|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#21922) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21913)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Nagyon jól néz ki , de ezt muszáj szigetelő papuccsal illeszteni, különben zárlatot okoz! |
(#21923) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#21921)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
A Kirándulásos topic-ba tettem, hogy ne OFF-oljak
Ha hozol, lesz. Az erdőben talán Nyuszit is látjuk |
(#21924) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21800)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Második kísérlet TT átszelés ügyben!
Ezt most elég komolyan megpatkoltam, remélem, jó lesz! |
|
(#21927) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#21924)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Azért "hátul" is vág el a nyákot a másik oldalon középen..... szerintem így zárlatos.. |
(#21928) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#21927)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Valóban! Kösz, biztos @nyáztam volna eleget, mire megtalálom! |
(#21932) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#21924)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Látom becsületesen megpatkoltad az átszelést!
Az utolsó talpfákat miért kellett lemezzel megerősíteni?
Kipróbáltad a folyékony folyatószert?
Mintha annak a nyomait látnám.
Nagyon óvatosan kell adagolni,különben oda is felfut a cin ahová nem akarnánk.
Mi az a G kód? Nagyon titokzatosan hangzik.
Jó váltógyártást! |
(#21934) Mk48 2024 válasza HOTotya hozzászólására (#21914)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Szervusz!
A magasság különbség azért van nagy valószínűséggel mert a felső kereszt gerendáknak kellene egy síkban lennie a sarokütközőkkel s az alsónak a HÉV-es közpütközővel.
Am. nagyon szép munka.
Milyen sínszálakat használtál, hogy ilyen króm színűek?
Üdv.: Mk48 2024 |
(#21941) HOTotya válasza Mk48 2024 hozzászólására (#21934)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Én ezért kérdeztem........................ |
|
(#21943) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21913)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
én kisebbnek látom a magasságot itt!!!Képek a netről |
|
(#21946) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21932)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Jó a folyasztószer, azt használom, kösz!
Az utolsó talpfa tk. nem a talpfát erősíti, hanem a sínt rögzíti, mivel a szigetelő vágások után azt a síndarabot csak egy nyák fogná. Itt az utolsó talpfa nincs hozzáforrasztva csak a belső vezetősínhez, hogy a papucsot fölé lehessen tolni.
A G kód valóban szupertitkos, elárulhatnám, de akkor Totya meg kéne, hogy öljön (mindig másokkal végeztetem a piszkos munkát )! |
(#21947) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21924)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
És igenigenigeeeeeeeeeeeen!
Stabil lett a dolog, úgy megpatkoltam, hogy atomvillanás balról sem robbantaná szét! |
|
(#21954) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21913)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Majd azért ügyelj a zárlatvédelemre, én kettő szigetelő papucsot használnék erre. |
(#21971) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Akkor legyen egy kis H0f!
Amíg a TT kereszten szárad az első réteg, nekiugrottam nyolc darab kis csoffadék Busch koppintásnak... |
|
(#21973) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#21943)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2013 |
|
Nem semmi amit találtál,még a talpfák is fából vannak, a sínek meg leszögezve!
Csináltam egy alacsonyabbat is!Tillig 2,5-ös sínből készült!
Váltógyártónak gratula az átszeléséhez!
Dupla munka volt,de a végeredmény szép lett!
Itt vannak a képek,ez már jobban közelít az eredetihez: |
|
(#21980) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21973)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2013 |
|
Te fényképezted az eredetit? Csak egy tipp amit mástól lestem el: - Mérőszalag hiánya esetén egy sörösdoboz is megteszi. Mobilba meg elmenteni, hogy mennyi doboz és ujj egy adott méret, otthon meg leírni papírra átszámolva mindent. |
(#21981) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2013 |
|
|
|
(#21982) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2013 |
|
Ajánlom figyelmetekbe az ágyazat terítőt és a zúzalék szórót. Eljutás: digitalzentrale -- Produkte -- Modell-Modulbau -- Spur H0, m, e. |
(#21984) etwg válasza róbertke hozzászólására (#21980)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2013 |
|
Ilyen esetben még arra sincs szükség, hiszen ott van a "méret" (1435mm), csak egy körzö (vagy computer program) kell és pillanatok alatt méretarányos lesz a fénykép......
|
(#22121) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21971)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Alakulnak a "létrák"! |
|
(#22146) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#22043)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2013 |
|
Nagyobb gyümölcsösökben - "Szedd és vidd" - elő szokott fordulni ilyen érdekes létra. |
(#22179) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22121)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2013 |
|
Ma is haladtam egy kicsit: |
|
(#22181) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#22179)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2013 |
|
Látom kész a lugas!
A sínkoronát polírozni kell mert karcos!
Hová készül ennyi méreten aluli kitérő?
Ennyiből már rendezőpályaudvart lehet csinálni! |
(#22182) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#22181)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2013 |
|
Információim szerint Kemencére kerülnek! |
(#22183) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#22182)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2013 |
|
És megcsinálják belőle a kisvasutat? |
(#22187) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#22183)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2013 |
|
Legalábbis annak, 1:87-es mását. |
(#22202) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#22188)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2013 |
|
Hát remélem!
Hamuház állomásra leszek a legkíváncsibb, a megépítésén anno én is gondolkodtam, de meg is rekedt gondolati szinten. |
(#22217) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22179)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2013 |
|
Már csak kettő kell... |
|
(#22243) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21947)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2013 |
|
|
|
(#22368) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22217)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Szerkezetkész lett a H0f "flotta"!
(Az első képen még nincsenek gyökcsaposítva, és az állító talpfák is hiányoznak) |
|
(#22370) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#22368)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Csinálj valamit azzal a "Busch koppintás" szöveggel, ne maradjon úgy!! |
(#22371) Frankye moderátori
válasza róbertke hozzászólására (#22370)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Nem tud. A fórum sajátossága - sajnos -, hogy a feltöltött képeket - feltöltés után - sem módosítani, sem törölni nem lehet. (Még én sem tudom.) Az egyetlen, amit tenni lehet, hogy a teljes hozzászólást eltüntetem... |
(#22373) DZolTTán válasza Frankye hozzászólására (#22371)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Miért, vajon jogvédett a sín rajzuk? |
(#22375) Frankye válasza DZolTTán hozzászólására (#22373)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Ezt nem tudom, de róbertke fórumtárs feltette, hogy ki kellene javítani a fájlnevet, és erre válaszoltam. |
(#22376) DZolTTán válasza Frankye hozzászólására (#22375)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Bocsi, félrenyomtam a "válasz"-t, igazából az ő felvetésére gondoltam rákérdezni. |
(#22378) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#22370)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Bár a koppintás tényleg benne van, de mivel ez nagyságrendekkel jobb minőségű szerintem nem lehet koppintásról beszélni mivel a modellvasúti szabvány nyilvános és ha úgy vesszük a B tűnhet koppintásnak mert mindig a másolat szokott a gyengébb minőségű lenni! |
(#22381) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#22370)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Majd legközelebb úgy írom, hogy XYZ geometriába illeszthető kitérő.
Az az igazság, hogy a méreteken kívül nem sok közös van a két kitérőben, tehát a koppintás sem állja meg a helyét, mert ezt én terveztem. Más a szívdarab (a Busch 22,5 fokos, az enyém 16, ahogy az ív kívánja), más a csúcssín kialakítása, a talpfaelrendezés is kicsit más, és ez alatt nincs vaslap, ami a Busch lényege.
Ha azt írtam volna, hogy ez egy Busch kitérő, az tényleg gáz lenne, de ez nem az. |
(#22410) Frankye moderátori
válasza mónika hozzászólására (#22409)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Átpakoltam ebbe a témába a hozzászólásokat a váltó bekötéssel kapcsolatban. Kérem, hogy ott folytassátok!
Köszönöm. |
(#22411) mónika válasza Frankye hozzászólására (#22410)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Rendben van, csak láttam, hogy a kezdőknél május óta nem írt senki, így legalább találtam valakit aki egyáltalán szóba áll velünk. Bocs! |
(#22433) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22368)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Lényeges momentum polarizált kitérő festésénél, hogy az érintkező felületeket kimaszkoljuk: |
|
(#22434) Mk48 2024 válasza Váltógyártó hozzászólására (#22433)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Hát igen! Az első H0e modulomon ezt elfelejtettem megtenni és most szívok is miatta mert nem sikerült még maradéktalanul lemosni.
A Delta vágányos modulnak már e tapasztalal is gazdagodva vágtam neki. |
(#22440) Frankye válasza mónika hozzászólására (#22411)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Semmi gond. A fórum úgy működik, hogy amelyik témába írnak, az kerül felülre. |
(#22478) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Hamarosan ezek is jönnek: |
|
(#22479) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#22478)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
És milyen méretarányban lesz elérhető tisztelt Mesterúr! |
(#22485) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#22479)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Hát ez bizony H0-H0e, de ha TT-ben szeretnél ilyet, attól sem törne meg a lelkem, januárban! |
(#22487) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22478)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
A fonódott kitérőről lemaradt egy vezetősín: |
|
(#22489) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#22487)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Ezek csuklópontos vagy egybe csúcssínesek lesznek? |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 1:02:26 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|