Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       164/436    
(#26183) lakasi válasza terkoz hozzászólására (#26153) Válasz Dec 2, 2013
Kedves Gyuri,
Mivel én indítottam el a polémiát, ezért reagálok az érveidre.
Senki nem vitatja el a FREMO létjogosultságát, sőt nagyon érdekes szakága a vasútmodellezésnek. Eddigi ismereteim és az általatok elmondottak szerint azonban ez egy bennfentes, hozzáértő kör "úri szórakozása" a szó pozitív értelmében és nem igazán kiállításra való. Te is úgy fogalmaztál, hogy "nem közönségbarát móka". A német partnereknél általában zártkörű rendezvény szokott lenni. Igazán az tudja élvezni, aki már ismeri a játékot, netán aktív résztvevője annak.
A kiállítási látogató - legyen az felnőtt, vagy gyerek - nem rendelkezik azokkal az előismeretekkel, hogy élvezni is tudja. A látogatók mozgási üteme sem teszi lehetővé, hogy gyönyörködjön a menetrend szerinti vasútmozgásban, még akkor sem, ha minden a valós idő valahányadában történik.
A magas lábakról pedig hiába hangzanak el szakmai érvek, nem igazán kiállításra valók két okból. Egyrészt maga a látvány groteszk, arányaiban kicsiny modul felületek hatalmas gólyalábakon. Másrészt a közönség legalább fele gyerek, aki nem éri fel a modulokat. Csak úgy lát valamit, ha a szülő felemeli, vagy - ahogy a Temofeszt-en is történt - mindenféle rekeszeket tettek a nyomvonal néhány pontjára.
A korábbi hozzászólások alapján úgy érzem az érintettek megértették ezeket a felvetéseket. Az elkészült modulok - ahogy látom - alkalmasak a lábhossz variálására, tehát nem jelenthet különösen nagy problémát hogy kiállításokon leengedjétek őket.
Üdv, István
(#26184) Gashpy válasza lakasi hozzászólására (#26183) Válasz Dec 2, 2013
Úgy vélem, én sem maradhatok csendben, hiszen valami közöm van ahhoz, hogy most TT-s körökben erről beszélgetünk.
Mindkettőtöknek igaza van. És valahol középen meg lehet találni az utat.
A FREMO sokkal szigorúbb előírásokkal rendelkezik, ráadásul ez egy gyűjtő szervezet. Ennek mi nem vagyunk tagjai, ezért nem szeretem, amikor az összeállításunkat lefremózzák. Az egy másik dolog, hogy sok közös vonás van.

A magassággal kapcsolatosan: A csehek és a lengyelek (és a szlovákok is) alapból 1000 mm-en játszanak.
Tegnap meghirdettem nemzetközi fórumon is a jövő évi Temofesztes részvételt. 1 m-es magasságon. Éppen amiatt, hogy közelebb hozzuk a látogatók nagy részét kitevő gyerekekhez, akik közül kikerülnek a jövő modellezői is. És hátha a TT-t választják.
Ha FREMO-sok lennénk, akkor sajnos ezt nem tehetnénk meg...

A zártkörűség pedig valószínűleg azért alakult ki, mert biztosítani kell a helyet a modulok körüli mozgásokhoz, amit esetenként a közel álló nézők akadályoznak. Ez valóban nem látogatóbarát. Bár itt is sokat segít egy megfelelő elrendezés, amelyik lehetővé teszi a látogatókkal ellentétes oldalon való mozgást.

A menetrendszerkesztőn múlik, hogy mennyire tud látogatóbarát forgalmat létrehozni. (történjen mindig valami, nem úgy mint egy elhanyagolt mellékvonalon a napi két vonatpárral...)

Az meg már sajnos nem rajtunk múlik, hogy sokan még mindig a kanyarokban a sebességtől szinte kidőlő vonatokat kedvelik, mint ahogy a terepasztaloknál is itthon még sokaknál az a menő, ha tele van vágányokkal...

No most ennyi. Béke veletek
(#26188) wolfchild válasza Gashpy hozzászólására (#26184) Válasz Dec 2, 2013
Sziasztok!
Én is egy kicsit hozzászólnék. Igazából mindkét oldal érthető pro és kontra, ezzel semmi baj nincs, viszont azt látom, hogy egy helyben pörög a dolog, 30cm-en megy a vita.
Azt is értem és elfogadom, hogy ha lejjebb van a szint többen látják (gyerekek), viszont tény, hogy sokkal ROSSZABB fényképezni, ha jó perspektívát akar az ember kifogni (lehet szépen görnyedni). De még ez sem lenne gond.
Én inkább egy olyan építő jellegű javaslattal állnék elő, amit kint a TEMO-n nem láttam.
Ugye a nép ment jobbra-balra, és ha épp szerencséje volt akkor éppen akkor állt az éppen aktuális modul szélén mikor jött valami.
Esetleg el lehetne keríteni egy rész, ahova 20-40 ember össze tud csődülni, és elmagyarázhatnánk nekik, hogy mit is látnak tulajdonképpen. Picit beszélhetnénk a méretarányunkról, a vezérlésről, a járművekről, meg hogy hol érdemes érdeklődni, ha el szeretnék kezdeni, stb.-stb.
Napi kb.4 ilyen kiselőadás szerintem jóval tartalmasabbá tenné, az amúgy csak bámészkodó de nem "szakértő" közönség szórakozását, kis szerencsével a méretarányt népszerűsíthetjük, és talán a klub presztízse is emelkedik egy picit.
Ti mit gondoltok erről?!

Ejnye! Így is érti mindenki, nem kell vulgárisan...
Frankye
(#26189) gumidani válasza wolfchild hozzászólására (#26173) Válasz Dec 2, 2013
"...érthető nyelven (magyar, angol)"
Nem tudom, hogy szóltam-e már, vagy csak magamban puffogtam az ilyen kirekesztő megfogalmazás miatt. Az egy dolog, hogy neked mi az érthető. Az meg egy másik, hogy minden nyelv érthető annak aki bírja azt. És mindenkinek az anyanyelvét megilleti a tisztelet. Ahogy mi is elvárjuk azt a mienkével kapcsolatban.
(#26190) gumidani válasza wolfchild hozzászólására (#26188) Válasz Dec 2, 2013
Nagyon jónak gondolom az ötletedet. Kiegészítem azzal, hogy néhány alapvető adatot (pl. a méretarányok, az analog és digitális vezérlés, stb.) valamilyen táblán is lehetne ismertetni. Tudom, hogy sokan nem tudnak/szeretnek olvasni, de akad aki igen.
(#26191) Gashpy válasza gumidani hozzászólására (#26190) Válasz Dec 2, 2013
Ez jó!
A februári iskolai bemutatónapon ki is fogjuk próbálni élesben.
Egyébként már megfogalmazódott valamilyen szinten ez az elgondolás egyik MasTTertape szakival folytatott eszmecserénk során, ha nem is egészen ebben a formában.
Kifejezetten ez az időpontos összecsődítés.. (mint az állatkertben a látványetetés )
(#26192) Gashpy válasza gumidani hozzászólására (#26189) Válasz Dec 2, 2013
Ez így van... Világnyelv a kínai is és nagyon sokan beszélik. Mégse tudnál vele mit kezdeni...

A magyar meg földrészünkön kínai... Ezért a te megfogalmazásodban sokaknak nem emberi...
(#26194) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#26188) Válasz Dec 2, 2013
Amennyire szeretem a vasutat (és nem egy honapja, hanem már nagyon régen), annyira kerülök bajba a modellvasuton a "menetrendszerinti közlekedéssel".
Aki a vasutat valoban közelröl ismeri, és némi dolga van vele (pl. fényképezni akarja) az tudja, hogy a nap jelentös részét várakozással tölti el a vonatra várva.
Egy modellvasuton (kiállitásokon) viszont már ne a várakozást akarjuk "eladni".
Akármennyire is szeretnék szimulálni a valodi vasutat, akármennyire gyorsan is hajtjuk az orát a valodi vasuti üzem kicsinyitett leképzése veri az unalom kategoriáját. (S most itt ezzel nem azt akarom mondani, hogy a száguldozó vonatok az igaziak! ).

Szoval a modulozás legnagyobb baja pontosan a mérete. Nincs, nem lehet áttekintése az idegennek (látogatónak), hogy valoban mi is történik. Nincs semilyen tapasztalata ezügyben.
Az állomáson is csak az az egyetlen vonat érdekel, amire vársz, hiába van ott 10 menetrendi tábla vagy 10 peron amin a vonatok mozognak.
A látogatót piszokul nem érdekli, hogy Pista éppen felhivja Jozsit, hogy küldheti-e neki a vonatot stb.
A látogatot már amugy is megkeveri a tornateremnyi modulpálya áttekinthetetlensége. (majdnem mindegy milyen magasban van... .
Kétlem, hogy ezt el lehetne magyarázni a bemenetnél, még kevésbbé a vasutüzem rejtelmeit, amik a kezelöszemélyzet nagy részének a vérében van.
Ha összehasonlitom a nyilvános (mert kizárolag erröl lehet itt szó) modultalikat egy másfajta kiállitással (pl. Ontrax, American Model Railroad Convention, stb. ) nálam az utobbiak viszik el egyöntetüen a pálmát.
Itt kicsi áttekinthetö terepasztalok gyakran nagyon kidolgozott részletekkel ejtik ámulatba a látogatot és képes ott eltölteni hosszu perceket orákat, beszélgetni a terepasztal/dioráma tulajdonosával.
Szoval igyekezni kellene az adott vasut jellemzöit koncentrálni egy kis térbe.
Ez is müvészet, és még azt sem zárja ki, hogy az adott asztal összekapcsolható legyen egy másikkal (modullal).
Pl. A képen látható asztalok nem nagyobbak 1-2 nm-nél, mégis órákat lehetett nézelödni, és mindig történt valami. Az egyikröl egy kis videot is csináltunk, mert az asztalnak volt egy sztorija (forgatokönyve, amit a tulaj nagyon pontosan betartott. Melyik vonat honnan és hova, valamint miért ment éppen oda.
Ha valaki megtelt mehetett a másikhoz.
A modulnál meg ha nem történik semmi sem az egyiken a másikon sem fog nagyon történni valami.
Szerintem ez a legnagyobb baja.

Remélem a modulosok nem veszik sértönek szavaim, nincs semmi gondom azzal, ha egy marék vértes modellezö összejön és lejátsza a csomopont napi forgalmát egy óra alatt, annak minden részletében, beleértve az ebédszüneteket is (- amit ilyenkor akár sörrel is lehet füszerezni ), de ez egy idegennek nem adhat maradandó élményt.


DSC07624.JPG

DSC07628.JPG
 
(#26195) sunocske válasza etwg hozzászólására (#26194) Válasz Dec 2, 2013
Mondanivalód nagy részével egyet értek. A modulozás ebben a kötöttfogású "felállásban" nem való kiállításra (és a H0-s részt a Temofeszten pl. kifejezetten felülreprezentáltnak éreztem, és ráadásul ott _tényleg_ nem történt semmi), az utólag innen-onnan hallott szervezési hibákról nem is beszélve.

Mindazonáltal (visszafogottabb) mértékben szükség van a modulozásra is egy ilyen nyilvános helyen, mert hiába van a "Jó bornak nem kell cégér!" mondás, ha kizárólag magunkba zárkózunk és magunknak vasutazunk.

A +30 cm-t mi is felvetettük, amikor még az előkészítése folyt az egésznek. A szervezőnek kikiáltott német klub megértette a problémánkat, de hajthatatlannak bizonyult (német precizitás - németes rugalmatlanság?) ebben a témában. Viszont megengedte, hogy a következő alkalommal, amikor mi szervezünk játékot, akkor már lehet 1 méteren a sínkorona
(#26198) etwg válasza sunocske hozzászólására (#26195) Válasz Dec 2, 2013
Félreértés ne legyen, igen kell a moduloknak is kiállitás, de ehhez kellene valami közérthetö és látogatóbarát üzemi stratégia (amit eddig még nem láttam). Ne ringassuk magunkat abban a tévhitben, hogy a látogató, aki elmegy a kiállitásra, hajlando beülni bárhova is némi okitásra, hogy megértse a kiállitáson látottakat.
Nem tudom, hogyan lehetne ilyen informáciokra rákényszeriteni a nagyérdemüt, (akinek a 80-90% csak vonatokat szeretne látni egy ilyen eseményen).

Láthatjuk, hogy a miwula (stb.) nevü szörnyszülöttre az emberek sorba állnak, és a világ másik részéröl is elmennek, hogy megnézzék a rozsaszinü álomvilágot. A valoság sajnos sokkal kevesebb embert érdekel, söt unalmasnak tartja. (lásd a modern médiát - csak a cirkusz kerül reflektorfénybe - a valoság unalmas..
(#26199) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26194) Válasz Dec 2, 2013
Piszok jól néz ki a Delhi Express !
(#26200) wolfchild válasza gumidani hozzászólására (#26189) Válasz Dec 2, 2013
Szia!

Igazad van, de mivel szeretném elolvasni az ismeretanyagot, kénytelen vagyok "kirekeszteni", mert bár kétségtelen, hogy megköszönöm, a mongol, kirgiz és török dokumentációkat is, ugyanúgy nem tudok velük semmit kezdeni, mint a némettel.

Azt is értem, hogy nyelveket tanulni jó dolog, de biztos vagyok benne, hogy van olyan nyelv, melyet te sem bírnál elolvasni és értelmezni, és te sem örülnél neki ha ilyenből kellene tanulnod.

Szerintem ebben a témában béke, én a magyart és az angolt értem!

Frankye: Sorry, legközelebb igyekszem jobban figyelni
(#26203) terkoz hozzászólása Válasz Dec 2, 2013
Kicsit úgy érzem, mintha a Szépművészeti múzeumban keresnénk a Rádiótechnikai múzeum anyagát.
A Temofeszt egy fizetős kiállítás, ahol a látogató kiszolgálása a feladat, remélve, hogy jövőre is elhozza a pánzét.
A FREMO egy találkozó, az azt létrehívó és költségeit vállaló emberek összejövetele.
Az egy méter lehet, jó az 1,50-es embereknek, de nem jó az 1,1-eseknek és nem jó a kezelőnek sem, a nagyon speciális dioráma jellegű téma egy bizonyos korszakhoz jó, de ha korszakot váltunk játék során zavaró lehet. Nekem zavaró, ha egy szép Ep II terepen IC-t látok száguldani, más viszont kifejezetten élvezi a sebességet.
A fő kérdés, hogy kinek akarunk megfelelni és ki fizeti a révészt.
A magyar H0 csapat által szervezett FREMO játék költségeit is a résztvevők állták.
A februári összejövetel fő célközönsége iskolás korú gyerek. A helyiség költségei fejében szolgáltatni kell, így született a döntés az 1 méteres magasságról. Ez egyben nekünk is egy próba, hogy hogy tudjuk ezt a helyzetet kezelni.
(remélem a nap végén még ki tudok egyenesedni) További probléma a vonalvezetésből adódó akadály. Valaki írta korábban, hogy a lengyelek négykézláb járnak az 1 méteres modul alatt. Hát az se piskota egy három napos találkozón.
Szóval mindent összevetve egy dolog a szolgáltatás és annak szervezése, egy másik dolog a játék és annak költségviselése. Pont.
(#26204) Frankye moderátori válasza wolfchild hozzászólására (#26200) Válasz Dec 2, 2013
Köszönöm.
(#26205) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#26194) Válasz Dec 2, 2013
Egyébként igazat adok neked, mert nem igazán történik semmi ami a "mezei" látogatót feldobja, néha 5-10 percig sem.

Viszont ezt nem magára a modul voltára vezetném vissza, sokkal inkább a kiállítókra. Nekik az a dolguk, hogy a rájuk bízott részeket üzemeltessék, gondolom én, hogy akkor is ott kell mellette ülni, ha csak 10 perc múlva jön bármi.

Ezért gondoltam egy olyan ötletre, hogy egy "háttércsapat", aki mondjuk épp nem hozott modult, napi X ismertetőt megtart, míg a kezelők kezelnek. Nem szakmai mélységre gondolok, hanem egy egyszerűen megfogalmazott, mindenki számára érthető és befogadható tartalomra.

Igazából arról van szó, hogy míg az általad említett asztalokon van mit nézni, az 1x0,5-ös modulokon nem mindig, és ráadásul sok a "csak, hogy a hossza meglegyen" darab. Így jóval ingerszegényebb a dolog, de plusz infóval fel lehet dobni.

De különbség akkor is lesz, lásd hazai viszonylatban TEMO vs. Gödöllő...
(#26207) terkoz válasza wolfchild hozzászólására (#26173) Válasz Dec 2, 2013
A Pannonia-treffen honlapján, a jobb oldali függőleges sávban található "letölthető anyagok" remélem érthető nyelven íródtak
(#26209) hoTTo válasza wolfchild hozzászólására (#26205) Válasz Dec 2, 2013
Szerintem nagyon jó a kiselőadásos gondolat! Gödöllőn Martisz asztalánál volt egy kordon, amin alkalmanként beengedtek 6-8 embert az asztal belsejéhez (C alakú asztal). Más nézőpontból lehetett onnan látni az asztalt, gondolom pár szóban meséltek is arról, mi-micsoda. Nem vártam ki a sort, mert vártak ott többen is. Ez egy plusz lehet a látogatónak a pénzéért. Az 1 méteres magasságnál pedig átláthatóbb a vonalvezetés. El lehet mondani, hogy ott messze a tároló pályaudvar van, melyik modul vagy jármű kié, honnan jött, milyen korszakot, témát láthatnak, mi a méretarány ( ), pár szó a vezérlésről, esetleg egy-egy sztori a modul építéséről, régebbi kiállításokon előforduló bakikról stb. Nem kell totál szakmainak lenni. Van egy kisebb megafonom, kölcsönadom szívesen
(#26210) terkoz válasza terkoz hozzászólására (#26207) Válasz Dec 2, 2013
kisfilm
Egy kis ízelítő, hogy is néz ki egy ilyen találkozó. Bár csak a meghívottak vettek részt, közönség nélkül, remélem nem feltűnő az erőlködés, hogy jókedvűnek látszanak.
(#26212) gumidani válasza wolfchild hozzászólására (#26200) Válasz Dec 2, 2013
Lehet, hogy nem fogalmaztam eléggé világosan. Azzal van bajom, hogy általánosságban érthetetlennek nyilvánítasz a magyaron és angolon kívül minden nyelvet. Neked érthetetlenek. (Másoktól már olyant is olvastam, hogy az általa nem ismert nyelveket nem emberi nyelvként minősítette.)
Sajnos nem dicsekedhetek komoly nyelvtudással.
(#26214) wolfchild válasza gumidani hozzászólására (#26212) Válasz Dec 2, 2013
Hát ezzel túl sokat nem tudok kezdeni, akkor ezzel még nagyon sokáig, nagyon sok bajod lesz szerintem, nem csak konkrétan velem kapcsolatban, hanem másokkal is. Sajnálom, hogy ezen nem tudod túltenni magad, de nyilván neked ez valamiért fontos, elfogadom, megértem, csak nem tudok kezdeni vele semmit. Üdv és béke...
(#26218) Gashpy válasza wolfchild hozzászólására (#26214) Válasz Dec 2, 2013
Az összes korrekció szerintem annyi lenne, amivel gumidani is biztosan kiegyezik, hogy a "számomra" szót beszúrod a megfelelő helyre. Innentől kezdve nem tud belekötni

(anekdota: Mint siófoki származású, amikor először mentem háztűznézőbe páromékhoz Putnokra, kijött elénk a nagybátyja kocsival. Tájszólásban hadar... Megkérdeztem páromat, hogy magyarul beszél-e? Ő értette, én nem... Pedig értek magyarul )
(#26222) wolfchild válasza Gashpy hozzászólására (#26218) Válasz Dec 2, 2013
"számomra"
(#26223) UWH válasza wolfchild hozzászólására (#26222) Válasz Dec 2, 2013
Szia,
csütörtökön leszel a találkozón, mert vinnék mutatóba egy mozdonykát?
Laci
(#26224) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#26218) Válasz Dec 2, 2013
Én a mai napig nem értem néha a "kabai hadarós"-t

(Szintén apósom)
(#26233) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 2, 2013
Egy kis TT!

tt_ew1_02.jpg
 
(#26234) wolfchild válasza UWH hozzászólására (#26223) Válasz Dec 2, 2013
Szia!
Leszek persze!
(#26251) PéTTer válasza sunocske hozzászólására (#26195) Válasz Dec 2, 2013
Sziasztok! Nehéz dolog ez, tavasszal valóban firtattuk a már említett látogató barátabb 1 métert, DE NEM MI VOLTUNK A SZERVEZŐK. Német barátainktól kapunk mindenféle fényképes élménybeszámolókat, most pl. Heikora és Janra lettem figyelmes egy kiállításon. Természetesen TT modul két vágánnyal max. méteres magassággal. Viszont nem láttam Fred-es embereket! Az az, ha a Temofeszt-es verziót nézzük: állomásonként 1 ember minimum, mozgó egységenként egy-egy masiniszta. Ha jól emlékszem volt 14 állomásunk kb. 100 méteren. 25 emberrel cca. 10 méterenként egy szerelvény, Magyar részről, ha jól számoltam 9 fő adta a technikát, ám szerintem a három napból szerintem soha nem voltunk ott mindannyian egszerre. És persze időnkén kellett volna beszélgetni is az érdeklődő látogatóval... Ebből is látszik, ez egy igazi csapat játék, feladat, küldetés lenne
(#26276) masTTertape hozzászólása Válasz Dec 3, 2013
Sziasztok,
Jelentem, hogy Máltán megtaláltuk a vasutat!
Készült is róla egy anyag,hamarosan látható lesz.
Aki netán lemaradt volna a sebnitzi kisfilmünkről, nekik szívből ajánlom a Közlekedés XXI.honlapját,ahol elérhető már a múlt heti adás,abban is az érintett rész.
Sajnos most nem tudom végigolvasni a modulos polémiát,de minden kétkedőnek ajánlom figyelmébe egy korábbi hozzászólásomat,amiben jeleztem,hogy szívesen vállalok irányított tárlatvezetést (volt ilyen a temofeszten, többen is éltek vele), sőt a felmerült igények alapján akár prezentációt is a témához kapcsolódva. Vagyunk páran exhibicionisták és még érthető nyelven is beszélünk,így reményteljest szórakoztatóan elfogadható eredmény várható.
Tehát tervbe van véve,várjuk ki a végét!
Üdv mindenkinek innen Máltáról,ahol két hónap alatt elérték az éves csapadékmennyiség felét. Minket is jól eláztatott a vihar,de legalább 18 fok van.
G.
(#26278) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26276) Válasz Dec 3, 2013

+ vagy - az a 18 fok?
Vagy netalán mértani?
(#26281) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#26278) Válasz Dec 3, 2013
Maligán lesz az, kedves kolléga...
(#26295) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#26281) Válasz Dec 4, 2013
Igazad van mert a hosszúsági és szélességi fokokat szinte teljes bizonyossággal kizárhatjuk tehát valószínűsíthető, hogy Gábor belikőrözött!
(#26296) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26294) Válasz Dec 4, 2013
Emberibb a mérete, mint az utobbi idök europai modulkigyoi.
(#26297) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#26294) Válasz Dec 4, 2013
Japánban gondolom nem divat, hogy visító, nyalókától ragacsos kezű gyermek próbálja kézzel mozgatni a vonatot az asztalon!
Jó ötlet a kis asztal körben ismeretterjesztő anyaggal!
(#26298) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#26297) Válasz Dec 4, 2013
Dehogynem divat.
Az ilyen divatok hullámszerüen terjednek az egész világon, s mindig a társadalom másik része hihetetlenül áll ilyen jelenségek elött.
Emlékszem a 80-s években svájci barátaim kis gyerekekkel jöttek hozzánk, és nekik akkor természetesnek tünt, hogy a két gyerek a villamos fogodzkodo korlátaira mászott, meg azon csodálkozott, hogy a moziba nem volt kola meg pattogatott.
Minap otthagytam egy szinházi produkciot Bécsben, mert oda is kolával meg pukkanccsal engedték be a bamba tömeget. Még jo, hogy az elöadás elött 10 percig okitották a nagyérdemüt, hogy a telefon használata tilos.....(nem vagyok biztos benne hogy a pukkancszabálo tömeg ezt fel is fogta - nem tudom - elmentünk.)
(#26299) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26298) Válasz Dec 4, 2013
OFF: Operában jártunk, a hátam mögötti sorban három "diák" állandóan karattyolt, mobilozott, rugdosták a székemet, de senki rájuk nem szólt. Egyszer csak két felvonás között rájuk üvöltöttem (bitang nagy csend lett hirtelen ....), hogy vagy befejezik azonnal, vagy másnap reggel találkozunk a Dékáni hivatalban. Iszkoltak kifelé .... ON
(#26300) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#26297) Válasz Dec 4, 2013
Nevelés kérdése az egész. Ők még szamuráj szellemben nevelik a gyermekeiket ..... és a szülők is tudják, hogy mit illik és mit nem adni ilyenkor a gyermek kezébe. Nézz meg egy japán videót a Youtubon, ott azt hallod-látod, hogy a gyerek kérdez(het) a felnőtt meg szépen válaszol neki.
(#26302) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26300) Válasz Dec 4, 2013
Igen, nevelés és a nevelési eszközök kérdése az egész, de olyan közegben, ahol egy gyerek feljelentheti a felnöttet egy nyaklevesért, ott aligha lehet ebben a kérdésben bármilyen javulást elérnii.
(#26306) sunocske hozzászólása Válasz Dec 4, 2013
PIKO után a Kühn is megpróbálkozik a kismozdonnyal:

LINK!

Remélem, látunk majd összehasonlító cikket az Indóházban! ;)
(#26307) Frankye moderátori válasza bcs szgab hozzászólására (#26305) Válasz Dec 4, 2013
Sajnos, csak teljes hozzászólást tudok kivenni, a hozzászólásból a képeket nem, ezért kénytelen vagyok ahhez a megoldáshoz folyamodni:

Róbertke fórumtárs hozzászólása:

Képek Japánból, ők így oldják meg a napok óta feszegetett problémát Bővebben: Link Bővebben: Link

Mindenkit kérek, hogy a feltöltött fájlneveket lehetőség szerint vegye rövidre, hogy ne okozzon másoknak gondot!
Köszönöm.
(#26308) bcs szgab válasza Frankye hozzászólására (#26307) Válasz Dec 4, 2013
Köszönjük
(#26309) etwg válasza sunocske hozzászólására (#26306) Válasz Dec 4, 2013
Megint a csorda szindromus - az egyik éppen kihozza a modellt, erre a másik ugyanazt teszi. Mintha nem lenne elég más tipus, aminek még nincs modellje....
(#26310) sunocske válasza etwg hozzászólására (#26309) Válasz Dec 4, 2013
Nekem is ez jutott eszembe. Viszont a Kühn megelőzte a TT-s Bardotkával a Rocot, bár utóbbi egyelőre úgy tűnik, nem is tervezi kihozni (pedig a Búvár után biztos lenne keletje, jó kis gép az!).
(#26311) etwg válasza sunocske hozzászólására (#26310) Válasz Dec 4, 2013
Megcsinálta az MTB......
(#26312) sunocske válasza etwg hozzászólására (#26311) Válasz Dec 4, 2013
ööö... ja
(#26313) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#26307) Válasz Dec 4, 2013
Ha rosszul rakok fel valamit, azt hogyan tudom később én magam törölni? Mert ezt is próbáltam a "Módosítással"....
(#26314) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#26313) Válasz Dec 4, 2013
Sajnos sehogy, ahogyan én sem. Ilyenkor csak a hozzászólás törlése segít, ameddig az még megtehető.
(#26316) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#26306) Válasz Dec 4, 2013
Süni!
Ez a Kühn hírlevele!
(#26317) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26316) Válasz Dec 4, 2013
Csak a tisztánlátás kedvéért.
Ezt a képet kaptam a Kühn-éktől a minap.

bild_newslet...jpg
 
(#26318) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#26306) Válasz Dec 4, 2013
Valahol kapható is lesz vajon?

(#26319) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26317) Válasz Dec 4, 2013
Kerül belőle idehaza is?
Lapozás       164/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
7:41:47
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés