Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       37/86    
(#30271) Vova válasza Váltógyártó hozzászólására (#30259) Válasz Feb 23, 2014
Sziasztok! A terelősín miből készült? Korábban látott váltóknál nem tudtam eldönteni, hogy ugyanolyan profilból készült-e mint az egész váltó, vagy másból, itt határozottan látszik, hogy vékonyabb. Ez is tetszetős darab, gratulálok baker6600!
(#30272) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30259) Válasz Feb 23, 2014
Szuper váltókhoz, modern és nagyon jo meghajtás kell:

Octopus III
(#30283) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30259) Válasz Feb 23, 2014
Aha, köszi, majd kevesebbet folyatok.
(#30286) Váltógyártó válasza Vova hozzászólására (#30271) Válasz Feb 23, 2014
A vezetősín az én kitérőmön PECO CODE 80 profilból készült. Ha jól látom, baker kolléga azt is TILLIG profilból készítette.

Ott lehet a keskenyebb profilt használni, ahol a profilok magassága nagyjából megegyezik, tehát ROCO (ehhez PECO IL-115 profilt használok, mert az hasonlít a legjobban), TILLIG H0 és TT esetén. A PECO CODE 80 magassága 2,03mm, a Tillig és a PECO IL-115 profilé 2,07mm
(#30287) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#30272) Válasz Feb 23, 2014
Ez tényleg zsír! Mibe fáj egy ilyen csodakütyü?
(#30291) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30287) Válasz Feb 23, 2014
A váltokhoz képest semmibe.
Olcsobb igy nyolcasával, mint bármelyik konvencios váltohajtomü ( még a Conradtol is).

Rengeteg szuper funkciot tud.

Nyomogombos vezérlést
Kapcsolos vezérlést
Relé meghajtást
+5 V bemenetek
LED kijelzést
Extra interfaceszel akár DCC jeket is tud fogadni.
A szervokon állithatod a kitérést (15,30,70 fok)
Sebességet 8 fokozatban
ECO modust ( csak akkor fogyaszt, ha mozog)
Egy kimenet 2 vagy több szervot is tud vezérelni ( pl. Hozentrogerhez)
Mozgás invertálást
A szereléshez nagyon hasznos középállást ( igy a legkönnyebb jol beszerelni)
Autoalign modot ( öntanulo)

A programmer csak egyszer kell ( amennyiben igény van ra - modulok beprogramozva jönnek), ha át akarod irni a gyári beállitásokat.

(#30292) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30286) Válasz Feb 23, 2014
Tehát a vezetősínt más profilból kellene csinálni?
(#30293) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30272) Válasz Feb 23, 2014
Ez engem is érdekelne, egyáltalán lehet nálunk is kapni?
(#30294) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30293) Válasz Feb 23, 2014
Azt nem tudom, de ezen könnyü segiteni.....
(#30301) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30292) Válasz Feb 23, 2014
Nem kell, csak lehet. Viszont elég lassan hozzák meg a profilokat, és csak hatosával lehet rendelni, az meg baromi sok kitérőhöz elég. De ha szeretnél, adok neked egy-két szálat, az bőven elég lesz az összes kitérődhöz.
(#30308) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#29684) Válasz Feb 23, 2014
Befejeztem a Román kitérőt:

roman_6.4_fo...jpg

roman_6.4_fo...jpg

roman_6.4_fo...jpg
 
(#30309) Váltógyártó hozzászólása Válasz Feb 23, 2014
... és csináltam 7 darab TTe kitérőt is. Aki esetleg úgy látja, hogy ezek ugyanazok, mint a H0f kitérők a múltkor, az nem a véletlen műve. Mivel ezek szervóval lesznek állítva, ezért rugalmas csúcssínekkel készültek.

TTe váltó 02.jpg

TTe váltó 03.jpg

TTe váltó 04.jpg
 
(#30310) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#30309) Válasz Feb 23, 2014

TTe váltó 05.jpg

TTe váltó 06.jpg

TTe váltó 07.jpg
 
(#30315) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30308) Válasz Feb 23, 2014
Mi ebben a román?

(#30317) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30308) Válasz Feb 23, 2014
Ez fantasztikus.
(#30318) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30301) Válasz Feb 23, 2014
Jaaaa... Nem hiszem, hogy azért vásárolnék külön anyagot, de azért köszi.
(#30322) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#30315) Válasz Feb 23, 2014
Ez egy valós Román kitérő rajza alapján készült. Egész kicsit csaltam csak, hogy a geometria is jó legyen, és a talpfakiosztás is hasonlítson. Konkrétan egyel több egyenes talpfa van benne, mint az eredetiben.
(#30323) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30322) Válasz Feb 23, 2014
Nem is tudtam, hogy ott más talpfakiosztás van.
(#30325) baker6600 hozzászólása Válasz Feb 23, 2014
Váltógyártó, lenne 2 szakmai kérdésem, meg 1 bónusz.
Az angolon jelölnéd nekem a szigetelő vágások helyét, mert nem biztos, hogy jó helyen vágnék.
Illetve szintén angol, átkötésekben is segítetnél?
Mi a különbség az angol és a bázeli között?
(#30326) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30325) Válasz Feb 23, 2014
Bocs, de vonaton ülök, és vágtatok Szolnokra. Ha beérek a reptérre, válaszolok, meg elküldöm a rajzokat.
(#30327) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30326) Válasz Feb 23, 2014
Ráérős, majd kb a hét vége felé leszek olyan szinten, hogy vagdosnom kell
Jó utazást.
(#30330) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30325) Válasz Feb 23, 2014
No, akkor a rajzok majd mennek.

Az angol és a bázeli mindkettő átszelési kitérő, de oszt itt vége is a hasonlóságnak. A bázeli esetén az ív a kitérő végétől indul, az angol csak a szívdarabok között íves. A bázelinél a csúcssínek a szívdarabok mögött vannak, míg az angolnál ezek is a két szív között helyezkednek el. Az angolnak oldalanként egy normál szívdarabja van, míg a bázelinek három.

A bázeli forgalmi szempontból jobb, mint az angol, mert ugyanakkora kitérés mellett jóval nagyobb ívet lehet kialakítani, vagy egyforma ívnél jóval nagyobb kitérés lehetséges. Cserébe jóval bonyolultabb kitérő, jóval drágább, és v.színűleg jóval több karbantartást igényel, mint egy "sima" angol.

Süni, ha valamit rosszul írtam, javítsd ki!

h0_ab_8_c82.jpg

h0_a_8_c82.jpg
 
(#30331) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30325) Válasz Feb 23, 2014
Inkább ide teszem fel, hátha egyszer kell másnak is.

EW1 angol el...jpg
 
(#30334) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#30330) Válasz Feb 24, 2014
Szerintem még szabályozni is nagyobb szívás. Hál' Istennek, kis hazánkban nem építettek ilyet.

Műszaki szempontból egyébként rengeteg az eltérés (a bázelinél négy egyszerű váltó van, négy hajtóművel, míg az angolnál kettő-kettő össze van fonva, és csak két állítóműve van)

Egyébként a bázelin kialakítástól függően kitérő irányba 60 km/h is alkalmazható, hagyományos angolnál ilyennel még nem találkoztam.
(#30345) Vova válasza Váltógyártó hozzászólására (#30286) Válasz Feb 24, 2014
Jajj de hülye vagyok... terelősín a hídon van... Köszönöm a választ, minden világos! (És jobban megnézve Baker mester váltóit, ott tényleg ugyanolyan profilból van a vezetősín... na megyek csináltatok új olvasószemüveget )
(#30347) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30330) Válasz Feb 24, 2014
Köszi a kimerítő választ, látom is a különbséget.
Az angolnál az átkötések csak ennyi lenne? A középső résznél nem kell?
(#30348) baker6600 válasza Vova hozzászólására (#30345) Válasz Feb 24, 2014
A Baker csak egy kezdő kisinas, a mester megszólítást hagyjuk meg a mestereknek.
(#30351) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30348) Válasz Feb 24, 2014
Idézet:
„Az angolnál az átkötések csak ennyi lenne? A középső résznél nem kell?”

Nem, hiszen ott csak középen van a két oldal elválasztva egymástól, oldalanként pedig azonos a polaritás.

