|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#29416) benYo91 válasza etwg hozzászólására (#29410)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Igen, ezt már többször olvastam, és bevallom őszintén, nekem sem tetszik.
Ahogy írtam is, az asztal széle még változni fog, ez a sárga alap csak egy méretpontos háttérkép, hogy tudjam, mennyi hellyel tudok gazdálkodni... aztán ha megvan a végleges verzió, vagy rakok be 7,5°-os kanyarokat, hogy kicsit megtörjem az egyeneseket mindenhol, vagy az asztal szélén változtatok.
A másik kérdés, a tároló pályaudvar... Gondoltam igazából erre is, sőt, ha sikerül úgy összehozni, szeretnék csinálni az alsó középső részre egy teherpályaudvart, ahol lehet rakodni, stb. Akár olyan verzióban, hogy a teherszállítmányt (rönköket, konténereket, stb.) át lehessen rakodni kamionra. Tehát amolyan logisztikai központ.
Csak jól kell tervezni, hogy minden elférjen... |
(#29417) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29416)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Ne az egyeneseket tedd tönkre, abbol ugy is mindig kevés van a terepasztalokon (helyhiány). Inkább vezesd a szép hosszu egyeneseket srégen az asztal széléhez viszonyitva, igy azok még hosszabbak lesznek, és nem lesz zavaro hatás sem.
|
(#29418) benYo91 válasza etwg hozzászólására (#29417)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Igen, így gondoltam... hogy az egyenes a kezdőpontnál kap még az asztal szélétől befelé egy 7,5°os elfordulást. Így egyenes marad még, csak már nem lesz párhuzamos az asztal szélével... |
(#29419) wolfchild válasza IsTTen hozzászólására (#29403)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Szia!
Én ezt javasolnám, ha kimondottan modellvasúti pályát akarsz tervezni. (Tehát nem játszani szeretnél, mint pl. Trainz vagy MSTS)
Bővebben: Link
Itt pedig egy videó arról, hogy hogyan is néz ki a progi:
Bővebben: Link
Előnye, hogy önmagában kiválóan alkalmas analóg pálya logikai kialakítására és tesztelésére, illetve ahogy a videó is mutatja, lehetőséged van kis kiegészítéssel, az összes digitális funkció modellezésére is.
Mindezek mellett rendelkezik a SCARM és Wintrack rendszerekben már megszokott könyvtár rendszerrel, így előre vannak definiálva a sínek, házak, stb. (bővíthető). Viszont mérföldekkel jobb 3D leképzés és terep kidolgozási lehetőség.
Cserébe nem ingyenes, viszont megéri az árát, legalábbis nekem bevált.
Nem állítom, hogy ez a legjobb, viszont nálam ez vált be a legjobban. |
(#29421) IsTTen válasza wolfchild hozzászólására (#29419)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Jónak tűnik! Honnan lehet megvenni, csak a készítőtől vagy van magyar viszonteladó is? |
(#29423) wolfchild válasza IsTTen hozzászólására (#29421)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Szia!
Keress meg privátban, és elmondom.
Üdv.: Wolfch!ld |
(#29424) etwg válasza gmarc hozzászólására (#29385)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Egy kis vasuti tél..... 3 m friss ho volt - 4 napig szüntelenül esett. Nappal meleg volt, a fák ágai letörtek. A film a 3. napon készült.
Ausztria |
(#29428) enamessias válasza wolfchild hozzászólására (#29419)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Jól gondolom, hogy csak Németül tud? |
(#29434) wolfchild válasza enamessias hozzászólására (#29428)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Szia!
Igen jól gondolod, és bár itt már többször jeleztem, hogy ez számomra nem preferált nyelv (meg is kaptam érte a magamét), azért el lehet vele boldogulni.
Én az alapokat Google fordítóval oldottam meg + papír és ceruza. |
(#29436) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#29434)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Szép dolgok ezek a német programok...
Csak nem kellene mindig a Lajtán túlra nézni, ráadásul jó messzire, és kínlódni a nyelvismeret hiánya miatt egy-egy ilyen szoftverrel, meg az okosítással.
Tessék rákeresni, van magyarul is, ráadásul nem is veszélyes áron: EEP Vasútmodell Szimulátor Program. |
(#29441) enamessias válasza wolfchild hozzászólására (#29434)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Maradok az Anyrail-nél, tud sok nyelven (magyarul nem) Nem kellet tanulni a használatát, mert minden magától értetödő, ott van ahol lennie kell, nem kell keresgélni menükben. Tényleg gyorsan és egyszerűen lehet használni, nem kell vesződni vele. Rengeteg sinrendszert ismer, folyamatosan frisítik. Lényeges még, hogy tud réteg kezelést és lejtők számítását is elvégzi, ezért több szintes tervezés egyszerű vele. Hátránya, hogy nincs beépített 3d megjelenítési mód.
|
(#29445) benYo91 válasza enamessias hozzászólására (#29441)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Nekem ezért jött be a Wintrack.
A 8-as verzió van meg angolul... A németet leszedtem próbaverzióban, de téptem a hajam, annyira nem értettem semmit |
(#29446) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Igazából azért ezt választottam, mert csak ebbe volt meg a lehetőség a külső szoftverrel történő vezérlésre, így tudom demonstrálni azt amit be szeretnék mutatni a digitális vezérlés kapcsán. (Lásd videók)
|
(#29447) enamessias válasza benYo91 hozzászólására (#29445)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Anno csak a Német demót találtam csak meg, most sikerült az Angolt is. Teszek vele egy próbát, de az ára kicsit magyas.
AnyRail 40 Euro, Wintrack 106! |
(#29448) benYo91 válasza wolfchild hozzászólására (#29446)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
|
(#29449) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Közben ránéznétek az 1-es számú fejállomásomra?
ezt tervezném a legnagyobbra.
Alul a vágányok a személyforgalom számára, a végén egy nagy épülettel ( amolyan Keleti-féle...) a felső részén pedig a tehervágányok, és a csatlakozás a fordítókorongra. |
|
(#29450) wolfchild válasza benYo91 hozzászólására (#29448)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Köszönöm, igazából még csak a felszínt kapargatom, a komolyabb témák még bőven hátravannak, szenzorok, jelzők, és a teljes automata üzem elkészítése, valamint a forgalom maximalizálása. |
(#29452) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29449)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
A fütöház bekötését nézd még át. Igy ez nem igen jo. (meg hiányoznak a hozzátartozo vágányaok is). |
(#29454) benYo91 válasza etwg hozzászólására (#29452)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Mire gondolsz pontosan? |
(#29455) enamessias válasza benYo91 hozzászólására (#29445)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
1 óra ismerkedés után, hát, nem győzött meg a Wintrack, hogy fizessek érte, főleg ennyit. |
(#29456) enamessias válasza wolfchild hozzászólására (#29450)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Kivárjuk ezeket is! |
(#29457) rákaTTantunk válasza etwg hozzászólására (#29410)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Ezzel nem értek egyet. Nálam vékony plexi falak mellett (szívesen adok ingyen és bérmentve néhány métert) robognak a vonatok és ezt lehet igazán közelről megcsodálni - az unokáim szerint is . |
(#29461) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29449)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Szia!
Már egyszer "beleugattam" a napok óta zajló diskurzusba, bár akkor is rosszat szóltam. lehet, hogy most sem lesz másképp, előre is elnézést kérek érte.
Először is kíváncsi lennék, a WinTrack mekkora helyet adott ennek az ötletnek?
Másodszor is az észrevételeim :
- a fűtőházi vágányokról ( sem ) lehet a valóságban egyszerűen csak "kirohanni" a fővágányokra, terelési lehetőséget alkalmaznak, reteszváltónak hívják egyes helyeken.
- fejállomásokon kell kihúzási lehetőség, és azok szintén nem a fővágányok lesznek. A kihúzónak legalább olyan hosszúnak kellene lennie, mint a leghosszabb vonatfogadó vágánynak, és minden vonatfogadó/indító vágányról elérhetőnek kellene lennie.
Ez csak két észrevétel.
Amiért született, az az - és nem személyeskedés, általánosságban mondom - , mert nem értem, hogy mielőtt valaki nekiáll tervezgetni, miért nem lehet Google térképet, fényképeket nézegetni állomásokról, nagyjából megérteni a nem bonyolult építési logikájukat, vagy ne adj' Isten olyanokat kérdezni, akiknek van némi lövésük a nagyvasút világáról. ( Ha jól emlékszem, a moderátorunk is hasonló cipőben jár, tehát nem kellene messzire menni. )
Persze ha a lényeg a sín hátán sín, és játék lesz, nem modellezés, akkor nem szóltam, jobb is, ha Frankye kigyomlálja a hozzászólásomat, mielőtt nagyobb hullámokat kavarnék vele.
Tisztelettel és elnézést kérve : Balogh László(Lezlinilzen) |
(#29462) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29461)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Vezér Úr kérem!
Dudáljon csak bele nyugodtan a diskurzusba!
Az én véleményem az, hogy a vasútmodellezés alapvetően játék. Amit most építek Z asztalt, az is alapvetően játék lesz egy kissrácnak. Az eredei tervet nézve inkább csináltam négy másikat, és igyekeztem azért némi vasúti dolgot is belevinni, hogy köze legyen azért a dologhoz. Abban maximálisan egyetértek, hogy elfogadható terepasztal terv készítése sok előtanulmánnyal, és olvasással jár. |
(#29463) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29462)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Igen játék, de az csak akkor élvezhetö, ha elfogadjuk a szabályait, és ne legyen az, hogy minden játékos a placcon más szabály szerint játszon. Mert akkor semmi értelme nincs az egésznek.. |
(#29464) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#29463)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Stimmel!
Egy dologról beszélünk! |
(#29465) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Szolgálati közlemény!
wolfchild kollégának a kép.
Ami nem látszik, arra azt írják az e-bay portálon, hogy "OVP", vagyis gyári doboza van (original verpackung). |
|
(#29466) stillll hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Kedves Csíkos Mestter már nagyon várom a jelentkezését. |
(#29467) csíkosháTTú válasza stillll hozzászólására (#29466)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Most vannak a szerelő asztalon a cuccok éppen!
Jövő héten jelentkezem! |
(#29470) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29465)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Szia!
Nekem tetszik, legalábbis így képről mindenképp. Még kérdés lenne, hogy a kuplungja az ugye cserélhető, mert ha jól láttam Zeuke. (Kuplungom van idehaza). |
(#29471) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#29470)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Egyszerű eszközökkel nem, ezt még a Zeuke-nek csinálta a Gützold, amikor mind a két cég maszek volt az NDK-ban. |
(#29472) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#29463)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Pontosan így értettem én is.
Egy élethűen megépített terepasztalon is lehet játszani, sőt, talán sokkal élvezhetőbb játék az, ha a valóságot szeretném "eljátszani".
Az én véleményem az, hogy a modellezés nem főleg játék, hanem modellezés, amivel játszani is lehet. Az, hogy kinek milyen lehetőségei vannak és milyen tehetsége hozzá, a végeredmény szempontjából nem érdekes. A lényeg a törekvés a valóság, vagy egy fantázia valóságos leképezésére. |
(#29473) benYo91 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29472)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Pont ezért szeretném kikérni a véleményeteket, esetleg kérni a segítségeteket. Próbálok belemélyedni a témába, hogy minél valósághűbb lehessen az asztal, de ha segítetek is benne, esetleg elmagyarázzátok, hogy mi-miért-hogyan, akkor megértem, elfogadom a tanácsokat, építő jellegű kritikákat, és a jövőben nem követem el ugyan azokat a hibákat.
Esetleg ha megadom az állomásra szánt hely méreteit, tudnátok segíteni kitalálni valamit, ami valósághű, és elkészülte után lehet is rajta játszani, úgy, hogy ne legyen könnyen megunható, és legyenek rajta bővel lehetőségek?
Sajnos még közel sem vagyok annyira tájékozott a vasúttal kapcsolatban, mint ti, de igyekszek. |
(#29474) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29473)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Ezért írtam a múltkori hozzászólásomat, ezek szerint elkerülte a figyelmedet.
El kell döntened, miért szeretnél terepasztalt építeni.
Én csak azt tudom elmondani, hogy én miért : szeretem a természetet, és szeretem az ember, az ember alkotta világ és a természet - a valóságban már csak nyomokban létező - egyensúlyát. Szeretem a gépeket, a nagyon nagyokat és a nagyon kicsiket, és szeretem, hogy az ember akármit tesz, a végső szó a természeté. Nos, én ezért.
Úgy nem érdemes semmit, terepasztalt sem építeni, ha nem tudod magadban, hogy miért csinálod, mit szeretnél vele kifejezni, milyen céllal épül.
El lehet készíteni szemétből egy mellékvonali megállóhelyet úgy, hogy állsz előtte fél órát, és csak ámulsz.
És lehet több ezer Euróért MIWULA nagyságú területen hányingerkeltő, ízléstelen műanyagkupacot alkotni.
Döntés kérdése. |
(#29475) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#29473)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Először azt találd ki, hogy mi legyen az alapmotívum. (Lásd a Z topicot, ott most kezdtem egy sorozatot, abban az alapgondolat egy egyvágányú fővonal kis elágazó állomása egy kis mellékvonallal, ami a hegyen egy fejállomással végződik.)
Aztán azt kell megnézni, hogy mekkora a hely, amin meg lehet csinálni az elgondolást. (A neveZett asztalka 110*65cm.)
Utána megnézhetjük, hogy mit lehet csinálni. |
(#29476) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29473)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Tanácsot tudok adni, de természetesen ezt sem kell megfogadni:
23 éves vagy, gondolom a kisebb asztalosipari munkákhoz sem vagy analfabéta.
Méregesd le, rajzold le, hogy mekkora helyed van az asztalnak, vágasd le a lapokat, esetleg egy asztalos segítségével állítsátok össze az egyszintes asztalt a lakásban, tegyétek a helyére.
Így már nagyjából látod, minek mekkora hely jut majd.
Készíts kartonból sablonokat a váltókról, mindegyikből, amelyik építésnél szóba jöhet több darabot.
Aztán azzal a sokat szidott grafitceruzával, szögmérővel, vonalzóval a fejedben látott képet próbáld meg felrajzolni, a váltósablonok segítségével látod majd, hogy a váltóknak, váltókörzeteknek mekkora hely kell, elférnek-e az asztal alatt a váltómotorok, nincs-e ott épp egy merevítőgerenda, ami miatt odébb kell tenni az egészet pár centivel. Látod majd a felső szintekre haladó vágányok milyen hosszban, mekkora emelkedővel jutnak majd fel, az egymást felett elhaladó vágányok elférnek -e egymás felett. A felrajzolt vágánytengely vonalára fel tudod rajzolni a felső szintre haladó vágányok tartópilléreinek helyét, illetve ki tudod számolni az emelkedés mértékét, a pillérek hosszát, azt is oda tudod írni.
Aztán ha síkban megvan a rajz, műszakilag is kivitelezhető, akkor el lehet készíteni a felső szinteket, és azokat is a helyükre tenni, és folytatni a tervezést a felső szinteken.
Ezzel a módszerrel nem lehet elrontani semmit.
Hangsúlyozom : én így csináltam. Bizonyára egy számítógép ennél sokkal körültekintőbben jár el, de én már csak ilyen maradi vagyok. Megyek is, teszek parazsat a vasalóba... |
(#29477) benYo91 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29475)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Az alapgondolat az, hogy építek egy terepasztalt barátaim, és jómagam örömére. Mivel helyem viszonylag nagy van, így egy nagy asztalra gondoltam, néhol akár több vágánnyal is. Persze ez még alakulni fog, és még tényleg csak tervezési stádiumban vagyok. Lehet, hogy az egészet átalakítom.
Mindenképpen szeretnék egy nagyobb fejállomást, ami a kezelőfelület előtt lenne, és út közben több kisebb állomást, hegyvidéki terepet, fatelepet, kőfejtőt, szénbányát, gyártelepet, vagy bármi mást, ahol teherforgalmat lehet folytatni. Nem feltétlenül gondolok viszont körpályára.
Az asztal mérete és a ráfordítandó pénzösszeg nagysága miatt mindenképpen lassú építés lesz, de szeretnék mindent a lehető legjobban megcsinálni. már egy ideje molyolok itthon mindenféle terepépítéssel, hegyekkel, sziklákkal, stb. A vágányanyagon kívül nem igen szeretnék semmi mást megvenni a boltokban, a lehető legtöbb dolgot szeretném saját kezűleg megalkotni. Ha az első 3 épület "bontásra" is ítéltetik, a negyedik talán már felhasználható lesz.
Régóta tervezem, hogy belekezdek egy asztalba, és tavaly decemberben úgy éreztem, hogy eljött az ideje. Gyerekkoromban sokat játszottam terepasztallal, most ezt szeretném tovább vinni, csak jóval komolyabban.
Csatoltam két képet, az egyik a teljes terv, a másik pedig az a hely, ahova a nagyobbik állomás kerülne.
|
|
(#29478) enamessias válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29461)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Ilyesmire gondoltál? Ez megfelel minden kritériumnak? Nem értek hozzá, azért kérdelek. |
|
(#29480) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29477)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Senki nem fog, nem is akar helyetted megtervezni egy terepasztalt, mert a modellezés egyik lényege, hogy magadat adod bele. A Te ötleteid, álmaid, ideáljaid válnak valóra.
A csatolt tervrajzból ezek hiányoznak. Tökig érő vágányhálózat mindenhol, de téma, ötlet sehol, és a valódi vasúti közlekedéshez sem sok köze van.
Én pihentetném a dolgot még. Biztosan vannak olyan képek, emlékek, amik megtetszettek valamikor akár a vasút, akár a természet világából.
Ezek hiányában nehéz lesz szépet alkotni.
Üdvözlettel és segítőkészséggel : Laci |
(#29481) Lezlinilzen válasza enamessias hozzászólására (#29478)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Igen, ez így a nagyvasúton is kivitelezhető lenne. |
(#29482) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#29477)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Irígylésre méltóan sok hely, nagyívű tervek. Csak Lezlinilzennek igaza van, nem sok koncepció van benne.
Kezdjük az elején, a nagy fejpályaudvarral, Te is ezt említeTTed elsőnek.
Itt kellene körülnézni egy kicsit, mert a tervedben szereplő vágányrajz - hogyan is írjam - nem éppen valósághű. Sajna a kisebbik fiam lenyúlta az egyik könyvemet, mert abból "dolgozik", de majd visszakérem tőle, és kimásolok ide egy alapötletet, hogyan is kéne kinéznie.
Minden állomás kezdődik valahogy, és végződik is. Fejállomás esetében a vége a könnyebb Azt kell első körben eldönteni, hogy mennyi vonal kiinduló/végállomása is lesz, és mekkora vonatforgalommal. |
(#29483) reszelozsir válasza benYo91 hozzászólására (#29477)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Szánj rá egy kis időt, hogy az iTT található ötleteket átnézed, hátha valami megtetszik belőle és fel tudod használni. Ha sok helyed van, akár több tervet is össze lehet vonni |
(#29484) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29477)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Vagy nézd meg ezt: Paksinuti Ferencvárad
Így írja: Idézet: „ ...sikerül megvalósítanom keskeny nyomközű álmom...”
Megvan a miértje az alkotásnak. Van célja.
A " Történet" menüpont alatt pedig az "álom" történetét írja le, nem is akármilyen valós történelmi összefonódásokkal.
Aztán a végeredményen látszik is, hogy minden fejben dől el. |
(#29485) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Jó játékot kívánok mindenkinek, aki bejutoTT a holnapi és hétfői találkozóra! |
(#29487) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29472)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Ezek csak árnyalati különbségek, hiszen a modellezés folyamán (legyen az modellezés vagy játék) játszva tanulhat meg az ember sok mindent, amiért a nebuloknak, és a vénebb társaiknak az iskolában sokszor vért kell izzadniuk (pl. az állomási vágányok kategorizálása, minösitése és bekötése), kitéve a tanárok mindannapos zaklatásának. Szoval egy kicsit nagyobb respekttel kellene a dolgokat kezelni, és nem tapsolni, ha sikerült a tanulonak kioktatni a segitökész topiktársakat.
Manapság mindenki elött ott van a megoldás, egy két klikk, és már láthatjuk a megálmodott állomás vágánytervét, egy-két klikkel eljutunk a magyarázatokhoz is. A spanyol viaszt, meg a kereket is már amugy is feltalálták, felesleges ujra nekifogni (mert elöfordulhat, hogy 6 szögeletes lesz).
|
(#29488) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#29487)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Ámen! |
(#29489) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#29487)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
|
(#29498) Gyati79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Sziasztok!
Keresnék olyan oldalt, ahol BTTB-s mozdonyok használati útmutatói vannak összegyűjtve. Régebben létezett ilyen oldal, el is volt mentve nekem, de sajnos nem találom, lehet meg is szűnt már a felület. Ott azt hiszem pdf doksiként voltak az útmutatók.
Előre is köszönöm a segítséget! |
(#29505) hoTTo válasza Gyati79 hozzászólására (#29498)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
|
(#29506) Gyati79 válasza hoTTo hozzászólására (#29505)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Köszi, ez nekem is megvan.
Amit én keresek, az nem alkatrészlista, hanem amit a mozdonyhoz adtak kis papírlap formájában, és néhány nyelven (magyarul, németül, oroszul) egy rövid leírás volt a mozdonyról. Gyakorlatilag használati útmutatóként funkcionált. A garijegy meg ez a cetli volt a mozdony mellett a dobozban. Ezeket valaki beszkennelte, és összegyűjtve felrakta. No, ezt keresném, ha esetleg még megvan. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 4:48:37 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|