|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#24218) gumidani válasza gumidani hozzászólására (#24192)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2013 |
|
|
(#24227) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Néhány rossz kép tőlem is a Temofeszt-es
TT modultalálkozóról:
Katt ide!
üdvgyuri |
(#24228) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Beszúrom ide egy más felületre elhelyezett levelem:
"Sziasztok Játszótársak!
Hát igen, eljött a köszönetnyilvánítás ideje is, bár én inkább még játszadoznék egy keveset, a helyett, hogy reggel dolgozni indultam.
Akkor sorjában:
Először is köszönet a rendezvény szervezőinek, többek mellett Pataki Lacinak és Kollár Robinak , hogy lehetőségünk nyílt egy ilyen összeállítást létrehozni, továbbá köszönet az előkészítésben és szervezésben múlhatatlan érdemeket szerzett Heikonak és Bejczi Gabinak, és nem utolsó sorban köszönet mindenkinek, akik odatették magukat, országhatáron belülről és országhatáron kívülről, az összeállítás megépítésével és a járműállomány, valamint a technika rendelkezésre bocsájtásával, a pakolástól kezdve a másik pakolásig bezárólag.
És most, hogy így jól megköszöntettelek benneteket iszom egyet az egészségetekre! (majd otthon, mert a melóból kivágnak, ha berúgok) ))))
üdvgyuri"
|
|
(#24245) jakoa hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
|
(#24247) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Sziasztok!
Aki esetleg nem látta élőben, feltöltöttem egy videót a TT modulról. |
(#24248) PéTTer válasza terkoz hozzászólására (#24227)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Gyuri ez nekem továbbra sem nyílik meg
Péter |
(#24249) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#24247)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Jó bő 9 perc csak így rohanva körbejárni! Ez igen, nem semmi!
Innen is gratula mindenkinek!
És ez a "halott méret". Na, ahol ezt terjesztik, azoknak innen üzenem, hogy "LFS"... |
(#24251) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Amolyan szolgálati.....
Elnézést kérek azoktól akiknek ígértem a villanyoszlopokat,de egy technikai malőr közbeszólt és emiatt csúszok!!!!A héten kezdem kipostázni aki emilkében kérte!!!!
köszi a türelmet!!! |
(#24252) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#24251)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Ettől függeTTlenül a műhelyben van még pár szabad darab!
link iTT |
(#24254) Frankye válasza PéTTer hozzászólására (#24248)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Terkoz, PéTTer!
Azért nem látjátok (ahogy én sem), mert nincs picasaweb hozzáférésünk.
Gyuri Bátyám!
Hozz létre itt egy galériát, és oda tedd fel a képeket, úgy az is láthatja, akinek nincs oda hozzáférése! |
(#24256) Gashpy válasza Frankye hozzászólására (#24254)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
No meg azért sem, mert a legvégére nem kell a # jel... |
(#24268) terkoz válasza PéTTer hozzászólására (#24248)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Szia Frenkye, Szia Pétter!
Nem igazán értem.
Ellenőriztem a mappa hozzáférhetőségét, az stimmel.
Elküldtem a linket egy freemail címemre, becsuktam minden egyébb kapcsolatot és kipróbáltam onnan megnyitni a picassa fotótárat. Sikerült megnyitni.
Nem tudom milyen hozzáférés szükséges a rendelkezésre álló linken felül. Kipróbáltam #-el és nélküle is, működik.
Többször adtam át linket a legkülönfélébb ismerősöknek, nem szokott gond lenni.
Azért a biztonság kedvéért feltöltöm ide is.
üdvgyuri |
(#24269) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2013 |
|
Picuri lendületet kapott a HÉV épület projekt. Ma sikerült egy kicsit festegetnem.
Ja és három őrház már a szalagon...
|
|
(#24271) róbertke válasza terkoz hozzászólására (#24268)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Nekem is mindenféle segédlet nélkül azonnal nyitja az albumodat ... |
(#24272) PéTTer válasza maTTato hozzászólására (#24269)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Hajrá! Ez kellene nekem is. Szép. |
(#24274) Frankye válasza terkoz hozzászólására (#24268)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Gyuri Bátyám!
Neked azért nyitja meg - valószínűleg -, mert van saját picasaweb fiókod. Nekem viszont nincsen, és valószínű, hogy PéTTer fórumtársunknak sincsen, ezért mi csak azt látjuk, hogy "500-as hibát" (Internal server error) ír az oldal.
Idézet: „Azért a biztonság kedvéért feltöltöm ide is.”
Hálásan köszönöm!
@Gashpy:
Sajnos # nélkül sem nyitja meg. (Kipróbáltam.)
(Ja, és "Fr ankye", ha kérhetem... Bocs! ) |
(#24275) Frankye válasza maTTato hozzászólására (#24269)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ejha! Nagyon szépek, elismerésem! |
(#24277) HarciSün válasza maTTato hozzászólására (#24269)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ez az épület valóban gyönyörű - mikor lesz sorozatgyártásban? |
(#24280) maTTato válasza HarciSün hozzászólására (#24277)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Az összerakáskor derült ki néhány, a tervezési hiba folytán adódott illesztési probléma. Szinte észrevétlenek, de tudom hogy ott vannak és engem zavar. A legfeltűnőbb hiba, a földszinti ablak ugyanakkorára sikeredett, mint az emeleti.
Ezek mind javítva lettek és az ablakokba is bekerült az alsó osztás is.
Így jelenthetem, hogy a harmad osztály sorozat éretté vált. Természetesen minden helység megvan mint az eredetin és külön világítást is kapott. Lehetőség van világítás vezérlő elektronikát beépíteni, így az épület önálló életet élhet. A tető, a kúp és az eresz Auhagen.
Jelenleg három őrház készül a végtelen türelemmel megáldott leendő gazdáik részére és remélem örömére. |
(#24284) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#24268)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Gyuri bátyám,
Nekem sem nyílik meg.
Gyanítom, hogy mert nekem vállalati gmail levelezőm van és ott a rendszergazda letiltotta az egyéb gmail szórakozásokat, ha közben be vagyok jelentkezve a levelezésbe. Szerintem másoknak is itt lehet a macska elásva. |
(#24285) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#24269)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Nagyon szép!
Kösd fel a gatyát! |
(#24286) Gashpy válasza gumidani hozzászólására (#24281)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Képpel sajnos nem rendelkezem, mert vagy két napig úgy elraktam a gépet, hogy nem találtam meg. Szerencsére a pakolásra meglett...
Viszont Help-ez kolléga többet is készített, mert nagyon megragadta a fantáziáját...
A kérdéses rész "Fiddleyardsen" nevű tárolóállomás, melynek a váltókörzetét nagyon ötletes módon egy flexibilis vágány segítségével oldották meg. a bejárati részen van rögzítve, a talpfarácsozata meg van ritkítva, a mozgó vége pedig egy körív vájatban kényszerpályán tud mozogni. Mozgatás közben a vágány mindig a legideálisabb ívet veszi fel. Itt, szemben a húzogatós tárolóval, minden vágány állandóan be van kötve a hálózatba, vagyis lehet mozgatni a járműveket. |
(#24287) Frankye moderátori
válasza gumidani hozzászólására (#24281)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Megkérlek, hogy "emberi hosszúságú" fájlneveket adj, légy szíves, a képeknek, mert egyes böngészőkben széthúzzák a hosszú fájlnevek az oldalt!
Köszönöm.
Szerk.: A fenti okból a hozzászólást kivettem, kérlek, tedd fel újra, értelmes (nem hosszú) fájlnevekkel! |
(#24289) gumidani válasza Frankye hozzászólására (#24287)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Erről a készségről írna valaki némi ismertetőt?
|
|
(#24290) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Sziasztok!
Akkor szépen sorban:
Bocsánat! Itt most kiderült, hogy számomra az englis is szürke folt.
Természetesen:"Frankye" lesz a következőkben!
A képtárról:
Én otthon próbáltam a megoldás nyomára bukkanni, ahol semmilyen vállalati korlátozás nincs beállítva. Bezártam minden, a g-mail-lal kapcsolatos alkalmazást és egy freemail-os címről próbáltam a megnyitást. Nekem működött, a korábban már említett, #-el és nélküle is. Igazából az informatika számomra csak felhasználói szinten van jelen, a mélyebb problémák megoldásában a segítségeteket kérem. A képek, remélem itt ezen a felületen már elérhetőek.
A tárolók:
Ahogy Gashpy is írta az egyik egy fiókszerűen, oldal irányban tologatható, kb. 0,5x2,0 m-es felület. A vágányok táplálása a bejárati végen, a pozicionálást segítő réz pálcákon keresztül történik, aminek következtében csak az épen a kijárati vágány vonalába eső tárolóvágány kap táplálást.
A másik tárolót Gashpy részletesen leírta, csak annyit tennék hozzá, hogy a szegmens váltó és kettő tárolóvágány két féle nyomtávot képes fogadni! Ez jól látható ez egyik képemen. Be van építve a keskeny nyomközre is egy sínszál.
Még annyi kiegészítés kell, hogy mindkét tároló mozgatása kézzel történik, óvatos oldalirányú tolással.
üdvgyuri |
|
(#24291) gumidani válasza Gashpy hozzászólására (#24286)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Köszönöm a választ. Ídőközben - az én hibámból - a kérdést megelőzi a válaszod. |
(#24292) Frankye válasza gumidani hozzászólására (#24289)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Köszönöm! |
(#24293) gumidani válasza terkoz hozzászólására (#24290)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Tovább kérdezek. A hajlékony vágányrész megfelelő helyen való rögzítése a két oldalán levő imbuszfejű csavarral történik?
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmet a fonódott vágányra. |
(#24294) terkoz válasza gumidani hozzászólására (#24293)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A két imbuszcsavar elég feszesre van húzva és az állításhoz egy bizonyos, nem túl nagy, de mégis, határozott erő kell.
A csavarfejeknél két ujjal közrefogva el lehet oldalra tolni a mozgó részt és a beállítást követően ott marad, nem mozdul el a gépek és szerelvények áthaladásakor sem.
Talán ezen a képen látszik, hogy egy alagut választja el a terepesített környezettől az árnyék pályaudvart. |
|
(#24295) Frankye válasza terkoz hozzászólására (#24290)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ugyanmár, semmi gond, és köszönöm.
Idő közben - számomra - kiderült valami érdekes: A Firefox böngészőm nem, de az Internet Explorer sikeresen megnyitotta a feltett galériát. MasTTertape! Esetleg Nálad is nem "rókás" böngésző van?
Ez a tároló viszont valóban igen elmés és ötletes megoldás! Emelem kalapom a kitalálója előtt! |
(#24296) terkoz válasza Frankye hozzászólására (#24295)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Egy, számomra, meglepő tapasztalás:
Szerettem volna feltölteni a tavaji Temofeszt-es képeimből, de itt, a munkahelyemen nem jelenik meg a képek kiválasztásához a gomb. Otthon simán ment a feltöltés.
|
(#24297) gumidani válasza terkoz hozzászólására (#24294)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Elmondásod alapján arra következtetek, hogy a csavarok meghúzásával lehet állítgatni a megfelelő surlódóerőt. Ez viszont a használat közben gyors kopást okozhat és gyakori utánaállítást igényelhet. Továbbá nem oldja meg az áramellátás megfelelő vágányra való korlátozásást sem. Azon spekulálok, hogy a hajlékony vágányrész megfeleő helyen való rögzítésére a tároló másik végén levő tolópadnál alkalmazott csapszegek jobbak lehetnek. |
(#24298) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Sziasztok !
Engedjétek meg ,hogy bemásoljam ide a TEMOFESZTes levelemet,hátha valaki nincs rajta a levlistán,ill.legyen nyilvános a köszönet nyilvánításom :
Üdv mindenkinek !
Köszönöm a játékot,és a türelmet amit irányomban tanúsítottatok !
Külön köszönetem fejezném ki B.Gábornak a szervezésért,és a fordításért,
Péternek,hogy elnézte a bénázásom "Dorkafalva" környékén.T.Gábornak és Dénesnek
amiért a cuccaimat és a fenekemet cipelték 4 napon keresztül.Gyurinak a jó
tanácsokért,Zolinak és Dávidnak a játékért.A hatvani "Liszteseknek" a Balatonpart
modulokért.Lehoczki Gabinak és Enyedi Lacinak a vizuális élményért,és természetesen
a szervezőknek rendezésért.
A külföldi játszótársaknak amiért lehetőségem volt olyan szerelvényekkel játszani
amivel máskülönben biztos nem lett volna alkalmam játszani.(bocs irányítani).Ha
kimaradt valaki ,attól elnézést kérek,nem szándékos !
Remélem jővőre ismét találkozunk a VI. TEMOFESZT en mindenkivel.
Hálásan gondolok mindenkire !!!!
Laci |
(#24300) DinoTT válasza gumidani hozzászólására (#24297)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Én nem láttam kopás nyomokat ami valószínűleg az alkalmazott anyag (üvegszálas bakelit szírű barna lap - nem tudom a nevét).Az áramot pedig nem kell átvinni mert itt minden vágány áram alatt van, a digitális rendszer nem is igényli a külön táp kiválasztást. |
(#24302) help-ez válasza gumidani hozzászólására (#24297)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Sziasztok !
Megkezdődött a tároló állomás tervezése a német Fiddeljardsen alapján.
Miután szóbeli engedélyt kaptam a feleségemtől ,hogy megépítsem a 2,6 m hosszú modult
Vasárnap este a rögtönzött értékelésen elhangzott ennek az elemnek a fontossága,és ha az ott elhangzott tanácsokat megfogadjuk,akkor szükséges minél előbb(azaz a legközelebbi,várhatólag (( 2014.jan.elején)). megrendezésre kerülő modultalira elkészüljön.
Dénessel hazafelé pár dolgot előzetesen megbeszéltünk.Elsősorban a méretek (szép csendben,hogy az asszony meg ne hallja)kb 3mx0,5m ben rögzültek.Elöl a német kollégák által alkalmazott flexisínes megoldással,míg hátul egy manuális fordítókorong alkalmazásával a körüljárás is biztosítva legyen,ill.a gőzmozdonyok forgatása is megoldódjon.
folyt du.
|
|
(#24303) terkoz válasza DinoTT hozzászólására (#24300)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Sajnos nem készítettem az elem aljáról képet, pedig érdemes lett volna. Elvitte a figyelmemet a játékba való teljes belefeledkezés.
Szóval, minden vágány meg van táplálva és a táp folyamatosan a sínben van. A szegmensváltóban is.
A tárolóvágányok és az elforduló vágány között légrés van, így nem jön létre zárlat állítás közben. A kopás nem számottevő, részint a felhasznált anyag, részint a mozgatás intenzitás és gyakoriság csekély volta miatt.
A másik érdekesség, az alsó részen, a modul aljába behajtogatható lábkiképzés volt. A szellemes megoldás eredményeképpen nem külön csomag a lábkészlet. (nem maradhat otthon) Időközben látom, hogy a Laci betette a képet!
Az általad említett rögzítőcsapos kiképzésre is láttam már példát. Ott az illesztés lényegesen lazábbra készült és az elmozduló rész kiszélesített oldalában lévő furaton keresztül állított csap (sárga csavarhúzó) rögzítette a pozíciót.
|
|
(#24304) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#24300)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A "csak az érintett vágány legyen táp alatt" témához: a "Brechen-féle" tárolónál ez azért lényeges, mert a nem aktív vágányok szabad végén semmilyen biztosítás nincs, így ha áram alatt lennének, fennáll a veszélye a mozdonyok véletlen megindulásának, és ezáltal egy meredek parabola mentén történő (egyébként nemkívánatos) röppályára állásának. Fiddeljardsenben ugye ez nem téma, ott maximum a zabolátlan mozdony beleesik a "tolópadmedencébe", bár inkább csak döccen egy nagyot, nem nevezném igazi esésnek. |
(#24305) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#24304)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Brechnen-nél egy massziv fenyőléc volt a lezáró. Azt nem töri át semmi |
(#24308) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#24305)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Az egyik végén. De a másikon? Nézd csak meg a képet! Ha az 1. vágányra állítod be a fiókot, akkor a 9. bizony jó messze kitolódik a 130 cm-nyi levegőbe! |
(#24309) terkoz válasza Frankye hozzászólására (#24274)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Elolvastam még egyszer és új értelmezést leltem:
Tehát:
Az igaz, hogy van egy picassa fiókom de, mint írtam, bezártam minden alkalmazást és egy freemail-re küldött linkkel, a freemail kiindulási pontról nyitottam meg az oldalt.(képtárat)
A freemail-es felületről teljesen el vagyok zárva a gmail-es kapcsolattól, mivel a gmail kilépett és becsukott állapotban, a géptől kapcsolat nélkül van.
Talán hozzáértők kihámoznak ebből valamit.
(((lehet, hogy a "Nagy Testvér" figyeli minden lépésemet és tudja, hogy ugyan arról az ip címről lépek be, tehát nekem engedi megnyitni a képtárat, függetlenül az odavezető úttól?)))
üdvgyuri |
(#24310) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#24308)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Elvesztettem a fonalat: - Képileg melyik tárolóról van szó? |
(#24311) terkoz válasza róbertke hozzászólására (#24310)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A tolópad szerű tároló, ha az egyik szélső vágányra van tólva, a túlsó oldali szélső vágányok bejárati oldala szabadba ér és itt legurulhat valami. |
(#24312) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
erre gondoltam
|
|
(#24315) róbertke válasza terkoz hozzászólására (#24312)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A tolópadhoz rögzítesz egy-egy plexi csíkot a sínszáltól jobbra és balra a maximális kitolás szélességében, és a járművek a lefutástól meg vannak védve (amolyan "bajuszt" kap) .... De elkészíthető úgy is, hogy a 9 vágányos tároló két végen egy függőleges tengelyen fordul el a két plexicsík (akár egy-egy ajtópánthoz rögzítve), és mint egy karámajtót csiki-csukizza a tolópad. A plexi mozgatásához persze kell valami rugóerő, én a repülőknél alkalmazott modellező gumit javasolnám, egyik végét a plexire fogatni a másikat a tolópad belső oldalfalára rögzíteném. Lerajzolnám szívesen, de valahogy nem megy .... |
(#24316) maTTato válasza terkoz hozzászólására (#24312)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ha mondjuk a tolópad szélétől kb. 20cm-re elvágnánk a sínt, az feszültség mentes lenne. Csak akkor kerülne áram alá, ha betoljuk a vágány elé. A mögöttes tároló szakasz kaphatna állandó tápot, így a digitális üzem teljes értékű maradna.
|
|
(#24319) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#24316)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Csak azért, hogy bonyolítsam (teljesen feleslegesen):
Volt olyan is, hogy ugyanazon a vágányon 2-3 mozdony is állt rövid szerelvénnyel. És ha a 20 cm túlról elindítod, akkor kitolhatja az előtte állót a szakadékba...
Akkor már inkább a másik végére szerelnék egy fix részt néhány vágánnyal, ahová beférnek a mozdonyok, ill. így egy szabad vágánnyal (már ha van...), megoldható a körüljárás is...
Az a mozdonyfordító doboz viszont nem egy marhaság... Viszont a Digitalzentrale-nál nekem kicsit borsosnak tűnik az 57 vasnyi ár... |
(#24320) DinoTT válasza róbertke hozzászólására (#24315)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A bajuszos megoldás lenne a legjobb, csak nem a tolópadhoz hanem a fix oldalhoz kell rögzíteni a maximális kitolás méretének megfelelően. Így lehet kalodával mozdonyt forgatni később kitolt állapotban is és lepróbálni a mozdonyt Freddel anélkül hogy indítási pozícióba kelljen tolni a padot. |
(#24321) róbertke válasza DinoTT hozzászólására (#24320)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A tolópad nem a rövidebbik hanem a hosszabbik? Nem volt odaírva, de ha így van akkor egyformán gondoltuk. Mondjuk én csak egy szerelvényt tili-toliznék jobbra-balra mint nyolcat borítsak fel egyszerre ... |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 13:45:16 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|