|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#26320) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26317)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Hát épp ez az! A Piko gépek lassan a boltok polcain (sőt, etwg írta, hogy valahol már kapható), erre a semmiből előugrik a Kühn is, ugyanazzal a modellel. |
(#26321) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#26320)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Jobb is lesz mint a PIKO?
Hozzáértők mit gondolnak? |
(#26322) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#26321)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Passz. Egy Piko gépre már leadtam a rendelést |
(#26323) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#26321)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
A PIKO, Märklin/Trix játékgyárak. Az összes többi az modellvasút gyár.
Most nézem a PIKO honlapját. 10Euro-val drágább, mint a Kühn. Eddigi tapasztalataim szerint a Kühn fényévekkel jobb modelleket hozoTT ki, mint a PIKO. Ezt most még megfejelte azzal, hogy alájuk ment árban. Én kivárnám a Kühn-t. |
(#26324) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26323)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Szerinted ez mikor lesz megvásárolható?Mikor kerül boltokba? |
(#26325) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#26324)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
2014 első negyedév végén. Vagyis márciusban. |
(#26326) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#26324)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
A papir szerint a jövö év áprilisától.
Habár az utobbi idöben elöfordult már az is, hogy valami elöbb jött, mint ahogyan azt beharangozták.
Ez már egy nagy lépés elöre! |
(#26329) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy gyors kérdés, hátha valaki közel ül a tűzhöz, és első kézből tud információt adni.
Ha a MÁV tulajdonában lévő szellemi (kép, hang, videó, logo, stb.) terméket kívánok felhasználni nem gazdasági célzattal, akkor kit kell megkeresni, hogy ehhez esetleg engedélyt kapjak. Úgy értem melyik osztály melyik irodáját, és milyen formában illik őket megkeresni.
Köszönöm, ha valaki tud valami konkrétat. |
(#26330) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#26329)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Kár erre idöt pocsékolni. Nem fogsz találni senkit, aki érdemben tudna válaszolni az ügy bonyolultsága miatt (a MAV nem biztos ugyanis, hogy jogtulajdonos, inkább csak felhasznalo, mint te is szeretnél lenni), igy nem rendelkezik a jogokkal.
Persze, ha más szemszögböl nézik a kérdést ( s már sok példa van erre) akkor, egy köztulajdonban levö társaság ilyen jellegü tulajdona is köztulajdon - azaz felhasználhatod korlátozás nélkül.
Nem vagyok jogász, de a cég ahol dolgozom megnyert egy ilyen pert. |
(#26331) slogan válasza etwg hozzászólására (#26330)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Sziasztok !
Engem is érdekelne, egy újabb projecthez szeretnék hangokat felhasználni az interneten fellelhetők közül.
Mik a lehetőségek ,hogy járok a legjobban ?
Meg egyáltalán foglalkozik ezzel valaki ,hogy egy "talált" hangot valaki a terepasztalán használ ?
Üdv : István
|
(#26332) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#26330)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Hát köszi , igazából én pont egy ilyen pert szeretnék megelőzni. Gondolom azért az érthető, hogy magánemberként akár csak egyelten ügyben is elég megterhelő anyagilag egy ügyvéd megfizetése, még abban az esetben is, ha a végén mondjuk én jönnék ki jól, és a perköltséget visszakapnám.
|
(#26333) wolfchild válasza slogan hozzászólására (#26331)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Lehet ugyanabban utazunk |
(#26334) slogan válasza wolfchild hozzászólására (#26333)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Lehet
Már figyel egy ideje ,csak sok minden közbejött ,de most előveszem |
(#26335) wolfchild válasza slogan hozzászólására (#26331)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Addig nem lehet bajod belőle, míg a kis szobádban magadnak használod.
A gond ott kezdődik, ha ezt közszemlére teszed. Mert bár egy MÁV szignál nem a világ vége, ez pusztán azon áll vagy bukik, hogy jó magyar szokás szerint valaki alád rak vagy sem.
Mondjuk egy "jóakaró" kiszúrja egy kiállításon, és ügyet csinál belőle, akkor már komoly zűrben lehetsz.
Nem modellvasútból, hanem autóból kifolyólag én már fizettem kártérítést a hazai importőrnek, pedig meg voltam győződve róla, hogy amit csináltam az neki csak a javára vált. (Hogy érthető legyen a dolog, tuning kiállításon megjelent az importőr által képviselt külföldi cég logo-ja, és nem fikázásból, hanem kimondottan előnyösen demo jelleggel tálalva.) És bár nagyon szépen megköszönték az ingyenreklámot, de azért a pénzhez ragaszkodtak. Így azért most már óvatosabb vagyok. |
(#26336) etwg válasza slogan hozzászólására (#26331)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
A terepasztalodon olyan hangot használsz amilyet akarsz - abba biztosan nem fog senki belekötni.
Csak a nyilvános ( web és egyébb média vagy sajto) használat van szabályozva, de sajnos nagyon kusza törvények szerint, igy mint magánembernek alig van esélyed végigjárni a törvényes utat. ( ha egyáltalán van). |
(#26337) slogan válasza etwg hozzászólására (#26336)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Hát köszi mindkettőtöknek !
Ráadásul ,mint ismertek, nincs asztalom ,eladásra készülnek Kvázi elég könnyű lecsapni a magas labdát
Majd komponálok ,de csak hasonlót ,úgy csinálok mint a kínai az abibas -al |
(#26338) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
TTe - egy kis keskeny nyomköz |
(#26339) wolfchild válasza slogan hozzászólására (#26337)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Azért arra figyelj, mert nagyon nem mindegy, hogy jogtalan felhasználás miatt vesznek elő, vagy hamisításért. Egyik sem túl jó, de az elsőnél talán jóhiszeműséggel lehet apellálni. |
(#26340) wolfchild válasza róbertke hozzászólására (#26338)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
|
|
(#26341) slogan válasza wolfchild hozzászólására (#26339)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Hát nem túl éles a mezsgye
Ha pl megy egy vonat és a MÁV- hoz hasonló szignál szól ,az hamisítás ? |
(#26342) wolfchild válasza slogan hozzászólására (#26341)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Nos, ha jól számolom ugye a MÁV szignál (a hagyományos) az 5 hangból áll, összesen 7x vált a hangok között, és az egész úgy 2-3 másodperc.
Hogyan akarod úgy megvariálni, hogy ne az eredeti legyen, de azért mégis, és kellőképpen más legyen ahhoz, hogy ne legyen plágium. Ez nem a Carmina Burana, ahol ha minden 4. hangot eltolsz egy fél hanggal, akkor is élvezhető marad .
Ráadásul mivel "vasutasok" használnák, szerinted nem tűnik fel senkinek, hogy gagyidasz?!
|
(#26343) wolfchild válasza wolfchild hozzászólására (#26342)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
A netről ingyenesen letölthető a DCC "MÁV szignál generátor" kapcsolása és szoftvere, de a gazdája szigorúan kikötötte, hogy üzleti céllal nem használható fel. Bár ez nem tudom, neked épp mennyire vág profilba, csak gondoltam meg említem.
|
(#26344) slogan válasza wolfchild hozzászólására (#26343)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Köszi az infót ! Van sok-sok hangom ,innen-onnan.....
Majd el törpölök ,mi legyen |
(#26345) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#26330)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Őőő, miért is lenne a MÁV köztulajdon? A magyar állam a tulajdonosa, de az nem jelenti azt, hogy a "közé".
Az érintett kérdésekben a MÁV jogi osztálya, illetve a kommunikációs igazgatóság tud érdemben nyilatkozni. Ha szükséges, kontaktok vannak.
Bár abban igazat adok, hogy a kérdésre nem biztos, hogy lesz kapásból válasz... |
(#26346) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#26345)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Szia!
Kontaktokat megköszönöm, illetve ha annyit mellékelsz hozzá, hogy milyen sorrendben és kit keressek meg.
Igazából csak el szeretném indítani a folyamatot, nem prompt választ szeretnék, csak elmozdulni a holtpontról. |
(#26347) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#26345)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Márpedig a birosági határozat szerint, ha egy vállalatba közpénzek (adopénzek) folynak szellemi tulajdona ( logoja, szloganjai, terméknevei stb. ) nem lehet kizáro ( valamilyen hasonlo kacifántos szöveg) - azaz nem tulajdonithatja el magának ( az adott birosági határozat egyetlen közönséges 6 betüs szorol szolt.), de már több ilyen is van - pontosan a mi hobbink háza táján.
Ahogy itt korábban is irtátok, hogy a Loc&More tapétája engedély nélkül nem használhato, de az engedélyt nem a MAV vagy a GySEV adja.
A közvasutak logoját, feliratait a modell jármüveiden viszont engedély nélkül használhatod.
A Floyd-ét stb. már nem biztos. ( föleg nem kommerciális célokra).
Nagyon kiváncsi leszek, hogyan látják a vasut ügyvédei ezt a kérdést. |
(#26348) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#26347)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Annak lesz igaza akinek jobb ügyvédje van!, az igazságtól függetlenül! |
(#26349) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#26348)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Elég nagy kár, hogy ilyen irányba fejlödnek a dolgok.... Nemcsak nálunk.
Talán jo lenne meghuzni egy vastag vonalat, mert lassan már senki sem igazodik ki a dolgokban, a bátrak meg a zavarosban halásznak. |
(#26353) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#26347)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Nagyon sok esetben a MÁV-nak örökölt tulajdonlása van az érintett területeken. Tehát igazán senki nem tudja, vagy tartja nyilván mondjuk az eredeti logó tervezőjét. Akkoriban volt egy vállalati rendelkezés, hogy kell egy embléma, de hogy ki rajzolta meg először, kinek a nevéhez kötik, az már max. legenda.
A színterv egy vállalati szabvány része, ez is kérdéses, hogy valahol jogvédett-e.
A megjegyzésem inkább arra vonatkozik, hogy még sokakban él a reflex, hogy az állami vasút a közé, azaz mindenkié, ergo ami nincs lebetonozva, hazahordható. Nem egy sztorit hallgattam arról, hogy mely ágazatokban milyen sportot űztek abból, hogy mi mindent vittek haza.
Némi áthallással egy ilyen vállalat összes arculati eleme "ellopható" arra való hivatkozással, hogy közszolgáltató cég. Az persze egy másik dolog, hogy az ilyen nagy, állami vállalatok nem képesek egyfajta werbecentert létrehozni, ahol pár fillérért mondjuk árulhatnák a céges arculati elemeket. Lásd pl. ÖBB, vagy DB, ahol kitűzők, start készletek, pólók, sapkák, táskák vannak kínálatban. Itthon szerintem minimális százalékban, de enyhítené egy ilyen választék az arculati "veszteséget". |
(#26354) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#26353)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Persze mindennek van sok olvasata, de legalábbis az általam ismert jogerös döntés szerint, amennyiben az ilyen arculati elem felhasználása nem sérti a közcég érdekeit (ha igen, akkor neki kell ezt bizonyitania) akkor használható. (Kizárolag szellemi termékekröl van szó, azaz logokról, szlogenekröl, betüszavakról, piktogramokról stb.).
Nyilván, ha pl. MAV néven egy uj társaságot szeretnél bejelenteni (ilyen is volt a MÁV biztosito), az lehet, hogy sértené a logo jelenlegi felhasználoját, de kétlem, hogy ha a modellvasuton a MÀV állomást modellezed, akkor ott sértenéd a vasut érdekeit.
Azt viszont kizártnak tartom, hogy egy ilyen tipusu vállalat pénzért áruljon olyan jogokat, amikhez az adofizetök pénzén jutott (vagy csak ugy örökölte)
De mint tudjuk, minden biro autonom és ugy dönthet ahogy akar, szoval ez az a zavaros, ahol egyre több a halász.
|
(#26358) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#26353)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Hogy "urban legend"-e, nem tudom, de tény, hogy a '70-es ~ '80-as években vasútszerte terjedt egy történet, mely szerint a MÁV emblémát (a régit, amely egy stilizált szárnyaskereket formáz, és amely az "új" arculat szerint megjelenik a logóban) egy francia úriember tervezte meg, és álmodta formába. Ezt a MÁV akkori vezetői quasi "lenyúlták", lett is belőle hatalmas perpatvar (nemzetköz bíróság), majd az az ítélet született, hogy a MÁV-nak "meg kellett vásárolnia" a logót. (Hogy ebből mi igaz, mi nem, nem tudom, de az akkori rezsimben akár ilyesmi is előfordulhatott, a nélkül, hogy szélesebb nyilvánosságot kapott volna...)
Azután áttértek egy időre a nem stilizált szárnyaskerékre (egyesek szerint: angyalszárnyas kerék), majd vissza az előzőhöz. (Utóbbi, visszatérés oka abban rejlik, hogy ezt könnyebb kirajzolni, és megjegyezni, bár a nem-stilizált szárnyas sokkalta "informatívabb", ez könnyebben megjegyezhető. A járművek oldalára is könnyebb felfesteni, aminek manapság - amikor matricáznak - már nem bír akkora jelentőséggel.)
Ami a konkrét polémiát illeti: Kétségkívül korrektebb eljárás (volna) megkeresni az "illetékes elvtárs"-at, és engedélyt kérni rá, de "bennfentesként" én is úgy látom/gondolom, hogy:
a.) Ez szinte "mission impossibile", mert nincs aki ebben konkrétan állást foglaljon, pláne engedélyt adjon
b.) Nem lejárató, hanem pozitív céllal minden további nélkül felhasználhatóak a logók, hangok, színvilág, etc. (Bár, látva wolfchild fórumtárs hozzászólását, még ez sem 100%-os garancia...) |
(#26365) index hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
A Piko v23 mozdonya màr kapható a medikerben, a Lehel úti M&H is biztosan.Egyelöre csak a narancssàrgàt. |
(#26366) index válasza index hozzászólására (#26365)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
A H@M-nél is van készleten. |
(#26368) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26323)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Köszönöm szépen a segíTTségedet MesTTer!
|
(#26371) sunocske válasza index hozzászólására (#26366)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
H@M? Az mi? |
(#26372) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Sajnos a tegnapi klubnapra nem tudtam elmenni munkahelyi problémák miatt, ha esetleg valaki készítene egy élménybeszámolót!
(munkát is keresek ) |
(#26373) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Miniatur Wunderland a vihar után. Végre "rendes körülmények között" is ki tudták próbálni a hajókat...
A MiWuLa Facebook oldala |
(#26380) index válasza sunocske hozzászólására (#26371)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Az az M&H akart lenni bocsánat, telefonról csak ilyen ügyetlenül tudok posztolni. |
(#26382) Mk48 2024 válasza wolfchild hozzászólására (#26340)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Bocsássatok meg az OFF-ért:
Ha a H0e megfelel, akkor keress meg e-mailon.
A mozdonyt bausatzként vettem anno.
Most megy de két hiányossága van: nincs lefestve (Ez előny is lehet, mert olyan festést húzol rá amilyet szeretnél), a másik, hogy az egyik középütközője letörött.
Minden apróléka a dobozkájában van.
Továbbiakat mailban.
ON |
(#26386) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Találtam egy igazi ritkaságot egy hirdető oldalon!
Két motoros Kandó mozdony!
itt
Durva dolog ez az oldal is az árak és a helyesírás tekintetében egyaránt! |
(#26388) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#26386)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Ha belegondolsz, ezért a gyűjteményért nem elrugaszkodott ez az összeg, pláne hogy dobozos, szép állapotú modellekről van szó.
Kicsit túlokoskodta a termékleírást, de még mindig jobb, mint a méltatlanul igénytelen licitálós felhozatal. |
(#26389) FriTTz válasza bcs szgab hozzászólására (#26387)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Az egyik eladónak kénytelen voltam megírni az általa árusított portéka helyes méretarányát mert nem találta el!
Egy kis vicc !
A többi sem jobb, igazából már csak azért olvasom, hogy szórakozzam egy kicsit!
A hibátlan újszerű teljesen mást jelent nekik (törött, repedt, lepattogzott festék) mint nekem (hibátlan, újszerű)! |
(#26390) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26388)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Ebbe a lábtörlőbe most belekapaszkodom!
Szerintem 150.000 Ft ezért sok bár lehet velem van a baj, de szerintem maximum 60.000 Ft és az már nagyon barátságos ár!
Viszont ma vettem át egy csomagot egy vidéki TTársam részére és az valóban hibátlan volt, az eladóval is beszéltem, az elmondása alapján az apja hagyatékát a padláson találta ami teljesen hihető, van is fent még cucca az oldalon és jól van beárazva nem úgy mint a többieké!
Béke soraimra! |
(#26393) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
|
(#26394) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#26390)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Kapaszkodj csak! Az utóbbi időben volt szerencsém jópár hasonló állapotú "dachbodenfund" (padláslesöprő) gyűjtemény beárazásához és bizony nem tévedek. A tételes sínanyag és épület lista ismerete nélkül csak a képen látható modellek, kiegészítők hozzávetőleges ára 110 ezer pénz. |
(#26395) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26394)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Még jó, hogy ültem!
A mi padlásunkon régen nem volt ilyesmi , bezzeg most! |
(#26396) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Kedves Klub- és Fórumtársak,
Elkészültem a máltai utazásunkat bemutató élménybeszámoló első részével. Ha valakit érdekel, akkor látogasson el a blogomra: Bővebben: Link
Köszönöm! |
(#26400) lakasi válasza masTTertape hozzászólására (#26396)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Gábor ezzel szerintem jól felcsigázod a kedélyeket, különös tekintettel a vacsoráról készült nyálgeneráló felvételekre. Javaslom egyik következő BTTB találkozó helyszínéül válasszuk Vallettát. Attilával már felderítettétek a helyszínt, így felfogadunk benneteket idegenvezetőnek. Már csak egy lelkes máltai (gazdag) modellező társat kell találni, aki szponzorálná az egész kirándulást. Cserébe mi mondjuk vállalnánk egy kis helyszíni TT bemutatót.
Urak mit szóltok az ötlethez? |
(#26403) etwg válasza lakasi hozzászólására (#26400)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Hát mégha müködö vasut is maradt volna a szigeten...
Néhány éve volt még egy kocsi mutatoba, nem tudom mi van vele. Az utcákra legalább felpingálták, hogy merre ment utoljára a vonat 1931- ben. Meg megvan az állomás is - igaz ma már áttranszformálva. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 5:25:18 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|