|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#29234) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
küldöm a képeket |
|
(#29261) alpok hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Szevasztok.
Meg tudná mondani valaki, hogy ez a "szerkezet" mire jó, és mi a neve?
|
|
(#29262) alpok hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni abban, hogy hol lehetne beszerezni a képen látható, vagy ezt helyettesítő TT kuplungot? |
|
(#29263) zsolesz74 válasza alpok hozzászólására (#29261)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Időkapcsoló a neve. Bimetálos működésű, ha jól emlékszem. A tetején lévő csavarral lehet beállítani az időt. |
(#29264) zsolesz74 válasza alpok hozzászólására (#29262)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Ezek Zeuke kuplungok. Ha ilyen kell, megnézem mennyi van, mert én már lassan átállok az új Tilligre és mindent eladok, ami nem kell. |
(#29272) csíkosháTTú válasza alpok hozzászólására (#29261)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Hamár relé, és potméter, akkor nem pót, nem pótol semmit...
Zsolesz megadta a választ, ez egy bimetáso időrelé, vagy késleltető kapcsoló. Alkalmazását megtalálod
ide kaTTintva! |
(#29287) alpok válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29272)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Kösz a választ. Azt is tudod, hogy milyen értékű? El szeretném adni+ |
(#29291) alpok válasza zsolesz74 hozzászólására (#29263)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Kösz a választ |
(#29292) alpok válasza zsolesz74 hozzászólására (#29264)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Kösz a választ, kellene vagy 5 pár |
(#29297) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Szevasztok
Nincs senkinek ötlete a váltókapcslókhoz ?
|
(#29298) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29297)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Azt hiszem minden el lett mondva. Most már csak te tudsz vakamit lépni (megnézni mágnessel a vasmagot. Megnézni a végálláskaocsolokat stb.) |
(#29301) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Nagyon köszönöm a tanácsokat, de én az újfajta állítóműről beszéltem, mint a feltett képekről is látszik.
/29234/ |
(#29304) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29301)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
A müködési elve ugyanaz mint a réginek. A müanayagrudban vasdarabnak kell lenni. A tekercset nem a kibontott végein kell mérni, hanem a külsö kontaktusokon. Ez mind rád vár.
A távgyogyitás sajnos nem müködik.
|
(#29444) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
|
|
(#29601) MikeSky hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
üdv Urak, 2 dolgot keresek:
vmilyen (kicsi) fűtőellenállást, vagy inkább fűtőlapkát (fűtőszálat) 200 ohm körül.
nagyon vékony, puha, dekóder vezetéket. 8-9 féle dcc szabvány színben. mindegyikből legalább fél métert.
előre is nagyon köszi.
ui: lomexben, hq-ban egyik sincs |
(#29603) etwg válasza MikeSky hozzászólására (#29601)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Ilyen kis fütölapot a Conrad árult, nem tudni milyen meleget akarsz elérni, de ha kb 60 fok a max. Akkor vegyél pl ellenálláshuzalt 100 Ohm/m ebböl csinálj egy meander formáju valamit és ragaszd egy széles összehajtott aluminium ragasztoszalag közé. |
(#29607) etwg válasza etwg hozzászólására (#29603)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
|
(#29611) MikeSky hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
köszönöm szépen a tippeket. N-es gőzösökbe építeném... néhány négyzet(vagy köb)milliméterem van csak ( azért nagyon köszi. hátha vki más tippet...
ui: vagy ezt kellene lekicsinyítenem 70%-ra D
Bővebben: Link |
(#29612) etwg válasza MikeSky hozzászólására (#29611)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Akkor miért nem füstgenerator kérdeztél?
|
(#29616) csíkosháTTú válasza MikeSky hozzászólására (#29611)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Az nehéz lesz...
Anno az Arnold-nak voltak ilyen gépei 1996-ig, amíg le nem húzták a rolót. (S3/6, BR41) A mostani, Hornby által újjáéleszetett Arnold gőzösökben nyoma sincs ilyesminek, de még a hűlt helyének sem.
A Seuthe NR27 és NR28-at ugyan TT-nek hírdetik, de két baj van velük még TT modellknél is:
1: túl hosszúak,
2: 4,5mm az átmérőjük, míg a legvastagabb Tillig gőzöskémény (BR01, BR03, stb) szintén 4,5mm.
Az egykori Arnold füstölők nem is így néztek ki, mint a Seuthe-k, hanem egyfajta szögletes kádak voltak, egy "pöfögővel" a külvilág felé. Mivel az N-es gőzösökben - még a Big Boy-ban sem! - nincs annyi hely, hogy egy Suethe forma elférjen, így csak a másik megoldás jöhet szóba. Ehhze meg elég egy "cekász", a nagyobb feladat magának a "kádnak" az elhelyezése úgy, hogy ne csökkenjen a modell tömege. |
(#29622) MikeSky hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
igen köszönöm az infókat urak, ezeket a köröket már nagyjából végigfutottam... jóideje nem jutok előre a cekásszal sem, mert méretre "nagy" a fajlagos ellenállása meg kicsi (pl: átm:0,5mm 8 ohm/méter ).. g-s kertivasúthoz jó lehetne
de ha tudtok "jobb" paraméterrel..
mester az fl piccolo (pl: br38, 55, 56..) gépek testében van hely, jóltudod a szerkocsiban van a hajtás. a súlyból se kell szabni, a világítást kell smd-zni. meglehetne oldani a tartályt is..
a seuthe honlapját is már többször tanulmányoztam, elvileg volt nekik "teknő" alakú n-es füstölőjük (súllyal egyben), de már rég nincs
lehet szét kell vágnom a gyári 27-es füstgenerátort és meglesem mi a varázslat benne a két rézcsövön meg a hőre keményedő műgyantán kívül.. már többször kezembe vettem ezzel a szándékkal, de még nincs hozzá elég bátorságom
pl: mester, tőled vettem egy makulátlan zeuke br23ast (hozzá kell tennem nagyon jó áron, gyári szép dobozzal), a 28-as füstölőt sikerült szépen betennem... szép élmény. a kis klubunkban a kölkök imádják
itt teszteltük a régi kis dilikörünkön:
Bővebben: Link
másik: mester, hol kapok nagyon vékony kábelt? tudom önzetlenül adsz mindig nekem, de most vennék vhol, mert kicsit több kellene, kb 15db mindenféle gépet kell digitalizálnom.
előre is köszi mindenkinek
off: már nagyon hiányolja a fiam a hangos szergejtét, de nem jutok ki hozzád on |
(#29623) etwg válasza MikeSky hozzászólására (#29622)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Olyan finom kábeleket általában csak külföldön tudsz beszerezni, minden nagyobb kiallitáson ott vannak ( pl respotec.de) de sokan mások is árulnak ilyesmit licniben vagy egy szál drottal.
A füstgenerátorhoz meg probálj ki egy 48 V-s telefonizzot ( szuffit ha még van valahol) ennek ha leköszörülöd az üvegbura tetejét akkor az izzoszálat ovatosan ( labortáprol) melegitsd fel, kb. 4-5 V nál már elég forro lesz, hogy elfüstölje a füstolajat. Egy kicsit probálkozni kell. ( esetleg még az izzos karácsonyfafüzérekben is találsz megfelelö izzot.). A szálnak nem szabad izzania, mert egyböl elég. Ha megtaláltad a munkapontot, akkor egy ellenálloval ( nagyobbal mint a számolás adja) állitsd be, hogy a 12-16V-rol is menjen ( sinröl vagy a dekodérröl). |
(#29626) Frankye moderátori
válasza MikeSky hozzászólására (#29622)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Légy szíves, és használj - ahol szükséges - nagy kezdőbetűket, valamint a link beszúrásához használd kérlek az "URL+Név" gombot!
Köszönöm. |
(#29630) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
csíkosháTTú mester
Megérkeztek a Tran dekoderek.
Dcx51 próbakörön jól ment.
De a Dcx52 berakása a piko alap V63-ba után a következőket produkálja:
- kis sebességnél ugrálva halad
- világítást nem kapcsol
- 2-3 sebesség parancs után nem reagál egyetlen utasításra sem
Mi lehet a gond?
Köszönöm |
(#29649) JZoli válasza etwg hozzászólására (#29623)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Konkrétan milyen vastagságú (vékonyságú) vezetékekről van szó? Sodrott erű vagy "egyszálas" réz vezető legyen benne. A színek kötöttek? A munkám során elég sok vékony erű kábellel kerülök kapcsolatba. Maradék meg mindig van. |
(#29654) etwg válasza JZoli hozzászólására (#29649)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Az egyszálas kb.0,15 - 0,25mm-s, de nagyon vékony müanyag szigeteléssel, a licni ugyanilyen vastag, de ha jol számoltak 12 szálból áll.
És a szinek is kötöttek.
Egyes szalagkábelek használnak hasonlo vezetékeket meg szineket, de azokon vastagabb a szigetelés igy az egyes erek a szigeteléssel vastagabbak és kevésbé hajlékonyak, ami nem jo.
A szineket a DCC szabvány kezeli. |
(#29655) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#29630)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Rossz az áramszedés, fordítva van benne a dekóder az aljzatban, meg amúgyis, ha a PIKO-ban benne van még minden sz... izé vacak, amit a PIKO belegányolt, akkor a gyorsítás/lassítás meghülyíti a dekódert. Ki kell irtani a PIKO modellből az összes kondenzátort, ami a motor körül van, és a kis NYÁK lapon, kicserélni a két bumszli, és semmire sem jó fojtótekercset 2,2mikroHenry axiálisra, és a motor kapcsaira egy 10nF kondit beforrasztani. Sajnos olcsó húsnak híg a leve, PIKO modell meg nincs probléma nélkül... |
(#29661) MikeSky válasza Frankye hozzászólására (#29626)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Rendben, igyekszem, káhás a shiftem, de ezentúl odafigyelek jobban.
Nem vagyok rutinos fórumozó az url gomb használatát is megtanulom. Köszönöm |
(#29665) MikeSky válasza etwg hozzászólására (#29623)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Köszönöm az infókat, jól hangzik, ki fogom próbálni. |
(#29679) Frankye válasza MikeSky hozzászólására (#29661)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Előre is köszönöm. |
(#29687) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29655)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
1. Tehát ha jól értem fordítva volt bent a dekoder?
Úgy kéne benne lenni hogy a nyíllal jelölt foglalat az üres? Mert nálam úgy fért el a vezetékek miatt, hogy a piros pont volt az üres.
2. Nem látok mást a gépben mint ami a nyák lapon van, tehát semmi egyéb kondi.
3. A nyákon lévő két körrel jelöltet kell cserélni 2 db 2,2mikroHenry axiálisra?
Ezeket csak simán le lehet forrasztani? És a másikat a helyére.
"2,2mikroHenry axiális" ilyent honnan lehet szerezni?
4. "és a motor kapcsaira egy 10nF kondit beforrasztani"
Hogyan sorba kötve vagy párhuzamosan?
Köszönöm a segítséget |
|
(#29689) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#29687)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Csak gyorsan, az egyenáramú modellekben:
- tekercset mindig sorba kötve a motorra,
- kondenzátort mindig párhuzamosan.
|
(#29694) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#29687)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Kezdjük az alapokkal!
8 pólusú csati!
A linken az NEM652 bekötése van. További alap dolog DCC-ben: ha előre menetparancsot adunk egy modellnek, akkor annak gőzös esetében a kéménnyel előre kell megindulni, villany vagy dízel esetében meg az 1-gyel, vagy A-val, vagy V-vel jelölt vezetőállás felé, bármerre is áll a sínen!
Első hiba, amit elkövettél, hogy fordítva tetted be a dekóder csatlakozóját. Amúgy nincs két egyforma PIKO modell, ebben is egy olyan panel van, ami már vagy az 5. tipus, amit látok! De ezen legalább jelölve van az 1-es láb, úgy kell betenni a dekóder csatlakozóját, hogy ide essen a narancs színű vezeték. Ha fordítva kötöd be, az nem baj, csak nem fog menni a világítás, meg fordítva fog reagálni a menetirányra a modell.
Nagyon ne variáljunk ezzel a kondenzátor tömeggel, ami benne van. Első körben az Általad pirossal jelölt tekercseket hagyd bennt, viszont bekarikáztam zölddel 3 SMD kondenzátort, azokat távolítsd el! Az összeset!
Továbbá pár CV kiindulásnak (zárólejben a gyári értékek)
CV9= 145 (134)
CV51=55 (80)
CV52=10 (40) |
|
(#29695) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29694)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Idézet: „...viszont bekarikáztam zölddel 3 SMD kondenzátort,...”
Na számolni azt nem tudok, megyek iszom még egy kávét! Nem 3 SMD kondenzátor, hanem 4. Mindet ki kell szedni. BOCSS! |
(#29709) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29694)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Nos igen a hibát ott követem el hogy így lehetett a csatlakozott bedugni.
Így azt hitem jó lesz, tehát azt kell elsőnek átforrasztanom, hogy a vezetékek miatt beférjen a csatlakozó a mozdony azon részébe. |
(#29710) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#29687)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Szia!
Ha kell 2,2 mikroHenrys tekercs akkor írj és küldök borítékban !! |
(#29736) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#29710)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2014 |
|
Köszi ha kell szólok, még vár egy piko Taurus dekoderezésre.
Kíváncsi leszek azzal lesz-e gond |
(#29738) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2014 |
|
Technikai kérdés:
Hány fokon kell kiforrasztani a kondikat?
Köszi |
(#29739) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#29738)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2014 |
|
Hogy olvadjon a forrasztóón!
Én volt már, hogy max.-on 450°C-on, de ez szerintem nem érdekes. Ónszippantó és tempó. |
(#29742) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#29738)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2014 |
|
SMD, max. 350°C. érdemes melegíteni is egy kicsit, mert ragasztva is van. |
(#29826) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29694)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Megvan a kiforrasztás és a csatlakozó átforrasztása így már jól tudtam belerakni. A világítás így már jó, átírtam a kért értékeket így az ugráló indulás is megszűnt, szép egyenletes a járása.
De sajnos a menet vezérlésnél két parancs után ismét nem reagál az új parancsra. (még jó hogy van vészleállító gomb a tafó előtt bekötve)
Érdekes hogy a világítást annyit kapcsolhatom fel le amennyit csak szeretném (jó csak 4-5 csináltam) de ha elindítom majd megállítom a mozdonyt utána már nem reagál a dekoder még kiolvasni sem tudom. Csak ha leveszem a sínről és visszarakom.
Ez mi lehet? |
(#38658) maya711 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Nem tudom, él még ez az oldal? Mert február óta nincs hozzászólás. Azért megpróbálkozom, hátha ITT kapok valódi segitséget, nem csak kritikát, úgymond: " egy ilyen matuzselemet már nem kellene mindenféle digihülyeséggel molesztálni". Tehát a problémám, aminek semmi köze a digizéshez:
Sikerült belepassziroznom egy saját készitésű motor+funkció-dekódert egy ANNA nevezetű kis gőzösbe(Fleiscmann 4000 tipus). Nagyon elégedett lennék magammal, ha két nagy hiba nem rontaná el örömömet. Ezek a hibák már a dekóder előtti állapotban is megvoltak:
1./ Lassú menetben(mikor nincs elég lendülete) gyakran elakad a mozdony(főleg egyenesben) kontakthiba miatt. A mozdonyt börzén vettem ugyan, de igen újszerűnek néz ki, digitalizálás előtt szétszedtem és megzsiroztam. A sinek teljesen új PIKO-A vágányok, tiszták, és teljesen sik laminált pozdorjára vannak felcsavarozva(ez nem terep, csak egy próbapálya!).
Kinomban egy 12V-os elemet(A27==27A==MN27) kötöztem a fülke tetejére, és diódán keresztül a dekóder egyenirányitott tápjára csatoltam. Igy már minden rendben lenne, dehát hogyan néz ki egy hordó a fülkén!??! Tudnátok valami más megoldást? Bár igen vidám igy: ha sebesség parancs után lekapom a sinről, tovább fut az asztalon; hiszen tápja van, parancsot is kapott, a time-out meg ki van kapcsolva!
2./ A mozdony kerekeinek fémkoszorúja túlságosan széles(kb. 0,8mm-rel szélesebb egy ROCO-mozdony kerekeinél), és ráadásul hengeres profilú(a ROCO kerekeinek profilja kúpos, kifelé csökkenő átmérővel!). Ezért okoz zárlatot az ANNA a váltó BÉKÁjánál(SZIVnél?), ott ahol az ellentétes polaritású sinszálak csak kb. 1mm-re vannak egymástól(a váltók is PIKO-A készletből valók). A zárlati áram okozta hegedés jól látszik a sinen és a kerék-koszorún is.
Mit tehetnék? Lehetne valahol megesztergáltatni/köszörültetni kúposra+keskenyebbre ezeket a kerekeket? A fémkoszorúk elég vastagok ehhez a művelethez(0,5-0,6 mm).
Válaszokat, segitséget hálásan fogadok. |
(#38659) zsolesz74 válasza maya711 hozzászólására (#38658)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Nekem a kerék problémámat sajnos csak cserével tudtam orvosolni. (más modellről beszélek)
Az esztergálást, ha valaki bevállalja, sem biztos, hogy meg tudja csinálni. |
(#38662) sunocske válasza maya711 hozzászólására (#38658)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Béka. Eddig ezt a kifejezést csak angolszász nyelvterületen hallottam használni. Bár az angolok igen viccesek, ők a sínvégeket összefogó hevederre is azt mondják, hogy haltál (fish plate), bár ennek inkább nyelvtörténeti okai vannak és alapvetően semmi köze a halakhoz
A magyar terminológiában valóban inkább szívről szoktunk beszélni (a nagyvasutasok meg csúcsbetétről vagy keresztezési középrészről, de ezek csúnya hosszú szavak). |
(#38663) masTTertape válasza maya711 hozzászólására (#38658)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Szia,
Nálam a műhely fel van szerelve kerékesztergálásra alkalmas géppel. Elég sok esetben kellett már pl. Hamo, vagy Lima mozdonyoknak a nyomkarimáját visszább venni a modern síngeometria miatt.
Ebben az esetben mindenképp kell készíteni egy sablont, hogy minden kerék futófelülete egyformán legyen lecsípve. Hosszadalmas munka, de érdemes vele foglalkozni.
Ha gondolod, keress meg!
Üdv,
mastertape |
(#39261) Biró Gáborné hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy piko transzformátort hol javítanak? Kisunokámnak a karácsonyi ajándékhoz kellene.
Köszönettel: Juci nagyi |
(#39265) csíkosháTTú válasza Biró Gáborné hozzászólására (#39261)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Szia Nagyi!
Mi a baja annak a trafónak?
Mit nem vezérel, a vonatokat, vagy a váltókat? Vagy egyiket sem?
Legjobb lenne, ha ki tudnád hozni a műhelybe, meglátom mit tehetek.
Üdv: István apa |
(#39301) dani545 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Üdv!
Régi Gützold BR 75-höz (1831-es), csatlórudazatot, és kereket lehet valahol beszerezni?
Dani |
(#39302) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#39301)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
5-6 éve még volt a Gützold-nál, ma már nincs. Új az reménytelen. Használt a Láng börzén, vagy a Játékudvarban elő fordulhat. |
(#39652) john33 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Sziasztok!
Szomszéd kissrác leejtette a TT-s gőzmozdonyát.Légyszíves írjatok 1-2 megbízható helyet Budapesten ahova el tudnák vinni szervízbe.
A válaszaitokat előre is köszönöm. |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 7:47:13 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|