|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#18419) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#18405)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2013 |
|
Én is az asztalépítés kapcsán kezdtem el azon gondolkodni, hogy lehetne olcsósítani és valami sorozatgyártást megoldani. Persze csak kis szériást.
Ma bármikor tudok önteni kettős alagútkaput Au***gen mintára, illetve N**ch szimplát is megcsináltam, de még nem próbáltam ezt reprodukálni, ehhez gipsz a jobb, mert műgyantából sokat felvenne.
Illetve sokat beszéltem egy műanyagos cég mérnökével, hogy mivel lehetne könnyebb anyagból megoldani.
Szóval hamarosan ebben is lesz tapasztalatom.
Most azonban az asztalon a terepépítés indult ma délután.
Gyerekkorom első asztalára a domborzatot csontenyvvel átitatott textilből csináltam. Hasonlóan mint a papírmasé, csak az enyv miatt kicsit büdösebb.
Viszont, ha megszárad és megköt olyan mint a műanyag, kemény és erős. A fákat is lehet rá telepíteni.
Illetve könnyebb volt a szerkezet, ezért is váltottam erre a tömény gipszelésről.
Most szárad és várom az eredményt. |
(#18420) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#18419)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2013 |
|
Ilyen egyszerübb alakokat ( portál, kövezet stb.) aránylag könnyü reprodukálni vákuumos technikával. Házi körülmények között akár egy porszivó is jo.
Ehhez kell egy lapos edény ( akár falemezekböl is készülhet), amibe alulrol be lehet dugni a porszivo csövét. A tetejére egy perforált lemezt kell ragasztani a legjobb szilikonnal. A perforált lemez lehet elvileg bármí alu, plexi, vékony furnirozott bútorlap stb. Legalább 2 cm-ként kell egy-egy 2-3 mm-es lyuk. Erre felteszed az eredeti portált - érdemes abba néhány megfelelö helyre még kb 1 mm-s lyukakat furni a levegö számára. A portált takard le egy vékony ( < 0,5 mm vastag) sztirol lemezzel ami minden oldalon legyen legalább 5 cm-vel nagyobb mint a portál. A széleket széles ragasztoszalaggal ragazd a perforált lemezhez, ragaszd le a felesleges lyukakat is. Sztirol lemez helyett sok vékony csomagolo anyag is megfelel - gyakran hulladékként kidobáljuk.
Egy hajszáritóval vagy hölégfujoval kezd el melegiteni és inditsd el a porszivot. Az szép lassan odaszivja a sztirol lapot a felülethez, ovatos melegitéssel nagyon jo alakot kapsz.
Amikor kihül a sztirol,levehetö és már csak felületi kezelés kell. Maga az anyag merev és pehelykönnyü lesz.
Meglátod, hogy hova simult kevésbé oda kell az eredeti egy egy 1 mm-s lyuk. A második már sikerülni szokott. |
(#18468) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Még egy árnyékot adó fa hiányzik, és jó is lesz.
|
|
(#18477) hoTTo válasza reszelozsir hozzászólására (#18468)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Szobormozdony jobban mutat kuplung nélkül, esetleg felrakott csavarkapoccsal, fékcsővel. |
(#18478) reszelozsir válasza hoTTo hozzászólására (#18477)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Igen, én is ezt néztem ma (bár egy kicsit sajnálnám, mert még a régi Zeuke fix rendszer van rajta) Meg azóta megfordítottam, mert így pont a lyukas fele nézett erre. |
(#18482) Mk48 2024 válasza reszelozsir hozzászólására (#18468)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2013 |
|
Szíp lett!
Valami hasonlót tervezek én is a H0e modulkámra, de eddig az a problema, hogy csak tervezem, de nem halad. |
(#18637) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2013 |
|
Ha esetleg kell valakinek TT-ben MÁV kerítés, pad vagy út menti betonkorlát (festetlenek, műanyagból) akkor írjon nekem mert lassan leadom a rendelésemet (vidékre) mert az árak erősen konkurálnak a fővárosiakkal még postaköltséggel is ! |
(#18702) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 2, 2013 |
|
(#18701) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#18696) Válasz • 16:13
Akkor jelentkezem, mondjad kérlek!
Válasz erre, hogy ne a váltós fórumban lopjuk a napot:
A Biatorbágyi viaduktnak van egy mérete (kb 66 cm hosszú a fém szerkezet plusz a többi) és még ehhez hozzájön az odavezető vasúti pálya amit ha méretarányosan nem is tudok leképezni, de egy kis kanyargás azért még belefér, ha sikerül megszereznem a régi Torbágyi vasútállomás vágányrajzát akkor azt is hozzá kéne kombinálni egy kétvágányos fővonalban.
Ez még viszonylag egyszerű dolog bár a kitérőkön kívül nincs meg hozzá még semmi.
Amin én itthon elvagyok akadva az a következő dolog:
A kétvágányos fővonalon lennie kell még legalább egy állomásnak (egy megállóhely is lesz, de ott úgysincs váltó tehát nem számít), hogy legyen valami forgalmi értelme is az egésznek mivel nálam az is cél, hogy egy kicsit modellezzem is nagyvasutat forgalmi szempontból.
Már nem tudom hol tartottam ezért folytatom, tehát fejállomás legyen a fővonal végén vagy csináljak valami nagy kört ahol folyamatosan mehet körbe a vonat?
Mindegyiknek van előnye és hátránya is.
Persze még egy fűtőházat is kell építenem egy iparteleppel.
Mivel már nem emlékszem mit kérdeztem (láz akadályoz abban, hogy legyen egy tiszta pillanatom), de remélem ez volt a válasz a kérdésedre!
Nem akarok hatalmas vasútállomást csinálni, de cserébe jól kell kinéznie!
Ja és a lényeg, az egyik fővonali állomásba bele kell csatlakoznia egy mellékvonalnak is, igazából a kétvágányos fővonal sem kötelező de valahol járatni kell az Eilzugwageneket a gyorsvonati gőzmozdonnyal!
Igazából mikortól vezették be a kétvágányos fővonalat? |
|
(#18706) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#18702)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2013 |
|
Magyarországon szerintem már az 1900-as években építettek kétvágányú vasutat, de talán korábban is. Ha van jó sok helyed (a viadukt mérete alapján gondolom van ), egy kisállomást mindenképpen építenék rá: négy-öt vágánnyal, csatlakozó vicinálissal, iparteleppel. Akár valami olyasmit is, mint amilyen a régi(!) Vasgyár (ma Kőbánya-Kispest) állomás. Arról majd megpróbálok túrni helyszínrajzot.
Ja, és egy magánvélemény: kétvágányú pályához szerintem nem passzol a kis fejállomás. Szóval körpálya vagy valami hasonló a célszerűbb szerintem. |
(#18711) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#18706)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2013 |
|
Az egy nagy helyett inkább több közepes vagy kisebb állomást szeretnék, hogy legyen hová küldeni a vonatot!
Nem szeretnék már túl sokat költeni váltóra!
A nyílt vonal az lehet szinte akármilyen hosszú ( mondjuk 5-10 méter ) mivel a fal mellett fog körbefutni a tetőtérben.
Ebből következik, hogy az állomások hossza sem a minimum hossz lesz.
Ennek az egésznek csak egy hátránya van, hogy sokba fog kerülni, de majd lesz első 5 éves terv!
(ami csak 3 éves volt ha jól tudom )
Jó lenne valami működő ipartelepet megvalósítani ahol nem csak jön-megy a vasút hanem esetleg történik is valami. |
(#18810) JZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Sziasztok! Új vagyok még itt a hobbi-vasúton, de egyszer a legtöbb ember "megöregszik" annyira, hogy újra elkezdjen "játszani". Igaz most már komolyabb szinten szeretnék. Kaptam, és örököltem elég sok cuccot terepasztalokból. Gondoltam építek egyet én is, egyébként ez már régi vágyam! Na de a lényeg. A pályanyomvonal kialakításában szeretnék segítséget kérni. Van egy elektronikai műhelyem, ez nagyjából 5x4 méteres. Ebben szeretnék "U" alakban a fal mentén egy terepasztal féleséget csinálni. Egy oldalon kb 1,5m szélesen, a másik két oldal meg úgy 1 m széles lenne. Jó lenne a másfél méteres részen egy nagy ovális "kört" csinálni, és az egyik állomáson ebből ágazna ki egy hosszabb mellékvonal, és jó lenne valahol egy fejpályaudvar is. Eredeti tervem szerint (majdnem) modul rendszerből építeném, és a mozdonyokat digitálisan szeretném vezérelni. A sok váltó és jelző vezérlésén még gondolkodok, mert még építve is drága lenne a (kb) 30 jelző és majdnem ugyanennyi váltó vezérlése. Ja azt még hozzátenném, hogy a jelzők és váltók vezérléséhez van itthon elég alkatrészem, ha analóg rendszerben lennének vezérelve. De mint már írtam, a nyomvonalhoz kellenének ötletek, ha segítenétek! Bocsi, hogy ilyen hosszú lett! |
(#18811) BR95 válasza JZoli hozzászólására (#18810)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Üdv közöttünk!
Szerintem nézd meg az alábbi linken a pályaterveket, hátha ezekből kapsz ihletet, aztán már csak finomítani kell!
as.rumia
Bár én a dilikörös pályát nem támogatom (az A-ba menő vonat ne B-ből érkezzen vissza...)
Józsi |
(#18812) JZoli válasza BR95 hozzászólására (#18811)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2013 |
|
Nem pont dilikörre gondoltam, hanem egy "L" alakú hosszabb pályaszakaszra a fővonalon, ami kb 20m sínt tartalmazna, plusz a "mellékvonal" aminek a végén lenne egy hurokvágány, de ez csak egy előzetes terv volt! Én nyitott vagyok, bármiről le lehet beszélni! Az oldalt megnézem még alaposabban! Köszi! |
(#18815) FriTTz válasza JZoli hozzászólására (#18810)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Reggel csak ennyi jutott eszembe, van fővonal is meg mellék vonal is, a fővonal lehet kétvágányos is! |
|
(#18824) JZoli válasza FriTTz hozzászólására (#18815)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Valami hasonló elképzelésem alakult ki nekem is. Alagutakon még gondolkodok, mert ott nehezen hozzáférhető a vonat. Ha valamilyen gond van vele, ott nem tudom, hogy lehet orvosolni a problémákat. |
(#18825) reszelozsir válasza JZoli hozzászólására (#18824)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Alulról hozzá lehet férni, és/vagy oldalról is hagysz nyílásokat. |
(#18833) FriTTz válasza JZoli hozzászólására (#18824)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2013 |
|
Ez csak egy gyors reggeli közbeni skicc volt!
El lehet tőle térni. ;) |
(#18918) FriTTz válasza TTomi hozzászólására (#18902)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Csúszott az egér a szalonnazsíros kezemben |
(#19263) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Tehát mivel szabin vagyok és üres a ház (házi buli helyett) belefogtam az egy szem asztalom modulosításába!
Mivel csak obi van közel és viszonylag jó áron hirdették a deszkát ezért odamentem anyagért, reklámújságból kinézve az árat és a lehetséges méreteket.
A boltban meg is volt minden, de az árú olyan silány minőségű volt (vagy csak én vagyok finnyás az egyenest illetően), hogy erősen át kellett guberálnom néhány farakást egy egyeneshez közelítő darab kedvéért!
Ha esetleg valaki hajót szeretne építeni az talál bizonyosan a kedvére valót készre hajlított lécet!
Tehát anyag itthon, most jöhet a matek, hogy merre menjen a vasút! |
(#19265) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19263)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Ezzel nekem is megvolt a magam baja! Aztán egy másik építési ügyem kapcsán eltévelyedtem Érdre Bohácshoz és ott sikerült, egyedi, méretre vágott és ár/értékre nagyon jó rétegelt falemezt venni.
|
(#19267) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Amióta feleztem a gumikerekek számát azóta kötve vagyok logisztikában!
A BttB oldalán lévő modulvégeket lehet hitelesnek venni vagy azóta volt valami változás? |
(#19279) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#19267)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Jó az, ráadásul illeszkedik az FKTT szabványhoz is! |
(#19338) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Szerintetek lehet dizájnos az asztal oldala?
Teszem azt nem egyenes hanem ívelt? |
(#19340) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19338)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Rétegelt falemezt tudod hajtani, fémlemezt szintén, műanyagot, vastag papírt... Szóval, miért ne! |
(#19408) BaTTka válasza FriTTz hozzászólására (#19338)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Ezeknek farostlemezből van az oldala. 45 cm sugárra van hajtva, de bírna többet is. |
|
(#19410) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Én ezt tudom, hogy miből lehet megcsinálni csak érdeklődtem a fogadtatásról!
Azért gondolkoztam az ívelt vonalakon (egyrészt azért mert a lányokat szeretem) mert (szinte) mindenki egyenesre csinálja, igaz azt a legkönnyebb összehozni, de pl ha az asztal szélére rakok egy kanyargó folyót metszetben akkor átlátszó plexit is rakhatok oda és akkor szépen ki lehet dolgozni a folyómedret is uszadékfával, elsüllyedt hajóval, víziaknával, zátonnyal, susnyással, stb-vel.
Vagy ha az asztal szélén kanyarog a vasút az is lehet követni a szélével. |
(#19411) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#19410)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Csinálj metrót is akkor.... Felkérsz egy két vakondot és még ásnod sem kell ...... |
(#19412) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#19411)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Lépjél hátra kettőt a klaviatúrától! |
(#19413) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#19412)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Há most mé..... Már ötleteket sem lehet adni... |
(#19414) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#19413)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Ha lesz kerti vasutad viszek neked vakondokot!
|
(#19416) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19410)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Biztos izgi lenne, egy kis változatosság!
Temető? Metszetben? |
(#19417) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#19414)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
|
(#19420) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#19417)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Én vagyok a mert megkérdeztem!
Na majd figyelek én is hátha ti is kérdeztek majd egyszer valamit! |
(#19422) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Kitolok veletek azért is!
(megcsinálom nektek a sírt koporsóval)
Metszetben csinálok szennyvízvezetéket (csatornát, kanálist)!
Sőt, bányavasutat!
Kis pilácsos (ledes) világítással a járatban, valahonnan kéne szerezni egy bányamozdonyt!
Lesz benne fejtés, stb!
Voltam ma a Tábornok utcai boltban és ott láttam Faller bányát nagy forgókerékkel a toronyban!
Megjegyzem ott lehet kapni Evergreen cuccokat, tárgyaltam is a viadukt ügyében, azt mondta az egyik tulaj (aki nem a Roland), hogy van raktáron minden, csak vigyek listát, hogy miből mennyi kell! |
(#19433) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#19422)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Jó ötletek, de a bányavasutas témával már félig meddig megelőztelek!
A temetős résznél a félbevágott koporsóba egy fél hulla is dukál!
|
|
(#19435) Mk48 2024 válasza Mk48 2024 hozzászólására (#19433)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Szorri! Nem ezt a képet akartam betnni, hanem emezekett:
A képek nem mostaniak, és a metszetes részről fotót nem találtam, de majd az is lesz. |
|
(#19439) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
OFF
T. Kollégák!
Tud valaki Pesten retuspisztoly szervízt? Takarítás közben sikerült pofáraejtenem szegénykét! Szeleptű, fúvóka totálkár!
ON |
(#19445) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#19439)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Nem tudom, hogy szervíz van-e illetve érdemes-e foglalkoznod vele.
De ezt találtam, hátha kezdetnek jó lesz.
Bővebben: Link |
(#19446) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
No, úgy esett, hogy beszereztem egy elektromos légycsapót mert most már muszáj fűveznem!
Az oldalon található videoban lévő és az általam vásárolt nem egyforma. Ebben a rendszerben nem volt különbség a drótok vastagsáa között, a panel viszont látszólag (vajon miért) de azonos.
Tudja valaki hogy a legkönnyebb megkülönböztetni a két pólust? Melyik a test és melyik a szűrőhöz való?
Van benne egy dióda, a szekunder oldalon, gyanítom itt a megoldás...
Természetesen nem szeretném a hagyományos módon kideríteni, mert az ütős! |
(#19449) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#19445)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Köszi! |
(#19450) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#19446)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Én meg pont tegnap szereztem be egy VMC-s fűszórót, mert bár az "anyagárhoz" képest drága, de hát a lustaságnak ára van... És így legalább nem nekem kellett megkeresnem, hogy melyik drótnak más a fogása! |
(#19454) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#19446)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Szia ! Tök mind 1... így is megráz úgy is megráz |
(#19458) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#19454)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Jóóóóól vaaan máá Totya!
Egyébként megnéztem a videjót még egyszer és rendben is van. Működik jelentem, a teszt sikeres! |
(#19459) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#19450)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Prakti-ban 1300Ft a légycsapó, Óooosanban meg 400Ft a szűrő. Elkészítés tokkal vonóval tényleg 5 perc, kis fúrás faragással.
Dehát ilyen a modellező élete!
Ha valakinek kell, szívesen összerakok neki... |
(#19461) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Kicsit játszottam ma és csináltam pár sziklát az asztalra... |
|
(#19465) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#19461)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Na ez egész ügyes..Jól néz ki.!!! Gratula !! Már csak egy kis "zöld" és totál kész is |
(#19466) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#19465)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Köszi!
Most, hogy kész a kézi rázókészülék az is nem sokára menni fog! |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 5:29:41 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|