|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#27191) 97bandy hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Sziasztok! Nekem egy inkább elektronikai, mintsem modellekkel kapcsolatos kérdésem lenne: Piko FZ1 trafó rettenetesen zúg, mert kilazultak a menetek azon a részen, ahol csúsznak az érintkezők. Lehet valamivel rögzíteni ezeket a meneteket, úgy, hogy ne zörögjenek? |
(#27194) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Az a néhány menet aligha zughat. Azt meg kellene nézni, hogy valoban mi zug abban a trafoban. Inkább a lemezek szoktak. |
(#27201) etwg válasza etwg hozzászólására (#27194)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Illetve menetzárlat lehet ( kuka). |
(#27254) 97bandy válasza etwg hozzászólására (#27201)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Ha elforgatom a gombját akkor van olyan állás ahol kevésbé, illetve nem zúg. Nyitott állapotban látszik ahogy elmozdulnak a menetek amikor forgatom a gombot. |
(#27256) csíkosháTTú válasza 97bandy hozzászólására (#27254)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Vegyél másikat, amíg le nem veri a villanyórát! |
(#27261) etwg válasza 97bandy hozzászólására (#27254)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Igy nehéz valamit mondani, lehet, hogy amikor elmozdulnak a drotok akkor csinálsz menetzárlatot. Ezt csak profi modon lehetne megoldani ( ha sikerül) ( kiönteni zárlatmentes állapotban a hézagokat majd utánna lecsiszolni a felületet ahol a csuszka tekereg. Nem tudom, hogy ennyit megér-e az egész cucc. |
(#27283) 97bandy válasza etwg hozzászólására (#27261)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2013 |
|
Na ezt nem szerettem volna hallani Pedig mechanikailag olyan jól rendbe szedtem a házát (el voltak törve a tartóbakok), ezek szerint hiába. Nagyon javítgatni nem biztos, hogy megéri, főleg, hogy jól alakulgat a PWM-es szabályzóm. Majd esetleg börzén szétnézek, hátha lesz bele egy komplett transzformátor olyan áron, ami még megéri. Köszönöm a segítséget! |
(#27832) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Szedett már szét valaki esetleg ilyen kis V20 / BR270-es Rivarossit?
Valahogy nem találom a nyitját, a leírásban pedig nem szerepel, hogy vegyük le a kasztnit. |
|
(#27835) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy viszonylag szűk kanyarban ( roco R2 vagy R3 íven ) + enyhe emelkedőn, a Roco Er20 asom és az E94 esem terheléstől és iránytól függetlenül berregő recsegő hangot ad ki mintha őrlődnének a fogaskerekei.
Alapból egyenes szakaszon szépen csöndesen egyenletesen futnak.
A gépek viszonylag keveset futottak még, és a megfelelő kenést is megkapták.
Valaki járt már hasonlóan vagy talált már erre megoldást? |
(#27836) etwg válasza t_dave hozzászólására (#27835)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Ez valoszinü teljesen normális jelenség, a kardánok csapják a zajt. Ezen kenéssel nem lehet segiteni. |
(#27840) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#27832)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Szolgálati!
Kész az E44 hangod!
Ha jössz érte, és addig nem nyílik a V20, akkor hozd el, hamegnézem tuzi eszembe jut, hgy a kalapcson kívül mivel lehet szétszedni! |
(#27848) Antal Miklós válasza 97bandy hozzászólására (#27191)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Szia, bocsi csak most olvastam a kérdésedet. hogy a jó öreg FZ1-es zúg.
Két dolog zúghat: a vasmag lemezei, vagy a trafó menetei. A trafó vasmag lemezeit össze lehet húzni a rögzítő csavarokkal, de a meneteket csak lakkal lehet rögzíteni, és csakis ott, ahol a leszedőérintkező nem ér hozzá. Meg lehet csinálni, DE megéri?
Az FZ 1 készülék a volt NDK-s ipar egyik terméke, ami magán viseli a nyersanyaggal való takarékoskodást! Ugyanis a trafó-t aluminium alapanyagú lakk szigetelésű huzallal tekercselték. (Primer).
Ha már az FZ 1-t ilyen szépen rendbehoztad, akkor a szelén egyenirányítót cseréld ki 4 db 1N4001 diódákra vagy valami hasonlóra amelyek 1A-t elviselnek. Az eredeti szelén csak kb 400mA-t bír el. |
(#27857) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#27832)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Szia Zoli!
Csíkos szolgálati közleményét elcsípve azonnal kíváncsi lettem rá!
Nem sürgős,de azért már megvan a helye a hangdekóderes rovatban!
Jó modellezést! |
(#28055) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A roco honlapján lévő pótalkatrész rendelésben található fogaskerekes tengelyek ára az egy darabra vonatkozik vagy kettő darabra?
Roco |
(#28089) etwg válasza kisKirály hozzászólására (#28055)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Egyre.
|
(#28093) kisKirály válasza etwg hozzászólására (#28089)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Ej, de elvetted a kedvem.
Köszi az infót!
Viszont akkor újabb kérdés: Hol lehetne hasonló kaliberű, de kicsit olcsóbb terméket beszerezni? |
(#28097) etwg válasza kisKirály hozzászólására (#28093)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Én csak forditottam. Az idö mulásáért sem az ora a felelös. |
(#28101) kisKirály válasza etwg hozzászólására (#28097)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
No, de 5 euro egy tengelyecskéért?!
(Régen a rossz hír vivőjével nem cseréltem volna!) |
(#28103) etwg válasza kisKirály hozzászólására (#28101)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Két kerékkel meg egy fogaskerékkel.....
Örülj, hogy egyáltalán rendelhetsz, napokig sorolhatnák azokat a gyártokat, akiktöl még választ sem kapsz.
|
(#28105) masTTertape válasza kisKirály hozzászólására (#28093)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Keresgélhetsz mondjuk ebay-en, de mire az a kezedben van, addigra háromszor annyiba fog kerülni, mint a gyári forrásból érkező.
Az alkatrészek ára ennyi. És mégennyibb.
Ha pl. egy külön kasztnit rendelsz, az sokszor a kész modell árának 80-90%-ába szokott kerülni.
|
(#28151) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2014 |
|
Az a gondom, hogy nemcsak pár darabra akarnák igényt formálni. |
(#28355) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 17, 2014 |
|
Érdekelne egy törési jelenség ami a régebbi Bttb Nohab forgózsámolyon a kuplung feletti kis műanyag áthidalón szokott megesni.
Mivel elég soknál láttam ez érdekelne mi lehet az oka, mivel gondolom nem az feltétlen hogy csere esetén a kuplunggal együtt kitörik.
Mert én arra gondolok hogy az emelkedő az ok, hogy ilyenkor a vontatmány annyira megfeszíti emiatt egy idő után eltörik. |
(#28357) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#28355)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2014 |
|
Konstrukciós probléma és anyagfáradás.
(hamarosan reagálok a mélben írt kérésedre is) |
(#28392) STTaradder válasza masTTertape hozzászólására (#28357)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2014 |
|
Értem kösz, de érdekelne hogy a feltevésem helyes-e. Mert akkor nem terhelném az emelkedőn vagonokkal. |
(#28660) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Hello
Lenne egy Roco Ludmilla mozdonyom aminek a motorjának a szénkeféit kéne megtisztitanom.
Érdekelne hogy tudom kiszedni a motorból őket?
És mivel kell megtisztitani a zsírtól?
Köszi |
(#28662) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#28392)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Szerintem egy normális emelkedő nem okozhat gondot. Ilyen esetekben mindig az átmeneteknél lehet gond, ha az nincs jól megcsinálva. |
(#28678) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#28660)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
Aromás szénhidrogénektől mentes tiszta foltbenzin. Vagy sebbenzin. Nem biztos, hogy szét kell szedni, én a benzint - feleségem ötlete - egy kiürült ablaktisztítós, spricnis falkonban tárolom, és ezzel bele kell spriccelni a motorban, majd kicsit kifújni, és a motort üresen meghajtani, és kis is foroghatja a trutymót magából. Erre a célra tök jó a Tran központod, mert átkapcsolod analóg üzemre - vigyázat! Csak a fő kimeneten ad ilyenkor feszt! - és figyeled közben a motor áramfelvételét. Ha tiszta a motor, akkor a csúcsáram olyan 0,10 - 0,15A körül alakul majd, a pillanatnyi érték meg 0,07A körül. A csúcs áramfelvételt megjegyzi a kütyü, és addig ki is írja, amíg nem törlöd. |
|
(#28687) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28678)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
Szerintem egy motorhoz elég egy műanyag fecskendő is, azzal - én legalább is - könnyebben tudom irányítani a kefék és kommutátor felé. A többi mozzanat azonos nálam is. |
(#28697) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#28687)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
Mit iTT pepecselni:- Bedobni egy lavórnyi sebbenzinbe, azt szárítókötélre kirakni .... |
(#28719) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#28697)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
És rágyújtani... |
(#28725) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
"Aromás szénhidrogénektől mentes tiszta foltbenzin."
Ilyenem van ezzel tisztítók én is. Hétvégén megcsinálom.
Köszi a segítséget és tippet mindenkinek, remélem ettől rendbe jön. |
(#28833) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28678)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Kitisztítottam a motort, majd a Tranal egyenáramon több pólus váltás és percekig való pörgetés közben
a max. 0.14 másodjára 0.08 A volt,
a pillanatnyi 0,03-0,05 A
Visszarakva a kaszniba 0,17 A volt a max. a pill. 0,08-0,1 A volt.
A dekódert berakva a hiba jelenség már csak a teljes megállásra korlátozódót amiből lassan újragyorsítana, többször egymás után áramtalanítás nélkül. A motorvédelem elvileg csak teljes áramtalanítás után enged újra vezérelni.
Hibát repedést fellazulást nem láttam se az alap lapon se a dekóderen.
Elvileg az hogy a lábait hajlítottam ellenfogással, így nem okozott felszakadást a lapon, ez nem befolyásolhatja a hiba ilyenfajta megjelenését.
Ment köröket analóg üzemben is így mechanikus probléma sem lehet.
És beforrasztottam a 2-es dekóderem a másik mozdonyba, az tökéletesen üzemel.
Végül csináltam egy Fürdős Tamás utasításos dekóder reset-et, a hiba maradt. |
(#28872) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#28833)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Sajna dekóder hiba... |
(#28909) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28872)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Köszönöm a segítséget. |
(#29176) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szevasztok
Van 5 darab Tillig állítóművem, de nem működnek.
Végig mértem mindegyik tekercsét, nem szakadt.
Valakinek nincs ötlete, hogy lehetne lelket verni beléjük?
Már annyit szórakoztam velük, lassan lemondok róluk.
|
(#29178) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29176)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Mozog a vasmag bennük? Ha nem, akkor kuka...... |
(#29187) nixon61 válasza etwg hozzászólására (#29178)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
A közepe mozog de csak müanyag van benne szerintem,
nem ismerem a belsejét, nem tudom minek kell benne lennie |
(#29189) zsolesz74 válasza nixon61 hozzászólására (#29187)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Hát fém nélkül az elektromágnes nem igen fog működni!
Másodkézből vannak? |
(#29195) nixon61 válasza zsolesz74 hozzászólására (#29189)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Oké azt én is tudom, vasmag kellene bele, de gondoltam valami bent van a műanyagban, mint mondtam nem ismerem.
Másodkézből vannak, nem működőnek kaptam, gondoltam hátha sikerül megreparálni,
Hát az anyagiak...szempont, igaz nem életbevágó
|
(#29198) zsolesz74 válasza nixon61 hozzászólására (#29195)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Ha zárnak a tekercsek és mégsem működik, akkor hiányzik a vasmag. Viszont pótolható és akkor működni fog. |
(#29200) nixon61 válasza zsolesz74 hozzászólására (#29198)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
oké csak tudnám milyen az alakjuk, ha lenne valakinek kép róla nagyon megköszönném |
(#29201) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29200)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Azt látni, ha szét volt szedve. ( görbe fém fülek.)
Ha az a piros pöcök mozog, akkor vasmag is van benne - nagy galádság lenne azt kiszedni a maradékot meg összerakni.
Mosr csak az a kérdés mit mértél - mert ott lehet hibázni a végálláskapcsolok miatt. Kapcsolj sorba a 16V-s kimenettel egy kb. 3-5W-s autoizzot, és azon keresztül probáld megérinteni a kontaktusokat. Az izzonak fel kell villania a kapcsolás pillanatában. |
(#29203) nixon61 válasza etwg hozzászólására (#29201)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Ez az újfajta Tillig váltómű, ebbe nincs piros pöcök, meg fülei sincsenek, patent módra záródik. Azért vagyok bajba vele, a többi fajtát ismerem, szét volt szedve és a tekercseket mértem kimondottan |
(#29206) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29203)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
S mit mértél rajtuk? Te szedted szét vagy már valaki elötted?
|
(#29207) nixon61 válasza etwg hozzászólására (#29206)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
a tekercsek két kivezetését, a kimenő szálakat, én szedtem szét, de lehet hogy előttem is szétszedték, azt nem tudom |
(#29208) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29207)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Akkor csak látod, hogy mi hiányzik belölük. Mi nem látunk semmit. A tekercsnek valamit mizgatnia kell! |
(#29209) nixon61 válasza etwg hozzászólására (#29208)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szerintem műanyag a csúszó benne, hogy van-e vas a csúszóba azt holnap megnézem egy mágnessel , meg teszek fel képeket róla holnap délután, egyelőre köszönöm. |
(#29210) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29209)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Müanyag aligha lehet, biztos benne vannak vas rudacskák vagy drotdarabok, de azt is látni kell - vagy be van öntve, de akkor ki sem igen lehet venni észrevétlenül. |
(#29225) zsolesz74 válasza nixon61 hozzászólására (#29209)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Dobj fel képeket, megnézzük és kiokoskodjuk mi a pálya! |
(#29227) JZoli válasza nixon61 hozzászólására (#29209)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Nekem pár hete volt ilyen gondom egy licitálós oldalon vásárolt váltókkal. A tekercsek jók voltak mérve, kézzel rendesen működtek váltók. Kiderült, hogy a tekercskivezetések simám a rugós kapcsok alá voltak szorítva, és ott oxidálódtak el. A másik gond meg (amit már írtak is) a végálláskapcsolók voltak kontakt hibásak. Egy finom csiszolás segített rajtuk. |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 2:43:11 |
|
Jelenleg 0 fő olvassa az oldalt |
|
|