Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       117/436    
(#20769) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#20768) Válasz Aug 11, 2013
Ha nincs benne makro mód nehéz lesz olyan közelit összehozni.
(#20771) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#20769) Válasz Aug 11, 2013
Na ez jött össze hirtelen, mivel egy tucat ceruzaelemből kellett válogatni!
És ha már így összegyűltünk mi a vélemény az ágyazat szemcseméretéről?

fekete fülke.JPG

fekete oldal...jpg

piros oldala.JPG
 
(#20773) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#20768) Válasz Aug 11, 2013
Tekerd a tulipánra és máris van makród. Wide módban fotózz, úgy 10 centi a befogás.
Nekem ennek az előde van meg, a hőskoromban ezzel csináltam az összes makrót, amit látsz a honlapomon.
(#20774) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#20771) Válasz Aug 11, 2013
FÉNYKÉP= Ha nincs fény, nincs kép.
(#20775) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#20773) Válasz Aug 11, 2013
Köszi, közben elolvastam az utasítást!
(#20776) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#20775) Válasz Aug 11, 2013
Ez a nagyszerű a vasútmodellezésben, hogy közben néhányan még fotózni is megtanulunk.
(#20777) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20760) Válasz Aug 11, 2013
Akkor nincs miröl beszélni, egy elég ritka fekete bttb modell.

40 éves még nem lesz, mert 72-ig Zeuke volt, és bttb kb. 3 év alatt támadt fel. Ezt a modellt meg eléggé át kellett dolgozni - nem tudni mennyit csináltak meg belöle a Zeuke konstrutörei, és mennyi maradt a bttb-re. A koncepcio már biztos meg volt, mert már a Zeuke kezdte el egységesiteni az uj mechanizmust, de a 23/35-s mozdonyban elég sok volt a munka, összehasonlitva más korabeli mozdonyokkal. ( uj keret, más kerekek, más alvázak, más áramszedés stb.) .
Emlékszem a mozdony többnyire benne volt a katalogusban, de a boltokban igen nagy ritkaság volt - még az NDK-ban is. Azt nem tudni, hogy szállitottak-e vagy sem (akár öreg mechanizmssal vagy ujjal). Nekem az öregböl 2 van 1971-böl, a uj csak 1975-ben került hozzám ( aztán késöbb még néhány, mert optimális volt átépitésekre).
(#20779) vanhensing válasza vanhensing hozzászólására (#20556) Válasz Aug 11, 2013
Üdv!

Senki nem tud segíteni ez ügyben?
(Egy kis segítséget kérnék egy idős modellező ismerősnek.A
Br 250 BTTB-s mozdony robbantott rajzára lenne szüksége.
Előre is kösz ha valaki prezentálná! )
(#20780) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#20777) Válasz Aug 11, 2013
A 35-ös gőzös története érdekesen alakult a berliner érában. Legutóbbi sebnitzi kirándulásunk során volt alkalmunk beszélgetni egy még a Storkower strasse-nál dolgozó úriemberrel, aki megdöbbentő adatokat mesélt az akkori gyártási mennyiségekről.
A velem tartó gyűjtőtársak emlékezetére kell hagyatkoznom, a pontos mennyiségeket illetően, de arra emlékszem, hogy speciel a gőzös egy olyan tétel volt, hogy ugyan a pártvezetés elvárta, hogy abból is egységnyi idő alatt olyan mennyiség készülhessen, mint mondjuk az átlag dízelekből, de mivel a konstrukció (főleg az átdolgozás után) jóval többe került, mint a többi mozdony, ezért gyári szinten visszafogták a termelést, ezért volt az, hogy ebből jóval kevesebb került a nemzetközi kereskedelembe. Pl. ezért nem volt apámnak sem, akitől az összes Zeuke és korai Bttb modellt megörököltem.
Majd ha útitársaim olvassák, akkor talán kiegészítik, hogy pl. egy sima kéttengelyes tartálykocsiból mennyi készült per nap és ezzel szemben hány BR35-ös hagyta el a gyárat havonta.
Az biztos, hogy nem a BR221, BR118 és Nohabok által képviselt 800 ezres, milliós mennyiségek.