Átszelési kitérők elektromos bekötése

Ami viszont fontos az angolváltóknál, hogy a belső csúcssínek föl-le is mozognak, ezért ott nem jó a csapos illesztés. Én 0,3mm-es acélszállal oldottam meg.

A másik, hogy a gyökcsapos csúcssíneket rögzíteni kell. Régebben azt is acélszállal oldottam meg, ahogy a képen van, manapság már egy vékony rugóbronz csíkot forrasztok a sín oldalára a hajlás szerinti belső oldalra, úgy, hogy csak a két végét forrasztom oda, és a csík legalább 10mm hosszú. Ezek, azon kívül, hogy helyén tartják a csúcssínt, még a tökéletes áramellátásról is gondoskodnak.

angol_15fok_...jpg

angol_15fok_...jpg

angol_15fok_...jpg
 
(#30358) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30351) Válasz Feb 24, 2014
Köszi, az elektromos részét megértettem.
Ami viszont fontos... föl-le mozognak gyökcsapos csúcssínek
Ha kérhetnék némi továbbképzést
(#30361) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30358) Válasz Feb 24, 2014
A csúcssínek nem mozognak egy pályán. Amíg csak kettő van belőlük, és elég hosszúak, addig nem gond, rá lehet forrasztani őket az állító talpfára. Ha már túl rövidek a csúcssínek, akkor kell csapozni az elejüket, de nagy gond itt sincs, legfeljebb az állító talpfa mozgatás közben elfordul egy kicsit.

Angolváltónál viszont négy csúcssínt állítasz egy talpfával. Ennél a 15 fokos kitérőnél ráadásul nagyon rövidek, főleg a belső kettő. A belső csúcssínek végei más pályán mozdulnak el, mint a külsők (és a csúcssínek hossza itt nem is játszik szerepet), ezért a csúcssínek végei (bekötési pontjai) soha nem fognak egy egyenes mentén elmozdulni. Az állító talpfa meg ugye egyenes.

Az ábrán láthatod (erősen torzítva), hogy mozognak a csúcssínek. A két szélső csúcsa befele mozduláskor emelkedik, a két belső viszont mindíg lefele mozdul el, ergó, ha mind a négyet fixen rögzíted, befeszül az egész. Ezért kell a két belsőt olyan módon rögzíteni, hogy az állítótalpfához képest föl-le is tudjanak mozogni.

angol csúcss...jpg

angol csúcss...jpg

angol csúcss...jpg
 
(#30372) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30361) Válasz Feb 25, 2014
Köszi, tökéletesen érthető.
Akkor ahogy a képeken látom, a két szélét lehet rögzíteni rendesen, a belsőket rugalmasan.
Azt nem értem mi célt szolgál amit bejelöltem a képen. Az valami feszítő rugó akar lenni?

angol_15fok_...jpg
 
(#30373) baker6600 hozzászólása Válasz Feb 25, 2014
Befejeztem a könnyebbik végét, most figyeltem a csúcsok forrasztására. Azt hiszem ez elég jól sikerült

WP_20140225_...jpg

WP_20140225_...jpg
 
(#30374) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30372) Válasz Feb 25, 2014


Használsz folyasztószert? Egy kicsit nagyok a forrasztások! A másik, hogy figyelj a szimmetriára. Az átszelés egyik vezetősíne több, mint egy talpfával hosszabb a másiknál.

Az a rugó odafeszíti a csúcssínt az adott oldalra. A PECO és a PIKO váltókon is van ilyen. Akkor van rá szükség, ha olyan állítóművet használsz, ami nem tartja meg végállásban a csúcssíneket, pl. a PECO mágneses állítóműve. Igaz, hogy lehet hozzá kapni kb. egy ezresért kiegészítőt, ez meg lehet vagy 3 forint...
(#30375) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30374) Válasz Feb 25, 2014
Használok, csak fura egy kicsit. Lehet hogy lejárt a szavatossága? Igen, észrevettem hogy felemás, de már csak amikor a képet csináltam.
Ha szervóval állítom akkor nem kell rugó.
Köszi, előbb-utóbb csak kikupálódok
(#30376) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30375) Válasz Feb 25, 2014
Erre van ez a fórum!
(#30377) etwg hozzászólása Válasz Feb 25, 2014
Nem tudom mekkora képeket raktok fel de mostanában egyik másikat alig lehet kinyitni, pedig a minap kaptam egy 70/20mbps-s internetkapcsolatot. Baker képei megnyithatatlanok.

(#30378) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30377) Válasz Feb 25, 2014
Nekem megnyitja rendesen, de ha gáz, akkor kisebbre veszem.

Megpróbálod ezeket?

WP_20140225_...jpg

WP_20140225_...jpg
 
(#30379) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30378) Válasz Feb 25, 2014
A te képeid nem nyilnak, váltogyártoé minden gond nélkül müködnek.

Már irtam Frakyenek is, mert egy uj cikkemet sem tudtam befejezni, mert valami nem müködik.
(#30380) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#30373) Válasz Feb 25, 2014
Sziasztok!

Baker-nak gratulálok,szépen dolgozik,úgy gondolom,hogy sokat fejlődött.
Ráadásul ez már a TT-s méret!
Eddig tartott az egyszerű rész,csak ezután kezd majd bonyolódni,igazán érdekes lenni.
Kíváncsian várom a folytatást,és kitartást a munkálatokhoz.

Jó Váltógyártást!
(#30381) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30378) Válasz Feb 25, 2014
A te képeid nem nyilnak, váltogyártoé minden gond nélkül müködnek.

Már irtam Frankyenek is, mert egy uj cikkemet sem tudtam befejezni, mert valami nem müködik.
(#30382) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#30381) Válasz Feb 25, 2014
Pedig semmi extra nincs a képekben, az első 325 kB, a második 281 kB, 1280x721 pixel méretűek, sima JPG képek. Nekem gond nélkül nyílnak.
(#30383) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30382) Válasz Feb 25, 2014
Nálam meg dögledezik minden a hobbivasut meg elektronika táján. A hobbivasut ugy ahogy elérhetö a te képeid nyilnak, a HE meg se nyilik....
(#30399) JZoli válasza etwg hozzászólására (#30383) Válasz Feb 26, 2014
Hát ebből újratelepítés lesz! Nem próbáltad még másik internetböngészővel megnyitni a problémás oldalakat?
(#30401) etwg válasza JZoli hozzászólására (#30399) Válasz Feb 26, 2014
Sajnos ( hála az istennek, mert amit utálok az az ujratelepités) nincs mit ujratelepiteni, 3-4 gépen egyszerre ugyanaz a jelenség (w7, wxp.ios). Egyszerüen valami kinjuk van. Ma már hajnalban felhivtam a szolgáltatot, nem igen tudott vele mit kezdeni, de azota jobb lett. ( habár a cikket nem tudtam befejezni, mert 2 funkcio nem müködik).

(#30408) JZoli válasza etwg hozzászólására (#30401) Válasz Feb 26, 2014
Pár hete nekem is ilyesmit csinált a Fir..ox, de a crome jó volt. A következő flasc frissítés után meg jó lett!
(#30447) Gonda László válasza etwg hozzászólására (#30138) Válasz Feb 27, 2014
Az Üllői úton a 142-es nagyvasút, meg az 50-es villamos kereszteződésében nem a nyomkarimán megy a villamos. Rendes, lényegében nagyvasúti kereszt van, mert ott a villamos is Vignoles féle sínen halad, nem pedig Phoenix sínen. Holnap dobhatok róla képet.
(#30449) etwg válasza Gonda László hozzászólására (#30447) Válasz Feb 27, 2014
Nem is mehet, mett az kizárná a nagyvasutat. Igy valoszinü, hogy nagy zöttyenések közepette veszik az akadályt. 90 fokos a kereszt?
(#30450) Gonda László válasza etwg hozzászólására (#30449) Válasz Feb 27, 2014
Nem teljesen 90 fokos, de nagyon kicsit tér el a derékszögtől. Már-már 90-nek mondható.
(#30451) róbertke hozzászólása Válasz Feb 27, 2014
http://www.panoramio.com/photo/5636403

5636403[1].jpg
 
(#30452) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30451) Válasz Feb 27, 2014
Na ezen nagyvasut már régen nem ment.....

Ezen viszont az egyik irányba 100mph-val mennek.

image.jpg
 
Lapozás       37/86    
Frissek
  2024. Nov, 30. Szo
4:14:55
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés