Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       189/436    
(#28630) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#28625) Válasz Jan 23, 2014
Egy apróságot kifelejtettem: az anyagmozgatási feladatok általában függetlenek az időjárástól...
(#28631) etwg válasza sunocske hozzászólására (#28630) Válasz Jan 23, 2014
Teljesen igazad van, és ha a daru többet nem is tud mint elödje (teherbirásban, hatosugárban stb.), de biztos van generácios különbség közöttük.

(...ami ég és föld lehet - nemrégen járt nálam egy hasonlo daru autora szerelve és megengedték, hogy kiprobáljam a kezelését, hát nem semmi, a kart minden irányba milliméter pontossággal lehetett mozgatni anélkül, hogy a hatalmas kolosz megrezzent volna - annak a darunak a hatosugara 25 méter volt!)
(#28633) etwg válasza etwg hozzászólására (#28631) Válasz Jan 23, 2014
Ha már hoeke , igy néz ki a kicsike. Csak a csucs kúp átméröje 1,1 m!!!!

Eke.jpg
 
(#28634) wolfchild válasza lakasi hozzászólására (#28623) Válasz Jan 23, 2014
Remélem nem haragszol meg rám, de én a nemzeti büszkeség(em)et nem ebben mérem.

Számomra az a nemzeti siker, a nemzetközi porondon teljesen mindegy, hogy milyen kategóriában de valami pozitívumot felmutató dologban vagy tettben példamutatóak vagyunk.

Amíg mások után kullogunk és "kicsit szar, de nekünk jó", "tőlünk ez is szép", "kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk" vagy csak szimplán a "mi kutyánk kölyke" addig ezt a büszkeséget valahogy nem érzem. Jó példa erre, hogy a témától elrugaszkodjunk például a Baunmartner Vs Forma 1 témakör. Ott is sztárolták, hogy mekkora tehetség, mag a jövő meg a büszkeség. Ha megnézzük az egyenleget, közpénzből ugrott 60 milla, 2004-ben bejött 1 pont és nézzük csak:

Idézet:
„Formula–1-es pályafutását követően sehol sem kapott versenyzői állást. Továbbra is jó kapcsolatot ápolt Paul Stoddarttal, a Minardi csapatfőnökével, és 2007-ben, amikor az ausztrál üzletember csapatot indított az amerikai Champ Car-sorozatban, Zsolt lett az alakulat teszt- és tartalékversenyzője. Az első tesztjén, Laguna Seca-ban utolsóként végzett, és összetört egy versenyautót. 2008-ban a Champ Car megszűnt, és a Minardi-alakulat kivonult a sportból.”

Persze nem sok a 60 milla az azóta elsípolt dolgokhoz képest, bár a nokiás dobozba csak 15 milla fér, de azóta is, meg ezután is rengeteg felesleges pénzt dobunk ki az ablakon, amit jobb dolgokra lehetne fordítani, pl. egy megfelelő PFT gépsor megtervezésére, hogy azért a témánál is maradjunk. Persze ez egyenlőre csak álom...

Bocs az OFF-ért...

(#28635) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#28625) Válasz Jan 23, 2014
Az esetleges butaságomért elnézést kérek, de szerintem egy magyar mérnök többre képes ennél csak nem mernek tervezni!
Régebben világhíres mérnökeink voltak, most valahogy ez nem jellemző bár lehet én vagyok tájékozatlan!
Én lennék a legboldogabb ha terveznènek egy olyan járművet amire a világ is felfigyel!
(#28637) reszelozsir hozzászólása Válasz Jan 23, 2014
Uraim! Nem védek, nem támadok, csak a saját véleményemet írom le erről az egészről.
Szerintem: Van egy cég, aki pályaépítéssel, vagy ennek a gépeinek a fenntartásával foglalkozik. Tökéletes rálátása van a hazai viszonyokra és igényekre. Ezek alapján fejleszt és épít egy olyan járművet, ami ezeknek az igényeknek megfelel és megoldhatja Sününk által is említett régi UDJ-k problémáját. A hazainak, és nem az afrikainak, spanyolnak, orosznak, stb... Ahogy nézem a lehető legtöbb szerkezet már elérhető volt az országban, szervizelése megoldott, nem kell az egyediség miatt még egyet legyártani belőle, vagy fél év múlva egy másikra cserélni. Az engedélyeztetése ugyanannyiból tart, mintha külföldről hoztak volna egy itthon teljesen ismeretlen típust, szóval bármit. Ez nem egy olyan jármű, amivel dizájn versenyt kell nyerni. Első a funkcionalitás, és a könnyű javíthatóság (lásd élhajlított Ikarusok Afrikában).
És ami szintén fontos. Itthon készült, a lehető legtöbb magyar alkatrésszel (ez elmondható a Nemzeti Autóbuszunkról), saját fejlesztés.
Nem szeretem ezt a sajnos tipikusan magyaros, fanyalgó hozzáállást, hogy milyen szar nekünk, mert nincs semmi hazai, ha meg mégis, akkor rögtön indul a fikázás okkal ok nélkül... Miért kell ez?
(#28638) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#28635) Válasz Jan 23, 2014
Nem a Te hibád, de az vagy
A mérnökeink megvannak, többségük dolgozik, de nem feltétlen a hazai vasútnak. A volt Ganz mérnökeinek egy része külföldi cégnél van, és őket erősíti. De lassan többségük már nyugdíjas lesz...
(#28639) FriTTz hozzászólása Válasz Jan 23, 2014
Na,hogy legyen valami hasznom is!
Nyomdai fehér papír (gurigán, kb 1-1,2 méter széles, kb 15-20 méter hosszú) maradék kell valakinek grátisz?
Lehet rá rajzolni vagy munkaasztalra rakva dolgozni rajta, stb! ;)
(#28640) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#28635) Válasz Jan 23, 2014
Egy ilyen gépnél pontosan a dizájn az, amin a legtöbbet lehet spórolni. A Robel gépe sem az ipari formatervezés csúcsa, ha már így egymás mellé állítottuk őket.

Talán az még nem üzleti titok, hogy a jászkiséri komplexum egyik fiókjában a kitörésre vár egy kis tengelynyomású ikermotorkocsi teljes dokumentációja, amely formában magasan veri a szombathelyi csuklós Bzmot-ot... És még részben alacsonypadlós is.
(#28641) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#28640) Válasz Jan 23, 2014
Aztán mi lenne, ha először TT-ben törne ki a fiókból?
(#28642) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#28640) Válasz Jan 23, 2014
Nem baj, van Desirónk egy pár darab (igaz, annak a tengelynyomása nem a legkisebb), van az államadósság terhére beszereztetett Uzsgyink, ami meg olyan magas, mint egy emeletes vonat, és katasztrófálisan lassú az utasáramlás az ajtóin. Újabban meg Szolnokról rendszeresek a 3 részes Bz-k, a jegyviszgálók (rém)álmai...
(#28644) Lezlinilzen válasza reszelozsir hozzászólására (#28637) Válasz Jan 23, 2014
Általában azért nem szólok túl sűrűn, mert úgy érzem, hogy okosabb hallgatni.
Idézet:
„tipikusan magyaros, fanyalgó hozzáállást, hogy milyen szar nekünk, mert nincs semmi hazai, ha meg mégis, akkor rögtön indul a fikázás okkal ok nélkül... Miért kell ez? ”

Ám most nem tudom megállni, hogy ne válaszoljak erre a feltevésre.
Sőt, a válasz már több, mint 2000 éve, vagy tán már sokkal korábban megszületett : " Íme az ember."

Bár azt hiszem, ebben a témában itt Frankye fog dönteni.

Szép délutánt Uraim!
(#28645) FriTTz hozzászólása Válasz Jan 23, 2014
Lidliben akciós a vitrin , 16995 Ft!
(#28652) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jan 23, 2014
TeTTem fel egy hírdetést
ide.

Gyűjtőknek van benne egy hibátlan, eredeti Zeuke BR92 is! Még a legelső kivitel!
(#28661) KicsiTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28652) Válasz Jan 23, 2014
Bocs az "apróban" kezdtem, nem figyeltem eléggé!
ha megvan még a mozdony nekem kellene!!!
60-as évekbeli BR92-es nem semmi!!
(#28665) terkoz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28652) Válasz Jan 24, 2014
Beírtalak.
Várunk!
(#28666) FriTTz hozzászólása Válasz Jan 24, 2014
Elnézést kérek mindenkitől a PFT-s témában tett hozzászólásaim miatt, de valahogy nem tudom örömmel fogadni azt amit politikusok és a tévé reklámoz!
Sajnos a nemzetközi helyzet fokozódik!
(#28667) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#28666) Válasz Jan 24, 2014
Mi lenne, ha ilyen hireket hang nélkül néznél meg?
A maszlag mindenhol mindenböl döl, nemcsak mifelénk. Ez ma vilagjelenség, és csak egyetlen verseny létezik ilyen szinten: ki tud több embert meghülyiteni...

én csakis az itt berakott kép alapján szoltam a témához, nem olvastam a cikket, nem láttam a hiradot
(#28668) sunocske válasza etwg hozzászólására (#28667) Válasz Jan 24, 2014
Én se, még működőképes tévém sincs, sőt otthon szélessávú internet sem
(#28669) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#28666) Válasz Jan 24, 2014
Én csak annyit tennék hozzá ehhez a témához, hogy sajnos időnként nagyon is elharapódzik a szellemi trollkodás ezen a topikon is. Ebben magam is hibás vagyok, ezért igyekszem visszavenni az arcomból.
Egy-egy ilyen téma kommentelése, fikázása során kezd hasonlatossá válni a topik egy tipikus, indexes beszólós-bemondós felülethez. Azt gondoldom, hogy a TT-s közösség mindig is igyekezett elhatárolódni ettől a fórum "kultúrától". Nem olyan kellemes érzés a szombati börzén élőszóban végighallgatni az idősebb tagjaink, mestereink véleményét arról, hogy mennyire rossz irányba ment el a TT-s fórum hangvétele. És hogy ezért sokan már nem is szívesen jönnek ide. Tudom, ebbe a jelenlegi gazdasági-társadalmi környezet is belehat, de eredendően a hobbink egy nyugalom szigete volt mindig is az élet viharában. Ezt üzenem az utóbbi 1-2 évben hozzánk csatlakozott ifjabbaknak is, akik már erősen az internet kommunikációs kultúráján szocializálódtak és nekik természetes a csípőből tüzelés. Mondhatnám, hogy érdemes lenne átolvasni a 2012 előtti index felületet, de a mai napig is a saját gyalázatukat védelmező moderátoroknak köszönhetően szinte már követhetetlen a régi beszélgetés-lánc.
Tudom, és nem szeretnék vizet prédikálni, ezért magam is inkább átgondolom előbb a leírandókat, mintsem hogy felesleges vitákat szítsak.
Maradjunk a békés TT-nél, modellezésnél, asztal-, vagy modulépítésnél és mutassuk meg, hogy mit tudunk!
Uff
(#28670) csíkosháTTú válasza KicsiTT hozzászólására (#28661) Válasz Jan 24, 2014
Szolgálati!
OK!
FélreteTTem!
Csak írj egy e-mailt az ügyben.
Kössz!
(#28671) saetta hozzászólása Válasz Jan 24, 2014
TILLIG újdonságok közül:

- M61-001 narancs színész es
- GYSEV halberstadti kocsi szett (!!!)
- MÁV fals, GYSEV eaos

Egyebek pl. Kombivagonok, CD személykocsit es autó szállító,
Ja es a magamféléknek München-Nürnberg kiegészítő szett.

Lufthansa AirPort expressz!
Közlekedési piros 103-as villanymozdony (Hogy jön ez a Kuehn-ROCO kooperaciohoz???)
Metronom szett....

Stbstbstb

Ígéretes

Saetta
(#28672) hoTTo hozzászólása Válasz Jan 24, 2014
Érdekel valakit mit ígér a Tillig idénre? Klikk ide, töltsd le a katalógusokat!
(#28673) masTTertape hozzászólása Válasz Jan 24, 2014
A TT-s istenek meghallgatták az imáinkat: TT újdonságok 2014
(#28674) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#28673) Válasz Jan 24, 2014
Uhh, szinte mindenki egyszerre...
(#28676) lakasi válasza wolfchild hozzászólására (#28634) Válasz Jan 24, 2014
A téma induló hozzászólását (28581) én követtem el. A célom az volt, hogy felhívjam a nagyérdemű figyelmét egy új gép megjelenésére a magyar vasúton, illetve annak modellezésére buzdítsam a megfelelő fantáziával és kézügyességgel rendelkezőket. Ügyes kisszériás műhelyek jóvoltából nagy boom-ja van manapság a magyar vonatkozású modelleknek és talán ez a gép is beilleszthető a sorba. Hasonló, kisebb gépet én csak egyet ismerek TT-ben az SKL 24 DR Pritsche-t. A német piacon mundm-modelle webshop-ban elérhető, korábban Barth is árulta motorizált változatát elég csinos összegért. Első rátekintésre a magyar gép sokkal szebb lehet modellezve. A hajtás/főkeret (V23), az alacsony oldalfalú tehervagonok elérhetőek, komoly kihívást a kaszni és a két daru jelentheti.
Aztán az egész jó nagy gellert kapott és elkezdtétek a fanyalgást a nagyvasról, aminek én nem nagyon örültem. Sajnálom, de ez nem ide való téma! A második hozzászólásomban (28623) némi szarkazmussal erre próbáltam utalni az elhíresült mondás analógiájával. Ezek a gépek akár tetszik, akár nem, akár milyen messze is vannak a világszínvonaltól, hosszú éveken át mozogni, dolgozni fognak a magyar vasútvonalakon. Aztán mindenki eldöntheti, hogy érdemesnek tartja-e arra, hogy megépítse, vagy helyet kapjon a gyűjteményében, vagy terepasztalán.
(#28677) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#28674) Válasz Jan 24, 2014
Naná, az év eseménye volt eddig
(#28679) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#28671) Válasz Jan 24, 2014
A Lufthansa express érdekes módon kb. annyira van beárazva, mint az első készlet jelenlegi ebay-es ára. Itt is látszik, hogy jelentősen emelkedtek az árak az elmúlt években.
Érdekes még a Drezda-Budapest autósvonat két kocsija is, ami ugye a tavalyi tervezgetések során, mint nohabos szett koncepcióban fogalmazódott meg. Erre most itt a passzoló narancs Nohab is, igaz külön tételként.
És az általad kiemelt, mai járművek is igencsak jól néznek ki, szóval ez az év is megterhelő lesz a tt-s pénztárcának...
(#28680) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#28677) Válasz Jan 24, 2014
Ja, Dini két nappal ezelőtt mondta, hogy már csak kettőt kell aludni...

De azért Sebnitzben is volt kapkodás. Nézd meg, hogy ha a katalógus képére klikkelsz, akkor ez jön fel, de ha az alsó szövegsor-linkre, akkor még a tavalyi.
(#28681) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#28680) Válasz Jan 24, 2014
Én kaptam e-mailben linkeket, nem kell bóklásznom az oldalukon.
(#28682) saetta válasza hoTTo hozzászólására (#28681) Válasz Jan 24, 2014
Egyfolytában azon agyalok, hogy a 84. Oldalra felül hogyan tudnám rávarázsolni a vasuTTmodell Kft nevét...
A hagyományokhoz tartás végett a MUN-NUR kiegészítő szettet azután Tőletek szeretném megrendelni... Ja es ha eladnám az összes többi cuccal együtt, akkor majd újra megrendelni is.

(Csak mit kezdek majd akkor a kiegészítésnek szánt MODIST szettel.... ???)

Saetta
(#28683) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#28682) Válasz Jan 24, 2014
Hát, ahány modell javaslatot adtunk nekik szeptemberben és ahányat viszontlátok itt a katalógusban, meg is érdemelnénk egy "Coop. mit firma vasuTTmodell" megjegyzést valahová
A München-Nürnberg szett 2-t vehetem megrendelésnek?
(#28684) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#28682) Válasz Jan 24, 2014
Pedig egyszerű!

TT-NH-2014-8...jpg
 
(#28685) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#28684) Válasz Jan 24, 2014
Ilyen lesz igaziban is nem csak Photoshop
(#28686) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#28685) Válasz Jan 24, 2014
Ez az igazi!
Tegnap egész nap Sebnitzben pecsételgettem.
(#28688) FriTTz hozzászólása Válasz Jan 24, 2014
Nohabnak miért pont a 001 lesz a száma hiszen az màr egyszer kijött, igaz elég régen!
(#28689) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#28686) Válasz Jan 24, 2014
Szuper! Legalább nem kell nekem!
(#28690) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#28688) Válasz Jan 24, 2014
A gyári fotón, amit a honlapokra lehet kitenni két Nohab látszik, a 001 és a 003 Csakhogy összezavarjanak...
(#28691) FriTTz válasza lakasi hozzászólására (#28676) Válasz Jan 24, 2014
Akkor most külön Téged is megkövetlek amiért ide nem illően reagáltam a cikkre és felkavartam az iszapot a mi kis pocsojánkban mely (Gáborral egyetértve) nekem is a nyugalom szigete ahová vissza lehet vonulni világ rothadó posványából!
Mindenki vendégem egy dilikörre!
(#28692) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#28688) Válasz Jan 24, 2014
Az illusztrációnak használt fotók sosem mérvadóak. Pláne, ha nagyvasúti eredetit mutat.
A Roco pl. kitakarja a pályaszámokat, hogy ne is legyen hiszti a továbbiakban.
(#28693) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#28679) Válasz Jan 24, 2014
És ne hagyjuk szó nélkül a Balt-Orient expressz két kocsiját sem...
A viszonylattábla pdf-ben jól nagyítható...
(#28694) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#28669) Válasz Jan 24, 2014
Igazad van, szóljon a zene a modellezésről ....! Ki fogja elsőként elkészíteni ezt az aranyos univerzális járműveTT ??
(#28695) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#28694) Válasz Jan 24, 2014
Mondjuk ettől elvonatkoztatva: egyáltalán van TT-ben szép, használható pályás, vagy bármilyen célfeladatú gépecske? A darukat ismerjük, a kiszolgáló vonata sokaknak gyűlik szépen, a pft-s kocsikról nem is beszélve.
(#28696) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#28693) Válasz Jan 24, 2014
Hát ne is!
(#28698) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#28695) Válasz Jan 24, 2014
Noszi-Nohabok, Kárpát-Nohab, Kék-csíkos Nohab (M61-017), Hajdú-Szergejek, Swietelsky-Taurus..... stb.
(#28699) john07_doki válasza FriTTz hozzászólására (#28645) Válasz Jan 24, 2014
Újra?
Hol? Merre? Mikor?

A közelünkben (Dunakeszi) egyetlen Lidl van, de amikor a legutóbbi vitrines akciójuk volt, elkeserített a személyzet, hogy még aznap, a megérkezés napján elfogyott az áru.
A hét elején kezembe került akciós újságban pedig nem találtam ilyesmit...
(#28700) FriTTz válasza john07_doki hozzászólására (#28699) Válasz Jan 24, 2014
Tegnap a 18. kerületben az Üllői úti boltban volt 2 db.
(#28701) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#28699) Válasz Jan 24, 2014
XVIII. kerület, Üllői út - Bartók L. u. sarok.
(#28702) john07_doki válasza hoTTo hozzászólására (#28672) Válasz Jan 24, 2014
Robur-okat akarok (szeretnék)!!! Bár lehet, hogy nem a Tillig-től. Ilyen - a katalógusban található - felépítménnyel nem biztos, hogy kell.

JANO termékekkel / termékekhez hogy álltok?

JANO Robur
(#28703) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#28693) Válasz Jan 24, 2014
Most épp azon gondolkodom, hogy az Adria Transport-os Taurus bejárós-e hozzánk, vagy csak a Herkulesük?
Lapozás       189/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
17:17:44
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés