|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#22382) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#22355)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Hali!
Az alapmodell meglehetősen gyors, így az egzakt 90km/h végsebességnek megfelelő élethű tempót alaposan túllépi max "gázon". Tehát első körben a végsebességet, és a ennek a felét kell beállítani, vagyis felvenni egy hárompontos sebességgörbét. Ezeket a CV2 (alap), CV5 (max), CV6 (félgáz) lehet meghatározni.
A maximális sebességet vedd le úgy egyelőre a felét túl valamivel, vagyis CV5=150 (255 a max étrtéke). Ha azt szeretnéd, hogy a gyorsulás egyenletes legyen végig, akkor a CV6-t hagyd 0-n, vagy írd be a 150 érték felét, vagyis CV6=75.* Mivel ez tehervonati gép volt, így a gyorsítási értéke azért nem egy Taurus 3 IC kocsival , így a CV3 értékét növelni kell. Hogy mennyre? Na ez nagyban függ a pályától, meg a környekezettől! Alapban a CV3=3, vagyis eléggé gyorsan felviszi a dekóder a modellt a max. tempóra. Írja be előre a CV3=10 értéket! Azt tartsd szem előptt, hogy az nem éelthű egy háború alatti mozdonytól, hogy úgy gyorsuljon, mint egy Taurus, de az sem, hogy menjen két kört, mire beáll utazóra. A fékezés is hasonló, vagyis a CV4-t vedd 10-re. Innen lehet folytatni, látatlanban többet nem tudok.
*: Lehetőség van több ponton meghatározni a sebbeséggörbét, vagyis a gyorsítást, ez az un. szabad sebességgörbe. Ezt CV67-CV94 értékekkel lehet megcsinálni. Csak macerés a MultiMaus-szal egyenként beírogatni a CV-ket, pláne úgy, hogy szegény egér nem tud olvasni. |
(#22385) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22382)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Szia!
A programozás nem gond, a komplett rendszer PC-re van kötve, így gépről kicsit könnyebb lesz
A tippeket köszönöm, idővel beállítom és referálok. |
(#22405) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Felhívnám a figyelmet arra, hogy hazai témában próbálok nyitni a gyűjteményem bővítése céljából ezért megválnék pár dologtól ha esetleg érdekelne valakit! Ezektől! |
(#22424) Mk48 2024 válasza TTmisi hozzászólására (#22351)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Köszi, de valamiért a képek nem jelennek meg. |
(#22432) Mk48 2024 válasza Gashpy hozzászólására (#22360)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Szervusz!
Ezt a Idézet: „Wózek motorowy WM10
Draisine WM10
nr kat. 050100” motorkocsit ki tudod nekem nyomozni, hogy menyiért adják és hogy van-e hajtása?
(Egy kis off. Ha esetleg így lengyel modellezős/modellboltos oldalak közt keresgélsz és találkozol H0e PKP Mbxd2 motorkocsival amit meg is lehet venni, légszives jelezd mert már rég szeretnék egy olyat.)
Köszönettel egy sem Lengyelül, sem németül nem értő sporttárs. |
(#22436) FriTTz válasza Mk48 2024 hozzászólására (#22432)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
200 zloty az árlista szerint, de nézd meg ezt is és ezt is!
Bár ezek H0-sok, viszont nem világos akkor, hogy miért kell neked H0e.
Szerintem nincs hajtása, képek alapján. |
(#22449) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#22362)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Sajnos egy közbejött munka miatt nem tudok menni csütörtökön a találkozóra, így nem lesz fotózás. Sminkkészletet, műszempillákat otthon lehet hagyni.
Majd legközelebb.
Üdv: Gábor |
(#22451) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#22449)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
ajtó csapkodás és
Majd én lefotózom őket, mindenki kap egy számtáblát!
|
(#22453) amaTTor_56 válasza etwg hozzászólására (#22320)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
"Ez volt az elsö amit egy kantra állitott lapos motorra cseréltem és eltünt minden a vezérlöállásból."
Elárulnád, hogy ez milyen típusú motor amit beépítettél a körmotor helyett?
amaTTor_56 |
(#22456) etwg válasza amaTTor_56 hozzászólására (#22453)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
12V-s Mabuchi, sajnos ma már ez a tipus nem létezik ( ha jol emlékszem SH-100). Egy kicsit gyors volt, igy kesöbb változtattam az áttételen.
Sokkal simábban fut ( egy kis lendkerék is belefért) és 100mA alatt fogyaszt. |
(#22457) HOTotya válasza masTTertape hozzászólására (#22449)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
|
(#22458) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22457)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Oda csíkos ruha kell ahová a fotó készül! |
(#22460) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#22436)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Köszi!
Lehetséges, hogy egy kicsit félreérthetőre sikeredett a hsz.
Azt hittem ez a kis két tengeLYes TT-s. ValÓszÍNŰLeg a méretre nem figyeltem, hogy mi van odaírva, meg voltam győződve róla, hogy TT-s.
A H0e-s méretben a PKP, Mbxd2 motorkocsija és a hozzá való mellék kocsija után áhitozom, mivel H0e-ben is utazom a TT melleTT.
A képen az Mbxd2 motor és mellék kocsija látható.
Faszegről hallottam, de a "valszeg" az milyen szeg?!
Frankye |
|
(#22462) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#22458)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Erről eddig nem is volt szó, hogy a zártosztájon csíkos ruha az előírás!?
Hát honnan szerezzek én most olyat? |
(#22463) FriTTz válasza Mk48 2024 hozzászólására (#22460)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Lehet, viszont Gashpy TT-s linket adott tehát még sincs gond, viszont tuti nincs benne hajtás szerintem.
Viszont átváltva kb 13000 Ft a WM10-es.
Volt ilyen nálunk is? |
(#22465) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#22463)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Értem, köszi! |
(#22466) amaTTor_56 válasza etwg hozzászólására (#22455)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Szia !
Köszönöm a gyors választ. |
(#22468) Gashpy válasza Mk48 2024 hozzászólására (#22460)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
A WM10 csak TT-sben van.
1 PLZ= kb. 70 HUF
A motorkocsira rákerestem, de nem találtam.
A shapeway-en valaki elkezde megcsinálni, de még csak a belseje rendelhető úgy 29 Euróért. A kasztniján még dolgozik...
A modulom is alakul, tegnap tartottam egy próbabeállítást. |
|
(#22471) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#22468)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Purhabbal dolgozol?
A sín maszkolva van? |
(#22472) Mk48 2024 válasza Gashpy hozzászólására (#22468)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Köszönöm!
Így, hogy motor nélküli, egy kicsit még gondolkodom, hogy mi is legyen, bár tetszetős kis jármű.
Majd megnézem. Kíváncsi leszek majd rá, hogy milyen lessz a motorkocsi.
Havas táj a holdon, TT-ben megjelenítve?
Jól néz ki, szép lessz! |
(#22475) róbertke válasza Mk48 2024 hozzászólására (#22432)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
|
(#22476) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#22471)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Igen. Részletesebben a modulos fórumon. A galériában is nagyjából követhető a története. |
(#22480) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22463)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Nálunk ez a fajta TVG nem volt. A II. világháború után "ittfelejtett" Dodge teherautókra tettek fel vasúti kerekeket, majd az '50-es évektől Csepel motoros, kifejezetten vasúti járműveket kezdtek el gyártani (közel azonos hajtáslánccal mint a C50-es mozdonyok, ami közel azonos a teherautókéval, az irányváltót leszámítva). Ilyen TVG volt Rákospalotán a növényolajgyárban (most épp Szobon vagy Nagybörzsönyben van), vagy pl. Rudabányán (üzemen belüli vontatójárműként is használták őket, nem csak a pft részére készültek). Később ezeket átalakították, meghosszabbították a főkeretet és korszerűbb fülkét kaptak, illetve elkezdték a Csepeleket hasonló kaliberű IFA/MAN/Deutz/amit épp az udvaron találtak motorra cserélni), ebből lett a TVGh sorozat (a h utal a hosszabbított alvázra). Később igény mutatkozott arra, hogy az egész brigádot ki lehessen vinni a munkaterületre, lehetőleg a menetszéltől és az időjárás viszontagságaitól védve (bár talán katalizátorként hatott egy baleset is valahol Aszódnál, ahol a TVG a pótkocsiján utazó vasútépítő katonákkal együtt lezuhant a töltés aljába az építés alatt álló vágányon, sokan meghaltak), ekkor jelent meg a "dobozos" TVGnh (n = nagyfülkés), ami elvileg 18+2 személyes (mai viszonyok mellett azonban 12 főnél már kényelmetlenül érezné magát az ember).
Ami ezek után jött, azok mind-mind jászkiséri fejlesztések - korszerűbb fülke, korszerűbb rugózás, buszülések, lengő-tolóajtó... a lehetőségek sora végtelen. |
(#22481) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22480)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Köszönöm, akkor a beszerzésből kimarad!
Ilyen pályagépekről lehet szerezni valami tervrajzot kicsinyítés céljából? |
(#22482) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Sajnos folyamatosan kell ismételnem a felhívást, mert eleddig összesen öt (!!!) önéletrajz érkezett, pedig ennél sokkal többen írjátok olvassátok ezt a topikot. A beérkező írások közül ráadásul kettő csupán "read-only" klubtárstól érkezett.
Nagyon szépen kérem, hogy legalább ezzel segítsétek a munkánkat! Nem nagy kérés: mindenki írjon magáról pár sort!
Köszönöm!
Klubszolgálati közlemény!
A megújuló bttb.hu honlap bővítéséhez felmerült az ötlet, hogy minden tag lehetőséget kapjon a bemutatkozásra. Ez a mostani elképzelések szerint azt jelentené, hogy lenne egy - már korábban megkezdett - arcképcsarnok, ahol az illető klubtag portréja mellett lenn egy 2-300 karakteres TT-s önéletrajz, illetve ha van olyan érdekesség a gyűjteményében, akkor arról fotó. Ez lehet asztal is, vagy bármi, ami a TT-s életérzéssel összefügg. (pl. retró, ndk-s bögregyűjtemény, de a kacsintós pénztárcát azért kerüljük...)
A kis galéria kialakításán még dolgozunk.
Tehát. Aki vállalja - és miért ne vállalná - valós kilétét, tőlük szeretnék kérni email-ben (kizárólag emaliben!!!!) egy rövid bemutatkozást. Akitől ezt már megkaptam a klubjelentkezés során, tőlük nem feltétlenül kérem, de a mostani rendezhetőség okán szerintem pár sorban ismét belefér. A levél tárgysorát kérem használjátok és ezt írjátok bele: TT-s önéletrajz. Így minden e témában befutó levelet egy mappában tudok gyűjteni. A tagok portréit elkezdeném fotózni a következő találkozón.
Remélem jó kis arcképcsarnok jön majd össze, bár a 200 fős tagság összes anyagától már előre fázom... |
(#22486) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#22482)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Fog ez menni. Már 7-nél tartunk. |
(#22488) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#22486)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Magamra vállalva a kényelmetlenséget, fel kell tennem a kötözködő kérdést! Igen komoly polémia alakult ki a fotó kapcsán mind a TT-s topikokban, blogokon és a közösségi oldalon.
Mi az a read-only? |
(#22490) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22488)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Zolikám, ezután már jogdíjat fogok szedni minden leírt mondatom után.
Második legjobb barátod a Google fordító.
Mert ugye az első maga a Google.
Read-only = (jelen értelmezésben) csak olvasó
De e szavak összetételéből jön ki a CD-ROM, vagy ROM memória, azaz csak olvasható memória (read only memory),
tehát csak egyirányú adatáramlás. |
(#22491) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#22488)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Like! |
(#22492) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#22490)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Idézet: „Második legjobb barátod a Google fordító.”
Azért ezzel vigyázzunk, mert olyan baklövésekkel lehet teleplakátolni az országot, hogy:
"Jó úton haladunk!
We are on the right road"
|
(#22493) enigma válasza sunocske hozzászólására (#22480)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Lehet, hogy ilyet látok mindennap munkába menet Fehérváron a Járműjavítónál? (Nem tudok buszról fényképet készíteni, de elég sűrűn látom) Tudsz valamit erről a szerelvényről is? Csatlakozva Frittz sporTTáshoz lehet ezekről valami rajzot, méretezést egyéb műszaki adatot megszerezni? Köszi a segítséget. |
(#22495) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22492)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Miért? Sokszor az ember legjobb barátja is szokott hülyeségeket beszélni...
A fordító programok hellyel-közel lefordítják a kívánt szöveget, de nem gondolkodnak helyettünk. Azt jelenleg még nekünk kell, de már vannak törekvések azirányba, hogy erről is leszokjunk majd egyszer... |
(#22497) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Szolgálati Közlemény!
Torlódások miatt a műhely nem szerdán, hanem csütörtökön lesz zárva egy napra. Akiket érint, azok ezt kérem vegyék figyelembe!
Köszönöm! |
(#22502) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Több hetes egyeztetés és érdekképviselet után megszületett egy újabb, hivatalos megállapodás, mely remélhetőleg sokban segíti a TT méret pozitív megítélését.
A Loc&More engedélyével lehetőség van a legújabb reklám-Taurusz, a Wagner-mozdony TT méretű modellezésére. A grafika tervezőjétől megkaptuk az eredeti terveket, Jakó Attila modellező mesterünk ennek alapján készíti a Piko mozdonyra felrakható matricát. A jól ismert optikai feljavítás mellett tehát tökéletes, eredeti dizájn kerülhet a modellre.
Minden, Attila által elkészített mozdony mellé hivatalos, sorszámozott igazolókártya kerül, ezzel is emelve a különkiadás színvonalát és értékállóságát.
A megrendelés menetéről érdeklődjetek Attilánál, vagy nálam. |
|
(#22504) gumidani válasza FriTTz hozzászólására (#22481)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Ő az alap TVG sarokütközőkkel |
|
(#22505) gumidani válasza gumidani hozzászólására (#22504)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Itt meg anélkül. |
|
(#22510) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#22502)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Hipp-hipp HuRRRÁÁÁÁ!
|
(#22511) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22510)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Ja!
Születőben van, lesz hozzá hang is, csakúgy, mint a Liszt mozdonyhoz, ha valaki erre vágyik.
Hogy kapcsolódjak a Jako-modells-hez, a V63-hoz is készen van az autentikus hanganyag. |
(#22517) Vova válasza masTTertape hozzászólására (#22490)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Hozzászólnék én, csak érdemben nem tudok még...
Olvasom napi szinten a fórumot, az igaz. A lelkesedés megvan, vettem sztirollapot, rézlemezt, cnc-ket akarok építeni, vettem hozzá léptetőmotort, vezérlőt, van trapézorsóm 1-es menetemelkedéssel, kottymentes anyával stb., vettem kasztnikat, hogy csinálok bele hajtást, vettem szórópisztolyt, hogy lefessem, de egyelőre minden áll. Akarok saját magyar járműveket építeni van 3d szoftver, megterveztem, igazából egyelőre csak kasztnikat. De a lelkesedés megvan. Most fogok kis lakásból nagy házba költözni, ha nem csinálhatom, nem kezdek bele, megőrülök, elvileg már utaznom sem kell 4 órákat naponta. Lehet hogy nevetségesek a képek, de legalább "virtuálisan próbáltam" modellezni, amíg a főiskolán dolgoztam Valóságban meg egy reko-kocsi kasztnin kivágtam a poggyásztérajtó helyét (próbálgattam, hogy a szikével mennyire műtöm meg magam a kasztni helyett) |
|
(#22521) Gashpy válasza Vova hozzászólására (#22517)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Üdv a Kórterem aktív tagjai között!
A rajzaid egész ígéretesek! Úgy nézem, a technika nem áll távol tőled....
Arra nem gondoltál, hogy ezeket kicsit tovább csiszolva 3D-s nyomtatásra alkalmassá tegyed? |
(#22522) reszelozsir válasza gumidani hozzászólására (#22505)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
A soproni fűtőházban is van/volt egy ilyesmi fülkével épített zöld izé, ha jól emlékszem. |
(#22524) sunocske válasza Vova hozzászólására (#22517)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
A 20-37 teteje nagyon jól el lett találva, ráadásul a xx-57 kocsikhoz is passzol! |
(#22525) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#22522)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Az a Picurka. Ha látom csütörtökön, lefotózom. |
(#22526) csíkosháTTú válasza Vova hozzászólására (#22517)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Szia!
A 20-37-es kocsit körbefotóztam, küldjem át?
csíkos |
(#22527) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#22522)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Az nem ilyen. |
(#22528) Vova válasza Gashpy hozzászólására (#22521)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Köszi! Az aktív még kicsit túlzás de valóban szeretnék aktív lenni, voltam klubtalálkozón, láttam mik készültek, moduloznék is, csakhát időhiány... de már csak 2 hétig
3D: idén május 24-én 22:44-kor írtam a Mikromodell-team-nek, ugyanezeket a képeket küldtem, nagyon rendesek voltak, jött a válasz, hogy mehet a buli, hogyan kéne átalakítani (ne kelljen annyi felesleges anyagot kinyomni, támaszt csinálni stb., de azóta se tudtam hozzányúlni. Meg azért csak jobb lenne sk megcsinálni, bár tömegtermelésre a 3D nyomtatás jobb is, meg főleg időben gazdaságosabb
|
(#22529) Vova válasza sunocske hozzászólására (#22524)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Igen-igen, a pápaszemes győri kocsik |
(#22530) Vova válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22526)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Köszönöm, küldtem privát üzenetet! |
(#22531) róbertke válasza gumidani hozzászólására (#22504)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Jé, ez a Ferencváros Központi Szertári gép! Mikor készült róla a fotó?? |
(#22532) Mk48 2024 válasza róbertke hozzászólására (#22475)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Örök hála.
Már csak egy kérdés maradt.
Hogy lehet rendelni, ill. esetleg tudsz-e segíteni a rendelésben, vagy esetleg valaki?
A képeken és a típus megjelöléseken kívűl egy kukkot sem értek az oldalból. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 17:34:54 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|