|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#29507) V43-1182 válasza benYo91 hozzászólására (#29477)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Az 1 sz. (alsó) állomáson a fűtőház bekötése nem jó, valamint azt nem értem hogy a fordítókorongtól hová megy az a vágány körbe másik két állomásra becsatlakozva.
Ha forgalmi vágány akkor ne a koronghoz kösd be.
A korongot pedig úgy próbáld elhelyezni, hogy a rálátás a terepre szembe a korong és mögötte a fűtőház legyen.
Valamint próbálj olyasmit beletervezni, hogy legyen körjárat a dologban - méghogyha alagútban vagy más módon bújtatottan is- talán én a két alsó állomást valahogy összekapcsolnám. |
(#29508) benYo91 válasza V43-1182 hozzászólására (#29507)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Már dolgozok egy másik terven, megfogadtam Balogh Úr tanácsát, és a szoba méretpontos rajzát kinyomtattam, és elkezdtem kézzel rajzolni... Jó, nem az elhelyezett asztalra, valós méretben, mert az asztal formája is képlékeny... De szerintem ez már így egy elfogadható terv lesz. Ha elkészült, feltöltöm.
Az ötletadásra úgy gondoltam, hogy sokszor láttam már itt, hogy a "Régi motorosok" belejavítottak a tervekbe, esetleg más váltókapcsolatokkal oldották meg a kényes helyeket. Erre gondoltam csak én is, nem arra, hogy mások tervezzenek helyettem |
(#29510) sunocske válasza etwg hozzászólására (#29487)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Nekem mákom volt, Hatfaludy tanárnő* (ő tanította a vasútépítést) szerettette meg velem annyira a szakmát, hogy végül nem iratkoztam át vasútgépész szakra!
*Édesapja pedig az a Gajári József, aki a Vasútépítéstan I-II. egyetemi tankönyveket is írta, ami az eddigi legjobb könyv, ami a szakmában a kezembe akadt (Jutka néni nekem ajándékozta a sajátját, miután levizsgáztam). |
(#29512) etwg válasza sunocske hozzászólására (#29510)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Az mindenképpen fönyeremény, ha az iskolának sikerül bármilyen modon megszerettetni a szakmát és kellemes emlékekkel és jo tudással hagyja el a diák az alma matert. De hányan voltatok ilyenek?
Már Öveges professzor is ( sajnos másnak nem igen sikerült bekerülnie a médiába - pedig sokan vannak, akik ilyen képességgel rendelkeznek) játszva tanitotta a fizikát, de ugy látszik ez nincs eléggé társadalmilag értékelve. Nekem személyesen ez nagyon hiányzik a magyar média világából. Más nyelveken egész TV csatornák vannak ilyesmire berendezkedve - söt van egy kimondottan modellvasutas TV is ( heti 2 ora friss produkcióval! ) és van több vasutas/modellvasutas TV is - igaz ez utobbi fizetös, de legalább nincs benne reklám.
És hányan vannak itt ezen a forumon, akinek nincs, soha nem is volt vasutirányu képzése? Ezek a topiktársak vagy önszorgalomból vagy mások segitségével szerzik meg az elengedhetetlen szaktudást. A végeredmény ugyanaz, csak a hajtoanyag más, hiszen nem kötelezö a tananyag, nincs vizsga, tanár, iskola, söt idöpontok sem. Ami viszont elengedhetetlen, az az akarat a téma megismerése iránt és a tanultak helyes alkalmazása mégha kizárolag játék céljaira is.
A segitökész topiktársaknak is gyakran kihivás egy egy válasz megirása, hiszen nem ritkán sok évtizedes ismereteket kell elökotorni agyuk valamelyik zugából, vagy bonyolultabb esetben elökeresni a könyvtárból vagy a webröl a kivánt informáciot ( mert ök általában tudják, hogy mit és hol kell keresni). Manapság a köz elvárja, hogy a segitönek bizonyitania is kell, hogy igaza van .
Érdekes modon ez a közkedvelt (bulvár) mediákban fel sem merül, azok igaza szentirás a társadalom jelentös része számára
|
(#29517) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#29510)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Minden tiszteletem az egykori tanárodnak, én csak önszorgalomból olvastam az édesapja által írt könyveket. Kisfaludi Lipthay Sándor és fia, Ervin Vasútépítéstan c. könyveit (1898 - 1902) forgattad már? Száz éve a könyveikből oktattak a Műegyetemen, egy vasútmérnök ismerősöm - talán te is ismersz olyant - könyvespolcán még megtaláltam ...... Ha hozzájutsz akárcsak egy könyvhöz is, érdemes lesz belelapoznod! |
(#29519) etwg válasza róbertke hozzászólására (#29517)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Én is mintegy egy évtizede megvettem a világ nagy vasutembereinek a könyveit reprintben ( nem mintha valami másra is kellene, hiszen teljesen más ma már a szakmám), de nagyon érdekes olvasgatni, lapozgatni Helmholtz, Gölsdorf, Brunnel, Chapone stb. 80-100 éves könyveit, és megérteni a régmult technika kihivásait, összehasonlitani a maiakkal. ( Arrol nem is beszélve, hogy milyen igényességgel készültek akkoriban a könyvek, milyen rajzok vannak azokban a könyvekben. Manapság amikor egy PC-vel lehetne hasonlo igényességü rajzokat szinte pillanatok alatt késziteni, még sincs sehol semmi. Akkortályt hetekig rajzoltak egyetlenegy rajzot, mégis a könyvek tele vannak illusztráciokkal. |
(#29520) benYo91 válasza etwg hozzászólására (#29519)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Mindez azért van, mert azoknak a könyveknek a szerzői még tudást akartak átadni, és úgy gondolták, hogy ehhez elengedhetetlenek a rajzok-illusztrációk. Szeretettel írtak a vasútról, a hivatásukról-életükről. Ma viszont... az első cél: a profit. és ez úgy lesz minél magasabb, ha a lehető legkevesebb idő- és pénzráfordítással oldanak meg egy bizonyos munkát, így kimaradnak a rajzolt illusztrációk, és minden más, mert egy könyvnek a szerkesztése/tördelése nem olcsó móka... és persze a gyártási költség sem ugyan az, ha esetleg színes fotókat raknak bele... Sajnos... |
(#29521) róbertke válasza etwg hozzászólására (#29519)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
2000 -ben kettő társammal üzemlátogatáson voltunk az egykori Landler J.J.J.Ü. -ben (Régi Füsti). Az üzemvezető körbevezetett minket a szerelőcsarnokokban, mutogatott-magyarázott mindent, egy gép kivételével az összeset lefotózhattuk. A végén behívott hármunkat az irodájába, kinyitotta a páncélszekrényét és elénk rakott egy nagy kupac tervrajzot: a 411 -es teljes tervdokumentációja volt a legkisebb alátétig! Amíg én gyönyörködtem a papírok felett, addig barátaimnak balesetes képeket mutogatott ... sajnos a tervrajzokról - legnagyobb bánatomra - semmit sem fotózhattam |
(#29522) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Ebben a verzióban? Elfogadható?
(A 3D nézeten persze még finomítani kell, mert ez csak a sínek által generált domborzat, és nincsenek fák-utak-folyók-épületek...) |
|
(#29524) etwg válasza róbertke hozzászólására (#29521)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Nem vészes ügy a 411-s rajzai sok helyen megvannak, hiszen akkoriban az USRA-nak érdeke volt a mozdony javithatosága stb. Keresd S-160 néven. Biztos a KM-hez került, de máshol sem reménytelen - a legrosszabb esetben Sacramentobol meg lehet rendelni, de szerintem modellezési célokra nem elengedhetetlenül fontos ilyen részletes dokumentácio.
Ami persze kimagaslo dolog, ahogy akkoriban az amerikaiak a rajzokat kezelték. Nekem van két gyári katalogusom (1927, 1931) amiben a mozdony valamennyi alkatrésze ábrázolva van minden hozzátartozo koddal és utasitással, még az is oda van irva, hogy hogyan kell betüzni az alkatrész kodnevét, hogy még a félanalfabéta is eltudja mondani a recsegö telefonba, hogy mi is kell neki. ( sajnos manapság már nyoma sincs az ilyen következesśgnek). |
(#29525) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29520)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Ez is meg az is, hogy hiába a gyors és jo technika, ami még otthon, a karosszékben is elérhetö, nincs igény, és sajnos ehhez részben mi is hozzájárulunk, mert sok mindenhez ingyen ( a weben, stb. ) akarunk hozzájutni, söt elvárjuk, hogy ilyen szellemi termékeket a tulajdonosok ingyen tegyék mindenki számára elérhetövé ( legyen az rajz, fénykép, zene vagy bármi más).
Érdekes modon a cigiért,pijáért stb. mindenki elöveszi a bugyellárisát ( már akinek ez kell), de a tudást ingyen keresi a neten....... |
(#29526) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29522)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Ez már jobb, de még van rajta mit finomitani ( segitene ha megjelölnéd valahogy az állomásokat, mert ugy egyszerübb lenne a megértés). A bal oldali állomás also feje még egy kicsit kacifántos - azok a váltok közelebb kerülhetńnek az also véghez. A cél, hogy minél hosszabbak legyenek az állomási vágányok, te meg a vágonyok feléhez mindenféle váltokat raksz.
A fütöház kimenetét legalább egy mozdonyhosszal el kellene választani az állomástól ( nefeledd a füzöház önállo forgalmi körzet, pontos határokkal, gyakran jelzökkel is el van választva, igy az utolso válto meg a jelzö közé legalább 1 mozdonynak be kellene férnie.
A középsö also állomásra is ugyanaz vonatkozik mint a korábbira - azokat a kiágazo vágányokat jobb lenne az állomás végénél kiagaztatni mint a vágány közepén ( akkor egy hosszabb vonatrol is le tudsz járni a mozdonnyal és kijárni valamelyik tárolo vagy milyen vágányra.
Amire még jo lenne ügyelni a fedett ( nem láthato) állomásokon tul sok a vakvágány - ez modellezési szempontbol nem igen jo, mert sok vonat tolatása nem egyszerü dolog, márpedig ilyen vágányról látatlanban is csak visszafele tudod kihozni a vonatot Ezeket dolgozd át szép átmenö állomásokra s ha igény van rá, akkor egy hurokkal fordithatod vissza a vonatot. Ez inkább praktikus szempont ( hiszen ezekhez a vágányokhoz nem igen lehet hozzáférni ).
Most ennyi, folytasd a terv finomitását!
|
(#29527) benYo91 válasza etwg hozzászólására (#29526)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Ha ez már jobb, annak örülök.
Átnézem az állomásokat, ahogy írtad, aztán feltöltöm újra, most már leírással... Igazából nem akartam bajlódni leírással, amíg nem mondja valaki, hogy van fény az alagút végében.
A rejtett vonalakhoz annyit fűznék hozzá, hogy... a láthatóságokat kis CCTV kamerákkal oldanám meg, ezeket kínából 1500-2000Ft-ért be lehet szerezni, RCA kimenetük van. Aztán ezek a kamerák rámennek egy switch-re, hogy voltogatni lehessen a képet (keresem a megoldást, hogy a mozdonyok tudják kapcsolgatni a monitoron a megjelenő kamera képét..., ha erre lenne ötlete valakinek, szívesen venném) Aztán rákötnék a kábel végére egy RCA csatis monitort... nem nagyot, találtam azt is ilyen 5" környékit, szintén potom pénzért. Így asz asztal kezelőfelületén, ahol a váltóállítás, a fordítokorong kezelés, és egyéb jóságok folynak, látnám a szerelvényeket, ha azok épp alagúton haladnak át, vagy tolatást végeznek rejtett pályaudvarokon.
A megerősített biztonság kedvéért minden rejtett pályaudvar elérhető hátulról. |
(#29528) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29527)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Nem kell nagy leirás - elég egy-egy betü.
Nekem is ( még csak ) 2 kamera van az asztal alatt, mindegyiknek van egy egy kis képernyöje. De ez nem oldja meg a tolatási problémádat legfeljebb megmutatja kisiklást stb.
Ha szerzel a kamerákhoz egy multiswitch egységet azt elvileg lehet távvezérelni, de szerintem az több galibát okoz , mint a hiánya - ahhoz ugyanis mindig tudni kell melyik kamera hol van.
(Nekem a ház körül 4 kamerám van és bizony néha pillanatokig eltart mire orientálodok melyik mit is mutat.)
Ha minden kamerához van képernyöd, akkor azokra felirhatod mi mit mutat és nincs ilyen gond ( meg olcsobb is).
Szerintem azonban nem lesz elég a kamera képe a vonatok vezérléséhez ( nem 3D mint a szemed!) |
(#29531) etwg válasza etwg hozzászólására (#29528)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Nem tudom miért nem kerestek már egy tisztességes fütöháztervet, hogy világos legyen mit kell modellezni. ( annyi van, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni.)
Itt egy példa, minimalisztikus, de még igy is teljesebb, mint bármelyik eddig itt látott terv.
|
|
(#29532) enamessias válasza etwg hozzászólására (#29531)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Idézet: „Nem tudom miért nem kerestek már egy tisztességes fütöháztervet”
Azért, mert többet találni a nem megfelelőből, mint a jóból. Én, az ezen a fórumon kapott linket áttanulmányozva is, csak olyan pálya terveket találtam, ami nem felel meg az elvárásoknak.
Örülök, hogy most mutatsz egy példát, igy tudjuk mit kéne egyáltalán keresni.
Egy kis magyarázattal tudnál szolgálni? Hol van ezen a fővágány, vagy azt onnan leválaszó váltó? Számomra ez a rész nem világos, hogy kéne kinéznie... |
(#29534) enamessias válasza enamessias hozzászólására (#29532)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Ui.: Ezek csak hazánkban elvártak, vagy mindenhol igy kéne kinéznie? |
(#29535) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29532)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Pedig vannak eredeti sintervek is - én csak most ütöttem be hamarjában és vagy 100-t dobott ki a gugli. Innen másoltam ki egy egyszerü és áttekinthetö tervet.
Ehhez persze ismerni kell a technologiát mi is történik a fütöházban, ha odamegy a mozdony.
A jobb also sarokban van a bejǎrat. A dieselek a legfelsö vágányon mennek vagy a.mozdonyforditora vagy a jobb felsö sarokban levö mozdonyszinbe. A dieselekkel bejáratkor nincs különösebb feladat.
A felülröl a második vágány a gözösök tisztitoja, itt "dobják ki a tüzet", salakot stb, teszik tisztába a mozdonyt mielött az beáll a fütöházba. Itt van vizdaru is mert, ha melegen kell tartani, akkor viz is kell.
Kimenetkor (szinte minden mozdony) vételezni megy. Felülröl a 3. 4. És 5. vágány mellett vannak a szénrakodok, homokolok és legalul a diesel tankolo berendezések.
A telep közepén van a homokszarito ( mind a két vagy 3 fajta trakciohoz csak egy kell) és itt vannak a felszini üzemanyagciszternák is.
A jobb also sarokban egy kis mühely van, egy mozdony számára.
Mint irtam ez egy nagyon primitiv mozdonytelep. Ha modern trakciot használsz kell még egy és más - pl. magasperon a modern motorkocsiknak, de ilyesmi kell az uj mozdonyok szélvédöinek a tisztitására is ( sokat még létrárol sem lehet elérni ( pendolino, ICE stb.). Ezek a telepek is régiekböl lettek gyakran átalakitva - extra vágányokat kaptak, ahonnan ezeket a munkákat el lehet végezni. Szoval a terepasztalon is el kell dönteni, hogy milyen járgányok járnak a fütöházba.
Itt szokott összejönni a másik csapda. Egy mai modern vasuthoz (V,VI korszak) egyáltalán nem ilyen mozdonytelep kell. Az ilyen jármüvekhez nem kell körfütöház, sem forditokorong, és ahol lehet ezeket lebontják, részben koruk, részben költségeik miatt. A mozdonyoknak meg a motorvonatoknak viszont hosszu egyenes karbantarto vágányok kellenek.
|
(#29537) Lezlinilzen válasza enamessias hozzászólására (#29534)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Mindenhol.
Az a lényeg, hogy a fővágányok, állomások forgalmát a fűtőház forgalma nem veszélyeztetheti.
Ezt terelési lehetőséggel oldják meg. Pl.: megfutamodna ( elgurulna ) egy mozdony a fűtőházból, mert elment belőle a levegő, és a vezér úr nem húzott rögzítőféket. Ha nem lenne terelőváltó, kigurulna egy közlekedő vonat elé, és az nem túl egészséges. Ezért az állomási vágányok előtt egy terelőváltóval az elgurult mozdonyt egy vakvágányra vezetik, ahol aztán beledurran a földkúpba vagy ütközőbakba, esetleg belehömbölödik a fordítókorong aknájába.
Ilyen tereléseket alkalmaznak pályaelágazásokban, iparvágány-kiágazásokban, meg még sok helyen. Régebben nyíltvonali rakodóhelyeken csak vágányzáró sorompót és/vagy kisiklasztósarut alkalmaztak, ahol nem volt terelőváltó. |
(#29538) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#29535)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Idézet: „Kimenetkor (szinte minden mozdony) vételezni megy”
Bejáráskor. De igazából ez már tényleg mindegy. |
(#29540) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29534)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Már sokszor irtuk a vasutat nem játékbol épitik, hanem az adott feladatok optimális ellátására. Ezek meg szerte a világban ugyanazok, azaz mindenütt nagyon hasonloan néznek ki az adott méretekben és az adott forgalomhoz ( hány mozdonyt szolgálnak ki naponta ). Persze a terep adottságai is beleszolnak és van nem egy olyan telep ami sok km-re van az állomástól, mert csak ott van hely ( föleg a hegyekbenj.
Sok modellvasuthoz pl. alig kellene körfütöház, hiszen ahhoz a féltucat mozdonyhoz a nagyvasut soha ilyet nem épitene. Mozdonyfordito viszont régebben szinte minden vágállomáshoz ( vagy olyan allomáshoz ahol fordultak a vonatok) kellett, hiszen a gözöst meg kellett forditani. Igy ott más nem volt csak a mozdonyfordito. |
(#29542) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Idézet: „Szoval a terepasztalon is el kell dönteni, hogy milyen járgányok járnak a fütöházba. ”
No hát többek között ezért is kellene azt eldönteni, hogy az embert miért is épít és miért épp olyan terepasztalt, amilyet.
Nem szólok bele többet, ráülök a kezemre.
Szép estét mindenkinek! |
(#29543) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29538)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Lehet, ez már helyi szokás..... Régebben ( amikor dekázták a szenet meg az olajat) kijáráskor szokták tölteni és az mv. irta alá, hogy mit kapott.... Mert azért felelt saját fizetésével! |
(#29545) etwg válasza etwg hozzászólására (#29540)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
S még valamit, figyeld meg, hogy valamennyi vágány legalább 2 modon érhetö el. Ez ezért fontos mert, ha bármi elromlik ( mozdonyfordito vagy válto) a feladatokat akkor is el lehessen végezni. |
(#29546) enamessias válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29537)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Én ezt a fogalmat, mint "védőváltó" ismertem, de én úgy tudtam ez otthon volt kritérium, nem volt ez így minden országban. Meglehet csak egy másik fogalommal keverem, ez sincs kizárva.
|
(#29547) enamessias válasza etwg hozzászólására (#29545)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Ember azt hinné, több váltó, több meghibásodási lehetőség....
Sok hasznos információt kaptunk most. |
(#29548) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29546)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Az angolszászok nemes egyszerüséggel a kukoricásba küldték a megszaladt kocsikat, vonatot.
Középeuropában viszont ez drága mulatság volt mindig, igy szépen megépitették mindenhol a védöváltot meg a bakot.
Ázsiában a hegyekben meg km hosszu vagányokat vezettek az ellenkezö hegy oldalába és az állomások bemenö váltoja ( a hegyröl lefelé) alapállásban mindig erre a vágányra vezetett, és csak a mv jelzésére ( füttyszo, hogy rendben vannak a fékek) volt szabad felállitani a bemenetet az állomási vágányra. |
(#29549) enamessias válasza etwg hozzászólására (#29531)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Csak ma több mint 200 pályatervet néztem meg. Egyikben se volt még hasonló se a kinézet.
Kihuzóvágány ha éppen volt, akkor rövidebb volt mint akármelyik az állomáson. Védőváltót egyszer se láttam! Sőt! Nemegyszer a nyilt vonalról ágazott le a fordítókorong és körfűtőház. Álltalában nincs is más mellete.
Egy videót láttam ahol minden megvolt, de ott csak ez az üzemi terület nagyobb volt mint az egész asztalom.
Tehát innen vannak hibás megfigyeléseim. |
(#29551) sunocske válasza enamessias hozzászólására (#29547)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Igazad van, de ha azt vesszük, hogy pl. A-ból B-be egyetlen úton lehet eljutni, amelyre 50% az esélye, hogy fa dől (vagy dől, vagy nem), akkor a kedvezőtlenebb állapotban 50% az esélye, hogy A és B között nem tudsz közlekedni. De ha A-ból B-be C-n keresztül is el lehet jutni, és azon is 50% az esélye az akadálynak, akkor a négy lehetséges állapotból csak egy olyan van, amikor A-ból B-be egyáltalán nem lehet eljutni, ennek a valószínűsége tehát 25% |
(#29552) john07_doki válasza etwg hozzászólására (#28726)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
> Ez inkább könyvespolcnak felel meg!
Hát nem tudom...
Nekem bőven megfelel a modelleknek. Könyvespolcnak - szerintem - elég szűkös lenne.
Íme, ilyen lett felszerelve és félig-meddig berendezve:
(A vakus képért elnézést kérek!!)
|
|
(#29553) john07_doki hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Win8 alatti Fájlkezelőben jól, 90 fokkal elforgatva látszódnak a képek...
|
|
(#29554) FriTTz válasza john07_doki hozzászólására (#29553)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Szerintem jó a vitrin is és a gyűjtemény is! |
(#29555) saetta válasza rákaTTantunk hozzászólására (#29457)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Szia!
Engem érdekelnek a plexi falak (főleg modul miatt). TT találkozón tudnánk beszélni?
Bencze Zoli |
(#29556) etwg válasza john07_doki hozzászólására (#29552)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Én csak a méretkre gondoltam, mert azok nem stimmeltek az biztos!
|
(#29557) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29549)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Nem tudom mit néztél, rakd be a képet ( vagy linkeld) és akkor megbeszélhetjük, anélkül nincs értelme! |
(#29558) john07_doki válasza etwg hozzászólására (#29556)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Idézet: „Mérete: kb. 68 x 110 x 20 cm (sz x m x h) ”
Pedig annyi az annyi... 68 cm széles, 110 cm magas és 20 cm mély. |
(#29559) etwg válasza john07_doki hozzászólására (#29558)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
A 20cm mélység ami nem tipikus modellvitrinekre. Azok sokkal kisebb mélységüek ( már amiket én ismerek - az enyém pl mindössze 8 cm, 10cm magas polcokkal).
Persze különben szép és jo ( csak a boltban nem tartottam volna ezt modellvitrinnek). De ez legyen az én bajom.....
|
(#29560) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Üdv!
Keresek használt, bontásra alkalmas Karwendel 3. kl. Eilzugwagent (vagy azzal megegyező, mindkét végén dupla ajtós vagont). Ép kasztni, ép tető, akár ütközőhiányos alváz. Forgóváz nem lényeg, ha a fv. tartó pestises az sem gond.
Ha valakinek a kidobásra ítélt maradékai között van ilyen, küldjön egy PM-et!
Köszönöm! |
(#29561) john07_doki válasza etwg hozzászólására (#29559)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Nekem pedig éppen kapóra jött az elképzelésemhez... Így a jobb dobozokat a háttérbe tudom rakni. |
(#29562) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Egy kis ízelítő a mai modulnapról! |
|
(#29563) etwg válasza john07_doki hozzászólására (#29561)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Én is régebben egy ilyen mély vitrinben tartottam a modelleket - a poharak lettek kiszoritva. Késöbb kaptam karácsonyra egy szép nagy modellvitrint -igaz oda sem férnek el minden modell ( de oda senki nem akar poharakat vagy tányérokat rakni).
Nemrégen csináltattam egy másikat is pontosan méretre. ( a modelek dobozait meg külön táralom).
|
(#29565) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
BaráTTaim!
Ezév januárjától a Nyugati Kocsijavító Műhelyben dolgozom, itt tudok termet biztosítani a minden hó második csütörtöki tali-hoz. 2014. február 13-án 16.30-tól 19-ig a Nyugati pu. FEHÉRHÁZ (Ferdinánd-híd és Dokumentációs Központ között) 2. emeleti 221-es oktatóterem szabad vasútmodellezési céljainkra. A gépkocsival érkezők nevét és a jármű rendszámát 02.12-én 12 óráig kérem a marta.istvan@mav-start.hu címemre. Át kell adnom az őrségnek. Aki nem teszi, állhat a fizetős parkolóban. BTTB igazolványt a földszinti portán szolgálatban lévő dolgozónak kérem felmutatni. Legközelebbi tömegközlekedési megállók: Nyugati pályaudvar, Ferdinánd híd 76-os troli, Lehel tér metro. Gépkocsival a Ferdinánd-híd északi oldaláról lehajtva, vagy a déli oldaláról a híd alatt a West-En felől érhető el, a sorompón túl. |
(#29567) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#29562)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Vasárnap délelőTT én is oTT múlaTTam az időt. Amíg volt elem, addig csináltam pár képet is: |
|
(#29569) TTGuszti válasza etwg hozzászólására (#29531)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Szia!
Tetszik ez a terv és számomra fontos, hogy Nektek is "tetszik" Ki akartam nyomtatni, de az eredmény katasztrófális. A fórumról megnyitva egész jól látható, de ha lementem a képet és úgy nyitom meg szétesik Nyomtatva mindenképpen olvashatatlan és pixeles. Megadnád az eredeti forrást ahonnan esetleg nyomtatható minőségben is tölthetők le ilyen és ehhez hasonló tervek? Elsősorban olyan terv "forrásra" gondolok, ami szerinted is jó és elfogadható.
Előre is hálás köszöneTTem |
(#29570) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29567)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Még pár hirtelenjében összeexponált valami: |
|
(#29571) etwg válasza TTGuszti hozzászólására (#29569)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
A gugli találta, de sajnos nem tudtam linkelni igy valoszinü, hogy az IOS zagyválta össze (Ipad-dal raktam be).
Ha beirod a gugliba, hogy "Gleispläne für BW" kidob néhány 100 cikket meg képet, probáld ott keresni, de szerintem ujrarajzolni pl SCARM-mal is csak pillanatok kérdése, és akkor legalább tudod melyik sinrendszerrel dolgoztál.
Persze a tervet fordithatod, tükrözheted, hozzáidomithatod az adott helyhez stb. A fontos betartani a korábban leirtakat. Kihagyhatod a diesel mozdonyszint stb. Szoval csak az elv lényeges minden mást a nagyvaut is a helyi igényekhez szab.
A terven csak a mozdonytelep van a kijárattal. Azt még be kell kötni az állomás vágányzatába pl. Lezlinilzen által leirtak szerint. |
(#29572) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#29565)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
|
(#29575) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29567)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Csak nem te voltál abban a kék kockás ingben...? |
(#29576) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#29575)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Álcáztam magam, hátha a csíkost kockásban nem ismerik fel...
De illusztris társaság van a képen. Az előtérben tanult kollégám "mesterszalag" társaságában vizsgálunk egy makacskodó kitérőt, a háttérben ott van hoTTo, Gasphy, jvnd... |
(#29577) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
A vontatási telep témához:
Középütt az a csonka a széntárolóba vezetne, arról lehetne a szenet hozó kocsikat kirakodni... Jobbra lenne a csatlakozás az állomás felé. |
|
|
|
2024. Nov, 27. Sze 2:46:17 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|