|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#22496) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#22489)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Ezekből csak az egyik kitérő, és az csuklópontos lesz, túl rövid a csúcssín. |
(#22542) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Végre megint valami normális méretű dolgot építhetek! |
|
(#22543) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22542)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Még két kép: |
|
(#22570) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22543)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
Elkészült az átszelési rész, és már lehet rajta egyenesen menni!
Az előző hsz.-ban nem írtam, ez Fuggerth geometria, egy vágánycserés Magyar témájú asztalra készül, PECO CODE 100 profilból. |
|
(#22573) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#22570)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
Csak hápogok, hümmögök... |
(#22578) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#22570)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Jól nekiugrottál ennek a hózentrógernek! Gyönyörű!
Már régóta szeretnék egy ilyet,nagyon irigyellek érte!
Mondjuk a kisebb szögűek nekem jobban tetszenek,
de ez a 15 fokos is nagyon szép!
Tudnál feltenni nekünk egy pdf-rajzot(ha van)?
Mert legközelebb egy ilyennek szeretnék nekiállni.
Másik téma az előző oldali fonódott kitérések!
Gratulálok hozzájuk,nagyon ügyesen megrajzoltad őket!
Kíváncsi lennék,hogy van-e olyan ,ahol a széles és a keskeny nyomtávúnak is van kitérése egyszerre?
Vagy olyan, ahol csak a keskenynek?
Mert olyat még nem láttam.
Nem hiszem,hogy fogok valamikor is ilyeneket használni,de beleszerettem a hangulatukba,ráadásul még nagyon ütősen is néznek ki,gratula hozzájuk!
Jó váltógyártást! Üdv.:korongos
|
(#22579) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22578)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
|
(#22580) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22578)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
Hózentróger van 12 fokosban 55, 57 és 59mm-es vágánytengely-távolsággal, 8 és 10 fokos 62mm-es vt-távolsággal, válassz!
Róbertke már dobott egy linket, itt egy másik ugyanonnan:
Fonódott kitérők |
(#22581) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22570)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
A kitérők elkészültek, de az angolváltóhoz már nem volt lelkierőm! |
|
(#22582) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
Sziasztok!
Róbertke megmutatott mindent, amire kíváncsi voltam.
Nagyon szép cuccok, köszönöm!
Azért Váltógyártónak sikerült rátennie egy lapáttal azzal a 4 sínessel,ott már teljesen külön síneken futnak a keskeny nyomtávosok, nincs közös sínszáluk, ettől bonyolultabbak és sokkal szebbek is!
Ezek már nem kezdőknek valók,de lehet,hogy még egy gyakorlott váltógyártónak is idegi erőpróbát jelentenének!
Hózentróger:
A 12 fokos csúcsokat,már begyakoroltam,mennek, így olyat szeretnék!
De azért a Tillig sínprofilos rajzok előnyt jelentenek a Peco-val szemben! (A legutóbbi 12 fokos hármasból okulva!)
A vágánytengely távot rád bíznám, amelyiket szebbnek tartod, az legyen.
Előre is köszönöm!
Magamtól semmilyen váltót sem csináltam volna,de látom,már,hogy a házi váltógyártók összetartanak, segítik egymást!
Még mindig hiányolom a többiek munkáit!
Biztosra veszem,hogy más is agyalt már rajta, hogy baromi sokba kerülnek ezek a gyári váltók,olcsóbban szebbet is lehetne csinálni, ráadásul a saját munkának nagyobb értéke van mint egy vásároltnak, szerintem!
Arról nem is beszélve,hogy az így megspórolt "modellezési keretet" modellekre, modellezési kellékekre vagy bármire is lehetne fordítani (én pl. az autóm javítására)! -Na mindegy!-
Jó váltógyártást! |
(#22583) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22582)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
Ímhol! |
|
(#22586) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#22583)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2013 |
|
Köszönöm!
Látom az 59mm-est választottad! Tetszik!
És a rajzok is precízebbek lettek!
