|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#24783) etwg válasza lakasi hozzászólására (#24779)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Sajnos eléggé naiv vagy - meg bekeversz ide olyanokat is, akiknek semmi közük az ügyhöz.
A hazai modellezöket akarod állitolag védeni, pedig már irtam, hogy csak kárositod öket ilyen követeléssel. Mert mi lesz a gyár reakcioja? Kiválaszt egyetlen dekodért ( ami eddig legjobban fogyott), lefordittatja magyarra, megjelöli egy nagy H betüvel és hivatalosan itt csak ezt fogja árulni, kb. 10 évig, amig a forditás megtérül. Akkor meg azért fogtok panaszkodni, hogy máshol már kacsalábon forgo dekoderek vannak, itt meg csak ez a fapados - de magyar leirással. Valoban ezt akarod?
Azt is megteheti - mert a törvény ezt egyáltalán nem firtatja, hogy a leirásban magyarul csak az alapjellemzök lesznek, ami elég ahhoz, hogy eldöntsd, hogy jo e a dekoder az adott modellhez, pl. motoráram, segédkimenetek száma és terhelhetösége és a csatlakozo tipusa.
Ez kimeriti teljesen a törvényt, a többi már a te dolgod ( hasonloan az IC-khez sem kapsz sehol a világon leirást. Vagy tudod használni, vagy ne vedd meg).
A kereskedö is kikötheti, hogy csak akkor ad garanciát, ha ö szereli be vagy a szerviz. Ha ezt kikerülöd megint csak a saját szakálladra teheted.
Ne keverd ide a mechanikai dolgokat, azok egy adott modellhez lettek egyszer kifejlesztve és leirva, hogy hogyan kell beépǐteni ( amugy kétlem, hogy Harry azt magyarul is tálalja.)
Az is tévedés, hogy máshol ez másképp van. Az amerikaiak elönyben vannak mert értik az angolt, a németek, mert náluk van a legnagyobb piac, de sem francia, sem spanyol, söt kinai leirást sem nagyon találsz. ( belga, dán, svéd, görög, orosz vagy olasz leirásokról nem is beszélve - legjobb egy hajdani japán kézikönyv volt ( vagy 600 oldal egy ismert japán gyár termékéröl ) minden bevezetö 5-10 sor japánul volt majd a többi sok oldal meg angolul. Nem tudom mi lehetett a japán szöveg, de lehet, hogy az, hogy ne vedd a kezedbe ha nem tudsz angolul ). Pedig az vagy 200 millios nemzet. |
(#24784) lakasi válasza zsolesz74 hozzászólására (#24782)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Harry Barth a német ebay-en "TTfan 455" nicknéven szerepel, saját weboldala is van Bővebben: Link
A nagyobb négy-hattengelyes mozdonyokhoz (BR118, Ludmilla, Krokodil, Nohab, stb) árul átépítő készletet. Ezeket Ottóék is árulják, Barth néven külön menüpontjuk is van. Olcsóbb, ha tőlük veszel.
|
(#24785) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#24784)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Köszönöm István.
Egy ideje nézegettem ezeket a készleteket, de kíváncsi volnék a véleményedre, milyen eredményt sikerült elérni az átépítéssel.
Sokkal jobbak lettek a modellek, vagy csak egyenletesebben járnak?
Te is digitalizáltad a modelleket és azért építetted át? |
(#24786) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#24781)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Mondtam én, hogy 6 voltos, de nem hitted el |
(#24787) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#24783)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Idézet: „Sajnos eléggé naiv vagy...”
Elméletileg ez egy baráti társaság, bár nem nekem szólt, de azért próbáljuk meg úgy hogy nem minősítjük a másikat, főleg így nem.
Köszönöm |
(#24789) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24787)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Elnézést, ha igy jött le, nem célom sértegetni senkit ( sajnos az eredeti szöveget elnyelte valami utánna meg sajnos ilyenre sikerüt).
( viszont az egészet, te kezdted az eléggé meggondolatlan irásoddal).
|
(#24790) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Mindenkinek igaza van!
És véleményekről tényleg nem érdemes vitatkozni! Én végigolvastam mindenkinek az észrevételét, és nem látom ennyire tragikusan a helyzetet.
Ami mindenképpen tanulságos, hogy nagyon sok többlet információt kell még beszerezni a digitális világ megismeréséhez.
És mivel a gyártók látszólag nem partnerek, erre a hobbivasút.hu közössége tökéletes.
Béke feleim! |
(#24792) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#24789)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Akkor ne olvasd, ha nem tetszik. |
(#24794) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24792)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Nem az volt a téma, hanem az itteni megjegyzésed.( 24735os mondokád) |
(#24796) Wartd hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Üdv!
Már a PIKO-nál nem 1:1-s kép hanem: |
|
(#24799) Wartd hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
még 1 |
|
(#24800) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Hölgyeim és uraim, aki holnap megteheti, az feltétlenül látogasson el a Gödöllői Kastélyba, remek kiállítást láthat!! |
(#24801) etwg válasza Wartd hozzászólására (#24799)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Egészen jol néz ki. Sajnos az utobbi idökben az ilyen kisebb mozdonyok TT-ben eléggé el voltak hanyagolva (pedig gyakran jol jönne nemcsak dieselben). |
(#24802) TTomi válasza etwg hozzászólására (#24789)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Idézet: „ ( sajnos az eredeti szöveget elnyelte valami utánna meg sajnos ilyenre sikerüt).”
Nem akarsz venni egy normális gépet, vagy telefont? (Magyar leírással) |
(#24803) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#24786)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Kettőt kellett volna vennem és sorba kötni ahogy mondtad!
Ha fordítva kötöttem volna be mint a ledet akkor a menetirány szerinti világítás is meg lett volna oldva! |
(#24804) etwg válasza TTomi hozzászólására (#24802)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
A szöveget az internet nyelte el, nem a gép ( vagy én nyomtam egy valamit tévedésböl rosszul).
Sajnos gépeimmel pontosan az itt tárgyalt probléma van, miután egyik sem származik Magyarországról, egyiken sincs rendes magyar nyelv. A múltkor éppen próbálgattam a MS word-be feltelepiteni a magyar szótárt/hibajavitót, nem sikerült, mert valamilyen licenchez van kötve, ami meg nincs.
A PC-k egyikén-másikán van magyar billentyüzet, de miután nagyon keveset irok magyarul, igy nagyon nehéz használni, mert fejböl kellene tudni, hol van milyen betü. A tableteken/telefonon meg nincs is rendes magyar billentyüzet.. Gép van elég, abbol nincs hiány. |
(#24811) reszelozsir válasza lakasi hozzászólására (#24784)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Szia!
Engem az érdekelne, hogy van-e különbség (és mekkora) a Barth féle és az itthoni licitálóson kapható átépítő között. Persze az árat leszámítva. |
(#24812) lakasi válasza zsolesz74 hozzászólására (#24785)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Szép számmal vannak az említett kategóriába tartozó Zeuke és BTTB időszakból származó mozdonyok a gyűjteményemben és a hajtásláncuk egyik gyenge pontja a régi körmotor. Az átépítések eredménye a lényegesen szebb menettulajdonság, lassú menet. Ezek az új motorok karbantartást nem igényelnek, csapágyazásuk időtállóbb, míg a régi körmotornál ezek a kérdések az idő és a használat függvényében előjöttek. Zajosak lettek, gyengültek, nehezebben indultak, nagyobb lett az áramfelvételük, ezért melegedtek, stb.
A menettulajdonságokat befolyásoló tényezők közül persze a hajtáslánc további elemei - a fogaskerék áttételek, tengelyek állapota - legalább ennyire meghatározóak, ha itt van hiba, kopások, lötyögések, azon a motorcsere nem segít.
A motor átépítésekkel párhuzamosan általában a régi világításokat is kicserélem ledre. A régi körmotorok nagy visszáram impulzusokat gerjesztenek, ezért ha marad a körmotor, a ledeket le kell védeni, különben elszállnak. Az új motoroknál ezt már nem tapasztaltam.
A digitalizálás nálam nem volt szempont, kicsi, analóg terepasztalom van (1x2,5m), egyszerre max két szerelvény mozoghat rajta. Szerintem a digizés előnyei nagy pályán (modulosok), több mozdony/szerelvény kezelése esetén mutatkoznak meg leginkább. Az új motorok itt is előnyösek a kis induló áramigény miatt.
Van persze olyan modellező - egy barátom is ilyen - aki esküszik a jól karbantartott körmotorra. Ez már nézőpont, konzervatív szemlélet, hagyomány tisztelet kérdése. Nekem is van olyan Zeuke Krokodilom, amit egészen jó állapotban, vitrinből vettem, még az első szériás körmotor van benne, csillám zavarszűrő kondival. Meghagyom eredeti állapotában, hogy a következő tulajdonosa is láthassa, hogyan építettek modellvasutat a múlt század ötvenes-hatvanas éveiben. |
(#24813) lakasi válasza reszelozsir hozzászólására (#24811)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Szerintem a licitálóson kapható szett is a Barth műhelyből származik, tehát műszaki tartalomban nem lehet különbség. Én legalábbis nem találkoztam máshonnan származó átépítő készlettel. Barth korábban a Krokodilokhoz kisebb motort adott, mint pl a Nohabhoz, vagy Ludmillához. Ma már a motorok egyformák. Ennek következtében azonban a Krokodilnál az egyik súlyt már nem lehet visszatenni. A motor saját (nagyobb) súlya pótolja ezt, tehát a tapadás, vonóerő nem csökken.
A készlet nem csak a motort, hanem a motor utáni első fogaskerék áttétel módosításához szükséges alkatrészeket is tartalmazza. Van továbbá benne négy dióda, amit kettőt/kettőt sorba/párhuzamosan kötve előtét ellenállásként a motor elé kell kötni. Ennek oka, hogy a motor olyan kis feszültségre is elindul, hogy pl nálam dióda előtét nélkül a Roco trafónak már az első állásában is megugrik a mozdony. |
(#24814) etwg válasza lakasi hozzászólására (#24813)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Barth maga irja a honlapján, hogy valakik másolják megoldásait és rosszabb motorral szállitanak hasonlo készleteket. ( azaz érdemes megnézni a motor tipusát - FF180PH) |
(#24815) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#24811)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
A licitálós oldalon a mindannyiunk által jól ismert Presits Peti féle kínálattal találkoztam eddig. Az ilyen szetteket általában a hozzáértő felhasználók bocsájtják áruba. E téren még nem láttam ügyeskedést, mert az erre hajlamos vaterahuszárok még nagyon messze járnak attól, hogy egyáltalán kapcsolatba kerülhessenek egy Harry Barth műhellyel. |
(#24816) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#24812)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Talán még annyiban hasznos a digitális üzem a régi motorok szempontjából, hogy az egyes paraméterek széles spektrumban történő állításával ezek a régi alkatrészek is meglepően jó menettulajdonságokra késztethetők. Pont a krokodilok esetében tapasztaltam, hogy ha ügyesen belemászunk a CV tábla, a motor vezérlését érintő területébe, akkor kezelhető karakterisztikát tudunk beállítani a körmotorhoz is. Arról nem beszélve, hogy a dekóder által a rossz áttételezésből fakadó, nagy sebességet is visszavehetjük.
Egyik kedvenc területem az OFF méretű Märklin-Hamo DC motorok beszabályzása. Ha beépítek egy sima dekódert alapbeállításokkal, akkor jobbra-balra rángat a mozdony, ugrál mint egy bakkecske. Ellenben, ha összecsiszolom a CV54-55 paramétereket, akkor szépen mozog az alapból nagy tömegű modell.
Hasonló eredmények érhetők el a nem motorfelújított, Zeuke, Bttb modellekkel is.
Viszont tény, hogy a Barth rendszer lényege, a gondozásmentes motor, valamint a lendtömeg. |
(#24820) kaTTonai válasza Wartd hozzászólására (#24799)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Nofene tán már kapható ez a kis jószág?
|
(#24824) hoTTo válasza kaTTonai hozzászólására (#24820)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Még nem, de már közel az idő... |
(#24825) Wartd válasza kaTTonai hozzászólására (#24820)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Valószínűleg most már lesz valami, mert néhány napja még csak ez a kép volt fenn a PIKO oldalán : |
|
(#24829) Gashpy válasza Wartd hozzászólására (#24825)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Lassan itt lesz akkor a kék is, ami az alvázában el fog térni a sárgától és így ideális A26 alany lesz. |
(#24831) etwg válasza etwg hozzászólására (#24814)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Azért egy kis légy pottyant a vasárnapi levesbe. Az FF180PH motor nem igen müködhet a mozdonyokban, ugyanis a Mabuchi szerint mindössze 3 V-s. Nézze meg már valaki, hogy milyen motor is kerül beépitésre.
Az FF260PA jobb lenne.
|
(#24840) Her_Krempf hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Sziasztok!
Még új vagyok itt avassatok be mi történik?? |
|
(#24841) masTTertape válasza Her_Krempf hozzászólására (#24840)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Szia,
Fórumoznak a TT-sek. |
(#24842) FriTTz válasza Her_Krempf hozzászólására (#24840)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Szia
Mi ez a képen?
Honnan van? |
(#24844) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#24842)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
01421 MÁV IV. korszakos kezdőkészlet.
Egy T334-esből kreált M33-as (lényegében freelance) és három teherkocsi.
Helyes kis készletként lehetett kapni, elég baráti 15-19 ezres áron. Vicces, hogy csak azért volt drágább a kék színű mozdonyos szettnél, mert magyar volt. Pár évig lehetett kapni. A vitrinben láthattad nálam. |
(#24846) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Sziasztok!
Készítettem egy rövid beszámolót a gödöllői kiállításról, bővebben: Link
Illetve ha valakit érdekelnek a nagyobb, de most épp nem feltétlenül jobb képek akkor megtalálja őket a Fűtőház Flicker oldalán, bővebben: Link
Fűtőház Facwbook, bővebben: Link |
(#24848) blackfalcon hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Üdv Emberek,Szép estét!
Ha valakit érdekelnek átalakított TT M62-es mozdonyok,lessen be hozzám....
Bővebben: Link |
(#24856) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#24844)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Ez abban az időszakban lehetett amikor épp nem ezt gyűjtöttem! |
(#24860) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#24856)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Vagy úgy is lehet fogalmazni, hogy csecsemőnek minden vicc új.
Na ja. Volt idő, amikor én is rácsodálkoztam pár dologra... most is van ilyen. |
(#24862) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#24844)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Azért a kék T334-es szettben elég móricka startos kocsik voltak, ebben a MÁV-osban pedig szépen kifestett és feliratozottak.
Még egy érdekes info hozzá. Németektől vettem ilyet azonos cikkszámon, mint amivel itthon árulták a boltok, de a németben nem volt pálya, csak a mozdony 3 vagonnal egybe fóliázva. Az árukban nem volt eltérés, ugyan annyi volt a töltéses sines + analóg vezérlős (még a jó kis Mehano) mint a sín nélküli. |
(#24863) hoTTo válasza wolfchild hozzászólására (#24846)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Képaláírásod a beszámolóban: Idézet: „Bár nem biztos, hogy jót tesz a boltnak, ha mellette a rendőr igazoltat!”
Dehogynem! Megállít mindenkit és akiknél hagy pénzt, azokat beküldi a boltba, mondván "vegyen inkább vasuTTmodellt, aztán otthon a terepasztalon randalírozzon". |
(#24864) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#24862)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Mint a 6 és a 12 voltos izzó hasonlósága! |
(#24865) wolfchild válasza hoTTo hozzászólására (#24863)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Like! |
(#24871) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#24862)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Igen, ebben igazad van. |
(#24872) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Szíves olvasásra ajánlom a részben megújuló blogom legfrissebb bejegyzését, a múlt heti drezdai turnéról:
klatty
|
(#24878) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#24872)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Jó volt elolvasni, ismét átéltem az egész kirándulást.
A végén ott a lényeg: túrázgatunk, de csak a lehetőségeinkhez képest...
Van, ami megfizethetetlen: az élmény, ami a Minőségi Vasútmodell Turizmus (MVT) velejárója:
Ott lenni, ott enni, ott inni, ott beszélgetni és nem mindig a modellekről... (ld. a sebnitzi bolt "vöröskéjéről" szóló részt MTTP beszámolójában.
Ha valaki konkrétumok után érdeklődik (szállás, börze időpontok, stb...) keressen, szívesen segítek.
Legközelebb november elején utazom Börzére, a 11 éves fiammal és Berlinbe. Erőt veszek magamon, lesznek fotók, meg élménybeszámoló aztán Gáborral megbeszélem és elhelyezzük a blogján... Ha lehet ott egy vendégbejegyzés...
üdvözleTTel:
Putz Attila
TT-PUTZ
Export-import felelős |
(#24879) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#24753)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Rendeljek Neked ilyet? |
(#24880) csíkosháTTú válasza TT Putz hozzászólására (#24878)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Idézet: „Ha valaki konkrétumok után érdeklődik (szállás, börze időpontok, stb...)
Kiemelés tőlem”
Csendesen érdeklődnék... |
(#24881) FriTTz válasza TT Putz hozzászólására (#24878)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
A rothaarige Frau-ról nincs kép? |
(#24882) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#24881)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Ha jól gondolom... |
|
(#24885) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#24882)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
OTT a pont.
Szeretjük. |
(#24886) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#24878)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Annál is inkább, hogy a 2014-es Tillig nyílt napra is kiutazik az MVT különítmény májusban. Ha netán valakinek kedve támadna csatlakozni, akkor most jelezze, mert szervezzük a szállást. Ja és ott megszemlélheti élőben is a helyes ifjú hölgyeket. |
(#24887) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Klubnap 14-én? |
(#24889) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#24887)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
MINDEN HÓNAP MÁSODIK CSÜTÖRTÖKÉN BTTB KLUBNAP VAN A JÓL ISMERT HELYEN.
Ettől csak különleges esetben térünk el, de mint ahogy a régi fórumfelületen is megvolt a közlés rituáléja, szerintem itt is adjuk meg a lehetőséget Márta Pistának, hogy a szokásához hűen, az esemény előtt egy héttel ő tegye közzé az egyébként jól ismert tényt.
Sokan az újabb klubtagok közül nem ismerik ezt a rituálét. Klubunk alapító elnöke, Ragályi István, alias RákaTTantunk tiszte volt, hogy közölje a találkozó időpontját, hiszen ő rendelkezett a helyszínről. Mióta István "nyugdíjba vonult", bár továbbra is aktív modellező tagja és elnöke is egyben a klubnak, ezt a szerepkört Márta Pista vette át, hiszen most ő diszponál a klubhelyiség fölött.
Egyébként mindennek tényleg csak gesztus értéke van, minden megy a maga medrében és csak akkor van izgalom, ha épp valamiért el kell, hogy maradjon a klubtalálkozó.
|
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 3:45:25 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|