Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       147/436    
(#24037) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#24036) Válasz Okt 9, 2013
Csak terhelés alatt tudod kimérni, ha valahol esik a fesz.
(#24038) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24037) Válasz Okt 9, 2013
Ez nem feltétlen van így.

A motor induktív elem, tehát amikor kikapcsolod, akkor maga áramforrássá válik, megemeli a feszültségét és a védődiódákon kezd az áram folyni.

Az, hogy minden mozdony motorja más sebességgel mozog igaz. De: ha ugyanarra a PWM-re a sebesség csökken (felfelé megy), akkor minden mozdonyra elmondható, hogy a motorra kakaót kell adni.

A kérdés a hogyanon van és hogy mindez felhasználható-e sebességstabilizálásra.

Sőt: az is elképzelhető, hogy az áramfelvétele a DC motor miatt lüktet, amiből a motor sebességére lehet következtetni. Ez érdekelne igazából. Valaki épített-e ilyet.
(#24039) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#24038) Válasz Okt 9, 2013
Ja!
Ezt minden DCC dekóder megcsinálja.
(#24040) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24039) Válasz Okt 9, 2013
Analóg modellvasútról szólt a kérdés.
(#24041) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#24040) Válasz Okt 9, 2013
Mhhh... Azért írtam.
Elvileg meg lehet csinálni, de sokkal többe fog kerülni, mint egy DCC rendszer. Ez van...
(#24042) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24041) Válasz Okt 9, 2013
Egy DCC rendszer a három mozdonyom átalakításával és a vezérlővel együtt 100.000 körül van. Egy mikrokontroller 520 Ft, a nyák hozzá ugyanennyi, meg még kell ez-az, szóval összesen 1500-2000 Ft.

Az analóg vasutat azért választottam, mert itt jönnek elő olyan dolgok, amik igazából érdekelnek. Az nem különösebben érdekel, hogy bemegyek a boltba, otthagyok 1 milliót és minden "majdnem úgy" működik, ahogy akarom.

Magával a DCC-vel elméletben semmi bajom sincs. Igazából az nem tetszik, hogy a bekerülési költség 20-szorosáért árulnak cuccokat, így inkább mindent magam építek mindent.
(#24043) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#24042) Válasz Okt 9, 2013
OK!
A DCC az ugye azt tudja, amit Te célnak tűztél ki magad elé: vagyis a terhelés szabályzást. Ez nem más, mint egy állandó sínfeszről működtetett PID szabályzó, amit a mozdony dekódere tartalmaz, és ez a dekóder betanítható az adott modell tulajdonságaihoz.

Na nézzük ezt analógban!
Csinálsz egy PID szabályzót, vagyis a dekódert kvázi kiveszed a modellből, és a vezérlőd lesz az. Na most ebben az esetben a PID szabályzót neked kell betanítani, az adott modellhez. Mármint ahhoz az egyhez, ami a pályán van! Ha mozdonyt cserélsz, akkor állíthatod át a szabályzókört, mert 99% az esély, hogy az eredrti beállításokkal nem fog rendesen menni a dolog. Ráadásul durván megnyújtod a beavatkozó/érzékelő kört, mert a sínkontakt hibái (hibátlan modellvasúti üzem ebből a szempontból nincs) is magát az érzékelő/beavatkozó kört fogják "hülyíteni".
Ugyanis a sínkontakt hibák DCC esetében a dekóder előtt jelentkeznek, vagyis többé-kevésbé kezelhetők, mert a motor szabályzóköre a dekóder képében "rajta ül a motoron", vagyis a motor érzékelő/beavatkozó elemeit semmi sem zavarja. Addig analógban a sínkontakt hibái pont ebben, esetünkben a legkényesebb pontban jelentkeznek, vagyis felborítják az egész PID kört időről időre. A másik baj, hogy eltérő modellek eltérően fognak viselkedni, akkor is, ha azonos motor van bennük. Vagyis a vezérlődet kell megtanítani arra, ahogy az különböző mozdonyaidhoz különböző beállításokkal működjön, és az adott modell indításához előbb be kell állítanod ezeket, vagy a tanítás után "csak" ki kell választanod, hogy most majd a V36-ost fogod vezetni, nem a BR50-est. És mi van, ha egyszerre két vonat mozog a pályán? Ez még analógban is kivitelezhető.
Én zsákutcának látom. Egy mozdonyra még csak-csak, de egy közepes pályára, esetleg több vonathoz időpocsékolás.

Idézet:
„Magával a DCC-vel elméletben semmi bajom sincs. Igazából az nem tetszik, hogy a bekerülési költség 20-szorosáért árulnak cuccokat, így inkább mindent magam építek mindent.”

Mhhh... Ha bemész a LOMEX-be, akkor össze tudsz szedni mondjuk egy ezresből egy mozdonydekóderre valót. A nagyker részében. De ott meg csak internetesen lehet vásárolni, ha nem vagy regisztrált, és minimum 2000-ért, vagyis vegyünk két dekóderre valót. Ehhez meg kell csinálni még odahaza a NYÁK-ot is, az sem két forint, mert eszközök kellenek hozzá. Legyen 300Ft, és szűken számoltam. Összeforrasztod, rátöltöd a PIC-re, ATMEL-re a programot, amit megírtál rá, és, ha minden rendben van, akkor működik is a két dekódered. 2000Ft+300Ft, az 2300Ft, vagyis egy dekóderre jut 1150Ft, és a munkádat nem számoltuk, mert azt ugye ebben az esetben nem kell. Ennek a húszszorosa 23000Ft, ebből majdnem 3db igencsak jó minőségű gyári dekódert tudsz venni.

Azt mindenki elegánsan elfelejti, hogy egy-egy DCC eszköz nem pusztán az összeforrasztgatott elektronikai alkatrészekből áll. A lényegük nem látszik, mert az a program, ami a mikrokontollerekben van.
(#24044) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#24019) Válasz Okt 9, 2013
Tegnap ígértem pár képet.
A galériámban...
ill. a modulos fórumon...
(#24045) csabeszq hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
A számításból a digitális vezérlőt kihagytad. A legegyszerűbb 35000 Ft.

Hozzáadva a 23000 Ft-os három dekódert a végeredmény 60.000 Ft. Ennyit nem fogok rákölteni.
(#24046) wolfchild válasza gumidani hozzászólására (#24032) Válasz Okt 9, 2013
Jaaaa, így már értem, csak avval a szériával az volt a bajom, hogy a plexiről az osztás visszaverődött, és az nem tetszett nekem.
(#24047) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#24045) Válasz Okt 9, 2013
Idézet:
„A számításból a digitális vezérlőt kihagytad. A legegyszerűbb 35000 Ft.”

Azt írtad, hogy a huszadából kijön az anyag, és megcsinálod odahaza...
(#24048) wolfchild válasza csabeszq hozzászólására (#24045) Válasz Okt 9, 2013
Igazából már vezérlőt is lehet kapni 12e-től, és egy olyan dekódert amivel érdemes elkezdeni akár 6300 Ft-ért adnak.

Így ugyan messze vagyunk az analóg 2-3e Forinttól, de ha összeadjuk, akkor az általad említett 60-100e Ft.-tól még messzebb.

Nyilván mindenkinek a pénztárcája és az igénye dönti el, hogy analóg vagy digi rendszert épít vagy használ, és hogy abból milyet.

Véleményem szerint ezt leginkább saját magadnak kell eldöntened, hiszen bárki tud pro és kontrát ugyanúgy mondani analóg vs digi témában, mint digi vs digi témában.

Egyébként ezek fokozottan érzékeny témák errefelé, mindenki a maga igazát hajtogatja mint egy mantrát, korábban már említettem a hasonlatot, kicsit olyan ez mint amikor 4 linux rendszergazdát bezársz egy szobába, és egyetlen papírdarabot bedobsz közéjük. "Melyik a legjobb linux disztribúció?" Reggelre tuti egy marad életben .

Így aztán a legcélszerűbb az igényedet tisztázni és ezek után letenni valahova a voksot.

Ha esetleg azon töröd a fejed, hogy a többiekkel is szeretnél együtt játszani, akkor legalább egy digi mozdonyt tarts otthon, hogy el tudd vinni magaddal, jóval nagyobb élmény a többiekkel, mint otthon egyedül.
(#24049) zsolesz74 válasza csabeszq hozzászólására (#24038) Válasz Okt 9, 2013
Ha megtartod az összes analóg vezérlőt, akkor is a mozdonyokba bele kell tenned, immár a motor és a sín közé egy saját építésű dekódert. (hasonlóan mint a DCC-ben)
Ekkor biztosan tudod az egyedi motorhoz beállított tulajdonságokkal járatni a mozdonyokat. Nem kell vezérlőt építeni külön, és nincs probléma az egyedi jármű konfigurálással!
Árban nem tudom, ezt meg kell tervezni, mennyi lesz a végösszeg mozdonyonként.

Tudsz PIC-et programozni?
(#24050) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24047) Válasz Okt 9, 2013
Nagyon jól látod a helyzetet, a legfőbb probléma a motivációval van, mármint hogy a DCC nem érdekel.

Minthogy megépíteni nem fogom, mert helyette mással foglalkozom a szabadidőmben, így kizárólag a készpénzes megoldás a járható út.
(#24052) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#24049) Válasz Okt 9, 2013
Egy apró, (majdnem azt írtam piszlicsáré) dolgoról elegánsan elfelejtkezel: analóg modellvasút vezérlés esetében a sínfeszültség nagysága és a polaritása is változik, a vontatási igány függvényében. (Plusz, minusz, 2-12V)
Vagy nem? Már nem emlékszem....

(#24053) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24052) Válasz Okt 9, 2013
Nem felejtettem el, na de ez nyilvánvaló nem?

Mérni kell az feszültséget, átadni a PWM vezérlőnek az a H-hídon meghajtja a motort, stb...
Nem akarok belemenni a PIC programozás és egyéb rejtelmekbe, csak feldobom a lehetőséget és gondolkodjon rajta csabeszq, ha analóg pályán BEMF-el akar foglalkozni.

Szerintem ez még digiben is nagyon kényes és komoly programozási feladat, a mérésről nem is beszélve.
Erről D.Zs. többet tudna mesélni, ha erre járna!

Biztos meg lehetne csinálni, csak rengeteg szellemi munka, amit szeretünk elfelejteni, mondván "ááá, az nem nagy cucc!"
(#24054) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#24050) Válasz Okt 9, 2013
Szóval ez az analóg megoldás néha nagyon nehéz ügy.

Itt van a Tillig TFi2, maga nemében csábító, és kétségtelen zseniális, analóg vezérlője. Ez egy alaposan felturbózott PWM vezérlő. Mégis, sajnos kínos felsülés egy OFF méretű M41, vagy V43 modellel, mert ezek egyszerűen nem működnek vele. Vagyis nincs rá garancia, még ebben az egyszerűbb esetben sem, hogy minden ideális egy analóg PWM jellel. És ebben még szó nincs terhelés szabályzásról, "csak" programozható a gyorsulás/lassulás 3 előre felvett görbe szerint. És mégsem, mert a PWM frekvenciát rosszul választották meg.
(#24055) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#24053) Válasz Okt 9, 2013
Mhhh... Akkor be kell tenni a TT mozdonyokba:
- egy komplett akkus segédtápot
- legalább egy C64 számítógépet (Valaki emlékszik még a Commodore számítógépre?)
(#24056) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24055) Válasz Okt 9, 2013
Ne kínlódj! Állj át RC vezérlésre
(#24057) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#24056) Válasz Okt 9, 2013
Ééén?
(#24058) csabeszq válasza zsolesz74 hozzászólására (#24053) Válasz Okt 9, 2013
Idézet:
„Biztos meg lehetne csinálni, csak rengeteg szellemi munka, amit szeretünk elfelejteni, mondván "ááá, az nem nagy cucc!" ”

Ez teszi széppé és érdekessé a dolgot, hogy valamit megtanulsz és megértesz.

Itt egy Link, ami leírja a dolgot töviről hegyire.

Röviden:
- PWM-mel vezérelsz
- kikapcsolod
- az induktivitás árama megindul a védődiódákon át
- megvárod, amíg az induktivitás árama elfolyik
- és megméred a generált feszültséget, ami a forgásból és a sebességből adódik.

Amit nem értettem eddig, hogy ha lekapcsolod a PWM-et, akkor ismered a feszültséget is, 12V + 0.7V, 0V - 0.7V (védődiódák). No ezt meg kell várni, hogy eltűnjön.

(#24059) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24057) Válasz Okt 9, 2013
Bocs, neeem..
a kollega...
(#24060) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24057) Válasz Okt 9, 2013
Nekem volt egy OFF H0 Piko BR130 -as RC vezérléssel, állandó 10 Volt feszkó a sínben, egyenirányító-híd és pici-kínai kétcsatornás rádiócska a mozdonykában, azt csak előre-hátra ment a vonatozás.....)))))
(#24061) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#24060) Válasz Okt 9, 2013
Mert PC vezérlésű DCC cuccal még merre tudna menni? Jobbra-balra, fel-le?!
Jóvanna, csak vicc vóót...
(#24062) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#24061) Válasz Okt 9, 2013
Világítás, kürt (Piko-Wartburgé ...) stb. Ja, és mindezt még jó húsz évvel ezelőtt kreáltuk a Műegyetemen....
(#24065) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#24060) Válasz Okt 9, 2013
A mozdony tetején meg kihúzható antenna volt?
(#24068) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#24065) Válasz Okt 9, 2013
Villanymozdonynál nem feltűnő...
(#24072) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
MéreTTársak! Újabb merénylet a pénztárcák ellen:
2014. első negyedévben érkeznek majd a Kühn MÁV-os Y kocsijai.
(#24077) ZaGyu hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
Akkor még egy kis türelem, és négy újabb pályaszámmal gazdagodhatnak a szerelvények
(#24078) M298 válasza FriTTz hozzászólására (#24065) Válasz Okt 9, 2013
Igen létezik olyan dízel motorkocsi a '60-as évből, amelynek pneumatikusan kb. 10 méter magasságig kitolható antennája van. Természetesen álló helyzetben használható.
(#24079) TTfan válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24072) Válasz Okt 9, 2013
Ez már biztos? Lassan 3 éve készülnek. A hosszú fejlesztés után már a szegecsszámlálók sem találhatnak majd hibát a vagonokon.
(#24080) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#24062) Válasz Okt 9, 2013
Merre jártál a BME-n?
(#24082) wolfchild hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
Sziasztok Urak!

Akit érdekel, egy beszámoló az E94-es digizéséről, bővebben: Link

Fűtőház Facebook, bővebben: Link

Nagy méretű képek a Fűtőház Flickr galériában, bővebben: Link

Ha a cikket megosztod a saját Facebookodon, hogy más is elolvashassa, azt ezúton is köszönöm.
(#24085) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#24080) Válasz Okt 9, 2013
92' v. 93' elején matekból és fizikából előkészítőre, majd egy sikertelen felvételi vizsga .... azt maradt minden a régiben. Az előkészítőn ismerkedtem meg pár vasútbaráttal, azt velük hoztuk össze a prototípust. Az antennát 4 tengelyes pőrekocsira raktuk ...
(#24086) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
Volna valakinek egy ilyen BOBO kft-és 44-esről olyan fotója, amin a "szoknyán" lévő feliratok jól látszanak!?
Sajnos a neten csak olyan képeket leltem amik nagyításnál olvashatatlanná válnak. A cég honlapján található képekre hiába kattintgatok, valami hiba miatt semmi nem jön be, a hibaüzeneten kívül.

Köszönettel: Hubert F.

BOBO Kft.JPG
 
(#24088) gumidani válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#24086) Válasz Okt 9, 2013
Nem mondanám, hogy jól, de talán hasznát veszed.

98 55 4044 0...jpg
 
(#24090) FriTTz válasza M298 hozzászólására (#24078) Válasz Okt 9, 2013
Szervusz
Ez gondolom nem 1:1 méretarányú modell!
Katonai változat?
(#24093) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24055) Válasz Okt 9, 2013
Idézet:
„(Valaki emlékszik még a Commodore számítógépre?)”

Hajjaj, itt van 3 darab most is a szekrényben, egy teljes és két alaplap donornak. Néha még lövöldözünk egyet!
Én azon tanultam meg 1990-ben az assembly programozást és mostanában milyen jól jött a PIC-ek programozásakor az akkor tanultak.

Amúgy meg nem kell segédtáp, csak egy kis akku (uC nyugalomban nA-t vesz fel).

A C64-est meg bármelyik uC agyonveri ma már...
(#24094) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#24085) Válasz Okt 9, 2013
Ne sajnáld, az igazán kreatív emberek mindenki hamar ott hagyta, és elment máshová! Sajnos csak a híre nagy, a képzés és a tanműhelyek felszereltsége szégyenletes és méltatlan!
(#24095) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#23999) Válasz Okt 9, 2013
Jó lett a digi cikked!
A 6 eres dekódernél azért a teljességhez hozzátartozik, függetlenül a trendektől, hogy a sínekről le lehet venni egy-egy diódával egyenirányítva és megvan a common+ (lásd NEM651 szabvány).
Illetve pont a TRAN-nál forrpontot is találni ehhez a dekóderen, ha jól láttam...

Ez a publikációs felhívás a fűtőház oldalra komoly?
(#24098) G.F. Rákoskeresztúr válasza gumidani hozzászólására (#24088) Válasz Okt 10, 2013
Nagyon is jó kép ez számomra! Mindent látok rajta, amit akartam.
Köszönettel: Feri
(#24099) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#24094) Válasz Okt 10, 2013
Ha tudnád most milyen jól jönne egy olyan papír .....
(#24100) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#24095) Válasz Okt 10, 2013
Na most több kérdésem is van, az első bekezdését a hozzászólásodnak úgy ahogy van nem értem

És bár tudom, hogy "és"-sel nem kezdünk mondatot, de a másodikat sem.

A közös plusznak én a bal vezetősínt javasoltam a járművön, mert azon ott van a gyári forr fül, tehát nem kell vele szenvedni.

Publikációs felhívásról nem tudok, bár az igaz, hogy ha valaki szeretne valamit bemutatni annak szívesen helyt adok, de de nem hinném, hogy ezt bárhova kiraktam volna, főleg nem a cikkbe, úgyhogy itt system hatled van.
(#24102) csíkosháTTú válasza TTfan hozzászólására (#24079) Válasz Okt 10, 2013
Tegnap kaptam tőlük egy levelet, amiben egy új BR145-ös gépre hívják fel a figyelmet, és mellékletben ott volt a teljes megjelenési tervük. Ahogy elnéztem a címzést, minden viszonteladójuk, szervízesük megkapta...
(#24103) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#24082) Válasz Okt 10, 2013
Jó leTT a cikk!
Pár apró kiegészítés:
1: a dekóder rögzítéséhez jobb festékboltokban lehet kapni un. "Montagetape" nevű kétoldalas ragasztószalagot, ami egy vastagabb, szivacsos valami. Kiválóan lehet rögzíteni vele a dekódert.
2: A dekódereken található vékony vezetékeket ügyesebbek köröm és ujjbegy közé csípve a végét is csupaszíthatják.
3: kényes helyeken nem árt a dekóder vezetékeinek forrasztását szigeteleni. Lehet kapni 1mm-es zsugorcsövet, erre a célre kiváló, nekünk találták ki.
4: régi motoroknál érdemes a dekóder hosszútávú egészségének megvédése érdekében (minden dekóderre érvényes!) megtartani a gyári fojtótekercseket sorbakötve a narancs és a szürke vezetékkel.* A motorra is vissza lehet forrasztani azt a kondenzátort, ami anno a gyár tett bele.
5: A motor vezetékeinek leírása. A Narancs vezetéket és a szürkét úgy kell bekötni, hogy előre menetparancsot adva a mozdony előre induljon el (1-es vezetőállás, V, betűvel jelzett vég, vagy gőzösöknél a kémény felé). Hogy miért írom ezt le? mert ugyan az E94 és a legtöbb modell esteében a sín és a motor úgy van bekötve,m ahogy írod, de pl. a BTTB BR56 és BR86 nem, ezeknél a motor keresztbe van kötve! Vagyis a motor jobb oldflal lesz a szürke, ha helyesen akarjuk bekötni.

*: Tegnap készültem el egy ősrégi OFF kétmotoros PIKO E11 digizésével. Gyönyörűen megy, és bizony ott is a motorokon megmaradtak a szűrések.
(#24104) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#24042) Válasz Okt 10, 2013
Hát különleges világban élsz te.
A DVD-t, CD-t stb. akár 10000x drágábban is megveszed, ha a kedvenc filmed, zenéd van rajta..... De ugyanigy van egy márkás ruhadarabbal, ne adj isten egy divatos nöi alsonemüvel. Azok anyagárának az értéke ki sem mutathato, mégis is gyakran a havi fizetésedet is ott hagyhatod ( ott hagyod) egy tenyérnyi rongyért....( a cigiröl vagy a sörröl ne is beszéljünk.....).

(#24109) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#24036) Válasz Okt 10, 2013
Az ilyesmire sokkal jobb egy primitiv segédeszköz:
két, ha lehet nem piros, de más-más szinü LED -t köss antiparalell össze ( katod az anodhoz, mind a két oldalon) majd az egyik összeforrasztott lábpárhoz forrassz egy kb 1-2 kOhm ellenállot. A ha ezt a szerkentyüt a sinekhez érinted ( az egyik oldalon az ellenállás szabad végét a másikon a diodák összeforrasztott lábait, az egyik dioda ( DCC esetén mind a kettö) világitani fog és a fényük változásábol a feszültség esést is látni fogod.

( Fizikai alapismeret: a feszültség csak akkor eshet, ha áram is folyik, igy teljesen felesleges mérecskélni egy üres pályán.
Ha mégis erre kivánsz vetemedni, akkor a fent leirt szerkezethez szerezz be még egy nehézsulyu ( 2-5W) 20-35 ohmos ellenállást, és forraszd ugy az áramkörhöz, hogy a nagy ellenállo lábai mindig a sinhez érjenek -azaz párhuzamosan a fent emlitett cuccal. Ez az ellenállo huz némi áramot a sinböl, azaz lesz feszültségesés, amit a ledek fényeröváltozással honorálnak)
(#24112) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#24109) Válasz Okt 10, 2013
Hátt, igen... R=U/I

Ohm apánk alaptörvénye. Páran hajlamosak megfeledkezni róla...
(#24113) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#24100) Válasz Okt 10, 2013
Pedig minden ott van a leírásomban.

Teljesen jó a bal sínről, csak hozzáfűztem, saját tapasztalat, hogy a NEM651 ajánlása a közös + oldal előállítására, a két diódás megoldás. (lásd szabvány)
Illetve a TRAN dekódereknél láttam egy forrpontot azon az icipici alaplapon hasonló megjelöléssel. Se ezt Csíkos jobban tudja.

A szolgálati közleményt itt írtad a topikban, csak gondoltam nem nyitok több választ, hogy blogot csináljak a fórumból.

(#24114) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24112) Válasz Okt 10, 2013
Idézet:
„Hátt, igen... R=U/I

Ohm apánk alaptörvénye. Páran hajlamosak megfeledkezni róla...”

Ezt nem csak a kisdiákok életének megkeserítésére találták ki?
Lapozás       147/436    
Frissek
  2024. Nov, 30. Szo
4:08:14
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés