Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       24/86    
(#23856) Mk48 2024 válasza Váltógyártó hozzászólására (#23854) Válasz Okt 5, 2013
Az EW2-t azóta sem volt időm, hogy újraépítsem.
(#23858) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#23854) Válasz Okt 5, 2013
Igazad van, erről nem tudtam.
Akkor baker6600 a 4. aki közzéteszi képeit rajtad kívül. De ez még mindig elég kevés, ahhoz képest, hogy kitérőket mindenki használ aki építi vasúti terepasztalát! Tapasztalatból tudom, hogy egy saját készítésű váltón sokkal jobb érzés az áthaladás, mint egy esetlegesen szebb gyárin! Úgyhogy én csak bátorítani tudom baker6600 kollégát, és gratula neki!
Jó helyen van!
Itt biztos kap segítséget, tanácsokat váltógyártáshoz! Mint ahogy én is sokat kaptam,amit köszönök, és hálás vagyok érte, mert tudom,hogy segítséged,rajzaid nélkül nem sok mindent csinálhattam volna!
Jó váltógyártást!

(#23860) Mk48 2024 válasza Váltógyártó hozzászólására (#23854) Válasz Okt 5, 2013
Mester! A corellban hogy szoktad megrajzolni a kitérőket s hogy állítod be a vonalak pontos hosszát és egymástól való távolságát?
Esetleg van hozzá magyar nyelvű leírásod?
(#23861) Mk48 2024 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#23858) Válasz Okt 5, 2013
Minden szóval egyet értek!
Jó váltógyártást mindenkinek!
(#23864) Váltógyártó válasza Mk48 2024 hozzászólására (#23860) Válasz Okt 5, 2013
Három fő lépés van:

1. Megrajzolom a vágánytengelyeket egy-egy vonallal.

2. Körvonal funkcióval a tengelyvonalak köré körvonalat rajzolok olyan távolságra, hogy a körvonal széle a sínszál közepénél legyen. Ez pl. Tillig profilnál +0,4mm a nyomtávhoz képest. Ezzel megkaptam azt a vonalábrát, ami a sínszálak közepét jelzi.

3. A vonalábra köré szintén körvonalat rajzolok, először a talp szélességének megfelelőt, utána a sín tetejének megfelelőt.

Így nem kell a vonalak szélességével bajlódni. Ez persze egy nagyon felületes leírás, mert ennél azért bonyolultabb, de erre még egy hosszú cikk sem lenne elég. Kicsit ki kell ismerni a progit, és eléggé tudni kell a NEM szabványokat, de ez a három pont a lényeg.

Nekem több, mint egy évembe került, mire kifejlesztettem ezt a rajzolási technikát, úgyhogy ennek megfelelően értékeljétek, hogy elmondtam!



rajz1.jpg

rajz2.jpg

rajz3.jpg
 
(#23868) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 5, 2013
Összehajítottam egy újabb 0e kitérőt:

0e _kitero_0...jpg

0e _kitero_1...jpg

0e _kitero_1...jpg
 
(#23877) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#23868) Válasz Okt 5, 2013
Szép lett!
Az állítórúd melletti talpfák miért vannak kilógatva jobbra?
Gondolom a súlykörtéhez van valami köze,de ezt már régebben is kérdezni akartam.
(#23878) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#23877) Válasz Okt 5, 2013
Jól sejted, a kisvasúti állítómű általában két szomszédos "hosszú" aljra van felszerelve. Nagyvasúton erre nincs szükség, ott az állítómű (még a bonyolultabb, Krolupper féle is) elfér egy talpfán.
(#23882) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 6, 2013
Hamarosan ez is jön:

Nagyobb kép

ht_48XI_300_...jpg
 
(#23883) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#23882) Válasz Okt 6, 2013
Eléggé perverz vagy váltók terén.... mindig nagyobb mindig nagyobb....lassan tényleg új lakásba kell költöznöd,hogy elférjetek,ha dolgozol... Mi lenne,ha "0"-s vagy "I"-s váltókat gyártanál korrekt méretben?????
(#23884) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#23883) Válasz Okt 6, 2013
Ha lesz, aki olyat két, miért ne!

0 méretben egy ilyen ~1,9m, az még pont befér! nagyobb esetén majd kiköltözök a nappaliba!
(#23894) Mk48 2024 válasza Váltógyártó hozzászólására (#23864) Válasz Okt 6, 2013
Köszi!
Elsősorban az az ív rajzolás érdekelne!
Kicsit bővebben ki tudod fejteni, hogy hol melyik funkciógombbal kell és lehet szép ívet kreálni?
Egy jellegrajz megalkotásával kapcsolatban próválkoztam a tetőív kialakításával, de nem akart összejönni.
(#23900) Váltógyártó válasza Mk48 2024 hozzászólására (#23894) Válasz Okt 6, 2013
Inkább gyere el egyszer, és megmutatom! Küldtem pü.-t!
(#23909) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#23883) Válasz Okt 6, 2013
Te kitűnő hajtású mozdonyokat építettél, amik majdan ilyen és hasonlóan perverz síneken fognak zakatolni, mögöttük egy-két-há Csíkos Mester által pilácsokkal feltuningolt kocsikkal ....
(#23911) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#23858) Válasz Okt 6, 2013
Igen, azért is mertem belevágni, mert innen kaptam hozzá kezdőlökést, segítséget. Nem akarok nagyüzemi váltógyártásba kezdeni, csak amire szükségem van, és hálásan fogadom a jótanácsokat
(#23912) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 7, 2013
OFF

Hölgyeim, Uraim!
Nyakunkon az egyik legismertebb kiállítás. Sokatokkal vagyok különböző fórumokon kapcsolatban, de arcot keveset tudok társítani hozzá. Ezért én egy kis kitűzővel fogok kimenni a Temofesztre, amin rajta lesz a nevem és a nickem, hogy ha valaki akarna velem váltani pár szót, vagy csak jattolni egyet, az megtehesse. Viszont én is szívesen váltanék pár szót másokkal, ha tudnám, hogy ki kicsoda! Ha esetleg más is feltesz egy ilyen kis kitűzőt, akkor tudni fogom!

ON
(#23915) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#23882) Válasz Okt 7, 2013
Mesés!
(#23926) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#23915) Válasz Okt 7, 2013
Örülök, hogy egy nagyvasutasnak is tetszik!
Gödöllőn fogom megépíteni csütörtökön és pénteken!

Mellesleg Sünöcske! Nem érzed magad adósnak a modellező társadalom felé itt a hobbivasut.hu-n?
(Súgok, angolváltós cikk! )
(#23931) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#23926) Válasz Okt 7, 2013
De. Csak a jelen állapotokban maximum nyugdíjas koromban lesz időm megírni!

Csütörtökön egyébként valószínűleg négykézlábazni fogok a Füstiben (modulszerelés), pénteken ugyanott lejárom a lábam (modulüzemeltetés)
(#23932) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#23931) Válasz Okt 7, 2013
Bakker, most nézem, hogy nem ugyanazon a hétvégén lesznek

Ettől függetlenül Gödöllőre sajnos nem fogok eljutni.
(#23955) Mk48 2024 válasza Váltógyártó hozzászólására (#23900) Válasz Okt 7, 2013
Szia!
Válaszoltam.
(#24083) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
FriTTz kolléga, mi a helyzet a rajzzal?
(#24087) baker6600 hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
Elsőre nem is lett olyan rossz Megkérhetném a szakértő kartársakat, hogy véleményezzék thx

WP_20131009_...jpg
 
(#24092) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24087) Válasz Okt 9, 2013
Azt kell, hogy mondjam, ez sokkal szebb lett, mint az én első kitérőm!

Néhány észrevétel: a szigetelő vágások lehetnének egy kicsivel keskenyebbek. Én 0-ás fémvágó szállal szoktam átvágni. A cint egy tűreszelő hegyévek kicsit kapargasd le a sín oldaláról, ahol felfutott! A csúcssín utolsó rögzített pontját belül is forraszd le, hogy erősebb legyen.

Mindent egybevetve nagyon ügyes padavan vagy!

A szívdarabról és a csúcssínek illeszkedéséről csinálj pár közelit képet lécci!
(#24096) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#24087) Válasz Okt 10, 2013
Gratulálok,ügyes munka!
Nagyon szép váltót hoztál össze,ráadásul elsőre!
Leírhatnád hogyan csináltad a keresztezési csúcsot.
Volt-e valami szerszámod vagy sablonod hozzá,mert így messziről nagyon jól néz ki.
Egy-két közeli képet én is szívesen megnéznék a lényegi részekről.
Az állítórúd előtti és utáni talpfák is nyáktalpból szoktak lenni,hogy erősebb legyen a szerkezet!
Ott még hiányzik egy,ha nem lesz mindegyik talpfa nyákból!
Letesztelted már?Hogy futnak rajta akocsik,mozdonyok?Mert,ha nem, akkor a végére elég nagyot lehet szívni vele!
Erre mindig vigyázz!
Jó váltógyártást!
(#24101) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24092) Válasz Okt 10, 2013
"0-ás fémvágó szál"
Ez pontosan mi is? Illetve hol lehet beszerezni?
(#24117) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24101) Válasz Okt 10, 2013
0-ás jelölésű, fém vágására alkalmas lombfűrész szál.
Én a hódos barkácsáruházban vettem, de gondolom máshol is lehet kapni.
(#24118) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24096) Válasz Okt 10, 2013
Az állító talpfa mögé annyira nem muszáj, de tényleg jobb, ha ott van. Szépen megtartja a szöget, hogy a csúcssín hosszan fel tudjon feküdni. A Peco sín annyira robusztus volt, hogy ott nem kellett, ezt az elöl-hátul talpfát csak a Tillig profilnál kezdtem el alkalmazni.

Viszont a rajzon nem volt rajta, így baker kolléga nem hibázott!
(#24125) baker6600 hozzászólása Válasz Okt 10, 2013
Köszönöm az okítást, ennél rosszabbra számítottam a sínszál tillig, úgyhogy rakok rá még egy nyáktalpat, cint reszelek, csúcssint forrasztok Sablonom csak a rajz volt, szemre csináltam. És készítem a képeket
(#24128) baker6600 hozzászólása Válasz Okt 10, 2013
Közeliek

WP_20131010_...jpg

WP_20131010_...jpg

WP_20131010_...jpg
 
(#24129) baker6600 hozzászólása Válasz Okt 10, 2013
Festésre várva

WP_20131010_...jpg
 
(#24130) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24129) Válasz Okt 11, 2013
No, akkor még néhány észrevétel:

A középső képen nézve bal oldali könyöksín sz.tem túl közel van a csúcshoz, mert ha jól látom összeér a sínek talpa. A vezetősín-könyöksín külső távolság 14-14,1mm, és a könyöksín-csúcs távolság 1,1-1,3mm. Ez azért kell, mert pl. egy kéttengelyes kocsi kereke ekkora ívben elég nagy szöget zár be a sínnel, és ha nem elég nagy a hézag a csúcs és a könyöksín között, akkor befeszül a kerék (ezért nem elég csak forgózsámollyal tesztelni).

A másik, hogy a csúcs felől jobb oldali csúcssín nem elég hegyes. Szerencsére íves váltónál a belső íven van, de ha kívül lenne, elég nagyot döccennének rajta a vonatok.

Harmadik, hogy a csúcs tetejéről kicsit jobban reszeld le a cint.

Ha egy kicsit visszább lapozol ide, akkor láthatod, hogy kb. mekkora rés kell a csúcs és a könyöksínek közé, és kb. milyen hegyesnek kell lenni a csúcssínnek.

Mindent összevetve még mindig azt mondom, hogy elsőre nagyon szép!
(#24131) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24130) Válasz Okt 11, 2013
Azt hiszem, ezeket még ki tudom javítani. Köszi
(#24157) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 11, 2013
Roco geometriába illeszthető 15 fokos kitérő.

roco_geometr...jpg

roco_geometr...pdf
 
(#24161) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 11, 2013
Így néz ki 2,7m H0-H0e egyenes vágány, egy jobbos egyenes fonódás, egy balos íves fonódás, egy 15 fokos balos kitérő ahol a H0 tér ki, valamint 10 fokos Roco geometriába illeszthető hármas, bázeli és egy két angolváltós hózentróger talpfája....

CAM00654.jpg
 
(#24162) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24161) Válasz Okt 12, 2013
Szép darabok!
12 fokos Hózentróger nincs közte véletlenül?
Üdv.:korongos
(#24163) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24162) Válasz Okt 12, 2013
Szégyenlem, de elfelejtettem!

A jövő héten még kell mennem, remélem eszembe jut majd! Amúgy minek az neked, hiszen az összes talpfát nyákból csináltad? Csak nem akarsz még egyet?
(#24164) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24163) Válasz Okt 12, 2013
Majd egy másikhoz használnám fel!
Még nem próbáltam ki,és kíváncsi vagyok rá.
De nem sürgős a dolog,mert még ezt sem tudtam befejezni!
Már elég jól állok vele!
Majd ha az alsó átkötéssel szívok, akkor meg kell,hogy beszéljük a témát,de azért bízom benne,hogy minden okés lesz.
Jó váltógyártást!
(#24258) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Okt 14, 2013
Szia Váltógyártó!

Benne vagytok az Indóházban!
Kíváncsi leszek,hogy mit hoztatok ki a témából!
Mostanában nem sok aktivitást mutatsz,gondolom nagyon mesterkedsz valamin!


201310135188...jpg
 
(#24262) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24258) Válasz Okt 14, 2013
Készülök a kiállításra, egyenlőre a számítógépet ütöm naphosszat!
(#24263) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#24262) Válasz Okt 14, 2013
Melyikre??
(#24270) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#24263) Válasz Okt 14, 2013
A Gödöllőire.
(#24276) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#24262) Válasz Okt 15, 2013
Miért bántod szegényt?
(#24301) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#24276) Válasz Okt 15, 2013
Mert egy agresszív barom vagyok!
(#24306) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#24301) Válasz Okt 15, 2013
Aha, pont olyannak ismertelek meg, így, fórumon keresztül...
(#24313) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#24306) Válasz Okt 15, 2013
(#24314) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 15, 2013
Hamarosan készülő mű Kisfaludy Zsolt (Kisfa) barátomnak, a sziklák urának!

hármas íves ...jpg
 
(#24317) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#24313) Válasz Okt 15, 2013
Kevesebbet fogyassz, mert még a végén az a hármas ötös lesz ...
(#24318) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#24317) Válasz Okt 15, 2013
Ki tudja, még az is lehet!
(#24334) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Okt 15, 2013
Szia Váltógyártó!

Volt egyszer egy G-kód!
(H0Totya-Váltógyártó összedolgozás!!!)
Lett belőle valami?
A "G-kód" az valami Gödöllővel kapcsolatos?
Erre gondoltam ma.
Jól néz ki az íves hármas, köszönjük a rajzot!
jó készülődést a kiállításra!
Lapozás       24/86    
Frissek
  2024. Dec, 28. Szo
9:20:37
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés