|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#26458) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#26456)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Ok, értem, de miért van nyújtva?
Azt hittem az valami spéci dolog......
|
(#26460) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#26458)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Semmi spéci, egyszerűen ekkora lesz a dioráma, oszt ennyi. Viszont szívok, mert nem balos kell, hanem jobbos. Nem volt megfelelő az információáramlás!
Szerencsére még időben kiderült a hiba, mert csak pár helyen fogattam le a tősíneket. Egy végig leforrasztott tősínnél, vagy még később v.színűleg idegrohamot kaptam volna! |
(#26461) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#26449)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Eddig jutottam: |
|
(#26462) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#26461)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
A csúcssínek leendő helyén miért olyan sötétbarna a talpfák teteje? |
(#26463) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#26462)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Egyszerűen fekete filcel be van satírozva, hogy festésnél ne maradjon világos csík a csúcssínek mellett. Persze elég lett volna a csúcssínek alatt -mellett besatírozni. |
(#26464) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#26463)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Ezt nem koptatja le a későbbiekben a mozgó csúcssín?
Persze tudhatnám a választ, ha használnám az általad készített csodálatos 3-as TT-semet, de egyelőre csak (nem terep) asztali dísz szegény |
(#26465) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#26464)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
...és mi tart aTTól vissza, hogy beépítés előTT kipróbáld? |
(#26466) DZolTTán válasza róbertke hozzászólására (#26465)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Semmi, de gondolom egy kopás-teszthez masszívabb vasúti forgalom kéne, egy deszka darabon próbaképpen átgurított pár vagonnál |
(#26467) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#26466)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Miért kell oda vagon a váltóteszthez? Jól működő váltómeghajtás, ami egy elektronika segítségével meghatározott időközönként állítja a csúcssíneket. |
(#26468) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Múltkor kimaradt: - az egyszerű kézi hajtást használhatjuk karos jelző állításához, csak ott egy kerék segítségével a vízszintes mozgást átalakítjuk függőlegessé: Így, a szükséges elektronikai kapcsolásokat itt is a biztosítást végző kapcsolóra bízhatjuk. (lásd: 26110.sz. hozzászólásom) |
(#26473) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#26464)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
A csúcssín alatt a nyákról lecsiszolom a fóliát, az üvegszálas rész pedig beissza a festéket, akárcsak a fa talpfa. |
(#26475) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#26473)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Ha lecsiszolod, azzal csökken a csúcssínek magassága, jól gondolom? Vagy ez nem számottevő? Hogy tudod úgy lecsiszolni, hogy csak a fólia tűnjön el, a műgyantába pedig ne menjél bele? |
(#26476) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
|
(#26481) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#26475)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Nem számottevő, és óvatosan! |
(#26486) Frankye válasza DZolTTán hozzászólására (#26475)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
A fóliát el lehet távolítani többféle módon. Az egyik az "agyonmelegítés". A NYÁK lemez "halála", ha sokáig, nagy meleg éri, a ragasztó anyag, amely a rézréteget a műanyaghoz/bakelithez/műgyantához (hordozó réteghez) rögzíti, elenged, és a réz réteg leválik.
A másik módszer, hogy szikével (snitzer, vagy hasonló, éles penge) a kontúrok mentén fel lehet választani a szélét, és lehúzható (persze, óvatosan, hogy ne szakadjon el) a rézréteg.
A harmadik módszer, hogy csiszoló (köszörű, stb.) koronggal, vagy reszelővel (dörzspapírral) "lekoptatja" az ember.
És végül, de nem utolsósorban: A vegyi úton maratás. Ehhez hidrogén-peroxid és sósav keverékét, vagy vaskloridot, vagy alumínium-perszulfátot lehet alkalmazni (ezeket az elektronikai panelek gyártásakor is használjuk). Ilyenkor azt a felületet, ahol nem szeretnénk eltávolítani a rezet, megfelelően takarni kell. (Pl. marásálló festék, lakk, akár körömlakk is jó, végső esetben szigetelő szalag is megteszi.) A többit a vegyszerek elvézik. |
(#26492) DZolTTán válasza Frankye hozzászólására (#26486)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Köszi, én a snitzeres megoldásra gondoltam elsőre, ha nem jön be, akkor maratok. |
(#26493) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#26492)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
A snitzer teljesen jó megoldás, én is azzal csonálom. |
(#26518) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#26461)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Kész a vágányzat. Nem tudom, a megrendelő milyen elektromos kialakítást szeretne, ezért fűrészelés majd holnap... |
|
(#26524) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#26520)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Meg, csak ezt nem beszéltük meg...
Viszont:
|
(#26525) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#26524)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
"Az erőszak a gyengék végső menedéke."
|
(#26526) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26525)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Asimov, de ezt már írtad!
Amúgy ez nem segít azoknak a bátraknak és zöld izéknek, akiket a gyengék kinyiffantanak! |
(#26527) Frankye moderátori
válasza róbertke hozzászólására (#26520)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Ismét gyomláltam. |
(#26539) FriTTz válasza Frankye hozzászólására (#26527)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Ráérsz majd tavasszal amikor zöldbe borul minden! |
(#26618) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
baker6600:
Ami a sínmagasságot illeti, etwg már megválaszolta odaát.
A FastTrack nagyon "Ami", ezért rajzolgatok inkább saját rajzokat. H0e-ben én inkább ezeket javaslom:
PECO H0e kitérők
Ugyanolyan méretarányos nyomtatható pdf-ek, mint amiket én raktam fel H0-hoz. |
(#26623) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#26618)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Meg azért valljuk be őszintén, hogy a FastTrack-nél olyan 200$-tól indul egy kezdő építőkészlet!
És akkor egy típust tud építeni az ember.
Még nem számoltam össze, de tuti egy vagyon lenne egy olyan készletet összevásárolni, mint amivel az itt felmerülő igényeket ki lehetne elégíteni. De ezt tudod!
Egy időben terveztem, hogy megcsinálom ezt a rendszert, de nem éri meg a gyártása!
Magyarország kicsi és sajnos csóró, a németeknek meg eladni valamit ami nem német...
...szóval ez felejtős. |
(#26624) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#26623)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Igazad van, én is csak a rajzra gondoltam. |
(#26626) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#26618)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Ahogy utánanéztem, ez a 9 mm megfelel az "N" méretnek. Olyanokat már láttam nálad is, akkor azok alacsonyabb sínprofillal épültek? A PECO-nál a code80 melyik méret? Ahogy láttam a 2,5 és a 2,01 amit egyszerű beszerezni, akkor a kisebből építkezek.
Mennyire egyszerűbb lett volna H0-ból az egész asztal... |
(#26627) baker6600 válasza zsolesz74 hozzászólására (#26623)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Eszembe sem jutott bármit is rendelni tőlük, de sablonokat le lehet tölteni ingyen. |
(#26629) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#26626)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
PECO CODE 80 profilt is lehet kapni, az N-esek, és ezek az utóbbi H0e-k is abból készült.
PECO IL-4 CODE80
Amúgy az alacsonyabb TILLIG profil 2,07mm ~CODE82, ez pedig 2,03mm.
CODEXX ahol XX egy hüvelyk (25,4mm) XX ezrelékét jelenti. |
(#26631) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#26629)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Igen, azt elírtam 2,07 akart lenni.
A talpfák mérete, távolsága az marad ugyan az, mint H0 esetében? |
(#26636) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#26631)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2013 |
|
Ha fonódott vágányt gyártasz, akkor igen. Ha építesz H0e kitérőt, akkor annak a talpfa sűrűségét célszerű a vágányhoz belőni, hogy ne üssön el nagyon tőle. |
(#26651) csíkosháTTú válasza baker6600 hozzászólására (#26626)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2013 |
|
Idézet: „Ahogy utánanéztem, ez a 9 mm megfelel az "N" méretnek.”
Ha csak és kizárólag a nyomtávot nézzük, akkor igen. Egyébként meg nem!
- Ugyanis a szabvány N-es sínanyag kicsinyítési aránya 1:160, és a normál nyomtávú vasutat modellezi, a talpfák (szakiknak keresztaljak) kiosztását, távolságát, és méretét tekintve.
- A szabvány H0e sínanyag kicsinyítési aránya meg 1:87, és ennek megfelelően képzi le a talpfák kiosztását, és egyéb dolgokat.
(A sínszálak magasságának kicsinyítését most nem vettem figyelembe, lévén méretarányosan még a Tillig 2,07mm magas sínprofilja is durván magas 1:87-ben.) |
(#26658) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#26369)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2013 |
|
Elkészült a nagyvas!
Album |
|
(#26659) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#26518)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2013 |
|
És a két kisvas is!
Album |
|
(#26662) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#26449)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2013 |
|
Befejeztem a diorámához készülő kitérő szerkezetét is. |
|
(#26683) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#26662)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Beindultál? Amúgy - mondhatni - szokásosan szépségesek! |
(#26686) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#26683)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Le se állt ... Éjjel-nappal alkot !!! |
(#26688) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#26683)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Muszáj, mert tele vagyok, bár most elkapott az alkotói válság, mert nem tudom, hogy csináljam meg a 15 fokos Roco bázeli dupla szívdarabját. A 8 fokosnál nem volt gond, de ezen túl rövid. |
(#26693) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#26688)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Sokat kellett törnöm a fejem a dupla szív kialakításán, mert túl rövid, ezért nem tudtam három darabból megcsinálni, mint a 8 fokosnál. Végül PILZ sínprofilnak a talpát levágtam, ami csak pár századdal vastagabb a TILLIG profil magasságánál, és abból lett a szívdaraboknál lévő háromszög harmadik oldala. A végén a belső részt kitöltöttem cinnel, mint a 8 fokos esetében. |
|
(#26694) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
A második próbálkozásom, ezúttal jobbra:
|
|
(#26695) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#26694)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Nagyon szép!
Jól látom, hogy te is lézervágattad a talpfát?
A nyákok átvágásából úgy látom, hogy ez szigetelt kialakítású lesz.
A vezetősínek és a szigetelő vágások még hátra vannak! |
(#26696) Frankye válasza DZolTTán hozzászólására (#26694)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Rá ne engedj járművet, mert kisiklik! |
(#26697) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#26693)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Ez már megszállottság! |
(#26698) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#26695)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Igen, lézervágott a talpfa, a NYÁk pedig körfűrésszel.
Az első váltómon azért nem akartam szigetelő vágást csinálni, hogy ne "csúfítsa", de aztán rájöttem, hogy így meg a váltó után kell szigetelt sín papucsot használni, és az se szebb, sőt...
Plusz így meg lehet váltón belül táplálni a villa síneket, és nem kell feltétlen az asztalon külön bekötést csinálni, az utánuk jövő részeknek. |
(#26699) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#26695)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Jól gondolom, hogy itt kéne vágni?
|
|
(#26700) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#26699)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Jól gondolod, pont ott kell átvágni. Amúgy ha csúcssínről polarizálod a keresztezési csúcsot, akkor is meg lehet csinálnia a hátsó átkötéseket. Akkor persze csak a hátsó vágásra van szükség. |
(#26702) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#26700)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
És akkor meg kell még a további talpfa reszeléseket ejteni, mint a múltkor.
De valóban, akkor egy átvágással kevesebb |
(#26711) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#26693)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Láttam,rendesen megküzdöttél a 15fokos Bázelivel.
Eléggé szívatósnak tűnt a képek alapján,batár meló lehetett.
Szép váltó lesz,gratula!
DZolinak is szép lett a második váltója!
Most egy kicsit lejöttem a témáról,de azért nyomon követem az alkotásokat.
Jó Váltógyártást!
Üdv.:korongos
|
(#26718) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Tillig-es profilhoz méretezett,íves r~450/600 körüli váltóról nincs valami rajzod?
Vagy esetleg a 12fokos íveshármashoz Tillig rajz?
Az ünnepek közötti szabadidőben jól esne egy kis váltógyártás!
üdv.:korongos |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 3:40:29 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|