A 23/35-ösök hozzávetőleges katalogizálása: Bővebben: Link
vagy:
Bővebben: Link


Te egyébként erről beszéltél, mint Zeuke gép: Bővebben: Link
(#20781) masTTertape válasza vanhensing hozzászólására (#20779) Válasz Aug 11, 2013
Ha lenne segítség, nyilván megkaptad volna.
Nincs robbantott rajz. Ha a régi BTTB/korai Tillig időszak alkatrészkatalógusai között nem találsz, akkor nincs.
Minden egyéb paraméter itt van pl. az én fejemben, ezért érdemes elhozni a mozdony (akár a kisöreggel együtt) és akkor körbejárható a probléma.
(#20782) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#20777) Válasz Aug 11, 2013
Én amúgy átépítésre vettem a fekete BR35-öst, de mint kiderült mekkora ritkaság biztosan megtartom!
(#20783) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#20771) Válasz Aug 11, 2013
Amennyit látok belőle , szerintem jó méretű!
(#20784) DinoTT válasza masTTertape hozzászólására (#20780) Válasz Aug 11, 2013
Emlékszem erre a beszélgetésre és az alap kocsira az évi 800ezer db rémlik, erre a mozdonyra meg a havi 1000db.
(#20786) lakasi válasza etwg hozzászólására (#20722) Válasz Aug 11, 2013
Nem egy dologról beszélünk. A kofás példád azért nem releváns, mert a kofa ugyan megválogathatja melyik piacra viszi a portékáját, de azt nem szokta, hogy melyik vevőnek adja el.
Amit Te felvetsz az egy egészen más kérdés, amin szintén el lehet gondolkodni. Valamikor átrágtam magam az e-bay üzleti szabályzatán és ugyebár ezt azzal a szándékkal hozták létre, hogy a termékek végfelhasználói (többnyire magánszemélyek), akik az áfát már kifizették – ha továbbra már nincs szükségük rá – használtként, áfa mentesen értékesíteni tudják. Az e-bay és nálunk a Vatera is erre az igényre épült, működésüket egy sor EU-s jogszabályhoz igazították. Tehát alapvetően használtcikk kereskedelemről van szó. Más kérdés, hogy kiskereskedők, új termékekkel is rászálltak a lehetőségre – szélesebb vevőkört tudnak elérni. Ez ellen – ha az arra illetékesek akarnának – fel lehetne lépni. Tudok olyan magyar Vaterázóról, akit kereskedelmi mennyiségű árú hirdetése miatt kizártak. Most készül egy olyan jogszabály, hogy bizonyos éves összesített összeghatár (600 000 -Ft) felett, a NAV elszámoltathatja a Vaterás hirdetőt, és ha nem tudja számlával igazolni, hogy olcsóbban adta el, mint az eredeti vételár, akkor jövedelemadót kell fizetnie.
Amiről én szóltam az az, hogy itt most az e-bay működési rendszerében történt változás. Korábban fel lehetett venni a kapcsolatot a hirdetővel – hozzászólók is említették, hogy rákérdezésre többnyire simán engedték a licitet külföldről. El tudtam fogadni, ha valamilyen racionális oka volt neki. Ez most szoftver úton eleve ki van zárva. Egyébként ez nem kifejezetten Magyarországal szemben van így, tehát semmi köze a rólunk manapság Németországban kialakult képhez. Ez Németország és a külföld kérdéskör.
(#20788) etwg válasza lakasi hozzászólására (#20786) Válasz Aug 11, 2013
Ugyanarról beszélünk, ha valaki ( bármilyen okbol) csak egy piacra akar eladni és ezt kiköti, akkor kész, ennyi.
Ezt a döntést az e-bay nem fogja felülvizsgálni, miután ezt maga az elado állitotta be.
Ha az elado kiskaput akar nyitni, akkor odabiggyeszti az e-mail cimét.
(#20790) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20782) Válasz Aug 11, 2013
Ritkaságnak talán ritkaság, de értéknek nem hiszem, hogy tul nagy.
Átépiteni meg alig lehet, mert a felhasznált müanyag szerintem ragaszthatatlan, megmunkálni is nehéz. Az én mozdonyaim mind uj réz keretet kaptak, csak a mechanizmust használtam fel.
(#20801) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#20780) Válasz Aug 11, 2013
Én napi 4.000 db-ra emlékszem, mint a kéttengelyes tartálykocsik és hasonlók napi(!) mennyisége.

Ezzel szemben a "nagygőzős" sokkal kevesbb példányban készült, merta párt (NSZEP, Német Szocialista Egységpárt) megfelelő osztálya meghatározta az árát, Ebből az árból nem tudták kihozni, ahogyan azt Gábor is írta, ezért direkt kevesebbet készítettek.

Szóval ez abban az időben egy ráfizetéses modell volt.
Én a 70.- keletnémet márkás árra emlékszem, ezt mondta a Gábor által említett Storkover Strasse-n is dolgozó kolléga.

üdv
TT Putz
(#20803) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#20782) Válasz Aug 11, 2013
Hagyd meg így ezt a mozdonyt, ahogy van! Már túlgondolkodtuk itt a jelentőségét. Ha belefutsz egy jobb szerkocsiba, akkor a leütött létrákat ki tudod javítani egy másik kasztni cseréjével.
A hátsó világítás ötlete jó, de ha vontat a mozdony, az úgysem megy, tolt üzemben meg ezek a gyorsvonati gépek nem nagyon közlekedtek.
Mindenképp ritka, hogy fekete a kerete, ezt több, hozzáértő ebayes szokta is jelezni és a TT-sek zöme is tisztában van vele, hogy ez most éppen melyik gyártási időszakból való.
Próbáld meg a lehető legjobb állapotára felhozni és használd úgy! Ha a menettulajdonságai jók, akkor még hosszú évekig becses darabja lesz a fűtőházadnak.
Ennyi.
(#20804) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#20801) Válasz Aug 11, 2013
Igen!
Dénes és Attila összerakta a képletet.
Tehát a 2tg-es tartálykocsi napi 4000-es darabszáma sokkoló volt, mint ahogy a gőzös lehangolóan alacsony példányszáma is.
Hozzáteszem, hogy manapság a popsijukat a földbe vernék a Promenade 1 előtt, ha havi szinten 1000 gőzmozdony hagyná el a gyárat.
(#20805) etwg válasza TT Putz hozzászólására (#20801) Válasz Aug 11, 2013
Egyes külföldi orszagokban a 70 M feléért árulták pl. Prágában 95 Kcs volt = 33M, Moszkvában meg kb. 8 Rubel = 26M

(#20806) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#20805) Válasz Aug 11, 2013
Még 70 EUR-ért is jó üzlet lenne!
(#20807) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#20806) Válasz Aug 11, 2013
Ma.



Akkor még a Rokal is csak kb 50 DM-rt mérte a hasonlo mozdonyt (az elsö H0 kis gözösöm -T3- akkoriban 26 DM- be került.).
(#20808) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#20805) Válasz Aug 11, 2013
Akkor minden bizonnyal Herr Katzmann emlékezett rosszul az általa képviselt vállalat akkori árképzésére.
Vagy fogalma sem volt a KGST tagállamainak egymástól független árpolitikájára. Lehet, hogy Ullrich elvtárs annyira jó konstrukcióban kapta a Skodát, vagy Zsigulit, hogy ennyi rugalmasság belefért a buliba...
(#20809) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#20803) Válasz Aug 11, 2013
Megtartom mindenféle képen!
Nekem ez kincs még ha másnak nem is!
Egy darabka történelem és különben is kell a fűtőházba valami amit forgatok majd a korongon!
(#20810) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#20808) Válasz Aug 11, 2013
Az NDK árképzése köszönö viszonyban sem volt más országok ilyen irányu áraival ( talán még a pesti árak hasonlitttak rá).
Az 56-s pl Drezdában 86 M- be került, Prágában 145 Kcs-ba. Prágában a tehervagonok ára "méterre" ment, ahány cm, annyi korona, máshol mások voltak az alapok.
A TT modellek Bulgariában voltak a legdrágábbak ( ha voltak a boltban ), majdnem a duplája a hazai áraknak. ( leszámitva Nyugatot, ahol 1:1-ben számolták a két márkát.).
Akkoriban a külker vállalatok számolták ki az árakat. Az átszámolás ismeretlen fogalom volt - ill. az csak a turistákra vonatkozott.
(#20811) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#20763) Válasz Aug 11, 2013
Idézet:
„ Ezekben fém, csőtokozású diódák voltak az egyenirányításhoz.”

Az tranzisztor volt, csak lecsípték a harmadik lábát, és a bázis-emitter átmenetet használták diódának.
(#20815) PéTTer válasza masTTertape hozzászólására (#20780) Válasz Aug 11, 2013
Sziasztok, igen a gőzösből "szabotázs" végett csak havi 1000 példányt dobozoltak ( ha éves szintre tesszük 12000 példány, a dieselekből egy hónap alatt több jött ki.)
(#20818) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20811) Válasz Aug 11, 2013
Ráadásul valami germánium tranzisztor...
(#20819) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#20818) Válasz Aug 11, 2013
Az adott esetben teljesen mindegy. Voltak mozdonyok amikben még szelénlapocskák egyengették az áramot.

(#20826) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#20819) Válasz Aug 12, 2013
És ne feledjük, hogy a Ge félvezetők nyitóirányú feszültség esése csak 0,3V körül alakult, szemben az Si eszközöknél megszokott 0,7-del.
(#20828) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#20763) Válasz Aug 12, 2013
Idézet:
„...sima 1N4007-essel kiváltható.”

