Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       41/67    
(#27430) zsolesz74 válasza 97bandy hozzászólására (#27428) Válasz Jan 2, 2014
Változó áron lehet beszerezni, én előjegyeztettem és fél évre rá kaptam értesítést róla. Szóval nem egy rally tempó!
(#27484) Misi Misi hozzászólása Válasz Jan 3, 2014
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: terveztem egy terepasztalt, a csatolt képen láthatjátok. ami a rajzot illeti: az asztal méretei mm-ben vannak megadva a fekete sínek a felső szint, a kék az alsó szint. Igyekeztem úgy tervezni, hogy a vonatok mindkét irányba vissza tudjonak fordulni, így dupla hurok van a vágányzaton. a jobb felső sarokban lenne a fűtőház és a hozzá tartozó dolgok, a bal felső sarokban pedig tároló, rendező, átrakó vágányok. Ami a fizikai kivitelezést illeti: minden ív, a váltók is 360mm-es sugarúak. az állomáson max. 1m hosszú szerelvény fér el. Ha bárkinek bármilyen véleménye van, hogy hova tegyek még váltót, vagy vegyek ki, esetleg hogy módosítsam a pályatervet, hogy izgalmasabb legyen, vagy ha valami nem jó, nyugodtan szóljon, előre is köszönöm szépen!

terepasztal.jpg
 
(#27485) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27484) Válasz Jan 3, 2014
TT vagy H0?
Szerintem a bal oldalon gond lesz az emelkedéssel mert ha jól látom a hurok visszacsatlakozik az állomásba!
(#27487) Misi Misi válasza FriTTz hozzászólására (#27485) Válasz Jan 3, 2014
H0. Igen, valóban, kicsit éles az emelkedő, 4% mivel csak azután tud elmelkedni miután a tároló vágányok alul kijött. 70mm a szintkülönbség az alsó és a felső szint között, talán elég... nem tudom, rövidebb szerelvényeknél talán elbírják majd a mozdonyok...
(#27499) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27487) Válasz Jan 3, 2014
Megizzasztasz!
Ez a méret mennyire rugalmas?
Szerintem az több mint 4%.
(#27500) csíkosháTTú válasza Misi Misi hozzászólására (#27484) Válasz Jan 3, 2014
Azt eldöntötted, milyen vonatokat szeretnél majd járatni?
Csak azért kérdezem, mert ezek az R -1 (értsd R minusz1 sugarú) ivek... Szóvak a 360mm-es ívben még a Fuggerth Bhv kocsik is randán belógnak. A 4% emelkedés meg sok, valahogy le kell szorítani 3-ra, legalább.
(#27502) Váltógyártó válasza Misi Misi hozzászólására (#27487) Válasz Jan 3, 2014
Muszáj H0-nak lennie?
(#27509) HOTotya válasza Misi Misi hozzászólására (#27484) Válasz Jan 4, 2014
Szia!
Amennyiben tudod NE legyen r360mm-s,mert az nagyon kicsi!!(ha csak nem I. korszakot akarsz modellezni) A rajzodon nem is fér el,mert a 360 az a sínközepe és kétszer számolj hozzá kb.20-20mm-t az már760 és akkor nincs oldalt szinte semmi!!! az az 5-5mm az nagyon kevés!!!!!Próbáld meg vagy nagyobbítani az asztalt(ha lehet)vagy TT-n gondolkozz!!!
A 4 ezrelék sem jön ki a rajzodon !!! Túl rövid a hely hozzá és akkor nem tudsz rajta "játszani" csak mérgelődsz majd!!!
Ahogy látod szinte mindenkinek valami ilyesmi észrevétele volt!!
(#27513) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27484) Válasz Jan 4, 2014
Én erre szavazok!
Lehet tolatni is a vonali forgalomtól függetlenül és bár nincs benne hurok, de van egy dugi állomás alul.

És jó váltófüggések is vannak benne!

misi misi 1.jpg

misi misi 3D.jpg
 
(#27517) Misi Misi hozzászólása Válasz Jan 4, 2014
Köszönöm az észrevételeket, hozzászólásokat, inkább egyben válaszolnék rájuk, mint külön. A gördülő állomány és az épületek, figurák, mindenem H0. Régi Piko és Fleischmann cuccaim vannak, többnyire csak 2-3 tengelyes dolgok szaladgálnának rajta. Sajnos helyem ennyi van... újraszámolom mindenképp az emelkedőket, meg végzek pár tesztet, hogy mennyire nyúlnak be a kanyarban a hosszabb kocsik( valószínűleg csak egy hosszabb szerelvény lenne 3 schicht kocsival). Tetszik FriTTz pályaötlete, csak ha sajátkezűleg készíteném a váltókat, kétlem, hogy össze tudnék hozni egy ilyet... mekkora minimális sugarű ívet ajánlatok? 400-450mm?
(#27519) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27517) Válasz Jan 4, 2014
Ebbe még beletuszkoltam egy vágányt felülre és kicsit meghosszabbítottam az alsó tároló vágányait!
Legközelebb minden oldalhoz írj méretadatot mert kénytelen voltam saccolni!

misi misi 2.jpg
 
(#27527) zsolesz74 válasza Misi Misi hozzászólására (#27517) Válasz Jan 4, 2014
Szia Misi,

amikor kiszámolod, hogy mennyibe fog kerülni az asztal kb. egy kezdeti kalkulációban, azt vedd figyelembe, hogy ha nem megy majd rajta a vonat vagy nem fog tetszeni, az nagyon csúnya financiális bukta.
A papír sok mindent elbír, de előzd meg, hogy mérgelődj és szenvedj.
Ha nincs több helyed, akkor egyszerűsíts. Nagyon szépséges vonalakat lehet építeni pici asztalon is.

Esetleg gondolkodj ingában és két kis állomásban, ipartelep, erdei feldolgozó üzem, stb. lehetőségekben.

Digitális lesz vagy analógban tervezed megépíteni?

Üdv:
Zsolti
(#27535) DZolTTán válasza Misi Misi hozzászólására (#27517) Válasz Jan 4, 2014
Esetleg egy ilyen megoldást is lehetne adaptálni, a te helyedhez. Itt csak egy helyen kell szélesnek lennie az asztalnak (1m), a többinél elég 50cm. Viszont van hurok és alsó tároló vágányok.

2-2D-1.JPG

2-2D-2.JPG

2-3D.JPG
 
(#27564) FriTTz hozzászólása Válasz Jan 4, 2014
Egy ingázós ötlet.

misi misi 3....jpg

misi misi 3.jpg
 
(#27568) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#27564) Válasz Jan 4, 2014
Nem is sejtettem, hogy ekkora SCARM májer vagy Frittzi!
Ezt jól megtanultad...

Asztalod?
(#27581) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#27568) Válasz Jan 5, 2014
Áll a munka mert elfelejtettem hozzá anyagot venni!
Tegnap azért elkezdtük a TT/TTm kereszteződés beépítését, ideiglenesen a helyére raktuk.
A jövőhéten majd szerzek hozzá pályaanyagot aztán folytatom.
Elég jó program a SCARM, kezdek belejönni!
A legnagyobb közdelem benne az, hogy egy bizonyos méretre olyan pályát varázsolni ami hasonlít a nagyvasútra!
Hideglelésem van a csak találomra szétszórt váltóktól!
Egyik kollégám asztalát (ami kész volt) szétszedettem vele mert nem tetszett és megmutattam neki az enyémet, meglepően gyorsan szétszedte és most meg kerget, hogy csináljuk az övét is!
(#27590) 97bandy hozzászólása Válasz Jan 5, 2014
Sziasztok! Véleményeket, és kritikákat szeretnék kérni erre a tervre. Egy 2x1m-es asztalom van, BTTB sínekből építkezek. A sárgával jelölt részek már le vannak fektetve, a többi még csak terv. Sajnos nagyobb asztalt semmiképp nem tudok csinálni, ezen belül kell mozognom. Az ötleteket és a segítséget előre is köszönöm!

TTerv2.jpg

TTerv3.jpg
 
(#27595) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27590) Válasz Jan 5, 2014
Szia, kicsit változtattam rajta mivel én a nyílt vonali kitérőket nem szeretem és beraktam néhány plusz váltót is amúgy a vonalvezetése nagyon ötletes ilyen kis helyre!

Darablista

Cikkszám/ db
6110 39
6120 13
6130 11
6140 8
6150 7
6160 5
6210 11
6220 17
6230 5
6240 8
6551 1
6813 7
6814 12

bandy 3D.jpg

bandy.jpg
 
(#27597) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27595) Válasz Jan 5, 2014
Mit mondjak, adtál egy pár jó ötletet! Talán ennyi alagutat nem akarok rá előre, inkább a hátsó, fal felőli (2. képen fenti) részén lehet több, de még eldől. Köszönöm! Mostmár csak néhány sínt kell szereznem
(#27599) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27597) Válasz Jan 5, 2014
Alagút az kell, hogy "jöjjön valahonnan a vonat"!
(#27600) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27599) Válasz Jan 5, 2014
Így is van , csak azért nem tudom, hogy mennyire jók előre a hegyek/dombok, mert falhoz lesz rögzítve az asztal, sarokban (jobb oldalán szintén fal, bal oldalán szekrénysor), ezért nem tudom körbejárni. Sajnos panellakásban élek, és muszáj ezzel az elrendezéssel beérnem.
(#27606) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27600) Válasz Jan 5, 2014
Az 1 méter nem nagy táv, átér az ember keze ha gond van vagy pedig nyitsz egy lukat az aljára!
Nekem nyitott az egész alja és a macska mikor még nem volt így elhízva elbújt a hegy gyomrában!
Szerencsére leszokott róla!
Hidd el bár azért csinál az ember terepasztalt, hogy nézze a vonatot sokat dob a látványon minden alagút!
S ha van szájtáti közönség akkor találgathatnak, hogy mi honnan jön és merre megy!
(#27613) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27606) Válasz Jan 5, 2014
Megfogadom a tanácsot, igazad van! Kicsit átdolgoztam a javaslatod, hogy minél kevesebbet kelljen átépítenem a már meglévőből, de ez szinte láthatatlan. Egy buta kérdésem lenne: A váltóknál és szétkapcsolóknál a dobozkát hogyan szokták álcázni, azon kívül, hogy az asztallap alá rejtik? Nekem még nem jutott rá eszembe igazán jó ötlet.

tterv4.jpg
 
(#27617) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27613) Válasz Jan 5, 2014
Hát vagy befested vagy ragasztasz rá valamit úgy, hogy ne kerüljön belülre semmi!
Én csak az asztal alá rejthető dolgokkal foglalkozom!
A feni dolgok nem túl esztétikusak.
(#27624) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27617) Válasz Jan 5, 2014
Nem esztétikus, de kispénzű vasutasoknak az asztal alatti sokkal nehezebben járható út, főleg ennyi váltónál. Mellesleg a régebbi fajta Zeuke váltókhoz nem tűnik olyan egyszerűnek az alsó állítószerkezet kapcsolása, mint cserélhető állítóműves BTTB társaihoz.
(#27626) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27624) Válasz Jan 5, 2014
Ez igaz, mindenki abból dolgozik ami van neki!
Akkor marad az álcázás vagy a bttb-s váltóknál csinálhatsz vonóvezetékes állítást ahogy reklámozták is a lehetőségét anno acélhuzallal!
(#28111) enamessias hozzászólása Válasz Jan 12, 2014
A munka nem állhat le! Lassan de haladok.

20140112_200...jpg

20140112_221...jpg
 
(#28216) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#28111) Válasz Jan 14, 2014
Hajrá mindent bele....!!!!! Ahogy látom elég szépen haladtál.. (de hol van még a vége.
(#28219) sunocske válasza 97bandy hozzászólására (#27613) Válasz Jan 14, 2014
A jobb szélén az alagútkapunál mi a célja annak a nagyon rövid csonkavágánynak? Mert szerintem járműtárolásra alkalmatlan anélkül, hogy zavarná mellette az íves kihúzót...
(#28268) Kisfa válasza 97bandy hozzászólására (#27613) Válasz Jan 15, 2014
Én egy régebbi asztalomnál csináltam ilyen szétkapcsoló doboz álcát. Körberagasztottam gyufaszállal (a balzafa még jobb) a tetejére ragasztottam homokot.

BILD0044.JPG
 
(#28269) 97bandy válasza sunocske hozzászólására (#28219) Válasz Jan 15, 2014
Most hogy nézem én sem tudom, szerintem puszta figyelmetlenség. Az a része még úgysem lesz meg egy ideig, most a két fő kör az elsődleges célom, csak mostanában sem az anyagiak, sem a történések nem úgy hozták, hogy karácsony óta sokat tudtam volna vele foglalkozni.

Kisfa: Tetszik ez az ötlet, köszönöm. Majd ha már lesz olyan szakasz, amit biztosan nem szedek föl, akkor mindenképpen ki fogom próbálni.
(#28280) jumo31 válasza Kisfa hozzászólására (#28268) Válasz Jan 15, 2014
Ez az álcázás nagyon jó ötlet. Váltókra még nem találtam ki ilyet!
Én a betáp sín csatlakozóit álcáztam egy tesztpályán szerládával:

Kép 004.jpg
 
(#28731) benYo91 hozzászólása Válasz Jan 24, 2014
Sziasztok!
Teljesen vadinew vagyok még itt köztetek, és ha szabad ilyet, rögtön egy kis segítségkéréssel indítanék.
Jelenleg még terv szintjén készül TT méretarányú terepasztalom ( BTTB sínekkel).
Szeretném lekötni magam elég hosszútávra, így elég barátságos méretben készülne. Egy vasútállomás/pályaudvar kialakításához szeretnék segítséget kérni. Ennek maximum mérete 150x250cm, a szerelvények a jobb oldalról érkeznének.
terveim szerint 2 vágány haladna párhuzamosan az egész asztalon, így az állomáson is.

Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Bence
(#28733) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#28731) Válasz Jan 24, 2014
Szia Bence!
Gyere át
IDE!
Ez a TT-sek gyülekezőhelye.
Addig is ötleteket tudsz nézegetni
iTT!
csíkos
(#28845) enamessias hozzászólása Válasz Jan 26, 2014
Felső vezeték rendszerekből melyiket ajánljátok?
Sommerfeldt-ről tapasztalat?
(#28964) enamessias hozzászólása Válasz Jan 29, 2014
Rajzon még jónak tünt, de megépítve, nem tetszik amit megálmodtam emeleti résznek. Ezért visszaültem a tervező asztalhoz. Született egy-két érdekes koncepció, mint pl. ez:
3.75m2-en 61m sin egy síkon. Azt hiszem ez a maximális kihasználhatóság.

Árnyéktároló.JPG
 
(#28971) Frankye válasza enamessias hozzászólására (#28964) Válasz Jan 29, 2014
Mondhatnám, hogy "érdekes" koncepció, de csak annyiban, ahogyan egy "Nem épp a szépségéről elhíresült hölgy" esetében szokásos mondani, hogy "érdekes arcú"...
Ha ez egy rendező pályaudvar akarna lenni, annak akár még jó is lehetne, de az íves bevezetések miatt ez sem mondható szerencsésnek, habár tény, hogy a helykihasználása szinte maximális, valóban...
(Remélem, azért nem bántottalak meg vele!)
(#28973) TTGuszti válasza enamessias hozzászólására (#28964) Válasz Jan 29, 2014
Érdekes. Helykihasználásbó 5*, üzemeltetési szempontból talán már nem abbyira szerencsés, de nagyon jópofa.
(#28974) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28733) Válasz Jan 29, 2014
Gyakran nézegetem magam is azt az oldalt. Van esetleg valahol olyan lelőhely ahol "Modellbahn Praxis"-ok magyarul is olvashatók?
(#28977) sunocske válasza TTGuszti hozzászólására (#28974) Válasz Jan 29, 2014
Nem hiszem, az a kiadvány csak németül jelent meg. Egyszer belefogtam a fordításába, de mivel a német nyelvtudásom katasztrofális (sose tanultam a nyelvet), ezért eléggé lassan és nehézkesen haladtam vele, majd kb. a második cikknél fel is adtam egyelőre.
(#28978) TTGuszti hozzászólása Válasz Jan 29, 2014
Elnézést az elütésekért, sajnos már nem tudom javítani.
(#28979) TTGuszti válasza sunocske hozzászólására (#28977) Válasz Jan 29, 2014
Esetleg tud valaki más nyelvű forrást, hmm pl. magyart? , esetleg angolt.
(#28982) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#28979) Válasz Jan 29, 2014
Csak németül elérhető. A netes fjordítókról meg ne beszéljünk...
(#28983) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28982) Válasz Jan 29, 2014
Na látod azok tényleg kakák! Ebben egyetértünk!
(#28985) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#28983) Válasz Jan 29, 2014
Én lényegében úgy csináltam, hogy bepötyögtem a szöveget fordítóprogramba, majd onnan megpróbáltam értelmes mondatokká formázni a kapott szóhalmazokat.
(#28987) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#28985) Válasz Jan 29, 2014
De azért a nyelvet ismered valamennyire! Én is használom időnként a német és angol fordítót, de ha nem ismerném a nyelvet könnyen előfordulna, hogy hülyeséget írnék a levelező partnernek.

A legnagyobb hibájuk egyébként, hogy angol nyelvet használnak az eltérő idegen nyelvek fordítása során. Ha valami nincs meg az egyikben, kapod a hülyeséget az arcodba, vagy egyszerűen csak angolul írja ki.

Illetve akkor van gáz, ha nem is ismered a nyelvet és kapsz egy szót...például olyat mint a magyar nyelvben az "ég" és akkor vakarhatod a bucid, melyik írd bele, mert nagyon nem mindegy.

Persze magyarra ferdítve is meggyűlik a baja vele az embernek időnként!
(#28990) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28982) Válasz Jan 29, 2014
Danke sőn, it is veri szomorú
(#28994) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#28987) Válasz Jan 29, 2014
Mhhh...
Schnelltriebwagen = gyorshajtókocsi.

Koptatni kell még gúglifalván egy kicsit a billentyűzetet, attól tartok.
(#28998) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28994) Válasz Jan 29, 2014
Mert ugye angol áttétellel fordít!
(#29001) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28994) Válasz Jan 29, 2014
Egyébként most már Schnelltriebwagen = gyors motorkocsik!
Lapozás       41/67    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
11:48:13
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés