|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#26404) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26403)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
|
(#26405) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#26403)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Szerintem akkor volt Máltán vonat amikor még nem volt sziget! |
(#26406) FriTTz válasza lakasi hozzászólására (#26400)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Inkább azt a bányavasutat kéne meglátogatni ahol az Indiana Jones egyik jelenetét is forgatták!
Kellően kanyargós, hullámos vonalvezetésű pálya! |
(#26408) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26404)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Igen ez volt nem messze az állomástól, de sokkal rosszabb állapotban. Már régen volt amikor ott jártam. |
(#26409) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#26400)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Azt tudtam, hogy vasút nincs a szigeten, ebből kifolyólag nem sok esélyt adtam a vasútmodellezőknek. Ehhez képest a birkirkarai állomás történetét elmesélő úr többek között televíziós rendező és vasútmodellező is egyben. Egy olyan klub vezetője, aminek 12 tagja van és meglehetősen nehéz bejutni ebbe a közösségbe. (elgondolkodtató...)
Meghívott minket a vasúti múzeumuk megnyitójára, ami a most óvodaként üzemelő állomásépületben lesz. Addigra az egyetlen megmaradt kocsit is felújítják majd, sőt egy rövidebb szakaszt visszaállítanak a pályából.
Viszont számunkra sajnálatos tény, hogy a klub 00-ban (nem wc-ben) utazik. |
(#26410) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#26403)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Róbertke szaktárs segítőkészen, de módszeresen lelövi a poénokat, amiket későbbre szántam.
Igen, a birkirkarai keresztező állomás egyben van, kertjében állagmegóvva a szóban forgó kocsi. Ez az egyetlen vasúti jármű a szigeten.
Bővebben majd később a blogon, illetve a műsorban. |
(#26411) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#26405)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
|
(#26412) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26409)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Miért nehéz bejutni a tagok közé?
(róbertke ne lövöldözz mert nem lesz mit mesélnie a szaktársnak) |
(#26413) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26411)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Szegény vagonon látszik a helytelen alátámasztás mert meg ereszkedve a közepe!
Ha visszarakják alvázra lehet eltörik valahol. |
(#26414) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#26412)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Gondolom, mert angol rendszerű klub az övék. Ajánlások sora vezethet a tagsághoz. |
(#26416) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#26414)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
A szerencsétlenek a mai napig nem tudnak választani az angolok vagy az olaszok között..... |
(#26418) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26414)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Tehát elképzelhető, hogy többen vannak csak nem mindenki klubtag!
Hát egy ilyen klubnak is van előnye annyi legalább mint hátránya!
Én is hiába vagyok tag ha nem tudok elmenni klubnapra!
Próbáltam a gogle térképen keresni valamit, de nem jártam sikerrel a vonatot illetően! |
(#26421) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#26418)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Teli van a guggolós képekkel, térképekkel a Malta Railway -ról....egykori épületek,alagutak, hidak, átereszek, régi fotók ..... de nem lövöm le a poént, hadd keresgélj te is .... |
(#26422) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#26421)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Én a térképen próbáltam meg megtalálni vizuálisan a fotók alapján!
Lelövök én is egy poént !
Feltételezem ők azok. |
(#26423) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#26422)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Lassan áttranszformáljátok a topikot vasuti antropologia topikká.... |
(#26424) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Skacok! Az M40 001, vagy a 002-es proto Púposokról keresnék képeket, rajzot. Volna esetleg valakinek róla?
Valami kiadvány, könyv, amiben találok? Sajnos azzal az egy szem képről, ami a Magyaroszág Mozdonyaiba van, nem tudom megfelelően "levenni" a jelentős különbségeket a proto és sorozat gépek közt.
Üdv: Hubert Feri |
(#26425) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#26423)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Egy német zuhanó bombázó szemszögéből így néz ki az egyik híd amely ezen a képen látható! |
(#26426) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26424)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Szia
Ez a kép van meg?
Innen?
Máshol van a kipufogó a tetején, továbbá a legelsőnek nincs a kaszni elején felül szinte semmi. |
(#26427) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26424)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Feri,
A DWM 6-1-et keresed?
Dízelmozdonyok Magyarországról c. könyv, alapmű.
Kifotózzam, vagy keressem meg a képeket az archív között? |
(#26428) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#26427)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Meg is találtam!
Sajnos csak mutatóba tudom ide feltenni a jogok miatt, de ha erre gondolsz, akkor küldöm azt a festési variációt, amelyik kell.
G. |
|
(#26429) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26424)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Én írásos formában a következő eltéréseket találtam itthon a könyvtáramban:
003-009: Csúszótámos, forgócsapos szekrénykapcsolattal.
9-es sorozat: Csúszótámos, forgócsapos szekrénykapcsolattal, a vonatfűtési kazán helyén ballaszttal. (ebből készült széles nyomtávú is)
1-es és 2-es sorozat: különböző típusú vonatfűtési gőzkazánokkal a két sorozatnál, ingás, Z bekötéses szekrénykapcsolattal.
Az általam vizsgált képek alapján az első négy darabnak (001,002,003,004) teljesen más a forgóváz felfüggesztése kívül mit azoknak amelyek 1-essel kezdődnek vagy az felettiek.
De a DVM61199 is máshogy néz ki mint az M40 001 pedig mind a kettő a gyár udvarán lett fotózva.
Gondolom azért mert kétféle forgóváz szekrénykapcsolatot teszteltek.
Kipufogó variációban én 3 félét találtam!
1, 2 db cső a géptérből felfelé.
2, kis púp a vezetőállás előtt, kis szellőzőrésekkel.
3, nagy púp a vezetőállás előtt, nagy szellőzőrésekkel.
Forgóvázban (külső felfüggesztésben) 2 féle van. |
(#26430) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#26429)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Feri barátunk a proto mozdonyról beszélt.
Ezért ne keverd bele az egyes alsorozatok változásait.
Az a kérdés tehát, hogy neki a dwm6-os, vagy a sorozat gyári alaptípusaként megismert dwm8-as kell-e. Igaz ez utóbbi volt a 003-009-es számmező.
Mondom, a lent említett szakkönyv minden kérdésre választ ad. |
(#26431) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26430)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Tudom, nem keverem csak ami rajta a nem prototípuson az hiányzik a prototípusról!
A dvm 6-osból is kettő volt, a 198-as és a 199-es, azt viszont én nem tudom, hogy ezek különböztek-e valamiben.
Feri barátunk viszont akkor rosszul fogalmazott mivel Ő (mélységes tisztelet neki) M40 001 , 002 prototípusokat írt pedig (kövezzetek meg ) ahogy én olvastam a prototípusokat a MÁV nem vette meg hanem a gyár később eladta az egyik kohászati üzemnek.
Tehát most vagy a prototípus kell neki vagy pedig az első MÁV-os példányok valamelyike.
Bocsánatot kérek a vitatkozásért!
(megyek vágányt felszedni ) |
(#26432) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26424)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Szia!
Keresd Bencs Zolit! Ő már készített egyet. |
(#26433) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#26432)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Bocsi! M41-et épített! Elnéztem.... |
(#26434) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Sziasztok!
Még egyszer jelzem, ha valakit érdekel az un. pántszalag (lásd a képen) ipari és vasúti acél járdáknak, akna fedeleknek stb. modellezésére, úgy keressen meg e-mailben. Kisebb darabokat (cca. boríték méret) elvileg korlátlan mennyiségben (hűtőgép-csomagoló gyáram van ) be tudok szerezni. |
|
(#26435) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#26422)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Ezt meg kellett volna hagyni, hogy hadd találja meg masTTertape ..... |
(#26436) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#26428)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Helló Gábor!
Igen, ezekre a gépekre vadászunk! Sajnos a zöld verzíó fotója van a Magyarország M. könyvben, a "piros" festésű verzió már használható lenne a különbségek feltárására. Nagyon jó lenne valahonnan egy oldaltotál kép is. Ez a két példány rövidebb volt mint a sorozatgépek, és azt szeretném kideríteni, hogy tulajdon kép hol is volt ez, csak a szekrény, vagy az egész alváz. Remélem csak a szekrény volt rövidebb.
Elég sok mnden kivehető már ebből a mintának belinkelt képből is.
|
(#26437) G.F. Rákoskeresztúr válasza FriTTz hozzászólására (#26431)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Zoli, én úgy olvastam hogy a két prototípus a MÁV-os próbákra kapta az M40 001, és a M40 002 pályaszámot. Tehát úgy veszem ki az írásból, hogy egy és ugyan az volt. Elnézést ha tévednék!
Üdv: Feri |
(#26438) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26437)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Rendben, tehát akkor mondok egy adatot!
Amit Te keresel az 13 590 mm hosszú volt!
Az összes többi 14 250 mm!
Méretarányra átszámítva 5,5 mm a különbség. |
(#26439) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26436)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Mél ment. |
(#26440) JZoli válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26437)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Bocsánat, hogy szinte laikusként beleszólok, de a GySEV-nek is van még ezekből. Éppen pénteken vitt az egyik zúzottkövet a 16-os vonalon. Ha esetleg ez is megfelelő a jövő hét elején megpróbálom lefényképezni az egyiket. |
(#26442) G.F. Rákoskeresztúr válasza JZoli hozzászólására (#26440)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Ó, köszönöm kedvességed, de sajnos azok a sorozatgépek közül valók, és nem tudom milyen arányban, de már ráadásul remot gépek!
Üdv: Feri |
(#26443) G.F. Rákoskeresztúr válasza FriTTz hozzászólására (#26438)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Kösz Zoli, de ezt én is tudtam!
Azért kell a fotó róluk, mert azon látom hogy hol is volt rövidebb! |
(#26444) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#26439)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Köszönöm, megkaptam!
Érdekes hogy a fekete fehér fotó a legjobb |
(#26454) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26443)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Az úttörő ahol tud segít!
Van egy könyvem amiben van mindről (4) fotó igaz fekete fehér!
(Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon)
Az én általam megadott hossz a két ütköző közötti.
Ha nincs meg a könyv szívesen kölcsönadom a fotók miatt! |
(#26457) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#26444)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Nagyon szívesen.
Magyar mozdonyokról rendszerint minden dokumentáció megvan, rengeteg fotóval, csak időnként nagyon nehéz összeszedni. |
(#26477) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a BTTB 6630-as egyenirányító sínjénél milyen diódát alkalmaztak?
Tillig kínálatban nem találni már ilyen sínt, bár szerintem analóg üzemben még szükség lehetne rá. Milyen diódát szerezzek be vonatok egyirányú átengedéséhez? |
(#26478) etwg válasza TTfan hozzászólására (#26477)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
1N4001....1N4006-g bármilyen univerzalis dioda jo. |
(#26480) TTfan válasza etwg hozzászólására (#26478)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Köszönöm a gyors választ! |
(#26499) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Az OFF N-es kollégák után hamarosan mi is érinteTTek leszünk!
NEM662, vagyis Next18s digitális előkészítés hamarosan a mi építési nagyságunkban is megjelenik: Tillig BR38, Kühn V15 lesznek az első fecskék. Dekóder már van.
A képen a Tran DCX52Next18 van, de ugyanekkora az SL76Next18 is, az utóbbi hangos. |
|
(#26501) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26499)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Ezeken már olyan picik az alkatrészek, hogy én már nem is látom őket a vaksi szemeimmel! Félelmetes... |
(#26503) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26501)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Nemcsak az alkatrészek kicsik, de kimagaslo a helykihasználás - ismerek más hasonlo miniatur szerkezeteket ugyanennyi alkatrésszel mégis majdnem kétszer akkora lapon vannak szétszorva. S még van képe a gyártonak a méretekkel hencegnie.... |
(#26507) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#26501)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Idézet: „Félelmetes... ”
Ááá, dehogy! Simán javítható, legalábbis én tudom javítani, ha kell.
etwg-nek igaza van, a Tran dekóderek hely kihasználása kimagasló, azt kell írjam, világelső. Lásd még:
ezt itt!
Jellemző, hogy ebből a tipusból nincs olyan verzió, amin direktben rajta van az NEM651-es 6 tűs csatlakozó, csak olyan, ami vezetékeken keresztül csatlakozik a dekóderhez. Ugyanis a dekóder kisebb, mint a csatlakozó... |
(#26509) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Sziasztok!
Nem tudjátok az mellékelt képen látható (VMC-s) váltóállítónak hol van az eredetije (ha van egyáltalán). Es van róla valamiken esetleg fotója?
Kösz, Robi |
|
(#26516) FriTTz válasza rwirtz hozzászólására (#26509)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Szerintem a boltban biztos tudják.
Nekem legalábbis segítőkészek, pedig nehéz eset vagyok! |
(#26529) Frankye moderátori
válasza rwirtz hozzászólására (#26509)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Légy szíves, és használj rövidebb fájlnevet, mert adott esetben a hosszú fájlnév széttolja az oldalt!
Köszönöm. |
(#26530) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26507)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Idézet: „Simán javítható, legalábbis én tudom javítani, ha kell.”
Eben az esetben elismerésem. Nekem már csak a furatszereltek eléggé nagyok (azok sem mindig) ahhoz, hogy lássam, mit és hová forrasztok.
Idézet: „a dekóder kisebb, mint a csatlakozó...”
Na, ez az a kategória, amikor a miniatürizálás már jobban hajaz a "majd-én-megmutatom-hogy-erre-is-képes-vagyok" jellegű rivalizálásra, mint a valós jobbító szándékra. (A mellett, hogy elismerésem annak, aki képes ilyesmit megalkotni, és hogy nyilván vannak olyan, értelmes alkalmazási módok/okok, ami miatt van értelme az ilyen fokú zanzásításnak...) |
(#26531) hoTTo válasza Frankye hozzászólására (#26530)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Idézet: „nyilván vannak olyan, értelmes alkalmazási módok/okok, ami miatt van értelme az ilyen fokú zanzásításnak”
Mondjuk, hogy beleférjen egy szabványosan működő eszköz egy 1:120-as modellbe, pl. egy 58mm hosszú 2 tengelyes kis dízel gépbe... |
(#26532) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#26530)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Idézet: „...nyilván vannak olyan, értelmes alkalmazási módok/okok, ami miatt van értelme az ilyen fokú zanzásításnak...”
Persze, ahogy hoTTo barátom is írta, hogy beférjen egy nagyon kis modellbe.
A csatolt képen egy OFF méretű, Z (1:220) BR218 van, az akkor új SL76 hangdekóderrel. |
|
|
|
2024. Nov, 28. Csü 23:14:02 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|