|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#28072) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#28032)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A szerző halála után 70 évvel!
Rejtőnek most járt le a védelme... |
(#28077) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#28072)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Gondolom, csak ha az örökösök másképpen nem rendelkeznek. |
(#28078) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#28077)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A 70 év után már nincs az örökösöknek sem rendelkezési joguk. |
(#28082) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#28078)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Igazad van. Utána néztem.
Valamiért másra emlékeztem. |
(#28083) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#28065)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Gyakorlatilag minden lapnak az utobbi évtizedben meg kellene lennie pdf-ben. Söt talán a Széchenyi-könyvtárban is kellene lenni valamennyi irománybol egy példány. (Legalábbis másfelé ez a szokás).
De sajnos tudom mi a helyzet ilyentéren mifelénk.
|
(#28095) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#28083)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Igen, csak olyankor morgolódom, amikor látom az EK, vagy a VGB Verlag kiadványait és szebbnél szebb képek vannak még a legkisebb példányszámú vasúti járművekről is, viszont nagyon komolyan menedzselt archívum, képfelhasználási jogrendszer és szigorúan ellenőrzött felhasználás társul e mellé.
Persze mellé lehet azt is tenni, hogy ott egy havilap 10 euro környéke, egy nívós könyv 40-50 euro és így tovább. Itthon, ha már egy könyv 10 euro fölé tendál, akkor megy a siránkozás.
Vasúti kiadványokról beszélek. |
(#28098) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#28095)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Ez van, de olyan példányszámoknál mint amit mifelénk elérhetsz, aligha tudsz fenntartani egy ilyen szerkesztöséget vagy hátteret. |
(#28102) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#28069)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Na ha legközelebb arra jársz (Múzeum utca), nézd meg jobban a száz évnél régebbi Hivatalos lapokat! Kutakodásra alkalmatlanná tették egyes semmirekellők, ahelyett, hogy ingyen lemásoltatták volna a lapokat, inkább kitépkedték a tolvajok! Főleg azok az oldalak hiányoznak ahol a jármű beszerzéseket sorolják fel, Gyári szám + Pályaszám. |
(#28107) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#28102)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Mire gondolsz a Múzeum u-ban?
Én csak a MÁV központi irattárát ismerem a Nyugatinál.
Bővebben: Link |
(#28109) Gashpy válasza róbertke hozzászólására (#28102)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A sárga dobozra gondoltunk a Nyugatinál... |
(#28110) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#28107)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
|
(#28112) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#28110)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
K3 irodaház a neve! |
(#28118) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
|
(#28119) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#28118)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Nem sámli, hogy már akkor flexi sínnel dolgoztak... |
(#28120) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#28119)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Szegmens sinek europai keletüek, Amerikában a "pályaépités" hozzátartozott a hobbihoz. |
(#28122) sunocske válasza etwg hozzászólására (#28120)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Angliában meg szinte elképzelhetetlen lenne másképp, amennyi egyedi geometriájú vágánykapcsolatuk van a valóságban (is)! |
(#28123) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#28110)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Ez két különböző dolog.
De a Könyvesen is felköltöztették már az irodaházba, így csak belépési engedéllyel látogatható. |
(#28124) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#28118)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
És az se sámli, hogy már akkor 5 pólusú motorral építették a modelleket. |
(#28126) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#28123)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Vagy a portán kérsz vendégkártyát (ha mondod, hova mész, szerintem adnak). |
(#28128) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#28126)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Jó ez ok, de eddig a beléptető kapu előtt elfordultál jobbra és bementél könyvtárazni. Most meg plusz egy zsilip. |
(#28129) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Pálinkás jó reggelt!
A csütörtöki szeánsz képei itt megtekinthetők! |
(#28131) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#28124)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Amerikában gyakorlatilag mindenki a Pittman (DC-9) motorokat használt a kisebb nagyobb nyitott kivitelben (open frame).
Ettöl csak az Athearn tért el.
De mindenki 5 polusu nyitott motort használt. Csak az utobbi 20-30 évben kezdtek elterjedni a mindenféle motorok. |
(#28134) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
|
(#28135) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Orosz "Sü-sü" ; ex ВЛ60К |
|
(#28136) szergely001 válasza etwg hozzászólására (#28083)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Bocs, ha beleszólok és egy kicsit OFF, de bölcsészként nem bírom ki
A Széchenyi-könyvtár köteles hely. Minden hazánkban megjelent könyvből, folyóiratból stb. 1db-ot elvileg ingyen és bérmentve meg kell küldeni nekik. Ugyan ez vonatkozik a külföldön megjelent magyar nyelvű, vagy magyar szerző tollából (nyomtatójából) kikerült írásra. (Hogy a gyakorlatban valójában ez hogy történik, ne menjünk bele)
Viszont két hátránya van. Az egyik, hogy -szerintem- nagyon drága az olvasójegy. A másik, hogy kölcsönözni nem lehet. Fotózni lehet, fénymásolni jó pénzért. Ha éppen nem elérhető az adott példány az olvasóteremben, ki kell kérni a raktárból. Elég hosszadalmas tud lenni, mire előkeresik, hasznos előre interneten elintézni. Mire odaérsz elvileg már elkotorják. Ja, és nem a segítőkészségükről híresek az ott dolgozók. (Tapasztalat) |
(#28137) masTTertape válasza szergely001 hozzászólására (#28136)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Jó, ez egy könyvtári hozzáállás. De a köteles példányok intézménye nem oldja meg a pl. pdf-ben történő archiválást.
Ez ugye két irányban működhet:
1. az újabb kori kiadványok (értsd a legújabbak) szerkesztői pdf-ben dolgoznak, ezekből lehetne exportálni egy "butább" anyagot, ami így tárolható, elektronikus úton hasznosítható, stb.
2. a régebbi kiadványok digitalizálása, majd a kívánt formátumban történő tárolása, hasznosítása.
Az első változat felett a kiadó, vagy a kiadvány tulajdonosa rendelkezik.
A második verzió pedig - ha még létezik az egykori kiadó, vagy jogutódja - akkor az ő kompetenciájuk. Ha már lejártak a szerzői jogok, akkor a kiadványokat kezelő állami intézmény - ez esetben az OSZK - feladatköre az akár további hasznosításra is alkalmas digitalizálás.
De mint tudjuk, e téren évszázados lemaradásban van minden hasonló szervezet, így marad az álmodozás. |
(#28138) róbertke válasza szergely001 hozzászólására (#28136)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Nekem épp ellenkező a tapasztalatom: 1987-től járok oda, készségesek, udvariasak villámgyorsak. Olvasójegy: Az már nekem is necces volt, de az előbb felsoroltak miatt eltekinthető ... |
(#28139) etwg válasza szergely001 hozzászólására (#28136)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Sajnos nagyon is világos elöttem mi a helyzet ezen a téren.
A másik dolog meg tényleg az, hogy a nagyközönség javarésze ingyen igyekszik hozzájutni ilyen dolgokhoz. Láthatok a példányszámokon stb.
Ezért nincs több ilyen témáju anyag mifelénk, mert valoszinü tul sok a lenyulás - vagy egészen más árelképzelések vannak.
Sajnos ez ellen nem igen tudunk valamit tenni.
Már Gábor irta, hogy egy német ujság 5-15 Euro között van, még a százezer példányos amerikai ModelRailroader is vagy 6 dollárba kerül a boltban (ujságos standon nem is árulják).
Nálunk meg 2-3 Euro egy lap (annak is a felét a terjesztö hálozat meg a nyomda viszi el), amibe sokszor joval több szerzöi anyag van, mint a külföldi lapokban.
Sajnos sokan még ezt sem igen tudják megvenni.
Gyakorlatilag tehát az a helyzet, mint az az utobbi 60 évben is volt (amikor többnyire nem volt semilyen vasutas, vagy modellvasutas ujság), hogy ilyenfajta ujságot errefelé csak szerelemböl lehet csinálni, mert a piac képtelen eltartani.
Ez sajnos nemcsak Mo-ra jellemzö, de valamennyi környezö országra, gyakorlatilag egyikben sincs vasutas hobbi lap.
|
(#28140) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#28139)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Igazából mindenkinek érthető a véleménye pro és kontra szinten, de akárhogy is csavarjuk ezt igazából az alap ok amiért itt és a környező országokban ez van, az az életszínvonal.
Szerintem nagyon sokan önként adnának 10-15 Euro-t egy újságért, ha a munkabér is és az adóteher is EU-s lenne.
De ehelyett tudjuk mi van. Amíg a létfenntartás a tét, addig kevés jut a mókára. De ez illetve, hogy miért és hogyan jutottunk idáig, illetve hogy ezt kinek és milyen mértékben köszönhetjük az már egy másik fórum tárgya. |
(#28141) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#28140)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Az a baj, hogy sok mindenkit meghatnak az ilyen féligazságok. Az adoteher legalább annyi külföldön, mint otthon - gyakran joval több, és van egy sereg más olyan teher, amit hazulrol sokan nem akarnak látni.
A munkabér alacsonyabb otthon, de sok minden olcsobb is, és külföldön is sajnos sokan nagyon kis pénzböl élnek - hobbink jelentös csoportja a nyugdijasok közül kerül ki. Szoval nem kellene bedölni minden médiamaszlagnak, ami csak döl a hazai médiából meg a félmüvelt politikusok szájábol.
Az tény, hogy akinek van munkája az többnyire meg tudja engedni magának az ujságot. De viszont az is tény, hogy odahaza többet kapsz joval kevesebb pénzért. Amikor a munka nem volt gond, söt ki sem lehetett kerülni, akkor sem sikerült tulélnie egyetlen ilyen ujságnak sem.
Ez a baj!
Akkor sem lettek megbecsülve, most meg nincs miböl. Az NDK-ban sem keresték hullára magukat az emberek, mégis 1953 ota van ujságuk a vasutmodellezöknek. |
(#28145) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Uraim!
Kérem, hogy a politizálás irányába ne menjünk el!
Köszönöm. |
(#28146) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#28141)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Van igazságod, amit írtál...de az én szakmámban kb minimum 4x-es a szorzó a bajor kollégák javára.
És vonatot ugyanonnan veszünk.
De étel olcsóbb volt, legutóbb...míg a Mwst 19%...viszont nekünk vannak legalább félművelt politikusaink! |
(#28147) zsolesz74 válasza Frankye hozzászólására (#28145)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Ne aggódj Frankye bácsi, mi ezen már csak nevetni tudunk! Nem fogunk lázítani! |
(#28155) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#28146)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Ha ilyen egyszerü lenne a dolog,akkor már régen meg lehetett volna oldani a különbséget. Sajnos pont az ilyen kijelentések táplálják a délibábot.
A bajor kollégádtol a svájci majdnem dupláját keresi mégsem tud ugy élni mint a bajor. |
(#28157) kombi válasza róbertke hozzászólására (#28135)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
|
(#28158) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#28155)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Meg tudod mondani, hogy a TT mozdonyok hajtásláncában milyen modullal készülnek a gyári fogaskerekek és csigák?
(szeretnék olyan rosszul élni, mint ők) |
(#28164) róbertke válasza kombi hozzászólására (#28157)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
BR91 -hez való 2db hajtott kerékpár nem érdekel?? |
(#28167) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#28135)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Mi ez? |
(#28170) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
A politizálásba nem szólok bele, egyrészt mert fiatal vagyok, keveset láttam, másrészt épp eleget tanultam az egyetemen.
Van egy két nálunk kapható lap, amit meg szoktam venni, nem állítom, hogy rendszeresen de ha érdekes téma van benne akkor abból egy példány jó ha a polcomon van. A külföldi folyóiratokat nem nagyon ismerem. Viszont vagy az én tudásszomjam kielégíthetetlen, vagy nem sikerül tartalmilag azt hozniuk ami ténylegesen teljes képet adhat egy témáról. Tény az is, hogy csak egy példa: Terepépítés, ahány ház annyi szokás. Mindenki másra esküszik, így nem is lehet 100%-os képet az olvasók elé rakni.
Kicsit a könyvtári témához, visszakanyarodva. Valóban le vannak maradva digitalizálás terén, de azért ha lassan is de haladnak. Viszont -és lehet, hogy én vagyok kicsit maradi-de szerintem pont ez a nagy digitalizálás, meg letölthető könyv stb. öli meg szépen lassan a nyomtatott sajtót, könyvet. Nem vitát szeretnék nyitni, csak egy gondolat a buksimból. Persze, tök jó, hogy egy kattintással bármi elérhető, de azért mégis más lapozgatni egy frissen nyomtatott illatú papírköteget, mint kattintgatni egy gombot.
De hogy kis modellezés is legyen, végülis azért vagyunk itt, előre szeretném jelezni, hogy a hét folyamán frissülni fog a honlapom. Akit érdekel, hogyan és miket alkottam az elmúlt elég hosszú időben, nézegesse majd. Amint elkészültem a frissítéssel szólni fogok, jelenleg még folyamatban van |
(#28172) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Sziasztok!
A Roco kiadta a 2014-es katalógust, bővebben: Link
Ahogy elnézem a Facebook-os letöltés elleni próbálkozásuk nem jött be |
(#28173) masTTertape válasza szergely001 hozzászólására (#28170)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
A tudásszomj kielégítésére valóban ott van a nagyon színes, külföldi szaksajtó-kínálat. Csak német nyelvterületen annyi a kiadvány, hogy kevés az egy hónap az összes havilap átolvasásához. Azt persze tegyük hozzá, hogy csak néhány mértékadó kiadó van, amelyekbe tömörülnek a lapok. Ilyenformán a szerzői gárda is könnyen behatárolható, de emellett nagyon jó fotókkal, nagyon jó anyaglistával és kellő információval van ellátva egy pl. csak terepépítéssel foglalkozó extra kiadvány a MIBA háza tájától.
Ezzel szembe állítva a hazai, vasútmodellezéssel is foglalkozó lapokban rendre 8-10 oldal áll rendelkezésre az összes havi téma bemutatására. Volt pár éve egy naiv kísérletem, hogy hozzunk létre egy különálló modellezős számot, de ne tudd meg, hogy mit kaptam az ötletért...
És most csak a terepépítés topikot érintjük, de ezer téma van csak a vasútmodellezésben. Ezt a kintiek tematikus kiadványokban körbe táncolják, mi meg csak áhítozunk.
De az okok magyarázatát lásd lentebb.
Egyébként a MÁV Könyvtárban ezek a külföldi lapok minden hónapban megtalálhatók, olvashatók.
A könyvek egy másik téma, bár idevág. Van minden, elég ha csak a korábban említett EK, vagy VGB Verlag kiadványait nézzük. Alsó hangon 10-15 euró egy jobb könyv. Itthon a Cser Kiadó vett át néhány - már erősen poros témájú - német könyvet, elég vacakul lefordíttatták, teledobták béna szponzorokkal, majd pár évig listaáron adták, aztán mert nem fogyott, jól leakciózták őket. Szerintem meg sem közelítik a Trost, vagy Linczbauer könyveket.
Az onine vs printmedia kérdés kb. olyan, mint a Apple vs PC, vagy Nikon vs Canon és sorolhatnám.
Magam is azt mondom, hogy szép dolog a polcon a sok évfolyam, meg inkább viszem ki a MIBA-t a legkisebb helyiségbe, mint a laptopomat, vagy a tabletet, mégis ha keresni kell valamit, akkor könnyebb itt egy újabb fület nyitni és meggúglizni, mintsem felállni, elcibálni a nem használt járókát a könyvespolc elől és végiglapozni a mibákat, vagy ek-kat, vagy indóházakat.
De amúgy igazad van.
|
(#28174) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#28173)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Fura dolgok ezek , a trónomra kizárólag papír alapú médiát viszek, no nem egészségügyi céllal, arra ott a célhardver, sőt backup tekercs is , viszont az ágyban vagy a kertben csak tablet-et olvasok
Bár ez lehet nem is közérdekű |
(#28175) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#28158)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Az eredeti Zeuke meg BTTB 0,4-s modult használ. A Roco 0,3-t.
|
(#28180) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#28172)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Hát innen sem megy, mert csak a szemetet erölteti.
|
(#28181) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Feltöltöttem 1-2 képet a Krüger "szerelvényről" a fotótárba... |
(#28182) szergely001 válasza wolfchild hozzászólására (#28174)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Közérdekű vagy sem, így estére bearanyoztad a napomat, egy hatalmas vigyor keretében |
(#28184) szergely001 válasza masTTertape hozzászólására (#28173)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Ha csak az átolvasás lenne, de fordítani is kell, arra meg tényleg kevés az egy hónap
Viszont az említett könyvekből beszereztem párat. Őszinte leszek, nem lettem előrébb. Tény ami tény, a modellezést nem lehet könyvekből megtanulni, csak gyakorlattal. Sok-sok gyakorlattal. Ötletekre jó a szakirodalom, de itt vége is van a történetnek. A Linzbauer könyvet most sikerült beszereznem és a fa alatt várt Le se nagyon teszem azóta
Viszont egy biztos. Bármennyire is nem tetszik, ideje nekem s haladni a korral
Jó éjszakát mindenkinek! |
(#28188) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#28167)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Orosz "Süsü", ha mond ez valamit neked ...
Ki a fene szeretne váltót pucolni -20, -30 , vagy még nagyobb hidegben?? |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 9:51:50 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|