|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#27872) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Mindig is érdekelt, hogy vajon mire jó a BDh kocsik peronján az ajtó melletti kb. 1 négyzetméteres placc. Most megvilágosodtam! |
|
(#27873) TT Putz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#27870)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Nagyon szép, gratulálok!
A megbúvó részletek miatt lehet szeretni egy terepasztalt!
Éljen a TT!
El kellene kezdenünk arról beszélgetni, hogyan lehetne egy német szaklapban bemutatni...
TT Putz
|
(#27874) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
|
(#27875) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#27870)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Lenyűgöző, csodálatos, igényes, leleményes, jó fotók, kopasz matyi, ajándék csónak, szívószál...
Laci bátyám, a magyarok istene tartson meg téged jó sokáig, hogy ne tudd ezt abbahagyni!
|
(#27876) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#27875)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Egyszer szívesen bemutatnám az annyira szeretett KÖZLEKEDÉS XXI. műsorunkban ezt az asztalt...
Hadd lássák világszerte... Komolyan.
TT Putz |
(#27877) terkoz válasza sunocske hozzászólására (#27872)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
ezek szerint nem ázoTT meg |
(#27879) terkoz válasza FriTTz hozzászólására (#27847)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
én ezt "Én jelentkezem látni!" odaírom a portás bácsinak, csak nem biztos, hogy rád ismer, Az viszont, rád nézve, végzetes. |
(#27880) terkoz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#27870)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Gyönyörű és a jelenetek élettel teli mind!
Gratulálok!
|
(#27883) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Köszönöm mindenkinek a dicsérő szavakat, nagyon örülök, hogy tetszik. Igyekszem ezek után is.
Üdvözlettel : Laci |
(#27884) reszelozsir válasza Lezlinilzen hozzászólására (#27870)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Köszönöm, hogy ismét megcsodálhattam a remekműved, és le a kalappal, hogy mindig ki tudsz találni valami újat, és azt a legmagasabb szinten kivitelezed. |
(#27885) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#27872)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Megbeszélhetem a startos haverokkal, hogy táblázzák ki: Modul szállítására kijelölt hely. |
(#27886) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#27876)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Semmi akadálya! |
(#27887) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#27877)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Nem, sőt még az ívekben tapasztalható oldalgyorsulást is sikerült ellensúlyozni, miután megtaláltam a megfelelő szöget
Ja, Dinónak köszi a szállítást!*
* Merthogy kicsit csaltunk, a tömött 7-es busztól jobban féltem, mint a szemerkélő esőtől. |
(#27889) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Újabb taggal bővült a flotta. Köszönet érte Attilának. A Mátyás-mozdony Tillig alapra készült, bár sajnos így is el kell szenvednünk a gyárilag több helyen is vitatható leképzést. Ami számomra mégis a legfontosabb, hogy az orrkiképzés hasonlítson az eredetire, ugyanis az egy elég karakteres része a mozdonynak. Persze ettől függetlenül zavarhatja a szemet a tetőkert és néhol az alvázszerelvények helyzete. De, mint tudjuk, a modellezés csupa kompromisszum. Természetesen az arculati elemek modellezése a jogtulajdonos engedélyével készült. |
|
(#27893) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#27870)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Hova emeled még a lécet...? |
(#27896) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#27889)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Nesze neked minőségi modellezés!
Csupa kompromisszum! |
(#27897) FriTTz válasza maTTato hozzászólására (#27893)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Szerintem Ő egyedül van ebben a versenyben! |
(#27898) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#27896)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Ez két különböző fogalom!
Te is tudod...
|
(#27899) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#27898)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Mindenki magának rakja ki a lécet...
Aztán utána a környezetéből vett benyomások alapján módosítja azt.
Ha ezt felfelé teszi, akkor azt hívják pozitív fejlődésnek... |
(#27900) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#27899)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Vagy egyszerűen csak fejlődésnek. |
(#27901) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Ma csöngetett a postás.
Csak egyszer.
Meghozta a messzi Németországból azt a tételt, amit a tavalyi év utolsó napján ütöttem le.
Fontos a dátum, az évvégi buli előtt kevesen lógtak az eBay-en, így sikerült (szerintem) fantasztikus áron hozzájutni.
Teljesen újszerű állapot, hibátlan modellek, biztonságos csomagolás.
Ne féljetek eBay-ezni...
A szett leütési ára: EUR 120.-
Posta: EUR 17.-
Utalási költség: EUR 8.-
A DB Umbauwagen három fajtája, a II. oszt-ból dupla, az egyik megy POSCH-ékhoz átalakításra. Valamint egy, a kocsikhoz nem illő BR 86-os gőzmozdony... Saját dobozában, makulátlan állapotban.
|
|
(#27902) TT Putz válasza TT Putz hozzászólására (#27901)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
...még egy kép:
|
|
(#27903) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#27896)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Kapcsolódva a minőségi modellezéshez.
Ma nálam kétszer csengetett a postás - két különböző csomaggal.
Az egyikben a hétfőn megrendelt Tillig alkatrészek érkeztek meg (kiszámolható, milyen gyorsan).
A másikban jött két pótkocsis teherautó-szerelvény. A nemzetközi TT modellezésben eléggé ismert Gabor (nem én!) és Jano műhelyek alkotásai. Gabor úr minden évben kint van Nürnbergben, tehát költ annyit a marketingre, hogy ne menjünk el mellette szó nélkül. A Jano műhely meg minden más seregszemlén jelen van és nagyon széles kínálata van.
Kézbe véve a két modellt, viszont azt kell mondanom, hogy csúnyák. Kár érte, mert hiánypótló mindkettő. A Gabor Volvo igényesebb, gyantaöntvény, ügyes megoldásokkal (átlátszó tömb a vezetőfülke, hasonlóan az AP Modellhez, de itt ez egy betét, ami az öntvény kasztniba belecsúszik, aztán "kormányozható" kerék és szép tamponnyomás), de pl. nem forog a kerék és nem nyithatók a dobozajtók. A Jano Skoda is gyantaöntvény, de torz, a plató és ponyva a jól ismert Ifákról való, a festés borzalmas. Ez egy korai darab lehet, mert ma már nem kínálják.
A csomagolásuk is kb. egyenesen aránylik a beltartalomhoz.
A Gabor összeállítás hivatalosan 32-33 euro, ami nem occó, de ez a TT-Board-on 20 euro-ból megvolt. A Jano modellek viszont bitang drágák. A hivatalos árlista szerint egy Robur 35 vas, de ez konkrétan 20-ért jött, tehát nem vészes.
A lényeg, hogy ezek nem igényes modellek, meglehetősen rossz az ár-érték arányuk. |
|
(#27904) rwirtz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#27883)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Én is gratulálok az asztalhoz! Valóban profi munka, nagyon sokat tanulhatunk belőle.
Jól látom, hogy az állomás épületet lecserélted?
Robi |
(#27907) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Azért én örülök neki, hogy azt a bizonyos lécet mások is piszkálgatják, olykor jóval feljebb teszik, mint például én.
Az állomásépületet valóban lecseréltem. Igazából a régi Auhagen épület csak kényszermegoldás volt, aztán jött az ihlet, és megszületett a Déli Vasút típustervei alapján a most látható állomásépület. Ilyen például Pácsony, Búcsúszentlászló vagy Felsőrajk épülete is. Természetesen a színezése már a MÁV korszakból való. |
(#27909) GcarTT válasza Lezlinilzen hozzászólására (#27907)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Ettől függetlenül: ETALON
További sikeres építkezést!
G'carTT |
(#27912) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Úgy látszik, ez egy postás nap....
Ma megkaptam a TT-Total! újság szerzői példányát.
Kézbe fogva még nagyobb öröm látni a cikket.
Ráadásul Ez az első cikk az újságban!
Kár, hogy nem két nappal hamarabb ért ide... |
(#27913) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#27912)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Én meg lüke fejjel tegnap nem vittem el megmutatni. |
(#27914) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Sziasztok!
Kérdés, ezt LINK, lehet valahol Pesten is kapni, illetve tud-e valaki ennél jobb megoldást, ha nem szeretném vágni reszelni stb. az eredeti modellt.
Köszönöm. |
(#27916) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27914)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Lehet kapni a TT vasutasok beszállítójától...
Egyébként ezzel a Harry Barth készlettel reszelned kell mindenképpen.
Jobb megoldás? Hmm. Van, de az drágább, sokkal drágább! |
(#27917) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27914)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
Ahogy Zsolesz mondja. LINK
Ez speciel a másik típus, de rendelhető.
Szerintem ennél többet nem ér ezeknek a modelleknek az átfaragása. Ez a motor jó (nem a legjobb). A feljavított menettulajdonságok után jön a világítás csere és full digitalizálás. Így a végeredmény még a legutolsó, kiadott Tillig Krokinál is jobb lesz, hisz az végig a Bttb mechanika volt, csak kocka motorral.
|
(#27919) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27914)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
|
(#27921) ModELiTT válasza masTTertape hozzászólására (#27889)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2014 |
|
"De, mint tudjuk, a modellezés csupa kompromisszum "
Üdvözlöm a zárt osztály minden betegét !!
Kedves Gábor ! Előre is leszögezem,hogy nem akarok ölre menő
vitát,de ez a kijelentésed szeget ütöTT az üres fejemben,ezt a megnyilvánulásodat akkor egészen másképpen értelmezted,amikor mink megcsináltuk a Kuehn féle TRAXX-ot,pedig azon több volt a hasonlóság az eredetihez... Nem vitattam akkor sem,és most sem,
hogy az tökéletes volt,de abból kell főzni ami van ...
Sajnos ezen a mozdonyon,ami egyedül értékelhető,az az Attila
pazar matricázása és festése !!!
|
(#27926) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Barna tetejű zöld kétrészes emeletes kocsit találtam iTT !!! |
(#27929) kaTTonai válasza róbertke hozzászólására (#27926)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Ilyenem van ehhez kellene középrész!!
Köszi:Miki |
(#27933) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#27903)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Ha a Skoda/Liaz-ra dobsz egy narancssárga fényezést szürke ponyvával (BKV) vagy szürke fényezést fehér ponyvával (Volán Tefu) akkor élethű lesz hazai viszonylatban!
Ha nem tetszik akkor meg átveszem! |
(#27934) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27917)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Ez a két Harry Barth készlet azonos nem?! |
(#27936) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27934)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Nem.
Már mint kettő fajta készlet van.
Az egyik csak a Krokodilhoz. A másik a 118-130-221-Nohab szerkezetekhez. |
(#27939) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#27936)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Úgy értettem ami az általam belinkelt vatera oldalon szerepel, meg a Gábor által megadott linken. |
(#27942) Wartd válasza wolfchild hozzászólására (#27939)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
|
(#27944) wolfchild válasza Wartd hozzászólására (#27942)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Szia!
Ismerem az oldalt, köszönöm. |
(#27945) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Na köbö ilyen lenne a Biatorbágyi völgyhíd megépítve a kapcsolódó vágányzattal modulban!
Ez csak saccolt értékek alapján lett megrajzolva, hossza kb 3,5 méter.
A híd hossza méretarányos, a többi meg becsült adat mert még nem jutottam hozzá a tervekhez.
Óhaj- sóhaj, észrevétel, ötlet a méretével vagy más egyébbel kapcsolatban?
A híd magassága 191 mm, hossza kb 990 mm. |
|
(#27951) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Folytatom, a Pc-s vezérlős cikksorozatom, most talán kicsit emészthetőbben mint korábban, Bővebben: Link
|
(#27958) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#27921)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Szia Laci,
Veled biztosan nem mennék ölre, hiszen rengeteget tanultam, tanulok tőled, tisztellek és becsülöm benned (is) mindazt, ami a minőségi modellezés felé mozdít. Ami feszültség megvolt, azon túl vagyunk. Ennyi.
Akkor is elmondtam, most is leírtam: számomra az orrkiképzés a legfontosabb. Azt látom mindig, az jön velem szemben, ezért mindig is ez zavart a Kühn 185-ösön, hogy az nem a 480-asnak megfelelő alap. Akkor, is most is abból kell főznötök, ami van. Ez a Tillig modell sem az, ami a MÁV mozdony, de az orra megfelel. Épp most tanakodtunk egy gyűjtőtárssal, hogy a Kühn és a Tillig kasztnik házasításával lenne meg a megoldás, de sajnos egyik cég sem arról híres, hogy utánunk dobálják az üres kasztnikat.
Így valóban, a kompromisszumos megoldás az eredmény. És ha ez társul egy valóban minőségi festéssel, matricázással, akkor azért van ok büszkélkedni.
Ja és persze hiányosságok ide, vagy oda, karácsony előtt Lehoczki Gabi 424-esét több, mint 4000-en nézték meg a facebook oldalamon, megannyi elismerő vélemény és hihetetlen sok megosztás, meg lájk jött rá. Most Attila Mátyását tegnap óta 1500-an tekintették meg, Németországban, a bolgároknál, a lengyeleknél is van visszhangja és mindenhol odavannak az ilyen minőségű egyedi, illetve átépített modellekért.
Ez jó. |
(#27959) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#27929)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Ma a Láng börzén az emeleten láttam egy négyrészest, kereken 10e HUF volt a kikiáltási ára .... |
(#27961) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27939)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Igen, azok! |
(#27963) tatumadar hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Üdv az Uraknak!
Többek unszolására én is átszoktatom magam a Zindekszről ide, a klubtopikba. Főleg, hogy egy hete beütöttem a fejem és újrakezdem a TT-t Egyelőre figyelek, olvasok, igyekszem a legkevésbé baromságokat írni, a többit meglátjuk. |
(#27964) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Már régóta szemezek ezzel: Bővebben: Link
De nem tudom belőni, hogy mennyire korrekt árban az ajánlat, illetve azt látom, hogy a kocsik a készlet darabjai, de vajon a mozdonynak van ismertető jele, mert az egyik képen ugyanolyan mozdonyból 2db van, és félő a részemről, hogy a rosszabbik kerül kalapács alá. (Sajnálom, de vatera szkeptikus vagyok, így a rosszat feltételezem alapból.)
Valaki véleményezné?! Köszönöm. |
(#27966) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27964)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Gondolod, hogy a szóló mozdony a másik vágányon a csali?
Én ennyit ezért nem adnék, max 25-öt, aztán még az is kérdéses meddig ütik felfelé a turisták! |
(#27969) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#27945)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Szerintem ok. Mondtam, hogy a fej az, ami a legfontosabb meghatározó. Közötte pedig a lehetőségeid
Ha megszerzed a terveket (volt valami újságban is, de a MÁV irattárban is biztos megvan...) és nem sajnálod rá az időt, akkor biztosan egy szép darabja, egy látványos eleme lehet a modulösszeállításnak. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 5:48:33 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|