Külön belső elemeket is kaptam az összeállítási rajzon felül!
Jó váltógyártást! |
(#22587) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22586)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Szívesen! A belső elemeknél a bal oldali ábrákból csak a vezetősínek kellenek. A többi azért van, mert én csuklópontosra csináltam a csúcssínt, és ezek a fix részek.
Még egy javaslat! Ne csináld az összes talpfát nyákból, mert ha valahol zárlatos marad, megőrülsz, mire megtalálod!
Vegyél 2mm-es balsa lapot, és azt szabd fel 3mm-es csíkokra, vagy, ha akarod, kivágatom neked lézerrel a talpfát, amit én is használtam.
Ez a kitérő Tillig geometriára készült, tehát jó a 2,5mm-es sínhez is. Ha jól csinálod, így kell kinéznie a végén :
Facebook album |
|
(#22589) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#22587)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Különböző külföldi fórumokon láttam, hogy a vágánymezőben bent hagynak pár darab gyári talpfát/betonaljat, amivel fixálják a sínszálakat. |
(#22591) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#22579)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Leesett az állam! |
(#22592) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#22580)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Ha az előbb az állam esett le, akkor most már az egész fejem! |
(#22606) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#22592)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Jól tedd el, nehogy elvesszen, majd valamikor visszarakjuk! |
(#22607) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#22606)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Oké, tároló vágányra állítottam... |
(#22611) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#22589)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Ez alatt azt érted, hogy a végénél is van olyan hosszú talpfa, mint középen, hogy tartsa a vágányok párhuzamosságát? |
(#22621) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22433)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Elkészültek a "törpék"! |
|
(#22622) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22621)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Közelebbről: |
|
(#22624) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#22592)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Egyazon oldalról származnak a feltett képek, csak én a nehéztüzérséget későbbre akartam hagyni .... |
(#22626) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#22611)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Igen, de nézd meg ezeket a képeket egy Piko váltó átépítéséről. |
(#22627) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#22626)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Ok, most esett le, hogy értetted ezt a talpfás dolgot! |
(#22638) zilahi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy valakinek van-e vagy ismer-e valakit akinek van ROCO rocoline teljes angolváltótja, 42594?
Vagy valami helyet ahol lehet ilyen váltót kapni.
NEM GEOLINE!!!
DKW15 azaz 15°-os és NEM 10°-os és 230mm hosszú.
Ha valakinek van vagy ismer valakit az kérem írjon már vagy küldjön egy E-mail-t.
Fontos lenne.
Előre is köszönöm! |
(#22639) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#22587)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Kinyomtattam a hózentrógert!Nagyon tetszik!
Kiterítettem az asztalra és egyből úgy éreztem,hogy már ilyenem is van!Pedig csak a rajzodat nézegettem!Jó mi?
Az elektromos rajzot nézve elsőre még nem félek a zárlattól,mindenhol meg kell csinálni azokat a szigeteléseket,és akkor biztos nem lesz gáz vele!
Így a rajzodat nézve simán merek ilyet mondani,pedig már előfordult,hogy jól megszivatott egy zárlat,ráadásul egy sokkal egyszerűbb témánál.
Ha már minden a helyén van akkor a legnehezebb észrevenni a zárlatos talpfát,ezért még gondolkozom a talpfás ajánlatodon. Biztos van benne valami!
Köszönöm a rajzot és jó váltógyártást! |
(#22640) Váltógyártó válasza zilahi hozzászólására (#22638)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Például itt!
De ez bázeli. Rocoban angol nincs 15 fokosban. Ha angol kell, tudok építeni neked. |
|
(#22642) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22639)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Szívesen! Aztán szép legyen ám!
Építésnél először mindenképp csak azokat a talpfákat ragaszd le, amik sötétebbel vannak jelölve. Ha kész, és jól működik, akkor utána csináld a többit, könnyebb lesz kiszűrni a hibát! |
(#22643) Mk48 2024 válasza Váltógyártó hozzászólására (#22583)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Lehet, hogy már kérdeztem, de mivel rajzolod meg a váltókat?
|
(#22645) zilahi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Köszönöm, de ez ágyazat nélküli váltó és nekem(amit a cikszám is mutat) ágyazatos roco line váltó kell!!!
Tudom, hogy leálltak a gyártásáról, de akkor is kell egy.
Az ajánlatot pedig köszönöm, de eredeti kell! |
(#22646) Váltógyártó válasza Mk48 2024 hozzászólására (#22643)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Nem te kérdezted, és valami régi Corel. |
(#22647) Váltógyártó válasza zilahi hozzászólására (#22645)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Bocsi, a cikkszámot nem is néztem, azt hittem, hogy a Rocoline az ágyazat nélküli, a Geoline az ágyazatos. |
(#22704) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22581)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Elkészültem a ht. vágányzatával.
Az angolváltó hátsó részének belső síneit sikerült Tillig 2,07-es profilból csinálni. Lövésem sincs, hogy ez hogy sikerült összehozni, hiszen a két sín között szemmel látható különbség van, nekem mégis csak akkor tűnt fel, amikor melléforrasztottam a könyöksínt. Így, hogy le lehessen forrasztani, szét kellett vágnom, mert ha megpróbáltam volna feszegetni, akkor leszakad a fólia a nyákról. |
|
(#22712) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#22711)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Hát ez az, hogy nem! Akkor még csak-csak érthetö lenne, de rajtam volt! Úgy látszik, idönként muszáj valamit elcsesznem! |
(#22721) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#22712)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2013 |
|
Vagy csak fél órán át mással foglalkozni. Én már ki is találtam valami érdekeset |
(#22743) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#22704)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2013 |
|
Próbáld meg, hogy jó forró pákával jól felmelegíted a szétforrasztandó darabokat, majd ónszívó szalaggal a java ónt eltávolítod, és finoman feszíted. (Nem biztos, hogy sikerül, ezért inkább darab, "selejttel" próbálkozz először, de egy próbát talán megér! A pillanatpáka, vagy a régi, 230V-os "folytonmelegítős" pákák a legjobbak ehhez.) |
(#22761) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#22743)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2013 |
|
Itt olyan nagy felületen van érintkezés a forrasztott felületek között, ahol hozzá sem férsz, hogy ez az egyetlen megoldás, ha nem akarod tönkretenni a szerkezetet. |
(#22762) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22704)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2013 |
|
Teljesen kész a szerkezet. Működik az állítás, és megcsináltam a szigeteléseket is. |
|
(#22763) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22762)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2013 |
|
A hózentróger építés egyik legmacerásabb része az elektromos átkötések elkészítése, az angolváltónak pedig az állító rudazat elkészítése. Itt van mind a kettő! |
|
(#22774) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22763)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Persze ez a nap sem telhetett el sz*vás nélkül!
Egy teljesen szem előtt lévő helyen valami oknál fogva nem vágtam át a nyákot. Az összes eldugott kis metszést nagyító alatt leellenőriztem, de nem találtam. A végén már csak tehetetlenül bambultam rá, és akkor ugrott neki a szememnek a hiba! |
|
(#22775) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22774)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Betalpfázódott! |
|
(#22776) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#22774)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
|
(#22781) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Új project, TT 3 utas 15 fokos kitérő: |
|
(#22782) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#22781)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Türelem, váltót terem... |
(#22783) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#22782)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
|
(#22784) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#22781)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Nagyon szép, talán a TT -s ismerőseim ráharapnak!!
Más: -Pénteken villámgyorsan írtam neked egy válaszlevelet...
|
(#22790) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#22784)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Bocsi, ment válasz! |
(#22792) Mk48 2024 válasza Váltógyártó hozzászólására (#22781)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
TT EW2 témában miújság? |
(#22794) Váltógyártó válasza Mk48 2024 hozzászólására (#22792)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Beraktalak a sorba...
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 19:35:27 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|