idevaló és hosszú hozzászólásért.
Laci
|
(#17310) terkoz válasza help-ez hozzászólására (#17307)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
A Fehérvári úton a MOVI-t ismertem. Erre gondolsz?
A klub továbbra is működik, de már a Zsigmond tér közelében.
Közelebbi infó innen:[crash_overridekukacfreemailponthu]
üdvgyuri |
(#17312) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17287)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Akkor majd a profi fotós ismerősöd elmondja azt is, hogy bár a fény-képezéshez, ahogy a nevében is benne van, fény szükségeltetik elsősorban, de a pontos színleképzéshez elengedhetetlen a megfelelő média. Amíg filmre dolgoztunk, ezek márkája, gyártója volt a biztosíték arra, hogy milyen lesz a végtermék színvisszaadása. No meg a laborálás volt az, ami vagy sokat rontott, vagy sokat segített az anyagon.
Manapság, a digitális világban a képérzékelők megbolondulnak az alapszínektől. Legyen az akármilyen profi cucc, a piros rendszerint megdöglik a képeken. Ha még ehhez hozzájön a rosszul belőtt monitor, akkor ember legyen a talpán, aki kihozza a helyes színt.
Példának okáért, amikor az ÖBB új Taurusát fotóztam, akkor igencsak bele kellett másznom a görbék világába, hogy pontosan azt a pirosat lássam az újság hasábjain, amit a kezemben tartott modellen.
Mi ebből a tanulság? Fotó alapján soha ne ítélj meg modellszínt.
Menj ki a rendezőre, jól vésd az agyadba a látottakat és annak alapján kezdj festeni.
Másrészt pedig ott a RAL színskála. A gyakorlott modellezők megmondják, hogy milyen mértékben érdemes fakítani, vagy sötétíteni egyes felületeken, hogy ugyanaz a színélmény jöjjön vissza a modellről, mint a valóságban. |
(#17313) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17290)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Azért nagyon sok hegyes-völgyes modul van a szomszédos méretekben. Nálunk TT-ben, a modul szakosztály ujjong örömében, ha valaki viaduktos tervvel áll elő. Úgyhogy így tovább! |
(#17314) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17313)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Eddig még elég halk volt az ujjongás! |
(#17315) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17314)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Előbb legyen meg a mű, aztán az ováció!
Fordítva ritkán működik...
A szabvány ismert, asztalos is van jópár... Hajrá, én drukkolok. |
(#17316) Wartd hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Űdv!
Nem reklámozni akarom
Ha Valakinek még nincs, és "MÁVOS" :
"TILLIG 1625 Személykocsi készlet, 1/2. oszt + 2. oszt., halberstadti, Abyee + Bydee, H-MÁV, VI"
19990 HUF azonnal megvásárolható, ott ahol már nincs Klubkedvezményünk ! A Googli-ba ha bemásoljátok a szöveget feljön az oldal
Remélem tudtam segíteni pénzt költeni. |
(#17323) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#17315)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
|
(#17327) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#17323)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Azt hiszem találtam egy témát aminek a megépítése büszkeséggel tölt el és legjobb tudásom szerint fogom elkészíteni!
Ez lesz az! |
(#17328) FriTTz válasza help-ez hozzászólására (#17307)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
|
(#17329) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Házi feladat:
Méretek a Biatorbágyi viaduktról?
Én nem találok sehol semmit! |
(#17335) enigma válasza maTTato hozzászólására (#17299)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Nekem így sikerült kéményt "építenem". Én is most jövök ki ebből a feladatból. Ha esetleg tudok segíteni tanáccsal akkor jelezd, bár az enyém H0 méretű így azok a segédeszközök amiket én használtam nem biztos hogy neked is jók.
Az épület falait miből készítetted? Polisztirolból?
|
|
(#17336) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17329)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Ferdinánd híd, MÁV Központi irattár, bemész, megkeresed Opauszki Pistát, regisztrálsz, kifizeted a kutatási költséget (kb. 1200 ft) és kapsz betekintést az egykori műtárgyak tervrajzaiba. Ha megvan, akkor kérhetsz másolatot az anyagról, ez is valamennyi pénz. |
(#17338) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17336)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Közben bejutottam BME adatbázisába és egy papírskiccen megtaláltam a lényeget, a híd hosszát, és minő szerencse az egyik modellhíd gyártó termékpalettájában szerepel egy hasonló hídelem szinte tökéletes hosszal (33 helyett 30 centis egy elem, de ezekből 4 db kell a két hídhoz) és a rácsozása is pont olyan csak az alsó íves merevítést kell majd hozzá varázsolni!
Ez lenne az!
Nem lesz olcsó.
Felmerül a kérdés bennem, hogy ennyi ( hidanként 6 cm) csalás bele fér-e?
Mert így 60 centi hosszú lesz a híd 66 centi helyett.
Persze valójában hosszabb lesz mert nem a fémszerkezettől fog kezdődni a modul elem.
|
|
(#17341) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#17338)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Én egyetlen, nem rövidített, pontosan 1/87-es viaduktot láttam eddig (a méret iTT off, de nem ez a lényeg), ez Keszthelyen a Kaltenrinne.
Ez egyedileg készült, eredeti tervek alapján. Szerintem belefér egy kis csalás, nem mindenkinek van 600nm-es kiállítócsarnoka modellezni... |
(#17342) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17341)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Hát akkor ezt meg is beszéltük! |
(#17343) maTTato válasza enigma hozzászólására (#17335)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
A sztirol nem vált be, égette és olvasztotta a lézer. Az oldalak 0,5 mm-es kartonból készültek egy belső merevítésre rögzítve. A kéményt műgyantából gondoltam elkészíteni, de előbb a mesterdarabot kell kiizzadni magamból. |
(#17347) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17338)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Szerintem, ha csak fél méter, de felismerhető az eredeti, akkor is óriási sikere lehet. A torbágyiak biztos tábort vernek majd a modulod előtt.
Tegnap láttam a spagettihíd-építő bajnokságot - esetleg építőanyagnak az se rossz... |
(#17348) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17347)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Nem főzőversenyen akarok indulni! |
(#17349) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17348)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Köze nincs a főzéshez. Építésztanoncok körében a statikai tudás egyik fokmérője, hogy mekkora terhelhetőségű hidat lehet építeni belőle. A mostani győztes 570 kg-mal tudta megterhelni a spagetti hídját. Ez nem semmi!
Ha ebből építesz hidat a modulodra, akkor a látogató még át is sétálhat rajta. Nna az lenne a szenzáció... |
(#17352) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17349)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Tudom, csak vicceltem!
A spagetti ereje a szerkezetében (csöves) és anyagában (hosszú molekulák) van ezért nagy a szakítószilárdsága, csak a nedvességet tűri rosszul!
|
(#17358) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17352)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
A spagetti nem cső, az a makaróni! A hidakat spagettiből építik, ami tömör. |
(#17359) enigma válasza maTTato hozzászólására (#17343)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Én 0,4 mm-es acéllemezből készítettem el a falakat és a tetőt, borítása pedig nyomtatott papír lesz. Jelenleg a tető "fedésénél" járok, palautánzatra gondoltam. Szerintem egyszerübb modellezni mint a cserepet. Emlitetted a IV. osztályt az elöző hozzászólásodban. A HÉV (nem a budapesti) IV. osztályú felvételi épületére gondoltál? Épp azt építem, de több képet akkor akarok feltenni ha elkészült
|
(#17362) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17358)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Én is azt mondtam, tömör cső! |
(#17367) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17362)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Tömör cső .........hasonlóan korszerű találmány mint a Betontalpfa .... |
(#17370) maTTato válasza enigma hozzászólására (#17359)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Stabil lesz nem mondom... Mi vitt rá, hogy acéllemezt használj?
Úgy gondolom, TT vagy az alatti méretnél már nem érdemes a tető házilagos bütykölésével bíbelődni. Ha az Auhagen egyszer már megcsinálta, hát miért ne használjam. Ha én is 1:87-ben modelleznék, tuti kipróbálnám a saját készítésű tetőt is. Az egyik etalon nálam Battka. A munkái mindig ámulattal töltenek. Legyen az épület, egy fa, vagy dioráma. |
(#17373) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Ugye emlékeztek még a zeuke.nl oldalra? Nos Rob Dikken ismét előkerült és fejleszti új honlapját. Addig is ízelítő |
(#17374) enigma válasza maTTato hozzászólására (#17370)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Ha röviden akarnék válaszolni akkor azt mondanám: ez volt itthon. Ha jobban ki akarnám fejteni akkor pedig azt. hogy élvezem a kihívásokat, és annak idején mikor el kezdtem a modell építést, (van már annak vagy 2 hónapja...) eldöntöttem (éppen talán látva Battka mester munkáit) hogy amit lehet azt sajátkezüleg akarok elkészíteni. Nekem ez a modellezés alfája és omegája.
Nem igazán a megmunkálásával van nagyobb gondom, hiszen a 0,4 mm-es vastag lemez könnyen megmunkálható, hanem a panelek összeillesztésével. Hegeszteni, vagy forrasztani éppen az anyag finomsága miatt nem akartam, így maradt a ragasztás. Mivel csak horganyzott lemezem van ez még külön probléma a ragasztásnál. Némi háztartási sósav segedelmével megszabadultam a bevonattól és stabilra tudtam ragasztani. |
(#17375) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#17358)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
|
(#17376) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#17375)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
De körkivágóval vagy esztergával vágják ki esetleg lombfűrésszel? |
(#17380) enigma válasza FriTTz hozzászólására (#17376)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Rézcső készítése: Végy egy megfelelő méretű lyukat és rakd körbe rézzel. Gondolom ez tésztával is működik |
(#17381) GABA TT válasza enigma hozzászólására (#17374)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Az a sav amibe horganyt le marattad a vas lemezről, tökéletes
oltott sav lesz a réz elemek forrasztásához idővel, minél jobban ki dolgoztatod annál jobb. ( forrasztó víz ) |
(#17383) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#17381)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Pontosan, régen a bádogosok is ezzel forrasztottak! |
(#17386) maTTato válasza enigma hozzászólására (#17374)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
OFF
Anno sok-sok évvel ezelőtt, még a rendszerváltás előtt találtam egy darab 0,5-ös horganyzott lemezt és merő passzióból építettem belőle egy kis vitorlást. A bordákat és a külső palánkolást forrasztottam a fenékhez, illetve a fedélzethez. Kiválóan tartott és még esztétikus is volt. Hosszú évekig őrizgettem. Hogy hová lett...
(Ja és mindezt a munkahelyemen, mert akkorra a Budapesti Lakásépítő Váll. már halódott és nem kellett elektromos elosztó szekrény.)
ON
Szerintem ha forrasztod és nem ragasztod, szintén jó eredményt érsz el. Igaz én beraknék egy alapot és egy födémet. Kíváncsi vagyok a végeredményre. Remélem néhány képet közzéteszel. |
(#17387) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Tisztelt nagyérdemű!
Rézlemez csíkokra lenne szükségem a Torbágyi völgyhíd (Biatorbágyi viadukt) legyártásához mert a boltban kapható híd ugyan hasonlít hozzá, de szerintem nem eléggé ezért kénytelen vagyok magam legyártani a 4 db hídelemet!
Tanácsot szeretnék kérni beszerzési helyekről és anyagvastagság tekintetében. |
(#17389) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17387)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Iszonyatosan drágák! Inkább vegyél 0,3mm-es rézlemezt, és egy teljesen fém ollót. Tolómérővel bejelölöd, és egész pontosan el lehet vágni. |
(#17393) DinoTT válasza FriTTz hozzászólására (#17387)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
|
(#17397) enigma válasza maTTato hozzászólására (#17386)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Mindenképpen, de csak majd akkor ha látványos lesz, most még csak a meztelen lemezfalak csúfoskodnak... Sajna nagyon rapszodikus az időbeosztásom, sosem tudom előre hogy mikor mennyi időt tudok szakítani a modellezésre, így ígérni sem ígérem hogy pontosan mikor készülnek képek.
A forrasztást élből elvetettem, mikor elkezdtem az épület építését, de így átgondolva amit írtál lehet, hogy hiba volt. A ragasztás egyáltalán nem tolerálja a még a legapróbb művelet utáni mozgatást sem míg a forrasztás azért e téren több szabadságot ad.
Alapzata már ennek az épületnek is lesz, csak még nem rögzítettem, mert a nyílászárok beépítésekor még alulról be kell még nyúlnom. Födém pedig egy későbbi verzióban fog valószínűleg játszani, amiben reményeim szerint füstölőtartályos kémény lesz, ahhoz pedig kell valami tartóelem. |
(#17398) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17387)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
A MIBA és hasonló szaklapok modellezős kiadványai több esetben sztirol csíkokkal való hídépítést mutat. Az Evergreen (ugye jól emlékszem?) gyárt kimondottan a célra használható profilokat. Szerintem egyszerűbb és szebb, mint csíkokat vagdosni rézlemezből. |
(#17399) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Köszi az ötleteket és tanácsokat mindenkinek! |
(#17401) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#17399)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Szerintem nem csikokra, hanem L, T ill. I profilokra lesz szükséged.
Az egyik legismertebb az Evergreen, de van más is.
Sárgarézprofilokbol is több szállito van, ezek marott dolgok igy drágák is, viszont nagyon szépek, élethüek és idötállók. |
(#17402) M298 válasza FriTTz hozzászólására (#17387)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Egy javaslat a hídszerkezetre: a Pilz sín "I" tartóra roppant hasonlít és forrasztással gyönyörű rácsos szerkezet alakítható. Sziszifuszi munka ennél is a darabok leszabása, majd feszültségmentes forrasztása. Én annó a 70-es években készítettem az akkori úttörővasúti terepasztalra és ma is létezik, sőt kiegészítették alakjelzővel. |
(#17404) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Ma reggel nálam aludtak az unokaöcsik!
(fáj is a derekam)
A szülinapos első dolga volt reggeli késés behozása és a vonatrendezés, imádja a szerkocsis gőzmozdonyt (BR 56) és amikor ma reggel felraktam neki a BR 35-öst megkérdezte nagyon komolyan, hogy "most szórakozol velem?" !
Pár napja rábökött egy piros Taurus képére, hogy olyat szeretne (akar), majd ma megkapja azt is! |
|
|
|
2024. Nov, 27. Sze 5:27:32 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|