Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       14/86    
(#18992) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#18970) Válasz Júl 8, 2013
Mi a szakkörben csak strigulázzuk a ki sípolandó mondatokat, de gyakran kell papírt cserélni ha valami komolyabb munkába fogunk.
(#18993) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#18977) Válasz Júl 8, 2013
Újraolvasva kicsit hülyén írtam, természetesen Főnix (vagy Phoenix, esetleg Phönix - nem egy régi nagy vasutastól láttam így leírva) síneket is alkalmazza a BKV
(#18996) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#18986) Válasz Júl 8, 2013
Mit írtál rossz helyre?
(#18997) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 8, 2013
Köszönöm a főnixes infókat, mindég tanul újat az ember!

Én egyszerűen egymás mellé forrasztok majd két sínt...
(#19002) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#18996) Válasz Júl 8, 2013
Már eltüntettem, csak nem lehet törölni vagy üresen hagyni a beküldött szöveget....
(#19015) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#18997) Válasz Júl 8, 2013
Sejtettem , modellben a nyomkarima mérete lenne a Főnix fő ellensége és a váltókat is igencsak meg kéne reszelni!
(#19016) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#19015) Válasz Júl 8, 2013
Eddig csak olyan sínt találtam ebből a fajtából, ami RP-25-ös kerekekhez volt jó.
(#19025) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#19016) Válasz Júl 8, 2013
A Tillig gyárt valamit HOe méretarányban, valami városi villamos pályát olyan váltókörzettel amit te is reszelsz most, de azt még csak katalógusban képen láttam és nem tudtam megfigyelni a kép alapján, hogy milyen sínnel dolgoznak.
(#19027) FriTTz válasza FriTTz hozzászólására (#19025) Válasz Júl 8, 2013
Elnéztem HOm-ben van.
(#19032) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#19025) Válasz Júl 8, 2013
Kalapsínnel! Szép fényessel, nem a régi rozsdaboglyával.
(#19035) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Júl 8, 2013
Szia Váltógyártó!
A legutóbb közzétett 10 fokos H0/H0e átszelés rajzodat nézegetve feltűnt,hogy a vezetősínek végei nincsenek behajlítva és a könyöksínek végei sem vannak befokolva.
Ez szándékos ,vagy csak a rajzodról hiányzik ez a részlet?
Ezen kívül még egy kérésem is lenne:
egy nagyfokú átszelésre lesz majd szükségem,egy kb.55 fokosra.
Ha nem túl nagy kérés tehetnél fel rajzot valami hasonlóról.
Jó váltógyártást! Üdv.:korongos
(#19036) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19035) Válasz Júl 8, 2013
Ami a vezetősíneket illeti, lusta voltam megrajzolni, majd kialakítom építés közben!

Nagy szögű keresztem 60 fokos van, ebben a pillanatban fejeztem be, de a végeket itt sem rajzoltam meg rendesen!

atszeles_60f...jpg

atszeles_60f...pdf
 
(#19038) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19036) Válasz Júl 8, 2013
Köszönöm!
Tök jó lesz a hatvan fokos is !
Érdekes a talpfák kiosztása,még nem találkoztam ilyennel,jobban kiemeli a középrészt!
Tetszik,nagyon örülök neki!
Másik téma:
megtaláltad a hegesztőtrafót?Mert ott van,csak nem valami feltűnő.
üdv.:korongos
(#19070) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19038) Válasz Júl 10, 2013
Szívesen! Aztán lássuk majd a képeket!

A trafót megnéztem, tényleg ott van, de csak a kereke látszik!
(#19106) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19070) Válasz Júl 10, 2013
Szia Váltógyártó!
A letöltős 60 fokos képeden látható vékony vonalak a szigetelő vágásokat jelölik?
Képeket teszek fel majd.
Ha haladok vele szépen, akkor azért,
ha nem megy,vagy elakadok vele,akkor meg okulásképpen,hogy meg tudjuk beszélni a dolgot.
Jó váltógyártást!
(#19113) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19106) Válasz Júl 10, 2013
Igen, ott kell átvágni. Középen meg kell fúrni kis fúróval (~0,8mm), és fel-le átfűrészelni, lehetőleg minél inkább a nyáklap közepén maradva.
(#19145) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 11, 2013
Új project: MÁV 48 XI 300-1:9

48XI_300_1-9.jpg
 
(#19149) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19145) Válasz Júl 11, 2013
Ez gigantikus!
Jó nagy pályára mehet,mert van vagy 400mm !
A nevében lévő "300" a sugara lenne?
Jól néz ki!
A csúcssínek gondolom nem csak 3 talpfára vannak leforrasztva a szív után.
A H0-H0e átszelésedet leküzdötted már?
Mert én lassabban haladok a 60 fokosommal, mint gondoltam,még csak a külső sínek vannak rajta!
Jó váltógyártást!
(#19151) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19149) Válasz Júl 12, 2013
Talpfától talpfáig ~390mm. A 300 az ívsugár méterben. A csúcssínek a 20. talpfára lesznek leforrasztva. Az átszeléseket még nem csináltam, mert most egy csomó mindent megrajzolok, és utána állok neki építeni. Ami vár: 19 villamos, egy 15°-os ht. egy angolváltóval, a két kereszt, 3db íves, 8db Busch féle H0f, egy hármas TT, 9db BTTB, 4db 15 fokos angol, és ez a XI-es. A tanfolyam miatt kicsit felszaporodott, sz.val nem unatkozom!
(#19168) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#19151) Válasz Júl 12, 2013
Szerintem, soha nem éred magad utol, mert jön még pár aprócska megrendelés!
(#19169) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#19168) Válasz Júl 12, 2013
Nagyon remélem, hogy igazad lesz!
(#19182) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Júl 12, 2013
Sziasztok!
Haladtam a 60 fokos Átszelésemmel,már félkész!
Nincs benne mozgó elem,mégis nagyobb szívás,mint egy váltó !
Rengeteg csúcs van benne,ráadásul elég sokat szűk helyen kellett összehozni,
főleg ezek nehezítették meg nagyon a dolgot!
Azért sikerült összehozni működőképesre!
Jó modellezést mindenkinek!
Nézzétek:

201307124439...jpg

201307124442.jpg

201307124443...jpg
 
(#19185) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19182) Válasz Júl 13, 2013
Ez igen szép lett kolléga!

Én még mindíg csak rajzolgatok!

íves 9 fok t...jpg
 
(#19188) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19185) Válasz Júl 13, 2013
Köszönöm!
Az alapja a te szorgoskodásod eredménye!
Rajz nélkül biztos,hogy nem így nézne ki,valamilyen koppintás lenne csak,mert a gépi rajzoláshoz nem értek, kiszerkeszteni meg marha sok idő lett volna .
Gondolom azért neked sem fél pillanat egy váltó megrajzolása,ráadásul a pontosság a fő szempont,
úgyhogy köszönöm,hogy elérhetővé teszed a számunkra!

A MÁV 48 XI-re visszatérve:
azt mondtad,hogy a csúcssínek a 20. talpfára vannak leforrasztva!
Csak halkan kérdezem:
ezt úgy érted,hogy iker aljtól-iker aljig mind a 20 talpfára le van forrasztva a csúcssín,és csak utána kezdi a
hajlást?
A 9 fokos íveseid is nagyon tetszenek!
Jó váltógyártást és rajzolást!
(#19189) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19188) Válasz Júl 13, 2013
Az úttörő ahol tud, segít!
Sört nem iszom, de a sima Milka tejcsokit nagyon szeretem!

Ami a XI-est illeti, a csúcs felől számolva a 20. talpfától lesz leforrasztva a csúcssín. Természetesen nem az összes talpfára, lévén én lézervágott fa talpfával építek, nyáklap csak a fontos szerkezeti pontokon van.

48XI_300_1-9...jpg
 
(#19191) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19189) Válasz Júl 13, 2013
Akárhogy is számoltam a 20. talpfa mindig lézervágott fa talpfa volt!
Inkább úgy kérdezem,hogy a váltórész felől számolva melyikre van leforrasztva elsőként a csúcssín?
A Milkát megérdemled(nem lesz elfelejtve,ha egyszer személyesen találkoznánk)!
Addig is ilyenem van:

067_shpak_mi...jpg
 
(#19192) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19191) Válasz Júl 13, 2013
Én a 20-ba az állító talpfát is beleszámoltam, de balról a nyolcadik sötétszürke.

Ha a Milka ilyenből származik, akkor... hmmm...

(#19194) FriTTz hozzászólása Válasz Júl 13, 2013
T. Váltógyártó
Aktuálissá vált a megrendelésem aktivizálása.
Kérem majd tájékoztasson a várható szállítási időpontról, hogy logisztikailag fel tudjak készülni a kellő lélekszámú munkaerővel és sínszeggel!
(#19195) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19192) Válasz Júl 13, 2013
Így már értem a dolgot !
És a Milkát is,pedig az egy unikum lenne,tehenese bárkinek lehet,de te akkor ragaszkodsz a hagyományoshoz.
Jó váltógyártást!
(#19198) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 13, 2013
Ez is jön még:

Fuggerth vágánykapcsolat lerövidítése. 15° vágánytengely-távolság 60mm. Egy Fuggerth sínekből épített terepasztal átvágányozásánál lesz felhasználva.

ht_15fok_57m...jpg
 
(#19199) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#19194) Válasz Júl 14, 2013
Küldj egy mailt, és beraklak a sorba!
(#19269) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19198) Válasz Júl 15, 2013
Szia Váltógyártó!
Célegyenesben vagyok a 60 fokos átszeléssel,
már csak néhány szigetelő vágás hiányzik,és kész is!
Házilag készült ,sínből és nyáklapból összerakott Roco kerekes forgóvázammal próbálva tökéletesen fut, egyik csúcsra sem fut fel,nem akad,tehát jól sikerült,már csak a mozdonyos próbára vagyok nagyon kíváncsi!
Másik téma: a H0Totyával összehozott görgős sínhajlítónál
érdekelnének a felhasznált csapágyak méretei.
Egy fordítókorong körsínjén szeretném kipróbálni.
Köszönöm a segítséget!
Jó váltógyártást,tervezést,rajzolást!
Ilyet sikerült összehoznom:

201307154449...jpg

201307154450.jpg

201307154452.jpg
 
(#19271) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19269) Válasz Júl 15, 2013
Nagyon szép kis keresztezés lett ez!
Azt áruljátok már el, hogy a NYÁK-ot ki vágja, vagy hogy vágjátok, mert nekem néha az elektronikához készítettekkel is meggyűlik a bajom!
(#19272) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#19271) Válasz Júl 15, 2013
Én azt láttam egy nagy nyáküzemben, hogy gépi ollóval vágják méretre.
(#19273) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19269) Válasz Júl 15, 2013
Szép lett!
Egy kérdés nem hagy nyugodni csak.
A terelősínek nem okoznak véletlen zárlatot ha a fémkerék halad át a kereszteződésen illetve ahogy le vannak forrasztva?
(#19275) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#19271) Válasz Júl 15, 2013
Szia!
Gépi lemezollóval szoktam vágni,de nem könnyű,mert a tappancsok nem fogják meg rendesen,hajlamos elmászni és olyankor oda a párhuzam,emiatt a méret is ingadozni szokott,0-0,4mm szórása van!
Legutóbb a nyáklapot már csiszolópapírok közé tettem a tappancsok alatt,akkor már nem csúszott el annyira,de még úgy sem az igazi!
Az üvegszál mindig szívózik egy kicsit,de úgy már "csak"
0-0,2mm ingadozása van!
Érdekes,hogy se az alu,se a réz, se a rozsdamentes lemez nem produkál ilyet!
Karos lemezollóval is vágható,de olyankor nagyon el szokott görbülni,és sokat kell egyengetni őket.
(#19276) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#19273) Válasz Júl 15, 2013
Még zárlatban van!
Írtam is,hogy a szigetelő vágások még hiányoznak róla!
(#19278) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19276) Válasz Júl 15, 2013
Akkor bocsánat, azt átugrottam ezek szerint!
(#19283) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19275) Válasz Júl 15, 2013
A gépi lemezollóra kerestem és azokat a tonnás monstrumokat találtam. Ugye nem azzal csinálod? Van egy emberibb méretű eszköz is?

Gyerek koromban sokat barkácsoltam apám műhelyében és neki volt egy karos lemezollója. Arra emlékszem milyen utómunkát igényelt egy-egy vágás utána, mert állandóan felpödörítette a vágott anyagot!
(#19286) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19269) Válasz Júl 15, 2013
Szia!
Nos a csapágy mérete EL 3-s azaz belső 3-s külső 10-s és 4mm vastag!!
Nyák vágás!! Az üvegszálas nyákot speciális vágóval szokták vágni,mivel tönkre teszi a gépek vágóélét!!! Próbálj keresni egy nyákkészítő helyet,mert ott van speciális vágó(azzal tized pontosan vágható)!! Ja és talán még van egy oldalas nyák!! Lehet,hogy kérnek egy kis "apró"pénzt érte....
Remélem tudtam segíteni
(#19287) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#19283) Válasz Júl 15, 2013
De igen!Valami olyasmit láthattál!
Egy öreg kb.20éves gépen vágom,ami vastagabb(4-5mm) lemezek vágásakor úgy megrázza a házat,hogy az emeleten lakók panaszkodnak a szekrényben csörömpölő poharakra,tányérokra.
Pedig a gép alatt le van választva a padló,hogy ne adja át a rezgést!
(#19288) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#19286) Válasz Júl 15, 2013
Szia!
Kösz a csapágyinfót!
Csinálok egyet magamnak,mert legutóbb sokat töketlenkedtem egy fordítókorong körsínjével,jó ha van,
kelleni fog!
Kiagyaltad már az állítható rész megvezetését?
Mert érdekel a dolog,kíváncsi vagyok,hogy lesz megoldva.

Jó modellezést!
(#19289) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19288) Válasz Júl 15, 2013
Természetesen! Alul vezetem meg majd,kimarok egy lépcsős "T" megoldást és egy menetes csappal vezetem meg ami nem engedi elmozdulni,persze csak,ha áthozza csőrmester (már meg dumáltuk a héten Lacival)
(#19292) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#19289) Válasz Júl 15, 2013
Világos a dolog!
Ha majd készen vagytok vele, mindenképpen szeretnék képeket látni róla,addig még nem állok neki.
(#19359) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 17, 2013
OFF

Tudatom a T. kollégákkal, hogy átmentem a nyelvvizsgán, úgyhogy mostantól gőzerővel újraindul a váltógyártás!

ON
(#19361) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359) Válasz Júl 17, 2013
Вы говоритьe на русском язык??
(#19362) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359) Válasz Júl 17, 2013
Gratulálok!
(#19364) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359) Válasz Júl 17, 2013
Persze azért gratulálok!
(#19365) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359) Válasz Júl 17, 2013
Congratulation!

(#19366) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359) Válasz Júl 17, 2013
Congratulations.

We are happy with you.
Lapozás       14/86    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
8:06:37
  Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt
Hirdetés