|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#23017) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#23016)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Vetyerkára nézz fel az eladott kocsiknál megdöbbensz!
Dobozos DR Mitropa 1300 HUF 1 licittel, ugyanaz MÁV 3000 HUF 8 licittel, MÁV Posta 5000 HUF 13 licittel. Kereslet-kínálat, ennyi. |
(#23018) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
A közbeszerzési eljáráson beszerzett vontatójárművek kimerítették a keretet!
Elmebajon is van, majd lövök ott egy kétpálcásat! |
(#23020) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Üdv!
Segítsetek beazonosítani a képen látható 41cm hosszú híd gyártóját
Előre is köszönet! |
|
(#23021) gaTTeros válasza vanhensing hozzászólására (#23020)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Üdv!
FALLER (faller.de)
293090 Bogenbrücke |
(#23022) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#23016)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Az árverésen lévő személykocsi állománynak max 10%-a MÁV-os (bár inkább 5%). Én Mitropát úgy vettem 3db-ot 990Ft-os darabáron, hogy a kutyának se kellett...volt belőle dögivel (és nagyon jó állapotúak voltak fix árral kitéve).
Viszont ahogy róbertke is írta, a MÁV-ost ütik az emberek mint a vasat! Olyan nem is nagyon fordul elő, hogy 2-3 licittel megy el, inkább a 10 a jellemző és az említett árak.
Tavaly az egyik "kereskedő" gyerekkel beszéltem az aukción kívüli kereskedésről. Amikor megjött az új garnitúrája Németországból, egyből küldte a listát. Ebből két dolog azonnal kiderült számomra.
Ad.1.: Annyira tisztában van a licitárakkal, hogy majdnem fillére pontosan annyiért kínálta, mint amiért aztán az aukción elment. (ezért sem vettem meg tőle azonnal direktbe, mert akkor mi az üzlet)
Ad.2.: MÁV-os cuccok az említett áron, tehát jóval az átlag fölött voltak már eleve beállítva.
Ma itthon a legjobb üzlet MÁV gyorsvonati és posta kocsit aukcióra tenni. Németeknél nincs külön ára, itthon meg verik felfelé a licitálók. |
(#23025) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Hát ez pontosan így van sajnos.
Most is megelőzött egy díler!
Esküszöm ha meglátom a cuccot valahol eladásra kínálva elküldöm valami "jó" helyre! |
(#23029) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Segítség!
Valaki, akinek van IFA teherautója (TT-ben!), legyen oly kedves mérje le nekem a platómagasságot a "földtől"!
Köszönöm! |
(#23030) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#23029)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
A paltó alja vagy az oldalfal teteje kell? |
(#23031) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#23029)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Az oldalfal teteje 13,9 mm
A plató szinntje (rakfelület) 10,4 mm
Oldalfal magassága belül 3,5 mm
Az IFA hátulján mérve mivel kis mértékben emelkedik. |
(#23032) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#23031)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Hálás köszönet!
A rakfelület kellett, a rakodórámpa magassága miatt.
Köszönöm a gyors választ! |
(#23033) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#23032)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Bitteshön |
(#23038) vanhensing válasza gaTTeros hozzászólására (#23021)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Köszönöm!!! |
(#23047) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Tisztelt Baráttaim!
Javaslom A MÁV-os kocsiigény kielégítésére klubtársunk műgyanta öntvényeit elővárosi, távolsági járművekhez. A korábbi pl. DR-es börzés kocsik festékoldása, átcsiszolása, MÁV színekkel való lefújása nem nagy tudomány. A pályaszám és feliratok vizes matricával megoldhatók egy-egy darabnál. Amennyiben saját átfestéssel, átalakítással készül a jármű annyi pályaszám lehet amennyi kell és a MÁV-os pakli is kétajtós lenne homlokátjáróval, a személyszállító kocsik tetején nem lenne víztartály szerelő nyílás, stb. Az első biztos nem lenne tökéletes, csak gyakorlat kell. Elismerem az Én járműveim sem olyanok mint a gyári, amelyek speciális szerszámmal tamponozva készülnek sorozatgyártásban És ha a feliratból egy betű nem tökéletes az sem baj, néha lemossuk a gépi mosón és akkor már valósághű. |
|
(#23048) zsolesz74 válasza M298 hozzászólására (#23047)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Ez még drágább megoldás, de nyilván ennek is meg van a maga piaca.
Ha kiadok ma 10eFt-ot gyorsvonati kocsiért, akkor megveszem a Tillig mai léptékhelyes kocsijait! |
(#23049) FriTTz válasza M298 hozzászólására (#23047)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
István erről értekeznünk kell majd a következő klubtalálkozón mert nincs szerelvényem csak mozdonyom a Lajosmizsei és a Balaton északi parti vonalra! |
(#23053) masTTertape válasza M298 hozzászólására (#23047)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Szia Pista,
Tenger dolog közepette erre azért reagálnék.
Kezembe vettem tegnap a rendkívül csinos Kennedy-det és pár mondatban ecseteltük elkészültének körülményeit, illetve megfogalmaztam pár kritikát is, ami - ahogy téged ismerlek - inkább építő jellegű, mintsem sértődéshez és durcához vezetne.
Azért mondom ezt, mert a most említett elővárosi kocsikhoz való műgyanta öntvények mindennek nevezhetők, de korszerű modellezési alapnak nem. Sajnos a sokadik leöntés, sokadik leöntése forog közkézen, nálam is akad belőle jó pár, de be kell látnunk, hogy a 19 centin 2-3 mm-es csavarodású kasztnik nem alkalmasak a mai igényeknek megfelelő személykocsik elkészítéséhez. Már csak azért sem, mert ezek a mindenhogy torzított, Zeuke/Bttb Y alapra lettek tervezve, sőt azok elforduló ütközős forgóvázait is alkalmaznák, ami bizony már erősen idejét múlt műszaki megoldás, ismerve az új konstrukciókat.
Nagyon bízom benne, hogy nem fog ismételten harsogni a börze a véleményemtől, de az ilyen modellezési alapanyagokat el kell felejtenünk.
A téma teljesen új mesterdarabért és a mai igényeknek megfelelő kivitelezésért kiált és a kor szavának nem lehet ellenállni. Szerencsére ezt nagyon sok modellező mester megérti és elfogadja, ezért születnek jobbnál jobb megoldások.
Tudom és bízok benne, hogy a Bhv-By obligát páros TT méretű leképzése is hasonlóan jó úton halad, csak ki kell várnunk.
Persze nem vitás, hogy egy jól és szépen elkészített modellnek megvan a maga ára, történetesen ez a kategória 10-12 ezer körül mozoghatna. Viszont ha valaki nem szán ennyit rá, különböző okok miatt, akkor nyilván a klasszikus öntetek közül válogat, de ebben az esetben el kell fogadnia, hogy nem lesz tökéletes a végeredmény a fent vázoltak miatt.
Viszont sokaknál zsolesz szempontja érvényesül, ami nem hagyható figyelmen kívül. |
(#23080) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#23053)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Egyetértek MasTTertape barátom gondolataival... |
(#23083) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#23048)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
+1.
Ha nagyságrendekkel olcsóbban ki lehetne hozni, mint egy vadi új modell amit most vesz le az ember a polcról akkor azt mondom érdemes elgondolkodni rajta.
Egy példa:
Veszel mondjuk 3db Y személy + 1 db Y postát, ez úgy 8-10e ből meg is áll, festegetni, matricázni, a postát szétvágni toldani ragasztani az egész benne van minimum egy 10-esbe, de ha több lenne sem lennék meglepődve. Ha már átépíted a világítás kötelező bele, ez újabb 6e a 4db-ra. Így olyan 24-26e járunk.
Bővebben: Link Itt 12.500 egy új kocsi, a 26-ból pont három kijön. Vagyis ha mindent maga csinál az ember, akkor a 20 éves modellekből, nem épp mai minőségben, 25%-ot spórolhat anyagilag.
M298 ne érts félre, nem a munkádat akartam a fentiekkel kritizálni, hiszen én nem tudnám így megcsinálni, legalábbis nem a jelenlegi gyakorlatommal, és ha sikerülne is több mint valószínű sokadjára lenne csak olyan ami alulról súrolná minőségben az általad készített darabot, de a pénz az nagy úr. Arányaiban nem sokkal többért sokkal szebbet kap az ember. Persze értem azt is, hogy ez kézi munka, olyat meg bárki vehet.
Én úgy látom, hogy ha egy átalakított kasztnit ami méretpontos, szép, és csak cserélni kellene az eredeti kocsin lévővel és azonnal kész a 4 darabra ki lehetne hozni egy 10e oly módon, hogy mondjuk az ember fia a leszerelt kasztnit odaadja a lové mellé, akkor van benne fantázia, de ha ennél többe jön ki akkor nem igazán.
Persze ehhez valakinek fel kell vállalni, hogy szériában gyártja a kit-eket, mert úgy biztosan gyorsabb és olcsóbb a per darab ár. De míg ezt valaki nem tudja zsebből finanszírozni, bízva magában, hogy az eredmény meggyőző lesz és piacképes, addig ezek megmaradnak érdekes színvoltnak, és de "jó lenne ha nekem is lenne" daraboknak.
A leírtaktól függetlenül a munkád előtt, mert én nem tudnék ilyen átalakítást megcsinálni jelenleg.
Ha valaki mégis ilyenbe fogna és nem akar saját jó állapotban lévő kasztnin gyakorolni, itt nézelődhet, bővebben: Link |
(#23086) jakoa válasza masTTertape hozzászólására (#23053)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Szia!
Nagyjából ez az oka annak, hogy a műgyanta öntvényt általánosságban nagyon negatívan ítélik meg.
A makettek esetében egészen más a helyzet.
Igyekszem jó minőségben műgyantát önteni és azért ezt is gyakorolni kell. Szóval lehet jó minőségű gyantát önteni minőségi alapanyagok felhasználásával és kellő technológia alkalmazásával.
|
(#23087) zsolesz74 válasza jakoa hozzászólására (#23086)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Olyannyira kell gyakorolni, hogy csak a tömb alagútkapuim, amiket az asztalomra öntöttem, is mennyi plusz munkaóra után lettek kellő vastagságúak, és terültek egyenletesen a formában.
Sokan gondolják, hogy "Áááá, én is leöntöm ezt, mert olcsóbb lesz." Nem lesz olcsóbb, az első kör biztosan. Nem beszélve az öntőmintáról, a szerszámról, aminek a minősége eleve behatárol.
És amit megint nem hagyhatunk figyelmen kívül, hogy akármilyen formaleválasztót használunk is, a szerszám sérül és tönkremegy idővel, tehát újra kell készíteni.
@András: a számolásod a csináld magadnak verzió, amire ugye nem mindenki képes. Én ketté nem vágnék és toldozgatnék, de pl DCC világítást építenék minden kocsiba. Tehát a világítás az nekem lehet, hogy 6eFt-ből kijönne, de másnak a piacon elérhető árakkal számolva már nem.
Mielőtt félreértenétek megint és balhé lenne!!!!
Nem a handmade ellen szóltam, nem az M298 munkájáról szóltam, hanem mint TT fanatikus, és rajongó, és építő, és tervező...és vásárló, akinek a kerete önkorlátozóan határos!
A készletemben van 22db BTTB gyorsvonati kocsi (egykori cserebere+vatera), és ma már nem tetszenek, főleg a Tillig léptékarányos járművei mellett. A torzítás, a kocsitávolság, stb...
Úgyhogy amikor masttertape a zsolesz féle indokot említi ezt is tessék figyelembevenni. Főleg, hogy ott álltam az előtt a szekrény előtt, ahol Gábor az M44-es Bobót tárolta, és azóta is gyűjtögetek egy olyanra...de az pl nem műgyanta. |
(#23091) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Még egy szempont a gyári vs barkács polémiához. Nincs kétség afelől, hogy a gyári modellek manapság szépek, élet- és méretarány hűek (többségében), az áruk sem sokkal több a minőségi barkács termékeknél. Nagyon erős szubjektív szempont azonban az, hogy ha valaki szeret és tud is barkácsolni, netán készít is, nemcsak átalakít/átfest modelleket, az a szívéhez legalább olyan közel áll, mint a profi gyári változat. Ezek persze gyakran esztétikai kompromisszumokat is jelentenek A piaci szempontok háttérbe szorulnak, és a "Kicsi is, savanyú is, de a mienk!" elhíresült szlogen itt is érvényes.
|
(#23092) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#23087)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Ha valakinek van valamilyen épkézláb öntőformája (Mondjuk valami olyasmi amiből használható dolog kerül ki), akkor egy technikai jellegű kísérletre beneveznék.
Plexit oldanánk fel nitrohigitóban, és hagyni kellene, hogy az öntőformából a nitro elpárologjon, kíváncsi lennék, hogy a visszamaradó öntvény milyen tulajdonságokkal bírna, mennyire terül el, stb. (A kísérlethez szükséges pleximennyiséget térítésmentesen biztosítom) |
(#23093) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Közben új méretű plexik jöttek, akit érdekel, bővebben: Link
Köszönöm. |
(#23094) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Ehhez a témához annyit fűznék hozzá, hogy nem csak ipari technológiával lehet igényes modelleket készíteni. Mindez pusztán a készítő hozzáállásán múlik. Sajnos még sokfelé dívik a PATAJ szabvány szerinti modellkészítés, aminek a következménye a jakoa barátom által is említett negatív megítélése egy technológiának. Pedig a műgyanta ontvény nem kizáró oka annak, hogy egy modell tisztességesen nézzen ki!
Csak tudomásul kell venni, hogy egy modell készítése idő, és rengeteg munka, agyalás is.
Elrettendő példa: JAGO BR57. Egy katasztrófa... Pedig nem kevés pénzt kérnek érte, de én egy forintot nem adnék ki érte! Ennek oka pedig az, hogy a NEM szabványos kupplung befogója fix, merev! Gyakorlatilag a modell alvázával együtt mozog, vagyis sehogy. Sem ívekben, sem emelkedőben nem lehet vele vontatni. A világítása fehérnek mondott kék LED, a szerkocsi kasznija egy csonkolt 3,5mm-es (sic!) reiser csavarral van rögzítve az alvázhoz, és még sorolhatnám... |
(#23097) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#23092)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
A plexi nem öntöanyag, igy ne is igen probálkozz vele. Az elpárolgo oldoszer nagy ürt hagy maga után.....
Viszont van már egy sereg öntöanyag ami vizszinüen tiszta, tehát ha ebböl öntöd ki mondjuk egy modern vasuti személykocsi vagy motorvonat oldalát, azt azután csupán tamponozni kell, és ablak kérdés is meg van oldva (a nagyok közül kisebb méretekben nagyon elterjedt technologia) |
(#23099) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Öntéshez: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=35&t=704&start=30 |
(#23103) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#23099)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Esküszöm leborulok!
Ez volt az amit kerestem egy ideje, hogy hogyan!
Köszönöm...
És a LEGO öntőforma! Tudod mit szívtam az üveglapok összeillesztésével és az alaplapra ragasztásával anno. És mikor kifolyt, vagy a minta felúszott, na akkor volt csak szikrázás! |
(#23104) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#23092)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Andris én felajánlok egy egyszerű alagútkapu támfalat.
Ez lapos, nyílt és szilikongumi. De előtte azért megkérdezem az Alvin-plast vegyészmérnökét mire számíthatunk, mert nem tenném gallyra, ha nem muszáj! |
(#23107) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Vegyétek úgy, hogy a "válasz mindenkinek" gombot nyomtam.
Én a magam részéről a szívemen viselem a hazai TT-zés sorsát, amiben benne van a múltja, a jelene és a jövője.
Mivel mindenki önálló gondolkodással bír, ezért akadnak véleménykülönbségek, de ezek intelligens emberek között hamar elsimíthatók.
Úgy érzem, hogy a nagy többség azonos véleményen van a témában. Nem véletlen, hogy több gyűjtőtárs, szépen fokozatosan cseréli a modelljeit egyre inkább korszerű kivitelűekre, ami tény mellett a modellkészítő mesterek sem mehetnek el szó nélkül.
Az egyik sarkalatos pont éppen a műgyanta öntet. Amíg még mindig ostromolják a piacot a gyenge anyagból, elavult technológiával készített öntetek, addig szépen kezdenek elterjedni a jól megcsinált kasztnik, lásd a Posch technológiáját. Ha el lehetne feledni a régi, agyontorzult Bhv-By kasztnikat és valaki keze által születne egy mérethelyes, korszerű mesterdarab, akkor annak sokszorosítása már nem lenne kérdés.
Ugyanis azt leszögezhetjük, hogy ezen kocsik nagyüzemi, fröccsöntéses gyártása még erősen utópia innen nézve.
Éppen most beszélgettem egyik modellező társunkkal az igények felmérésének körülményeiről. Sajnos a verbális igény mindig jóval magasabb, mint a tényleges, fizetőképes. Erre meg egy befektető sem alapozna, így a gyártók érdeklődése is csak felületes.
Bár jó hír, hogy az egyes, kisebb szériás magyar elképzelésekre van fogadókészség "odaát".
DE! Ha végre létrejönne egy minden szempontból korszerű mesterdarab, akkor a megfelelő igény ismeretében gyári alkatrészek is berendelhetők hozzá, vagy adott esetben azok már egyéb öntött anyagból is elkészülhetnek, így valóban lenne létjogosultsága egy szép gyantaöntetű kocsisorozatnak.
Persze annak a lehetősége is fennmarad, hogy aki magának szeretne ilyen kocsit és a saját idejével, kézügyességével spórol, bátran tegye, le a kalappal előtte, hogy ezt bevállalja. Az ilyen eredmények mindig a készítő igényességének fokmérői. Viszont eladásra csakis a legmagasabb igényességi szinten szabad bárminek is nekifogni.
Egy friss tapasztalat: pár hónapja jól le lett itt húzva az egyik hazai kisszériás építőmester gőzmotorkocsija. Legújabban egy német kultusz villany, az E32-es építésével foglalkozik, BR86 alapra. Attól függetlenül, hogy a változtatás nélküli gőzös alapra kerül rá a gyantából öntött kasztni, majd a szükséges frizír, sec-perc alatt elkapkodták a németek. Szerintem az igényesen kivitelezett kasztni vitte a pálmát.
Úgyhogy félreértés és sértődés ne essék, nem a házilagos barkácsolás ellen szólnak ezek a mondatok. Én is az ügyeskezű modellezők előtt.
Viszont kisszériában, megrendelésre, értékesítésre csakis minőségi modellt szabad készíteni. |
(#23108) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#23097)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
A TT Model kocsik zöme ezzel a technológiával készül. Ha szépek az illesztések, szép a modell is. Ígéretes hiánypótló technológia. |
(#23109) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#23108)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Csak ne rakjál bele világítást. Pontosabban eszedbe ne jusson... |
(#23111) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#23110)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Csak buborékos lesz tündérem! |
(#23112) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Urak!
Most kaptam megint egy halommal, bevallom a ma már korábban feltett darabok jó két hete álltak nálam, csak nem volt időm foglalkozni velük. A mostaniakkal együtt felraktam a készletet, mindegyikből van gazdagon, az árak nincsenek kőbe vésve (értsd mennyiség függő)!
Bővebben: Link
Még egyszer elnézést a mai dupla hozzászólásért, nem gorillamarketing, csak rosszul jött ki a lépés, viszont sok helyen hirdetek, így fogy gazdagon, gondoltam szólok, hátha kell itt is valakinek.
U.i.: Cserélhetünk is, ha valaki nem akar kp.-t adni. |
(#23113) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23111)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Majd meglátjuk, első a kémikus Szeretem a gyakorlati kísérletezgetést. De ha meg buborékos, akkor akár modellvíznek is jó lehet |
(#23114) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#23113)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Nem az baj, hogy olyan lesz, mint a bugyborékoló szódavíz egy 3D fényképen , hanem az, hogy az anyag nem lesz egyenletes, vagyis egyformán szilárd mindenhol. |
(#23115) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23114)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Ezek szerint Te már próbáltad?! |
(#23116) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#23115)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Nem.
De az öntés nem egyenlő azzal, hogy valamit feloldunk, majd megvárjuk, amíg az oldószer méltóztatik kipárologni. Az öntés alap esetben úgy működik, hogy egy anyagot addig melegítünk, amíg folyékony nem lesz, a folyadékot betöltjük - esetünkben - az öntőformába, majd "megvárjuk", amíg lehűl, és megszilárdul. Itt csak halmazállapot változás történik, kémiai folyamat nem. Műgyantások tunak mesélni erről (habár ott már belép a kémia is), de a profi öntések, azok vákumban történnek. Amiket én látok, kasznik a börzén, azokat akár én is reszelhettem volna, olyan rosszak. |
(#23117) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Csíkos bácsi... írd meg nekem légyszíves milyen néven fut az a kis csatlakozó amit a hatpólusú dekóderekhez használsz,mert a mozdony és szerkocsi közti kapcsolathoz kéne köszi !!! |
(#23119) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Szervusztok!
Ha már így előkrült ez a Bhv téma, akkor hagy osszam meg Veletek néhány gondolatomat ezzel a témával kapcsolatban.
Már régebben felvetődött bennem hogy tulajdon kép a lehetőségek meg volnának itt egy ilyen kocsi elkészítésére, s végig is jártam a lehetőségek útját, de sajnos arra a következtetésre kelletett jutnom, hogy ennek, a nagyobb darabszámban történő készítése, így, kisiparilag nem éppen egy leányálom!
És még a kasztni a legkisebb probléma tán!
Nagyobb gond, hogy mire is kerüljön ez rá, mert hát a régi Y kocsi alváza méretben megfelelne, de háááát...
a forgóvázak, és az amiatt megtört alváz, szinte kizárja egy pontos kasztni fogadását.
Maradna hát a Tillig, de azt is méretre kellene szabni, ráadásul egyenként, majd újra felépíteni az "alját", miután leradíroztuk róla a gyári dobozokat.
Szerencse talán a dologban hogy a Halbi forgóváza úgy ahogy megfelelő lenne!
De azt viszont már kétlem, hogy a Tillignek mondjuk egy csekélynek mondható, mondjuk 50 db-os alváz, és az ehez tartozó 100 db forgóváz rendeléshez nem lenne pár keresetlen szava, és nem nézne ferde szemmel, még ha egyáltalán akadna is raktáron fölös.
Úgy tudom hogy ablak beszerezető hozzá a Cseheknél, darabja 1 €, de ez csak az egyik méretben létezik, azon kívül még ott vannak a vécé, ajtó, átjáró abalaki.
Hát, ennyi az én Bhv történetem, remélem azért nem vettem senki kedvét el , és sikerül a megalkotása, még ha csupán a saját asztalra, otthonra is!
Üdv Mindenkinek!
Feri
|
(#23122) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#23119)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Akkor majd veled is beszélek egyszer a tapasztalatokról!
Örülök a hozzászólásodnak, máris tanultunk belőle! |
(#23125) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23117)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Erre gondolsz? Mert ez a NEM651 alapja, van egyenes is!
Bár Istvánt kérted, de talán belefér... ja és LOMEX-ben van. |
|
(#23126) bcs szgab válasza wolfchild hozzászólására (#23092)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Üdv!
Pár évvel ezelőtt próbáltam ezzel az oldott plexivel szilikonban önteni, de ez nem arra való sajnos, lassan szárad, görbül, csak kínlódás lesz vele. Sok mindent öntöttem már gyantából és sajnos meg sem közelíti ez a plexiragacs a műgyantát. De próbálkozni azért lehet |
(#23127) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Már kering egy jó ideje a kérdés a fejemben, de a guúglí sem tudta a válszt megadni még.
TT M43, vagy M47 es mozdonyká(ka)t szeretnék, de vajon honnan lehetne szerezni?
Esetleg olyan román bolt nincsen ahonnan, mégha nem is MÁV színekben, de lehetne rendelni? |
(#23128) zsolesz74 válasza bcs szgab hozzászólására (#23126)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Kérdés Gábor, hogy kijön a formából a száradás végén, vagy gondot okoz? És mennyi a "fazékideje"? |
(#23130) bcs szgab válasza zsolesz74 hozzászólására (#23128)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Hát ezt már nem tudom megmondani, nagyon régen csináltam, arra emlékszem hogy sokat kínlódtam vele, utána vettem poliésztergyantát és azzal öntögettem. Ég és föld volt a kettő.... |
(#23132) wolfchild válasza bcs szgab hozzászólására (#23126)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Mit gondolsz, Te mint gyakorlott plexiöntő mester , ha hagyod, hogy ott rohadjon meg valahol és párolog mondjuk egy álló hónapig, akkor sem lesz belőle énekes halott??!!
Illetve, ha mondjuk precíziós öntvényhez nem is, valami felhasználhatósági területe van? Értem én, mondjuk egyszerű oszlop, peronelem, vagy bármi ami egyébként nem túl részletgazdag, vagy mondjuk tavat kiönteni belőle , vagy mit tudom én csak valami
Hozzáteszem gyorsan, hogy a kísérletekhez a képzeletet meghaladó mennyiségű plexi áll rendelkezésre , így egy-két öntés ha a kukába kerül, akkor nem téma. Alkimisták jelentkezését várom. |
(#23133) bcs szgab válasza wolfchild hozzászólására (#23132)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Sajnos semmi ötletem nincs, türelmes ember vagyok, de ha egy hónapot kéne várni a száradásra akkor megette a fene az egészet
Tavat sem öntenék belőle, inkább a sima plexire kennék egy kis átlátszó sziloplasztot elkenve spaklival és már kész is a vízfelület némi hullámzással. |
(#23134) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23125)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Köszi igen erre gondoltam!!! (emilkét olvastad???) |
(#23135) Gashpy válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#23119)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Szia!
Perverz lámer kérdés:
Ha a kocsiszekrényt el lehet készíteni, akkor az alvázát miért nem? Vagy ott már nagy szerepet játszana a csavarodás?
Éppen most készülök el a Detail cseh Gags kocsijával és annak az alváza is műgyanta öntet...
|
|
|
2024. Nov, 27. Sze 11:45:35 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|