|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#22796) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#22793)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Ilyen mozdonyok legnagyobb elönye, hogy a kerekek alig láthatok, igy kisebb eltérések alig láthatok. |
(#22798) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#22796)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Igen, de nekem nagy kerékkel jobban tetszene!
(meg másnak is, pl a "szegecsszámlálóknak" ) |
(#22800) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#22798)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
A villanymozdonyokban 11mm-s kereke vannak, szerintem azok neked nagyok.
Nem is nagyon értem, hogy miért voltak ilyen nagy kerekek az M63-ban. |
(#22808) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#22788)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Oda a Nohab, vagy a BR130 kerekei jók. A villanygépek kerekei nagyobbak, mindegyiké a mi méretünkben. |
(#22809) Vova válasza etwg hozzászólására (#22800)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Az M63-asoknak 1250 mm a kerékátmérője. A V63 nullszériás gépekre ugyanolyan forgóvázak kerültek, ugyanakkora a kerékátmérő. Kb. 10,5 mm-re jön ki TT-ben, azaz kompromisszumosan szerintem 10-11mm között elfogadható. Főleg hogy pl. 1170-ig engedélyezik a Gigantoknál a kopást, talán a legjobb kompromisszum a 10 mm-es kerék, és azt kell rá mondani, hogy 1200 mm-esre kopott. |
(#22810) etwg válasza Vova hozzászólására (#22809)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Én inkább amondo vagyok, hogy a kisebb kerék felé kell kerekiteni, hiszen itt még hozzájön az otromba karima is.
Inkább a NOHAB, SZERGEJ. LUDMILLA stb. kerekeket javasolom. |
(#22813) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Fontos még a tengelytáv is, stb!
Nem barkácsolás a cél hanem egy olyan modell megalkotása amely minden tekintetben megállja a helyét! ;) |
(#22815) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#22813)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Eddig erröl nem beszéltél, azt hittem magad épited az egész keretet alvázakkal együtt.
|
(#22816) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#22815)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Az sem kizárt mivel az élethűség és a minőség a cél! |
(#22817) Vova válasza etwg hozzászólására (#22810)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Értem, és elfogadom az álláspontodat, nem is vitázni akarok, csak leírom a saját véleményemet is, tehát: a Nohab-nak, Szergelynek 1050 mm-es kereke van. Sokan az egzakt modellekre esküsznek (lásd y-kocsi 195 v. 206 mm hossza), én például a BR250 kerekeit, vagy azzal egyező méretűt használnék, az szintén 1250-es átmérőjű. Az M63-on is ilyen volt, gyorsvonati gépnek szánták, nagy kerekek kerültek bele (az egyik gépet áttételezték 160-ra is, kis kerékkel nagyobb lett volna a fordulatszám, csapágyterhelés, bocsánat, kicsit túlságosan belemélyedtem).
Az igaz, hogy a nyomkarima nagy, de a forgóvázmaszk takar. |
(#22823) etwg válasza Vova hozzászólására (#22817)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Eredetileg én is a BR250-es kerekeire gondoltam, csak nem voltam biztos, hogy azok manapság milyen átméröjüek. (Arra emlékeztem, hogy kisebb volt, mint a másik villanymozdonyokban - de miután számüztem a villanyflottát nem volt hol megnézni.)
Az eredetiröl meg kár vitatkozni, nagy kerekekkel gyártották, hadd feleljen ezért a Ganz (a V63-at meg kicsivel - detto).
A dizelgépnél mindig baj van a teljesitmény optimális kihasználásával, és ez aligha lehetett másként az M63-as esetében sem. Innen jön, hogy többnyire kisebb kerekekkel gyártják, függetlenül a végsebeségtöl. |
(#22825) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Sziasztok!
Ma elkezdtem összerakni egy Kibri építőkészletet.
Pár kép róla , hamarosan tovább folytatom |
|
(#22832) HOTotya válasza SzerNoh hozzászólására (#22825)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
|
(#22836) SzerNoh válasza HOTotya hozzászólására (#22832)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Jelen tudásommal azt még nem tudnám kivitelezni! |
(#22942) Vova hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2013 |
|
Érdeklődöm! Ha egyedileg gyártanék kereket, milyen anyagból kellene kivitelezni? Gondolok első körben rozsdamentes acélra, de hátha valakinek van jobb ötlete. Egykori tanárom, Halmai Attila úgy emlékszem rézből gyártatott kerekeket, de azt talán felületkezelni is kellett. |
(#22943) etwg válasza Vova hozzászólására (#22942)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2013 |
|
Rozsdamentes acél jo. Esetleg alpakka. Az elsö kevésbé csuszik -ami jo-viszont az áramszedés a könnyebb modelleknél okozhat némi problémát. Kell egy bizonyos erö a jo kontaktushoz. |
(#22954) HOTotya válasza Vova hozzászólására (#22942)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Szia! Lehet KO-ból kereket,de sokkal nehezebb megmunkálni!! A réz az inkább,mert utána adsz neki egy galván(matt nikkel) réteget! Gyorsabb elkészíteni és olcsóbb az alapanyag is! Ja,de ne spricc réz!!! |
(#22963) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#22962)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Már megérte felkelni ma reggel!
Elismerésem mester!
Ezek szerint ilyen méretben is tudsz gyártani? Vannak ötleteim... |
(#22965) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#22963)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
|
(#22968) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#22962)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Az ugyan BR03.2 REKO, ami Nálad van, de elvileg a 01-hez is jó lesz majd. |
(#22969) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#22965)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Neked van CNC géped? Milyen modell?
Utoljára a középiskolában programoztam megmunkáló központokat.
Milyen vezérlése van? |
(#22971) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#22969)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Nos az igazság az odaát van.... Egy mini cnc a gép illetve Gravírozó,de egy megerősített gép amivel nyugodtan lehet marni is!!50x50cm-s a gép munkaterülete!!!!Ja és DABEN a neve.
Így néz ki otthon a kis műhelyem........ |
|
(#22972) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#22971)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Rossz az utolsó kép és nem tudom kiszedni.... szóval ez a kis dolgozó szobám....... |
|
(#22974) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22968)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Mester akkor hiába szereztem be eredeti gyári alkatrészt? |
(#22975) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#22974)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Azért ne dobd ki....... |
(#22976) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Arra gondoltunk az Istvánnal,mivel a régi Piko mozdonyokhoz nagyon nehéz sok alkatrészt már beszerezni s egy két dolgot magunk is le tudunk gyártani pl. ezeket is! Ja és lassan DE biztosan elindul a mozdonyok gyártása is!!! Hogy mik az még nyóc pöcsétes titok.. de ami késik az múlik |
(#22977) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#22974)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Dehogy is!
Van annak helye, kössz! |
(#22983) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22971)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Majd beszélnünk kéne munka ügyben! ;) |
(#22985) BR95 válasza HOTotya hozzászólására (#22976)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
TT-ben? Magyar? Én örülni fogok neki, vagy ez még nem az a projekt? |
(#22986) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Igazából ez több emberes projekt(ek),mert egyedül nem lehet végigcsinálni mindent főleg nem több darabnál!!! Cseszegetni kell Váltógyártót és még Csíkost is (hogy fognak ezért örülni,hogy mind ezt leírtam )Ugyanis Laci írja majd a progikat CAD-n Csíkos szerzi be a minőségi alkatrészeket + a profi elektronikát csinálja(én meg a fotelben hátradőlve nézem,hogy dolgozik a gép..... ) azaz én rohangálok majd az alkatrészekkel öntőhöz,fúrok,marok(ide a Laci is besegít) s a festést megint más készíti majd......... DE addig még sok időnek kell eltelni(na jó azért majd le korlátozzuk amennyire lehet Egy (két) szóval nem egyszerű ma a modellkészítés.... |
(#22992) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22984)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Mit? |
(#22993) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#22992)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Olvassál vissza Idézet: „Hogy mik az még nyóc pöcsétes titok..” |
(#22994) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#22986)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Addig is amíg ebbe belelendülsz, lehet egy apró kérdés: - Deák-féle H0 M31 Zetor pontosan leképezett csatlórúdját nem-e tudnál elkészíteni? Őrület ahogy a teljesen sík egyenes pályán kacsázva megy. |
(#22995) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#22971)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Látom te is CNC-zel. Az enyémen a nyáron bedöglött a PC, nemrégen szereztem egy másikat, most már minden remekül megy, ha egy menetben marom az alkatrészt. Amennyiben azonban több menetben kell a vastagság miatt, valami miatt az egyes rétegek megcsusznak, nem mindig és nem is minden irányba ( néha csak az Y tengely néha mind a 2). Ráadásul ma egy bonyolultabb fa alkatrészt martam aminek csak az egyik sarkán volt láthato a rétegek közötti elcsuszás. Van valami ötleted, hogy mit kéne még megnéznem?
A régi beállitások elszálltak a régi PC-vel igy most mndent ujra kellett állitgatnom ( majd 10 évvel az elözö beállitás ota). Most már mnden lépést bejegyzek a gépkönyvbe. |
(#22998) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#22995)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Sajnos ezeket én sem értem,de azt mondják az okosok,hogy nem mindig szereti a windovs-t.....Olyan már volt,hogy elfelejtette az x vagy y beállításokat(fordítva mozogtak)Én még gyerekcipőben járok és Mach3-n "utazom" és eddig nem volt még gondom,bár én csak most vettem kb. 2 hónapja!Most (kell) megtanulnom egy rakás programozást.... Eddig élvezem,mert jó sok dolgot meg lehet vele oldani! Így szeretnénk megoldani a "mester darabok" legyártását és az olyan alkatrészeket amiket így még megéri... |
(#23000) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#22998)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Én maradtam DOS-ban.
Amikor meghalt a régi PC-m komolyan mérlegeltem a MACH3-t, de aztán kaptam egy majdnem uj DOS PC-t ( W75 is van rajta). Soha sem használták egy raktárban volt. Kicseréltem a gombelemet belül még por sem volt.
Na mindegy majd hétfön megkérdezem a SW gyártotol - addig nagyon segitökész volt. |
(#23003) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#22984)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Nem megy a kódolás? Pedig ennél kevés primitívebb programnyelv van, ha van egyáltalán. |
(#23007) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#22999)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Persze én is így gondoltam, elviszem hozzád az egész gépet aztán kísérletezhetsz. |
(#23008) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#22999)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
+ a BR42 -est, hogy újból lemérhesd azt a hiányzó alkatrészt. |
(#23009) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#23008)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
OK várlak a jövő héten csak hívj fel,mert lassan beindul a cégemnél is az őrültek háza |
(#23013) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#23009)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Rendben! |
(#23014) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23006)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
OK, megbeszéltük! |
(#23028) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Egy kérdésem lenne azokhoz akik értenek hozzá:
Mabuchi motor átépítőkészletnek mi az ára?
22 ejro elviselhető? |
(#23034) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#23028)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Nekem ez lassan egy éve rajta van a megfigyelő listámon és ennyi, nem változott semmit.
Durván 6600Ft, látva az árakat, igen jó!
Rendelni akarsz? |
(#23036) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#23034)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Ha megéri akkor igen, ha kell másnak is akkor jelezze! |
(#23037) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 20:55:29 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|