|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#18089) HOTotya válasza BR95 hozzászólására (#18088)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Értem a célzást,de hány darabot vennének meg vajon.... Itt van a BR01,03,41-s hajtásom és alig fogy pedig azt gondoltam,hogy nagyobb keletje lesz,de nem (de csak H0) |
(#18091) BR95 válasza HOTotya hozzászólására (#18089)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Nos, ha TT méretben készülne, a képen látható festéssel... Én biztosan vennék egyet! |
(#18092) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#18091)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Én is |
(#18095) BR95 válasza HOTotya hozzászólására (#18093)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Szerintem ez a mozdony pont jó kezdés lenne! |
(#18096) HOTotya válasza BR95 hozzászólására (#18095)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
|
(#18160) stillll válasza HOTotya hozzászólására (#18072)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2013 |
|
A művelet sikerült minden a legnagyobb rendben. |
(#18175) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 16, 2013 |
|
TT-ben gyárt valaki M63-ast? |
(#18448) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 23, 2013 |
|
M61 2001-est látott már valaki? |
(#18452) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#18448)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2013 |
|
|
(#18454) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#18452)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2013 |
|
Hát a linked nekem nem működik!
De gondolom az alábbi gépről van szó. |
|
(#18484) Frankye moderátori
válasza FriTTz hozzászólására (#18454)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Most már működik. (A "http://" előtagból kettő volt a linkben.) |
(#18485) FriTTz válasza Frankye hozzászólására (#18484)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Ezt a képet megtaláltam én is (meg még egy másikat is), de csak ennyi. Nincs róla szinte semmi magyar nyelvű írás. |
(#18486) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#18485)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Ha igaz akkor ő az:
|
|
(#18487) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#18486)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
|
(#18489) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#18486)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Kéne egy ilyet építeni! |
(#18495) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#18491)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Volt egy ilyen nálunk és ez a lényeg!
Igazi ritkaság lenne ha meglenne 6 tengelyesben.
Kuriózum!
Nem azt mondom, hogy a gyűjtemény ékköve lenne, de azért jól mutatna az asztalon.
Lenne mit néznie a sok szájtátinak!
Azt hiszem szakosodni fogok a prototípus járművekre! |
(#18497) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#18495)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Nemcsak nálunk volt, de fél Europát bejárta meglehetösen sikertelenül. Annyi szép mozdony van ( még hazaiak között is), én inkább azokra költeném az idömet meg az energiámat.
Persze mindenki azt modellez amit akar, és annak állít emléket, aminek akar. Majd kiváncsi leszek mikor fogod bemutatni. |
(#18500) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#18497)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Na arra én is kíváncsi vagyok!
Mindenesetre felkerült a listára! |
(#18503) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#18495)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Hali!
etwg-nek igaza van, volt egy ilyen idehaza, kipróbálni. Amikor az akkori MÁV motdonyt akart venni, akkor idehaza még nem tudtunk ilyet csinálni, szovjet "barátaink" sem tudtak ilyet adni (ekkortájt érkeztek a Hrucsov dízelnek becézett egykori német BR52-k a MÁV-hoz), így kicsit máshol is vizsgálódtak. Két tipus jöhetett szóba, a svéd NoHAB GM licence mozdonya, meg a nyugat-németek V300-a. (Ez utóbbi a DB V200.1 "felfújt" változata. A svéd mozdony dízel-elektromos erőátvitelű, egymotoros, 1950LE-s mozdony, a V300 viszont kétmotoros, dízelhidraulikus, 2500LE (?) körüli gép. A próbamenetek után a MÁV - lévén volt már tapasztalat a dízel-elektromos erőátvitellel, továbbá ez csak egy motoros, a NoHAB mellett döntött. Ez lett az M61 sorozat. Nem volt rossz döntés. Dízel-hidraulikus gépket idehaza nem nagyon tudnak kezelni (lásd az M41-ek "üzemeltetése").
A Krauss-Maffai két gépet épített így tudomásom szerint. Egy ideig a DB használta is őket, a IV. korszakban BR230 sorozatjellel.
A kép a MIBA egy régiebbi számából van beszkennelve. |
|
(#18507) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#18500)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Azért már nekem van egy kisebb magyar mozdonyparkom ( igaz egyik másik felett már eljárt az idö), de megépitettem TT-ben a 651-t a 375-t H0-ban a 601-t, meg sok más nem magyar mozdonyt ( vagy 30-at).
|
(#18508) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18503)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Idézet: „Dízel-hidraulikus gépket idehaza nem nagyon tudnak kezelni (lásd az M41-ek "üzemeltetése").”
Ahogy az angolok se. Annak idején a British Rail Nyugati Régiója (ezek a régiók annyira önállóan gazdálkodtak, mintha külön vasúttársaságok lennének) próbálkozott a hidraulikus hajtással. Első körben a V200-ast terveztették meg a németekkel, a saját igényeiknek megfelelően. Aztán a szerzett tapasztalatok alapján gyártottak egymotoros, négytengelyes mozdonyt, meg kétmotoros, hattengelyest is (és mindháromban kb. annyi a közös jellemző, hogy Maybach motor van bennük és Mekydro hajtáslánc - még kinézetre sem hasonlítanak). Ez akkoriban volt, amikor az angolok lázasan keresték a megoldást a gőzüzem felszámolására, és vagy harminc-negyvenféle különböző dízelmozdony típust fejlesztettek ki, ráadásul a régiók gyakran egymástól függetlenül írták a pályázatokat. A sok mozdonytípus között volt néhány életképtelen, és néhány meglepően jól sikerült konstrukció is. Na ez utóbbiak lettek azok, amelyek aztán "egységmozdonnyá" váltak, a többire pedig a selejtezés várt. Vannak olyan típusok, amiből csak fényképek maradtak fenn. És ami érdekes: a dízel-hidraulikus mozdonyok 50-100 db-os szériák voltak. Ez a szám túl kicsi volt ahhoz (és hát a hajtással sem igazán voltak megelégedve), hogy egységmozdonnyá érjenek. Eredmény: a mai napig csak mechanikus és elektromos erőátvitelű mozdonyok és motorkocsik (na jó, utóbbinál talán vannak kivételek) közlekednek. |
(#18509) etwg válasza sunocske hozzászólására (#18508)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Valoban érdekes ez a dizel hidraulikus történet. A kezdettöl bizonytalnok voltak maguk a fejlesztök is, hogy mit is akarnak. A mechanikus átvitelben a kuplungot kiiktatni ( ami a leginkább kritikus pontja az átvitelnek) vagy egy automatikus sebességváltot kialakitani hidraulikus elemekböl. Valoban egyik sem sikerült nagyon. Talán a Voith jutott legmesszebbre, de az ö megoldásai sem voltak jobbak a közben egyre inkább elterjedt dizel-elektromos átvitelekhez képest. Az utobbiak egyetlen hátránya a kezdetben a tömegük volt. Igy a DE mozdonyok nehezebbek voltak ( talán emiatt döntöttek anno az M41-s mellett). Érdekes megfigyelni, hogy sok vasuton alig van dizel hidraulikus mozdony, más helyen meg elöfordul mind a két rendszer a mühelyek legkisebb örömére. Ma azt hiszem ez a kérdés már teljesen eldölt a DE hajtás javára, mert az uj aszinkron hajtásnál a motor nagyon kicsi igy elérhetö az alacsony tengelynyomás a DE minden elönyével. |
(#18511) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#18509)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Az M41 egy agyrém, legalábbis konstruktőri logika szerint. Hidraulikus erőátvitele van, de a vonatfűtése villamos fűtés, és a főmotorról meghajtva! Szerencsétlen Voith-nak ki kellett találnia ehhez a képtelenséghez a folytásos meghajtást! Ugyanis télen, amikor fűteni kellene (vagy nyáron, ha menne a légkondi), akkor a motornak megemelt fordulaton kell mennie, hogy a generátor adjon elég teljesítményt a fűtéshez! Csakhogy ez a megemelt fordulatszám meg sok meginduláskor egy szokásos hidraulikának, így a Voith az egyedi magyar igényeknek csinált egy ilyet.
Azért az érdekes, hogy a németeknél (DR, DB mindegy) alig van dízel-elektromos mozdony. Szinte mind dízel hidraulikus: V36, V60, V100, V180 a DR-nél; V36, V60, V90, V100, V160, V200, V300 a DB-nél. Csak a nem német eredetű gépek voltak DE mozdonyok (Taigatrommel, Ludmilla, vagy most a Hercules-ek, TRAXX-ok). |
(#18515) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Dobtam egy kavicsot az állóvízbe úgy látom!
Köszönöm az információkat, ezt nekem is kidobta nagyrészt a gogle csak reméltem hátha tudtok valami extrát!
Mondjuk volt egy kicsi na!
Egy kérdésem lenne már csak a Taurus-t a Krauss-Maffei gyártja? |
(#18516) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#18515)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Igen is, meg nem is. A Siemens neve alatt futott inkább, de van hozzá közük. Viszont már nem gyártják, a Vectront szánják utódjának. |
(#18518) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#18516)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
A Krauss-Maffai ma a Siemens TS része. |
(#18520) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18515)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
A legelső Taurusz szériának még Krauss-Maffei felirat volt az ütköző felett. Aztán lett Siemens. |
(#18521) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18518)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
|
(#18523) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18520)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Igen, egy ilyet láttam ma Gödöllőn RailCargoHungária felirattal az oldalán, de ÖBB-s volt és piroskék!
De rajta volt a Siemens felirat is a Krauss-Maffei felett.
Pontosabban nem felirat volt hanem a lemezből volt kivágva a szöveg. |
(#18524) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18523)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2013 |
|
Igen. |
(#18572) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#18523)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2013 |
|
Akkor az nem ÖBB-s, hanem RCH-s. Vagyis ex-ÖBB
|
(#18581) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#18507)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2013 |
|
Egyszer azért feltölthetnél már ezekről a mozdonyokról egy fotósorozatot a tisztelt publikumnak! |
(#18582) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#18581)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2013 |
|
A régi forumon fent volt szinte valamennyi, söt az ujság is irt rola. Volt valamikor egy honlapom is, de miután az üzemeltetö eladta az egészet, abbahagytam eme tevékenységemet ezzel is környezetvédö modon csökkentve az internet szemétdombját......
Majd, ha eljön az ideje, akkor majd ujra elökerülnek. ( ha minden jol megy, késö összel elkezdjük épiteni az uj terepasztalt - igy lesz uj téma és alkalom).
|
(#18583) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2013 |
|
RCH-Tau |
|
(#18584) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#18583)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2013 |
|
Na én a szürke főkereten láttam az ÖBB-s feliratot.
|
(#18586) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#18584)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2013 |
|
Ott is van, az első forgóváz közepénél. |
(#18671) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2013 |
|
Sziasztok!
LED-re szeretném kicserélni az N-s VT98-ban a fehér és piros izzókat, Fehérnek 380mcd-s meleg fehér LED-t néztem ki 0603-s méretben. Szerintetek a piros milyen erős legyen? Hány mcd? (50, 80, 100, 200 mcd?)
Még mi kellene az átalakításhoz? Jelenleg analóg, de tervben van egy DCC panel, bár nem tudom mennyire befolyásolja az előkészületeket?
|
(#18689) Fordítókorongos válasza Tapti hozzászólására (#18671)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2013 |
|
Szia!
Én már sok mozdonyomban cseréltem ki az izzós világítást Ledesre!
Szerintem mindegy milyen fényerejűt választasz,mert
előtét ellenállás mindenképpen kelleni fog!
Választhatod mondjuk a legerősebbet,és az ellenállással tudod belőni a megfelelő fényerőt,erősebb fényerőhöz kisebbet,gyengébb fényerőhöz nagyobbat teszel elé.
Ha digitálisan akarod használni,akkor még egyszerűbb a dolgod,mert teszel a Ledek elé egy kicsi (750Ω-1kΩ)
ellenállást,hogy legyen elég fényerőd,és ha túl erősen világít,akkor a dekódered programozásával tudod ledimmerelni a megfelelő erősségűre.
Általában 10 lépésben lehet a fényerőt állítani( 0 és max.fényerő között) a dekódereken.
Én digitools dekódereket használok,de szerintem ezt az alap dolgot bármelyik tudja,nem egy nagy szám programozni őket,és ezen kívül még a mozdonyod menettulajdonságait(gyorsulás,lassulás,max.sebesség stb.) is precízen be tudod lőni,az is egy nagyon jó játék!
Még a vezérállásodba is tehetsz kapcsolható világítást, meg mozdonyvezető figurát is,sokat dob a modellen.
A 0603-mas Led nagyon kicsi és nekem elég könnyen kinyiffan a forrasztástól,úgyhogy óvatosan! Én jobban szeretem a 1206-osat,de lehet,hogy a te méretarányod nem teszi lehetővé ezt a kicsit nagyobb méretet. |
(#18720) Antal Miklós válasza Tapti hozzászólására (#18671)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2013 |
|
Szia, én is sok mozdonyomban kicseréltem az izzókat LED-re, és a 0603 méretre szavazok. Csak néhány jótanács:
- a LED forrasztásához használj valamilyen csipeszt amiben a forrasztás alatt rögzíted,
- a legjobb az elvezetéshez a kb 0,1-0,2mm CuZ forrasztolakk szigetelésű zománcozott rézhuzal (valamilyen tekercsből)
- ezt ónozd be előszőr, kb 2 mm hosszan, majd vágd le kb 1 mm-re,
- ebből készíts mindjárt két darabot a LED két kivezetéséhez,
- egy kevés forrasztóónt tegyél a páka hegyére,
- a pákát érintsd a LED-hez, hogy előónozzad,
- hagyd kihülni,
- majd a kivezetést a forrszemhez tartva melegitsd át a pákával, és közben számolj 21-22!!!
- Mire ezt kimondod, késznek kell lenned, különben a a LED meghal!
(Amíg nem lesz gyakorlatod benne kb 2 LED-et elszúrsz, de utána már profin megy a forrasztás! Ez a tanulópénz.)
- Ne felejtsd el a forrasztás után azonnal leellenőrizni a LED működést.
A piros LED-hez én 1 - 1,2kOhm ellenállást tennék.
A LED a LOMEX-ben (Bp Lehel út) a legolcsóbb.
Sok sikert és nyugodt kezet a forrasztáshoz.
|
(#18722) HOTotya válasza Tapti hozzászólására (#18671)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2013 |
|
Talán még annyit,hogy én kétoldalas öntapadóra "ragasztom " oda a ledet és nem fog elrepülni,elforogni és így biztonságosan tudod forrasztani |
(#18729) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 2, 2013 |
|
Köszönöm a hozzászólásokat!
Az oldalon olvastam, egyenirányító diódáról. Milyen , mekkora?
Valahogy a szelénlapokat is ki kell váltani.
A piros LED-nek 200mcd-t választok.
A forrasztást én is öntapadón gondoltam.
Nyákra forrasztom a LED-et, mivel egy fényvezető müa. van a VT-ben és egy lámpán belül kell két színt megalkotni, úgy tervezem hogy a fehérek mellé forrasztom a pirosakat és a pici nyákot ráültetem a fényvezetőre. |
(#18735) csíkosháTTú válasza Tapti hozzászólására (#18729)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2013 |
|
Idézet: „A piros LED-nek 200mcd-t választok” .
Virítani fog a zárfény, mint egy piros színbe öltöztetett focipálya. Sok! Bőven elég lesz egy kisebb fényerejű tipus is. A közhiedelmekkel ellentétben az előtét ellenállással játszva csak korlátozottan lehet a fényerővel variálni egy LED esetén. Lévén, ha az begyújt, akkor már majdnem a teljes fényerővel világítani fog. Úgy is adják meg a katalógusokban, hogy min. áram - pl. - 5mA, max ára, 20mA. A két szélső érték között a fényerő változása általában kevesebb, mint 20%. Ha lemész a minimális áram alá, akkor meg nem fog adni rendes fényt, csak pislákolni fog. Nem véletlen, hogy a DCC dekódereknél a fényerőt úgy változtatják (jobb helyeken), hogyha nincs dimmerelés, akkor a kapcsoló tranzisztor simán ráereszti a kimenetre a teljes feszültséget. Ha van dimmerelés, akkor viszont nem sima egyenfeszt kapcsolnak, hanem a dimmereléssel beállított kitöltési tényezőjű PWM jelet, hogy a LED-ek fényerejét is lehessen állítani. |
(#18746) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 3, 2013 |
|
Nna!
Végre!
Urak!
Nagy odafigyeléssel, végtelen türelemmel, de lehet füstgenerátort szerelni a Fleischmann BR18.6 gőzösbe (ex bajor S3/6)!
Nem egyszerű, mert nagyon vigyázni kell a kémény kifúrásakor, de meg lehet csinálni. A Seuthe NR27-es jó bele. |
(#18761) Antal Miklós válasza Tapti hozzászólására (#18729)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2013 |
|
Szia, bármilyen kicsi szilicium diódát választhatsz pl 1N914-1N4148- BAYxx. Ha SMD-t akarsz beforrasztani a BAT sorozat bármelyik tagja megfelel.
Itt kb 10mA fog folyni, ennek a többszörösét is elbirják az említett diódák. Felesleges az 1N400x sorozat diódái! Túl nagyok.
Én az SMD-re teszem a voksomat.
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 20:30:29 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|