|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#29578) etwg válasza BR95 hozzászólására (#29577)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Egy aproság hiányzik, a szénrakodohoz néha szenet is kell vinni ( teherkocsikkal) és azt általában a másik oldalrol oldják meg, mert a tehervagonok kirakása hosszadalmas lehet, emiatt blokkolná a mozdony szenezését. Egy szoval a szénlerakat általában 2 vágány között van, az egyik felöl kirakodnak a másikon meg vételeznek. |
(#29580) BR95 válasza etwg hozzászólására (#29578)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Az a pici szenelő csak jelzés értékű, valami "nagyszenelő" kerülne a vágányok fölé. Azt meg a csonka fölött mozgó forgódaruval töltenék. |
(#29581) etwg válasza BR95 hozzászólására (#29580)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Ekkora telephez nem kell nagyobb. Tedd a szenelöt a másik oldalra a csonka meg a duplavágány közé és minden OK.( vagy vezess a jelenlegihez a felsö oldalon még egy csonka vágányt max 2 tehervagon számára). |
(#29582) BR95 válasza etwg hozzászólására (#29581)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Én már nem teszek!
Ha lesz asztalom, ilyen körfűtőházas huncutság nem lesz rajta!
Csak rajzolgattam az elérhető szakkönyvek és irodalmak alapján... |
(#29583) M298 válasza hoTTo hozzászólására (#29572)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Igen, tökéletes a jelölés a térképen |
(#29587) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29576)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Meg a kép bal szélén az én jobb könyököm |
(#29592) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#29577)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
|
(#29596) etwg válasza róbertke hozzászólására (#29592)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Amerikában minden nagyobb ( csak a BigMac nem ).
Az összel voltam egy CSX telepen, nem kevesebb mint 200 mozdony SD,Gp meg föleg Dash-9-s lézengett ott - mi legnagyobb fütöházainkban ritkán vagy 2-3 tucatnál több, de azok egy része is biztos kint van vonaton. |
(#29597) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Miért van akna a szenelőnél? Ez álltalános, vagy csak a modellezőnek így tetszett?
Bővebben: Link |
(#29598) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29597)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Mert amig a szerkocsit rakják addig lehet tüzet tisztitani, salakot kidobni söt a füstszekrényt is tisztitani stb. |
(#29610) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Nem tudom, volt-e, de tegnap kaptam Antalffy Ákostól. Az SBB szerelmeseinek egy jó hír. A lényeg, hogy a Beckmann 2 svájci mozdonyt hoz ki!
spurweite-tt |
(#29613) terkoz válasza maTTato hozzászólására (#29562)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Nagy örömmel figyelem mesterein okos feje búbját!
Hamarosan utolérnek engem! |
(#29614) gumidani hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
A csütörtöki találkozóra elviszem a számomra fölösleges 15 db NEM szabványos BTTB kapcsolót és szívesen elcserélném őket a jobb alul látható Tillig rendszerűekre. |
|
(#29615) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Szolgálati Közlemény Gasphy kollégának!
Makrancos 275-nek kiderült a baja: gyakorlatilag 0 az áramszedése. (Csak azt az Intellibox-on nem látni. Ideje lenne lecserélni a vezérlőközpontot, nem vagyunk a kőkorban... ) |
(#29624) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29615)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
És már meg is javult, kipucoltam az áramszedő lamellák és a kerekek közé szorult szutykot... |
(#29625) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Ahogy ígértem feltöltöttem a modultali képeit. Megtekinthetőek: ITT! |
(#29637) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
További szíves felhasználásra:
Hegyi mellékvonal, Ep2-Ep4, rövid gőz vagy dízelmozdony, két illetve háromtengelyes vagonokkal, valamint motorkocsi Beiwagennel.
A csatolt kép az ötletadó minta volt... |
|
(#29638) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#29637)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
És egy látvány szemből:
|
|
(#29641) etwg válasza BR95 hozzászólására (#29638)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
A két terv nem egészen ugyanaz.
Amugy szép, egy érdekes kihivás a hid az állomás felett.
Házi terepasztalnál azonban törekednék valahol a zárt vonalvezetésre, ahol a vonat körbe mehet, nincs attol szebb, amikor fáradtan odaül az ember a terepasztal elé és nézi a járo vonatot ( vonatokat), és gyönyörködik a munka eredményében!
|
(#29642) BR95 válasza etwg hozzászólására (#29641)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
"A csatolt kép az ötletadó minta volt..."
Én nem szeretem a körbe-körbe robogást. Ha "B"-ben állva "A" felé kihalad a vonat, akkor ne "C" felől jöjjön vissza... |
(#29644) etwg válasza BR95 hozzászólására (#29642)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Ezért kell kitalálni a trükköket, hogy ne látszodjon az ámitás.... |
(#29653) TTGuszti hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Beszélgettünk itt a vágánytervekről, arról, hol lehet ilyeneket a neten találni és hogy nagyon fontos, hogy a pálya a nagyvasúthoz hasonlóan a tényleges vasúti igényeket feladatokat szolgálja ki, persze modell léptékben.
Keresgéltem a neten és egy kedves barátomnak köszönhetően akadtam erre az oldalra:
Bővebben: Link
Nem tudom megítélni mennyire aktuálisak a nyomvonalak, de állomás tervezéshez azt gondolom nehezen lehetne találni ennél jobb forrást. |
(#29658) etwg válasza TTGuszti hozzászólására (#29653)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Igen igy van ( azt hittem, hogy ez közismert link. ), és az tényleg nem baj, ha nem aktuális , hiszen aki esetleg Bajcsot ( stb) modellezné annak amugy is ki kell szállnia, a többieknek meg elég a sinek durva elrendezése, hiszen lekicsinyiteni amugy sem lehet pontisan (a hosszak miatt), de kiindulási, tanulási alapnak nincs jobb, ha már a helyi állomás olyan messze van (az utca másik oldalán . ) |
(#29662) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#29625)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
|
(#29663) Lezlinilzen válasza Gashpy hozzászólására (#29662)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Gratulálok a munkáitokhoz és a rendszeresen megrendezett találkozókhoz! Irigylésre méltó.
|
(#29664) ori.andras hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Kedves TT-barát közönség!
Újabb hírek a Tillig TT Nohabjáról, a gyártó az eredeti mozdonyról készült színes fotókat gyűjt, hogy minél valósághűbb legyen a termék. Ehhez kérjük mindenki segítségét! |
(#29667) sunocske válasza TTGuszti hozzászólására (#29653)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Ha egy állomás felépül, a vágányhálózata általában hosszú évtizedekig változatlan marad. Szóval a frissen átépült vasútvonalaktól eltekintve ezek a rajzok nagyjából helyesek. Legfeljebb egy-egy rakodóvágány, vagy vágánykapcsolat felszedésre került azóta. |
(#29668) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#29625)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Tényleg jó leheteTT, még a haverom is felkerült az egyik képedre: kombi - kombinál |
(#29669) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#29668)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Úristen, most nézem, mekkora kupit csináltam az asztal szélére |
(#29670) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#29669)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Lehet, hogy ezen törte a fejét "kombi" ..... |
(#29674) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29615)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Szolgálati @ CsíkosháTTú
Köszönöm!
Valamelyik nap beugrom. Előtte recsegek! |
(#29675) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#29673)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Azért az jelenthet valamit, hogy a hátizsákom is a te asztalod lábánál van |
(#29676) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Pillanatnyi csend...néma főhajtás és emlékezés...
Most olvasom, hogy Soltész József, a KM főmúzeulógusa ma délelőtt elhunyt.
Nyugodjon békében!
|
(#29677) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#29676)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Jajjj....
Személyes ismerősöm távozott, hiányozni fog a szakértelme...
Nyugodjék békében.
|
(#29678) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29677)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Hiányozni fog mindekinek!
Béke poraira!
|
(#29682) kombi válasza róbertke hozzászólására (#29668)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Te is vakartad volna a fejed, ha 80/80 as menetrendnél kiadtak volna neked egy cca. 350 tonnás expresszre egy szem Hörgőt, ráadásul fűtési időszakban |
(#29685) TTfan válasza ori.andras hozzászólására (#29664)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Szia!
M61-007-es képekből az alábbiakat találtam:
70-es évek, Fortepan
1980
1987-ből és 1989-ből.
A fenti képek és még több itt is található.
Az őszi újdonság katalógusban megjelenő másik pályaszámot is kiválaszthatjuk majd?
A magam nevében köszönöm a választás lehetőségét bárkinek is volt az ötlete. |
(#29686) róbertke válasza kombi hozzászólására (#29682)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Szergelyt neki előfogatnak ...... ahogy a Bakonyban csinálták éveken át..... |
(#29688) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Urak!
Kikérhetem a véleményeteket?
Remélhetőleg már csak kisebb finomítások fognak kelleni.
A két nagyobb állomás (ahol a peronok is vannak) lenne összekötve egy fővonallal, ahol gyorsabb szerelvények rónák a köröket, (ICE, stb.) rejtett hurkoknál fordulva.
A mellékvonalon pedig szintén eljutna a szerelvény a másik nagy állomásra, csak kicsit kacifántosabb-látványosabb úton.
A jobb alsó rejtett tárolót hátulról átlátnám, tehát nem vakon tolatnának ott a szerelvények.
A Bal oldali állomás felett pedig egy hegy belsejében lévő spirállal érnék el a fővonali szerelvények a kellő magasságot.
Várom véleményeiteket! |
|
(#29692) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29688)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Hát nem lett jobb, söt!
Mi fene visz téged a rejtett fejállomásokra? Mi van,ha oda bemegy egy tehervonat, azt tolatva viszed vissza a nyilt pályára? ( rossz még rágondolni is
Egyetlen állomás a jobb oldali also üti meg ugy ahogy a mércét a többin minden hibát meghagytál.
Nem akarom magam ismételni. |
(#29697) ori.andras válasza TTfan hozzászólására (#29685)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Köszönöm a képeket, továbbítottam őket!
Fogalmam nincs még, őszintén, hogy lesz-e hasonló lehetőségünk, ez most a nürnbergi vásáron adódott és lecsaptunk rá, ha tudunk igyekszünk még ilyesmiket összehozni. |
(#29698) DZolTTán válasza benYo91 hozzászólására (#29688)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
A szükség nagy úr. Ha csak kevés helyünk van, és elfogadjuk, hogy csak rövid kocsikat és megfelelő mozdonyokat használunk, akkor rendben van az R267mm-es ív. Nálad viszont pont az ellenkezője a helyzet (4,2 x 5,4m , "ICE, stb.") , szóval én minimum R310-el terveznék, de inkább még nagyobbal. |
(#29704) zsolesz74 válasza DZolTTán hozzászólására (#29698)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Nem tudom ki hogy van vele, de én sírógörcsöt kapok az ICE és társain, mikor "belógnak" a szomszéd vágányig!
Ha már ilyet akar valaki futtatni és helye is van rá, akkor flexi sín és maximális sugár, ami kifér az asztalon.
A 310mm biztos nem az! |
(#29706) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#29704)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Hát ez az eset amikor a "fogyasztoi" ösztön gyöz a jozan ész felett. De hát erröl beszélgetünk immár néhány hete. Akármilyen szépek is ezek a kinyujtott kolásdobozok, egyszerüen nem valok házi terepasztalokra.
Ezt csak LGB/Piko/LEGO-i felfogásban vagyok képes elfogadni, akik kihozzák eme modellek keskenynyomtávu változatait.
|
(#29711) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#29706)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Pedig ekkora helyre csodát lehetne "alkotni"!! |
(#29712) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Megy már egy ideje a "vita" a terepasztal építés mikéntjeiről. Hasonlóságot érzek egykori tanárom sokszor "elsütött" nevelési tanácsával : " Tudjátok, mi köze van a bakternak a gólyához? .... A gólya k...a magasan száll, a baktert meg k...ára nem érdekli."
Bocsánat a közönségességért, de így pontos az idézet.
És egy kis "szösszenet" tőlem ( bár ezt az utóbbi napokban már kulturáltabban is próbáltuk kitárgyalni):
Egy ismerősöm egy szép napon úgy döntött, hogy ő motoros lesz. Nem baj, hogy előtte egy Babettája volt, abba sem tett 500 kilométert sem, de ő most motoros lesz. Meg is adta a módját, vett is egy 3 milliós Suzukit. Egy ilyen motorhoz félmilliós "bőrszerkó" és 100 ezres bukósisak dukál, mert ugye ő már motoros.
Emberünk műszakilag sem egy zseni, és hát a 65 kilójával elég nehéz megtartani egy 270 kilogrammos motort, ha épp nem forognak a kerekei. Így hát nem is fut többet, csak épp annyit, amivel elér az éves szervizelésig, és vissza. Mondanom sem kell, hogy egy bandának sem tagja, pedig hát neki motorja van ám, meg menő bőrcucca is.
Az egészből épp csak azt az apróságot felejtette ki, hogy a motorozás egy életforma, és ez a közös nevező hozza egy tető alá a motoros bandák tagjait.
És nem az, hogy vesznek egy motort...
Nyugodalmas jó éjszakát kívánok mindenkinek! |
(#29713) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#29711)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Akkor azt nézd meg, hogy 300cm X 40cm alapterületen OFF H0 területen mit lehet építeni. Könnyebb érthetőséghez nézd meg EZT |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 22:28:45 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|