|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#19315) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Ehhh... Szeretem, amikor hülyének néznek bizonyos helyeken, de annyi vér nincs a pucájukban, hogy felhívjanak, és elmondják az álláspontjukat.
Előzmény: adott egy ROCO villamos, ami digitalizálva lett a boltban, de most eladóvá vált. Állítólag garanciális javításon is volt a gyártónál, de onnan visszaküldték, mert "nem találták a számlát". A modell eléggé akadozva is jár, ez így eladhatatlan.
Kezdjük az elején: pucoljuk meg a kerekeket, ez evidens. Még mindig nem jó, nézzük csak közelebbről! Sajnos a legnagyobb baj (legalábbis azt hittem), hogy a 2-es forgóváz egyáltalán nem szed áramot, pedig kéne.
Bővebben: Lásd az alkatrész listáját, eléggé beszédes.
Erről kaptam a "távoktatást", hogy ez a modell csak egy forgóvázon szed áramot, mert az első az hajtott, és gumis kerekű. Nem kommentálnám, meg kell nézni a rajzot!
És most jött a fekete leves, mert a javítás miatt leszedtem a modell kaszniját. Erősen vontam fel a szemöldökömet, mert ez a ROCO villamos egy DCC előkészített modell gyárilag, NEM652, vagyis a megszokott 8 lábú dekóder aljzat van benne. Ehhez képest a képeken is látható borzalom fogadott a modell belsejében.
Szóval! Nem azt akarom én írni, hogy én vagyok széles e világon az egyik legnagyobb szaki, de abból a szaküzletből ahol ezt a dekóder beépítést megcsinálták, ne kapjak már kioktatást sehogy, közvetve sem, ha lehet! Ezt azért kikérem magamnak! És ezt nem a haver csinálta a sarki konyha asztalon, neeem kérem, ezt egy szaküzletben követték el, pénzért a fizető kuncsaftnak!
(A ROCO szervízes helyében én se' találtam volna sehol a számlát...) |
|
(#19316) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19315)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Az érintett villamos - valljuk be - nem a modellkészítés csúcsa, tehát ha ehhez bárki hozzányúl, csak javítani tud(na) rajta. De ezek szerint van még lejjebb...
Ha jól tévedek, akkor ez is AZ az üzlet?
Egyébként a hajtott forgóváz valóban nem szed áramot, de ez legyen a legkisebb baj. A kókányolás magáért beszél. |
(#19317) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19316)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Iggen...
Nevezzük a hajtott forgóvázat 1-nek! Tehát az 1-től számítva:
1-es: hajtott áramot nem szed
2-es: futó, áramot szed, (gyárilag, sajnos ezen nem)
3-as: futó, áramot nem szed
4-es: futó, áramot szed.
Azt elfelejtettem, hogy felsővezetékről csak akkor tud majd működni, ha megrendelem a ROCO-tól a hozzávalókat, mert az összekötő elemet valahova elnyírbálták belőle...
|
(#19318) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Elnézést!!
Csíkos "bácsi" mikor mehetek a panelok végett????? |
(#19319) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#19318)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Szólok Kigyelmednek!
Csak kifuttattam egy német megrendelést (közben beseTT egy), szerintem a héten meg vagyok. |
(#19321) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Keresgéltem a LENZ ABC kapcsán diódás kapcsolásokat. Gondoltam egyszerű a sztori, mert ugye az általunk ismert verzióban 4+1 dióda van. Na ebből találtam 5+1, 3+3, és sorolhatnám!
De az igazi nagy kérdés, melyiket építsem? |
|
(#19332) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19317)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Ja! Benéztem. Igen.
A felsővezetékes üzemhez egy olyan idétlen, mindenhova beakadó iratkapocs vastagságú, hajlított drót kell. Nem irigyellek ezzel a melóval. Én is utáltam, bár az nem volt "hivatalosan" összekókányolva. |
(#19341) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Mindig írkáltok itt "virágnyelven" erről a kókány bandáról, de nem esett le, melyik városrészt kerüljem el, ha nem akarok benyalni egy ilyet! Szóval? |
(#19344) BR95 válasza zsolesz74 hozzászólására (#19341)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Ha ott vásárolsz, az nem baj, csak a szerviz részleget kerüld, arra itt van Csíkos és Masttertape. De ez szerintem minden pesti boltra igaz... |
(#19347) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#19344)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Nem, mert van olyan pesti bolt, aminek a szervizrészlegét hivatalosan vagy Csíkos, vagy én, vagy együttesen látjuk el.
A VMC biztosan ezt az utat választotta.
Az MVC részben használja ki ezt a lehetőséget, de ott szakértő a tulajdonos (legalább is az egyik...) |
(#19349) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#19347)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Pardon! Igazad van!
Én kifejezetten arra a két nagyobb boltra gondoltam, ahol én is szoktam vásárolni (nem mintha Rolandnál nem jártam volna...) és ott biztos nem Ti szervizeltek, hisz az egyikből kerül elő ez a sok szörnyű tákolmány és garanciális probléma.
A VMC és Roland eszembe sem jutott mint rossz hírű bolt! |
(#19350) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#19349)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Látod, ez a baj. A rossz hír eltompítja a többi jót...
És sajnos itt is érvényesül, hogy a negatív reklám is reklám. Hiába van e téren sok rossz tapasztalat, mégis még mindig odamegy a vevő, mert az árcetli sokkal, de sokkal erősebb vonzerő...
Belátom, hogy ezen okból én is sokat járok arra. |
(#19351) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#19350)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Én is azért járok oda, mert alkalomadtán olcsóbb, néha gyorsabb mint egyéb helyről. És még nem is esik ki annyira az útvonalamból hazafelé.
Viszont szervizelni Csíkoshoz mentem mindig. Majdnem mint fent: olcsó, gyors, csak rettentően kiesik.... |
(#19354) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#19349)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Na, akkor a bolt nem Pesten van.
A többit leírta már masttertape, össze lehet rakni a puzzle-t... |
(#19356) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19321)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
A freemailre nem tudok ekkora fájlt küldeni.
Itt az eredeti leírása, a MIBA egyék régebbi számából, köszönet érte!
A Lenz ABC az a 4+1 diódás kapcsolás. Vagyis az egyik irányban 4 soros dióda, ezzel párhuzamosan egyetlen, de fordított polaritással. Lényeg, hogy nem lehet Schottky tipus! Hagyományos planár diódákból kell összerakni, pl. 1N4001. Minden más kókányolás, és csak zavart okoz. Egyedül a Tran dekóderelben lehet a diódák által keltett feszültség esés értékéhez állítani a dekóder aszimmetria érzékelését (CV162-ben), a többi ABC-s dekóderben nincs ilyen lehetőség.
Vagyis az elskő kép az igazi.
A második az szerintem nem ABC modul, és találós kérdés, hogy hogyan lehet megkerülni a dióda hidat, ha szabad a jelző, mert nincs rajta ehhez csatlakozó
A harmadik képen a "final circuit" az stimmel. |
(#19358) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19356)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Nna szóval ide sem, mert a zip nagyobb...
A lényeg:
|
|
(#19360) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19354)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Ó, én régen tudom, hogy melyik bolt az. Már régebben is kiveséztük a témát, pedig akkor még más eladógárda volt ott.. |
(#19370) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19356)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
A képeket a Idézet: „ LENZ ABC diode” keresőszavakra dobta a google barátom! Azért is tettem ide be, mert egy mezei modellező könnyen megbukik egy ilyennel.
Ahogy elnéztem a mellékelt MIBA oldalt, ezt sikerült mellékelnem nekem is, vagy legalább is azonos a forrása.
Végül az 1N4007-es verzióból épített 4+1-et választottam. Tegnap este még megterveztem a kiegészítő modult a PACO 4 fényű szemaforhoz, hogy vörös kivételével minden esetben át legyen hidalva a megállító szakasz.
Köszi azért, biztos ami biztos! Kétszer kérdez, egyszer épít! |
(#19371) zsolesz74 válasza BR95 hozzászólására (#19344)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Miért pesti? Nem budai?
Azt az olcsóbbat nem igazán értem. Mert eddig nekem egy kivételével nem jött be az olcsó kategóriába.
Én egyébként a VMC-be megyek, mert itt van kb 1km-re a lakástól, és még kedvezményt is adnak. Azt tudom a fiúktól, hogy ők Gáborral javíttatnak, a másik meg Rolandék, akiktől eddig egyszer vásároltam, mert akkor akciósan ők voltak a legjobbak. |
(#19372) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19354)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Megvan, értettem! Csak nem világos, hogy az áraik ellenére mi a nyerő akkor bennük?
Vagy ez a bemegy az utcáról apuka és hazatér a gyerek kezdőszettjével és egyéb kiegészítőivel? |
(#19374) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19370)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
|
(#19388) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Hipp - hipp: HURRÁ!!!
Kezembe került egy ROCO Z21-es központ végre. Első benyomásaim róla:
- egy fix, szabályozott táp van hozzá - Made in China - de legalább fix!
- ezért a kimenő DCC sínfeszültség stabil, terheléstől függetlenül, és határeset ugyan, de nem haladja meg a 16V-t
- tud olvasni is, nem csak írni
- a max terhelése a tápnak 2,6A, így a max kivehető sínáram szerintem olyan 2,4A körül alakulhat, ezt még nem próbáltam.
Ez egy nagy előre lépés így elsőre, mert az eddigi összes ROCO cucc tápegysége egy kalap szoáré volt, és úgy ingadozott a DCC sínfesz, ahogy a szél fújt. Végre gondot fordítottak a feszültség stabilitására. Igaz, nem állítható, így kisebb méretekhez (TT, de különösen N) még mindig sok a leadott feszültség, Z-hez meg alkalmatlan végképp, de ez már egy stabil rendszernek tűnik elsőre! Nagy baj nem lehet. Cserébe az ára messze van az eddig megszokott MultiMaus-étól. A Xpressnet csatlakozója nem teljeskörű, sajnos, a Lenz-et és a korábbi ROCO "egereket" kiszolgálja, de a Tran HR3-t sajna már nem.
De a legnagyobb hibát kijavították, ez azért már jelent valamit. |
(#19397) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19388)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
|
(#19398) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19397)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Z = Zukunft (vagyis jövő)??? |
(#19399) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19398)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Zurück in die Zukunft ???
Lehet, hogy ha ügyes leszel, meglátogathatod az első Modellbahn Messe-t! |
(#19401) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19399)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
"Nem szükséges, Mr. Lasky!" |
(#19402) BR95 válasza zsolesz74 hozzászólására (#19371)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Pesti= budapesti és kifejezetten arra a kettő viszonylag nagyhírü, nagy forgalmat lebonyolító üzletre gondoltam.
A pesti a budaival hasonlítva, mióta belekezdtem a modellvasút vásárlásba árszintben helyet cserélt. Így, a kettő viszonylatában értettem az olcsóbbat. Ottóék meg jóval olcsóbbak mindkettőnél. Rolanddal pedig élmény üzletelni, és ő sem drága. (Mármint modellezés szempontjából! A családjának biztos az!)
Nekem Ottóék vannak a legközelebb, a komolyabb darabokat tőlük vettem (Br50, Br23, M62, de még a váltómotorokat is).
Józsi |
(#19403) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19401)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
És akkor még Pearl Harbort is megmenthetnéd! |
(#19404) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19403)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Nem beszélve Chapman szenátorról...
Látom van közös az ízlésünkben... |
(#19405) zsolesz74 válasza BR95 hozzászólására (#19402)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Így már értem az olcsó megjegyzésed!
Alighanem lassan nekem is el kell csípnem Ottót, hogyha bővíteni akarok. Márpedig itt nagyon úgy fest a helyzet! |
(#19406) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19404)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Gyerek korom óta szeretem ezt a filmet (is)!
Amikor az óceánon meglátja az F14-est??? azt hiszem, mekkora dumát nyom!
Nagyok ezek a klasszikusok. És hát itt lapulnak egy tárolón csendben, időnként elővéve, megpörgetve! |
(#19434) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19388)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Szóval, gyötörtem egy kicsit a Z21-et. Ez nem startszettből van, állítólag a kezdőszettes Z21-ekből pár csatlakozási lehetőség hiányzik, erről nem tudok nyilatkozni. H0-hoz megfelelő, 2.5A-nél old le a zárlatvédelme, ebből a szempontból azonos az ESU Navigator/Bachmann Dynamis vezérlőkkel. Túl nagy asztalokhoz azért nem jó, mert tablettel vagy okostelóval kezelve sem lehet egy-két mozdulattal váltani a mozdonyok között, de azért lényegesen jobb, mint az ilyen téren nagyon kényelmetlen MultiMaus. Ha valaki geoLine sínekből építkezett és a váltókat is ROCO, vagy a CSM230RG dekóderrel vezérli, akkor kénytelen lesz megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy egyszerre, egyidőben max. 2db kitérő állhat át, ha egy vonat is halad a pályán. Két vonat üzeme esetén már csak egy. Kicsi a végfokozat, és a tápegység is ehhez van kitalálva. Szóval, okos, szép, csili-viri. De nagyobb házi pályákhoz, ahol egyszerre 5-6 vonat is járhat már nem igazán alkalmas, csak több vezérlővel ellátva, és boosterekkel megtámogatva. A legnagyobb bajt, vagyis a tápegység stabilitásának teljes eddigi hiányát a ROCO kijavította, ezzel már nem lesz baj. A sínfeszültség azonban H0e, TT, N mérethez már sok lesz. Ez egy nagyon kikupált, H0-hoz optimalizált, luxus belépő szintű vezérlő. Aki hajlandó a 20-30.000Ft-os kezdő vezérlők árának többszörösét leszurkolni egy ilyenért, annak jó választás is lehet. De túl sokat azért ne várjunk tőle, ezért az árért a nagy, profi gyártók többet adnak. |
(#19436) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19434)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Ezen nem is csodálkozom, hiszen a Roco elsősorban a H0-ás közönségnek szánja a fejlesztéseit. A TT az ő esetükben szerintem csak egy "szükséges rossz".
Mindenesetre az elgondolkodtat, hogy a csili-viri Z21-hez "parasztvakításként" integrálható vizuális rendszer kamerája egy abszolúte noname, kínai, beazonosíthatatlan "3rd party" termék, amit kb, 1 dollárért dobnak a vevő után, ha kér belőle 1000+ darabot. |
(#19440) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19436)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Viszont a Modelleisenbahn Gmbh szárnyai alaTT lakik egy Fleischmann névre keresztelt gyáracska is, aminek vannak némi hagyományai Piccolo téren... |
(#19447) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19304)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Jelentem, bekerült az FD2013 a Tillig VB140-esbe.
F0= menetirány szerinti zárfény.
F1= utastér világítás
470 mikrós elko került a forrpontokra, ez pont befér a budiba.
Egyébként a kocsi mind a négy kereke szedi az áramot, a bronzhuzal nem a tengelyre, hanem annak tövében, a keréktányéron levő szélesebb foglalatra feszül egy kis horonyba, tehát nem lassítja jelentősen a kocsi gurulását. |
(#19451) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#19447)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Idézet: „Tillig VB140”
Az mi az? |
(#19452) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#19451)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
|
(#19453) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#19447)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
(Sűxavú akartam lenni, de nem lehet, büntetésből a fórummotornak, kicsit mégis rövidíteTTem.) |
(#19460) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19452)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Preisempfehlung: 75.50 Euro
Miből van ez, aranyból???
Jaj, látom, ez a motorkocsi...vagy mégse? |
(#19464) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19460)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Mellékkocsi ( beiwagen). |
(#19467) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19464)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Jaja, rákerestem a gugli ferdítővel...
OLDALKOCSI! |
(#19468) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19464)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
De ez nagyon drágának tűnik nekem, ahhoz képest, hogy sorozatgyártott és motornélküli.
Vagy ez normális, esetleg limitált? |
(#19469) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#19467)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Hát igen a gugli némileg régimodi, akkor ugyanis még voltak sidecarok ( motoros oldalkocsik) amit németül Beiwagen- nek hivnak. ( mind sok minden mást....). A guglinak meg döntenie kell.
|
(#19471) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#19468)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Szerintem nem vészes. TT-ben ugyanez 80 euró a KRES-től, ahol a motorkocsi meg 160.
|
(#19488) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#19469)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
NA ja...
Schnelltriebwagen = gyorshajtó kocsi
És hasonló apróságok, mint a "hosszú, lapos mellékvonalak" a magyar (???) nyelvű egykori ROCO katalógusban. Jókat röhögtem rajta anno, pedig erősen hiányos a német tudásom. |
(#19489) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19468)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Szerintem sem veszélyes az ára. Ez azért nem egy egyszerű, kéttengelyes személykocsi, ami cc. 20-30Euro. Ebben azért fém az alváz, van benne gyárilag menetirány szerinti zárfény + belső világítás, és NEM651 dekóder aljzat a digi üzemhez. Egyik gyártó sem csinálná meg ennél olcsóbban. |
(#19500) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19489)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
A dekóder aljzat miatt gondoltam először, hogy motorkocsi...
Az világos volt elsőre, hogy nem egy spielwarenwerke csinálta...az ára legalább is nem erre enged következtetni.
De mondjuk ez nekem már drága jelen körülmények között... |
(#19502) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19500)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
|
(#19504) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19502)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Hajjaj!
Ha belegondolok, hogy a ROCO BR44-est, amit vettem még közel ennyibe sem került... |
(#19508) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19504)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Nézd a ROCO-ról, mint márkáról azért egy valamit tudni kell. Amikor az egykori NDK összeomlásával együtt a VEB PIKO, meg VEB BTTB is eltűnt, akkor a résbe ügyesen benyomult a ROCO, ami idehaza, meg a többi keleti piacon is egy hatalmas minőségi ugrás volt az egykori "endéká" termékek után. Csak azért a ROCO a nyugati piacon inkább az "olcsó jánosok" közé tartozott, és ugyan most dolgozik ennek a lefaragásán, és a márka újra pozícionálásán, de ez lassú folyamat lesz. Ha alkalmad nyílik rá, akkor szedd szét egymás mellett a ROCO BR44 gőzöst, és egy pl. Tllig BR50-et, vagy BR23.0-t. Egyből meg fogod látni, miért van a küönbség árban. Belső műszaki tartalomban a Tillig nagyon előrébb van. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 18:09:57 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|