Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       116/436    
(#20682) kaTTona1 válasza etwg hozzászólására (#20641) Válasz Aug 10, 2013
Köszi a választ. A világítást, visszajelentéseket, vágány foglaltságot nem a vezérlőknek tápot adó trafóról fogom megtáplálni, ahhoz már van két kiselejtezett de jó laptop tápom (19 V, de csak számolás kérdése a LED elé teendő ellenállás értékének meghatározásához)
(#20683) kaTTona1 hozzászólása Válasz Aug 10, 2013
Szia Frankye!

Az lenne a kérésem változtasd meg a nicknevem kaTTona1 -ről KaTTona-ra

Előre is kössz.
(#20698) TTGuszti válasza kaTTona1 hozzászólására (#20683) Válasz Aug 10, 2013
Tudom a nicknév mindenkinek személyes magánügye, de szerintem a kettő között nincs túl nagy különbség és az összetévesztés leghetőségét ezzel még nem oldod meg. főleg ha éjjel olvasgatja a topicot az ember már fáradt és résnyire szűkült szemekkel . Ha lehet egy javaslatom inkább úgy változtass hogy az feltűnő legyen pl. "Kattona János", vagy valami hasonló.
Ne haragudj amiért beleszólok, de már én is majdnem kétszer tévesztettelek össze "kattonai"-val és ez nem szerencsés így.
(#20700) zsolesz74 válasza TTGuszti hozzászólására (#20698) Válasz Aug 10, 2013
Vagy DeszanTTos! Boooocs!
(#20701) masTTertape hozzászólása Válasz Aug 10, 2013
Betartva a fórum szabályait, feltettem egy kis figyelem felkeltőt az Apróba. ÍME
De mivel több link is van, ezért innen direktben is rámutatnék pár dologra: VILLANYMOZDONYOK
DÍZELEK
TEHERKOCSIK
ÉS így tovább.
Sajnos sokan későn reagálnak ezekre a felhívásokra és rendre lemaradnak izgalmas modellekről, ezért érdemes napi szinten odalátogatni, mert van miért.
Köszönöm!
(#20702) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#20701) Válasz Aug 10, 2013
Emil ment a nürnbergiekre! Köszi!
(#20704) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#20702) Válasz Aug 10, 2013
Én is köszi! Válasz elküldve.
(#20712) róbertke válasza kaTTona1 hozzászólására (#20683) Válasz Aug 11, 2013
...vagy legyél Ihos József humorista után szabadon: kaTTonéni
(#20713) KJLTT válasza róbertke hozzászólására (#20712) Válasz Aug 11, 2013
A kérdés megoldódott.

Ezentúl nincs kaTTona1 nick.

Helyette a KJLTT alatt vagyok.

mindenkinek Jó reggelt és szép napot.

János
(#20716) lakasi válasza KJLTT hozzászólására (#20713) Válasz Aug 11, 2013
Vagyunk néhányan ebben a közösségben, akiket nemcsak a TT-s hobbi, hanem az egyenruhás múlt/jelen is összeköt. Szép dolog, ha valaki a fórumos névválasztásnál arra törekszik, hogy ez kifejezésre jusson és előfordul, hogy átfedések, vagy összetéveszthetőség miatt ez nem sikerül. Emiatt ne bánkódj, a társaság már megismert. Üdv az új nicknév alatt.
(#20717) lakasi hozzászólása Válasz Aug 11, 2013
Újabb fejlemény az e-bay-nél: Csak Németországra feladott hirdetésre akartam licitálni, és már a program nem engedte, majd próbáltam felvenni a kapcsolatot a hirdetővel - hátha rá tudom beszélni. A válasz: „Dieser Verkäufer ist leider nicht in der Lage, Ihre Frage zu beantworten.” – Az eladó sajnos nincs abban a helyzetben, hogy kérdését megválszolja. Tehát nem is tudok kapcsolatba lépni vele! Elegáns, nem!!??
(#20718) etwg válasza lakasi hozzászólására (#20717) Válasz Aug 11, 2013
Biztos volt valami oka, hogy ilyen feltételt állitott fel, és ehhez tartja s magát. Ezt a hozzáállást, mégha sokaknak nem is tetszik, el kell fogadni.
(#20719) masTTertape válasza KJLTT hozzászólására (#20713) Válasz Aug 11, 2013
Ez azért drasztikus váltás.
Restellem, hogy miattam, az én tévesztésem okán kellett ennyire átírnod a TT-s múltadat.
Egy kérdés már csak a (nick)név etimológia miatt is: mit takar az L?
(#20720) lakasi válasza etwg hozzászólására (#20718) Válasz Aug 11, 2013
Neked tetszik? - mert én nem tudom elfogadni.
Korábban legalább lehetett az ilyen hirdetővel kommunikálni. Elmondhatta, hogy miért nem akarja külföldre eladni, most már erre sincs lehetőség. Az ilyen korlátot általában két dolog motiválja: Volt egy rossz tapasztalata és abból általánosít (pl minőségi reklamáció és negatív értékelés), vagy túlteng benne a nemzeti érzés – és sajnos ez utóbbi a gyakoribb. Semmi kára nem származik belőle, a pénzét ugyanúgy euróban megkapja, sőt a külföldi licitálók talán még feljebb nyomják az árat.
Ahelyett, hogy büszke lenne rá – a portékájára külföldön is felfigyeltek – hamis nemzeti öntudatába burkolózik. De szélesebb vetülete is van a dolognak, hiszen az EU egyik vezető államáról van szó és mi is tagok vagyunk! Képzeld el, micsoda indulatok keletkeznének, ha mondjuk innen hirdetnénk valamit Németország kizárásával.
Úgyhogy van még helye az „EU-tudat” formálásának náluk is – meg nálunk is.
(#20721) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#20717) Válasz Aug 11, 2013
Akkor nincs más hátra, ha az ember aktív ebayező, akkor szükség lesz egy kinti kapcsolatra, ahova küldetheti a portékát és ahonnan rendben meg is tud érkezni.
Annak idején volt nekem is egy kint élő barátom, akihez tudtam irányítani azokat a holmikat, amiket nem volt hajlandó ide postázni az eladó. Kicsit költséghatékonyabb, de másfelől azt is el kell fogadni (viselni), hogy a modell esetenként több hónapos késéssel jut el hozzám. Nem tudom... Egy vérbeli gyűjtő azért kellő türelmetlenséggel várja a licitharc árán megszerzett, sokszor különlegesnek mondható modellt és ilyenkor már az egy hét is soknak számít.
De ha ez az új helyzet, akkor ehhez alkalmazkodnunk kell.
(#20722) etwg válasza lakasi hozzászólására (#20720) Válasz Aug 11, 2013
Ne keverj két dolgot. Ha az elado egy magán személy annak ad el akinek akar, a kofa is arra piacra jár, ahol elégedett ( az e-bay nem más, mint egy nagy piac).
Ha meg nem magán személy, akkor meg más dolgok köthetik a kezét ( szerzödésekben ilyen dolgok ki vannak kötve).
Az internetkereskedelem rengeteg, jobbára szabályozatlan ( sokak szerint szabályozhatatlan ) problémát vetett a felszinre. ( pl. egy kereskedö, ha megkapja egy termék eladási jogát egy bizonyos területre - pl. Mo-ra - az nagyon nem örül annak, hogy egy másik kereskedö ugyanarra a területre keveredik. Már itt is volt rola szo, hogy sokan külföldön vásárolnak és morognak, hogy otthon minden drágább - ez nemcsak Mo-ra vonatkozik - nos ebbe a fenti dolgok is beleszolnak. Egészen más ugyanis, ha megjelensz egy külföldi boltban és ott költöd el a pénzed, mintha ugyanezt hazulrol a karosszékböl teszed. Ráadásul sokan ezt nagyon ki is használják, föleg sok kisebb bolt szerte a világon, akik igy szerzödés nélkül, azaz kötelezettségek nélkül jutnak sok áruhoz. Te meg, mint magánszemely keveredsz közéjük.)

Igy bizonyos esetekben nagyon is meg tudom érteni a viselkedésüket.

( igaz, hogy europai törvény hivatott ezt szabályozni - az egyik nagy automárka az egyik országban 20%-l olcsobban adta a kocsikat, amire sok márkakereskedö lemondta megrendeléseit, és az adott országbol hozta be a kocsikat. Még igy is jobbak voltak az árak, mint a "hivatalos" vonalon )

Ilyesmi egy kö-üzletben soha nem fordult elö, mert ott ez nem téma, a bajt a határtalan e-kereskedelem hozta, s nem tudjuk mi lesz a vége. Föleg akkor lesz nagy a baj, ha bezár az utolso köbolt is - mert ez a tendencia nemcsak mifelénk.

(#20723) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#20721) Válasz Aug 11, 2013
Nekem a kinti kapcsolatom hozta tegnap ezeket!
A vagonnal a következő a problémám (ez csak nekem probléma, nem kell megijedni), hogy amiket itthon vásároltam azoknak a BttB-s kuplungja oldalról bepattintós ennek meg alulról fölfelé, tehát más kinematikájának a csatlakozó része.
Ahhoz ami most jött viszont van gyárilag közelkapcsoló kuplung ami fixen összeköt két vagont, de hát ugye nincs mihez kapcsolni a másik végét!
Tehát vagy járatom majd BttB-s kuplunggal az egész szerelvényt vagy várom az ötleteket.
Mondjuk most nem akarok erre pénzt áldozni tehát akár maradhat is, de azért megoldás érdekelne.
A BR 35-ös (MasTTertape biztos tudja melyik verzió a fekete főkeretes) sajnos kicsit megsínylette az újságpapírba történő betekerést mert itt-ott letört egy-két apróság!
Viszont elég szépen megy, bár egy leheletnyit kacsázik, de még elmegy, sajnos a szerkocsi kasznija rá volt ragadva az alvázra mert ... (ez most hosszú) és levételkor elpattant a kazán felőli tartó pöcök.
Azért kellett levenni a burkolatot mert a kuplungtartó rugó nem volt a helyén.

bausatz.jpg

BR35+eilzugv...jpg
 
(#20724) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#20719) Válasz Aug 11, 2013
László?
(#20725) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#20720) Válasz Aug 11, 2013
Megérintetted azt a gondolatot, amit ennek kapcsán inkább elnyomtam magamban. Igen, sokszor nekem is eszembe jut, hogy vajon milyen "országimidzs" jut el oda rólunk. Lehet, hogy egy-egy ilyen átlagpolgári, ebayes döntés mögött olyan hírek állnak, amiket a német sajtó meglehetősen eltorzítva közvetít nekik és ebből következtet a polgár.
Sajnos régen volt már a határnyitás, ennek eufóriája lecsengett, holott pont a TT-zés az, ami egy kicsit a retrós '80-as évek hangulatában köti össze az embereket.
Nem ide vág, de mégis érdekes: a Tillig egyik vezető beosztású munkatársának gőze nem volt arról, hogy mi az a Robotron. Pedig egy, az NDK iparát meghatározó, a mai napig is Drezda belvárosában létező irodaházzal rendelkező, irodatechnikai vállalat volt.
Miért érdekes ez? Talán azért, mert - és lehet, hogy szerencsére - annyira szétterjedt a TT a nyugati németeknél is, hogy már semmi egykori kötődés, gyökér nincs.
Aztán persze lehet, hogy túlgondolkodom és simán csak lusták a külföldi postázással foglalkozni...
(#20726) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#20723) Válasz Aug 11, 2013
Na igen. "csecsemőnek minden vicc új"
Az alapvető problematikák és tulajdonságok ebben a kategóriában. De nem gond, minden megoldható. A kuplungok szabványossága (vagy épp az időszakra jellemző, útkeresős szabványtalansága) borítékolható volt. A Parisel éra fél-kkk megoldása csak időszaki. Orvoslás: új Tillig kinematika szár beépítése, amin már NEM foglalat van. Eredmény: közelebbre záró kapcsolat. Hátrány: szét kell bontani a szegecselést.
Viszont a foglaltba bármit beteszel. Elég talán csak egy kocsin eljátszani.
BR35. A fekete keret ritkább, ezért nagyobb valószínűséggel fut bele az ember makulátlan modellbe. No ez nem az ezek szerint. A csomagolásért lehetne dá-dá az eladónak, viszont a ragasztott kasztni egyértelműen hányatott előéletről tanúskodik. Sajnos ma már ezek közül is nagyon ritka a tényleg kifogástalan modell még az ebay-en is. Lásd 1047-es, 1056-os a szériából. Nem véletlen, hogy pl. a Tourex készletből is sokszor hiányzik a mozdony...
(#20727) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#20720) Válasz Aug 11, 2013
Idézet:
„vagy túlteng benne a nemzeti érzés – és sajnos ez utóbbi a gyakoribb.
Ahelyett, hogy büszke lenne rá – a portékájára külföldön is felfigyeltek – hamis nemzeti öntudatába burkolózik.”

Hmm, ez mintha a mai országimázsunk lenne...szóval megvan kiről koppintjuk!
(#20728) jagdheTTzer hozzászólása Válasz Aug 11, 2013
TT-s Ifát szeretnék kicsit átalakítani.
Szeretnék a gyári műanyag ponyva helyére saját gyártású vázat és ponyvát rakni, mert így lehetne leengedett ponyvásat is készíteni. Arra gondoltam, hogy a vázat 0,3-0,5 mm vastag rézdrótból csinálnám. A ponyvát pedig méretre vágott papírzsebkendőből, amit a kész vázra vizesen ráhajtogatok. A száradás után elvileg a forma megmarad, utána csak a festésre kell valamimegoldást kitalálni.
Hol tudok ilyen átmérőjű rézdrótot venni? Az ötletről mi a véleményetek?
(#20730) masTTertape válasza jagdheTTzer hozzászólására (#20728) Válasz Aug 11, 2013
Rézdrót felejtős. Puha, könnyen deformálódik. Van acélhuzalom, ha kell adok, de hangszerboltban fém citerahúrt is tudsz venni erre a célra.

A papírzsepi sem jó megoldás, mert könnyen kiszakad, hacsak nem itatod át valami műgyantával a formázás után.
(#20732) enigma válasza zsolesz74 hozzászólására (#20727) Válasz Aug 11, 2013
"Magyarország....Én így szeretlek"
(#20733) jagdheTTzer válasza masTTertape hozzászólására (#20730) Válasz Aug 11, 2013
A fém citerahúrt nem ismerem, ez hajlítható, de elég merev, ki lehet alakítani a megfelelő méretet és formát belőle? És a papírzsepit ha a kiszáradás után lakkozom, akkor az nem elég? Sok-sok évvel ezelőtt 1:35 méretarányú járműhöz csináltam vizes papír zsebkendőből összetekert ponyva imitációt. Egész jó lett, bár aztán nem festettem le.
Akkor azért jár az agyam ponyva alapanyag ügyében.
Majd acélhuzal ügyében akkor lehet, hogy kereslek.
(#20734) etwg válasza jagdheTTzer hozzászólására (#20733) Válasz Aug 11, 2013
Ha más, nincs a vékonyabb irodakapocs, magyarul gémkapocs, éppen jo és elég kemény.....

(#20736) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#20726) Válasz Aug 11, 2013
A BR35 amúgy (szinte) hibátlan, talán annyi a hibája, hogy a mozdonykaszni oldalán alig látható felirat alig látható.
Akkor leírom a szerkocsi problémáját is:
- Ugye a kasznit tartja elöl egy pöcök és hátul a lámpaimitáció, namármostkéremszépen a lámpaimitáció egyik fele hiányzott a másik fele meg oda volt ragasztva bőven, ezért nem jött le a kaszni rendesen mert a ragasztóból mindenhová jutott, a kuplung tartó rugó meg csak kiugrott a helyéről.

Azért nem bosszant mert úgy is akartam világítást eszkábálni a szerkocsiba is!
Amúgy a futása nagyon szép, finoman indul és az eladó mentségére legyen mondva, hogy leírta, hogy ütköző és kuplung hiányzik és nem világit (ez kontakt hiba volt) viszont tényleg bosszantó, hogy a csomagolás ilyen volt mivel egy nagy dobozban küldte újságpapírok között.
Szerencsére drága sem volt és most már megvan ez a verzió is!
Még annyit hozzátennék, hogy ha veszek így egy mozdonyt akkor itthon elsőként (mindenféle tisztítás-pucolás, zsírzás-olajozás nélkül) ráteszem a pályára, hogy tudjam mit tud, mik a hibajelenségek, stb és ez a mozdony annyira szépen indult el és járt a pályán körbe, hogy hozzá sem nyúlok mert ami működik azt nem kell piszkálni!

fekete és pi...jpg

Fekete.jpg
 
(#20737) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#20730) Válasz Aug 11, 2013
Erre a megoldásra a ponyvára papírzsepi helyett lehetne a repülőmodellezésben jól használt japánpapírt alkalmazni.

A felületre felkasírozható, valamilyen nitroval kellett átkenni és amikor megszáradt egy kemény vékony könnyű burkolatot képezett, és szerintem még festhető is ezután.
(#20738) zsolesz74 válasza jagdheTTzer hozzászólására (#20733) Válasz Aug 11, 2013
Vannak ezek az acélhuzalok, amiket szintén modellezőboltban lehet venni különböző méretben.
Én a 0,8-ast használtam a váltóállításhoz, 0,6-ost a fényjelzők oszlop merevítéséhez, illetve ebből mennek majd a karos szemaforokhoz a mozgatók.

Kis kombináltfogóval tökéletesen hajlítható. Egy apróság van, hogy a hajtogatást már nem szereti és ha jól emlékszem a harmadik hajtásra már biztosan törik.
(#20739) jagdheTTzer válasza etwg hozzászólására (#20734) Válasz Aug 11, 2013
Köszi a tippet. Ez nem tudom miért nem jutott eszembe, pedig már használtam is korábban.
(#20741) KJLTT válasza masTTertape hozzászólására (#20719) Válasz Aug 11, 2013
A váltás lehet, hogy drasztikus, de eddig csak olvasó voltam itt. Ezután szeretnék én is többet írogatni, így elkerülhető lesz minden félreértés. Már többször gondoltam a váltásra. Nem kell ezért restelkedned. A TT-s múltamat meg nem veszítettem el, mert azt már megéltem. Inkább frissült energiával a jövőre koncentrálok(junk).

Kemény János László

(#20742) jagdheTTzer válasza zsolesz74 hozzászólására (#20738) Válasz Aug 11, 2013
Utánajártam, és már találtam is egy helyet, ahol van japán papír és 0,3 mm vastag acélhuzal is.
(#20746) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20736) Válasz Aug 11, 2013
Amennyire igy látom ez még a Zeuke korszakbol van. Akkor is 2 fekete keretes volt. A régebbi egy nagyobb motorral a 60-s évek elejéröl majd az utolso kb 1968-bol amikor a kisebbik - a kesöbbi standard motor került bele, de minden maradt a régiben, csak a középsö tengelyen van fogaskerék. A lemezkeretest, onnan látod, hogy a fekete keretlemezen egy raszterszerü minta van ( ezzel egyengették akkortályban a lemezeket - sok faliora is ilyen lemezek között fut) és 2 hosszukás nyilás van a középsö kerék mögött egy fogeskeréknek.
(#20747) enigma válasza jagdheTTzer hozzászólására (#20739) Válasz Aug 11, 2013
Vagy CO2 hegesztőhuzal. ÉN 0,6-ost használok ilyen célra. Elég kemény, és vékony (fém)bevonatos így nem rozsdásodik könnyen. Szerintem ha van ismeretségedben/közeledben karosszériás, akkor próbára tud adni egy kis darab huzalt. Többféle keresztmetszet is létezik 0,6/0,8/1 stb.
(#20751) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#20746) Válasz Aug 11, 2013
Bár erősen remegett a fényképész keze az izgalomtól, így bemozdultak a képek, de még így is látható, hogy már Bttb modellről van szó. A Zeuke változatoknál és kb. 72-ig a Berlinernél a szerkocsi csatlakozás csavaros, fémszáras volt. Itt a hátsó futókerékkel egy foglalatba öntött, fekete műanyag horog látszik, de persze tévedhetek.
(#20752) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#20746) Válasz Aug 11, 2013
Ez talán segít a rejtély megoldásában!
Mind a két kasznin 35 1111-0 olvasható!
Szerintem egyformák a szín más, ennek ellenére fogalmam sincs egyik életkoráról sem, csak annyit lehet tudni, hogy szépen működnek!

