|
Hogyan kezdjünk bele?
|
Témaindító: ifjuhorgasz, idő: Júl 8, 2010
Témakörök:
|
|
(#2299) soma válasza Topi hozzászólására (#2294)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2010 |
|
Köszi Topi, a fékgenerátorral a jelző előtti megállás egyenletesen lassuló, vagyis élethű lesz? |
(#2301) Topi válasza soma hozzászólására (#2299)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2010 |
|
Igen! A fékgenerátorok nem veszik le a sínjelet, így a mozdonynak még a világítása is megmarad. |
(#2302) soma válasza Topi hozzászólására (#2301)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2010 |
|
Köszönöm a segítséget! |
(#2380) Sittes hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2010 |
|
Sziasztok! Most modellezés előtt vagyok és nem tudom milyen típussal kezdjem. H0 vagy TT vagy melyik amelyik megfelelő lenne számomra? |
(#2381) SzerNoh válasza Sittes hozzászólására (#2380)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2010 |
|
hát az első legfontosabb kérdés mit szeretnél?
magyar vonatkozás, esetleg külföldi.. ipari.. rendező nyílt vonal .. dióhéjban ird le mit szeretnél! |
(#2383) Abs válasza Sittes hozzászólására (#2380)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2010 |
|
Szia!
Nos, ez egy igen összetett kérdés. Van-e már valamilyen modelled/síned/stb.? Igaz, a börzén el lehet adni/cserélni, de talán érdemesebb a már meglévőt bővíteni.
Ha nincs, akkor azt kéne mérlegelni, hogy mekkora hely áll rendelkezésedre, és oda mit szeretnél tenni. A H0 1:87-es, a TT pedig 1:120-as kicsinyítési arányú, így a TT-s modell lényegesen kisebb helyen elfér. Ebből következik, hogy keskenyebb asztalon meg tud fordulni, rövidebb asztalon elfér az állomás, stb. Persze szempont azt is, hogy milyen témát/korszakot szeretnél modellezni. Manapság már TT-hez is szép számú (magyar) kiegészítő és jármű lelhető fel, de még mindig a H0 az uralkodó, főleg, ami a magyar (vontató)jármű állományt illeti.
Mindemellett, H0-ban lehetőség van apróbb részletek kidolgozására - és ennek másik oldala, hogy TT-ben el lehet hagyni kisebb apróságokat.
Ha a hely és pénztárcád engedi, én a H0-t javaslom, de ez az én szubjektív véleményem.
Abs |
(#2401) Sittes válasza Abs hozzászólására (#2383)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2010 |
|
Szia! Hát egy OBS lapra szeretném elkészíteni. témája vegyes gondoltam fatelepre, bányára, városra de még nem tudom igazán. Magyar vasútra gondoltam személyszállító és teher is lehet. |
(#2402) Frankye válasza Sittes hozzászólására (#2401)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2010 |
|
Egy város kivitelezése szép feladat, de hely- és költségigényes, még ha csak egy részletet készítesz is el belőle.
Én - személy szerint - inkább a bánya és/vagy fatelep témára inspirálnálak, ahhoz a vasút is közelebb áll. (Viszonylag kevés az a vasúti vonal, amely a város belsejében húzódik, így nem is kelt annyira természetes látványt. Ellenben egy ipari létesítmény mellett igenis van (kellene, hogy legyen) vasút.)
Az ipari területeken ugyan viszonylag kevés a személyszállítás, de nem annyira feltűnő egy-egy személyszállító vonat közlekedése ott, mint a városban. (Utóbbinál a tehervonat kifejezetten "életidegen" is.)
Természetesen a végső döntés a Tiéd, de szerintem az ipari környezet látványosabb. |
(#2403) Sittes válasza Frankye hozzászólására (#2402)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2010 |
|
Szia! Én is pont erre gondoltam egy homok bánya vagy hasonló tökéletes lenne és a H0-s modell méretre gondoltam. Pár darut és villanyoszlopot tudnék készíteni. |
(#2404) Abs válasza Sittes hozzászólására (#2403)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2010 |
|
Ez a kis ipartelep jó téma, és ötletet is találsz hozzá bőven a neten. Viszont, ha javasolhatom, az OSB-t felejtsd el, mert vetemedésre igen hajlamos anyag. A rétegelt lemez, vagy az MDF lap sokkal jobban megfelel a célnak.
Abs |
(#2405) Sittes válasza Abs hozzászólására (#2404)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2010 |
|
Szia! 19mm-esre gondoltam. MDF lapot nem tudom hol kapok de szétnézek. Ha egy linket kaphatnék hogy hol kezdjem el a ipar telepet megköszönném. |
(#2406) SzerNoh válasza Sittes hozzászólására (#2405)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2010 |
|
|
(#2413) Sittes válasza SzerNoh hozzászólására (#2406)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2010 |
|
Szia! MDF lapot már tudok de nekem ipar telepről kellett volna link De azért köszi |
(#2421) Frankye válasza Sittes hozzászólására (#2413)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2010 |
|
|
|
(#2424) soma válasza Sittes hozzászólására (#2422)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2010 |
|
Frankye! A képet amelyiket Sittesnek küldted kedvcsinálónak holnnét töltötted le? |
(#2428) Sittes válasza Sittes hozzászólására (#2422)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Sziasztok. Szerintetek ez a daru jól mutatna az ipartelepen? |
|
(#2429) Frankye válasza soma hozzászólására (#2424)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
A honlapomról.
De hogy honnan származik, azt már igazán nem tudom. |
(#2430) Frankye válasza Sittes hozzászólására (#2428)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Egészen biztosan. |
(#2431) Sittes válasza Frankye hozzászólására (#2429)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Szia! Nem elérhető a honlapod |
(#2432) mammut hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Üdv!
Érdeklődnék, hogy sínanyagból ki, milyet ajánl.
Töltés nélküli sínekből szeretnék építkezni. |
(#2433) Csukló válasza mammut hozzászólására (#2432)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Én a PIKO A sínrendszert javaslom neked! |
(#2434) mammut válasza Csukló hozzászólására (#2433)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Az eredeti választásom is arra esik csak kérdéses volt, hogy a váltókat tudom-e majd mozgatni a piko állítóművel, mert kézi van írva minden váltóhoz.
Most már szóróanyagot és tereptárgyakat keresek, ami kissé nehezen megy. Sajnos itthon kevés olyan tárgy lesz ami passzol az észak-amerikai valósághoz. |
(#2435) Csukló válasza mammut hozzászólására (#2434)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Én állítóműnek EZT javaslom |
(#2436) mammut válasza Csukló hozzászólására (#2435)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
Ez tényleg jó és még olcsóbb is, mint egy váltótekercs! Köszönöm a tippet!
A sebességét le lehet lassítani, hogy élethűbb legyen? |
(#2437) Topi válasza mammut hozzászólására (#2436)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
|
(#2447) Frankye válasza Sittes hozzászólására (#2431)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
A tvn szerverről átköltöztettem, az új címe:
frankye.atw.hu
Köszönöm a jelzést! |
(#2448) Sittes válasza Frankye hozzászólására (#2447)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Nem piszkálódás képpen de ez sem jön be |
(#2464) Abs válasza Sittes hozzászólására (#2448)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Nálam működik.
Abs |
(#2477) Frankye válasza Sittes hozzászólására (#2448)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
Mert amikor a választ írad, akkor még csak töltöttem fel. Mostanra már biztosan bejön. Le is ellenőriztem. |
(#2478) lidi válasza Frankye hozzászólására (#2447)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
Hi !
Nem szeretnél valami értelmes menüt csinálni az oldaladnak ? Ez a végiglapozós rendszer nem valami hatékony. |
(#2480) Frankye válasza lidi hozzászólására (#2478)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
Dehogynem, csak nem nagyon van időm fejlesztgetni. Látod, az utolsó frissítés sem mostanában volt...
De ne OFF-oljuk szét a témát! |
(#2485) Bubu hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
Sziasztok!
Olvastam a hozzászolásokat és azt szeretném megkérdezni, hogy "H0" modulterepasztalt mialapján lehet építeni? van valami szabvány....
|
(#2508) Misi Misi válasza Bubu hozzászólására (#2485)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2010 |
|
Szia! igen, van szabvány, amit érdemes figyelembe venni, ha szeretnél modellvasút kiállításokon részt venni. ITT megtalálod. Ami mondjuk egy kis szabadságot enged, az az, hogy csak a csatlakozási felületek méretei kötöttek ami a modul szélességét illeti, szóval ha például állomás modult építesz, az lehet szélesebb is, csak a végén legyen szabványos.
Üdv:
Misi |
(#2515) mammut válasza Misi Misi hozzászólására (#2508)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2010 |
|
Ez jó kis infó!
Bár én már a bevezetőnél megbuktam a leendő vasúti modellezésem témaköre miatt! |
(#2519) SzerNoh válasza mammut hozzászólására (#2515)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2010 |
|
figyelj... attól hogy valami nem magyar téma nah bum...
én azt mondanám, hogy az lenne a legjobb ha modulok nagyon kidolgozottak lennének. Amiért érdemes a látogatónak jegyet venni....
Mert szerintem, hogy megy a vonat... még ha különbözőek is az nem annyira élvezhető mint ha felfedezik az apró részleteket... itt működő elterelés... ott tévéznek a házban.... stb stb
|
(#3139) gsxr hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2010 |
|
Üdv mindenkinek!
szerény kérdésem lenne,hogy a PIKO feliratú sinek azonosak a H0 sínekkel? (nyomtáv)köszi.
|
(#3140) Csukló válasza gsxr hozzászólására (#3139)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2010 |
|
Helló
A megoldás nagyon egyszerű!
Megméred a nálad lévő sín nyomtáv szélességét és szorzod 87-el és ha az eredmény 1435mm akkor az H0-ás!
Példa: 1435/87=16,49425mm
Mert a PIKO cég nem csak H0-ás sínt forgalmaz! |
(#3141) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3140)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2010 |
|
Vagy ha a síned nyomtáv szélessége 16,49 akkor H0 |
(#3150) Frankye moderátori
válasza cs.csaby hozzászólására (#3141)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2010 |
|
Gsxr kérdése, és a válaszok áthelyezve ide. Kérem, hogy a kezdők is figyeljenek a tématartásra! |
(#3155) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3150)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2010 |
|
Elnézést kérünk a kihágásért! |
(#3158) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3155)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2010 |
|
El van nézve... |
(#3517) MarkTrain hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
A kérdésem az lenne hogy..... Modul asztalnál (FREMO) A sínkorona magasságának értéke a padlótól 1300mm. Akkor elegendő lesz a 10mm-es nyomvonalléc a felépítménynek? Tehát akkor maga a modulkeret 1290mm-en lenne+felépítmény 10mm=1300mm Jól gondolkodtam?
( A többi terep-alépítmény a súly miatt polisztirolhabból kell csinálni.) |
|
(#3533) Abs válasza MarkTrain hozzászólására (#3517)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Ebben mindent megtalálsz. Van angolul is, de nem találtam meg
Abs |
(#3535) MarkTrain válasza Abs hozzászólására (#3533)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Köszönöm csak sajnos nem tudok németül....... |
(#3536) Csukló válasza MarkTrain hozzászólására (#3535)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Így tatán egyértelműbb!
|
|
(#3537) Abs válasza MarkTrain hozzászólására (#3535)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
A számok ugyanazok
Abs |
(#3538) MarkTrain válasza Abs hozzászólására (#3537)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
értem, az ábrák is jók. |
(#3539) MarkTrain válasza Csukló hozzászólására (#3536)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Itt az oldalt és az alul lévő számokat hogy kell értelmezni? |
(#3548) Abs válasza MarkTrain hozzászólására (#3539)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
A bal alsó sarok a viszonyítási pont, (0;0). Ettől mérik mm-ben a távolságokat jobbra, illetve felfelé. Az újabb szabvány megengedi az ún. "vékony modult". Ekkor a modulkeret alja a 91 mm "magasan" lévő szaggatott vonal, ezért van ott egy 0/91 méret. A további méreteknél az x/y formátum értelmezése: az x értékek a szaggatott vonaltól, az y értékek az "eredeti" alapvonaltól vannak mérve. Így könnyebb, hogy nem neked kell kivonni 91-et mindenhonnan, hanem odaírták mindkét verzióhoz.
Abs |
|
|
|
2024. Dec, 27. Pé 20:05:34 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|