Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       159/436    
(#25430) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#25419) Válasz Nov 12, 2013
Arra figyelj, hogy a jóárasított 56/86-osoknál rendszerint az előzőekben említett hiba szokott előfordulni. Így sajnos azok nem alkalmasak továbbgondolkodásra.
(#25431) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 12, 2013
Büszkélkedek egy kicsit Hubert Feri Nohabjával. Igazi kihívás, mert eltökéltem, hogy ráteszem egy Tillig alapra. Ez most este be is következett, egy kicsit faragni kellett Feri munkáján (nem látszik, csak az orroknál kellett a belsőt tágítani, hogy belemenjen a gyári alváz, illetve hozzá kellett szabni a főkeretet, valamint a fémöntvény orr részéből is le kellett csiszolni 3-3 mm-t). Az eredmény meggyőző, bár még festeni kell, illetve erőst töprengek a Tillig-féle alsó száras kapcsoló létjogosultságán. Ugyanis Feri a régi slicces kuplung használatához és eleve Bttb alvázra álmodta meg ezt a kasztnit, így viszont az már nem megoldás. Lehet, hogy egy cseppet le kell csiszolni a kotrólemezből...? Nagyon nem szeretném.

019_tilligen...jpg

019_tilligen...jpg

019_tilligen...jpg
 
(#25437) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#25431) Válasz Nov 13, 2013

A BttB-s kuplung felfogatását nem lehet valahogy összehozni az új kuplungjával?
Valamilyen anyagból.
Tényleg kár lenne a kotróért!
(#25439) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#25437) Válasz Nov 13, 2013
Van gyári slicces új kapcsoló... De azzal meg lehet, hogy kidobja a járműveket a kanyarban...

És ha vékonyítanál a száron? vagy lemezre cserélni?
(#25440) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 13, 2013
Tegnaptól itthon is kapható szaküzletben a cseh MTB modellkínálata. A VMC üzlet elsőként H0 méretű AWT Kocúrt vitt fel a webshop-ra, de a bevezetést követően TT méretű modellek is lesznek.
Az előzetes tárgyalások során szóba került néhány magyar vonatkozású, ámde cseh/szlovák mozdony legyártása még a mi méretünkben is.
Ki tudja, hátha...
Bővebben: Link
(#25441) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#25437) Válasz Nov 13, 2013
A slicces felül csatlakozik, a típus specifikus meg alul. A kettő között kb. 8 mm-es szintkülönbség van, nem áthidalható.

A szár vékonyítása necces, de jó ötlet.
(#25447) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#25441) Válasz Nov 13, 2013
viszont a kengyel magassága mindkettőnél kb ugyanaz. A gondot inkább ott érzem, hogy aslicces változat a merev kotró miatt nem tud elegendőt kifordulni és összeakadnak az ütközők, vagy borítja az egészet... Azért egy próbát megér....

Anno én a fleischman 9574 kinematikájával próbálkoztam, de az még átépítés előtt/alatt jöhetett volna szóba...
(#25448) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#25358) Válasz Nov 13, 2013
Rákérdeztem az NDK-s rokkant parkolóra.
Előzetes információ szerint nem emlékeznek arra, hogy lett volna ilyen felfestés, vagy esetleg tábla. Még ígérték, hogy utánanéznek az akkori kreszben is.
Ez alapján úgy érzem, hogy nem szükséges nagyon erőltetni...
(#25449) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#25447) Válasz Nov 13, 2013
Igen, ezen túl vagyok. Az alsószárast viszont kb. 0,7 mm-rel toldani kell, mert a kotró nemcsak lefele, hanem előre fele is hosszabb, így a forgóvázba pattintott kapcsoló mindenhogy beleér a kotróba.
Még csiszoltam a szárból is, plusz megtoldottam, most várom az eredményt.
(#25450) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#25448) Válasz Nov 13, 2013
Nekem is ez a gyanúm.
Akkoriban sehol nem foglalkoztak a kgst-n belül ezzel a kérdéssel.
(#25454) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#25450) Válasz Nov 13, 2013
Hycomat? Oké, nem a mozgássérültek voltak a célközönség, de na.
(#25457) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#25450) Válasz Nov 13, 2013
Márpedig ennek ellent kell mondja egy Csehszlovákiában történt incidens miatt ahol is véletlenül egy mozgássérült helyre parkoltunk állítólag!
Ez 80-as évek vége felé lehetett mert akkor még nem volt jogsim, nem is én vezettem!
Az okozta a problémát, hogy míg nálunk már akkor is megvolt a tolókocsis jel addig náluk ha jól emlékszem sárga 3szög volt a parkolóhelyre felfestve!
Persze ez nem NDK az igaz viszont szerintem KGST volt még a szisztéma!
Na, de mindjárt írok németbe és megkérdezem én is egy hivatásostól!
(#25464) GABA TT hozzászólása Válasz Nov 13, 2013
Sziasztok!

Temofeszten megtetszett a Budapesti helyiérdekű vasutak 27-es számú zöld 377-se. Körbe másztam és fotóztam. Ezt az apróságot sikerült alkotni. Hét különböző változatához készítettem rajzokat, így lesz testvére is.

DSC00127.JPG
 
(#25465) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#25464) Válasz Nov 13, 2013

Semmi tervrajz csak fotó?
(#25466) TTomasz hozzászólása Válasz Nov 13, 2013
Sziasztok!

Korábban írtam mailt wolfchild-nak. A napokban meg a BR95 nek. Esetleg nem kaptátok meg?
A köszi, de nem foglalkozom vele ill. a köszi nem érdekel is egy válasz, amit megköszönnék
(#25467) wolfchild válasza TTomasz hozzászólására (#25466) Válasz Nov 13, 2013
Szia!

Küldtem választ, ha jól emlékszem még a Temo környékén valamikor, hogy köszönettel de nem kérem a készletet. Mármint ha a kis gőzösre gondolsz a vagonokkal meg a sínekkel.

Ha bármi egyébről van szó, akkor viszont nem kaptam levelet, ebben az esetben kérnék némi felvilágosítást.

Ezer köszönet, üdv.: Wolfch!ld
(#25468) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#25464) Válasz Nov 13, 2013
Nem semmi!! Csak így csípőből...?!
(#25469) BR95 válasza TTomasz hozzászólására (#25466) Válasz Nov 13, 2013
Bocsánat, most már meg is válaszoltam!
(#25470) TTomasz válasza wolfchild hozzászólására (#25467) Válasz Nov 13, 2013
Köszönöm a gyors Választ! Ez a gőzős szett nem az én portékám, A BTTB honlapra írtad hogy küldjünk el anyagokat. Arra írtam neked. MasTTertape- nál van az új váltóépítő cikk rengeteg képpel. Sokan várják már. Én nem rendelkezem megfelelő eszközökkel a közzé tételéhez. Ezért kértem profi segítségét
(#25471) TTomasz válasza BR95 hozzászólására (#25469) Válasz Nov 13, 2013
Megjött, köszi!
(#25473) Kisfa válasza GABA TT hozzászólására (#25464) Válasz Nov 13, 2013
A Temofeszten is megcsodáltam a mozdonyaidat. Látom elkészült egy újabb gyöngyszem. Gyönyörű ! Gratula ! Ezek a kicsik a kedvenceim. Nagyon szépek a részletek is, semmi girbe-gurbaság. Fantasztikus !
(#25475) wolfchild válasza TTomasz hozzászólására (#25470) Válasz Nov 13, 2013
Szia!

Ahham... Nos, akkor én kérek elnézést, mert arra valóban nem válaszoltam, úgy tekintettem a levélre mint, a tennivalók közül az egyikre, és így sorban áll a dolog.

Igazából én azt hittem, hogy a majdani oldalra kell, feltenni de nem gondoltam, hogy "sürgős". Ezt csak azért raktam macskakörömbe, mert kb. egy hónapja jött, és azóta vár a sorára.

Sok mindennel foglalkozom így az új lapra kevés időm van, szinte 0, csak heti 1-2 óra, az meg tényleg nem túl sok.

Egy szónak száz a vége, igen megkaptam, nem erre tényleg nem válaszoltam, csak meg van jelölve elintézendőnek. Elnézésedet is kérem. Mivel nem tudom mikor jutok az új oldal végére, így nem igazán tudom mi legyen vele, de egyeztetek Gáborral, és utána mindenképp visszajelzek neked is. Remélem holnap összefutok vele a klubnapon.

Üdv.: Wolfch!ld
(#25478) GABA TT válasza FriTTz hozzászólására (#25465) Válasz Nov 13, 2013
Azért van hozzá rajz is pár a mozdonyról és egy a hajtóműről. Enélkül azért nem megy, csiribú-csiribá ide vagy oda.
(#25480) jvnd válasza wolfchild hozzászólására (#25475) Válasz Nov 13, 2013
Szegény TTomasz uszkve 4 éve próbálja már publikálni eme cikkét. Segítsetek neki. Amúgy nagyon hasznos, hiánypótló bemutató lenne. (Láttam az eredetijét)
(#25481) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#25475) Válasz Nov 13, 2013
Tomival ezt megbeszéltük és abban maradtunk, hogy felkerül az új oldalra. Ezért is keresett téged. Legalább is így tudom.
Úgyhogy legyen minden érintettnek megnyugtató, hogy az ilyen és ehhez hasonló írások hozzá fognak járulni az új bttb honlap magas színvonalához.
(#25482) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#25454) Válasz Nov 13, 2013
Igen, Hycomat.
Akkor azért foglalkoztak vele valóban.
De szerintem a nyugati világban bejáratott vizuális információkat direkt nem alkalmazták.
(#25483) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 13, 2013
Egy kicsit beparázslott az indexes TT felület, ezért az alábbi szösszenetben osztottam meg gondolataimat:
Wagner mozdony TT-ben
Ha valakit érdekel, olvassa élvezettel.
(#25486) kaTTonai válasza FriTTz hozzászólására (#25457) Válasz Nov 14, 2013
No a végeredményre én is nagyon kíváncsi lennék!!!

Írd meg légy szíves.

Üdv:gulaschkannone
(#25487) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#25483) Válasz Nov 14, 2013
Szia!

Végigolvastam a gondolataid, és eszembe jutott róla pár dolog, mármint ami érinti a "kókány vs eredeti" és a "legális és illegális" vonalat.

Most nem állnék be egyik oldalra sem igét hirdetni, de kíváncsi leszek, hogy ebben a felállásban milyen reakciók lesznek.

Mondom ezt azért, mert mikor pár hete felvettettem, hogy mit kellene a kereskedőknek tenniük, akkor csúnya ekézést kaptam, mert ugye a szabályokat betartani lehetetlen, most meg "jogilag" lettek megvédve, mert engedély, mert bla-bla.

Egy másik kérdés is megfogalmazódik bennem ilyenkor, mikor sufni matricázókról és levédett arculatokról beszélünk, mégpedig az, hogy vajon hol van az a pont amikor ez lekezdi valakinek a szemét szúrni.

Mert lehet, hogy lemásolták, sőt biztos, mert ugye a képen látszik. De ott van pl. PuTTz mester (előre is elnézést kérek, hogy felemlegetem a nevét) akinek nem hiszem, hogy bármilyen szerződése is lenne mondjuk a Coca-Cola-val, Nesquik-el vagy bármelyik más gyártóval akiket a kocsik falán szerepeltet. Amikor ezek megjelentek senki nem hümmögött, hogy ejnye no, hát a papírok. De, hogy ne az legyen, hogy PuTTz mestert bántom, mert csak példának hoztam fel, ide sorolható bárki, aki mondjuk MÁV-os akármit készít, hiszen az a külső is védjegy.

Nem kívánok senkit védeni és elmarasztalni sem, csupán hangosan gondolkodtam.
(#25489) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#25483) Válasz Nov 14, 2013
Szia Gábor!
Én más oldalról közelíteném meg, kicsit kapitalista szemszögből. Ha látom ennek a mozdonynak a hirdetését, és nekem van egy jobb, minőségibb és olcsóbb mozdonyom, akkor abban a pillanatban beteszem a hirdetése után az enyémet, és nagy valószínűséggel csak azt az egy darabot csinálta, amit utána megőrizhet magának. Viszont innentől szerintem nyugodtan megmutathatja, hogy mit tud alkotni, és nem kell foglalkozni a joggal, mert eladni nem tudja.
Bár lehet, hogy túl egyszerűnek látom a kérdést megoldását.
(#25490) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#25487) Válasz Nov 14, 2013
Igen, nekem is valami hasonló ütött szöget a fejemben. Nagyon vékony a jég, ugyanakkor Gábor hozzáállása is érthető: ő megtalálta azt a kivitelezőt, aki professzionális minőséget képes előállítani, megtalálta a közös hangot a jogtulajdonossal, és (gondolom, hogy az eredeti tervek, CAD rajzok, vektorgrafikus ábrák alapján) ennek kézzelfogható eredménye lett. Erre előkerül a semmiből egy rosszabb minőségű munka, ami (gondolom, hogy) fényképről átrajzolt és emiatt hibás, illetve mivel erre talán rájött a készítő is, megmódosította a cégjelzéseket, hogy ezzel elkerülje a jogi vitákat.

Számítógépes autós játékoknál az utóbbi eset rendszeresen előfordul (elsősorban az olcsóbb árkategóriában): Ford Mustang helyett pl. Dorf Horse, Dodge Viper helyett Doodle Snake stb.

Az, hogy itt most a rosszabb a drágább, igazából nem sokat számít (csak furcsa).
(#25492) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#25487) Válasz Nov 14, 2013
Abszolúte megértem a reakciókat. Igazán nem is kívántam pálcát törni (hisz már törött volt), de tudtam, hogy eléggé megosztó itthon ez a téma. Valójában kicsit kíváncsi voltam, vagyok az újabbak (pl, mint te is) véleményére.
Nagyon jó, hogy felemlítetted Attila matricáit. Talán nem haragszik meg, ha itt most felemlítem azt az egyik német esetet, amikor fül- és szemtanúja voltam az egyik vásárló kérdésének, miszerint hogy ugye a jogok rendben vannak a ma is regnáló cégjelzések kapcsán. A választ Attila megadta, sőt sok esetről tudom, hogy egyeztetett a jogtulajdonosokkal.
De, ami a lényeg, hogy a német szinte reflexből figyel fel erre, míg itthon mindenki a kifogásokkal és az ellenpéldákkal áll elő, holott egy-egy ilyen használati jog tisztázása nem elsősorban pénz kérdése.
Ennek az egész dolognak az az üzenete - és nagyon remélem, hogy ez a Papp Szabolcs félékhez is eljut - hogy ha simán feltesz egy kérdést, megkeresi az ügyben jártasakat, vagy netán magát a jogtulajdonost, máris sokkal jobb fénybe helyezi az elképzelését, ezáltal talán oda is eljuthat, hogy a jogok használatát díjmentesen kapja meg.
Persze azt is el kell fogadni, hogy ha az ilyen modellekből akár csak két fillért is keres valaki, akkor simán a tisztesség alapján kellene azt egyeztetnie a tulajdonossal. Mindenki tudja, hogy pláne a TT fronton, egy ilyen projektből nem lehet meggazdagodni. De azt is tudjuk, hogy a modellezés nem szociális ágazat. Ha magának festi meg, akkor lehet akármilyen. De ha tényleg pénzt kér érte, akkor erősen tisztességtelen ez a fajta hozzáállás.
A magyarnak az egyik legnagyobb baja, hogy mindig, mindenhol a kifogást kezdi el cizellálni, ahelyett, hogy a konstruktív megoldáson törné a fejét. Régebben, most is - tudom, hogy reflex szerűen - az volt a többségi reakció, hogy "de hát a máv, meg az eredeti, meg a többi..."
Jogilag, erkölcsileg a Máv arculatát is ugyanennyire aggályos felhasználni, viszont - és nem vagyok jogász, de szerintem - létezik egy olyan kitétel, hogy a közszolgáltatást végző vállalatok arculata kicsit más megítélés alá esik, mint egy nevesített alkotás. Tudom pl. hogy a tévéműsorainkban a bkv, a máv, a volán jelzésekre nem ugranak az átvevő szerkesztők, viszont ha valakin rajta van egy adidasos póló, akkor azt már ki kell takarnom.
sajnos az egész országban/térségben egy zavarosban halászás folyik, amit médiaszempontból kemény tiltásokkal zárnak le, de vannak területek, ahol még bőven metszik egymást a halmazok és ott káosz van.

Tehát nem is a zászlóra tűzésről, meg egyértelmű pártosodásról szól ez az egész, hanem arról, hogy a Széchenyi Taurusztól fogva nem tudott változni semmi. Még ugyanúgy élnek a '80-as évek Mavoe-s beidegződései, amikor is boldog, boldogtalan lemodellezhetett mindent, ami mozgott és zakatolt.

A tisztánlátásért: én semmilyen anyagi előnyt nem élvezek ebben a konstrukcióban. Foglalkozásomból fakadóan abban a helyzetben lehetek, hogy ismerem a Loc&More vezetését. Az első mozdonyuk óta azon töprengünk, hogy miként lehetne a TT méretet elfogadottá tenni a reklámmodell szegmensben. A legelső mozdonyra már megvolt a szóbeli megállapodás, csupán egy határidőt kértek. Jelen negatív példa képviselője viszont nem volt képes megvárni ezt a határidőt, ez borította ki a bilit. Pedig, ha kommunikál, ha elmondja a kívánságát, hogy neki márpedig jönnek a sárga csekkek és realizálni kell némi bevételt, akkor lehetett volna alakítani a megjelenésen. És a lényeg, hogy eredeti, nem mókolt, nem gányolt grafikával dolgozhatott volna. Ő is, más is.
Ezt követően a második mozdony is hasonlóan végezte, mert a partizán akció elévágott az eseményeknek.
Ezek után 3 évet kellett várni, hogy bízva a fejek tisztulásában, talán egy valóban fehér ügymenet valósulhat meg.
Engem nem érdekel, hogy ki rakja rá a matricát. Az a lényeg, hogy kicsit lássunk már át a Lajta túloldalára.
És ha bárki keze alól, vállalható, szép, minőségi munka kerül ki, akkor édes mindegy lesz, hogy keres rajta és mennyit.
De azért ott ne tartsunk még, hogy a modellező azt kéri, hogy ne fotózzam és nézzem közelről a modelljét.

Úgyhogy erre igyekszik rávilágítani a cikk, illetve az összes olyan ténykedés, ami valahol a minőségi vasútmodellezést és modellértést helyezi előtérbe.
(#25493) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#25492) Válasz Nov 14, 2013
Este tudsz jönni? Mert akkor kellene, ha még megvan a Kasztni amiről szó volt.

Köszi.
(#25498) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 14, 2013
Ma az Ikva IC-ről (első osztályú kocsik nélkül mennek a GysEV IC-k...) kaptatok egy virtuális integetést, ha akkor már ugyan voltatok a klubban.

Ehhez a hivatalos vs. nem hivatalos témához:
Azért azon tessék csak elgondolkodni, hogy a Mozart és a Haydn Taurus, meg a foci EB-s mozdonyok, meg a Vöröskereszets ÖBB Taurus modelljei vajon miért csak ROCO-ban voltak kaphatóak? A Széchenyi, Liszt, Aranycsapat, Sissy meg vajon miért csak JC? Ugye ebbe a sorba most beállt a Jako-modells is a TT-s Wagner-rel.
Megmondom, mert ezek a reklám matricák, illetve a design védettek, ugyanúgy, mint a reklám szakmában szinte minden, mert ez egyfajta arculat. És a lényeg, hogy korlátozott. Nem olyan, mint a nagy márkák dolgai, lásd Coca Cola, vagy Nestlé. Ez utóbbiak még örülnek is a reklám felület ilyen bővülésének. Azonban a szóban forgó reklám mozdonyok grafikáinak másolása nem ilyen! Még modellező szinten sem! Nagyjából az álatlános szerzői jogot lehet ráhúzni, vagyis odahaza csinálhatsz magadnak egy másolatot, úgy, ahogy én is szemrebbenés nélkül lemásoltam a kocsiba zenét hallgatni, meg ütni-vágni a Tátrai Band, vagy a Varga János Project eredeti lemezeit, hogy ne azok mejnek tönkre autózás közben. Kapcsolódó jog lehet, hogy a modellek készítése az általános szabályok szerint 5db-ig nem minősül üzleti tevékenységnek, ez felett azonban már igen! Lefordítva magyarra: ha csinálok magamnak egy - maradjunk a példánál - Wagner Taurust, meg még négyet a haveroknak, akkor azzal még nem sértek jogot. Ha egy ötödik havernak megcsinálom a hatodikat, akkor azzal már igen! Viszont akkor is jogot sértek, ha csak pl. három modellt csinálok, de azok egy üzlet kirakatában kötnek ki, vagy apróban meghírdetem, hogy csinálok ilyet, ahogy erre OFF méretben is volt példa már anno! Egy: üzleti tevékenység, adózni kell utána. Kettő: ki kell fizetni a védett reklám grafika jogdíját annak tulajdonosának.

Ez most egyáltalán nem a "sufnityúning" kontra hivatalos gyárak kérdése. Ez egy a tíz parancsolat közül: Ne lopj! Ennyi.

Utó irat: közben átfutottam Gábor barátom bejegyzését a blogján. Ez egy sima hamisítvány, ráadásul a "Panascanic mirohifivel" ellentétben még drágább is, mint az eredeti Panasonic.
Azért rakom ki ezek az ugráló alakokat, mert ezen csak röhögni lehet!
A tanulságokat meg mindenki vonja le, kedve szerint. Egyeseknek illene egy kicsit elgondolkodni is a dolgon, és csendben, szépen meghunyászkodni, kellő bocsánatkérések közepette...
(#25500) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25498) Válasz Nov 14, 2013
Na. Ezt éreztem én a levegőben a téma körül, így most már a helyére kerülnek a dolgok

A Wagner Lok vs. Coca-Cola összehasonlítás is emiatt sántított nálam, de mivel a jogi hátterét nem ismerem ezeknek a dolgoknak, ezért csak azt súgta a hatodik érzékem, hogy ez így nem az igazi.
(#25501) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#25492) Válasz Nov 14, 2013
Hali!
Na én viszont úgy látszik eltörtem azt a bizonyos pálcát...

Beszéltünk róla valóban évekkkel ez előtt, hogy meg lehetne csinálni a L&M mozdonyokat TT-ben is, és Laci nem is zárkózoTT el előle. Meg is lett az eredménye, lásd Jakó Attila keze munkáját, hozzá kell tegyem, szinte bagóért van a minőség!

Erre, amikor minden helyes vágányra kerül a TT vasúttal közöttünk, jön valaki/jönnek valakik, aki/akik... köveket tesznek erre a sínre. (Szalonképesen akartam fogalmazni, elkerülendő a saját tulajdonú madárfészek higiéniáját feszegető problémákat.)
(#25509) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#25493) Válasz Nov 14, 2013
Szia,
Ma sokáig úgy volt, hogy megyek, de aztán jól elhúzódott egy megbeszélésem és bent ragadtam a jó kis pesti dugóban.
Bocs. Akartalak hívni, de hála a nokia és a gates birodalom közös szörnyszülöttének, ez sajnos nem jött össze mobil módon...
Hébe-hóba vagyok itthon, de javarészt dolgozom - pótolnom kell a veszteségeimet...
(#25510) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25501) Válasz Nov 14, 2013
Megmondom őszintén Gábor búját baját sem értettem teljesen, így inkább a klubban megkérdeztem személyesen Jákó mestert, hogy akkor mi, merre, mennyi és hány méter. Kb. 2 perc alatt vázolta a helyzetet, mert ahogy elnéztem nem csak nekem maradtak ki események.
(#25511) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25501) Válasz Nov 14, 2013
Nem kell itt cizellálni a kérdést.
Nagyon egyszerű volt a képlet: telefon, email, kezet rázás és adott szó. Azt hiszem ez utóbbi a legfontosabb. Ha valaki magából indul ki, akkor ne csodálkozzon, hogy a tükörképe fog visszanézni rá.
(#25512) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#25509) Válasz Nov 14, 2013
Semmi gond, nem annyira akut a dolog, a kasztni kelleni fog ezután is, majd valamikor összehozzuk.
(#25513) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#25512) Válasz Nov 14, 2013
Rendben, köszönöm a megértést!
(#25524) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#25492) Válasz Nov 15, 2013
"a tévéműsorainkban a bkv, a máv, a volán jelzésekre nem ugranak az átvevő szerkesztők, viszont ha valakin rajta van egy adidasos póló, akkor azt már ki kell takarnom."
Tavaj részt vettem egy, a Temofesztet burkoltan reklámozó stúdióbeszélgetésen, a Zelenkai Ildikóval.
A "kötetlen" beszélgetésbe kellett elmondanom egy mondatot, amit cenzúrázott a műsorszerkesztő és még vagy tíz ember. Minden "a"-ra és vesszőre ügyelnem kellet a reklámtörvények miatt. Sikerült, a pillanatnyi megtorpanás ellenére, baki nélkül "beszúrnom" a mondatot.
(Ildikó előtt ülve nehéz volt koncentrálni)
(#25529) etwg válasza terkoz hozzászólására (#25524) Válasz Nov 15, 2013
Ha már igy kiveséztétek a témát, csak annyit tennék hozzá, hogy 2 doľog keveredik itt. Az, hogy a TV-ben nem emlitgethetsz márkát vagy cégnevet, sajnos jogi csürcsavarás eredménye - hiszen valakik azért vannak fizetve, hogy mérjék mennyi a reklám az adott TV-ben, és probálják ezt kordában tartani. Megint mások meg azt probálják meghatározni, hogy mi is a reklám - érdekes, hogy a MAV pl. nem, de egy automárka már az? Ráadásul a tv-k igy rá vannak kényszeritve, hogy a márkát reklámnak könyveljék el, és vagy szereznek ilyen alapon bevételt - vagy veszteség lesz, mert a hivatal ugye csak a márkanevet látja, de nem a bevételt....!
Szerencsére ez nem csak hazai agymenés, a tengerentul egyik másik vasuti társaság még a saját festéséért vagy márkanevéért is jogdijat követel.
Nem vagyok biztos, hogy az ilyen agymenés jo irányba vezet (szerencsére engem nem igen érint).
Természetesen megint más a helyzet, ha modellvasutgyárto közvetlenül is hozzájárul a nagymozdony különleges festéséhez, majd pedig ebböl némi hasznot kiván huzni.
A tárgyalt eset azonban egy 3. változat, amikor valaki megszerezte ezt a jogot - azt, hogy potyautasok is vannak ne csodáljuk. Sajnos ilyen világban élünk.
(#25536) UWH hozzászólása Válasz Nov 15, 2013
Sziasztok! Szeretném megköszönni a hasznos tanácsokat TTomasznak és Gábornak, a ROCO Szergely szétszereléséhez. Úgy néz ki, hogy az enyémben is több zsír volt, mint amennyi kellett volna bele, még a forgóvázra is jutott.
üdv
Laci

SAM_29.JPG

SAM_2906.JPG

SAM_2908.JPG
 
(#25538) Gashpy válasza UWH hozzászólására (#25536) Válasz Nov 15, 2013
Ha SzergeLY, akkor miért nem roKKó ?!?
(#25539) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#25536) Válasz Nov 16, 2013
Ez tényleg kritikus mennyiség.
(#25540) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 16, 2013
Egy kis nosztalgia. Kép a Fortepanról.

22422.jpg
 
(#25541) lakasi válasza masTTertape hozzászólására (#25540) Válasz Nov 16, 2013
Gábor ez szívet melengető fotó! Gyűjteményem kezdő része többnyire innen származik. Ma UniCredit bank van a helyén, a portál jelentősen átalakítva. Sajnos az egész épület eléggé lepukkadt állapotban van, pedig kitatarozva nagyon szép lenne. Városképileg is frekventált helyen van.
A másik ilyen neves bolt a Calvin téren volt, ha jól emlékszem Triál néven működött. Ma dm van a helyén.
(#25542) Frankye válasza lakasi hozzászólására (#25541) Válasz Nov 16, 2013
Igen, ott volt. Meg volt egy kis bolt a Délinél, az Alkotás úton, valamint a Váci utcában egy maszek (talán Tóth?). Utóbbiról nemrég (néhány éve) azt hallottam, hogy még megvan.
(#25544) Gashpy válasza Frankye hozzászólására (#25542) Válasz Nov 16, 2013
Váci u. 71, ha jól emlékszem. A köznyelv Märklin boltnak hívta...

Rég jártam arra, de nem hiszem, hogy meglenne... Vasutasként biztos nem...
Lapozás       159/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
17:37:41
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés