Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       20/65    
(#23039) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#23037) Válasz Szept 22, 2013
Mintha Ottóék is foglalkoznának ilyennel. Meg kell nézni a honlapjukon.
(#23040) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#23037) Válasz Szept 22, 2013
A leirás szerint nem rossz, az ár meg nagyon rendben van.
(#23041) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#23039) Válasz Szept 22, 2013
Az a bajom, hogy vacak a laptop tápja és amit használok helyette az 5 perc használat után 30 percet hűl ezért nem tudok szinte semmit sem csinálni.
(#23051) zsolesz74 hozzászólása Válasz Szept 22, 2013
Elindult az átépítése a BTTB mozdonyoknak.
Minden modell speciálisan rászabott keretet kap, mérettől függően 6 és 8 tűs csatlakozókat.
Első körben a BR110-ről pár kép.

Mivel ezeknek a gépeknek a gépterét teljesen kitölti a súly, ezért egy kis trükkel az alvázra lett ráépítve a 0,2mm-es NYÁK lap.

20130917_190...jpg

20130917_191...jpg

20130917_191...jpg
 
(#23056) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23051) Válasz Szept 22, 2013
A panel hogy lett rögzítve az alvázhoz?????
(#23058) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23056) Válasz Szept 22, 2013
Ott maradt a motor alatt így alapból, plusz erre mennek a súlyok is még rá! Csak az elektromos szigetelését kell megoldani, ami valószínűleg lakkfesték, műanyagszalag, stb lesz...
(#23059) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23058) Válasz Szept 22, 2013
öntapadóssal is próbálkoztál????(nem csak a panel alá,hanem a tetejére is !!Van vékony fajta is
(#23062) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23059) Válasz Szept 22, 2013
Van az a kétoldalú ragasztó, amit padlószőnyegeket ragaszt. Arra is gondoltam, mondjuk nem teljes hosszban, mert akkor már csak vésővel lehet legyógyítani utána.
A BR118, 221-esnek a kasztnija meg lyukas a tetőn, azon M2-es csavarral lehet rögzíteni.
A BR119-es a vázra csavargálós, a BR103 és a Nohabnál kell megoldani a rögzítést a tető alatt.

Írod a váz marását rézből! Nem drága az egy kicsit, van ami mellette szól? Vagy csak azért mert puhább a réz?
(#23063) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23058) Válasz Szept 22, 2013
Még annyit,hogy kell nekem az alvázhoz egy proto,hogy megtervezhessem az alvázat!! Viszont az nem egy olcsó 1db-nak megcsinálni a vázát!! Legalább 10-15db-nál (éri meg)!!!!! Össze kell szedni pár emberkét akinek kell!!!!!!Lehet,hogy azt már huzal szikrával oldom meg........
(#23064) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23063) Válasz Szept 22, 2013
Van huzal szikra forgácsolód is?

Komoly meglepetéseket okozol...
(#23066) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23064) Válasz Szept 22, 2013
Az nem az enyém....ahol van a cégem ott van egy huzalszikrás (és tömb is)cég akivel nagyon jóban vagyok és megoldanak nekem minden "hülyeséget"
Most is csinálnak egy szerszámot nekem....
(#23067) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23064) Válasz Szept 22, 2013
Nézd meg Istvánnál az M40-t akkor majd meglátod a technikát.....
(#23070) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23067) Válasz Szept 22, 2013
Fémforgácsolónak tanultam középsuliban...
Tudom, nem látszik...meg aztán pályát is módosítottam, mint az Apolló 13!
(#23073) róbertke válasza SzerNoh hozzászólására (#22825) Válasz Szept 22, 2013
Ma kint voltam az OMÉK -en, láttam ennek a "kistestvérét", amit a TV felújítós műsoraiban lehet látni....
(#23085) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23062) Válasz Szept 23, 2013
Idézet:
„A BR118, 221-esnek a kasztnija meg lyukas a tetőn, azon M2-es csavarral lehet rögzíteni.”

Ez a korai Zeuke modlelekre igaz. 1970-től készült Zeuke, és a későbbi BTTB modellekre már nem.
(#23088) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23085) Válasz Szept 23, 2013
Köszönöm István, megint tanultam valamit.
Tény, hogy nekem ezek a modellek vannak a készletemben.
A széria egy kaptafa, hiszen tudod, mennyire egyformák legbelül a gépek. Amennyiben ez a furat hiányzik, úgy marad a tetőlemez alá rögzítés kétoldalú ragasztóval.
(#23096) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23088) Válasz Szept 23, 2013
Tudod mennyien irígyelték anno a Zeuke&Wegwerth KG-t az ilyen egységes műszaki megoldások miatt? Sokan!

Ezt igyekezett a BTTB is átvenni. Mondjuk annyi kompromisszum az van, hogy a DR V180 (később BR118) egy kicsit rövidebb a kelleténél, mert a DB V200 lett alapul véve. A BTTB BR130 is azért torz, mert az meg NoHAB alvázon készült. Begy gyakorlatilag egy kaptafára ment a BR81/BR92/V36 is anno, meg a kései BTTB BR107 alváza került enyhe módosítással a BR110 alá is 1982-ben.
(#23101) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 23, 2013
Véletlenül sem cikizni, vagy nevetségessé tenni senkit nem akarok, pusztán figyíelem felhívás. Nem elég egy idő után "csak" a kerekeket és a síneket sebbenzinnel letörölgetni. Mégis előfordul, hogy a modell a "töktiszta" pályán is akadozik, nem megy. Nem a dekóder a rossz.

A képen is látszik, néha ki kell venni a tengelyt a helyéből, és úgy lepucolni a kerekeket, meg leszedni a szöszöket az áramszedésről. A képen a ROCO H0 méretű DB BR23 gőzös szerkocsija van.

IMG_1307.jpg
 
(#23102) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23101) Válasz Szept 23, 2013
Ezt bizony én is tanúsíthatom, mert a legutolsó csavarig mindent át kellett mosni, és pucolni olyan koszosak voltak a vásárolt gépeim. A sajátjaim ennél sokkal jobban meg voltak becsülve.
(#23118) FriTTz hozzászólása Válasz Szept 23, 2013
Ezennel áthelyezem ide a MÁV személyvagon építési trakciót!
Aki hajlandóságot mutat arra, hogy erről ne csak beszéljünk hanem villantsunk is valami igazán jót, hogy (teljesen jogosan a minőségi modellezés útján) masterTTape is elégedett legyen azzal szívesen együttműködök.
Szerintem van itt annyi gógyi felhalmozódva, hogy ilyesmit vétek nem kihasználni és van is kitől tanulni és kérdezni.
Nekem az is jó ha csak magunknak gyártjuk le, de nem azt akarom hallani másoktól, hogy "Mieze?" hanem azt, hogy "Van-e még?" !
Tisztelettel FriTTz
(#23168) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23101) Válasz Szept 24, 2013
István!
Mit csináljak a BTTB motorral, ha menet közben megőröl egy adag kávét is? Főzni nem tud, tehát nem csinálok belőle kávéfőzőt!
Takarítani kell? És ha igen hogyan?
Katasztrófa a hangja!
(#23200) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23168) Válasz Szept 24, 2013
Esetleg kicserélhetnéd........
(#23205) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23200) Válasz Szept 24, 2013
Jó persze, egyébként ez már cserélt, mert az előző meg szorult. Ráadásul két kihajtásos kell.

Viszont tudom, hogy tudod miért csinálják a villanymotorok ezt a sikítást! Elmondod mi kopott el?
(#23208) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23205) Válasz Szept 25, 2013
Elöször azt deritsd ki, hogy motor ricsajozik vagy a hajtott mechanizmus. Vedd ki és probáld ki az asztalon. Ha valoban a motor hangos, sok mindent nem tudsz tenni csapágyakra cseppenthetsz egy tühegynyi olajat.
Amit még lehetne tenni, de az bonyolultabb: a kefék vezetése. Ezt ugyanis a NDK - ban kiracionalizálták ( eredetileg a Zeuke-ben volt). Ha szerencséd van akkor kapsz a modellboltban négyzetkeresztmetszetü rézcsövet, ha nem magadnak kell hajtogatnod és ezt beragasztani a motortestbe. A keféknek szorosan, de könnyen kell mozogniuk a tokban.
Ha nagyon szuperelni akarod, akkor szét kell szedni a motort. Felfurni a csapágyakat és 2 mm-s szinterbronz csapágyakkal ( Conrad stb.) helyettesiteni. Egy ilyen átépités kb. Mabuchi minöségre javitja a régi motort.( ha még nem ment tönkre teljesen a kommutátor).
Sok sikert!
(#23223) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23208) Válasz Szept 25, 2013
A motor visít, a hajtás egészséges.
Köszönöm szépen a segítséget.
(#23224) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23168) Válasz Szept 25, 2013
Kiveszed a motort.
Kiveszed a keféket is.
A motor fém pajzsán van három fül, ami a kefék műanyag tartó szerkezetét fogja, ezt óvatosan kihajlítod. Én erre egy kopott ellenállás láb lecsípő fogót használok.
Szétszeded a motort, vagyis leemeled a műanyag kefetartót, és kiveszed a forgórészt is.
A mágneshengert kitisztítod a berakódott kefeportól sebbenzines fülpucolóval, alaposan. Legalább 2-3 darab rá fog menni. ( Nem beáztatni, mint a NoHAB alvázat az egyszeri modellező! )
Ugyanígy ki kell tisztítani a portól/olajtól a műanyag kefetartó belsejét is.
Most jön a forgórész, azt is le kell tisztítani, alaposan, és ellenőrizni a kommutátor lemezeket. Ha szükséges polírozni finom drótkoronggal.*
A tengelyvégeket is nézd meg nagyítóval, ha kell polírozd fel! (Ha már ennyire szétszedtük, azon az 5 percen nem múlik, ne a PATAJ szabvány szerint dolgozzunk!)
Tisztísd le a keféket is!
Műszerolaj/zsír 1:1 keverékével, vagy Tillig zsírral kend be a tengelyvégeket! Vigyázz, a kommutátor lemezekre nem kerülhet!!!
Tedd be a forgórészt a mágneshengerbe!
Helyzet fel a kefetartót, de vigyázz, a pozíciója meg van határozva!
Hajlítsd vissza óvatosan a pajzson a korábban kihajlított fém füleket!
Kézzel forgasd meg a forgórészt, hogy szadabon forog-e?
Ha minden rendben van, akkor tedd vissza a keféket is!
Jöhet a próba, ha jól dolgoztál készen vagy, a visító hang elmúlt.

*: Ha nagyon sok időd van, és hajlamos vagy precízkedni, akkor a kommutátor lemezek közötti rést, vagyis inkább szakadékot, aprólékos munkával ki tudod tölteni hőálló, kétkomponensű ragasztóval, valami Araldite féleséggel! De ne a rapid kötésűt használd! Legalább egy napig hagyni kell kötni a kitöltés előtt alaposan letisztított felületen, majd nagyító alatt szintbe köszörülni. Így egy sima hengerfelület fog forogni a kefék alatt, és nem kell a keféknek folyamatosan árkot, meg lépcsőt ugrani a lemezeken, ezzel csendesebb lesz a motor, meg nem kopik annyira a kefe sem.
(#23225) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#23208) Válasz Szept 25, 2013
Jó az ötlet, de azért a BTTB körmotorral (meg a régebbi Zeuke-val sem) lőnek nyulat. Azért ezek a motorok eléggé tartósak, eredeti állapotukban is.
(#23231) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23224) Válasz Szept 25, 2013
Köszi szépen a leírást.
Egyszer próbáltam egy BTTB motort szétszedni, de a 3 tartópöcök ellenállt a kísérletnek és nem feszegettem! Tanulva a NOHAB alvázból! mindent azért nem bírnak ki!

(#23237) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23224) Válasz Szept 25, 2013
A csillaggal jelölt módszert a H0 -ás Gützold BR110/120 motoroknál is lehet(ne) alkalmazni?
(#23238) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#23237) Válasz Szept 25, 2013
Szia!
Abban sajna nem igazán.
(#23246) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23231) Válasz Szept 25, 2013
Na ja egy finom, de erös fogo nélkül elég reménytelen a kisérlet.
De semmi sem lehetetlen, és ez legalább nem törik...
(#23248) zsolesz74 hozzászólása Válasz Szept 25, 2013
Felújítottam 3 motort az említett technikával. Egyen 5V-on gyönyörű lassú menet, majd mozdonyban hajtásban szintén! Fogyasztás 150mA, szóval megérte!
Köszönöm István.
A kommutátor lemezeket 1200-es polirpapírral összecsípve megforgattam. Tökéletes végeredmény, benzines áttisztítás után összeszerelés.
(#23250) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23248) Válasz Szept 25, 2013
(#23253) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23250) Válasz Szept 25, 2013
Egy dolgot nem értek csak a motor tisztítás után. Az egyik motor az egyik forgásirányba nyugodt egyenletes járású, a másikba lassabb és szaggatottabb.
Kétszer átcsutakoltam!

(TRAN dekóder még nincs behangolva!!! ha ez számít)
(#23256) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23253) Válasz Szept 25, 2013
Valamelyik keferugót a rossz irányba jobban ki tudja nyomni a forgórész. Ki kell egyenesíteni.

Nem csak Tran dekóderre érvényes: a dekóderek motor H-hídjának tök mindegy, hogy merre forog a motor, vagyis, hogy milyen polarítású PWM impulzusokat ad a motornak. Az már a motoron múlik, hogy mekkora hasznos teljesítményt tud kivenni a dekóderből. Ha rossz, vagy nem tökéletes a kommutátor/szénkefe kontakt, akkor ott bármi lehet, de leginkább az, hogy az istennek sem akar rendesen forogni a motor.
(#23269) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23253) Válasz Szept 25, 2013
Ennek a fö oka a már emlitett kefevezeték hiánya. Ráadásul az ujabbkori motorok müanyag kafevezetö ablaka ha tulterheled a motort hajlamos megolvadni, és igy a kefe véglegesen elveszti az optimális helyét. Ettöl kezdve a motor nem forog egyformán mindkét irányba és ráadásul ettöl még jobban melegszik és olvad.
(#23271) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23269) Válasz Szept 25, 2013
Jelen állapotban azzal szívok, hogy a motor a hajtásban működjön.

Ugyanis az a helyzet, hogy a motor terhelés nélkül 130-150mA-t vesz fel. Ha rákapcsolom a hajtásláncra, de kerekek nélkül akkor 160-180mA-re nő az áramfelvétel. Viszont, amikor beteszem a kerekeket, abban a pillanatban 300-350mA lesz és néha megszorul, és akkor már 400mA fölé lő. A motor meg szerencsétlen forrósodik.

CV9=15 esetén működik, 134-gyel nem is indul el.

Csak a vicc, hogy reggel még a motor takarítása előtt ment a BR103-as, de amióta visszatettem a motort nem tudja meghajtani a gépet!

Vajon mi lehet a baj? Megint kitakarítottam az egész modellt, semmi kenőanyag egyenlőre, próba holnap már csak.
De nagyon zavar, hogy miért!
(#23274) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#23271) Válasz Szept 25, 2013
Hát bár én nem vagyok mozdonymotorban szakértő, de 1:1 -ben már találkoztam ilyesmivel, hogy ha valami koszosan ugyan de működött az pucolás után már nem vagy alig mert a kosz kitöltötte a hézagokat itt-ott és takarítás után már erősebb súrlódás volt a berágódott felületeken!
Szerintem nincs már meg sehol az a (gyári) érték amitől leadná a megfelelő teljesítményt a motor.
(nálam van egy szabály "ami működik azt ne piszkáld" )
Mondjuk én örültem volna a legjobban a sikerednek mivel hasonló cipőben járok!
Remélem születik valami megoldás.
(#23277) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23238) Válasz Szept 25, 2013
Kár .... mondta a varnyú' és tovaszállt ....
(#23278) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#23274) Válasz Szept 25, 2013
Meg fogom oldani és akkor publikálok! Azért a rutinos rókákra is várok....

Most megoldani nem feloldani!

(#23279) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23271) Válasz Szept 25, 2013
Valami ott szorul, egyik másik régi konstrukcio sajnos ilyenre sikeredett. Valaha nekem is volt két nohabom, az egyik gyönyörüen ment a másik meg csak zabálta az áramot, sohasem sikerült pontosan kideriteni mi a baja, valoszinü, hogy az alvázak voltak enyhén görbék amitöl egyszerüen szorult. Legalább tizszer raktam át valamennyi alkatrészt az egyikböl a másikba, minden érdemleges eredmény nélkül.
(#23282) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23279) Válasz Szept 25, 2013
Igen ez a valószínű, de a motor tisztításhoz nem szedtem le mást csak a motort. Ezek után nem akart már menni, csak erőlködve.
Nem nagyon értem....

Viszont a motor tiszta és jól fut.
(#23283) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23282) Válasz Szept 25, 2013
Vedd ki a stiftet és ugy probáld a motort pozicionálni, lehet, hogy kiderül mi szorul.
(#23285) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23283) Válasz Szept 25, 2013
Köszi, már ezzel is próbálkoztam, még fogok is, hátha...

De nekem úgy tűnt, hogy a motor összekötő mintha ütne, fel-le kóvályog... lehet, hogy nem tengely központos! Ezzel vajon mit fogok csinálni????
(#23286) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23285) Válasz Szept 25, 2013
Inkább rosszul dugtad össze. Nézd meg jól !
(#23302) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23271) Válasz Szept 26, 2013
Idézet:
„Ugyanis az a helyzet, hogy a motor terhelés nélkül 130-150mA-t vesz fel.”

Egy régi BTTB körmotor üresen, teljes feszültségen (12V DC) kb. 70mA-t vesz fel. Te a dupjáját méred, tehát itt van a gond. A 100%-os eltérés az minden, csak nem mérési hiba.
(#23303) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23282) Válasz Szept 26, 2013
Idézet:
„Viszont a motor tiszta és jól fut.”

Az előző hozászólásom tükrében, ebben az állításban jogerősen kételkedem...
(#23311) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23302) Válasz Szept 26, 2013
A motorok palástján 160mA van feltüntetve. Ennek fényében nem rossz a mért érték. A 70mA az nagyon alacsony! Biztos jók az adatok?

Egy másik modellben beépítve is 200mA alatt marad, ez volt a kávédarálós motor a tisztítás előtt!

Idézet:
„A 100%-os eltérés az minden, csak nem mérési hiba.”
Ebben neked teljes mértékben igazad van, ez nem hibahatáron belüli.
(#23312) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23311) Válasz Szept 26, 2013
180...

De az a névleges leadott forgatónyomatékhoz tartozó érték, 12V feszültségen.
Üresben 80-nál nem lehet több.
(#23322) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23312) Válasz Szept 26, 2013
Mivel csak a vezérlőn tudok mérni, ezért azokat a számokat mondtam.
De valami biztos, hogy nem kerek, mert másik motorral, aminek 90mA a felvétele 250mA-300mA között van a beszerlt állapotban.
Amikor meg a csatlórudazatot is felteszem szaggatva megy a mozdony.
Lapozás       20/65    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
23:35:30
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés