|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#22797) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#22794)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Akkor engem is a ráérősök közé ...ment e-mail. |
(#22799) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#22775)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Nagyon ütősen néz ki ez az angollal kombinált hózentrógered!
Hoztad a megszokott minőséget,ezen már nem is csodálkozom,megszoktam.
De ez a sebesség,amilyen gyorsan összehoztad,az is csodálatraméltó!Csak pár nap volt!
A tegnap esti képeidre visszatérve,átvehetnénk még egyszer a hozentróger alsó elektromos átkötéseit.
A középrész táplálását vágom,de a kis rézcsíkokat nem értem,vagy csak nem látom eléggé.
Tegyél fel légyszi közelebbi képeket is róla.
Lehet,hogy egy nagyobbat fogok szívni vele,mert szimpla nyákra építem az enyémet!
Jó váltógyártást!
|
(#22801) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22799)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Annak, hogy nyákra építed, az átkötéseknél nincs jelentősége, ugyanezeket kell megcsinálni. Az első képen jobban látszanak az átkötések, de későn jutott az eszembe, és már megrajzoltam a másikon. Sz.tem azért így már érthetőbb... |
|
(#22802) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#22801)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2013 |
|
Köszönöm!
A rajzolás alapján már érthető! |
(#22821) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#22761)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Értem. Ez esetben a javaslatom - természetesen - tárgytalan. |
(#22841) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#22801)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Idézet: „Annak, hogy nyákra építed, az átkötéseknél nincs jelentősége,”
Lehet!
De azért a dupla nyák előnyeit te is kihasználtad az alsó átkötéseknél!
Most majd használhatok valami vékony rézlemezt vagy drótot hozzá, és sokkal macerásabb lesz megoldani,mint ha kétoldalas nyáklapra csináltam volna.
A hármasodnál is használtál valami alsó átkötést a középrész táplálására?(gondolom igen)
Jó váltógyártást! |
(#22842) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22841)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Nem véletlenül használok kétoldas nyákot! De te mi a puttonyért nem kétoldalasra csinálod? Vagy legalább az a pár lényeges szál legyen kétoldalas! Olyan sok azért nem kell!
A hármasnál, de minden másnál is le szoktam vinni egy kis lemezzel a szívdarab kontaktját, hogyha valaki akarja polarizálni, akkor ne a sínre kelljen forrasztania, hanem csak a nyákcsík aljára, és így biztos nem olvasztja szét a szívdarabot.
A hármasnál még a hátsó átkötések is ki vannak alakítva, és olyan jól működik, hogy múltkorában, mikor szőnyegvasutaztunk a fiammal, a hármas jobb oldali ágán csak egy csonka volt, és onnan tápláltam meg a kitérőn keresztül a teljes kört. Ill. két kört! |
(#22843) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22781)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Folytatódott a TT 3-as kitérő project: |
|
(#22844) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22843)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Kicsit közelebbről: |
|
(#22846) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#22842)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Hát azért,mert már elkezdtem az egy oldalasra, mire bedobtad az átkötési képeidet!Én meg nem gondoltam rá.
Az egy oldalas lapból sokkal hosszabb sávokat tudtam vágni,mint a két oldalasból és ez megtetszett!
Ha most kezdeném akkor már biztos kétoldalasra építeném.
Az a durva benne,hogy ez az első eset,amikor ezt az egy oldalasat használom.
Szép lesz a TT hármasod!
Legjobban a közepe tetszik,főleg a csúcsok-könyöksínek környékén ütős a dolog.
Jó váltógyártást! |
(#22861) zilahi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 17, 2013 |
|
Sziasztok!
Elfelejtettem valamit a régebbi bejegyzésemből.
Nem csak az angol hanem a fél angol ROCOline (régi) gumiágyazatos váltó is megfelel nekem. 42546
Ha valakinek van vagy tud valami helyet ahol lehet kapni kérem írjon.
Egyébként "váltógyártó" jó nekem ha legyártod, de csak úgy, hogy megcsinálod az ágyazatot és a mechanikát is hozzá.( lehet fém is az ágyazat, de úgy nézzen ki mint az eredeti)
Ha meg tudod csinálni megemelem a kalapom előtted!
(tudok pár fotót csinálni róla)
Egyébként gratula a hózentrógerhez és a TThármashoz!!! |
|
(#22864) Váltógyártó válasza zilahi hozzászólására (#22861)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2013 |
|
Hi!
Kösz az elismerést!
Sajnos ágyazatos cuccokat nem tudok csinálni! Az ágyazatot profilra kéne maratni, kialakítani benne a mechanika helyét, a tervezésre és a legyártásra annyi idő rámenne, hogy nem éri meg! |
(#22885) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2013 |
|
|
(#22900) Mk48 2024 válasza zilahi hozzászólására (#22861)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2013 |
|
A szombatonkénti, Láng bőrzével próbálkozz!
Ott nagy esélyel találsz. |
(#22901) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22844)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2013 |
|
Sajnos az elmúlt két napban nem sokat haladtam, de azért elkészültem a szigetelő vágásokkal, és "csuklósítottam" a csúcssíneket: |
|
(#22902) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#22894)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2013 |
|
Köszi! |
(#22907) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#22885)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2013 |
|
Már 311-nél tartasz. Büszkén jelentem be, hogy ebben az enyém is benne foglaltatik. |
(#22910) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#22907)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2013 |
|
|
(#22915) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#22910)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2013 |
|
Nem azért írtam... |
(#22930) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22901)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2013 |
|
Elkészült a TT hármas váltó szerkezete. Működik az állítás, és elektromosan is rendben van. Szombaton talpfa és festés. |
|
(#22979) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#22930)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
A kis TT hármas váltóra is felketült a talpfa: |
|
(#23015) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Amíg a kis TT háromutas kitérő, és a Fugi hózentróger festés után szárad, elkezdtem három H0 íves kitérőt. Ezek 605/907mm ívűek, és a szívdarab 9 fokos: |
|
(#23065) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#23015)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Elkészültem a szerkezetekkel. |
|
(#23068) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#23065)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Jaj,de szépek lesznek....... |
(#23069) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#23065)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Szinte látom, ahogy keresztül suhan "törés nélül" rajta egy SVT137 -es motorvonat ....
|
(#23071) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#23069)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Hát, nincs nagy döccenés a szívdarabon...
Tk. nincs is döccenés! |
(#23072) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#23071)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Nem arra gondoltam, hanem ahogy a szerelvény megtörik a kis sugarú íveken, a 15 - 22,5 fokos váltókon.... |
(#23075) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#23072)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Ja, értem! Ezen max. egy-két egyedi gőzös akadna fent kitérőben! |
(#23081) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#23075)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Big-Boy és társai ... |
(#23124) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#23065)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Az íves rajza, ha valaki meg akarná építeni! |
|
(#23129) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#23124)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Ezeket a terveket milyen programmal rajzolod? AutoCAD-del vagy valami Corel-lel? |
(#23131) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#23124)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Köszönjük!
Én biztos ki fogok próbálni majd egy ilyet is!
Lesz kisebb ívű is?(Nekem az használhatóbb lenne.)
De nem sürgős,mert egyenlőre még mindig csak a hózentrógeremmel küzdök!
Haladok visszafelé is rendesen :
Nyomtáv elbénázástól a rézfólia feltépéséig minden volt!
(Már a közepén lévő háromszögeket én is 4 darabból forrasztottam újabban!)
Jó váltógyártást! |
(#23141) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
|
(#23147) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#23141)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Csak ezekkel vigyázz, mert amerikai talpfakiosztásúak! Keskenyebbek a talpfák, és kisebbek a közök, mint az európai modelleknél.
Itt van egy régebbi, ez még Peco sínre készült ha jól emlékszem, 450/850mm 10 fokos keresztezés: |
|
(#23148) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#23129)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Egy régebbi Corellel. |
(#23149) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#23131)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Ne add fel!!! |
(#23150) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#23065)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Az ívesekre is feltettem a talpfát. Tk. már le is festettem, de teljesen csillogó barna felülettel elég illúziórombolóak! Nade majd ha megkapják a második réteget, és lecsiszolom a sínszál tetejét...
A nappalinkban kb. 4 méter szélesek az ablakok, és a párkány felét száradó váltók foglalják el! Nem értem, hogy lehet ilyen türelmes az asszony, hogy még nem csapta szét a búrámat! |
|
(#23152) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#23148)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Nem ismerem a rajzprogramokat. Ezekkel lehet mérethelyesen és pontosan rajzolni? Hogy van megoldva? |
(#23154) DZolTTán válasza zsolesz74 hozzászólására (#23152)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Egy tipp, mérethelyes, precíz rajzok készítéséhez:
Solid Edge 2D
Egyszerű, ingyenes(legális) és még magyarul is tud. |
(#23155) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#23150)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Gondolom megfelelő mennyiségű virágot, csokit, vacsorát stb. juttatsz Neki a bevételből. Esetleg néha mosogatsz is |
(#23159) zsolesz74 válasza DZolTTán hozzászólására (#23154)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Köszönöm a tippet.
Én azért kérdeztem, mert AutoCAD-et használok napi szinten (munka), az R14-es verzió óta és nem ismerem ezeket a rajzoló programokat.
Kíváncsi vagyok, hogy lehet mérethelyesen rajzolni, mert Laci mégis csak megoldja a váltókhoz. |
(#23161) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23159)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Mindengyikkel lehet, és mindegyikkel máshogy....
A Corel kimondottan jo grafikákhoz, meg NYÁK-hoz vagy marogéphez, illetve rézmaratáshoz.
Az AutoCad-dal meg sokkal egyszerübb müszaki rajzot rajzolni...
Szoval a modellezéshez mind a 2 fajta kell.
|
(#23174) Mk48 2024 válasza etwg hozzászólására (#23161)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Egy linket be tudsz tenni, hogy honnan és melyik Corel letöltését javaslod?
|
(#23175) Mk48 2024 válasza DZolTTán hozzászólására (#23154)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
A magyarítást nem engedi letölteni.
Esetleg neked megvan és el tudod küldeni?
|
(#23177) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#23147)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Köszi, majd megnézem ezt is. |
(#23179) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#23159)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Én egyszerűen a megfelelő méretben megrajzolom, utána pdf-ben elmentem, kinyomtatom, és az alapján építem meg a dolgokat. |
(#23181) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Szolgálati közlemény!
FriTTz kolléga nézze meg az üzeneteit! |
(#23188) etwg válasza Mk48 2024 hozzászólására (#23174)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2013 |
|
Ime
Corel
Keresd a corel draw vagy corel paint progit. Egy csomagban mind a kettö, rajzolni a draw-val lehet.
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 19:37:55 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|