|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#19079) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19078)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Az említett két példával pontosan erre akartam utalni én is. Nincs szakértelem, nincs műszerezettség, nincsenek szerszámok, és legfőképpen idő nincs szervízelni egy boltban. A szervíz - ezt magamról tudom - egész munkaidős elfoglaltság. Közben még a boltot is vinni, rendelni, eladni, stb. nem igen lehet. Egy eladó idejében a napi forgalom mellett meg egyáltalán nem fér bele, hogy megtanulja a szervízelést.
(Mondjuk nekem az sem fér bele az időmbe, hogy a kuncsaft előtt eláztassam a másik szakmabelit, de ez az én "rossz időbeosztásom" ) |
(#19086) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#19075)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Ne szivass, nem a méretarányra gondoltam! |
(#19089) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19086)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Miért?
Ki is gyárt M61-et, olyat, ami TT építési nagyság, és még garanciális?
Egyet találgathatsz!
Ha meg van a megfejtés, akkor nyertél egy ilyen ikont: |
(#19090) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Üdv !
Nem is tudtam,hogy néhány 10 órai reszelgetés ilyen káros az egészségre
Ebből a kis izéből reszeltem vagy 10 db ot mire elfogadható lett-a kezem viszont ínhüvelygyulladásos lett.
|
|
(#19092) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19089)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Jó, így már értem! Bele se gondoltam, hogy "csak" egy gyártó készít...
De most, hogy utána kerestem már ezt is tudom, és boldog vagyok ! |
(#19093) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Még tartoztam 1 képpel Dénesnek.
Remélem látható a képen,hogy a főkeret könnyen megcsavarodik. Ajánlatos ragasztó teljes száradásáig lesúlyozni.Én spec. elcseszerintettem,mert pillanatragasztóval dolgoztam(ez mondjuk nem hiba, gyors és jó kötést eredményez ---viszont nagy odafigyelést és precizitást is ) nem figyeltem és reggelre jól is csavarodott......
Javítás csak töréssel lehetséges
Ezért is kezdtem bele a saját építésbe
|
|
(#19096) masTTertape válasza HOTotya hozzászólására (#19095)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Pár hzsz-sal korábban ecsetelte, hogy milyen cseh, lézervágott kitből építette. |
(#19098) masTTertape válasza help-ez hozzászólására (#19093)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Lacikám! Tényleg figyelj a fókuszra! Így a képek értelmezhetetlenek.
Amúgy jól alakul az ikerkocsi, kedvem lett nekem is ilyenhez. |
(#19099) csíkosháTTú válasza help-ez hozzászólására (#19093)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Hali!
Két oka lehet a kép életlenségének.
1: nem várod meg exponáláskor, amíg a gép AF (auto fokusz) befog, és erőlteted a kép készítést.
2: befog ugyan, az AF, de exponálás közben bemozdul a gép, mert az adott fényviszonyok között túl hosszúra nyit a zár, vagy Kend kezében mozdul meg a szerkezet. |
(#19101) help-ez válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19099)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Az az igazság,hogy a fényképezőgép még mindig nem került elő,így egy Kodak Zí6 os videó kamerával készítettem a képeket.Ezen meg nincs vaku. a nap meg már elbujt a szobaablaktól. |
(#19102) HOTotya válasza masTTertape hozzászólására (#19096)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Igen bocs addig nem tekertem le..... de akkor mit reszelt 10 db-t Nem bántásból írtam amit....... |
(#19104) masTTertape válasza HOTotya hozzászólására (#19102)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Azt nem tudom, hogy miért kellett ebből 10 db. Majd elmondja.
A kocsi összerakása ITT tök szépen látható. |
(#19105) HOTotya válasza masTTertape hozzászólására (#19104)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Igen látom köszi szépen jól meg van szerkesztve!!
Talán saját maga készíti a többit... |
(#19107) DinoTT válasza masTTertape hozzászólására (#19098)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Gábor, rendeljek neked 1-et? nézd meg milyen matrica szettel kéred mert nekem már az elején megjött a kedvem.
|
(#19108) help-ez válasza HOTotya hozzászólására (#19105)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Nem vagyok Én sértődékeny.
Azért kellett sokat reszelgetnem,mert a végeredmény nem tetszett.
Előbb 0,2 es sztirolból farigcsáltam,de mindig elszakadt.Elő kellett vennem a 0,5 ös lapot.Ez már merevebb volt. A második már sikerült is. |
(#19109) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#19107)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Ja, köszi. Egy belefér próbának. Úgysem lesz időm összerakni...
Hol látom a matricaválasztékot?
OFF írtam mélt, megkaptad? |
(#19110) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#19097)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Komolyan nem foglalkoztam vele és gőzöm sem volt! Olvastam a beírást és kíváncsi voltam kitől kapható ez a vacak gyárilag!
2 db Nohab-om van, két klasszikus bttb narancs M61, az egyiknek törött volt a kasznija és szereztem hozzá egy ép dán külsőt és kicseréltem.
Az új érában két mozdonyt vettem. Egy T679-est és egy BR44-et.
A T679-nek az egyik forgóvázában időnként megakad a fogaskerék hajtás és beáll a mozdony! Na ez is Tillig!
Szóval kezd nem túl jó kép kialakulni bennem a Tillig minőségét illetően. Vagy csak mi vagyunk IsTTen kollégával pechesek! |
(#19112) Mk48 2024 válasza BR95 hozzászólására (#19054)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Danke sün!
Bocs, de nem tudom, hogyan kell írni. |
(#19115) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
|
|
(#19116) jvnd válasza zsolesz74 hozzászólására (#19110)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Na azért nem ilyen rossz a helyzet. Valószínű, hogy csak belefogtatok valamibe. Olvasd pl. MTTP cikkeit, oldalát. Ott mindenféle aspektusból vizsgálja Gábor a megjelent modelleket.
Saját tapasztalatom szerint minőségi modellek jelentek meg az elmúlt időszakban. Nézd meg pl. a V36-ot, BR107 (pl: Leuna szett) BR103, TRAXX, Desiro, gőzmozdonyok (BR86 első verzióit ne), Y kocsik, személy és tehervagonok. Ha összhasonlítod a BTTB időszakkal, azért látható a technológiai fejlődés mégha ugyanazzal a szerszámmal is készül az új sorozat. Van mindegyikből, úgyhogy látom a különbségeket.
Persze a régiek is jók némi javítással (PEHO kupplung, persely, fém kerekek). Ezenfelül nem csak a Tillig van a világon, a többi gyártó is beleértve a kisszériásakat (magyar műhelyek is) általában minőségi modelleket csinálnak.
Ne csüggedj, jó méretet választottál. |
(#19119) zsolesz74 válasza jvnd hozzászólására (#19116)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Csüggedni azt azért nem!
30 éve kaptam az első TT felszerelésem, ami már nem start szett volt. Beleszerettem és azóta is a rabja vagyok, bár sokszor állt dobozban, most megint lett lehetőségem építeni. Nem vagyok naprakész a gördülő állomány tekintetében, és olvasva a kolléga panaszát, kaptam fel a fejem... |
(#19120) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#19119)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Addig jó, amíg felkapod rá a fejed. Mert ez azt jelenti, hogy az ilyen panaszok ritkák (és azért pörög rendesen a témafal, az október 1-i indulás óta több mint 5000 hozzászólás!). Az lenne a nagyobb baj, ha legyinteni kéne rá, hogy "na, már megint egy..." |
(#19122) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#19110)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Sokan úgy vagyunk vele, hogy ha belekavarodunk ebbe a hobbiba, akkor lassan már a bőrünkön keresztül beszivárog minden infó.
Van pár elvetemült őrült, aki időt és pénzt nem sajnálva mindenféle felületeken adja közre a mérettel kapcsolatos információkat.
A Nohab konkrét esete mind online, mind offline módon meg lett már énekelve és abban maradtunk, hogy - talán anyaghiba, - de sokkal valószínűbb, hogy hanyag összeszerelés.
És ebből a gyári hibából fakadóan az utólagos javítás nagy odafigyelést követel, amit nem várhatunk el egy bolti eladótól. Így fordulhatott elő, hogy IsTTen kolléga mozdonyát éppen ugyanúgy rakták össze, ahogy a gyárban.
Nem a gyárat és a márkát kell ilyenkor minősíteni, mert több, más OFF modellnél is előfordulhatnak hasonló hibák: pl. méregdrága Roco digit H0 gőzös hanyag forrasztásai, összeérő vezetékek. Vagy Fleischmann N-es dekóderek sorozatos hibái, vagy nagynevű, amerikai gyártóknál tapasztalható anyagspórolás és így tovább.
Elfogultság nélkül mondom, hogy a Tillig az élmezőnyben van mind fejlesztésben, mind termékekben.
Pechesek vagytok, hogy beleestetek a hibaszázalékba.
A te esetedben a Szergej már igencsak régi konstrukció, de a fogaskerék probléma nem ezzel áll összefüggésben. Egy 20 centes alkatrészről beszélünk, amit fél perc alatt ki lehet cserélni és megóvja a szerkezetet további károsodástól.
A BR44 alatt nem tudom, hogy mire gondolsz, mert az tudtommal Roco gőzös. Tán E44?
Na mindegy, az is már régi konstrukció, remélem hamarosan frissíti a gyártó. Ez esetben is egyébként még a '80-as évek tervezéséről beszélünk, vagy jó esetben is a Parisel éráról. Hát akkoriban voltak még bukfencek.
Szó, mi szó, érdemes tájékozódni, a tanácsokat elfogadni és a témával kapcsolatos honlapokat Ctrl+D-vel könyvjelzőzni. |
(#19124) etwg válasza sunocske hozzászólására (#19120)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Teljesen igazad van, mindig és mindenkivel elöfordult, hogy szerencsétlen konstrukciová vált valamelyik modell. Ez nemcsak a Tilligre és a TT- re vonatkozik. Sok konstrukcio még az igazi sorozatgyártást sem érte meg, ha meg oda is jutott, akkor jobb esetben a vitrinekben vár a sorsára, mert a müködésre teljesen alkalmatlan.
Az én "hösi vitrinemben" is van sok ilyen ( sajnos még a mai árszinthez mérve is kimagasloan drága modell), aminek majd egyszer a sirkövére azt véshetik hogy:
"Élt 50 évet, futott másfél métert!"
RIP
|
(#19125) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Friss hír Taurus fanoknak: A GySEV Liszt-mozdonya hamarosan Wagner-gép lesz.
|
(#19126) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19125)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Családban marad
Wagner lányát elvette Liszt feleségül |
(#19127) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#19074)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Na most olvastam a Tillig MÁV Nohabos válaszodat! Én úgy gondolom, hogy ha egy üzletből megvettem és garanciális, akkor oda fogom visszavinni nem valaki máshoz (ezzel nem téged akarlak megsérteni) de szerintem így logikus mert neki a feladata az, hogy rendezze a dolgot és nem én akarom még magamat plusz költségekbe verni (bár már így is van) miközben garanciális! Akkor minek van a garancia?! Én értem amit te írsz, hogy itt nem igazi hozzáértő emberek dolgoznak de ezzel én még csak most kezdtem szembesülni mert idáig nem voltak garanciális problémáim! És hogy ki a hozzáértő kolléga? Nehéz ügy! Tudom olvassam a fórumot és a sok hozzászólásból majd kiderül lassan! Amint lejár a garancia ígérem, hogy megkapod javításra! |
(#19128) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#19122)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
A BR44-es ROCO és hbátlan. Ezt csak arra írtam, hogy ezek az új beszerzések!
Nekem ezeken kívül csak régi mozdonyaim vannak, V180, BR110, V200, BR130, BR81, BR103... és hibátlanok.
Ha nem tudok a Tillig betegségén túljutni, akkor találkozunk. Én nem fogok a kereskedővel szarakodni! Az biztos nem éri meg, tanulva a kolléga esetéből!
|
(#19129) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#19127)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Nem értelek, mert értelmetlen, és felesleges bosszúságokba/költségekbe vered magad.
Nem mindegy, hol kapod meg a garanciális baj orvoslását?
Hidd el, masttertape és a csíkos-műhely neve is ismert Sebnitzben.
De lehet erőltetni a dolgot a bolttal, csak a korábban felsorolt okok miaTT a forgóváz maszk ugyan olyan két balkéz által lesz felerőltetve a helyére, és ugyanúgy hibásan, felszerelés helyett... Pedig kb. 10másodperc helyesen visszarakni, kis gyakorlattal 5. Egyébként egy alapos tisztításkor amúgy is le kell szerelni, majd vissza. Kellő óvatosság híjján törni fog akkor is.
Sajnos hozzá kell szokni, hogy Mahorka cigarettával a szánkban, és egyujjas bundakesztyűben nem lehet a Tillig modellekhez hozzányúlni. Ez a korszak elmúlt, már 1996-ban! |
(#19130) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#19127)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Sajnálom, hogy nem lehet téged elmozdítani a holtpontról.
Lehet itt évekig szajkózni azokat az alapelveket, amik egy normális piacgazdaság modelljébe illeszkednek. De ez itt (és máshol sem) nem az. Segítő szándék volt a javaslat (nem csak neked), hogy előbb kérdezünk, aztán rugózunk a jogainkon.
Elhiszem, hogy szerinted mi a logikus, hisz szerintem is az lenne, de ebben az országban lentről felfelé folyik a víz. Vagyunk annyira idősek, hogy ezt már megtanulhattuk.
És a szemellenzőinket már rég nagylátószögű optikára cseréltük. Javaslom ezt a hozzáállást neked is, mert ellenben csupa kesergés lesz a modellező léted.
És hogy miért írom ezt ilyen szavakkal? Az az utolsó mondatodnak köszönhető: a lovon történő fordítva ülés esete forog fenn. Semmi szükségem arra, hogy javítandó modellekért kuncsorogjak. Nálam és Csíkosnál is annyi modell vár javításra, hogy év végéig van mit csinálni, úgyhogy a hozzászólásom lényege nem az ezzel járó pár filléres bevétel megszerzése volt. |
(#19131) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#19128)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Akkor jól van. Kicsit félreérthető volt.
A Roco modell egyébként jó, csak eléggé érzékeny a pályára. De melyik 5+ csatolt kerekű gőzös nem.
|
(#19132) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Bővült a kínálat: vadonás új, Piko Taurusok APRÓ
Még több infó a honlapon. |
(#19133) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#19131)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Idézet: „csak eléggé érzékeny a pályára. De melyik 5+ csatolt kerekű gőzös nem.”
Ezt olvastam többször és tartottam tőle, de hibátlanul futott végig még a 310mm-es íveken is. Nagyon kecses jármű, azonnal beleszerettem, amikor megláttam! |
(#19134) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#19133)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Akkor tuti a pályád. |
(#19135) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19133)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Idézet: „Nagyon kecses jármű,...”
Mhh... A beceneve Jumbo a németeknél
Nem a modellnek, a BR44-es gőzmozdonynak. |
(#19136) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19135)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Az ára most mindenképp kecses az MBS-nél. |
(#19137) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19136)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Was ist das MBS?
Haben Sie eine link? |
(#19138) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19137)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Gondolom a Modellbahnshop Sebnitz lesz az |
(#19139) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19137)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Kend nem kapja a hírlevelüket? :-O
MBS BR44
Tegnapról mára már el is fogyott. |
(#19140) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Sziasztok! Elkészült egy újabb bivaly. |
|
(#19141) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Illetve egy Kati is! Ez egy különleges darab, mivel a sík tűzszekrényes víztisztítóval szerelt változat a szerkocsi felől nyitott volt, egy képet találtam ilyen mozdonyról, így ő készült el. |
|
(#19142) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#19140)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Maximális respekt!
a szerkocsi lógásán igazíts egy kicsit, mert nem szép. Sajna a 324-esemnél is tapasztalható.
Mikor lehet számítani a megrendelt példányra? |
(#19143) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19139)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Én csak a gyárból kapok hírlevelet... |
(#19144) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#19130)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Csak egy adalékot hadd osszak meg veletek.
Tegnap felhívott egy nagyon kedves méret- és gyűjtőtársunk, akivel már régebbről ismerjük egymást modellek vásárlása terén. Kinézett magának egy mostanában meghirdetett motorvonatot, nevezetesen a Piko Talent2-esét. Felhívott, hogy megvenné ezt és lenne pár kérdése: függetleníthető-e a két szélső forgóváz elektromos összeköttetése, elmegy-e a modell R286-on és hasonlók. Mivel a modell kétmotoros és a két valós forgóváz egyaránt hajtott és áramszedős, így azok függetlenítése komoly beavatkozás lenne a modell áramköreibe is. A 286-os íven való mozgására pedig csak annyit mondtam, hogy nem lenne szép. Ugyan elmenne rajta, de ismerve a Piko kerekeinek anyagát, hosszabb járatás után borotva penge élességűre kopna a nyomkarima, ami nem szerencsés.
Az első kérdés volt fontosabb, ugyanis a mérettárs asztalán fix szakaszolások vannak és azokhoz túl hosszú a motorvonat.
Kis méricskélés, agyalás, majd újabb telefon után lemondta a vételi szándékot. Senkit nem ért kár, sőt senki nem lett átverve és hasznos információk cseréltek gazdát.
Halkan megkérdezem, hogy ilyen információkat melyik modellboltban oszt meg az eladó a vevőjelölttel? Igaz, hogy ehhez kérdezni is tudni kell...
Miközben itt görnyedek a "jobbnál jobb" modellek felett, jár az agyam és zajlik az élet. Bocs, ha mindezt megosztom veletek, de ilyenkor ez a pihenés. |
(#19146) BR01TT válasza masTTertape hozzászólására (#19144)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Hali!
Egy üzletben , egy eladót jó esetben egyetlen cél vezérel, eladni. Ha lehet minden áron. Nem biztos hogy le beszél a megvenni szánt modellről.
Na de az eladó nem feltétlenül modellező is.
Azért itt egy kicsit másként forog az agy. Legalább is egymás között. Én úgy gondolom.
Abban meg tényleg igazad van, kérdezni is tudni kell.
|
(#19147) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Ez a tapsvihar a szellemi munkátoknak szól!
(a fizikainak is) |
(#19152) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#19130)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Csak viccnek szántam az utolsó mondatot, de ezek szerint lehet félreérthető volt! Nem arra gondoltam, hogy te azért írtál hozzászólást mert le akarod nyúlni a munkát mástól! Inkább majd arra kérnélek ha nem boldogulok ezeknél segítsél megjavítani! De ez az egész eljárás a bolt részéről akkor is dühít és valahol ki kell magamból beszélni! Mehetnék pszichológushoz is tudom de rátaláltam erre a fórumra! |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 19:28:52 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|