Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       115/436    
(#20579) TTfan válasza kaTTonai hozzászólására (#20503) Válasz Aug 8, 2013
Szia! Lemaradtam a Wartburg-ról, egy képet kérhetnék róla?

Update: DinoTT-t címezném a kéréssel.
(#20580) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#20577) Válasz Aug 8, 2013
Gábor,

amit találtam Motraxx motorokat a Conradnál azok 1,5-4,5V és 9-15V működési tartományokban vannak jelölve.
Az oldalon meg 3-15V az üzemi fesz. Háát akkor ezt most így hogy?
(#20585) GABA TT válasza FriTTz hozzászólására (#20526) Válasz Aug 8, 2013
Köszönöm szépen a véleményeket mindenkinek!

A tengely ki lett fúrva 0,6mm furattal. Ebbe egy 0.6mm acél szál van be ragasztva erre kerülnek fel az esztergált tengely csonkok amin ki van képezve a forgattyús csapok.
(#20586) PéTTer válasza zsolesz74 hozzászólására (#20580) Válasz Aug 8, 2013
Nézd meg pl. ezt, pdf-ben találod a 12V-otBővebben: Link
(#20587) lakasi válasza kaTTona1 hozzászólására (#20545) Válasz Aug 8, 2013
Valami ott nem stimmel. A Barth-féle átépítő készlet használatával megtarthatók az eredeti súlyok. Ha a mellékelt utasítás szerint alakítod át a főkeretet és úgy ragasztod a motort a helyére, hogy az új kuplungnak csak minimális játékot hagysz (rugó ellenében majdnem ütközésig kell a fogaskerekek irányába a motort tolni és ott leragasztani), akkor elfér a súly a motor mögött. Sok hely persze nem marad, de itt két-három tized mm is elég. A két csatolt fotón láthatod az én átalakításaimat – az első egy BTTB, a Barth féle átépítő készlettel, a második egy Zeuke ismeretlen eredetű motorral. A menettulajdonságok sokkal jobbak az eredeti körmotornál.
A billegés teljesen független a motortól – a forgózsámoly csap és a kerekek fészkeinek kopásából ered. Tökéletes megoldás csak a forgózsámoly csere – újat már nehéz szerezni. El lehet még vele játszani úgy, hogy kemény műgyantát hordasz fel a kopott felületekre és utána újra kalibrálod. Lehet még ludas a hajtott kerekeken lévő fogaskerekek kopása is – itt tényleg csak a csere segít.

002_04.JPG

Motorcsere 2...jpg
 
(#20588) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#20587) Válasz Aug 8, 2013
A villanymotorok tengelyét mivel lehet felsliccelni?
(#20589) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#20588) Válasz Aug 8, 2013
A maiak többségét még egy svájci bicskával is ( ). A keménybbeket egy kis köszörüvel ( proxxon stb.)
(#20590) ModELiTT válasza masTTertape hozzászólására (#20370) Válasz Aug 8, 2013
Szerbusz Gábor !!
Ha a 424.-esre gondoltál,az alumínium öntvény ...
Azt nem tudom,hogy mikor és hol készült,de mivel nagyjából
TT-méret így nagyon megtetszett ..
(#20591) PéTTer válasza lakasi hozzászólására (#20587) Válasz Aug 8, 2013
Nos ezért mondtam a matekot. Mozdony 10000, rájössz hogy nem az igazi. Átépítő készlet.6-8000. Forgóváz 3500 per darab( ha hozzá tudsz jutni (( ár Gábor oldaláról))), ha már ennyire belevágtunk esetleg egy LED-es világítás, és a főkeret csapjának a kopása még nincs megoldva. (ha hozzájutsz azújabb 3000. Ez nálam 26-28000. Sebnitz-ben 21500-ből volt meg a hajtás és egy kasztni. Illetve ekkor érdemes elgondolkodni hogy hozzáteszek egy 5-öst és lehet egy vadi új modellem.
(#20597) vanhensing válasza zsolesz74 hozzászólására (#20574) Válasz Aug 9, 2013
Igen!! Valamelyik vezérlő vackát cserélik és ezekben van ez a motor!És mint írtam a slicelt pedig az ajtók központi záránál!
(#20599) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#20585) Válasz Aug 9, 2013
a választ!
(#20600) etwg válasza vanhensing hozzászólására (#20597) Válasz Aug 9, 2013
Valoban a mai autok tele vannak ilyen motorokkal:
Központi zár
Tükrök
Üllésmozgatok

Néha érdemes elmenni egy bontoba, egy összetörött visszapillantotükörben is általában 2 ilyen motor van.

(#20602) lakasi válasza PéTTer hozzászólására (#20591) Válasz Aug 9, 2013
Igazad van, ha valaki most kezd el alkatrészeiből összeállítani egy előző generációs Nohabot, akkor alaposan mérlegelni kell a költségeket. Nálam a dolog ott kezdődött, hogy volt a gyűjteményemben egy plusz 019-es és amikor a Tillig kihozta a 004-es pályaszámú változatot, vettem egy kasznit (Vatera 3000.-). Aztán került egy új főkeret (Vatera 1.600.-), majd két komplett, vadonatúj forgózsámoly kerekekkel, maszkkal (E-bay 6200.-) és végül vettem a motor átépítő készletet (5.600.-) ez még mindig a fele ára az új Tillignek – igaz nem az új hajtáslánc. Nagy előnye, hogy nem kell mérgelődnöm az új változat sorozatosan eltörő forgózsámoly maszkja miatt (lásd korábbi polémiát ezügyben). A világítást magam korszerűsítettem, ami – nagy TT-s mesterünk szavaival élve – fényévekkel jobb, mint az új gyári.
A motortengely felsliccelése (a Barth-féle kittnél nincs rá szükség) mikrogép vágókoronggal megoldható. Nagyon ajánlom a jobb minőségű Dremel korongokat (onlineszerszam.hu), ezek nem törnek olyan könnyen. Két-három mm-es slicc bőven elég. Védőszemüveg használata viszont KÖTELEZŐ, mert a 20 000-es fordulatszám csúnya dolgokat képes művelni az elrepülő fémszemcsékkel, vagy letörő korongdarabokkal.
(#20603) masTTertape válasza TTfan hozzászólására (#20579) Válasz Aug 9, 2013
Már mutattam a linket!
Bővebben: Link
(#20604) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#20580) Válasz Aug 9, 2013
Igen! 9-15 V.
Tudtommal, amit ebben a tartományban jeleznek, azok éppen a vasútmodeli üzemre alkalmasak. Ne a vibrátor motorokat nézd!

Egyébként kifaggattam a gyártó képviselőjét a kínálatról Nürnbergben és van nekik N-től elkezdve mindenféle megoldás erre a felhasználásra. A feszültségtartományon kívül még a névleges fordulatszámra is oda kell ügyelni.
(#20605) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#20590) Válasz Aug 9, 2013
Igen, köszönöm Laci.
(#20606) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#20602) Válasz Aug 9, 2013
Csatlakozom. Peti levezette a költségvonzatot.
Sajnos most már annyira ritka az ép Bttb forgóváz, hogy ha találok is, az alsó ár 5-6 euró. És ez fémbelsőrész nélkül! Új fogaskerekek már 700-900 ft környékén érhetők el, plusz a tényleg nullkilométeres csigatengely is ritka, mint a fehér olló.
Ha csupán a motorkorszerűsítés a cél, akkor valóban kiváló megoldás a H.Barth holmi. Tartok itthon a műhelyben egy lehasznált Nohab forgóvázat. Bárki jön hozzám, elrettentésként mutatom, hogy a tengelyágyak elliptikusra koptak, elmozgásuk 2-2 mm is lehet. Az ilyen futóművű modellbe már tilos bármi felújítást is beépíteni.

Sajnos most jutott el oda a helyzet, hogy erősen el kell gondolkodni egy régi Nohab ilyetén felújításán, vagy egy sebnitzi túrkálós beszerzésén. Vagy megkockáztatom, hogy a 004-esnek megfelelő széria ebayes, vagy kinti börzés beszerzésén. Nekem konkrétan 60 euróért sikerült egy ilyet megkapnom...

Mikinek még annyi, hogy a Nohabjában a régi motortartó konzolt teljesen le kell ám csiszolni a főkeret aljáig, hogy az új motor akadálytalanul beférjen. De erre nagyon jó fényképet mutatott István. Azon látható minden.
A H.Barth átalakító készlethez adott hajtáslánc meg ugye az eltérő fordulatszám miatt fontos.
(#20610) DinoTT válasza TTfan hozzászólására (#20579) Válasz Aug 9, 2013
(#20615) hamel hozzászólása Válasz Aug 9, 2013
Ezek 1: 120 makettek, készítette Lizitzky Béla és Molnár Miklós. Pécs állomás épület és a Vasútigazgatóság. Megtekinthetők 08.15.-ig a pécsi Árkádban.

CONVAR104-1.jpg

CONVAR105-1.jpg

CONVAR196-1.jpg
 
(#20616) Frankye válasza hamel hozzászólására (#20615) Válasz Aug 9, 2013
Hűamindenit! Ez igen! Mind a kettő kiváló, láttam sokszor az eredetiket.
(#20619) hamel válasza Frankye hozzászólására (#20616) Válasz Aug 9, 2013
Majd még csinálok képeket és beteszem a fotótárba.
(#20621) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#20604) Válasz Aug 9, 2013
Idézet:
„Ne a vibrátor motorokat nézd! ”

Nem azt egyébként is csak és kizárólag 3 fázisú ukrán betonkeverő motorból csinálnám. Ha már lúd legyen kövér!
(#20622) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#20602) Válasz Aug 9, 2013
Nekem Dremel 3000-es gépem van, de nem találtam még hozzá elég vékony korongot, pedig jól jött volna a szakaszoláshoz. Cikkszámot vagy korong típust tudsz mondani mit keressek. Amit leteszteltél!
(#20624) G.F. Rákoskeresztúr válasza zsolesz74 hozzászólására (#20580) Válasz Aug 9, 2013
Szevasz!

Amiket én "régebben" beépítettem BTTB hajtásokba, azoknak a motoroknak ez volt az adatlapja!
(#20625) G.F. Rákoskeresztúr válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#20624) Válasz Aug 9, 2013
Elnézést, de a kép lemaradtott!

DSCN2460.JPG
 
(#20626) kaTTona1 hozzászólása Válasz Aug 9, 2013
Szevasztok!

Köszönöm az észrevételeket a beépítéssel kapcsolatban. Nekem más fajta súlyom van, nem olyan mint "lakasi" modelltársásé.

Más:
A félreértések elkerülése végett az én nicknevem kaTTona1, még a másik fórumon "szerezte. Én is katona voltam mint kaTTonai, csak nem Zalában, hanem Dunakeszin élek. Nekem még nincs asztalom, de azon vagyok.

Üdv. János
(#20627) kaTTona1 hozzászólása Válasz Aug 9, 2013
Szevasztok!
Az átépítésbe azért fogtam bele mert vagy öt éve megvan az átépítő készlet. Azzal egyetértek, hogy a sok elhasználódott alkatrész cseréje árban vetekszik egy új árával. Egy dolgot nem szabad elfelejtenünk, ez egy hobbi. Mindenki saját örömére (esetleg másnak,...unoka , gyermek) csinálja amit csinál. Közel negyven éve gyűjtögetem a"VONATOT", most jött el az ideje (nyugdíj-több idő) az évek során összejött anyagok felhasználásának. A Láng börzén millió apróságot vettem. Mai eszemmel nem tenném, mert sokkal jobb egy új korszerű mozdony vagy vagon, mint a sok használt, esetenként törött, nem működő alkatrésznek sem mindig jó börze anyag. De még egyszer mondom, ez szerez nekünk örömet.

Üdv. János
(#20628) kaTTona1 hozzászólása Válasz Aug 9, 2013
Most akkor térjünk rá a komoly kérdésekre.

Analóg pályát építek, 3 áramkör, Z kapcsolással.
Kérdéseim:

1. Lehet-e a 3 db FZ1 trafó egy- egy ~16 V-os pólusát összekötni az =12 V "0" pontjával. Képet megpróbálok berakni.

2. Amennyiben lehet , hány darab LED-et tudok egy időben üzemeltetni egy trafóról. Ha jól tudom az FZ1 1,2 A -el terhelhető.

Remélem jól rajzoltam le az elvét annak amire a kérdésem irányul. Természetesen nemcsak egy relét szeretnék üzemeltetni, hanem kitérőket, jelzőket és vágányfoglaltság visszajelzéseket és még egyéb automata áramköröket is.

Üdv. János

Zkapcs.xls
 
(#20631) zsolesz74 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#20625) Válasz Aug 9, 2013
Köszi szépen Feri az adatlapot!
A lehajtás sebességét ez (ha jól emlékszem a BTTB motorok sebességére) megdobta egy kicsit. Mivel kompenzáltad a plusz sebességet?
(#20632) zsolesz74 válasza kaTTona1 hozzászólására (#20628) Válasz Aug 9, 2013
Szia,
Szerintem a vonatvezérlőket nem kötheted így össze, de a tartozék kimeneteket igen. Egy trafós változatban a kimenetek összeköthetők, mert akkor a pályán lévő kapcsolósíneken keresztül zárjuk a pl váltóvezérlés áramkörét.
De a vonatvezérlőnél nem 0 és valami van, hanem + és - polaritás, a két trafón amit összekötsz, ha ellentétes a polaritás akkor nem lesz jó...

Egy LED 10mA-ével biztosan számolhatsz. Akkor 1A-nél 100db egyidejűleg.
(#20634) PéTTer válasza kaTTona1 hozzászólására (#20628) Válasz Aug 9, 2013
1. összekötheted, bár egy trafó is elég.
2. hány éves a kapitány. Sokat. 16V egyenirányít, lesz cca 24V-od. Ha a mennyiség a cél ekkor minimum 10 db azonos darabot sorba köthetsz. Típus szín méret stb. 5-20mA áramot állítasz be. 1,2A/0.02A=60. 1.2A/0.005A=240. Tehát igen sok is lehet.
(#20641) etwg válasza kaTTona1 hozzászólására (#20628) Válasz Aug 9, 2013
Idézet:

1. Lehet-e a 3 db FZ1 trafó egy- egy ~16 V-os pólusát összekötni az =12 V "0" pontjával. Képet megpróbálok berakni.

2. Amennyiben lehet , hány darab LED-et tudok egy időben üzemeltetni egy trafóról. Ha jól tudom az FZ1 1,2 A -el terhelhető. ”

1. Lehet, söt gyakran kötelezö ( ha pl. A mozdony kapcsolgat valamit)
2. amennyit csak képes vagy venni. A mai modern Ledek megelégszenek < 5-10 mA-rel, ez igy több mint 100 ledet jelent, de a ledeket nem kell szürt egyenáramra kötni, ami még jobban csökkenti a fogyasztást ( a trafo terhelését).
Amit viszont csak ajánlani tudok - valamennyi világitást egy külön traforol tápláld. Elvileg bármilyen trafot használhatsz 5-16V-ig. ( Régi telefontöltök, halogenvilágitás trafoi, vagy bármilyen, ami a kezedbe akad és müködik.)
Igy a világitás nem fog villogni ha egy váltót, jelzöt stb. kapcsolsz!
(#20642) TTfan válasza masTTertape hozzászólására (#20603) Válasz Aug 9, 2013
Köszönöm neked is, DinoTT-nek is a linkeket! A lakókocsis Wartburg képét most már megtaláltam.
(#20643) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#20622) Válasz Aug 9, 2013
Pedig elég gyakori mindenféle kiárusitásokon meg a palettás boltokban ilyen készlet. Gyakran nagyon szép fa kazettákban van mindenféle egyébb maro- meg csiszolofejjel. ( azok sokat nem érnek, de a vágotárcsák nagyon jok). A Dremel is kinál ilyeneket - kis kb 25 mm átméröjü müanyag flakonokban vannak. A tárcsák vastagsága kb 0,8-1mm, ami nekünk nagyon jo.
(#20644) G.F. Rákoskeresztúr válasza zsolesz74 hozzászólására (#20631) Válasz Aug 9, 2013
Hát igen, kicsit sietős lesz tőle a gép

A legtöbb esetben a forgóvázakban lévő csigákat cseréltem le, a gyári két bekezdéses helyett egy bekezdésesre.

Ha ilyesmire vágynál, akkor tudok adni, van itthon bőven.

Feri
(#20645) masTTertape válasza kaTTona1 hozzászólására (#20626) Válasz Aug 9, 2013
Bocsánat Jani, ezt én néztem be. Mea Culpa! Nekem címezd a letolást.
Nem először tévesztem el, mert a rohanásban annyira egyforma a két nick, hogy összekeverhető.
Ha megváltoztatnád nagy K-ra az elejét, akkor már jobb lenne.
Még egyszer bocs.
(#20646) lakasi válasza zsolesz74 hozzászólására (#20622) Válasz Aug 9, 2013
Ha mikrogép tartozékra, vagy vágókorongra keresel a neten, sokat találsz (Pl: hometools.hu, onlineszerszam.hu). Tudom ajánlani a Dremel Speedclick befogó szárat. Igen praktikus, gyorsan lehet rajta korongot cserélni. Nekem 22 és 32 mm átmérőjű korongjaim vannak, a legvékonyabb 0,5 mm vastag – azzal simán tudtam sínszálat vágni. A nagyobb átmérőjű koronggal szoktam nyáklapot is vágni. A fehérvári elektronikai szaküzletben nemrég találtam 22 mm átmérőjű 0,2 mm vastag körfűrészt is, ez persze csak műanyagra és fára használható. A Conrad-nál a Körúton kaptam 22 mm átmérőjű gyémánt korongot – a gyémánt bevonattal is csak 0,5 mm vastag. A barkács áruházakban meg a neten itt-ott olcsón kapható tartozék csomagokkal óvatosan kell bánni – ezekben a korongok igen gyengék.
(#20647) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#20646) Válasz Aug 9, 2013
Jaja, én a hometools-tól szereztem be, de csak a mm-es vágókorongjuk volt a Speedclick rendszerben. Az meg sokat visz ki vágáskor.
Azért is kérdeztem a vágókorong számát, mert a leírások a neten csak a korong és a befogószár átmérőre vannak megadva.
Egyébként az egyik legjobb vétel volt ez a Dremmel 3000-es kezdőkészlet. Sokat használom azóta is...

A 0,5mm-esnek írd már meg az SCxxx számát, mert akkor berendelem. Köszi
(#20651) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#20647) Válasz Aug 9, 2013
Szerintem a 0,5 tárcsa feleslegesen vékony, igy nagyon fogy...
A sinek vagdalására még az 1 mm-s tárcsa is jo. Amugy is kell a hézagba valamit rakni, hogy ne érjen össze
(#20652) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#20651) Válasz Aug 9, 2013
De másra is lehet használni!
Tényleg szükségem van rá.
(#20653) róbertke válasza hamel hozzászólására (#20615) Válasz Aug 9, 2013
Én úgy tudtam, hogy Béla H0 -ás méretben építette meg Pécs állomás épületét, működő toronyórával.
(#20654) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#20652) Válasz Aug 9, 2013
Gondolom, én is sok 0,5-st használok, csak a sinvágásra tartom eleg feleslegesnek- arra tul jo
(#20661) lakasi válasza zsolesz74 hozzászólására (#20647) Válasz Aug 10, 2013
Sajnos nem tudok neked gyári számot mondani. Ezeket a korongokat mindig úgy vásároltam, ahogy rájuk találtam különböző barkácsboltokban. Aztán papírok és csomagolás nélkül bekerültek egy szorteres dobozba, ebben tartom az összes mikrogépes tartozékot. A Speedclick-et meg ajándékba kaptam a gyerekeimtől.
A Dremel a legjobb márka ebben a kategóriában és a legjobb minőségű tartozékok vannak hozzá. Még külföldön vásároltam egy direktben 230 V-os Kinzo-t készletben és van egy Electronic Rotary Tool nevű 18 V-os kis könnyű gépem a legfinomabb munkákhoz. Valószínű kínai - a név itt nem mond semmit, mert ez a kifejezés a angolban a mikrogépek gyűjtőneve.
(#20664) etwg válasza lakasi hozzászólására (#20661) Válasz Aug 10, 2013
Én nem vagyok annyira elragadtatva a Dremeltöl. A csapágyazása joval gyengébb, mint amit vártam. Nekem van még egy régi eredeti amerikai meg egy ujjabb a mai Bosch korból. Szerintem a brutális motorhoz a csapágyazás gyenge, igy az ember könnyen túlterhelheti. A nagyon finom munkákhoz meg nehéz ( pl < 1,5 mm-s furok elég nagy veszélyben vannak a Dremelben).

Finomabb munkákhoz a Proxxon sokkal jobb, könnyebb - föleg a 12V -s gépek nálam nagyon beváltak.
(#20665) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#20652) Válasz Aug 10, 2013
Ha van a közeledben egy fogtechnikus ( esteleg fogorvos) attol kérdezd meg, hogy milyen tárcsát használ, mert azok a legjobbak közé tartoznak. ( vannak olyanok is, amik nagyon rugalmasak igy szinte törhetetlenek. Én egyszer vettem 200 ilyen tárcsát, szinte valamennyit addig használtam amig az átméröjük nem csökkent 10 mm alá. Elkopnak, de nem törnek. Sajnos azok márkája is változik, igy ma már valaki más, valamilyen más néven gyártja ugyanezt.
(#20668) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#20661) Válasz Aug 10, 2013
Nekem egy Ferm rendszer van itthon, de gyanítom, hogy csak a matrica más rajta, mint pl. a Kinzo-n és társain.
Napi szinten használom a javításokhoz és alakításokhoz. A fél mm-es tárcsa ezen a területen többször kell, mint az egyes, de van még másik két kis, 12V-os gépecském is, amikbe meg más-más szerszám van befogva, így munka közben nem kell időt tölteni a cserékkel. Egyszer belefutottam valamelyik piacon gyámánttárcsákba. kilóra adták, így vettem. Nem is rossz. Gyönyörűen vág és csiszol.
Ha marógépre, vagy új esztergára lesz majd szükség, akkor mindenképp Proxxont vennék.
(#20675) HOTotya válasza masTTertape hozzászólására (#20668) Válasz Aug 10, 2013
A Proxxont tudom én is ajánlani,mert nekem is "bejött". Igaz én nem a saját asztalát vettem,mert az kisebb volt és drágább(ezt a keresztszánt az Uni-max forgalmazza)

20130810_095...jpg
 
(#20676) masTTertape válasza HOTotya hozzászólására (#20675) Válasz Aug 10, 2013
Na igen.
(#20678) masTTertape hozzászólása Válasz Aug 10, 2013
Klubszolgálati.

Pár nappal ezelőtt megpiszkáltuk a témát, így most lett némi mozgás, de így is még maradt egy hely az autóban a Lößnitz-i túrára.
Ha valaki érez magában kalandvágyat egy TT-s találkozón való részvételhez, akkor külön motivációként részese lehet egy Zwickau-i Trabant múzeum-beli látogatásnak is némi forgatással összekötve.
Két éjszakás kaland, ennek megfelelő költségekkel (nem 5 csillagos hotel!), némi sörízleléssel és a kihagyhatatlan alkalom, hogy megtekinthetjük élőben TT Putz kisszériás gyártón hivatalos standját az AKTT összejövetelén.
Akit érdekel, kérem keressen meg e-mail-ben, ne itt az üzenőfalon!
Köszi, MT
(#20681) kaTTona1 válasza masTTertape hozzászólására (#20645) Válasz Aug 10, 2013
Szia!

Nem vettem letolásnak, inkább figyelmeztetésnek. Legközelebb pontosabban kell fogalmazni. Már más is összekevert minket.

Meg fogom változtatni nagy K-ra (nem rosszra gondolni).
Lapozás       115/436    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
20:07:40
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés