|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#18785) hoTTo válasza enigma hozzászólására (#18774)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Szerintem gyakorló pályának is érdemesebb valami korszerű sínanyagot venni. A régi kalapsínekkel nem lesz jó az áramfelvétel, állandó síntisztításban leszel. A Kühnnek van start síncsomagja, 60EUR körül van az ára, érdemes megfontolni (van benne 3 kitérő is kapásból és a dilikör sem 2 rövid egyenes szakaszból áll). Leírás a csomagról |
(#18786) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18783)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Mester!
Nem a BTTB sínekkel van a baj, hanem konkrétan avval a kupac BTTB sínnel, meg a megszokott Vatera lehúzással.
U.i.: Lassan, csak csak belekerül abba a 107-esbe a dekóder.
U.i.2.: Nincs valakinek egy 107-es kasztnia pöckökkel?!
|
(#18787) wolfchild válasza hoTTo hozzászólására (#18785)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Ez mennyibe jön ki ha az ember fia mondjuk a klubfoglalkozáson veszi meg forintban? |
(#18788) hoTTo válasza wolfchild hozzászólására (#18787)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Hááát, nem tudom ide írhatok e árat, még kitiltanak
Küldöm privát üziben. |
(#18789) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#18786)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Ráadásul az eredeti kérdés a PIKO által gyártott BTTB sínekre vonatkozoTT...
Tudom én, hogy nincs azért velük nagy baj, hacsak nem az, hogy a kivitelezésük technikája idestova 50 éves. Sokat kell velük dolgozni, türelmesnek lenni, és precíznek. Ezért csináltatom ezekből a srácokkal az asztalt. Ha ezen megtanulják a gondos munkát és gyors hibakeresést, akkor nagyot lépnek előre.
Ami be lett linkelve hírdetés, olyan síneket ingyen el lehet vinni a műhelyből, legalább nem nekem kell a kukába dobnom majd |
(#18791) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Szolgálati!
maTTato, légy szíves keress meg mailban, de most frankón!
Festés alatt a 41-esed, ha minden jól megy, szombaton kész is!
mail: ***@***.**
Feri
Az e-mail címed SOHA ne írd ki nyilvánosan (hacsak nem vagy mazochista!), mert a spammerbotok épp ezeket keresik, és elárasztanak levélszeméttel! Az adatlapodon ott az e-mail cím, akinek kell, megtalálja.
Frankye |
(#18793) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#18791)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Az irígykedő kisebbség nevében fotót/fotókat követelünk! |
(#18796) enigma válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18789)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Csikos MesTTer rátapintott a lényegre. Ezért szeretnék ilyen kihívással kezdeni, mert az ilyen sínállományból épült gyak.pályán szerintem a legalapvetőbb problémák amelyek megkeserítik halandó modellező életét biztos, hogy jelentkeznek. Ha csak egy "egyszerű" dilikört is épít belőlük az ember, már akkor is sokat tanulhat az, aki erre a szép hobbira áldozza idejét és pénzét (azt hiszem mindegyikből kell hozzá bőven).
Mint ahogy említettem a kihívások nem riasztanak el, úgy vagyok ezzel a dologgal ahogy az ősi sziú közmondás is tartja: "Az orálsex csodálatos dolog, csak tudni a jó végére állni."
Csíkos MesTTer! Ha vehetem ezt ajánlatnak, amit írtál ezekről a kidobásra ítélt vágányaidról, akkor én 16.-ka körül megyek fel B.pestre a lányunkhoz (Havannára cc. két utcára a műhelyedtől) akkor megegyeznék Veled rájuk. Úgy intézzük majd, hogy mindenki jól járjon, a többit esetleg e-mailben egyeztetjük. Azt hiszem izgalmas és tanulságos tanulmányi kirándulásban lesz részem, ha beléphetek a műhelyedbe. Hálám örökké üldözni fog!! |
(#18799) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
ÚÚÚÚ, kössz!
Az a legszebb az egészben, hogy amikor elkezdtem gépelni az üzenetet, eszembe is volt, hogy nehogy ilyen formában írjam. De hát.....
Olyan vagyok mint az aranyhal, úszok két kört, és elfelejtettem az elejét |
(#18800) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#18796)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Nyitva leszek, gyere!
Előtte azért csörgess meg. |
(#18803) enigma válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18800)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Oké, még egyszer köszönöm. |
(#18804) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18793)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Tessék, lássék! Csak nehogy az óbusmanhoz forduljatok......
Lehet hogy tényleg mazochista vagyok??? |
|
(#18805) wolfchild válasza enigma hozzászólására (#18796)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Azért annyit érdemes lenne még hozzátenni, hogy mert a jó oldalon állsz, azért a másik fogazhat.
Értem ezt úgy, hogy nehogy pont a kihívással járó de előre nem látott nehézségek vegyék el a kedved az egésztől. |
(#18806) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Uraim!
Egy kérdéssel fordulnék a publikumhoz. Megnéztem az iho-n masTTertape és TT Putz beszámolóját a vasútmodell kiállításról, ahol bemutattak egy "modul party"-t is.
Ezt nálunk megoldhatónak vagy elképzelhetőnek tartjátok, ha nem is ekkora volumenben.
Értem ez alatt, hogy nem csak kiállításokon, vagy a klubdélután 2 órájában, hanem mindentől függetlenül összejárjunk modulozni mondjuk 1-2 nap(ok)ra?
|
(#18807) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#18806)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Ahhoz legalább két állomás kell, meg némi nyíltvonal. Ja, meg hely! Nem akarom elkiabálni, de azt még talán alkalmanként én is tudok szervezni (de sajnos valószínű, hogy fizetni kell érte), ez ügyben meg kell kérdeznem a feletteseimet is. Az általam kinézett "klubszoba" kb. akkora, mint a Keletiben. |
(#18809) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#18807)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Támogatom a kezdeményezést! |
(#18816) enigma válasza wolfchild hozzászólására (#18805)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Csak profikkal dolgozom. |
(#18817) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
|
|
(#18820) Frankye válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#18799)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Semmi gond, ezért vagyok itt. (Az aranyhal-effektust pedig egyre inkább átérzem...) |
(#18821) Gashpy válasza help-ez hozzászólására (#18817)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Ebből mi lesz? |
(#18822) Gashpy válasza john07_doki hozzászólására (#18782)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Elvileg nincs akadálya...
Érdeklődéstől tenném függővé... |
(#18826) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#18713)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Köszönöm!
Már rég nyomdában volt az anyag, mire megjelent az Eas. Az persze egy dolog, hogy még nem küldte a Tillig... De ami késik, nem múlik... |
(#18828) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#18755)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Én is megerősíteném, hogy az aukciós oldalt éppen ezen hozzánemértés miatt is érdemes elkerülni. Sajnos hasonló esetek a lényegesen színvonalasabb ebay-en is előfordulnak, sőt a TT-Board-on is, lásd pl. Pico márkajelölés.
Ha bármikor régebbi modelleket, netán sínanyagot, vagy kiegészítőt szeretnél venni, elsőként érdemes iTT érdeklődni. Ebben a topikban a büdös életben nem ver át senki, senkit, mert szinte mindenki ismeri a másikat.
Ha van egy konkrét listád, akkor még nekem is elküldheted, mert az elmúlt évek során fél tucatnyi gyűjtemény landolt nálam és van köztük vadi új, vagy újszerű Bttb-s sínanyag is, amire esetleg még licitálni sem kell. Megnézhető, kézbe vehető, kipróbálható, válogatható, stb. |
(#18829) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#18782)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
HekTTortól szerveződik egy rendelés, de Help-ez Lacin kívül eddig nem jött rá izgalom. Magam is szívesen vennék onnan pár dolgot, így ha összejön több igény, akkor indíthatjuk a dolgot.
Javaslom, hogy ez ügyben engem keressetek meg mail-ben (csak abban, mert az itteni PM nekem nem jön be) |
(#18830) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#18806)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Az ötlet már korábban is fel lett dobva. Emlékeim szerint Kudar térköz Gyuri bácsi fel is ajánlotta a sulija tornatermét, tehát már csak működő pálya kell hozzá.
Az állomási modulokon kívül nagyon fontos a két végen a fordító hurok, melyek darabonként egy-egy nm-t vesznek el, tehát ha emellé még odakerül egy - remélhetőleg 20-25 m-es - pálya, némi elágazással, úgy kell majd a tér.
Részemről maximálisan támogatom az ötletet. Egy ilyen bulira a kopasz modulok is jöhetnek. |
(#18831) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#18830)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
És egy kis analóg vasutazás ügyben mikor tudna megtisztelni a kolléga úr? |
(#18832) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#18831)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Óh, köszönöm! Kb. augusztus 15-ig szinte bármikor, akár egy hétköznap du-este is szóba jöhet, de nekem a délelőtt is megfelelő. |
(#18835) róbertke válasza help-ez hozzászólására (#18817)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Kombinált fuvarozási egység szállító:-Félpótkocsi szállító. |
|
(#18836) wolfchild válasza róbertke hozzászólására (#18835)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
De hát ezen egy egész pótkocsi van! |
(#18837) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18827)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Egyből az irigység! |
(#18838) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#18835)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Én húztam ilyet! |
(#18840) strapal hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Egy Tillig BR189-eshez vásároltam nemrég egy elvben hozzávaló Tams plux12-es dekódert (Tillig 66016). A probléma az, hogy betéve a dekódert a mozdonyba, nem működik, ha kicsit mozgatom kilazítás közben, akkor a ledek fel-felvillannak. Egy másik mozdonyból kiszedtem egy ugyanilyen plux12-es dekódert, azzal működik a mozdony. Az új dekóderrel a másik mozdony viszont nem.
Ami furcsa számomra, hogy ezen a frissen vásárolt dekóderen egy láb hiányzik, tehát csak 11 láb van. A hiányzó láb mintha le lenne törve (egy mm-es darabja mintha kiállna). A dekóder leírásán szereplő ábrán viszont ennek a lábnak a helyén egy X szerepel.
Egészen biztos vagyok benne, hogy nem én törtem le a lábat, sőt még csodálkoztam is kibontáskor, hogy hiányzik.
A kérdésem arra irányulna, hogy miért is hiányzik egy láb, ami egyébként X-el van jelölve a leírásban? Emiatt nem használható a dekóder, vagy valami más baja van? Mielőtt visszavinném, gondoltam megkérdezem (igaz, az eladók is olvassák a fórumot).
Lehet hogy láb helyett tüskét kellett volna írnom? |
(#18841) help-ez válasza róbertke hozzászólására (#18835)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Sggmrss 90' a pontos válasz.
De alig különbözik a két típus.Az oldalfalak szinte teljesen megegyeznek.Legföbb különbség,--azon kívül,hogy ez 6 tengelyes 3 forgóvázas típus,ami 2 db 40 lábas konténer vagy
4db 20 lábas(illetve vegyesen) szállítására alkalmas --az ,hogy nincs a futóművek részére kialakított alsó box.
De ez a belinkelt fotókon még nem látszik.
Így róbertke válasza helyes !!
|
|
(#18842) csíkosháTTú válasza strapal hozzászólására (#18840)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Hátttt... izé...
Szóval (és ezt most fogadjátok el tőlem kérlek!) a TAMS azért nem tartozik az élvonalba. A Tran DCX51-P12 nagyon-nagyon tönkreveti minőségben, de a Lenz, vagy a Zimo tipusai is. Sajnos a magyar DigiTools ilyen dekódere nem, mert kilóg a szabvány max méretéből, így sajnos nálunk nem versenyképes.
DE!
Az a bizonyos hiányzó tüske! Tessék elolvasni a szabványt!
Ezt iTT!
Ebből kiderül, hogy az a bizonyos hiányzó, vagy kitörött láb az index, vagyis a jelölés, hogy hol van az "eleje". Tehét ez nem a Tams hibája, azt a lábat ki kell onnan törni! Ezt mindenki így csinálja, mert nincs készen ilyen "hiányos" tüskesor.
A nevezett dekódernek beállítási bajai vannak, de fejből ezt nem tudom, ki kéne hozni a beteget a műhelybe. |
(#18843) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Valaki be tudna linkelni képet ma használatos MÁV Lgs vagy Lgss kocsiról? A színe érdekelne.
Előre is köszönöm!
|
(#18844) masTTertape válasza strapal hozzászólására (#18840)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Mesteremet kiegészítve annyit tennék hozzá, hogy a 66016-ost NEM SZABAD MEGVENNI! Egy rakás szoaré, ami a Tams-ot illeti. Kimondottan a 189-eshez van gyárilag felprogramozva, más mozdonyhoz csak alapfunkciókkal és merőben idióta logikával használható.
Eredetileg az volt a cél, hogy ez a dekóder kihasználja a 189-es összes funkcióját. Ám nem. Hiába van 7 (!) led a mozdony orrában, azok közül kettőt nem használ. Elvileg kapcsolható a távolsági, de a Tams logikája szerint nem a menetirány szerinti világítással szinkronban, hanem F1, F2 funkciókon, iránytól függetlenül. Tehát esetenként ég a tompított előre és F2-vel a zárfény.
Szóval egy zsákutca, ha jól tudom, a Tillig már kivette a kínálatból. Ott a 66018-as Lenz, amit oda lehet programozni, ahova szeretnénk.
A hiányzó láb valóban mankó. Még véletlenül se lehessen fordítva berakni. Én már kipróbáltam olyan modellben, ahol átmenő a foglalat. Hát az eredmény frenetikus: füst és fényjelek, egy dual tranyó tokozás felrobbant. Azóta csak az egyik irányba megy a dekóder.
Tudtommal a 66016-ost csak firmware frissítéssel lehetne jobb belátásra bírni. |
(#18845) masTTertape válasza strapal hozzászólására (#18840)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Ja, és kérdés, hogy a másik, működő dekóder is 66016-os-e? |
(#18846) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#18843)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Ezt találtam. |
|
(#18847) strapal válasza masTTertape hozzászólására (#18845)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Ó. Hát azért bátorkodtam megvenni, mert már van egy br143-asban egy 66016-os. Utána jöttem rá, hogy ez nem volt némiképpen jó választás, de gondoltam egy br189-eshez mégiscsak jó lesz. Szóval van két 66016-osom, és az egyik nem működik.
Jelenleg a jó 66016-os a br189-esben van, a br143-asban így nincs dekóder (eddig abban volt). És ha jól emlékszem, annak az összes lába megvolt! (Most ezért nem akarom szétszedni, mert az a művelet elég macerás volt.) |
(#18850) róbertke válasza DinoTT hozzászólására (#18843)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
CER-Lgss |
|
(#18855) strapal válasza strapal hozzászólására (#18847)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Hát akkor a következő érdekes fejlemények történtek előző hozzászólásom óta:
Eszembe jutott, hogy a BR103-asban is egy 66016-os dekóder van (tehát összesen 3). Azt könnyeben tudtam szétszedni, így az ottani dekóder helyébe tettem a frissen vásárolt addig nem működöttet. Nem működött. Gondoltam nyomok egy reset-et. Ezután a mozdony elindult, igazából magától, csak STOP-ra sikerült megállítani. Rájöttem, hogy a mozdony száma a 3-as, de sehogy se tudtam továbbra sem megállítani. Átírtam a CV1-et 5-re. Azóta megy, szerintem rendesen. Szóval van 3 db működőképes 66016-os dekóderem. Nem tudom hogy jó e ez így, egyelőre tizedkész asztallal még megfelel. Főképp azt nem tudom mi történt. De ezentúl inkább akkor Lenz plux12-es dekódereket vásárolok. |
(#18863) masTTertape válasza strapal hozzászólására (#18855)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
HA megy, akkor ezek szerint az alapfunkciókkal nincs baj, viszont az extra fény- és hanglehetőségek összezavarodhatnak. (gy.k.: a 189-esbe lehet hangszórót rakni alapszintű menethanghoz) |
(#18864) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Sziasztok!
A júniusi klubtali képei ITT tekinthetők meg.
Talán ez a klubnap sikeredett a legcsaládiasabbra. Közkívánatra a körbefotózott pft kocsi is ide lett feltöltve. |
(#18865) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#18844)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Akkor most a kiegészítés kiegészítése
Szóval, a Tillignél kétféle BR189-es van, illetve volt. Az első eresztésben egy meglehetősen idióta logika szerint ment a világítás és a plusz funkciók kapcsolgatása (be kellett kapcsolni, hogy ne világítson, és ki kellett kapcsolni, hogy világítson). Normál PLUX12-es dekóderrel ilyen a helyzet. Ehhez pl. a Tran DCX51-P12-es dekódert lehet kérni a gyártótól, vagy tőlem is úgy, hogy ez a fordított logika helyreálljon, létezik egy spéci firmwire hozzá. A meglévő normál DCX51-P12-t is lehet "tilligesíteni" firmwire cserével, kb. 5 perc a műhelyben.
Az újabb Tillig BR189-kel már nem ez a helyzet. Lecserélték a régi elektromos panelt, így normál dekóderrel működik jól!!!
Még valamit ajánlok mindenkinek a figyelmébe! A megszokott F1 és f2 funkciók működése a Lenz PLUX dekóderek esetében nem nagyon áll meg! Ugyanis a NEM658 ajánlása szerint az F1 és F2 (AUX1 és AUX2 kimenetek) a zárófények önálló kapcsolására van kitalálva, vagyis menetirányfüggőek, mint a normál világítás! Előre menetben az F1 működik, hátramenetben nem. Hátramenetben az F2 működik, előremenetben nem. És ez nem mappingelhető, vagyis nem lehet a CV-kel trükközi vele!
Ez akkor baj, ha pl. a PIKO Talent2 motorvonatába teszünk egy ilyet, mert az AUX1 lábra kötött belső világítás Lenz PLUX dekóderrel csak előremenetben fog világítani, ha az F1-gyel felkapcsoljuk.
Ilyen esetekre én inkább a Tran DCX51-P12, vagy a Zimo dekódereket ajánlanám, mert a tapaszatalatok szerint az F1 és F2 menetirányfüöggését csak a Lenz vette komolyan, az össze többi gyártó nem, az Uhelnbrock, és a DigiTools sem (csak sajnos az utóbbi PLUX12-höz nem használható, mert nem fér be a helyére). |
(#18866) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#18864)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
De teljes körű hanghoz már a Tran SL76D/N kell |
(#18868) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18865)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
De tetszik kapkodni. Ennyi elütést és téves válasz gombot...
De a lényeg, az lényeg.
Ezt magam is alátámaszthatom és bizonyíthatom, hogy egyáltalán nem a kizárólagos Tran díleri attitűddel fogalmaztad meg a mondandódat, hanem tényleg ez a helyzet.
Nekem "hivatalból" Esu dekóderekkel kell (kéne) foglalkoznom és ugyanez a tapasztalat mind a 189-es, mind pedig a Talent2-es esetében. Hozzáteszem, hogy nekem az újabb 189-es van és abban sem működik rendesen a 66016-os Tams dekóder. |
(#18869) M298 válasza maTTato hozzászólására (#18864)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Bocs az erős fogalmazásért, de visszautasítom a PFT kocsi elnevezést. Ez a 1023-as jármű a frissen fővizsgázott és féltve őrzött szemét- és vegyszerszállítókocsink. Ezen tároljuk és hozzuk be a kocsikból kitakarított szemetet a 80-as és 90-es vágánycsoportról, valamint szállítjuk ki a vegyszereket a gépi mosóhoz. Ezt az utat mutattuk be a múzeumok éjszakája program keretében. Szóval a lényeg a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. üzemi célú kocsijáról van szó. Amennyiben valaki modellezi akkor tegyen rá 4 db. IBC tartályt, 2 sb. 1 m3-es kukát és építsen egy gépi mosót. Egy modul elemet ki is töltene egy ilyen tisztítóbázis. A képek jók és a jövőben is állok rendelkezésetekre. |
(#18870) masTTertape válasza M298 hozzászólására (#18869)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Viszont a pontos lemodellezéshez a kocsi oldalán ocsmányul megfolyt festést is illenék 1:120-ban leképezni.
Remélem, hogy az az ipari tanuló, aki így pacsmagolta le zölddel a kocsit, már rég az utcát sepri... |
(#18871) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#18868)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Néztük már mi van a TAMS-ban motor végfoknak? |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 18:02:17 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|