Csak az oda nagy lesz mert vastag szegénykém, meg minek ide 1A és 400V tűrés?
1N4148-as bőven elég lesz.
(#20829) vanhensing hozzászólása Válasz Aug 12, 2013
Ha esetleg valaki kiszeretné próbálni az általam használt mabuchi/jonson motort egy pár db-ot át tudok adni ezer
ft darabáron!
(#20835) Frankye moderátori válasza tompyboy hozzászólására (#20833) Válasz Aug 12, 2013
Légy szíves, legközelebb az Apróhirdetési rovatban hirdetni, és ide csak linkelni azt!
Köszönöm.
(#20844) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20811) Válasz Aug 12, 2013
Írtam, hogy azok egyik "felét" használták...

Betonba tessen...
(#20845) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20828) Válasz Aug 12, 2013
Nem nagyobb, mint az említett TRANZISZTOROK bármelyike.
4148 a kisebb modellekhez van raktáron.
(#20846) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#20819) Válasz Aug 12, 2013
Piko OFF méretben igen elterjedt volt.
A mi méretünkben nem nagyon találkoztam ilyesmivel.
(#20847) hoTTo hozzászólása Válasz Aug 12, 2013
Emberek! Megjelent a MÁV TTraxx!
(#20848) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#20847) Válasz Aug 12, 2013
Köszönjük Emese!
No idén se kap tankönyvet a gyerek. Tanuljon meg jegyzetelni! Apának mozdony kell.
(#20849) masTTertape hozzászólása Válasz Aug 12, 2013
Tovább bővültek az eladó modellekről készült fotók. rengeteg személykocsi vár új gazdára. Költsetek emberek, kit érdekel az iskolakezdés, meg a közelgő fűtési szezon...!

Bővebben: Link
(#20850) piltdownman hozzászólása Válasz Aug 12, 2013
Kezdetnek az itteni könyv 4. oldalán lévő pályát építenénk fel.
Bővebben: Link

Mivel kézzel számolva nem zárult, megnéztem SCARM-mal is.
Elrontok valamit, vagy ennyit hajolhat a sín?

Melyik a jobb illetve milyen a tanulási görbéje a WinTrack-nek a SCRAM-hoz képest?

richtige_gle...pdf
 
(#20851) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#20847) Válasz Aug 12, 2013
Feltennék egy kellemetlen kérdést:

Létezik egyáltalán ilyen oldalfallal villany-traxx? Mert oké, hogy nekünk "csak" egy átfestés jutott, de a railfaneurope.net-et nézegetve se találtam ilyet a német mozdonyok között.

Vagy csak én maradtam le valamiről (és a rfe)?
(#20852) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#20851) Válasz Aug 12, 2013
Nekem nem kellemetlen...
Talán Ő?
Vagy ők?
Több modellgyártó is így gyártja őket, más méretben is. A Google-ban "E-lok Traxx" szóra keresve nekem rengeteg ilyen oldalfalú modellt dob ki.
(#20854) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#20852) Válasz Aug 12, 2013
Csak fura, hogy a legnépesebb (Br. 146, 185 stb.) típusoknak sima a fala, erre pont egy ilyen puklissal röbbanta a Tillig.
(#20857) Gashpy válasza piltdownman hozzászólására (#20850) Válasz Aug 12, 2013
Szia!

Sajnos az a terv nem jön ki pontosan... kínlódtam vele rendesen én is...

A segítséget az jelenthet, ha a bal oldali ívbe beteszel 2 talpfányi egyenest (2*D jelű, 6160 cikkszámú)
(#20862) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#20846) Válasz Aug 12, 2013
És ebben a pillanatban találtam ilyet egy Fleischmann piccolo BR103-asban is.
(#20866) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#20854) Válasz Aug 12, 2013
Akkor kárörvendjünk, az ICE festésű 146.5-ös is olyan oldalt kapott, mint a 480-as, tehát a németek se lehetnek maradéktalanul elégedettek
Mellesleg biztosan itt is a spórolás az ok. Így oldalanként 1-1 kis részen tér el a dízel és a villany Traxx oldalfala, a fröccsszerszám így variálható talán.
(#20867) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#20866) Válasz Aug 12, 2013
Micsoda sínszálhasogató banda!
(#20870) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#20862) Válasz Aug 12, 2013
Fogsz még látni...
(#20873) Mk48 2024 hozzászólása Válasz Aug 12, 2013
Urak!

Ugyan sikerült egy Tillig T334-es kis gépet szereznem, de mivel azt nincs szívem átalakítani, így továbbra is keresek régi BTTB T334-eseket.
Kettő darabra lenne szükségem, de már egynek is nagyon örülnék.
Ha csere is megoldható, a már korábban is felajánlott nohabot tudom adni cserébe.

Üdv.: Adrián
(#20884) sunocske válasza Mk48 2024 hozzászólására (#20873) Válasz Aug 13, 2013
Gyilkold már le, azért adtam olyan olcsón!!!
Lapozás       117/436    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
18:50:37
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés