|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#19153) sunocske válasza IsTTen hozzászólására (#19152)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Amilyen szerencséd van, lehet, hogy van közöttünk pszichológus is (amilyen univerzális ez a hobbi, és hát tapasztalható, hogy szinte minden szakterületről tévednek ide emberek ). |
(#19154) csíkosháTTú válasza BR01TT hozzászólására (#19146)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Idézet: „Egy üzletben , egy eladót jó esetben egyetlen cél vezérel, eladni.”
Te atya úr isten! Akkor milyen lehet a rossz eset?
Inkább kiszolgálni kellene a kedves kuncsaftot, nem? |
(#19161) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19144)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Ha már PIKO Talent2...
Van még egy nyűgje ennek a modellnek. Ugye ebben PLUX16-os dekoder aljzat van, így elvileg akár hangot is lehetne beletenni. Sajnos csak elvileg, mert a PLUX16-os hangos dekóderek nem férnek be oda, ahol az aljzata van.
De sokkal nagyobb baj, hogy a dekoder aljzat a NYÁK lap túloldalán kapott helyet, így a dekóder tüskéinek elegendő hosszúnak kell lenniük, hogy átérjenek a NYÁK furatain, és kvázi "hátulról", eléggé mélyen bemenjenek az aljzatba. Sajnos az NEM658 szabvány meghatározza, hogy milyen hosszú lehet a dekóderen a tüskesor. Ha olyan dekódert választunk, ami ezt betartja, akkor nem sok örömünk lesz a modellben, mert bizony a szabványban rögzített min. 3, max. 4mm bizony rövid lesz. Sajnos a PIKO itt komolyan hibázott. Rossz tipusú aljzatsort választott, ráadásul eléggé vaskos a NYÁK lemez is a modellben , így egy Lenz, Tran vagy Zimo dekódernek nem sok esélye van rendesen meghajtani az egyébként szép motorvonatot. |
(#19163) BR01TT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19154)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Hali!
Az a tökös eset, mikor be mész a boltba és személyes sértésnek veszik ha kérsz valamit. Ha hajlandóak észrevenni, hogy bent vagy. Mert köszönni már nem is biztos.
Nyilván a végső cél , hogy ki is szolgáljanak.
Persze nem feltétlen igaz minden üzletre. |
(#19164) csíkosháTTú válasza BR01TT hozzászólására (#19163)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Ja... Hát igen, nevelés, képzettség
Majd ki fognak kopni. |
(#19166) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
A legutóbbi klubnapon szembe jött velem ez a szépség. Ragaszkodott hozzá, hogy eljöjjön velem haza, ezért meg kellett vennem. A Taurus Sisi matricája Jakó Attila remek munkája, elismerés érte.
A mozdony menetfényei viszont magukon viselik a Piko Taurusok gyerekbetegségét. A rizsszem izzók gyenge fénye – különösen kis tápfesznél – ráadásul a fényvezető prizmák többszöri törése miatt –kiábrándítóan gyenge. Mivel itthon változatlanul nem találok kétfényű smd ledet a boltokban, ezért vettem egy Taurus világítás készletet az e-bay-en Körner úrtól (régi, igen korrekt kapcsolat). Az átépítés egyszerű, a mellékelt leírás szerint könnyen kivitelezhető. A bekötéshez két előtét ellenállás kell és át kell alakítani a nyáklapot (két dióda ki, két átkötés, két átvágás) – lásd fotókat. A végeredmény sokkal nagyobb fényerő, már indulásnál. A valóságtól egy dologban tér el – a piros zárfény is három ponton világít.
|
|
(#19167) sunocske válasza lakasi hozzászólására (#19166)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Hangos elmélkedésem. Kell-e egyáltalán zárfény? A vasútmodellező általában vonattal együtt futtatja a mozdonyait. Ilyenkor azonban a zárfény le van kapcsolva. Az csak gépmenetben kell. Az meg terepasztalon ritka. |
(#19170) lakasi válasza sunocske hozzászólására (#19167)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
A zárfény azért kell, hogy az álmos bakter tudja, hogy a gépmenetben lévő mozdony tőle távolodik, vagy közeledik.
Amúgy igazad van, nem létszükséglet. Az én asztalomon elég gyakran mozognak mozdonyok vontatmány nélkül is unokáim nagy örömére. Ezért én elsősorban látványelemnek tekintem, mint sok minden mást a terepasztalon. Az átalakítást leginkább a gyenge főfény miatt végeztem el, és ha már technikailag megoldható, akkor miért ne legyen zárfény is. Digitális vezérlésnél még akár kapcsolhatóvá is lehet tenni.
|
(#19172) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#19166)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
A plusz egy helyére ha csak egy szimpla fehér LEDet teszel akkor máris tökéletes! |
(#19173) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#19152)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Sajnos mindenivel megesik, hogy félreérthető egy-egy gondolat, pláne írott felületen. Hiába az emotikonok használata.
Én úgy vagyok vele, hogy ez a közösség van annyira együttgondolkodó, hogy az ilyen sérelmeket, vagy ehhez kapcsolódó gondolatokat bátran le lehessen itt írni.
Nem volt olyan eset, hogy ne született volna tanács, segítség, megoldás. Magam is ezért tapadtam ehhez a csapathoz, ehhez a mérethez.
Engem sokan támadnak azért, mert van véleményem és azt le is írom. Nekem ezt dobta a gép, ahogy mondani szokás. De az ilyen véleménymegosztásoknak és cseréknek, e fórumok által köszönhető hosszútávon, hogy ma ott tart a TT-zés, ahol. És ezt most érthetjük pozitív és negatív értelemben egyaránt... |
(#19174) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
|
(#19175) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#19172)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Ez nehéz abban az esetben, ha csak egy LED van az amúgy három irányba vezető prizma előtt. |
(#19176) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#19174)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
És akkor még örülhetünk, hogy nem Pico-nak írta.
Amúgy tök szép állapotú LVT. |
(#19178) wolfchild válasza róbertke hozzászólására (#19174)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Ezt meg is vetted? |
(#19179) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#19175)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Igen ebben az esetben mindenképpen.
Nem tudom mennyire lehet meghackelni a fényvezetőt a Taurusban. Amikor a Tillig Szergejbe beépítettem a hangdekódert, akkor muszáj voltam hozzányúlni a fényvezetőhöz is. |
(#19180) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#19179)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
A Piko Taurus kb. faék egyszerűségű modell.
A fényvezető, ha jól emlékszem, eléggé integrált része a szélvédőnek. Kevés kiálló része van, nehogy az összeszerelésnél letörjön a billegő dzsunkán. |
(#19181) FriTTz válasza lakasi hozzászólására (#19166)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Csak egy 5let, ahová nem kell vörös zárfény oda elég a fehér ledet berakni! Tehát s 3ból elég egy 2színű is ugye?
A prízmát ki lehet venni? |
(#19184) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19181)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Idézet: „(#19175) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#19172) Válasz • 20:54
Ez nehéz abban az esetben, ha csak egy LED van az amúgy három irányba vezető prizma előtt. ”
Te nem olvastad? |
(#19187) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#19184)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2013 |
|
De, csak előbb írtam! |
(#19193) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2013 |
|
Srácok!
Egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Egy régi Zeuke E94-esnek, ami viszonylag jó állapotú, mennyi most a piaci értéke, mind az eladó "jó biznisz", mid a vásárlói "jó biznisz" kategória érdekelne.
Köszi, előre is. |
(#19196) wolfchild válasza wolfchild hozzászólására (#19193)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2013 |
|
A konkrét kérdés már nem aktuális, viszont ha valakit érdekel, akkor itt olvashat egy pár dolgot a krokikról.
Link - www.fűtőház.hu |
(#19197) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#19193)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2013 |
|
A sokunk által kedvelt berlini Micha's Bahnhof által egyszer talán Leuna-ban kipakolt pulton mintegy 60 euróért vettem meg azt a bizonyos "kábelkötegest", amit aztán soha többet nem lehetett kapni. Persze ott figyel a sebnitzi múzeumban és pár gyűjtőnek megvan, de ez kirívó eset.
Általában 12-15 ezer környékén elérhető, de licitálós oldalon, pláne a hazain tilos megpróbálni, mert rizikós. A korából fakadóan rengeteg buktató lehet egy használt modellnél. Ha viszont jót fogsz ki, akkor az tényleg meghálálja magát.
A cikked nagyon jó és tetszik a párhuzam a svájci és a német gépek között.
A felvetésedre egyszerű a válasz: Svájc igen kicsi TT-s penetrációval bír, ezért oda gyártani felesleges. Csakis határon átjáró járműveket készített eddig a Tillig, illetve a kisszériások átépítettek olyan modelleket, melyek alapjai német felmenőkkel büszkélkednek.
A svájci és völgy krokodilok nemhogy szépek, de rendkívül összetett modellek, amiket nem egyszerű legyártani. És ahhoz, hogy ne aranyáron adják, bizony kell a példányszám.
Talán hasonló modell a Stromlinie egyik kincse, az E70, amit akár 700 euróért is megrendelhetünk.
LINK |
(#19200) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#19197)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
|
(#19208) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Ramaty fénynél, ramaty időben, egy kedves ismerőssel valahol a Dunántúlon...
|
|
(#19214) kaTTonai válasza maTTato hozzászólására (#19208)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Sümeg... |
(#19215) maTTato válasza kaTTonai hozzászólására (#19214)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Jól ismerheted, ha ennyi háttér is elég volt a teli találathoz! |
(#19217) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
|
(#19221) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Sziasztok.
Összeraktam egy Lgs kocsit (rakoncás pőre alváz, Peho kkk) a Vasuttmodell.hu Máv-os konténerek alá. Talán a kelletténél egy kicsit világosabb lett.
|
|
(#19222) kaTTonai válasza maTTato hozzászólására (#19215)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Sokáig Tapolcán laktam,sokszor átugrottunk Sümegre..
Csak 16 km...
Üdv:Miki |
(#19223) GABA TT válasza masTTertape hozzászólására (#19142)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Köszönöm!
Ezen nem lóg az alátett bontott sínben van némi kifli. Egy papír lapot tettem a monitorra, sín szál magasság van benne.
A tiednek fogok következőnek neki kezdeni.
Ha októberben ott leszek megigazítom rajta, nem gond! |
(#19224) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#19223)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Szuper, köszönöm!
Addigra összekészítem a dolgokat, amit neked szánok. |
(#19225) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#19221)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Szerintem tök jó. A minap láttam a Lágymányosi mellett egy vegyes tehervonatot, amit egy V63 húzott, mögötte egy Ks védőkocsi és majd a tartályok. No ez a Ks olyan fakó volt, hogy ihaj. Szóval nem gond, ha világosabb. |
(#19226) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Ha már október, akkor egy szolgálati:
Kérem szépen, hogy akinek regisztrációt csináltunk a FreDL-re (és még nem tette volna meg...), legyen kedves belépni, jelentkezni a Temofeszt(Budapest) találkozóra, ill. felvinni a moduljait az adatbázisba. (aztán utána lassan a gördülőállományát is...)
Akinek esetleg valami gondja lenne, annak szívesen segítek.
Gpy |
(#19227) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#19225)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Szerintem is jó! Sok árnyalat van. A nap is dolgozik
Nekem meg a Gbs kocsi tűnik túl vörösnek |
(#19228) DinoTT válasza Gashpy hozzászólására (#19227)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2013 |
|
Hát igen minden viszonylagos. A Gbgs gyári. Ehhez hasonlót akartam. Először sötétebb volt nála utána világosabb lett. Attól függ mi van mellé téve. Egyébként úgy értem el ezt az árnyalatot, hogy vettem egy Hunbrol 220-as (színmintája szerint vörösbarna festéket) na ez igazi körömlakk vörös a valóságban. 2 rétegben fújva a fekete alap kocsira viszont ilyen árnyalatot adott. Ebből is tanulság nem mindig kell fehér vagy szürkére alapozni - szerintem. |
(#19229) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
A lengyel TT fórumon felbukkant a GAZ-51/Lublin teherautó modellje, ukrán forrásból (Mr. Bogdanan Kirustyniec a Rachow).
Öntött műgyanta, kb. 30 darabos széria.
Ezek a teherautók futottak nálunk is az 50-es/60-as években.
Elképzelhető, hogy sikerülne egy sorozatot importálni?
Bővebben: Link |
(#19230) DinoTT válasza Gashpy hozzászólására (#19229)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Engem érdekelne egy. |
(#19231) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#19221)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
De most akkor végülis nem abban maradtunk, hogy ezek Lgs s kocsik? |
(#19233) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#19231)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Ez egy jó kérdés. Mert az Lgss-ről ezt írják:
"Az Lgss kocsi különleges építésű, speciális konténerszállító, 2 tengelyes pőrekocsi. Nagy konténerek szállítására alkalmas. Padlózattal nem rendelkezik."
Ennek viszont van deszka padozata. |
(#19239) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#19233)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Akkor most már végképp nem értem. Az Lgs kocsinak szokott lenni oldalfala is, nem? Vagy ez is "attól függ"? Mint pl. az sem mindegy, hogy a Res 393 vagy 394 sorozatú. |
(#19240) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#19239)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Mindez azért van, hogy ne legyen olyan könnyű a vasútmodellező (gyűjtő) élete. |
(#19241) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#19229)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Engem is érdekel egy! |
(#19245) terkoz válasza Gashpy hozzászólására (#19226)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
A bárcához a képfeltöltés még nekem nem tiszta. |
(#19249) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#19229)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
OFF
Szolgálati:
Gashpy kolléga! Megkaptad az e-mailt, amit küldtem?
ON
MÁS.
Megtörtént eset. Adott egy szép, Tillig V180-as, a hattengelyes, mai, magánvasúti festésben, már az átdolgozott cucc, PLUX12 dekóder kell bele. Szaküzlet ajánlata a TAMS LD-G-31. Tulaj boldogan megveszi, majd kezd a boldogsága viharos gyorsasággal elpárologni. Ugyanis a világítás össze-vissza működik. Persze a dekóderestül nálam köt ki a masina, hogy mit lehet vele kezdeni?
Semmit, így elsőre. Ugyanis a dekóder csomagolásán a következő olvasható:
Idézet: „66016 Decoder PluX12 (für BR189)”
Vagyis ez egy Tillig cikkszámos dekóder, a régebbi BR189-es negatív logikájához.
No Comment... |
(#19251) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#19229)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Szia!
No oszt' hogyé' adják?Mert engem is érdekelne...
Üdv:Miki |
(#19252) help-ez válasza DinoTT hozzászólására (#19233)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Sziasztok !
Bocs,hogy bele vauu,de a konténeres kocsik témáját elég jól körüljártam.Szó szerint ez olvasható az egyik oldalon:
2 tengelyes Ks kocsi átalakítása Lgss illetve Laagrss típusú kocsivá
Magyar megrendelésre saját tervek alapján Ks típusú pőre kocsi átalakítása Lgss illetve Laagrss típusú konténerszállító kocsivá. A konstrukció alkalmas 20', 30' és 40' konténerek illetve csereszekrény szállítására.
Idézet a Vagongyár, Debrecen
A link beírásánál először a lap internetes címét, másodszor az itt megjelenítendő szöveget írd be! Akkor sikerülni fog... Javítva.
Frankye |
|
(#19255) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19249)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
De Főnök!
Hát éppen erről beszéltünk a múltkor! A 66016-os Tillig cikkszámú dekóder (ezt vittem át neked a legutóbb) csak és kizárólag a BR189-hez lett felprogramozva, más modellhez NEM JÓ! Azon belül is a régebbi típushoz ugyebár.
Itt inkább a szaküzlet érdekelne, hogy vajon miért ezt adták a mozdonyhoz. Vajon hol történhetett mindez?
A 66018-as cikkszámú dekóder már Lenz és már nem típusspecifikus a programozása.
Csak itt jegyzem meg, hogy nem hagyott nyugodni Ottó múltkori megjegyzése, hogy a 66016-os még van a gyárban, holott a Tillig már kifutózta. Igen, a legújabb (tavaszi) Digital flyerben már nincs is ezen a cikkszámon dekóder.
66014: Lenz Silber mini+
66015: Lenz Silber mini+ 6 polige stecker
66017: CT Elektronik DCX74D (leánykori nevén Tran) !!!
és
66018: PluX12 Lenz Silver
Úgyhogy azt a 100 db-os raktárkészletet csakis akkor szabad lerendelni, ha tömeges digitalizálás várható a régebbi kiadású BR189-es terén.
|
(#19256) DinoTT válasza help-ez hozzászólására (#19252)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
De még mindig nem tudjuk milyen pontosan az Lgs. Van-e deszka padlózata és megvan-e az alacsony oldalfal.
Az enyém tuti hogy Lgs csak éppen leszedték róla az oldalfalakat |
(#19257) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19255)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Idézet: „Itt inkább a szaküzlet érdekelne, hogy vajon miért ezt adták a mozdonyhoz. Vajon hol történhetett mindez?”
Erre bátorkodTTam célozni, ugyanis, ha a "Trijál Játékbótba' eztet adják a kuncsaftnak", akkor az ember mosolyog egyet és kész. De ez egy szaküzlet, annyi elvárás azért lehetne, hogy alapszinten tudjanak egy német szöveget (für BR189) értelmezni, és egy V180-as dízelt meg tudjanak különböztetni egy BR189-es villanygéptől. A bolt budapesti, nem a Duna bal partján van. Többet nem szeretnék elárulni róla iTT. |
(#19258) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19257)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Még valami, ha valakit érintene, akkor készen leTT az FD2013-as funkció dekóder. Tillig vezrélőkocsikhoz szinte ideális, mert a homlokfényeken kívül tudja kapcsolni a reflektort is (F1), és lehet rá belső világítást is kötni (F2), pl. ilyen az új München-Nürnberg express szett is.
|
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 22:58:17 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|