Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       169/436    
(#26768) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#26763) Válasz Dec 19, 2013
Diesel mozdony létére a villanyórát pörgeti ....
(#26769) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#26763) Válasz Dec 19, 2013
Külön Facebook oldala is van neki!
(#26770) etwg válasza lakasi hozzászólására (#26767) Válasz Dec 19, 2013
Ez azért nem egészen van igy.
Ez a betütipus joval ( több évszázaddal) öregebb mint az a korszak. Eredetileg az 1500-s években jelent meg ( Schwabach betütipus ).
Ezt a bonyolult betütipust amit nyilván nagyon szépen lehetett papirra vetni kalligraf tollal a nyomdászoknak viszont igen sok gondot okozott, igy ök egyszerüsitették, nyomtathatová tették a betüket (Német betütipusok). Ez korábban mifelénk is nagy divat volt, hiszen minden nyomda meg nyomdász saját betütipust alkotott, igy az elsö pillanatra nyilvánvalo volt, hogy ki vagy hol nyomtatták az irást (lásd a bibliákat vagy egyébb értékesebb könyveket). Alig 40-50 évvel ezelött ez még a napilapokra is jellemzö volt. Akkoriban az ilyen meg hasonlo táblákat betüfestö mühelyek ( mifelénk is divatban voltak a kirakatrendezök stb. táborában) készitették szintén igen gyakran a mühelyre jellemzö betütipussal ( ma fontnak hivnák). Gyakran a táblák egyenként voltak festve, csak nagyon késön kezdtek sablonokat használni azaz szabványositani. Igy volt olyan is, hogy az adott betütipus csak az adott állomásra volt jellemzö - a szomszédban már egy kicsit más betük voltak.

A mai korosztályok nyilván az NSDP korszakbol ismerik, mert a 2. vh után egy csapásra megszüntették - ill. latinositották - azaz a kacifántosabb betüket olvashatobakká tették.
Amugy a vasuton már korábban is az egyszerübb változat volt használatban, hogy az idegen is olvasni tudja. ( Én még hajdanán valodi schwabachhal irt könyvekböl tanultam a németet)
A mai napig használják sok helyen ( pl. bécsi utcanév táblákon, diszes iratokban, hagyományörzö ujságok fejléceiben stb.), nemcsak a német nyelvterületen.
(#26771) sunocske válasza etwg hozzászólására (#26770) Válasz Dec 19, 2013
Otthon őrzök egy kissé viharvert német-magyar-német zsebszótárat, ami talán '30-as, '40-es évekbeli lehet. Abban még ezzel a gótikus stílusú betűkkel vannak benne a német szavak. A magyar már valamilyen szabványosított betűtípusú.
(#26775) reszelozsir hozzászólása Válasz Dec 19, 2013
Arra lennék kíváncsi, hogy a régi Bzx kocsit miből lehetne átépíteni/készíteni. Esetleg az építőkészletes cseh Bi kocsiból? A peront kellene zárttá alakítani és az oldalát síkba csiszolni, vagy ennél azért macerásabb a történet?
(#26776) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#26775) Válasz Dec 19, 2013
Na most akkor Bz vagy BCx? Mert a Bzx az M152 építőkészletből építhető kis reszelgetéssel
(#26777) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#26776) Válasz Dec 19, 2013
Bzx Ilyen: Bővebben: Link
(#26779) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#26777) Válasz Dec 19, 2013
Hopsz...
(#26780) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#26779) Válasz Dec 19, 2013
Enyedi Laci csinált már ilyesmit, a kaszni teljesen egyedi, és a régi 2t. konténerszállító pőrekocsira lett felépítve.
(#26782) BR95 válasza lakasi hozzászólására (#26767) Válasz Dec 19, 2013
Igazad van!

OFF

Politikailag nem egy általánosan pozitívnak ítélt korszak. Ráadásul én is csak vasúttörténeti/modellezési érdeklődésemből kifolyólag vagyok íly kíváncsi, tekintve, hogy Ep.II-t kívánok modellezni, az arra jellemző környezettel és gördülőállománnyal együtt. Nem célom semmilyen politikai felhangot hozzárendelni, de ezen okból nem fogom a DRG-s modelljeim oldaláról a gumicsirkét lekaparni. Ezek a feliratok jelzések mind mind az adott kor jellemzői.
(Zárójeles megjegyzés: Ha az én nagyszüleim, szüleim Birkenauba kerültek volna, akkor valószínűleg sokkal érzékenyebben érintene a kérdés, de az én felmenőimnek Isten kegyelméből, csak a fagyos tajga, a Don kanyarja jutott.)
Ennek okán bennem nem ébreszt akkora ellenszenvet ez a korszak.
(Zárójeles megjegyzés 2: etwg modellezőtárs hozzászólásának fényében: ez a betűtípus nem az NSDAP vízfejében született meg, annál jóval régebbi.)

ON

Józsi
(#26783) hoTTo válasza index hozzászólására (#26749) Válasz Dec 19, 2013
Igen, ez lesz az! Köszi!
(#26784) kombi válasza reszelozsir hozzászólására (#26775) Válasz Dec 19, 2013
Anno vagy 10-15 éve próbálkoztam ilyen lecsiszatolós átalakítással, de nem lett az igazi, mert a cseh kocsi tetőformája teljesen más. Új tető fabrikálásába nem vágtam bele, így viszont elég kezdetleges is lett a végeredmény, még ellenfényben, csukott szemmel sem lett belőle elfogadható Bz.

Ugyanakkor, emlékeim szerint (mintha az egyik Vasúthistória könyvben látottam volna ilyen fotót) az eredeti LPH modellnek megfelelő kocsiból néhány futott a MÁV-nál is. Pontos adataim nincsenek, csak tippelek, hogy az első bécsi döntést követő, határváltozások utáni járműátadás során kerülhettek ilyen kocsik a MÁVhoz.
(#26785) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Dec 19, 2013
Szép délutánt mindenkinek!

Rávettem magam, hogy NOHAB-jaimat kissé átkozmetikázzam, beleértve a forgóvázmaszkokat is.
Van-e ötletetek a "magyarosítására", esetleg készített-e már valaki a magyarországi gépeknek megfelelő forgóvázmaszkot?
Nekem is van egy ötletem, de hátha van egyszerűbb is.

Köszönettel : Laci
(#26786) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Dec 19, 2013
Uraim!
Ha valakinek még nincs meg a karácsonyi ajándéka,
annak egy tipp!
(#26789) wolfchild hozzászólása Válasz Dec 19, 2013
Eltelt egy év a Fűtőház életében, bővebben: Link
(#26791) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#26785) Válasz Dec 19, 2013
Ez az elképzelés határozottan alakulóban van!
(#26793) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26780) Válasz Dec 19, 2013
Laci Bz kocsikat csinált. Valóban szépek, de ezek szerint mégsem Bzx-ek.
(#26794) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#26793) Válasz Dec 19, 2013
Amennyire után tudtam keresni nekik, az "x" csak az egyedi fűtésre utal, egyébként egyezik a Bz-vel.
Innen jött a segítség: Bővebben: Link
(#26795) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#26791) Válasz Dec 19, 2013
Esetleg lehetne-e többet tudni az elképzelés mikéntjéről?
(#26796) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#26794) Válasz Dec 19, 2013
Hát akkor marad a Laci féle sorozat, amiből - legjobb tudomásom szerint - hamarosan elkészül egy újabb széria.
(#26798) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#26795) Válasz Dec 19, 2013
Még nem.
Viszont fontos momentum, hogy régi Bttb, avagy már újabb Tillig modellhez kell-e inkább magyar forgóvázmaszk?
(#26799) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#26798) Válasz Dec 19, 2013
Kicsit bővebben!
(#26800) lakasi válasza FriTTz hozzászólására (#26799) Válasz Dec 19, 2013
A BTTB változathoz "jakoa" készített három fékhengeres maszkokat, én is vettem tőle. Nagyon jó minőségűek. Az új Tillig változat - nos kösse fel a nadrágját, aki arra maszkot akar készíteni. Volt/van elég baj a gyári változattal is.
(#26801) róbertke hozzászólása Válasz Dec 19, 2013
Kedves Topiktársak, nagyon-nagy szentségtörés, ha a BR 107 -es hajtott kerekeit tapadó gyűrűsre cserélem ki?
(#26802) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#26801) Válasz Dec 19, 2013
De hát azok nem?
(#26803) FriTTz válasza lakasi hozzászólására (#26800) Válasz Dec 19, 2013
Valamit félre értettem, azt hittem valami nagy titok van!
Viszont ezt nem tudtam, köszi az infót!
(#26804) TTomi hozzászólása Válasz Dec 19, 2013
Sziasztok!
Sajnos végérvényesen megpecsételődött a Józsefvárosi Pályaudvar sorsa! Részben bontások is lesznek, PÁR KÉP a kezdeti munkálatokról. Kíváncsi leszek a faportálnak mi lesz a sorsa! Fájó lenne ha markolóval törnék össze mint az épület előtt lévő fákat! ( Elnézést a képek minőségért )
(#26806) lakasi válasza etwg hozzászólására (#26770) Válasz Dec 19, 2013
Nem a betűtípus eredetére utaltam, a történeti visszatekintés úgy korrekt, ahogy leírtad. A jelzett időszakban elég általános volt a használata Németországban. A baj az áthallásokkal és azokkal a szervezetekkel van, amelyek ezt nosztalgikus okokból ma is előszeretettel használják. Nem árt, ha fiatalabb modellező társaink is tisztában vannak ezzel. Egyébként én sem vagyok hajlandó levakarni sem a birodalmi címert, sem a vörös csillagot a mozdonyaimról - de nem is erről van szó. Aki akarja, az megértette miért szólaltam meg. Kérlek benneteket zárjuk le ezt a témát.
(#26807) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 19, 2013
Sziasztok!

Át lehet azért szabni azt a Tillig maszkot, de szinte mindent le kell róla "takarítani" előtte marógéppel!
Na és az után, szépen lehet legyártani hozzá az apróságokat, nem keveset.
A képen már Tillig Nohab van, átformált maszkkal. Sajnos ez is csak hasonló mint az igazi, de azért a gyári Tillignél egy fokkal jobb.

DSCN2878.JPG
 
(#26808) FriTTz válasza TTomi hozzászólására (#26804) Válasz Dec 19, 2013
Pedig jártam mostanában sokat (a posta miatt) és tényleg lehangoló!
Gyerekkoromban sokszor mentem onnan vonattal a Jászságba!
(#26809) róbertke válasza kombi hozzászólására (#26784) Válasz Dec 19, 2013
Itt vannak a képek amiket a Jouef hajtásról ígértem

Jouef hajtá...jpg

Jouef hajtá...jpg

Jouef hajtá...jpg
 
(#26810) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26809) Válasz Dec 19, 2013
Hát egy ilyen szerkezet konstruktörét is csak protekcioval engedhettek ki az elemi iskolából.
Nekem egy hasonlo megoldasu gözös volt a Joueftöl - mindenre jo volt csak a vontatásra volt teljesen alkalmatlan.
(#26811) wolfchild válasza róbertke hozzászólására (#26809) Válasz Dec 19, 2013
Ezmiez?! Méretarány?!
(#26812) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#26811) Válasz Dec 19, 2013
H0 - kb. 70-évek ( konstrukcio )
(#26813) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#26810) Válasz Dec 20, 2013

De legalább van rajta difi!
(#26814) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#26813) Válasz Dec 20, 2013
Az is, meg forgozsámoly-kormány is!
(#26815) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#26809) Válasz Dec 20, 2013
Viszont arra egy tökéletes példa, hogy megszemléljük az egyik leggyakoribb magyar mozdonyunk forgóvázának eredetét.
Egyébként szerintem elmés ez a lehajtás, hiszen egy rakás árnövelő alkatrészt ki lehet így belőle spórolni, csak hát el kéne merülni a fogak száma, ergo az áttételek arányszámaiban, hogy érzékeljük, mekkora erőátviteli veszteség jelentkezik egy ilyen áttételsoron.
(#26816) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#26815) Válasz Dec 20, 2013
Azért engem csendben kiver a víz, ha ezt meglátom...
(#26817) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#26796) Válasz Dec 20, 2013
Köszönöm!
(#26819) wolfchild hozzászólása Válasz Dec 20, 2013
Sziasztok!

Folytatom a Rocrail-os digitális vezérlés bemutatását, akit érdekel, az itt találja, bővebben: Link
(#26820) Gashpy hozzászólása Válasz Dec 20, 2013
Kedves ÁpolTTársak!

Örömmel tájékoztatlak titeket, hogy a Temofeszten készült TT-s fényképekből egy A4-es falinaptár született, melyből néhány példányt a kiállításon nem résztvevők számára is elérhetővé tettünk.
Akit érdekel, érdeklődjön Ottóéknál!

Ízelítőül a fedlap és a január:

Muster.JPG
 
(#26821) FriTTz hozzászólása Válasz Dec 20, 2013
Tudtátok, hogy a vasútmodellezés szenvedélybetegség és kezelésre szorul?
(#26822) FriTTz hozzászólása Válasz Dec 20, 2013
Ottó én kérek szépen mind a 12 hónapból egyet!
(#26823) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#26822) Válasz Dec 20, 2013
Már fent van a honlapjukon. Intézd onnan a rendelést, vagy privátban.
Nehogy irgum-burgum legyen a moderátorunktól...
(#26829) Frankye moderátori válasza Gashpy hozzászólására (#26823) Válasz Dec 21, 2013
Idézet:
„Nehogy irgum-burgum legyen a moderátorunktól... ”
Bizony!
(#26833) DinoTT hozzászólása Válasz Dec 21, 2013
Sziasztok!

Sikerült beszerezni és kipróbálni a Piko újdonságát a V23-as mozdonykát. Nagyon szép és nagyon jó. Már csak magyarosítani kell.

v23.jpg
 
(#26835) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#26833) Válasz Dec 21, 2013
OFF
Szolgálati Közlemény!
Készek a telefonon kért cuccok! Hétfő délelőtt vagyok!
ON
(#26836) zsolesz74 hozzászólása Válasz Dec 21, 2013
(#26837) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26835) Válasz Dec 21, 2013
OFF
Köszi. Hétfőn hívlak és megyek
ON
(#26839) kaTTonai hozzászólása Válasz Dec 21, 2013
SziaszTTok!

Nincsen valakinek ötlete hol lehetne BTTB gyártmányú

emeletes vagonokhoz való BARNA tetejű köztes részt

beszerezni?

Üdv:Miki
Lapozás       169/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
3:25:33
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés