|
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#18501) BR01TT válasza masTTertape hozzászólására (#18488)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Nekem még várni kell egy kicsit a hivatalra .
De a bringa szállító vagon az kimondottan tetszik.
A gáz az egészben az, hogy az I-es vágányon 4 vagon és a mozdony fér el. Mint leghosszabb fogadó vágány.
De mostanság az IC vonatok is csak 2-3 kocsival futnak.
Nem baj majd én is igazodom az utasforgalom nagyságához, (mostanság kevés az utas).
.......ajjaj nagyon meg tudom magamnak magyarázni a kétkocsis vonatot |
(#18526) masTTertape válasza BR01TT hozzászólására (#18501)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Hát halbikkal azért hosszabb vonatok járnak. Igaz, hogy abban van mindenféle ócskaság, mint pl. ilyen-olyan Bhv is dögivel. Ezt sajna nehéz lenne TT-ben modellezni. |
(#18536) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 26, 2013 |
|
Kedves figyelmetekbe: Búró Botond fotója a Sajóecseg határában haladó Kazincbarcikai ingáról (Forrás: Facebook) Szili + kettő kocsi |
(#18537) BR01TT válasza masTTertape hozzászólására (#18526)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2013 |
|
Nézegettem a Botond képeit, szép számmal van benne 2-3 kocsiból álló vonat.
Vagy is .......nincs miért aggódnom ez miatt. (csak meglegyenek).
"Y" kocsiból van bőven , majd avval növelem a vonat hosszát. Vagy az nagyon hülyén néz ki?
.........de mindegy is, majd ha meg lesznek megnézem hogy mutatnak egybe, |
(#18538) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#18536)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2013 |
|
Micsoda pazarlás!
Cegléd - Ny.egyháza : Szili+ egy Bhv.
Vámosgyörk - Gyöngyös: rendre Szili + egy Bhv.
Lassan már elég lesz egy mozdony. Az a két utas felszáll majd a hátsó vezérállásba. |
(#18539) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#18538)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2013 |
|
Vámosgyörk-Gyöngyösi vonat is már egykocsis? Mióta? |
(#18548) Váltógyártó válasza masTTertape hozzászólására (#18538)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2013 |
|
Nos, miután két embernek már gazdaságosabb kocsival utazni, így ezen nincs mit csodálkozni! |
(#18558) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#18539)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2013 |
|
Lehet, hogy nem egykocsis. Szorri. Megnézem a fotóimon. |
(#18571) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#18526)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2013 |
|
A téli menetrendben a Siófok - Székesfehérvár személyvonat Szili + 2 Honekker.
A Cegléd - Nyíregyháza Szili + 1 Bhv személyvonatot nem tudom, miből veszed. A Cegléd - Záhony személyvonatok általában 3-4 fülkés (B vagy Bo) kocsiból állnak, illetve vasárnap délután van 6-7 kocsis is. A reggeli Cegléd - Szolnok személyvonatok viszont valóban Szili + 2 db 20-05 (csíkos) Bhv kocsiból állnak. |
(#18588) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2013 |
|
Üdv tagtársak!
Új beszerzés, szerintetek ez már elmegy második világháborús vasúti szerelvénynek?
|
|
(#18592) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#18588)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2013 |
|
Hogyaviharbane? Hátperszehogy! |
(#18596) FriTTz válasza FriTTz hozzászólására (#18588)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
Kellene még egy ilyen személyvagon!
Nem tudjátok honnan lehetne beszerezni?
Bolti készleten nem találom sehol. |
(#18597) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18596)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
tt-board!
én most vettem onnan két osztrákot. |
(#18598) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18597)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
Ez jó csak ide regisztrálni és nem tudok németül (csak a gogle) és a véletlenszerű kérdésen elbukok mindig!
"Die Trennung des Weges bei der Bahn wird erreicht durch welche Vorrichtung?"
vagy
"Wie nennt man das auf dem Loks und Wagen fahren?"
Erre mi a helyes válasz? |
(#18599) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#18598)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
Az elsőre, ha jól tudom a Weiche a helyes válasz. |
(#18600) BR01TT válasza FriTTz hozzászólására (#18596)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
A Dr Kollin Ferenc -et kérdezd meg.
Feri bácsinak vannak csodái!
Írj egy levelet nekem , és küldöm az elérhetőséget.
De lehet ismered is a börzéről.
Elég sok szép dolgot szereztem be tőle. |
(#18602) FriTTz válasza BR01TT hozzászólására (#18600)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
Ja, pont ma nem mentem ki a börzére mert beteg lettem!
|
(#18604) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18598)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
Igen, az első kérdés egyszerű, utcasarki németséggel nagyjából arról szól, hogy milyen eszközzel választanak utat a vasúton. Valóban a váltó a válasz.
A másik hasonlóan egyszerű és kézenfekvő kérdés: min mennek a mozdonyok és a kocsik? Szerintem sínen.
Tehát Weiche und Shienen, de emlékszem, hogy itt annó volt vita, hogy ez akár lehet Strecke is.
Nagyon szerényen jegyzem meg, hogy amikor 2005-6-ban rátaláltam a régi TT-s fórumra, majd azon keresztül Ottóékra, még semmit nem tudtam a németországi beszerzési lehetőségekről. Aztán megismerkedtem az ebay-jel és beszippantott a mátrix. Az egyetlen érdekesség, hogy egy kukkot nem beszéltem németül, viszont annyira érdekelt és vonzott ez a világ, hogy folyamatosan bújtam a kinti szaklapokat (MIBA, EK, MEB, stb), hogy pár hónap alatt megragadt a szakkifejezések zöme, majd ezután jó pár levélben próbálgattam a minimál ragozást, meg egyeztetéseket és ma már szótár nélkül megy az alapszintű kommunikáció. Egyaránt a termékleírások megértésében, illetve a kérdések megírásában.
Szóval nem ördöngősség, ha érdekel a téma, akkor a nyelv nem lehet akadály.
Naqyon sokan elsőre rávágják, hogy nem tudnak ilyen, vagy olyan nyelven. Pedig még nem is tudják, hogy egyáltalán próbálták-e. Egy kis kurázsi, ügyesség, hogy tudd, hol kell keresni, illetve azért pár deka agyszövet, hogy meg is ragadjon a tanult anyag és máris tied a világ, kitárulnak a lehetőségek.
|
(#18605) masTTertape válasza BR01TT hozzászólására (#18600)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
Szerintem a DRG-s Eilzugwagen nem annyira ritka, hogy ne lehessen még bolti készletet találni, vagy az említett TT-Board-on.
Lehet, hogy van Feri bácsinak is, de nála inkább mást keresnék.
Hozzáteszem, hogy a Board-on az osztrák Eilzug kocsikat átszámítva kevesebb, mint 5800-ért kaptam meg, kétlem hogy itthon bárhol elérhető érte ez az ár, amikor a VMC is akciósan 9500 körül adta a Karwendel kocsikat.
Az osztrák kocsik viszont tényleg ritkaság számba mennek. Ahhoz, hogy újra összeszedjem a Jaffa trojkát, három országban kellett végigkutatnom a lehetőségeket.
És mondok mégjobbat: a Karwendelhez illeszkedő DRG-s Krokodilt Lettországban vettem meg. Mert ott volt még egy utolsó darab bolti készleten. |
(#18608) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18604)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2013 |
|
Akkor holnap valahonnan kinyomozom, hogy mi a vasúti váltó németül! |
(#18609) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#18608)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
weiche
de ezt masTTertape is írta! |
(#18610) BR01TT válasza FriTTz hozzászólására (#18602)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Azért az is elő fordul, hogy az öreg sincs kint. (néha)
Viszont javuljál! |
(#18611) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#18609)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Majdnem ezt írtam be én is azért voltam elakadva mert nem értettem miért nem jó a "wechseln" !
Ezt dobta ki a gogle! |
(#18612) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
A vagon oldalán ez olvasható a fehér táblán:
Berlin
Halle
Frankfurt
Sikerült belépni a tt-board-ra ( a segítséget) és át is nyálaztam az piacot, de sajnos birodalmi nincs ilyenben ellenben van készletben DB-s csak hát az ugye nem háborús már! |
(#18617) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#18596)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
ebay.de-n most van fent 2/3 és 3-ad osztályú is. |
(#18618) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#18617)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Köszi, de azok sérültek ha jól láttam! |
(#18622) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18611)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
wechseln az váltani. Pl. Geldwechseln, azaz pénzváltás.
|
(#18623) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18612)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
A nyár ott sem a főszezon. Légy türelemmel, idővel kerül fel olyasmi, amire vágysz. És alkudni is lehet. |
(#18626) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18618)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
No pl. a kölni boltban fent van a listán LINK
vagy itt is van egy szép kis lista:
LINK
Nekem is úgy sikerült ilyesmire rátalálni, hogy végigkérdeztem az ilyen listákat és ahol volt, onnan rendeltem meg. |
(#18627) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18626)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Előbb benézek azért a börzére tájékozódás képen!
Úgyse sürgős most, de annyira megtetszett, hogy ebből szeretnék egy szép sokvagonos szerelvényt összerakni ami majd a bővítés fővonalán fog futni!
Valahogy majd megpróbálom összeválogatni azt a szerelvényt is ami a Biatorbágyi viadukton szerencsétlenül járt. (ha már megépítem a viaduktot ) |
(#18628) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#18627)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Akkor a Kocsilista megvan már ugye?
IHO |
(#18629) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18627)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Hát az a helyzet, hogy ezek éppen azok a vagonok (értem itt az Eilzugwagen-eket általában), amelyek nem jellemzőek a hazai használtpiaci forgalomban. Egyrészt, mert ugye 1988 után születtek, inkább a Parisel éra termékei, amikor már itthon nem forgalmazta a TT modelleket a Triál, így nem kerülhetett be belőlük annyi, ami a mai használt (ócska) piaci felhozatal alapját képezné. Később a Tillig terjesztette ki a teljes kínálatot és ezek itthon főként a gyűjtőkhöz jutottak el, lévén hogy az áruk is már többszöröse lett a Hobby boltos árnál, így az ahhoz szokott tömegvásárló már elkerülte ezt a típust (is).
Tehát ha itthon börzén, vaterán, vagy használtcikkes boltban bele is futsz ilyenbe, akkor egyrészt sanszos, hogy még a fehérdobozos, majd korai tilliges változat kerül a kezedbe, ami meg köztudottan fémpestises, tehát ha rögtön nem is, de rövid használat után szétporlik a kinematika fémkulisszája.
Nagyjából 2004-2006 után vált stabillá az anyag és onnantól kezdve garantáltan jó a modell fémalkatrésze is.
Viszont, ha valakinek ilyen korú Eilzug kocsijai is lennének, ők szerintem megtartják a gyűjteményben, mert szépek, értékállóak. (én is eladtam mind pár éve, majd azóta szinte az összeset újra beszereztem, illetve a DR-esek átépülnek magyar kocsikká)
Így sokkal biztonságosabb és sikeres merítés érhető el a német piacon, ahol az összes festési variáns ott figyel a TT-sek polcain és csak arra kell várni, hogy melyikük kezd bele profiltisztításba. |
(#18631) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#18628)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Igen, köszi, tudtam, hogy olvastam valahol!
Most már ennek a sok betűnek meg számnak vagon alakot kell öltenie!
Az hiszem ez ügyben itt még zaklatom majd a hozzáértőket! |
(#18632) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18629)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Én pont a vakerán fogtam ki az enyémet és bár doboz nélkül küldték, de tuti vitrinben volt.
BttB-s kuplungja van viszont kinematikás, beépített világítással. Még arra nem jöttem rá, hogy az áramot, hogy viszi fel!
A világításra is csak akkor jöttem rá amikor olvastam egy hasonlóról a neten és megnéztem az enyémet is sötétben!
Egy kérdésem lenne (biztos ciki), mi az a Karwendel express? |
(#18634) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18632)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Na jó persze...
Számomra a modell főként a doboznál kezdődik.
Ezekről a kocsikról elég sokszor írtam a honlapomon, elsőként ezt tudom ajánlani. De nyilván vannak mások is, akik megénekelték ezeket a kocsikat.
A Karwendel-ről írtam pár mondatot a kocsikon keresztül Ezzel kezdve, de előtte, utána van szó a Jaffákról is, meg a DB-s változatokról.
A Karwendel most állt össze újra, még fotóznom kell az új kocsikat, meg a mozdonyt, aztán az is olvasható lesz.
Addig is a régi készletes mozdonyról készült írás |
(#18635) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18632)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Ja, igen, a világítás itt alap, de ha digit pályára rakod, akkor cserélni kell az izzókat. Hamar kiégnek és megolvasztják a kasztnit.
A Bttb kuplungos a 2006-ig készült változat. Meg kell nézni, hogy nem repedezett-e a kinematika fémbetétje. Ha igen, akkor cserélendő. |
(#18638) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18635)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Amit én láttam rajta az csak a matt fekete festék, elváltozás nem fellelhető még! |
(#18639) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18634)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Olvasgattam, csak nem értem még a végére! |
(#18644) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2013 |
|
Sajna egy porladó kinematikájú Birodalmi vonatom nekem is van.
Amikor meg vettem akkor nem is tudtam erről a porladó fémről , sajna. Pedig a kedvenc vonataim egyike.
De hát így jártam. A lecserélésére pedig nincs lehetőség.
Annyi tuningolás van rajtuk, hogy azért körbe lehet huzkodni a pályán. |
|
(#18646) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#18635)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2013 |
|
Van műhelyben hozzá DCC dekóderes cserepanel, ha valaki digizne.
|
(#18647) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18646)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2013 |
|
A profi üzletember. |
(#18648) masTTertape válasza BR01TT hozzászólására (#18644)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2013 |
|
Mi az, hogy nincs lehetőség a cserére?
Van hozzá fémalkatrész, van hosszú csőszegecs is, kis kézügyességgel kb. fél óra munka.
Nálam a műhelyben rutinfeladat. |
(#18651) BR01TT válasza masTTertape hozzászólására (#18648)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2013 |
|
Nem a kinematika , hanem a komplett vonat cseréjére gondoltam.
Hanem ,.....milyen fém alkatrészed van? Kompletten egy új öntvény a porladó helyett?
Mert 8db és a szegecs. Mert hogy négy vagonkám van.
Erről beszélhetnénk! Árfekvés , stb. |
(#18834) masTTertape válasza BR01TT hozzászólására (#18651)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Igen. Öntvény A és B változat, hozzá való hosszú csőszegecs, amivel össze lehet fogatni a belső berendezéssel az egész cuccot.
Most van is tán 6 vagonra való komplett alkatrész.
Ha kell, viheted azonnal.
Keress meg mélben! |
(#18839) jvnd válasza masTTertape hozzászólására (#18834)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
A csőszegecs helyett érdemes egy 20mm hosszú 2 mm átmérőjű süllyesztett fejű csavart használni. Így a későbbiekben is bontható. A forgózsámolyba pedig szépen besüllyeszthető a csavar feje. (A rézcsavar szebb, de drágább.) Csináltam sok; LED-es világítás panelt ilyenekbe, ezeknél ezt a technikát alkalmaztam.
Volt még egy kérdés FriTTz kollégától, hogy hol megy "fel" az áram a világításhoz. Hát itt a csőszegecsen.
Mondjuk a LED-es panelhez egy rézhuzallal vittem fel az "áramot" mert a tapasztalatok alapján a csavarérintkezéseknél nem volt teljesen megbízható az elektromos összeköttetés. Ez főleg analóg esetben mutatkozik meg. |
(#18879) BR01TT válasza masTTertape hozzászólására (#18834)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Kösz ! Email ment. |
(#19183) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Hali!
No hát délután meg is érkeztek az új Halbik.
A fényképezéssel megint nem voltam a topon.
De a lényeg jól futnak a vagonok a nem kimondottan ilyen hosszúságú járművekhez épült pályán.
|
|
(#19186) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2013 |
|
Hát igen,.......itt már az R310 -es ív is kikandikál a kocsi alól jócskán. De ezek a leghosszabb vagonjaim. A többinél nem veszélyes. |
|
(#19232) hoTTo válasza BR01TT hozzászólására (#19183)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Like! |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 23:44:28 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|