|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#24322) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Modul téma!
Egyeztettem Zolival, az asztalossal és tud készíteni alkatrészeket. Tehát, ha valakinek kellene most akár modulfej, vagy komplett modul, akkor írjon nekem, mert össze tudom gyűjteni az igényeket és továbbítom felé. Ha több dolgot kell csinálni, akkor neki is több kedve van bemenni a műhelybe és hamar elkészülhet a megrendelt portéka.
Olvastam lentebb, hogy január fele kinéz egy modultali. Most nagyon távolinak tűnik de persze indokolt ez így. Nagyon várom az összegző találkozót, mert én is elég sok tervvel, ötlettel és lelkesedéssel töltődtem és lenne mit megbeszélni. |
(#24323) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Pár kép tőlem, míg elkészül a galéria.
Külön köszönet Lehoczki Gabinak a csodálatos vasért. Nem győzök ámuldozni a mozdony láttán.
Enyedi Lacinak meg főhajtás és kalaplengetés a próbára átadott By kocsikért. |
|
(#24324) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#24323)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A szép modell inspirál... |
|
(#24325) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#24324)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Éppen Dénes Szergeje rója a tesztköröket. Minden elismerésem az övé, hogy ennyi szép és értékes járművet hozott a találkozóra.
És nagy gratula és köszönet Bejczi Gabi barátomnak, amiért ilyen ötletes és szép modult rakott az enyém mellé. |
|
(#24326) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#24321)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A rövid szakasz a fix, hiszen ahhoz van hozzáerősítve a modulkígyó
Egyébként nekem is a körbejárós megoldások tetszenek jobban. Bár nagyon helyigényes, de a lengyelek "Tc2" névre hallgató tárolóállomása "jött be" nekem leginkább (lehetett rajta jókat tolatni ) |
(#24327) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#24326)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Volt olyan is, ahol ellenkezőleg működött .... )) |
(#24328) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#24325)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
A 001-es, ami jól látszik, az az enyém
Már nagyon várom a te albumodat is...
Lassan jönnek a külföldi albumok is. Ahogy bejönnek, összeszedve felteszem ide az összes linket, ami a Temofeszthez kapcsolódik.
Az meg csak a véletlen műve, hogy mindketten a Hortobágyi rétet tettük fel... |
(#24330) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#24325)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ejha! Elismerésem! |
(#24331) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Sziasztok!
Örülök hogy össze jöhettünk, igazán jól éreztem magam. Nagy öröm volt számomra, hogy a Bivalyt munkára fogtátok digitális üzemben modul pályán, illetve az hogy megállta a helyét. Hízik a májam a sok szép kép láttán! . Megérte a rengeteg munkát rá áldozni!.
Köszönöm mindannyitoknak a lehetőséget! |
(#24332) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#24331)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Gabi bátyám, én őszintén megmondom a véleményem: ez a mozdony bitang jól sikerült! És ezt előtted is, meg a hátad mögött is terjeszteni fogom.
Bízom benne, hogy nem fogsz érte megsértődni.
A fejlődőképes modellezésé a jövő és e téren Lacival egyetemben nagyon jó úton jártok.
A szép képek nem jöhettek volna létre a minőségi téma nélkül.
Köszönöm! |
(#24333) masTTertape válasza Frankye hozzászólására (#24330)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Köszi Frankye! Az elismerés a modellezőknek és a terepépítőknek jár. Az objektív csak átadja a látottakat. |
(#24337) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Mikor lesz a következő nyilvános modulos kiállítás?
Csakhogy tudjam mennyire kell belehúznom a viaduktépítésbe. |
(#24348) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#24325)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Feldobáltam a fotóimat a galériába. Akit érdekel, KLIKK IDE! |
(#24352) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#24337)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
|
(#24357) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Feltettem én is a fényképtáramba néhány képet. Sajnos egy kis időre úgy eltettem a gépemet, hogy csak a végére került elő... |
(#24359) hamel hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Néhány kép a munkás percekről |
|
(#24360) hamel hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Folytatás... |
|
(#24361) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
TEMOFESZT TT képek-ami engem megfogott...
Szokás szerint utolsók között
Bővebben: Link |
(#24362) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Fiddeljard II.
Sziasztok !
Folytatnám a témát.
Érdemes volt megfigyelni a két tárolóállomás közti eltérést ( nem csak a húzogatás). Pl.a lábak kialakításánál se törekedtek az egységes kialakításra.Fiddeljard aláhajtós megoldása tetszett-ezt alkalmazom majd Én is,szemben a Club Bayern kissé nehéz és merev megoldásával szemben.Ezenkívül a Bayern es modulok lábai egységesen 130 cm +- 6 cm re voltak vágva(kivéve a tároló állomásét ami a súlypont váltózása miatt teljesen kitolt állapot miatt szélességben túlnyúlt az asztalon.)Én legalább 5ször belerúgtam......
Továbbá Fiddeljard 80 +- 5 cm és toldással volt megoldva a 130 cm. A +- os menetes szár a 80 vagy a 130 cm es toldásba csavarható a magasság függvényében.
Fiddeljard 1-3 vágánya N es szerelvények fogadására is alkalmassá volt téve.(ezért a 3 sínszál).
|
|
(#24363) sunocske válasza help-ez hozzászólására (#24361)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Nem látom, csak a borítóképet. |
(#24364) sunocske válasza help-ez hozzászólására (#24362)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Idézet: „Én legalább 5ször belerúgtam”
Rugdosta azt mindenki, én is egyszer majdnem hasraestem benne. További nehezítés volt egyébként ott, hogy kb. 10 cm-rel eltért a padló szintje a modulkígyó közepénél mérhetőtől, emiatt rendesen alá kellett bakolni is. |
(#24365) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#24363)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Nem vagytok ismerősnek bejelölve? (Én is csak azokat látom, de nem vagyunk "össze-jelölve". Eddig...) |
(#24367) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#24365)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
De. Ezért is furcsállom annyira |
(#24369) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy valaki olyan kapcsolást belinkelni amin egy DCC-s műterhelés van.
Lényeg, hogy térközbiztosítást szeretnék kitesztelni, de csak egy mozdonyom van ami digi, és kellene valami olyan amit rá tudok rakni a sínre, nem vágja haza a rendszert, de az S88-as már bejelez tőle, hogy az a szakasz már foglalt.
Köszönöm. |
(#24370) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#24369)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Ráteszel a sínszakaszra egy 1k ellenállást. |
(#24371) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24370)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Ez aztán a bonyolult kapcsolás , köszönöm. |
(#24372) hamel hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Benéztetek-e Enyedi Laci fűtőházába ? A falon még ott van 6. Lenin és Kádár elvtárs |
|
(#24373) Frankye válasza hamel hozzászólására (#24372)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Igen, és volt olyan szíves, le is emelte a tetőt, így be tudtunk kukucskálni más részeibe is. Voltak ott még érdekességek! |
(#24374) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#24373)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Idézet: „Voltak ott még érdekességek!”
Mondjuk pl. a 17 sz. Majakovszkij Lenfonó Vállalat nevén jegyzett aktfotós naptár 1976-ból? |
(#24375) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Válasz wolfchild olv.társnak:
"térközbiztosítást szeretnék kitesztelni"
Köszönöm kedvességed, de a rendőrök alkalmanként tesztelik a felelősségbiztosításomat!
bocs
üdvgyuri |
(#24376) wolfchild válasza terkoz hozzászólására (#24375)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Like |
(#24377) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#24322)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Írtam neked |
(#24378) kombi válasza wolfchild hozzászólására (#24369)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Szabad egy outsider kérdést?
Ez a térközbiztosítás csak a mozdonyokat fogja figelni? Vagy a nagyvasútihoz hasonlóan a kocsikat is? Ami pl jól jönne egy vonatszakadás alkalmával...
|
(#24379) jakoa hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Kereskedelmi hirdetés: Apróba felkerült a Mobil WC |
(#24382) wolfchild válasza kombi hozzászólására (#24378)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Szia!
A kérdés jó! Igazából még nem tudom, egyenlőre azt az elképzelést szeretném megvalósítani a lehető legegyszerűbben, a lehető legkevesebb hardver használatával, hogy azonos sínszálon futó szerelvények ugyanabba az irányba legalább 1 térköz szünetet tartsanak egymás között, illetve ha evvel elkészültem, akkor azt, hogy szemből érkező "eltévedt" szerelvény ne ütközhessen.
Ha ez működik a szemem előtt a tesztpályán, akkor szerintem csak pár lépés a szétszakadt szerelvények érzékelése és ütközésvédelme. |
(#24386) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#24381)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Már erősen fogyatkoznak a csemegék, de azért tényleg van miből válogatni.
Ha valaki nem ért a sorok közt: egy csodás gyűjtemény landolt a Játékudvarban és Tillig, Kühn, Roco, Piko modellek, eredeti dobozukban várják új gazdájukat.
A lista fent van a vonatantikvar.hu oldalon, de ne a webshopot használjátok, mert azt nem nézik. Igény, emil és személyes átvétel. Ez a tuti. |
(#24387) PéTTer válasza masTTertape hozzászólására (#24386)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Én sem jöttem ki üres kézzel Igényes doboz új modellekről van szó! |
(#24391) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#24389)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Tuti azért most szólt a vége felé nehogy nekünk is jusson valami "csemege" , még a végén felvásároltuk volna előle!
Bár én most a régi Hofi slágert éneklem!
"sam sem, sam sem, nincs egy vasam sem" |
(#24392) masTTertape válasza PéTTer hozzászólására (#24387)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Akkor jaffát iszol vacsorára? |
(#24394) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#24389)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Elmúltak már azok az idők. |
(#24395) PéTTer válasza masTTertape hozzászólására (#24392)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
oTT a pont |
(#24401) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
MéreTTársaim!
Valaki meg tudná nekem nézni, hogy a Tillig új vezérlőkocsijaiban (R5-ös, IC, München-Nűrnberg Expr. stb.) az NEM651-es dekóder aljzatnak melyik lába az 1-es? Ha a dekóder felől nézzük, akkor a jobb, vagy a bal szélső?
Kösszönöm! |
(#24402) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#24378)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Az a bizonyos foglaltság jelzés, vagyis, amit a kolléga használ, az az s88 rendszer.
DCC-ben (meg Märklinben is) használható, mivel itt állandó a fesz a pályán. Az elve az, hogy szakaszokra osztjuk a pályát, és figyeljük, hogy az adott szakaszon van-e áramfogyasztás?
Ez DCC-ben akkor is van, ha a mozdony éppen nem csinál semmit, csak áll, és nem is világít, stb. Pár mA áram kell a dekódernek, és ezt a rendszer már látja. Vagyis, ha a leszakadt kocsikat is jeleztetni akarod vele, akkor ezeket a kocsikat is valahogyan áramfogyasztóvá kell tenni. Világítós (akár a műhely dekóderes cuccai is) személykocsik erre alkalmasak. Teherkocsikat meg valahogy "el kell varázsolni", vagyis a kerekeret a tengelyen össze kell kötni egy 10kiloOhm ellenállással. |
(#24403) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#24371)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Ennek
az irománynak a 10. fejezetét láttad már?
Csak kiindulási alapnak. |
(#24404) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24403)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Szia!
Igen, ezt tanulmányoztam már, de olyasmin töröm a fejem, hogy az ABC modulokat ki szeretném hagyni, és pusztán az S88-as érzékelőkre hagyatkozni, a vezérlést pedig PC-re bízni.
Ezért is kérdeztem a műterhelést, ami egy forgózsámolyban öntött végül testet. Mert ha ennek nekimegy a mozdony az ugye azt jelenti, hogy a rendszer még hibás, viszont nem lesz semmi baja, és a sínen is könnyen mozgatható. |
(#24405) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#24404)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Akkor csak simán az s88 érzékelés, onnan aztán viszi a PC a dolgokat (ha viszi...) |
(#24406) rákaTTantunk válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24402)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Például úgy, hogy az egyik oldalon szigetelt fémkerék abroncsát összekötjük (összekenjük) a tengellyel egy spéci vezető festék segítségével. Az így kezelt vagonok, kocsik mindegyike jelzi a foglaltságot úgy, mint egy mozdony vagy világítással szerelt személykocsi. Ez azért is jó, mert így a vonat elhaladását pl. sorompónál az utolsó kocsi és nem mindjárt a mozdony jelzi. Gondoljatok pl. a tolatásra...ahol persze a kocsi jön elől.
Ilyen, tehát vezető festéket szívesen adok grátisz bárkinek. E-mailem publikus, de csak jövő hét végétől, 27- től vagyok elérhető. |
(#24407) csíkosháTTú válasza rákaTTantunk hozzászólására (#24406)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Ellenállás lakkra gondoltál, ugye? |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 22:12:40 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|