|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#18764) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 3, 2013 |
|
Sziasztok!
Személykocsi világítással kapcsolatban kérdezném,hogy az egyik-illetve másik végen lévő zárlámpák felkapcsolását hogyan oldjátok meg?
Nekem eddig csak az egyik végen folyamatosan világítottak!
Ezzel az a baj,hogy nem tudom a kocsikat megfordítani,és mindig csak a legútólsón felkapcsolni!
A funkció dekóder biztos jó,de ahhoz drága, hogy minden kocsimba tegyek egyet.
Arra gondoltam,hogy reed csövekkel oldom meg a dogot, és a kocsi aljára tapasztott mágnessel tudnám felkapcsolni
őket.
Mi a véleményetek?
Jó modellezést!:korongos |
(#18766) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18735)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2013 |
|
István,
ha már fényerő! Keresgéltem a neten, de nem találtam LED fényerővel kapcsolatos összehasonlító vagy tájékoztató infot! Nyilván nehéz leírni, hogy mekkora az adott fényerő, de hátha mégis.
Milyen mcd értékek között egészséges, szép a megvilágítás pl szemaforba, zárfénynek vagy éppen front világításnak?
Azért neked ebben mégis csak nagy előnyöd van! |
(#18777) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18764)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
2800Ft egy önálló funkció dekóder. Egy olyan kocsivilágítás, amiben meg eleve benne van, az is megáll 4500Ft alatti szinten. (Lásd a honlapomat.)
Analóg rendszerben, vagy dekóder nélküli DCC rendszerben csak úgy lehet ezt megcsinálni, ha vagy be sem kötöd, vagy kapcsolhatóvá teszed pl. egy kapcsolóval. |
(#18781) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#18766)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Zárófénynek egy kisebb fényerejű is elegendő lehet a pirosból, de ez függ a kocsi tipusától, és a gyártó kivitelezésétől is! A Fuggerth, nem behúzott végű személykocsik zárófényeibe, és az M41-be én 20mCd 0603-as SMD LED-ket építek. De a BRAWA H0 halberstadti kocsi zárófényét adó LED már 180mCd-s fehér 0805 SMD, mert a piros fényvezető prizma miatt ez kell bele.
Belső világításnak: na ez hangulat, és igény függő. Maradva a Fuggerth-nél: egy sima Bhv kocsiba szerintem jobban visszaadja a lelakott MÁV állapotokat a 130mCd világos sárga LED. De vannak olyan Bhv, vagy By kocsik (jellemzően ezek alatt már 120km/h-s forgóváz van), amibe, pláne, ha kerül bele egy Vulcan belső is, a 180mCd-s aranyfehér LED dukál. A MÁV Y kocsikba (Tillig H0) a folyosóra 130mCd sárga, a fülkékbe 180mCd aranyfehér LED kerül.
Egy fénycsüves világítású modern kocsiba (CAF, GOSA, stb.) 180mCd, de melegfehér LED kerül, mert ennek a hidegebb, kékesebb árnyalata jobban hozza a fénycsövek rideg fényét.
(A fehér LED-ekkel amúgy vigyázni kell, mert pl. a PIKO a MÁV Desiro motorvonat homlokfényeibe teljesen elhibázott tipust alkalmaz, majdnem kéken világítanak a fényszórók. Ezek a fehérnek mondott LED-ek nagyon rosszul mutatnak belső világításként is.)
Szerintem elhibázott lépés a régi, még háború előtti kocsikba (német Donnerbüchsen, porosz GR28 gyorsvonati kocsik, Eilzugwagen, oldalajtós kocsik, stb.) bármilyen fehér LED-et tenni. Túl nagy lesz a fényerő, és túl modernnek fog hatni egy régi kocsiban.
Az sem szerencsés, ha elkap minket a hév, és "spórolás címén" kevesebb, de 300mCd LED-eket használunk fel! Ugyanis egy termes kocsiba szerelve az ilyen LED-ek nem adnak elég fényt bizonyos helyekre, vagyis ott kevesebb lesz a fényerő, maguk alatt meg virítani fognak az ablakok, mint a Barnebau stadion egy esti Barcelona mecscsen. Ugyanis arra is figyelni kell, hogy a LED-ek nem "körben" szórják a fényt, hanem egy kúpban sugároznak, a legjobbak sugárzási szöge általában 120°-os. Egy termes kocsiban (Bhv, By, Ap, vagy pl. az Eilzugwagenek) 180mCd fényerejű, és 120°sugárzási szögű LED esetén, H0-ban 2,5-3cm-ként kell elhelyezni őket. Fülkés kocsikban, ha precízek vagyunk, akkor minden fülkébe kell egy-egy (pl. a Tillig új TT-s Y kocsija annyira precíz belülről, hogy a 2. osztályúba összesen 16 LED kell!!! 10 fülke + 4 a folyosó + 2 az előterekbe), de imitálhatjuk a nem tökéletes állapotú kocsikat, és egy-két fülke ki is maradhat.
Háló, vagy fekvőhelyes kocsikban pedig nyilván azt modellezzük, hogy a folyosó ki van világítva, de nem minden fülke! Sőt, csak egy-egy fülkében ég a lámpa. Ha nagyon élethűek akarunk lenni, akkor egy-egy fülkébe tehetünk kis olvasólámpát, vagy csak a vészvilágítást imitáló, 20mCd sárga LED-et is.
Fényszórónak előre én az M41-be, és az M40-be is 150mCd fehér LED-eket teszek. Fényjelzőkbe, alakjelzőkbe viszont nem szerencsés "fényszórókat" szerelni, itt a kisebb fényerejű tipusok is megfelelőek. |
(#18790) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18781)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Szenzációs összefoglaló, le a kalappal!!!
Erre gondoltam, nagyon köszönöm a leírást.
|
(#18792) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#18790)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Köszönöm, szívesen!
A dolgozó Népet szolgálom! |
(#18794) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18781)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Idézet: „... de imitálhatjuk a nem tökéletes állapotú kocsikat, és egy-két fülke ki is maradhat.
”
Vitatkoznék...! Egy tökéletes állapotú kocsiban a világítás fülkénként kapcsolható! Olyan is van, ahol három fokozatban: semmi fény - "keresőfény" (egy kb. 20 wattos izzó) - fénycső. Egy késő esti szegedi vonatban akár egy kocsin belül is mindhárom üzemmód megfigyelhető |
(#18795) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#18794)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Tudom!
De most ezt elképzeltem a digitális modellvasút világában, de nem iTT a műhelyben nálam, hanem egy "egytollú" modellvasutas kollégánál, akinél néha a CV29 5. bitjének átírása is gondot okoz. Elvileg, meg gyakorlatilag is meg lehetne csinálni, hogy fülkénként kapcsolható legyen a világítás, de mihez fog kezdeni vele egy nem villamosmérnök modellező? A gyakorlati igények a műhelyben azt mutatják (csináltam már annyi világítást, hogy számolni sem tudom), hogy elegendő, ha kapcsolható a folyosó, a fülkék egyszerre, meg a zárófény. Az így átépített kocsi átadásokor 80%-ban még azt is kérik, hogy hozzák a Multimuas-t, és én írjam bele a címet, meg vegyem fel az egér könyvtárába a kocsit.
Félreértés ne essék, nem leszólni szeretnék senkit, távol áll tőlem, és nagyon szívesen meg is csinálom a programozást. Csak a túl sok funkció, meg lehetőség néha káoszt okoz, és a játéktól veszi el az időt, amit sokan nem szeretnének. |
(#18797) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18795)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Majd eljön az az idő, amikor fékezéskor kocsinként mind a 16 fékpofának vörösen majd sárgásan fel kell izzania ...
Mielőtt kérdenéd Mester, anyukám jó egészségnek örvend ... |
(#18802) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18798)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Azon is 16db fékpofa van? Majd megszámolom..... |
(#18808) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18795)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Jaaaj, félreértesz! Én arra céloztam, hogy nem feltétlenül a kocsi hibája, ha egy-két fülke sötét vagy épp csak pislákol... Egyébként én is kb abba a csoportba tartozom, amit alább ecseteltél, mert bizony a digi programozás meg ilyesmi nagyjából a kiskakas és az ábécé esete... De nem sértő, amit írtál! |
(#18814) Tapti válasza Tapti hozzászólására (#18671)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Mivel itthon ilyen LED-et nem találtam, kénytelen leszek külföldről rendelni.
A kábelek rá vannak forrasztva és duo LED, RED/SUNNY WHITE.
|
|
(#18818) Antal Miklós válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18764)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Szia, A read csövekkel az a baj, hogy csak akkor kapcsol/záródik az áramkör amikor a mágnes a közelében van. Ha manuálisan akarod megoldani a zárlámpa átkapcsolást, akkor a legegyszerűbb, ha egy 3 érintkezős tüskesort teszel a kocsi aljára, és a jumper segítségével határozod meg a haladási iránynak megfelelő lED-ek felkapcsolását. Ha automatikusan akarod megoldani a zárlámpa átkapcsolást, akkor egy menetirány érzékelőt kell beszerelned, ami átkapcsol: ez lehet egy valamelyik tengelyre erősített pici rugós szerkezet, mely billen ha a kocsi valamelyik irányba elindul. Ha erre egy mágnest teszel, akkor a mágnesed billeg a menetiránynak megfelelően. Oda már beszerelheted a reed érintkezőt.
De ez mind felesleges ha DC üzemben dolgozol, mert ott a menetiránynak megfelelően változik a sínben lévő egyenáram iránya. Tehát csak arra kell ügyelni, hogy helyes polarítással kösd be a zárófény LED-jeit. Ha digitális üzemben vagy Märklin szerint üzemelsz ez a módszer ott nem alkalmazható.
|
(#18819) csíkosháTTú válasza Tapti hozzászólására (#18814)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Lelked rajta. De, ha ilyenekkel akarsz foglalkozni, akkor szerezz először:
- rendes, vékony, max 50W-os, és szabályozható hőmérsékletű pákát,
- egy nagyítós 3. kezet, vagy lámpát!
Ez mindenképp kell. Utána rendelhetsz külföldről cca. 300-400Ft/db + posta + utalás áron ilyeneket. De szerintem majd inkább elmész a LOMEX-be, megveszed majd egy százasért darabját, és rá fogod tudni forrasztani a drótokat.
|
(#18927) Tapti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18819)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Sajnos a LOMEX-nél én nem találtam ilyet, sőt én duó led-ből meleg fehér/piros kombót nagyobból sem. (ha valaki belinkel ide belőle akkor még lehet neki állnék)
De, mire elmegyek, parkolok, haza megyek (Benzin, idő, parkolójegy) , itthon neki állok forrasztani, elszúrom vagy nem, addig ez pici, van, fel van forrasztva 35 cm kábel, ide hozzák.
Egy járműhöz kell 2db. legyen 1000.-Ft
Ha elviszem valakinek, mert nem tudom megoldani, nincs megfelelő pákám, kézügyességem, elszúrok 3-4db.-t, akkor mennyibe kerülne?
Szerintem sokkal több pénzt elköltünk egy-egy modellre, vagy arányaiban bármilyen dologra, ami a mi kis játékunkhoz, szenvedélyünkhöz szükséges és lehet, még felesleges is.
Ez csak elmélkedés!
|
(#18933) Fordítókorongos válasza Antal Miklós hozzászólására (#18818)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Szia!
Köszönöm az észrevételeket!
Digitális üzemben használom, ezért gondolkoztam valamilyen kapcsolható megoldáson.
Első gondolat a Reed csöves volt,ahol a kocsi belsejében helyezném el a csöveket,és a mágnest a kocsi aljára tapasztva(feltapad a vaslemezsúly miatt) tudnám kapcsolni az éppen aktuálisat.
A tüskesor is jó megoldásnak tűnik,de nehézkesebb elhelyezni ,és nem szívesen fúrnám át a kasznit.
A szétszedegetést minden átkapcsoláskor sem tartom nyerő ötletnek.
Az automata rugós szerkentyűre kíváncsi vagyok,ha csináltál már,ennek elhelyezhetősége is fontos szempont. Köszönöm,hogy foglalkozol a témával.
Jó modellezést!
Én erre gondoltam:
|
|
(#19029) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2013 |
|
Ősrégi Zeuke kocsik kuplungját (amelyek össze vannak kötve egy dróttal) át lehet alakítani illetve érdemes-e?
Aki mond egy jó ötletet annak mondok egy jó vaddisznópörkölt receptet.
Ha szerencséje van meg is főzöm. (szarvasból ) |
(#19030) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#19029)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2013 |
|
|
(#19034) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#19029)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2013 |
|
Szerintem mindent meg lehet próbálni, csak kérdés, hogy érdemes-e...
Sokak számára a Zeuke modellek bája többek között ebben a huzalos megoldásban is rejlik.
Ha a ráfordított munkán felül a költség is fontos, akkor érdemes számolni: ha már átalakítás, akkor PeHo kinematika dukál a kocsira. Ez alsó hangon is 1300 pénz, plusz kapcsolók. Ennyiért már egy Bttb kocsit lehet kapni abban a kategóriában, amit a Zeuke képvisel.
Ha kinematika nélkül oldanád meg, akkor kell a rés a kapcsolónak, rugó a slicchez, szóval macera...
Inkább hagyd meg ilyennek, legalább kordokumentum és sorozz a vonatba egy közkocsit, aminek kétféle kapcsolója van a két végén.
|
(#19041) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#19034)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2013 |
|
Köszi, erre voltam kíváncsi. |
(#19274) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Felütötte magát a fejemben egy gondolat!
Az eilzugvagonban át lehet alakítani úgy a világítást, hogy már kis áramnál is világítson viszont a tápfesz feljebb tekerésével se kezdjen el vakítani? |
(#19280) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#19274)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Ledes világítás. |
(#19281) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#19280)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Én nem merem szétszedni!
|
(#19284) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#19281)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Hát akkor valamilyen keleti gyógymód, műtét nélkül.
A tető simán lepattintható, ha jól emlékszem... |
(#19285) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19274)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Ha maradsz az izzónál akkor egy 5V-os Zener dióda és izzó páros megoldás lehet.
LED-del ugyanez, csak LED, Zener, előtét ellenállás.
De minden esetben hozzá kell nyúlni... |
(#19302) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19285)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
A zener nem lesz jó...
Ugyanis egy zener olyan 20-50mA kürül tud, ez olyan 5db LED. Azt tudomásul kell venni, hogy egy LED legjobb esetben 2,5V-tól kezdenek pislákolni. Ez azt jelenti, hogy 4-5V alatti feszültségen még pufferelni sem lehet analógban, vibrálni fog menthetetlenül, akkor is, ha nem sima zenerrel hajtod meg, hanem egy stabilizátorral, vagy áramgenerátortal.
Azért van egy átmeneti megoldás. Ez pedig a mára szinte elfelejtett "dinamikus" előtét ellenállás. Ezt a Gützold alkalmazta a nagy dízeleiben (pl. Szergej 1996-tól). Ez úgy néz ki, hogy az előtét ellenállás a LED előtt két részre van bontva. Az egyik egy fix, 100Ohm, a másik meg egy izzó. Ha kicsi a feszültség, akkor gyakorlatilag a 100Ohm van előtétnek, ami azt jelenti, hogy a LED nyitófeszültségen már virít is. HA növeljük a tápfeszt, akkor az izzó is elkezd világítani, és szinten tartja a LED előtti feszültséget, a LED fényereje nagyjából a nyitófesz és 12V között állandó marad. |
(#19303) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#19274)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Van a TT Eilzugwagen-khez LED világítás a műhelyben. |
(#19306) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19302)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Ez gondolom mindaddig így is van rendben, amíg az izzó ki nem ég! Mert akkor viszi magával a LED-et is! Ugye? |
(#19307) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19306)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Ha az izzó kiég, akkor megszakad az áramkör, mintha egy kapcsolót kikapcsolnál... Nem lesz a LED-nek semmi baja... |
(#19309) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19302)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Soros kapcsolás vagy párhuzamos? |
(#19311) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#19309)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Áramot korlátozni csak sorosan lehet, legalábbis az én tudásom szerint... |
(#19320) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19307)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Ohhh, pardon. Ez elkerülte a figyelmem, hogy sorosan van rákötve! Igen jogos, akkor még kifejezetten megvédi!
Nem tudom miért gondoltam, hogy párhuzamos.
Idézet: „Ez úgy néz ki, hogy az előtét ellenállás a LED előtt két részre van bontva. Az egyik egy fix, 100Ohm, a másik meg egy izzó.”
Talán azért, mert hogy a LED-vonalon fix az áram, míg mellette meg az izzón elmegy a többlet! |
(#19322) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19311)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Szerinted ezt magam miatt kérdeztem??? |
(#19327) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Keresek Mehano H0 gőzmozdonyhoz alkatrészeket: - Az első szabadonfutó rögzítéséhez használt belső menetes csavart és a hozzá tartozó rugót. |
(#19330) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#19327)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Szia!
Nekem van rugóm is meg csavarom is |
(#20082) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Tisztelt szakember urak!
Nemsokára érkezik egy bausatz (építőkészlet) kran (daru) a tulajdonomba és az összeszerelésével illetve festésével kapcsolatban még meglehetősen felvilágosulatlan vagyok és az összeépítésben szeretnék segítséget kérni.
Elméletileg réz alapú ötvözet lesz.
Ezeket forrasztani szokták?
Pasztával vagy huzallal?
|
(#20087) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20082)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Ha még ilyet nem csináltál, akkor most gyorsan tedd félre és keress 2-3 egyszerübb Bausatzot ( rézböl ).
A TT daru Csehországbol egy filigrán csucsmodell amit igen könnyü tapasztalat hiányában tönkre tenni. Már az egyes alkatrészek kivágása is kisebb kihivás.
Egyes részletek annyira finomak, hogy a rosszul beállitott forrasztopáka ( tul forro) is kár tehet bennük. Az elsö modellel én is sokat szivtam ( pedig korábban már több tucat saját és gyári rézmodellt megépitettem).
3 ilyen darut épitettem ( egyet H0-ba a TT kitböl felnagyitva és otthon kimarva).
Szoval 0,5-0,8 mm-s cinnel forrasztok a bevált forrasztovizet használva. Nagyon kevés ont szabad csak használni, mert könnyen befut oda is, ahova nem szabad, eltávolitani lehetetlen.
Ha van lehetöséged probálj ki valamlyik olcsobb Blackwood Miniatures kitet, valamivel durvábbak mint a cseh rézkitek, kb hasonlo árban, sajnos nem TT-ben, de tanulásra, tapasztalatszerzésre nagyon jok. |
(#20109) Csukló válasza etwg hozzászólására (#20087)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Én is csak azt tudom javasolni, hogy bármennyire "fájó" de tedd félre és keress valamit akár olyat is ami nem érdekel de előbb azon próbálkozz, nekem egy KAROSA buszom bánta! |
(#20140) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Köszönöm az ördög falra festését és a tanácsokat egyaránt!
A forrasztó víz a házilag butított sósav vagy a boltban kapható?
A cin töltött vagy töltetlen? |
(#20147) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20140)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
A multkor tárgyaltuk - én kobaltsav, spritusz és desztillált viz keveréket használom. Keress vissz,a itt vannak az arányok is.
Jo lenne a sima , töltetlen on, de már jo egy éve képtelen vagyok ilyet szerezni szerte kis világunkban. Igy kénytelen voltam magam gyártani bádogos cinböl.
Ha ilyen nincs, a forrasztást azonnal le kell mosni spiritusszal ( amig meleg). |
(#20150) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#20147)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Azt hiszem veszek a boltban forrasztóvizet!
Itthon épületgépészeti raktár van nem pediglen vegyi! |
(#20151) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20150)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Probáld meg azt is, a Stannol ( ha jol irom a nevét) nem rossz, van kevésbé agressziv rézcsövek forrasztására gyártott, csak valamilyen hülye kitalálta, hogy ezt a tényt csak kodolva lehet tudtára adni a nagyérdemünek, én meg képtelen vagyok megjegyezni azt a cifra kodot.
|
(#20166) stillll válasza FriTTz hozzászólására (#20140)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Szia!
Háztartási sósav+ horgany lemez. A sósavat üvegbe öntöd nem sokat, bele pottyantasz horgany lemez darabot, egyszerre nem sokat mert el fut amikor már nem pezsg akkor kész. Hogy honnan veszel horgany lemezt? Bádogos, pénzbe nem kerül vagy a méh telepen,elég egy fél tenyérnyi darab, vagy nálam ha Pesten vagy, de el készíthetem neked és viszed. .
Remélem tudtam segíteni |
(#20168) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Látod FriTTz, mégis csak szeretnek itt téged! |
(#20169) FriTTz válasza stillll hozzászólására (#20166)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Köszi ezt ismerem, de ha már így ráugrottunk erre a témára a boltban a forrasztóanyagok között a polcon láttam egy fehér kő szerű anyagot csak elfelejtettem a nevét az mire jó?
(ólom és réz csövet, bádogot tudok forrasztani de ha valaki azt akarja, hogy foltozzam be neki otthon az ólomcsövet mert szivárog akkor inkább kicserélem az egészet valami modernebbre, ez olyan nekem mint a Multimouse )
Jut eszembe tud valaki trafót (CO2 hegesztő) tekercselni?
Valami lefüstölt benne a szekunder tekercsben. |
(#20170) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#20168)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2013 |
|
Majd a klubtalin vizüket veszem! |
(#20180) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20169)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2013 |
|
Az a fehér kö a szalmiák a forrasztopáka hegyének a tisztitására. Nekünk általában nem kell, mert mi nedves szivacson tisztitjuk a páka csucsát ami amugy is különleges nem oxidálódó fémböl van.
Az azért még nem biztos, hogy rézcsö meg bádog után már rézmodellt is tudsz forrasztani, szoval jobb, ha egy kicsit gyakorolod.
Van egy jo metodus, amivel ezt le lehet tesztelni.
Összevágsz vékony telefondrotbol ( nem onozott, csak sima nem szigetelt réz, kb< 0,5 mm átmérö) 12 db 15 mm hosszu darabot. Ebböl a 12 drotdarabbol forrassz össze egy kockát.
Ha ez sikerül, átmentél az elsö vizsgán, berakhatod a képét.....
A következö lépés ugyanez, de 7-8 mm-s drotokbol.
A zárovizsgához vegyél elö egy darab közönséges réz villanydrotot. Ennek az átméröje kb. 1,2 mm. Forrassz erre a, mintegy 5 cm huzalra egyenként az elöbbi vékony telefondrotbol legalább 10 tüskét. ( merölegesen és térben).
Jo szorakozást!
|
(#20182) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#20180)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2013 |
|
Segítségnek megadhatnád a páka méretét, teljesítményét! |
|
|
2024. Nov, 13. Sze 23:47:30 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|