|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#19482) zsolesz74 válasza TTomi hozzászólására (#19477)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
A színeket próbáltam ezeken a "köveken", szerintem inkább olyan mészkő, amit savas esővel "kezelt" a természet!
Ezeknek szürke és kevés fekete akrilfesték az alapjuk, majd homokkal és fehérrel megy a színezés.
Az asztal többi részén fekete alapra dolgoztam rá, világos barna és fehér színekkel.
|
(#19531) FriTTz válasza Mk48 2024 hozzászólására (#19435)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Lesz félholt is a sírban!
Mivel színezted a síneket ilyen rozsdásra? |
(#19532) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#19461)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Miből és hogyan? |
(#19535) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19532)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Az első lépés a nyers tömeg elkészítése. Fogod a hungarocell lapokat (én a csomagok mellé tett lapokat használtam, ezek kb 2cm vastagok voltak) összeragasztottam a kedvenc ragasztónkkal (Pálma Fa)
Van egy régi vacak cseh pillanatpákám. Abban a cekász helyére betettem a praktiban vett kötöződrótot, tulajdonképpen átalakítottam habanyag vágónak.
Ezután, ha összeálltak a lapok jön a szobrászkodás. Vagy meglévő képről dolgozol, vagy fantázia. Én ez utóbbiból csináltam őket.
Kifaragom a sziklákat és aztán jön a festés.
Nagyon fontos, hogy mindig kell alapozni! Ettől lesznek mások azok a festések, amik le vannak alapozva. Plusz mivel itt sziklát csinálunk, mindig a legmélyebben lévő, hasadékokban lévő szín az alap. Ezt ugyanis mindenhol felviszed a felületre.
Ezt a réteget meg kell szárítani. Ezek után még használok egy alapszínt, ami a főszíneként használok a szikláknál. Vagy barnát, vagy homok színűt. Ennél ez utóbbi volt a főszíne. Ezután jött a fehér. Ettől lesz "3D"-s a szikla igazán. Kijönnek az élek. Ezt én úgy csinálom, hogy fogom a kis félcolos ecsetem és felveszem rá a fehéret, kicsit meghúzgálom a keveréshez használatos falapon és aztán határozott mozdulattal érintőket húzok a felületen, különösen az éleket kihangsúlyozva.
Ezzel az élek kiemelkednek, a szikla tömege megmarad a főszínen és a hasadékok pedig az alapozó színt adják vissza.
Töltöttem fel a gallery-be egy-két asztal képet, ott van másik kivitele is. Azoknak fekete, barna, fehér. Ezeknek Szürke, homok, fehér a színhármasa. De bármit meg tudsz vele csinálni, csak minimum kell a 3 szín.
Egy kivétellel. Ezt én az egyik alagútkapu sziklájánál csináltam, és csak a fehérrel hamvasítottam, de még ekkor kicsit nedves volt a fekete alapozó. Ezzel olyan szenes, kormos koszos lett az egész, mint amikor a gőzösök összerondítják a hosszú évek alatt. A fekete és a fehér itt összehozza a szürkét, ami elég sötét, és a fehér is inkább sötét koszos fehér lesz.
Nagyon jó játék és időtöltés...
És nem utolsó sorban semmi extra képességem nem volt a festéshez, de amikor kezdtek kialakulni ezek az alakulatok, egyre jobban spanolt fel. |
(#19536) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#19535)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Erre a pákás dologra már én is gondoltam, csak még nem mertem kipróbálni pedig minden van hozzá itthon!
A sziklakészítés és festés engem is felspanol!
Köszi a tanácsokat! |
(#19538) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#19535)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Csak, hogy nekem is legyen egy ötletem én a párhuzamos vágányoknál (pl az állomáson ahol nagyobb volt a távolság a kötelező minimumnál) kivágtam, kikapartam a parafát a vágányok közül, hogy legyen egy kis töltéses hatása az aljzatnak. |
(#19544) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19538)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Kb két hónapja, amióta megcsináltam, dilemmázok rajta. Kiszedni vagy nem kiszedni? Egyfolytában keresgélek a neten és nézem a kész asztal képeket... |
(#19547) TTomi válasza zsolesz74 hozzászólására (#19544)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Mert ti, (FriTTz, zsolesz74) nem csak a sínek alá tettetek parafát??? |
(#19548) zsolesz74 válasza TTomi hozzászólására (#19547)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Én úgy mondanám Tomi, hogy a vágány mező alá tettem. Az egyik nagyon szép modellvasutas könyvben (CSER) láttam fotón ilyet. Szóval van erre is példa, meg merem kockáztatni, hogy itthon Magyarországon is előferdülhet.
De ezt majd sünöcske megmondja frankón, hogy igen vagy nem!
Egyébként a dupla vágányos pályáknál, főleg asztalon látom, hogy nem tökölnek a külön töltéssel, hanem egyben van.
|
(#19550) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#19548)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Tulajdonképpen nem baj, ha kicsit megkaparod a "nagytengelyt" (a két vágány közötti részt), de korántsem szükséges olyan mélyre, mint a külső oldalon. Magyarországon az állomásokon leginkább a "szekrényes" ágyazatszelvény használatos, azaz a vágányok közötti rész kb. 4 méternél nagyobb* vágánytengely-távolságnál fel van töltve homokos kaviccsal az ágyazat felső síkjáig. Majd keresek fotókat, ahol ez jól látszik.
Nyílt vonalon általában 4 méter a vágánytengely-távolság, emiatt ott nem is igazán szokott nagyon mély "árok" lenni a nagytengelyben, nem is tervezetten van ott, inkább csak kialakul
* tapasztalati úton szerzett adat, szóval ez akár nagyban el is térhet. Jó példa erre Cegléd, ahol a két átmenő fővágány (5. és 6.) között nincs megszakítva az ágyazat, míg pl. a tehervonatok által használt 8. és 9. között van feltöltés. A vágánytengely-távolság mindkét esetben 5 méter. |
(#19553) TTomi válasza zsolesz74 hozzászólására (#19548)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Idézet: „Egyébként a dupla vágányos pályáknál, főleg asztalon látom, hogy nem tökölnek a külön töltéssel, hanem egyben van.” Hát, igen. Ez a helyzet. A szakmai résszel nem vitatkozom, mert nem értek hozzá. A munkámból kifolyólag járom az országot és látok ilyen és olyan töltés variációt amit sünöcske is gyönyörűen leírt. Azért valljuk be. Szebb ha a két síntöltés között van egy kis szintbeli eltérés. (Sajnos az én gépem nem tud igazán közeli képet csinálni, de talán látszik hogy nekem milyen lett.) |
|
(#19555) zsolesz74 válasza TTomi hozzászólására (#19553)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Nézegettem a galériádban, nagyon csinos kis töltések!
Azért is csináltam meg azt a telitöltést, hogy ha elvenni kell azt még könnyebbnek ítéltewm meg.
Hajjjajj, ahol elszabtam, de nehéz volt kipótolni később. Most már óvatos duhaj vagyok! |
(#19556) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#19550)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2013 |
|
Amit a különböző töltelékkel való feltöltésről írtál teljesen felizgatott. Arról nagyon nagy thanks, ha tudsz képet feldobni.
Ezen gondolkodtam tegnap előtt. Találtam egy jó poros, koszos állomás részletet, ahol valami ilyen volt az asztalon.
Kicsit hasonlít Kisfa asztalán is a megoldás.
Bővebben: Link |
(#19565) FriTTz válasza TTomi hozzászólására (#19547)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Dehogynem, de mint a kolléga én is a vágánymező alá raktam telibe viszont én ahol lehetett kikapartam bár így utólag olvasva a nagyvasúti szakértést nem tudom, hogy valósághű-e!
Nekem tetszik, nem olyan egyhangú.
Bár erre nem is gondoltam, hogy szórjak közé valamit.
Majd pótolom.
|
(#19589) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Tud valaki infot erről az épületről? Ki gyártotta, milyen méretarány?
Kép az ebay-ról származik. |
|
(#19596) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#19565)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Kicsit megkésve ugyan, de akkor egy kis képes megmagyarázás.
A homokos kavicsos feltöltést általában ott alkalmazzák, ahol az állomás területén rendszeresen tolatást végeznek vagy végezhetnek. Ez azért van, hogy a tolatószemélyzetnek (tolatásvezető, kocsirendező, vonatfelvevő stb.) ne kelljen a vágányok között botladoznia. Cegléd állomásról kerestem jó pár fényképet.
Itt látható, hogy a 3-4. (és az 5-6., csak az nem látszik a képen) vágányok között nincs feltöltés: Kép
Az állomás "telibe" kapva, jól látszik, hogy az átmenő fővágányok (5-6.) és a 3-4. fővágányok között nincs feltöltve a nagytengely, míg a tehervonatok és hétvégén a tárolt szerelvények által használt 8-12. vágányok között igen. Kép. Az is jól látszik, hogy az 5-6. vágányok között van mélyedés, ugyanakkor az állomás másik végén a 3-4. vágányoknál végénél ennek nyoma sincs: kép.
Ferencvárosban minden vágány mellett van ilyen ún. tolatási padka, és a növényzet kitaposásából látszik, hogy itt bizony rendszeresen használják is: kép.
Rákospalota-Újpesten megfigyelhető, hogy a jobb alsó (csonka) vágány mellett van tolatási padka, míg mellette az átmenő fővágányoknál (3-4-5. vágányok) nincs. A fénykép egyébként a váltókörzetet mutatja, hátrébb jól látható, hogy a 6-7-8. vágányok közötti rész szinte teljesen fel van töltve.
Ja, egyébként a homokos kavics köznapi neve sóder, hátha úgy már ismerősebb az anyag |
(#19606) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#19596)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Miután beszéltünk erről a töltés anyagról, találtam ezt a képet! |
|
(#19607) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Víz a terepasztalra
Egyszer beszélgettünk itt (szerintem FriTTz lehet, hogy veled) víz készítésről az asztalra!
Akkor én mondtam egy magyar céget, de közben csak felmerült, hogy a linken található cuccot nem lehet itthon beszerezni véletlenül? (Na jó direkt is megfelel!)
Bocsánat, figyelmetlen voltam. A cég azt írja, hogy a Medikernél kapható. Hááát nagy dilemma! |
(#19610) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#19607)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Ja emlékszem, bár nem én javasoltam.
Máshol is lehet kapni ilyet azt tudom biztosra,
Egyszer voltam WarGame boltban és ott jelentős választék volt művízből, majd végzek valami ár összehasonlítást. |
(#19613) bcs szgab hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
BR95 "19589" számú hozzászólására a válasz: ez a Faller 130440 cikkszámú épülete. (szét van tolódva az oldal azért nem tudok a válasz-gombra kattintani) |
(#19614) BR95 válasza bcs szgab hozzászólására (#19613)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Köszönöm!
Józsi |
(#19617) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#19610)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Kiváncsian várom (talán megúszom a keresgélést ). |
(#19690) TTomi válasza bcs szgab hozzászólására (#19613)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Idézet: „ (szét van tolódva az oldal azért nem tudok a válasz-gombra kattintani)”
Árulja már el nekem valaki, hogy mitől tolódik szét az oldal és nekem miért nem? Nem vagyok egy nagy informatika guru! |
(#19696) FriTTz válasza TTomi hozzászólására (#19690)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Akkor neked azért jó! |
(#19703) TTomi válasza FriTTz hozzászólására (#19696)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
|
(#19704) bcs szgab hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
(#19690) hsz-re a válasz: általában az ilyen hosszú nevű képek miatt tolódik szét az oldal: (#19461)
|
(#19705) bcs szgab hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
vagy inkább ez lehet a bűnös link: (#19435) |
(#19712) TTomi válasza bcs szgab hozzászólására (#19705)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Na ezt már sokszor olvastam, de neked miért és nekem miért nem??? ( Na jó, hagyjuk, ebből soha nem lesz tó, nem lesz hegy, de vasúti töltés sem. ) |
(#19713) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Most a legfőbb kollektív problémánk, hogy megoldjuk a víz kérdését!
Kell találni valami elfogadható árú és minőségű megoldást a víz modellezésére. |
(#19717) bcs szgab hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
(#19712) TTomi: lehet hogy a te monitorod annyira szélesvásznú... |
(#19724) sunocske válasza bcs szgab hozzászólására (#19717)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
1280 × 1024-ben nem okoz gondot |
(#19736) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#19724)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Most már megnéztem én is, mert nekem sem tolta szét az oldalt még a Chrome. De mondjuk az asztali gépen 1920x1080 a felbontás, a laptopomon meg 1366x768, szóval valószínűleg a felbontás lesz alacsony!
|
(#19737) zsolesz74 válasza bcs szgab hozzászólására (#19704)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Várjál, és az még nem is volt hosszúnév! |
(#19740) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#19736)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Otthon 1440 × 900-ban tolom, meg se érzi |
(#19743) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#19740)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Visszaállítottam 800x600-ra és semmi gond nem volt vele.
Nem tudom mi baja lehet Gábornak a gépével? |
(#19744) BR95 válasza zsolesz74 hozzászólására (#19743)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Néha nekem is széttolja 1440-es felbontásnál. A két szürke csík marad, de eltűnik a jobb oldali oszlop (Értesítések, Kedvencek, Frissítések, Hirdetés menük.) És van akinek a válaszgombot is levágja. A szövegdoboz hosszúsága változik meg, mert nem tördeli a motor a fájlneveket. |
(#19751) Frankye moderátori
válasza BR95 hozzászólására (#19744)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Ez akkor fordul elő, ha valaki túl hosszú szöveget ír be szóköz, és más, elválasztó nélkül (pl. weblink), vagy ha hosszú fájlnévvel tesz fel mellékletet. Az előbbin a kattintós linkké alakítással tudok segíteni, de a mellékleteket - sajnos - nem tudom átnevezni. Ezért fontos, hogy erre feltöltéskor mindenki legyen figyelemmel.
Ha nem a fentiek okozták, akkor viszont a felhasználó oldalán kell a hibát keresni.
(De ne OFF-oljuk szét a témát, ha további kérdés, probléma van, azt itt beszéljük meg. |
(#19786) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Ti milyen terepet építetek? |
(#19801) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#19786)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Ha értelmes időben hazaérek ma, akkor elkezdem a talaj textúrázását. Mondjuk hígított barna és fekete temperával.
Utána füvezés! |
(#19802) Stalker hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Az én terepasztalamon a dombok tágulóhabból és gipszből készültek. Ezt licsiszoltam kimértem mennyi sín kell oszt mehetett is a füvesítés (már a fele megvan csak nincsenek épületeim)
De az eredmény a kész részen meglepően jó |
(#19811) FriTTz válasza Stalker hozzászólására (#19802)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Az Univerzum is tágul, azt is kéne füvesíteni! |
(#19823) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#19811)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Te kezded! Majd számolj be, hogy haladsz... |
(#19829) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19811)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Az Univerzum is tágul, ha túl sokat füvezel! |
(#19831) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Idézet: „Kiülünk a fűbe,
relax van és béke.
(Tátrai Band)”
Csakhogy ehhez kell előbb a fű is. Nos, Unterbremsenfeld állomást és környékét gondos kertészek vették ma kezelésbe. |
|
(#19832) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19831)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Hiába volt ma meleg, azért még bőven szárad a ragasztó. A végső cizellálás még várat magára, de az eredmény azért nem is olyan rossz |
|
(#19833) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19832)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Ennek a fűnek mi a színkódja vagy a neve?
A valóságban is ez a színe vagy csal a fotó?
|
(#19843) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#19833)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Hali!
NOCH-ból keverték ki a srácok, a számokat már nem tudom, nincs meg a papír a zacsi tetejéről. Az igazi színe az első hozzászólásban van, azok a képek napfényben készültek, a két második már beltéri felvétel. |
(#19844) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19843)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Köszi, azt hittem már valamelyik gyártó végre kikevert egy élethű fű színt! |
(#19852) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#19844)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Nem akarok reklámot csinálni, egy keveréknek, de úgy láttam (zacskóban ugyan), ami mintha nem lett volna homogén. Lehet, hogy beugrok érte a VMC-be és kipróbálom.
Ha te nem kevered ki a meglévőkből... |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 6:59:33 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|