|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#30088) reszelozsir válasza maTTato hozzászólására (#30086)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2014 |
|
Így sokkal tovább nézheted a reklámokat, hátha kedvet kapsz valamelyikhez. Mondjuk nekem nem sikerült a képekről levenni a szemem... |
(#30089) etwg válasza sunocske hozzászólására (#30071)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2014 |
|
Hát elég nagy marhaság ekkora keresztmetszet ( az kibir 25A-t) ami a moduloknál fel sem merülhet ( a mi 1-s -1:32- pályánkon van 20A-s táp, de erre is böven elég a 1.5 nmm kábel ( sima installácios vezeték - minden barkácsboltbal alapkészlet a piros is).
Ettöl vastagabbat inkább autosboltokban keress, de azoktol sokkal jobb a hangszorokábel, az kéteres, de szét lehet bontani és az egyik ér általában piros csikkal van jelölve. |
(#30091) terkoz válasza Gashpy hozzászólására (#30077)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2014 |
|
Gasphy!
Roppantul röstellem, de nekem már megint nem jó a febr. 22. szombat, mitöbb a következő hétvége sem.
Megoldható lenne esetleg egy hétköznap de?
Kombi!
Sajna nem jön össze.
üdvgyuri |
(#30092) terkoz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#30057)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2014 |
|
Igen!
üdvgyuri |
(#30095) peti_k hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Srácok!
Én eléggé hülye vagyok az elektromossághoz, de a lakásomban 1,5-ös vezetékek vannak, 10 A-os az ELMŰ-s biztosíték, simán tudok vele hegeszteni is. Hogyan vesz fel a villanyvasút 20-25 A-t? Ha felvesz, akkor szétég az 1,5-ös vezeték a falban? |
(#30096) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Korábban etwg topiktárssal "vitáztunk" arról, hogy nem szerencsés angolváltóval kezdeni az állomást. Megegyeztünk, hogy nem elegáns, ennek ellenére sajnos a rendelkezésre álló hely és az igényeim megkövetelik a kompromisszumot, így kénytelen leszek ezt alkalmazni, azonban találtam az alátámasztására szolgáló létező állomást: Csajág. Itt Lepsény felől a mellékvonal egy elegáns angolváltóval vág át az állomás másik oldalára. Ami pedig a kisállomásomat illeti, ahol a gond az első váltó, ami csonkára vezet, élő példa maga a szülővárosom, fővonalban: Kapuvár. Itt az 1-es váltó (Sopron felől) az ütközőbakban végződő 7. vágányra vezet, és csak ez után a 3-as váltóval kezdődnek az átmenő vágányok. A helyigény és a használható vágányhossz itt is ezt a kompromisszumot szülik. A fűtőház felől viszont mindenképp lesz egy terelőcsonka, ez szükséges. |
(#30097) csTT válasza peti_k hozzászólására (#30095)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
A lakásodban gondolom 230VAC vándorol a hegesztődig, nem pedig 12VDC. Minél nagyobb a feszültség, annál kisebb keresztmetszet elegendő, ezért is van a távvezetékekben 450, meg 600kV. (mondhattam volna felsővezetéket is )
Mindenesetre szerintem is kissé túl lett méretezve ez a 2,5mm2 keresztmetszet, bár lehet a németek több km-es modulrendszerben gondolkoznak... |
(#30098) csíkosháTTú válasza peti_k hozzászólására (#30095)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Minden készülékhez kell egy elektromos teljesítmény, amivel működik. P=U*I, ahol P a teljesítmény, U a feszültség, és I az áram. A feszültség az van, az áram meg folyik. Képzelj el egy csövet, amin vizet kell átereszteni, minél több a víz, annál nagyobb átmérőjű cső kell hozzá. Ha vékony a cső, akkor nem fog átmenni rajta a víz. Na ugyanez van az árammal is, minél többnek kell folynia a szükséges teljesítményhez, annál "vastagabb cső" kell hozzá. Azzal lehet trükközni, hogy a szükséges teljesítményt nagyobb feszültséggel állítjuk elő, ekkor nyilván azonos teljesítményhez kevesebb áram is kell. A megszokott méretű modellvasutaknál azért 3A bőven elég. etwg-ék klubbja kivétel, ők 1-es méretben nyomják az ipart, 1:32-es modellek, na oda már kell erő is, meg nyomaték, ott dörög is az áram, 3-4A simán lehet egy mindennel felszerelt modell, igaz a feszültség sem 12V, hanem 24. |
(#30099) etwg válasza csTT hozzászólására (#30097)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Lehet 100 km-ben is gondolkodni, ha a tápok jobb esetben 5A-t tudnak leadni.....(arrol nem is szolva, hogy az 5 A is már jol hegeszt, ha nincs veszteség a drotokban, és ott fog hegeszteni, ahol a legkevésbé kivánjuk - a kerékhez az áramszedöt, ha zárlatos a mozdony).
Ezért kell vigyázni az ilyen nagy teljesitményekkel, inkább "sok kicsi, mint egy nagy" a jelszo. |
(#30100) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30098)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ez a vita folyt az indexen kb 1 hónapja!
Akkor H0Totyával végigröhögtük azt a sok baromságot, amit ott leírtak. Alapvetően a kezdő feltételezés hibás!
Alapesetben emlékezzünk vissza, mennyi egy mozdony áramfelvétele, ebből hány darab fut a pályán, hány szakaszra van osztva és hány betáplálási ponton keresztül?
És a sín keresztmetszete meg ugye adott!
|
(#30101) etwg válasza peti_k hozzászólására (#30095)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Én sem szeretem az ilyen nagyáramu mozdonyokat, de sajnos elöfordulnak ilyen nagy méretekben. Régebben pl, ablaktörlö motorokat használtak ( mert ahhoz lehetett könnyen hozzájutni), az meg simán megzabál üresen 3-4A-t. Ha ehhez még berak valaki egy 10-20W-s hangmodult, akkor már 5-6A-nál tart 1 mozdony fogyasztása. Ha erre még ráakasztanak 6-7 villanykörtékkel megvilagititt személyvagont, akkor az már 7-8A egy vonat esetén.
Az elsö 15A-s tápunk is akkor buggyant ki, amikor ehhez a vonathoz felraktak még 6-8 kihangositott dieselt a fütöházba. A ricsaj közel volt egy discohoz, amig a táp némi müfüst kiséretében, de lézer nélkül eltávozott a másvilágra.
A mai modern nagy mozdonyok hanggal fénnyel elvannak 2-3 A-rel. |
(#30102) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#30100)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ez van, mert itt jelentkeznek a végletek.
Egyesek vaskos földelökábelre esküsznek, mások meg azt hiszik, hogy a pokhálo is vezeti az áramot.
A minap kérdezte tölem valaki, hogy 0,15 mm-es zománcozott drotot használhat-e a terepasztal drotozására.
Semmit nem kellett volna az illetönek tennie csupán elgondolkodni, hogy hogyan lehet 0,15mm-s zománcozott drottal dolgozni a terepasztal alatt. Sehogyan, mert nem vagyunk pokok. |
(#30103) etwg válasza gmarc hozzászólására (#30096)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ez igy van, söt a nagyvasutnál sok egyébb szempont is van a vágányzat kialakitására, pl. Ha a kiágazás lejtésbe megy, akkor nem kell védöválto meg bak, hiszen a kocsik nem futhatnak meg felfelé stb.
Ha beraksz a kimeneti vágányba egy angolváltot, akkor az állomási biztber ritkán engedélyez 2 vágányutat, azaz egyszerre csak egy vonatmozgás lehet. Ami a nagyvasuton nem zavaro, a modellben viszont az, hiszen mindig mindenki itt mindent mozgatni akar, és igy kiteszi magát az esetleges szakemberek (jogos) kritikájának.
Szoval a hangsuly inkább azon van, hogy olyan állomási vágányzatot tervezzünk, amit vasuttechnikai szempontbol meg is tudunk indokolni. Miután nem mindenki vasutas közöttünk, és nem is várhato el minden modellvasutastol a szabályok ilyen mélységig történö ismerete, jobb ha kerüljük a kacifántos vágányvezetést. |
(#30106) gmarc válasza etwg hozzászólására (#30103)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Leginkább én (meg remélhetőleg majd leszármazottaim) szeretném nyomkodni az asztalt, engem így nem zavar annyira, ha egy vonat fogja a váltókörzetet. A terelőcsonka meg ha elég hosszú, akkor fűtőházi mozgások is lehetnek egyiedjűleg. A mellékvonalon meg lehet majd akciózni külön, amíg a fővonal dilikörén rója a köröket a gyorsvonat. Én abszolút nem az a kategória vagyok, aki mindent egyszerre mozgatni akar. |
(#30107) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#30102)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Kábelméret.
Már egyszer-kétszer körbe lett járva régebben a téma. Még az FKTT-s kapcsolatokat is megkérdeztem.
Elmélet nélkül: A tapasztalat azt mutatta, hogy fő átvezető tápkábelnek jobb a 2,5-es, mint a vékonyabb. Főleg, amikor nagyobb modulösszeállítás készül .
A modul sínszálainak bekötésére szolgáló vezeték lehet vékonyabb is...
Nem alkottam új szabványt annak idején, hanem kényelmi okokból (is) gyakorlatilag lefordítottam és csak kisebb eltéréseket tettem bele. A rendszer pedig működik.
Azt hiszem, nem ezen (meg esetleg a kábel színén) múlik, mennyibe kerül végül egy modul... És biztosan kisebb baj, ha nagyobb a keresztmetszet, mint ha kisebb
(és akkor most abszolut személytelenül és elvonatkoztatva attól, hogy kinek a hozzászólására válaszolok )
Lehet, hogy nehéz elfogadni, de van egy lefektetett, bejáratott nemzetközi rendszerbe illeszkedő előírás. Muszáj mindig kitalálni egy harmadik, magyar utat?!? |
(#30108) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#30107)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Nem erröl van szo, de az aki ezt az elöirást megalkotta egy kicsit gyengélkedett ( elektrotechnikábol meg piacismeretböl).
Most nem okvetlenül a kábel keresztmetszete a gond, hanem az elérhetösége. Amig a 1,5 nmm-s kábel a szokásos, minden sarkon kaphato ( és a célnak messzemenöen megfelel), akkor valaki kiötlik magáboĺ egy kábelméretet aminek az elérhetösége sehol sem annyira egyszerü, mint a másiké ( az árrol ne is beszéljünk), és amint hallom, ráadásul egyesek kötik az ebet a karohoz.....
|
(#30109) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#30108)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Idézet: „aki ezt az elöirást megalkotta egy kicsit gyengélkedett”
Vagy volt neki pár száz méter 2,5-es kábele beragadt készletben, amit jó pénzért el tudott így adni. |
(#30110) peti_k hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Köszönöm mindenkinek a választ!
Nem állt szándékomban lavinát elindítani, ezért elnézést!
Kicsit tisztult már a kép, valamivel érthetőbb lett ez az elektromosság. |
(#30111) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#30108)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Miért? Mert úgy gondolta, ha egy 100m hosszú modulkígyót egyetlen ponton betáplál, az elején, akkor igaza is van.
(Csak mondjuk meg nekünk abban, hogy ez egy sült bolondság ) |
(#30112) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#30109)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
|
(#30113) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#30109)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
|
(#30114) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#30112)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Gondoltam beírok egy utalást arra, hogy egyesek komplett téglagyárakat bontanak le némi kábelért - na de hogy nézett volna ez ki??? |
(#30115) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30111)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
100 méteren 1,19 Ohm lenne a 1,5 mm-es drot ellenállása, a 2,5 nmm-s drotnak meg 0,72 Ohm, ami persze lényeges, ha 10A-t akarsz eljuttatni 100 méterre, az egyik esetben majdnem 12V lenne a veszteség a másikban meg 7V.
Hogy ez mennyire számit azt döntse el az aki igy akar 100méterre 10A-t vezetni.
Gondolom, ha valakinek ilyen tervei vannak, akkor elöirja a közbülsö legalább 100 csatlakozo átmeneti ellenállását is, amiken nem 1,19 Ohmot lehet összeszedni, hanem ennek akár a tizszeresét is.....
|
(#30116) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ime egy tengerentuli ötlet, hát ez sem lesz Nobel dijra nominálva:
A szegény srác golyoscsapágyakrol áradozik (TT-ben is!), de lendkerékröl nem ( mert az ugye leterheli az apro motort meg a csapágyait ), de, hogy a dupla gumi felemészti motor energiájának a jelentös részét az nem zavarja.
|
|
(#30117) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#30116)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Jaaajjjjj...
Most cserélem egy OFF H0 ROCO SBB Ce6/8 hajtószíjait... Még abban is lendkeréken képezték ki a szíj vezetését, nem a motor tengelyén....
És ez sem jó megoldás, mert egy idő után csúszni fog, mert a gumi megnyúlik. Érdekes a szervízben a Liliput szintén szíjhajtásos BR18.3-ban (ex. bad. IVh) még nem kellett szíjat cserélni. Igaz, az nem sima O-gyűrű, mint pár helyen, hanem fogazott szíj... |
(#30118) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30117)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ha megnézed jobban a fogazott szijat meg az O gyürüt, akkor egyböl látni az okot.
A fogazott szijban egy vékony textil - müszálas - gyürü van gumiba ágyazva amin a fogak vannak kialakitva. Igy a fogazott szijat nem kell ( nem is szabad/lehet) fesziteni, azaz ugyanugy kell méretezni a tengelytávot, mintha fogaskerék lenne. Azaz egyik tengelyt sem huzza, és nincs benne feszültség sem ( legfeljebb az az elenyészö, ami a hajlitáshoz kell).
Az O gyürünél meg egészen más a helyzet, azt mindig fesziteni kell, amivel terheled mindkét tengelyt és nyulik a gumi is. |
(#30121) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#30118)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Annak idején készítettünk tekercselő gépeket és O gyűrűs volt a hajtás!! Így nézett ki a gumi 13000-s fordulaton!!! Mekkora erők léptek fel a tengelyeknél!!!! |
|
(#30122) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#30108)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Bemegy a fószer az első útjába kerülő villamossági boltba. Ebből itt ahol én lakom kb 20000-ed magammal, van mondjuk 3 nagyobb, meg 10 kisebb, a barkácsáruházakat nem számítva. Kér 3×2,5 mm2 keresztmetszetűből annyi métert amennyire szüksége van, fizet érte 200 Ft fölött valamennyivel méterenként. Ebből kitermeli a vezetéket és már meg is van a 2,5 mm2-es vezetéke. De a villamossági boltok 90%-ában szerintem egyeres hajlékony rézvezetéket is lehet kapni. Nem is értem miért van az hogy a szaküzleteket mindenki kerüli. Nekem evidens, hogy ha szerszámot akarok venni akkor nem a kocsmába megyek. Bár ez lehet hogy rossz példa volt |
(#30123) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#30121)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Millio lemezjátszonak, magnonak stb. ilyen a hajtása, de ott egészen mások a méretek és az eröviszonyok stb. Az autokban az ékszij is igy müködik, ott meg az ékszij felépitése tér el a gumigyürötöl. Ez itt a lényeg.
( azt a felsö kanyart hogyan csináltátok a gumiban ? ) |
(#30124) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#30122)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ezzel nincs semmi baj, csak abban a kábelben aligha lesz piros ér, és ez inditotta el itt a dilemmát, mert valaki 2,5 nmm-piros licnit keresett - ez tipikus autoskábel, ilyen általában nincs a villanyszerelös boltokban. |
(#30125) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#30124)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
|
(#30127) help-ez válasza BaTTka hozzászólására (#30125)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Üdv !
Ha valakinek kedve támad Kispest,Lőrinc környékén 2,5 ös kábelt venni a moduljához,akkor tudom ajánlani ,az Üllői úton a CBA remíz melletti villanyszerelő üzletet.Van miden színben és mennyiségben kábel+kedves és szakszerű kiszolgálás.
Laci |
(#30128) róbertke válasza help-ez hozzászólására (#30127)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
BaTTka ha jól tudom toronyiránt a Remíz szomszédságában lakik ....
|
(#30129) BaTTka válasza róbertke hozzászólására (#30128)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Van közte pár torony, de így van |
(#30131) help-ez válasza BaTTka hozzászólására (#30129)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Picinyke hozzászólásom,a modulos szaktársak felé irányult,és mint ilyenek,elsősorban Pestiek ezen belül Kispest és Lőrinc környékieknek(vagyunk vagy nyolcan-tízen).
Nem értesültem róla,hogy Battka akár 1 db 10cm es modullal is Keszthelyről beszállna a modulos témába,bár Én személy szerint nagyon örülnék,ha pár modullal részt venne a játékunkban,mert a terepezés,fásítás biztosan nagyon a top on lenne.Jó lenne ha logisztikailag meglehetne oldani a dolgot.
|
(#30133) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ezt láttátok már? ITT Hát azért ez már nem semmi, hogy Kühn TT mozdonyként reklámozzák a H0 -ás Brawa 42607 kat. számú három sínes Märklin rendszerű mozdonyt .... |
(#30134) róbertke válasza help-ez hozzászólására (#30131)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Battka Mester fái gyaníthatóan megtalálható egy-két modulon ....így képviseltetvén őt a modultalikon ... |
(#30135) róbertke válasza help-ez hozzászólására (#30131)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Amúgy komolyabbra véve a szót, köszönöm az információt, Csíkos Mesterhez jártamban-keltemben el szoktam menni az általad említett bolt előtt, ezután majd be is megyek. |
(#30137) Gashpy válasza help-ez hozzászólására (#30131)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
De ha valaki szól nekem, hogy kéne a moduljához vezeték, akkor annak szívesen adok, amíg a készlet tart.
(ha meg elfogy, akkor lebontok egy újabb gyárat... ) |
(#30139) BaTTka válasza help-ez hozzászólására (#30131)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Egy 10 cm-es modul logisztikáját még meg tudnám talán oldani Csak mi értelme lenne? Régebben gondolkodtam rajta hogy kellene csinálnom mondjuk két modult, de aztán elvetettem az ötletet. |
(#30140) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30133)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Nemcsak itt, már több német honlapon is láttam a Kühn esetében, hogy a képen egy H0-s modell láthato ( itt ott oda is volt irva). Valoszinü, hogy a Kühn nem adott ki eddig hivatalos képeket. |
(#30141) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#30133)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Sok gyártónál bevett szokás, hogy OFF méretű modellt mutat az újdonságlapján. Ezt a kiadott füzetben jelzi is. Mivel csak egy szürke, festetlen handmustere van, az nem igazán mutatna jól egy újdonságlapon.
A gyártóktól letölthető a teljes reklámanyag és Kardos Feri ebből emelte át az említett képet a webshopjához.
Hasonló képen az Arnold is a már kész H0-ás 251-est mutogatja, vagy fél éve a Roco is az OFF P8-assal reklámozta a TT-s újdonságát.
És sorolhatnám...
|
(#30142) help-ez válasza BaTTka hozzászólására (#30139)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
No hát ,örülnék nagyon a dolognak,mert pl.2 íves modul nagyon jól jönne.Azon már elférne 60-80 db fa,amely akár már jelentős reklámerőt is biztosítana !!A mai célzott reklámok áraihoz képest minimálisnak mondható áron.Amennyiben látsz fantáziát a dologban,Én szíves elhelyezek a 4 nyiltvonali modulom bármelyikén néhány 10 db Battka fát,és feltüntetném a modul oldalán,hogy "Ezek Battka fái.Érdeklődni itt és itt lehet." |
(#30143) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
No hát akkor most, hogy már mindent átméreteztem, és minden falat kibontottam elkészült a terv, ami remélhetőleg már csak kisebb pontosításokat/finomításokat követel meg.
Csatolnék pár képet, és azért le is írnám, hogy miről lenne szó
Szóval az egyes számú kép, a már régi állomás, néhány tároló vágánnyal. Majd ezt követné egy gyárterepnek álcázott, a lehetetlenségig elrejtett hurok.
Az alsó részen a kinyúló kis asztaldarabka mellé tervezem az irányítópultot (a váltók állításához), és mellette kapna helyet igazából egy szerelvény felhelyező sínpálya. (Csak a kényelem kedvéért...
A kettes számú képen az asztal felső része látszik, egy kacskaringós mellékvonal, és jó pár szinttel fölötte egy egyenes fővonal. Tovább ezt a részt nem is érdekes ragozni szerintem.
A 3. kép talán a legizgalmasabb, azaz én mindenképp annak tartom. Itt kapott helyet egy nagyobb állomás, a Győri vasútállomás jellegrajza alapján (a fordítókorong kivételével), egy talán összetettebbnek mondható vontatási teleppel. Az állomás maga személyforgalmat bonyolítana, és mivel utána már tényleg van lesz, amit már nem bontok/bonthatok le, (statikai okokból)
így a tehervágányokat mellé raktam, egy szinttel lejjebb. A tehervágányokból kiágazó kis síndarabhoz pedig egy gyárépületet terveztem, Győr lévén teszem azt egy Audis épületet, rakodórámpákkal, stb.
Kérlek Titeket, hogy ha van rá mód, ne szóljátok le túlságosan, mivel ennél több helyem már tényleg nincs, nem akarom még nagyobbra. Így is jó néhány évre elfoglaltam magam, azt hiszem |
|
(#30144) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
A zölddel jelölt terület pedig a felhasználható helyet jelzi. |
|
(#30145) BaTTka válasza help-ez hozzászólására (#30142)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ez már a CSEHMODELL-es modulnál se nagyon jött be
|
(#30147) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#30143)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Ez a rész egy kicsit zagyvának tűnik. Szerintem a nálam okosabbak pontosabban felvilágosítanak majd. Vagy téged, vagy engem, vagy mindkettőnket.
(A közlekedő folyosó szerintem továbbra is szűköcske.) |
|
(#30149) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#30147)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Még egy észrevétel!
Az emelkedők olyanok, mint a hullámvasút. Valamint jobb oldali teherrésznél beraktál 11% és 20% emelkedést. Véletlen,vagy szándékos volt? Vagy csak elsiklottál felette?
|
|
(#30150) masTTertape válasza help-ez hozzászólására (#30142)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2014 |
|
Nekem van nyolc BaTTka-fám a modulomon. Aki odajön és megkérdezi, annak mondom, hogy Zsolt műve. Van, aki egyből fel is ismeri.
Rendesen kifizettem az árát. És a következőkre is fogok majd rendelni. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 21:04:23 |
|
Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt |
|
|