|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#24494) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#24492)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
|
(#24510) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Váltógyártó, kérhetnék egy kis segítséget?
Szükségem lenne egy íves kitérőre, aminek a belső íve párhuzamos azzal amit építettem. Remélem sikerült érthetően fogalmaznom 450/850 10 fok ami rajzot ide raktál, és amit építettem.
Megkérhetnélek, hogy segíts egy rajzzal? Örök hálám érte |
(#24513) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24510)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
A belső ív párhuzamos ennek a külső ívével? Nem tudom, mikor lesz rá időm, de csak Gödöllő után. |
(#24518) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#24492)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Látom használod már a sablonokat! |
(#24519) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24513)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Csak ha ráérsz, köszönöm. |
(#24520) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#24513)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Miért, mi lesz Gödöllőn? |
(#24526) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#24520)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Miért te nem látogatsz ki a kiállításra? |
(#24528) Csukló válasza zsolesz74 hozzászólására (#24526)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Sajnos a következő héten nem lesz erre időm, de Bécsbe megyünk a Modell-Bau ra |
(#24529) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#24518)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Te készíted?? |
(#24530) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#24529)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Készítettem én is neki,de sokáig csak szemre dolgozott... |
(#24534) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Sziasztok!
Lepróbáztam a Hózentrógerem!
Remekül müködik még egy rövid 3 tengelyes M30-al is!
Csináltam egy videót a próbajáratásról,megnézhetitek,ha van kedvetek: Hózentrógerem
Váltógyártónak köszönöm a segítséget!
Jó váltógyártást! |
|
(#24537) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#24520)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
|
(#24538) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24534)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Szia! Gratula!
Kell oda négy szervó? Elég max. 2db csak egy kis mechanika kell hozzá.... olyan erős szervót használsz,hogy elég erős kettő is.....szvsz! |
(#24539) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24534)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Piko BN 150 -el teszteld, ha az vígan szalad, akkor nincs az a mozdony ami elakadna .... |
(#24540) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24537)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Ott leszünk. |
(#24541) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#24530)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Azért nem szemre, de az nem volt ennyire profi! |
(#24542) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#24538)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Kettő kell, és keresztbe kell üzemeltetni! Tk. egy is elég lenne, de szabály szerint mindkét irány nem állhat kitérésben. Ettől függetlenül sokan működtetik egy szervóval. |
(#24543) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24492)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Én is haladtam a hózentrógeremmel. Készen vannak kitérők is. |
|
(#24552) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24543)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Azért ez egy kicsit más... szellősebb. Jobban is tetszik.
Feltennél még képet, főleg a közepe érdekelne. |
(#24553) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#24538)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Ez csak a próbajáratás miatt lett bekötve 4 szervóval!
Ha majd egyszer beépítésre kerül,alulról lesz állítva!
Kíváncsi lennék a 2 szervós mechanikára!
Ezt átlósan kell majd állítani!
|
(#24554) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24553)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Hát az egyik felét akár direktben is lehetne állítani, a másik oldal meg bovdennel mondjuk. Valami ilyesmivel |
|
(#24555) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24553)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Rudazat
A rudazatnak ilyennek kell lenni, a tengely a kitérő közepénél van, és egy rudat egy szervó mozgat. |
(#24556) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24543)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
A sablon milyen matériából van kivágva/gravírozva? |
(#24557) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#24528)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Erről jöhet több infó, akár privátban is! |
(#24558) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24556)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Fából vagy alumíniumból. |
(#24559) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24558)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
De ha jól gondolom, akkor vékonyabbank kell lennie, mint az 1.5mm NYÁK talpfák. Milyen fa anyag van, ami ilyen vékonyságban elérhető, és elég stabil? Illetve ha ALU, akkor az nem viszi el a hőt forrasztáskor? |
(#24586) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24559)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
|
(#24588) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24555)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Nincs egy jobb képed az állítós témáról?
A szervók hová vannak felszerelve? |
(#24589) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#24518)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Szia Totya!
Idézet: „Látom használod már a sablonokat! ”
Milyen sablonok?
Ha már elszóltad magad , kíváncsi lennék rá!
|
(#24591) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24588)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Szögsablon, de mutattam neked, amikor itt voltál.
Sajnos jobb képem nincs, és a képen nincs is szervó, de azokat egy-egy rúddal bárhonnan vezérelheted, ahol helyed van. |
(#24592) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24553)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Szia!
Egy Móricka rajz hogy lehet a szervókat variálni.... |
|
(#24595) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#24592)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Próbálkozz csak tovább és még a végén kiderül, hogy egy erős szervóval tudod működtetni az egész Hózentrógert ... |
(#24596) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#24595)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Én már megoldottam a kérdést....... |
(#24597) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#24592)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Köszönöm!
A működési elvét már tudom!
Én inkább egy kész,működő váltót néztem volna meg.
Majd valamikor ki fogom kísérletezni egy OSB lapon.
Jó váltógyártást! |
(#24607) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#24595)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Igen, csak szabálytalan, mint a Totya-féle megoldás is, lévén ha jól tudom, mindkét oldal egyszerre nem lehet kitérőben! |
(#24608) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#24607)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Egy pillanat! Az énnálam alkalmazott Vasúti Utasítás Helyi Függeléke szerint viszont igen... |
(#24609) vanhensing válasza róbertke hozzászólására (#24595)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Nem a szervó ereje a lényeg hanem a pontos beállítás!
Mivel a szervó mindkét végkitérése egy potival állítható.
|
(#24610) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#24607)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Szerény és immár nagyon kopó ismereteim szerint, inkább forditva van a helyzet. Azaz, ha az egyik válto egyenesben van, akkor a szomszédos váltonak is egyenesben kell lennie ( védöváltó).
Ebböl kifolyoan, ha kitéröbe áll, akkor a szomszédos váltonak nem lehet védö funkcioja igy elvben bárhogy állhat, akár szintén kitéröbe is. A hozentroger másik végére ugyanez érvényes, igy szerintem nincs akadálya Totya megoldásának. Valoban csak 2 fontos feltétel van,
1. ha egyenesben van valamelyik válto, akkor értelemszerüen mindegyiknek egyenesben kell lennie
2. Ha valamelyik válto kitéröben ( ivben ) van, akkor a másik végén is igy kell lennie, a másik kettö állapota ilyenkor lényegtelen, igy elvileg akár keresztezésre is állhat.
Gyakorlatilag tehát nem követsz el nagyobb hibát, ha a modellvasuton egy ilyen hozentrogernek csak két állása van:
Az egyenes- mind a két vágány párhuzamosan megy
A keresztezés- minden válto kitéröben van
Ez egy kis fantáziával egyetlen váltóállitoval is megoldható
|
(#24611) Frankye válasza etwg hozzászólására (#24610)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Hajdani, tisztképzős bizt. ber. tanárom, Lékó Feri úgy magyarázta, hogy ilyen esetekben is arra kell törekedni, hogy az esetleges nem szándékolt járműmozgás (pl. megfutamodott jármű, engedély nélküli tolatás, stb.) minél "később" kerüljön a tervezett mozgás útjába. Nyilvánvaló, hogy ilyen kis méreteknél (a "nagyvasúthoz" képest, persze) ennek nincs jelentősége. |
(#24616) etwg válasza Frankye hozzászólására (#24611)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Ezért volt nyügös az ilyenfajta keresztezödés biztber szempontból, mert a párhuzamos állást be lehetett biztositani, de egyik keresztezödést sem. Igy ha lehetett, akkor a háboru után már kerülték a hozentrogereket, inkább a pályán két egymást követö átmenet volt a szomszédos vágányra, vagy, ahol fontos volt, még védöváltók is voltak a kukoricásba... |
(#24618) róbertke válasza vanhensing hozzászólására (#24609)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Természetesen ismerem az egy potméteres beállítást, de csak az egyik csúcssín (v. kettő) akadjon a nyolcból valamiért, már lőttek az egésznek. Ezért gondoltam az "erős" -re. |
(#24619) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#24618)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Bocs, kijavítottam: A pótméter egy olyan méter, amit az igazi helyett használnak. Az elektronikában is használatos potenciométer rövidített neve a potméter, rövid "o"-val.
Remélem, nincs harag! |
(#24620) FriTTz válasza Frankye hozzászólására (#24619)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
A pótkocsi az igazi helyett van? |
(#24624) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#24619)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
|
(#24626) etwg válasza róbertke hozzászólására (#24618)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Egyetlen szervoval és némi rudazattal (mint sok nagyban) megoldhato az egész feladat... és még én mindeféle méterekkel sem igen foglalkoznák, menjen csak a szervo az egyik végéböl a másikba, igy van ut, amiból el lehet bármennyit veszteni a rosszabb mechanikával, mégis marad még elég arra a 2-3 mm-re amit a váltonyelvnek moccania kell.
|
(#24630) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Sziasztok!
etwg modellezőtársunk reggeli hozzászólása után azonnal kitisztult a homályos kép!
Már tudom hogy fogom megcsinálni a szervó spórolós állítóművemet a hózentróger alá!
Reggeli közben kidolgoztam,ebédidőben már haladtam is egy keveset.
Még nem tudom beépíteni,(lehet,hogy nem is lesz beépítve), de érdekel a téma nagyon,úgyhogy megcsinálom!
A keresztrúd forgópontjával kezdtem, ilyen lett: |
|
(#24632) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Egy elektronikával 2db szervóval egyszerűbb szerintem!
Nálam így működik! Minden váltónál egy 1,2 kg szervó van beépítve 0,6 acél rúdal. A potméter csak a végállás miatt kell. (Ne feszítse feleslegesen a váltónyelveket.) És nem beszélve a szervókar akár 300 fokos mozgásáról. Ami nem azt jelenti hogy megoldhatatlan mechanikailag a dolog, csak macerássabb, mint egy + szervó beépítése! |
(#24638) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24630)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Szabad javasolnom a nem tövig menetes csavar használatát, mivel a plexi (vagy bármi) bekopik/rágódik, stb és a holtjáték megnő vagy megszorul a szerkezet.
Bár igaz, hogy nincs akkora igénybevételnek kitéve és semmilyen szabvány sem köti a kezed sem ember élet nincs veszélyben, de ha már ilyen precíz a váltókörzeted akkor én a helyedben áldoznék a mechanika szépségére is hátha valaki benéz alá is! |
(#24640) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Készül a második |
|
(#24641) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#24638)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Szia Frittz!
Nagyon figyelmes vagy!
Oda rátekerhetek valami átmérős, belül menetes darabot, esetleg teflonból, hogy bírja a kopást, de szerintem ilyen finom mozgásnál nem szükséges. Még egy negyed fordulatot sem fog megtenni és 0 igénybevételnek van kitéve! Egyébként simán meg lehetne csinálni még golyóscsapágyasra is, de ide nem kell!
Jó modellezést! |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 1:07:49 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|