belső.jpg
 
(#20753) KJLTT hozzászólása Válasz Aug 11, 2013
Szevasztok!

Továbbra is az átépítés a téma nálam.

A csatolt képen látható, hogy a két NOHAB-ban nem egyformák a súlyok alakja. Pechemre én azt a fajtát alakítottam át először amelyikben a nagyobb méretű található. Tüzetesebb vizsgálatok után megállapítottam, hogy a kisebb méretűek (az együttes képen a baloldali NOHAB súlyai) kb 40 g, a másiké csak 24 és 28 grammos.

Ezzel sincs probléma, mert lehet a kisebb méretű súlyt kapni (Gábor majd kereslek mail-ben).
Viszont van egy kis probléma. Szerintem az egyenirányítást végző diódák a kisebb súlyok mellett nem férnek el, ezért azokat ki kell cserélni. Abban a NOHAB-ban amelyikben a kisebb súlyok vannak már másfajta a dióda, egy nagy N betű van rajta, számomra nem értelmezhető ez a típus
Segítsetek, milyen diódával lehet kicserélni a régieket.
Üdv: János


DSCN0096.JPG

DSCN0097.JPG
 
(#20754) masTTertape válasza KJLTT hozzászólására (#20741) Válasz Aug 11, 2013
Örülök és köszönöm!
(#20755) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#20752) Válasz Aug 11, 2013
A géped a faszerkezetes hídra fókuszál, segíts neki és nekünk is a pontosabb élességállítással.
Ha 35-ös, akkor mindenképp Bttb modellről van szó.
(#20756) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#20751) Válasz Aug 11, 2013
Nem tévedsz, fekete horog van viszont ettől még lehet velem egyidős!
(#20757) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#20737) Válasz Aug 11, 2013
Igen! Japánpapír. Annak idején apámmal a repülők szárnyát vontuk be ilyennel.
(#20758) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20752) Válasz Aug 11, 2013
Sajnos a képen pontosan a lényeget nem látni. Vannak pontok a keret oldalán vagy nincsenek ( az egész felületen kb 3x3 mm-s raszterben). Ha nincsenek akkor ez már kesöbbi müanyakkeretes kivitel, hajtással valamennyi tengelyre ( erre utal az áttétel helye is)
A jobboldali az ujabb az biztos.
A bal oldali lehet, hogy már piszkált verzio. A vastag fogaskerekek a régire utalnak csak éppenséggel rossz helyen vannak. A eredeti Zeuke modellben a hajtás csakis a középtengelyre ment, igy az áttételek is csak ott voltak. ( azaz nem elöl a gözgépeknél)
Az 1968/70-s katalogusban volt az elsö ,immár 3 tengelyes meghajtásu modell fekete kerettel, de ez, ha egyáltalán kikerült a boltokba nagyon ritka volt, mert nagyon gyorsan megjelent a szebb piroskeretes, fékpofás kivitel.
Azt is nézd meg, hogy miböl van a középsö kerék csatlocsapja, ha áttetszö, sárgás müanyag, akkor már Bttb, a Zeuke fémböl csinálta ugyanezt.
(#20760) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#20758) Válasz Aug 11, 2013
Amit kérdeztél az áttetsző műanyag és szemre a különbség csak a színben van illetve a piroson a súly takarja a fogaskereket!
A fogaskerekek egyformák mindenhol.
A feketén is van fékpofa már.
Tehát akár még 40 éves is lehet?
És köszi a segítséget!
(#20762) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#20758) Válasz Aug 11, 2013
A mozdony belseje is erősen árulkodik arról, hogy berliner gyártmány. A Zeuke hajtásház egy, gyakorlatilag monoblokk fémdoboz volt.
A homályos képek ellenére is biztosan megállapítható, hogy ez a fekete keretes, berliner modell.
További ismérvek a honlapomon.
(#20763) masTTertape válasza KJLTT hozzászólására (#20753) Válasz Aug 11, 2013
Az aszimmetrikus súlyozás a Zeuke Nohabokra volt jellemző. Ezekben fém, csőtokozású diódák voltak az egyenirányításhoz.
A teljesen szimmetrikus súly a nagyjából 1972 utáni időszak, de főleg a késő '70-es évektől végig, a váltásig tartó modellszériák jellemzője. Ugyanez a súly volt a Ludmillában, a BR118 és BR221-esekben. Ez utóbbiakban még a Zeuke időszakban a kasztni tetejére szegecselt súlyok voltak, ezáltal kicsit magasabbra emelve a mozdony súlypontját.
Egyrészt a konfekcionálás, másrészt a '72 utáni áttervezések következtében egységes lett a súlyok mérete, illetve a Z lehajtás is. Így a hasonló kiképzésű, két forgóvázban hajtott modellekben azonos súly volt és azonos típusú dióda. Az N jelölésű egy sima tranzisztor, aminek csak az egyik "felét" használják. Van ilyen még pár db. az alkatrészeim között, de sima 1N4007-essel kiváltható. Ilyen is van, ha nem szeretnél alkatrészboltban bíbelődni ezzel.
A súly kérdés nagyon fogós, mert épp a fent említett okok miatt nagyon elterjedt, de ezáltal mára már igencsak keresett alkatrész is lett. Okok: önjelölt, házi reparálás során a kapkodva összerakás során ezek maradtak ki belőle. És az évek során szépen eltűntek a kacatok süllyesztőjében.
Ez azt jelenti, hogy nagyon ritkán és jó drágán beszerezhető. Nálam a műhelyben van összesen 4 db. a beérkező pótlási igények kiszolgálására. Ha összejön egy lényegesebb mennyiségi igény, akkor talán tudnék még rendelni.
(#20764) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#20752) Válasz Aug 11, 2013
Próbáld meg a rádiókarbonos vizsgálatot!
(#20765) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#20763) Válasz Aug 11, 2013
Ha csak egy darabod van a súlyból már lehet is önteni ólomból!
(#20766) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#20765) Válasz Aug 11, 2013
Épp ezt írtam le most neked mail-ben.

Mert hogy jelezném mindenkinek, hogy inkább e-mail-ben keressetek, ne a helyi PÜ felületen, mert ez utóbbit kevésbé olvasom.
(#20767) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#20766) Válasz Aug 11, 2013
Ráéreztem? Mindjárt megnézem a levelet, mert családi vasárnap van!
(#20768) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#20755) Válasz Aug 11, 2013
Sajnos nem azzal van gond, hogy mire fókuszál hanem azzal, hogy ami 0,5 méternél közelebb van nem lesz éles kép illetve nem jöttem rá még, hogy lehetne éles képet csinálni azzal a géppel!
Ezzel csinálom ha éppen nem merül le benne az elem.
A mozdonyról most a telefonnal csináltam képet, jobban tudja a közelit csak érzékeny nagyon a fényre.

ui: Most hogy már kitudja hány éve nálam van a sógorom fényképezőgépje letöltöttem a hozzá való használati utasítást (merő kíváncsiságból a makró fotózást illetően )
és meglepődve tapasztaltam a készülék sokrétűségét!
Lapozás       116/436    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
20:33:54
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés