|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#30271) Vova válasza Váltógyártó hozzászólására (#30259)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Sziasztok! A terelősín miből készült? Korábban látott váltóknál nem tudtam eldönteni, hogy ugyanolyan profilból készült-e mint az egész váltó, vagy másból, itt határozottan látszik, hogy vékonyabb. Ez is tetszetős darab, gratulálok baker6600! |
(#30272) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30259)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Szuper váltókhoz, modern és nagyon jo meghajtás kell:
Octopus III |
(#30283) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30259)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Aha, köszi, majd kevesebbet folyatok. |
(#30286) Váltógyártó válasza Vova hozzászólására (#30271)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
A vezetősín az én kitérőmön PECO CODE 80 profilból készült. Ha jól látom, baker kolléga azt is TILLIG profilból készítette.
Ott lehet a keskenyebb profilt használni, ahol a profilok magassága nagyjából megegyezik, tehát ROCO (ehhez PECO IL-115 profilt használok, mert az hasonlít a legjobban), TILLIG H0 és TT esetén. A PECO CODE 80 magassága 2,03mm, a Tillig és a PECO IL-115 profilé 2,07mm |
(#30287) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#30272)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Ez tényleg zsír! Mibe fáj egy ilyen csodakütyü? |
(#30291) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30287)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
A váltokhoz képest semmibe.
Olcsobb igy nyolcasával, mint bármelyik konvencios váltohajtomü ( még a Conradtol is).
Rengeteg szuper funkciot tud.
Nyomogombos vezérlést
Kapcsolos vezérlést
Relé meghajtást
+5 V bemenetek
LED kijelzést
Extra interfaceszel akár DCC jeket is tud fogadni.
A szervokon állithatod a kitérést (15,30,70 fok)
Sebességet 8 fokozatban
ECO modust ( csak akkor fogyaszt, ha mozog)
Egy kimenet 2 vagy több szervot is tud vezérelni ( pl. Hozentrogerhez)
Mozgás invertálást
A szereléshez nagyon hasznos középállást ( igy a legkönnyebb jol beszerelni)
Autoalign modot ( öntanulo)
A programmer csak egyszer kell ( amennyiben igény van ra - modulok beprogramozva jönnek), ha át akarod irni a gyári beállitásokat.
|
(#30292) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30286)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Tehát a vezetősínt más profilból kellene csinálni? |
(#30293) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30272)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Ez engem is érdekelne, egyáltalán lehet nálunk is kapni? |
(#30294) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30293)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Azt nem tudom, de ezen könnyü segiteni.....
|
(#30301) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30292)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Nem kell, csak lehet. Viszont elég lassan hozzák meg a profilokat, és csak hatosával lehet rendelni, az meg baromi sok kitérőhöz elég. De ha szeretnél, adok neked egy-két szálat, az bőven elég lesz az összes kitérődhöz. |
(#30308) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#29684)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Befejeztem a Román kitérőt: |
|
(#30309) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
... és csináltam 7 darab TTe kitérőt is. Aki esetleg úgy látja, hogy ezek ugyanazok, mint a H0f kitérők a múltkor, az nem a véletlen műve. Mivel ezek szervóval lesznek állítva, ezért rugalmas csúcssínekkel készültek. |
|
(#30310) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#30309)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
|
|
(#30315) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30308)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Mi ebben a román?
|
(#30318) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30301)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Jaaaa... Nem hiszem, hogy azért vásárolnék külön anyagot, de azért köszi. |
(#30322) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#30315)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Ez egy valós Román kitérő rajza alapján készült. Egész kicsit csaltam csak, hogy a geometria is jó legyen, és a talpfakiosztás is hasonlítson. Konkrétan egyel több egyenes talpfa van benne, mint az eredetiben. |
(#30323) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30322)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Nem is tudtam, hogy ott más talpfakiosztás van. |
(#30325) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Váltógyártó, lenne 2 szakmai kérdésem, meg 1 bónusz.
Az angolon jelölnéd nekem a szigetelő vágások helyét, mert nem biztos, hogy jó helyen vágnék.
Illetve szintén angol, átkötésekben is segítetnél?
Mi a különbség az angol és a bázeli között? |
(#30326) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30325)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Bocs, de vonaton ülök, és vágtatok Szolnokra. Ha beérek a reptérre, válaszolok, meg elküldöm a rajzokat. |
(#30327) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30326)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Ráérős, majd kb a hét vége felé leszek olyan szinten, hogy vagdosnom kell
Jó utazást. |
(#30330) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30325)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
No, akkor a rajzok majd mennek.
Az angol és a bázeli mindkettő átszelési kitérő, de oszt itt vége is a hasonlóságnak. A bázeli esetén az ív a kitérő végétől indul, az angol csak a szívdarabok között íves. A bázelinél a csúcssínek a szívdarabok mögött vannak, míg az angolnál ezek is a két szív között helyezkednek el. Az angolnak oldalanként egy normál szívdarabja van, míg a bázelinek három.
A bázeli forgalmi szempontból jobb, mint az angol, mert ugyanakkora kitérés mellett jóval nagyobb ívet lehet kialakítani, vagy egyforma ívnél jóval nagyobb kitérés lehetséges. Cserébe jóval bonyolultabb kitérő, jóval drágább, és v.színűleg jóval több karbantartást igényel, mint egy "sima" angol.
Süni, ha valamit rosszul írtam, javítsd ki! |
|
(#30331) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30325)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Inkább ide teszem fel, hátha egyszer kell másnak is. |
|
(#30334) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#30330)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Szerintem még szabályozni is nagyobb szívás. Hál' Istennek, kis hazánkban nem építettek ilyet.
Műszaki szempontból egyébként rengeteg az eltérés (a bázelinél négy egyszerű váltó van, négy hajtóművel, míg az angolnál kettő-kettő össze van fonva, és csak két állítóműve van)
Egyébként a bázelin kialakítástól függően kitérő irányba 60 km/h is alkalmazható, hagyományos angolnál ilyennel még nem találkoztam. |
(#30345) Vova válasza Váltógyártó hozzászólására (#30286)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Jajj de hülye vagyok... terelősín a hídon van... Köszönöm a választ, minden világos! (És jobban megnézve Baker mester váltóit, ott tényleg ugyanolyan profilból van a vezetősín... na megyek csináltatok új olvasószemüveget ) |
(#30347) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30330)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Köszi a kimerítő választ, látom is a különbséget.
Az angolnál az átkötések csak ennyi lenne? A középső résznél nem kell? |
(#30351) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30348)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Idézet: „Az angolnál az átkötések csak ennyi lenne? A középső résznél nem kell?”
Nem, hiszen ott csak középen van a két oldal elválasztva egymástól, oldalanként pedig azonos a polaritás.
Átszelési kitérők elektromos bekötése
Ami viszont fontos az angolváltóknál, hogy a belső csúcssínek föl-le is mozognak, ezért ott nem jó a csapos illesztés. Én 0,3mm-es acélszállal oldottam meg.
A másik, hogy a gyökcsapos csúcssíneket rögzíteni kell. Régebben azt is acélszállal oldottam meg, ahogy a képen van, manapság már egy vékony rugóbronz csíkot forrasztok a sín oldalára a hajlás szerinti belső oldalra, úgy, hogy csak a két végét forrasztom oda, és a csík legalább 10mm hosszú. Ezek, azon kívül, hogy helyén tartják a csúcssínt, még a tökéletes áramellátásról is gondoskodnak. |
|
(#30358) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30351)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
|
(#30361) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30358)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
A csúcssínek nem mozognak egy pályán. Amíg csak kettő van belőlük, és elég hosszúak, addig nem gond, rá lehet forrasztani őket az állító talpfára. Ha már túl rövidek a csúcssínek, akkor kell csapozni az elejüket, de nagy gond itt sincs, legfeljebb az állító talpfa mozgatás közben elfordul egy kicsit.
Angolváltónál viszont négy csúcssínt állítasz egy talpfával. Ennél a 15 fokos kitérőnél ráadásul nagyon rövidek, főleg a belső kettő. A belső csúcssínek végei más pályán mozdulnak el, mint a külsők (és a csúcssínek hossza itt nem is játszik szerepet), ezért a csúcssínek végei (bekötési pontjai) soha nem fognak egy egyenes mentén elmozdulni. Az állító talpfa meg ugye egyenes.
Az ábrán láthatod (erősen torzítva), hogy mozognak a csúcssínek. A két szélső csúcsa befele mozduláskor emelkedik, a két belső viszont mindíg lefele mozdul el, ergó, ha mind a négyet fixen rögzíted, befeszül az egész. Ezért kell a két belsőt olyan módon rögzíteni, hogy az állítótalpfához képest föl-le is tudjanak mozogni. |
|
(#30372) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30361)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Köszi, tökéletesen érthető.
Akkor ahogy a képeken látom, a két szélét lehet rögzíteni rendesen, a belsőket rugalmasan.
Azt nem értem mi célt szolgál amit bejelöltem a képen. Az valami feszítő rugó akar lenni? |
|
(#30373) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Befejeztem a könnyebbik végét, most figyeltem a csúcsok forrasztására. Azt hiszem ez elég jól sikerült |
|
(#30374) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30372)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Használsz folyasztószert? Egy kicsit nagyok a forrasztások! A másik, hogy figyelj a szimmetriára. Az átszelés egyik vezetősíne több, mint egy talpfával hosszabb a másiknál.
Az a rugó odafeszíti a csúcssínt az adott oldalra. A PECO és a PIKO váltókon is van ilyen. Akkor van rá szükség, ha olyan állítóművet használsz, ami nem tartja meg végállásban a csúcssíneket, pl. a PECO mágneses állítóműve. Igaz, hogy lehet hozzá kapni kb. egy ezresért kiegészítőt, ez meg lehet vagy 3 forint... |
(#30375) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30374)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Használok, csak fura egy kicsit. Lehet hogy lejárt a szavatossága? Igen, észrevettem hogy felemás, de már csak amikor a képet csináltam.
Ha szervóval állítom akkor nem kell rugó.
Köszi, előbb-utóbb csak kikupálódok |
(#30376) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30375)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Erre van ez a fórum! |
(#30377) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Nem tudom mekkora képeket raktok fel de mostanában egyik másikat alig lehet kinyitni, pedig a minap kaptam egy 70/20mbps-s internetkapcsolatot. Baker képei megnyithatatlanok.
|
(#30378) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30377)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Nekem megnyitja rendesen, de ha gáz, akkor kisebbre veszem.
Megpróbálod ezeket? |
|
(#30379) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30378)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
A te képeid nem nyilnak, váltogyártoé minden gond nélkül müködnek.
Már irtam Frakyenek is, mert egy uj cikkemet sem tudtam befejezni, mert valami nem müködik. |
(#30380) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#30373)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Sziasztok!
Baker-nak gratulálok,szépen dolgozik,úgy gondolom,hogy sokat fejlődött.
Ráadásul ez már a TT-s méret!
Eddig tartott az egyszerű rész,csak ezután kezd majd bonyolódni,igazán érdekes lenni.
Kíváncsian várom a folytatást,és kitartást a munkálatokhoz.
Jó Váltógyártást! |
(#30381) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30378)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
A te képeid nem nyilnak, váltogyártoé minden gond nélkül müködnek.
Már irtam Frankyenek is, mert egy uj cikkemet sem tudtam befejezni, mert valami nem müködik. |
(#30382) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#30381)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Pedig semmi extra nincs a képekben, az első 325 kB, a második 281 kB, 1280x721 pixel méretűek, sima JPG képek. Nekem gond nélkül nyílnak. |
(#30383) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30382)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Nálam meg dögledezik minden a hobbivasut meg elektronika táján. A hobbivasut ugy ahogy elérhetö a te képeid nyilnak, a HE meg se nyilik....
|
(#30399) JZoli válasza etwg hozzászólására (#30383)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Hát ebből újratelepítés lesz! Nem próbáltad még másik internetböngészővel megnyitni a problémás oldalakat? |
(#30401) etwg válasza JZoli hozzászólására (#30399)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Sajnos ( hála az istennek, mert amit utálok az az ujratelepités) nincs mit ujratelepiteni, 3-4 gépen egyszerre ugyanaz a jelenség (w7, wxp.ios). Egyszerüen valami kinjuk van. Ma már hajnalban felhivtam a szolgáltatot, nem igen tudott vele mit kezdeni, de azota jobb lett. ( habár a cikket nem tudtam befejezni, mert 2 funkcio nem müködik).
|
(#30408) JZoli válasza etwg hozzászólására (#30401)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Pár hete nekem is ilyesmit csinált a Fir..ox, de a crome jó volt. A következő flasc frissítés után meg jó lett! |
(#30447) Gonda László válasza etwg hozzászólására (#30138)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
Az Üllői úton a 142-es nagyvasút, meg az 50-es villamos kereszteződésében nem a nyomkarimán megy a villamos. Rendes, lényegében nagyvasúti kereszt van, mert ott a villamos is Vignoles féle sínen halad, nem pedig Phoenix sínen. Holnap dobhatok róla képet. |
(#30449) etwg válasza Gonda László hozzászólására (#30447)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
Nem is mehet, mett az kizárná a nagyvasutat. Igy valoszinü, hogy nagy zöttyenések közepette veszik az akadályt. 90 fokos a kereszt?
|
(#30450) Gonda László válasza etwg hozzászólására (#30449)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
Nem teljesen 90 fokos, de nagyon kicsit tér el a derékszögtől. Már-már 90-nek mondható. |
(#30451) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
http://www.panoramio.com/photo/5636403 |
|
(#30452) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30451)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
Na ezen nagyvasut már régen nem ment.....
Ezen viszont az egyik irányba 100mph-val mennek. |
|
|
|
2024. Nov, 30. Szo 4:14:55 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|