|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#27430) zsolesz74 válasza 97bandy hozzászólására (#27428)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2014 |
|
Változó áron lehet beszerezni, én előjegyeztettem és fél évre rá kaptam értesítést róla. Szóval nem egy rally tempó! |
(#27484) Misi Misi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: terveztem egy terepasztalt, a csatolt képen láthatjátok. ami a rajzot illeti: az asztal méretei mm-ben vannak megadva a fekete sínek a felső szint, a kék az alsó szint. Igyekeztem úgy tervezni, hogy a vonatok mindkét irányba vissza tudjonak fordulni, így dupla hurok van a vágányzaton. a jobb felső sarokban lenne a fűtőház és a hozzá tartozó dolgok, a bal felső sarokban pedig tároló, rendező, átrakó vágányok. Ami a fizikai kivitelezést illeti: minden ív, a váltók is 360mm-es sugarúak. az állomáson max. 1m hosszú szerelvény fér el. Ha bárkinek bármilyen véleménye van, hogy hova tegyek még váltót, vagy vegyek ki, esetleg hogy módosítsam a pályatervet, hogy izgalmasabb legyen, vagy ha valami nem jó, nyugodtan szóljon, előre is köszönöm szépen! |
|
(#27485) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27484)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
TT vagy H0?
Szerintem a bal oldalon gond lesz az emelkedéssel mert ha jól látom a hurok visszacsatlakozik az állomásba! |
(#27487) Misi Misi válasza FriTTz hozzászólására (#27485)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
H0. Igen, valóban, kicsit éles az emelkedő, 4% mivel csak azután tud elmelkedni miután a tároló vágányok alul kijött. 70mm a szintkülönbség az alsó és a felső szint között, talán elég... nem tudom, rövidebb szerelvényeknél talán elbírják majd a mozdonyok... |
(#27499) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27487)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Megizzasztasz!
Ez a méret mennyire rugalmas?
Szerintem az több mint 4%. |
(#27500) csíkosháTTú válasza Misi Misi hozzászólására (#27484)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Azt eldöntötted, milyen vonatokat szeretnél majd járatni?
Csak azért kérdezem, mert ezek az R -1 (értsd R minusz1 sugarú) ivek... Szóvak a 360mm-es ívben még a Fuggerth Bhv kocsik is randán belógnak. A 4% emelkedés meg sok, valahogy le kell szorítani 3-ra, legalább. |
(#27502) Váltógyártó válasza Misi Misi hozzászólására (#27487)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Muszáj H0-nak lennie? |
(#27509) HOTotya válasza Misi Misi hozzászólására (#27484)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Szia!
Amennyiben tudod NE legyen r360mm-s,mert az nagyon kicsi!!(ha csak nem I. korszakot akarsz modellezni) A rajzodon nem is fér el,mert a 360 az a sínközepe és kétszer számolj hozzá kb.20-20mm-t az már760 és akkor nincs oldalt szinte semmi!!! az az 5-5mm az nagyon kevés!!!!!Próbáld meg vagy nagyobbítani az asztalt(ha lehet)vagy TT-n gondolkozz!!!
A 4 ezrelék sem jön ki a rajzodon !!! Túl rövid a hely hozzá és akkor nem tudsz rajta "játszani" csak mérgelődsz majd!!!
Ahogy látod szinte mindenkinek valami ilyesmi észrevétele volt!! |
(#27513) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27484)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Én erre szavazok!
Lehet tolatni is a vonali forgalomtól függetlenül és bár nincs benne hurok, de van egy dugi állomás alul.
És jó váltófüggések is vannak benne! |
|
(#27517) Misi Misi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Köszönöm az észrevételeket, hozzászólásokat, inkább egyben válaszolnék rájuk, mint külön. A gördülő állomány és az épületek, figurák, mindenem H0. Régi Piko és Fleischmann cuccaim vannak, többnyire csak 2-3 tengelyes dolgok szaladgálnának rajta. Sajnos helyem ennyi van... újraszámolom mindenképp az emelkedőket, meg végzek pár tesztet, hogy mennyire nyúlnak be a kanyarban a hosszabb kocsik( valószínűleg csak egy hosszabb szerelvény lenne 3 schicht kocsival). Tetszik FriTTz pályaötlete, csak ha sajátkezűleg készíteném a váltókat, kétlem, hogy össze tudnék hozni egy ilyet... mekkora minimális sugarű ívet ajánlatok? 400-450mm? |
(#27519) FriTTz válasza Misi Misi hozzászólására (#27517)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Ebbe még beletuszkoltam egy vágányt felülre és kicsit meghosszabbítottam az alsó tároló vágányait!
Legközelebb minden oldalhoz írj méretadatot mert kénytelen voltam saccolni! |
|
(#27527) zsolesz74 válasza Misi Misi hozzászólására (#27517)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Szia Misi,
amikor kiszámolod, hogy mennyibe fog kerülni az asztal kb. egy kezdeti kalkulációban, azt vedd figyelembe, hogy ha nem megy majd rajta a vonat vagy nem fog tetszeni, az nagyon csúnya financiális bukta.
A papír sok mindent elbír, de előzd meg, hogy mérgelődj és szenvedj.
Ha nincs több helyed, akkor egyszerűsíts. Nagyon szépséges vonalakat lehet építeni pici asztalon is.
Esetleg gondolkodj ingában és két kis állomásban, ipartelep, erdei feldolgozó üzem, stb. lehetőségekben.
Digitális lesz vagy analógban tervezed megépíteni?
Üdv:
Zsolti |
(#27535) DZolTTán válasza Misi Misi hozzászólására (#27517)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Esetleg egy ilyen megoldást is lehetne adaptálni, a te helyedhez. Itt csak egy helyen kell szélesnek lennie az asztalnak (1m), a többinél elég 50cm. Viszont van hurok és alsó tároló vágányok. |
|
(#27564) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Egy ingázós ötlet. |
|
(#27568) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#27564)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Nem is sejtettem, hogy ekkora SCARM májer vagy Frittzi!
Ezt jól megtanultad...
Asztalod? |
(#27581) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#27568)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Áll a munka mert elfelejtettem hozzá anyagot venni!
Tegnap azért elkezdtük a TT/TTm kereszteződés beépítését, ideiglenesen a helyére raktuk.
A jövőhéten majd szerzek hozzá pályaanyagot aztán folytatom.
Elég jó program a SCARM, kezdek belejönni!
A legnagyobb közdelem benne az, hogy egy bizonyos méretre olyan pályát varázsolni ami hasonlít a nagyvasútra!
Hideglelésem van a csak találomra szétszórt váltóktól!
Egyik kollégám asztalát (ami kész volt) szétszedettem vele mert nem tetszett és megmutattam neki az enyémet, meglepően gyorsan szétszedte és most meg kerget, hogy csináljuk az övét is! |
(#27590) 97bandy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Sziasztok! Véleményeket, és kritikákat szeretnék kérni erre a tervre. Egy 2x1m-es asztalom van, BTTB sínekből építkezek. A sárgával jelölt részek már le vannak fektetve, a többi még csak terv. Sajnos nagyobb asztalt semmiképp nem tudok csinálni, ezen belül kell mozognom. Az ötleteket és a segítséget előre is köszönöm! |
|
(#27595) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27590)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Szia, kicsit változtattam rajta mivel én a nyílt vonali kitérőket nem szeretem és beraktam néhány plusz váltót is amúgy a vonalvezetése nagyon ötletes ilyen kis helyre!
Darablista
Cikkszám/ db
6110 39
6120 13
6130 11
6140 8
6150 7
6160 5
6210 11
6220 17
6230 5
6240 8
6551 1
6813 7
6814 12 |
|
(#27597) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27595)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Mit mondjak, adtál egy pár jó ötletet! Talán ennyi alagutat nem akarok rá előre, inkább a hátsó, fal felőli (2. képen fenti) részén lehet több, de még eldől. Köszönöm! Mostmár csak néhány sínt kell szereznem |
(#27599) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27597)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Alagút az kell, hogy "jöjjön valahonnan a vonat"! |
(#27600) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27599)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Így is van , csak azért nem tudom, hogy mennyire jók előre a hegyek/dombok, mert falhoz lesz rögzítve az asztal, sarokban (jobb oldalán szintén fal, bal oldalán szekrénysor), ezért nem tudom körbejárni. Sajnos panellakásban élek, és muszáj ezzel az elrendezéssel beérnem. |
(#27606) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27600)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Az 1 méter nem nagy táv, átér az ember keze ha gond van vagy pedig nyitsz egy lukat az aljára!
Nekem nyitott az egész alja és a macska mikor még nem volt így elhízva elbújt a hegy gyomrában!
Szerencsére leszokott róla!
Hidd el bár azért csinál az ember terepasztalt, hogy nézze a vonatot sokat dob a látványon minden alagút!
S ha van szájtáti közönség akkor találgathatnak, hogy mi honnan jön és merre megy! |
(#27613) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27606)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Megfogadom a tanácsot, igazad van! Kicsit átdolgoztam a javaslatod, hogy minél kevesebbet kelljen átépítenem a már meglévőből, de ez szinte láthatatlan. Egy buta kérdésem lenne: A váltóknál és szétkapcsolóknál a dobozkát hogyan szokták álcázni, azon kívül, hogy az asztallap alá rejtik? Nekem még nem jutott rá eszembe igazán jó ötlet. |
|
(#27617) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27613)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Hát vagy befested vagy ragasztasz rá valamit úgy, hogy ne kerüljön belülre semmi!
Én csak az asztal alá rejthető dolgokkal foglalkozom!
A feni dolgok nem túl esztétikusak. |
(#27624) 97bandy válasza FriTTz hozzászólására (#27617)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Nem esztétikus, de kispénzű vasutasoknak az asztal alatti sokkal nehezebben járható út, főleg ennyi váltónál. Mellesleg a régebbi fajta Zeuke váltókhoz nem tűnik olyan egyszerűnek az alsó állítószerkezet kapcsolása, mint cserélhető állítóműves BTTB társaihoz. |
(#27626) FriTTz válasza 97bandy hozzászólására (#27624)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Ez igaz, mindenki abból dolgozik ami van neki!
Akkor marad az álcázás vagy a bttb-s váltóknál csinálhatsz vonóvezetékes állítást ahogy reklámozták is a lehetőségét anno acélhuzallal! |
(#28111) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A munka nem állhat le! Lassan de haladok. |
|
(#28216) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#28111)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2014 |
|
Hajrá mindent bele....!!!!! Ahogy látom elég szépen haladtál.. (de hol van még a vége. |
(#28219) sunocske válasza 97bandy hozzászólására (#27613)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2014 |
|
A jobb szélén az alagútkapunál mi a célja annak a nagyon rövid csonkavágánynak? Mert szerintem járműtárolásra alkalmatlan anélkül, hogy zavarná mellette az íves kihúzót... |
(#28268) Kisfa válasza 97bandy hozzászólására (#27613)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2014 |
|
Én egy régebbi asztalomnál csináltam ilyen szétkapcsoló doboz álcát. Körberagasztottam gyufaszállal (a balzafa még jobb) a tetejére ragasztottam homokot.
|
|
(#28269) 97bandy válasza sunocske hozzászólására (#28219)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2014 |
|
Most hogy nézem én sem tudom, szerintem puszta figyelmetlenség. Az a része még úgysem lesz meg egy ideig, most a két fő kör az elsődleges célom, csak mostanában sem az anyagiak, sem a történések nem úgy hozták, hogy karácsony óta sokat tudtam volna vele foglalkozni.
Kisfa: Tetszik ez az ötlet, köszönöm. Majd ha már lesz olyan szakasz, amit biztosan nem szedek föl, akkor mindenképpen ki fogom próbálni. |
(#28280) jumo31 válasza Kisfa hozzászólására (#28268)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2014 |
|
Ez az álcázás nagyon jó ötlet. Váltókra még nem találtam ki ilyet!
Én a betáp sín csatlakozóit álcáztam egy tesztpályán szerládával:
|
|
(#28731) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
Sziasztok!
Teljesen vadinew vagyok még itt köztetek, és ha szabad ilyet, rögtön egy kis segítségkéréssel indítanék.
Jelenleg még terv szintjén készül TT méretarányú terepasztalom ( BTTB sínekkel).
Szeretném lekötni magam elég hosszútávra, így elég barátságos méretben készülne. Egy vasútállomás/pályaudvar kialakításához szeretnék segítséget kérni. Ennek maximum mérete 150x250cm, a szerelvények a jobb oldalról érkeznének.
terveim szerint 2 vágány haladna párhuzamosan az egész asztalon, így az állomáson is.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Bence |
(#28733) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#28731)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
Szia Bence!
Gyere át
IDE!
Ez a TT-sek gyülekezőhelye.
Addig is ötleteket tudsz nézegetni
iTT!
csíkos |
(#28845) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Felső vezeték rendszerekből melyiket ajánljátok?
Sommerfeldt-ről tapasztalat? |
(#28964) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Rajzon még jónak tünt, de megépítve, nem tetszik amit megálmodtam emeleti résznek. Ezért visszaültem a tervező asztalhoz. Született egy-két érdekes koncepció, mint pl. ez:
3.75m2-en 61m sin egy síkon. Azt hiszem ez a maximális kihasználhatóság. |
|
(#28971) Frankye válasza enamessias hozzászólására (#28964)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Mondhatnám, hogy "érdekes" koncepció, de csak annyiban, ahogyan egy "Nem épp a szépségéről elhíresült hölgy" esetében szokásos mondani, hogy "érdekes arcú"...
Ha ez egy rendező pályaudvar akarna lenni, annak akár még jó is lehetne, de az íves bevezetések miatt ez sem mondható szerencsésnek, habár tény, hogy a helykihasználása szinte maximális, valóban...
(Remélem, azért nem bántottalak meg vele!) |
(#28973) TTGuszti válasza enamessias hozzászólására (#28964)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Érdekes. Helykihasználásbó 5*, üzemeltetési szempontból talán már nem abbyira szerencsés, de nagyon jópofa. |
(#28974) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28733)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Gyakran nézegetem magam is azt az oldalt. Van esetleg valahol olyan lelőhely ahol "Modellbahn Praxis"-ok magyarul is olvashatók? |
(#28977) sunocske válasza TTGuszti hozzászólására (#28974)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Nem hiszem, az a kiadvány csak németül jelent meg. Egyszer belefogtam a fordításába, de mivel a német nyelvtudásom katasztrofális (sose tanultam a nyelvet), ezért eléggé lassan és nehézkesen haladtam vele, majd kb. a második cikknél fel is adtam egyelőre. |
(#28978) TTGuszti hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Elnézést az elütésekért, sajnos már nem tudom javítani. |
(#28979) TTGuszti válasza sunocske hozzászólására (#28977)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Esetleg tud valaki más nyelvű forrást, hmm pl. magyart? , esetleg angolt. |
(#28982) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#28979)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Csak németül elérhető. A netes fjordítókról meg ne beszéljünk... |
(#28983) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28982)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Na látod azok tényleg kakák! Ebben egyetértünk! |
(#28985) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#28983)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Én lényegében úgy csináltam, hogy bepötyögtem a szöveget fordítóprogramba, majd onnan megpróbáltam értelmes mondatokká formázni a kapott szóhalmazokat. |
(#28987) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#28985)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
De azért a nyelvet ismered valamennyire! Én is használom időnként a német és angol fordítót, de ha nem ismerném a nyelvet könnyen előfordulna, hogy hülyeséget írnék a levelező partnernek.
A legnagyobb hibájuk egyébként, hogy angol nyelvet használnak az eltérő idegen nyelvek fordítása során. Ha valami nincs meg az egyikben, kapod a hülyeséget az arcodba, vagy egyszerűen csak angolul írja ki.
Illetve akkor van gáz, ha nem is ismered a nyelvet és kapsz egy szót...például olyat mint a magyar nyelvben az "ég" és akkor vakarhatod a bucid, melyik írd bele, mert nagyon nem mindegy.
Persze magyarra ferdítve is meggyűlik a baja vele az embernek időnként! |
(#28990) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28982)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Danke sőn, it is veri szomorú
|
(#28994) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#28987)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Mhhh...
Schnelltriebwagen = gyorshajtókocsi.
Koptatni kell még gúglifalván egy kicsit a billentyűzetet, attól tartok. |
(#28998) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28994)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Mert ugye angol áttétellel fordít! |
(#29001) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28994)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Egyébként most már Schnelltriebwagen = gyors motorkocsik! |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 6:59:32 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|